Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2006
‎Gure lan honen aztergaiari begira, Historia Compostelanako ondorengo pasartea ikusiko dugu:
2008
Lan honen aztergai nagusia identitate etnolinguistikoa da (IELa) (Azurmendi, 2000). Horrela, honako aukerak egingo ditugu:
‎Nolanahi ere, lan honetan aztergai dugun berariazko zera abertzaletasunaren eta euskalduntasunaren arteko hartuemanak ditugu. Bereziki abertzaletasun erdaldunduaren jokabidea dugu jomugan.
‎Corpusa eta lanerako metodologia aurkeztu eta mintza jardun honen ezaugarriak eman ondoren, gaurko ipuin konta saioetan bereiztu ditugun hiru atalak deskribatuko ditugu gure corpusean agertzen diren elementuak kontuan hartuz. Ipuinak berak baino gehiago konta saioaren kokapenerako eta barne loturarako nahiz amaiera emateko konta saioetan agertzen diren elementuak izango dira lan honetako aztergai nagusia. Hain zuzen, gure artean kasik oharkabe geratu izan diren osagaiak eta jendaurreko ahozkoan, berriz, behar beharrezkoak direnak.
2014
‎Azpitituluak pistaren bat eskaintzen duen arren, zer da izenburu horrek adierazten duena? Zein da lan honen aztergaia?
‎Merkatuaren sustraiak oso aspaldikoak direla ukaezina bada ere, komertzioa zibilizazioarekin batera agertzen da, lan honek aztergai duen kapitalismoaren arrastorik ezin da topatu historiaren lehendabiziko urratsetan. Ez da berdin gertatzen sexualitatearekin, antzinateko zibilizazio zaharretan egundoko garrantzia baitzuen sexualitateak.
2015
‎Behin hori esanda, eta orain arte beste aldaeretan nabarmendutakoa albo batera utziz, beha diezaiogun zuzenean Damaren jarrerari, aurrera sartu eta atzeraka irtetearen formularen arrastorik inon ez baitago. Izan ere, lan honetan aztergai izateko irizpidea bete ez arren, nahita dago hemen kokatuta, aurreko E aldaeraren inguruan esandakoarekin elkarrizketan jartzeko.
‎aurretik egindako zerbaiten harira oraingo jarduna egitea. Horregatik, oso zentzuzkoa da hipotesi berritzat ezartzea euskal kulturan infernuaren inguruko mito ahaltsu bat egon izana, eta haren harira gertatuko pasadizo batzuen aztarnak izatea lan honetako aztergaitzat izandako kontakizunak.
‎Arrazoi hau dela eta, ikerketa sakonak burutu dira proteina hauekmaila molekularrean nola funtzionatzen duten ezagutu ahal izateko. Hala ere, sistemarenkonplexutasuna dela eta, proteina hauetako askoren mekanismo zehatza ez da oraindik ondo ezagutzen; horien artean aurkitzen da lan honen aztergai den BOK proteina. Gure lanaren helburu nagusia, BCL2familiako kide den BOK proteinaren mekanismo molekularren ezagutzan aurrerapausuak ematea da.Zehazki, (i) BOK proteinak ingurune zelularrean duen kokapena aztertu eta (ii) zelulan betetzen d (it) uenfuntzio (ar) en inguruko ezagutza zehatzagoa lortzea.
2017
Lan honek aztergai harturiko literatur corpusaren gaineko konklusioetara jo aurretik, garrantzitsua da azpimarratzea arlo teorikoari dagokionez ere egindako proposamen nagusia, alegia, postmodernismoa azken batean antiesentzialismo modura ulertzea. Ez da gehiegikeria terminoaren gaineko bibliografiak zinezko kaos kontzeptuala darakusala baieztatzea.
Lan honetan aztergai izan den corpusa sarean eskegita dauden bi bideo publikoren audio bertsioaizan da. Praat programa informatikoaren bitartez aztertu dira audioak wav formatuan, 44100 hertzetaneta mono aukeran.
2019
‎ekonomiatik, antropologiatik, soziologiatik, historiatik, filosofiatik... Nik, aldiz, komunikazioarekin lotzen dut globalizazioa, hura gizarteen arteko hurbilketatzat dudalako. eta lan honetan aztergai ditugun Iktek hizkuntza gutxituetan duten eragina dugunez, globalizazioaren tresna nagusi izandako teknologia berriak
‎agerpen idiomatikoak, agerpen literalak eta kointzidentziazko agerpenak. Izanere, lan honen aztergai nagusia agerpen literalak badira ere, beste bi kontzeptuak ere kontuan hartzekoak dira, zenbaitetan ez baita oso argi egoten non dagoen multzo baten eta besteen arteko muga. Saia gaitezen, beraz, lanhonen ardatz diren hiru kontzeptuak argitzen.
‎• Hizkuntza egunero gure mintzakidearekin solas egiterakoan, esaldiz esaldi, gauzatzen da. Gure desira xumeenetatik diskurtso bikaineraino, elkarrizketa guztietan esaldia da lehengai printzipalena; beraz, halabeharrez, esaldien bilduma izanen da lan honen aztergaia. Nora jo, bada?
2021
‎nolabaiteko aldaketa (sinkronikoa edo diakronikoa) suma daiteke" nonbaitera abiadura handiz joan daitezkeen gauza konkretu guztiak" (pilota) delako talde oso handitik" ahoz esan edo kanta daitezkeen gauzak" (bertsoa) talde txikiagora. Beraz, ondo bereiz ditzakegu zorra kitatu bezalako kolokazioak, lan honetan aztergai hartuko ditugun bertsoak bota edo azterketa zorroztu gisako kolokazioetatik: azken hauek bakarrik hartzen dute irudizko adiera hori, kolokazioari are nabarmentasun handiagoa ematen diona.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia