2007
|
|
|
Lan
honetan hiru gai eztabaidatu nahi ditut: lehenik eta behin (i) XX. mendeanezagutza ekoizteko modu berririk sortu den planteatuko dut, bereziki, ezagutzazientifikoari dagokionez; ondoren (ii) modu berri horiek hartzen dituzten adierazpideak landuko ditut, zehazki, jakindurien egituratzeko diziplina modu tradizionalekin alderatuz; eta azkenik (iii) modu berri horiek ezagutza zientifikoarenelementu konstitutiboak diren arakatuko dut.
|
2008
|
|
|
Lan
hau hiru ataletan banatuta dago. Lehenak, frantsesez idatzia, Jean Jacques Rousseau-ren Essai> sur> l, origine> des> langues> liburua aztertzen du, forma literarioaren aldetik eta eduki semantikoaren aldetik.
|
2011
|
|
Gure gertuko historian ezinbesteko izan ditugun 40 abesti dakartzan CD bikoitza da. Hemen dituzu entzungai
|
lan
honetako hiru abesti: Aitorren hizkuntza zaharra, Aita semeak eta Nire herria bezala.
|
|
Gure gertuko historian ezinbesteko izan ditugun 40 abesti dakartzan CD bikoitza da. Hemen dituzu entzungai
|
lan
honetako hiru abesti: Aitorren hizkuntza zaharra, Aita semeak eta Nire herria bezala.
|
2013
|
|
Bere lehen aurkezpena New Yorken burutu zen, urtero Nazio Batuen Erakundeak antolatzen duen Indigenen Foro Iraunkorrean eta harrera oso ona jaso zuen erakunde indigenen aldetik.
|
Lan
honek hiru atal nagusi ditu: lehenean, hizkuntzen biziberritzerako marko orokorra aztertzen da, soziolinguistikaren eta hizkuntza ekologiaren oinarrietatik abiatuta; bigarrenean, euskararen biziberritze prozesuaren bereizgarri nagusiak biltzen dira, eta, hirugarrenean, Andoni Barreña, Jon Sarasua, Kepa Matxain, Viviana González, Iñaki González, Aldegundo González, Joanes Igeregi eta Ander Bolibar – Garabide Elkartea eta lankidetza linguistiko identitarioa:
|
|
|
Lan
honek hiru atal nagusi ditu: lehenean, hizkuntzen biziberritzerako marko orokorra aztertzen da, soziolinguistikaren eta hizkuntza ekologiaren oinarrietatik abiatuta; bigarrenean, euskararen biziberritze prozesuaren bereizgarri nagusiak biltzen dira, eta, hirugarrenean, euskararen biziberritzearen gako nagusiak aztertzeaz gain, hiru mezu plazaratzen dira hizkuntza gutxituetako eragileentzat zein munduko herritar guztientzat.
|
|
Zertarako inplikatu zen? Galdera horiei erantzuteko asmoz eta hastapeneko hipotesia egiaztatzeko asmoz,
|
lan
hau hiru zati nagusitan aurkeztu da.
|
2018
|
|
Baina horrek ez du esan nahi Plathek aurkeztutako hiru emakumeen kasuak gaurkoak ez direnik. Ni molde estetikoez ari naiz batez ere,
|
lan
honetako hiru istorioek gaurkotasun eternala mantentzen dutelako. Gainera, komeni da jakitea bere bizipen pertsonaletatik abiatu zela egilea lan hau sortzerakoan.
|
2019
|
|
Motibazioa informatika ikasketetara iristen diren emakumeen kopuru urriaren jatorria aztertzea izanik,
|
lan
honetan hiru urtetan zehar Euskal Herriko hainbat eskoletan 10 urte arteko gaztetxoei egindako inkesta batzukbaliatu ditugu, adin horretan haiek duten iritzia aztertzeko. Datu meatzaritzako prozesu oso bat egin behar izan
|
|
Dena zegoen sakabanatuta. Hori guztia bildu dut
|
lan
honetan hiru esparruei erreparatuta bereziki: abuztuan Urduña hartzeko saiakera, Villarealgo bataila eta San Pedroko borrokak 1937ko maiatzean.
|
|
lehendabizi, idazlearen gainean ezarri zen; ondoren, testuaren gainean; azkenik, irakurlearen gainean.
|
Lan
honetan hiru esparruak izango ditut kontuan, baina laugarren batean ipiniko dut fokua: idazleen gorputzetan, kontuan izanda lau esparruak komunikaturik daudela eta eragina dutela elkarren artean.
|
2020
|
|
Polizia indarkeriaren biktimen inguruko lana. Halako ikerketa bat nola egiten da? Gure
|
lan
honek hiru arlotan sakontzen du: familia, gizarte eta erakunde memoria, antropologiatik begiratuta.
|
|
Beharra dohain bihurtzen jakin izan du. Normala, beraz,
|
lan
honetako hiru “geltokiak”, sauna bat, erietxe bateko gela bat, eta bulego bat izatea. Eta espazio itxi horretan sartu ditu bere pertsonaiak.
|