2011
|
|
429 orrialdeko entziklopediak hainbat konturi buruzko informazio zehatza du; hizkuntzaren historia, katalanaren egitura eta erabilera, egungo egoera, hizkuntzaren eta komunitate hiztunaren lotura, eta katalanaren lekua munduan.
|
Lan
hau azterketa soziolinguistikoaren adierazgarri ona da hizkuntza baten errealitatea aurkeztu nahi baldin badugu, gaikako bost bloke handietan artikulu askok izaera soziolinguistikoa baitute.
|
2017
|
|
Isilik, mesedez! (on)
|
Lan
honek azterketatzat balioko du... hiru kaleratuentzat. Gainerakoentzat, nota igotzeko balioko du.
|
|
Mondragon Unibertsitatean aurrera eramaten dugun practicum programaren berezitasuna, ikerketa horretan parte hartzen duten beste hiru unibertsitateekin alderatuz, practicuma etorkizuneko irakasleen identitatean eragin nahi duen prozesu bezala ulertzen dugunez gero (Contreras eta al., 2010) ikasleen praktiken inguruan hausnarketa partekatua burutzeko euren praktiketan bizitako egoera errealak erabiltzen ditugula da, hain zuzen, ikasleek egunero euren praktikaz ikasteko konpetentziak garatzeko [etengabeko (auto) formazioa] (Korthagen, 2010) bidea hori dela ulertzen dugulako. Hortaz, eta faktore hori ikasleen hausnarketa bideratzeko gakotzat hartuz,
|
lan
honen azterketan, Mondragon Unibertsitateko 3 kasuetan jarri dugu arreta, ikerketa honen emaitzek practicum programa hobetzeko gakoak identifikatzen lagun dazakelakoan.
|
2018
|
|
Ildo erlatibo zale horretan kokatzen da lan hau ere: oraindik euskaraz hitzen ordenaren auzia orotara ebatzi gabea dela pentsaturik, eta sinetsirik norabidea ongi hartzeko garrantzitsua dela ekarpen guziak ongi aztertzea, eta uste izanik oraindik badela anitz zer ikasi eta zer aztertu goieneko maila erdiesteko euskarazko prosaren komunikatibotasunean eta efizientzian,
|
lan
honetan azterketa enpiriko bat aurkeztuko da euskarazko hitz ordenari buruz. Ikerketa saio honetan jaso diren datuek erakusten dute badela euskaldunen artean oraindik zehaztugabetasun maila nabaria euskarazko hitz ordenari dagokionez, eta hortik ateratzen dugu ondorea ezen gaia ez dela agortua eta ez dela garaia iritzi eta jokabide heterodoxo oro aztertu gabe itotzeko, ustezko arau zurrun eta gogortu batzuek azpiraturik.
|
2019
|
|
Lan honetan, corpusetan oinarritutako azterketa eleaniztun baten berri emango dugu, eta erakutsiko dugu, batetik, halakohitz konbinazioak oso gutxitan erabiltzen direla literalki praktikan, eta bestetik, idiomatiko literal bereizketaegiteko garrantzitsua dela semantika ez ezik morfosintaxia ere kontuan hartzea.
|
Lan
hau azterketa zabalagobatetik (Savary et al., 2019) eratorria da; bost familiatako hizkuntza bana hartu da kontuan azterketa egiteko, etahorietako bati eskainiko diogu arreta berezia hemen: euskarari.
|
|
Atal honetan, ikerketa
|
lan
honen azterketa kasua, proposatutako energia kudeaketaren estrategia eta emaitzak azalduko dira.
|
2022
|
|
|
Lan
honetako azterketa diskurtsiboak erakutsi duenez, bai laburpenak osatzeko erabili diren mugimenduek eta bai mugimendu horietako bakoitzean deskribatu diren edukiek neurri handi batean bat egiten dute Hylandek (2000) proposatutako ereduarekin. Hala ere, aipagarriak iruditu zaizkigun bi desberdintasun ikusi ditugu.
|
|
|
Lan
honetako azterketa linguistikoak azaleratu dituen emaitzei begiratuta ere, badirudi homogeneizazioranzko zantzu batzuk badaudela, baina oraindik urrun gaudela helmuga horretatik. Laburpenetan erabili diren aditzei erreparatuta, Helburua eta Metodologia mugimenduetan aditz jakin batzuk erabiltzeko joera egon daitekeela dirudi, baina gainontzean aditzen aniztasuna nagusitzen da.
|