Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2000
‎Tasunen inguruan proposamenak egin zituen lehena Jakobson izan zen eta parametroakustikoen baitan lotutako bai/ ez moduko 12 tasun bereiztu zituen. Honen aurreanChomsky k eta Halle k lan honi ekarpena egin zioten parametro artikulatorioak eretasunen bitar hauetan sartuz. Etxean ibiltzeko definizio bat emanez, aparatu fonatzailearen eragiketa bakoitza tasun bat dela esango dugu (ekintza eza ere eragiketa modurazenbatu behar da).
2006
‎Berankortasuna handiagoa da langabezia tasa altuagoa eta errenta maila baxuagoa den lekuetan. Lan honen ekarpen berriena Espainiako probintzien berankortasun mailan hautematen duen aniztasun handia da. Probintzia ekonomien “tamaina efektua” dela eta, ordaingabeen kopuru maximoa Madrilen eta Bartzelonan erregistratzen da, eta txikiena Teruelen eta Sorian.
2008
Lan honen ekarpenik handiena inplikazio unibertsal nozioan datza, zalantza barik. Eta nozio honetaz, aipatu behar da Greenberg ek aitortzen duela asko zor diola Pragako Eskolak landutako eta transmititutako markatu/ ez> markatu> terminoen arteko oposizioari (delako terme> marqué/ non marqué, neutralizazio nozioarekin lotutakoari).
2010
‎Batetik, etorkin gehienek bertako bi hizkuntza nagusietako bat, frantsesa, badakite, ez aldiz euskara. Bestetik, demografian gero eta pisu handiagoa dute, eta beraz, etorkin helduek euskararekiko duten harremana aztertzea garrantzitsua da, Bortairuk dioen moduan," heldu diren 4/ 5 urteetako AEK ko plan estrategikoa lantzen ari garen momentuan, lan hau ekarpen ezin egokiagoa dugu beraz".
‎Eta soilik errealitatea ezagutzetik eraiki daitezke euskararen biziberritzeko estrategia eta lan ildo eraginkorrak. Heldu diren 4/ 5 urteetako AEKko plan estrategikoa lantzen ari garen momentuan, lan hau ekarpen ezin egokiagoa dugu beraz.
2015
‎Ez dago esan beharrik egia aurresuposizioak ez daudela bakar bakarrik lokailuen eta antzerako osagai «periferikoen» mende. Hain zuzen ere, lan honen ekarpen nagusi modura ondorioztatuko dugu gure beheranzko irakurketa hori estuki lotuta doala hainbat predikatu motarekin ere. Polaritatetik urrun bada ere, luze sakon aztertuta daude osagarri modura perpaus bat hartzen duten predikatuen inguruko egia aurresuposizioak, gutxienez Karttunen (1971a, 1971b, 1971c, 1973), Demonteren (1982:
‎Saihestu dugu inongo txoririk ere marraztea?. Ez dugu enararik marraztu/ Ez dugu saihestu inongo txoririk ere marraztea?. Enarak marraztu ditugu (enararik bazegoen). Esparru honetan bada, lan honek ekarpen garrantzitsua egin du mendeko perpausen sintaxian aztertu ohi diren aurresuposizio sorta polaritatearekin nolabait uztartuz.
2019
‎Iktek gure hizkuntzarengan izandako ondorioak argitzea. horretarako, euskararen egoera zenbait Ikt esparrutan ikertu da. Azkenik, lortutako emaitzen inguruko hausnarketaren bidez, aipatutako bi helburuei erantzuna eman zaie, eta lan honek ekarpen nagusi duen" hizkuntza gutxituen Ikt garapenean eragina duten baliabideak" deitutako taula proposatzen da. • Hitz gakoak:
‎Iktek hizkuntza gutxituengan duten eragina argitzea eta, euskara kasu, teknologia berriek gure hizkuntzari zein ondorio ekarri dioten adieraztea. Bi itaun horiek ebazteko ondorioen atalean aurkigai dagoen" hizkuntza gutxituen Ikt garapenean eragina duten baliabideak" taula proposatzen du lanak, eta hori da lan honen ekarpen nagusia, taula horren bidezko erantzuna ematen diolako lanak aipatutako bi helburuei.
‎Helburu horretarako Hizkuntzaren prozesamenduko tekniketan oinarritu gara, informatikako teknologiak gizarte ikerkuntzan aplikatuz. Gizartezientzien eta konputazio zientzien arteko konbinazioan kokatzen da lan honen ekarpen nagusia, aurrerapen teknologikoetan eta informazio mugagabean oinarritutako egungo gizartea interpretatzen eta ulertzen lagunduko duensinbiosia.
‎Testuinguru honetan, lan honen ekarpenak hiru dira: alde batetik, Lopez Zorrilla et al. autoreek (2019) proposatutako sare sortzaile aurkaria balioztatzen dugu, ingelesez gain euskaraz ere eraginkorra dela frogatuz; bigarrenik, modu koherente eta zentzudunean hitz egiten duen sare neuronaletan oinarritutako elkarrizketa sistema automatikoa euskaraz eraikitzea badagoela frogatzen dugu; eta amaitzeko lematizazio prozesu baten bidez corpusarentamaina txikiagoagatik sortutako desabantailak nola leundu daitezken erakusten dugu.
‎Era berean, Euskadin gutxi izan dira, haur eta nerabeen Dieta Mediterraneoarekikoatxikidura aztertu izan dituzten ikerketak. Hau kontuan hartuta, lan honen ekarpena funtsezkoa da, Osasun Publikoko arazo larri hau agerian jartzen duelako.
‎Praktikotasunera ekarrita, Gandariasek (2016) ezberdintasunen artikulazio feministaren inguruan hitz egiten du. Horretarako, Euskal Herriko Emakumeen Mundu Martxako (EMM) 8plataforman kokatzen da ekintzaile eta ikerlari moduan, lan honetarako ekarpen aberasgarriak egiten dituen planteamendua sortuz: nola sortu komuna den zerbait, ezberdintasun eta diferentzietatik.
‎Hortik abiatuta, osaera politikoa eta klase berregituraketa kategoria operaistak eta marxistak erabiliko ditut. Lan honek ekarpen txiki bat egin nahi du XXI. mendean iraultza pentsatzeko/ egiteko. Horretarako, klase berregituraketaren metodo operaista gaurkotzeko (zentzu destituientean) aukera arakatzen du, Kapitalaren subjektibazioa apurtzeko eta bizimolde ez kapitalistak eraikitzeko bidean.
‎Horretarako, Italiako operaismotik oinordetzan jasotako zenbait kontzeptu erabiltzen ditu (klase berregituraketa, kontra subjektibazioa, osaera politikoa), baita 1970eko urteetako borroka autonomoen zikloari buruz berriki egindako interpretazioetatik jasotakoak ere (indargabetzea, bizimoldeak, Komuna eraikitzea). Lan honek ekarpen txiki bat egin nahi du XXI. mendean iraultza pentsatzeko/ egiteko. Horretarako, klase berregituraketaren metodo operaista gaurkotzeko (zentzu destituientean) aukera arakatzen du, Kapitalaren subjektibazioa apurtzeko eta bizimolde ez kapitalistak eraikitzeko bidean.
2021
‎201). Lan honen ekarpena antzeko ideia baten formulazio zehatzagoan legoke, bertsolaritzaren bilakaera subalternitatearen teorizazioekin lotzean.
‎alderdi metodologiko kontzeptualean eta lortutako emaitzen interpretazioan. Metodologiari dagokionez, eta hau da lan honetako ekarpen nagusia, badira bi puntu kontuan hartu behar direnak: erabilitako distantzia unitatea eta aditz aldagaiak sailkatzeko erabilitako metodo estatistikoak.
‎Erabilitako metodo estatistikoei dagokienez, alde batetik esan behar da cluster analisia edo sailkapen hierarkikoa egitea egokitzat jotzen dela, metodo horrek aldagai bakoitzaren jokabide geografikoaren araberako hierarkia sortzen duelako eta eremu berdintsuak osatzen dituzten aldagaien multzo edo clusterrak sortzen dituelako; hau da, patroi dialektal bera edo antzekoa duten aldagaiak biltzen ditu. Cluster teknika orain artean dialektologia kuantitatiboan hizkerak sailkatzeko erabili den teknika izan arren, lan honen ekarpena eta berrikuntza teknika bera hizkuntzaaldagaiak sailkatzeko erabili izana da. Alderdi metodologiko kontzeptualetik begiratuta paradigma aldaketa baino ez da:
2022
‎Testu horiek sortu eta irakurtzen dituzten pertsonentzat identifikagarriak eta erreproduzigarriak al dira? Lan honek ekarpen bat izan nahi du ildo horretan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia