2001
|
|
1
|
Zeri
ohartzen zara?
|
|
1 Kalkulua egiazta ezazu. �., 2
|
Zer
da testuaren segida: A, B ala C?
|
|
3 Esplika ezazu
|
zergatik
beste segidak ez diren egokiak.
|
|
2
|
Zer
da testuaren segida: A, B ala C?
|
|
3 Esp.lika ezazu
|
zergatik
beste segidak ez diren egokiak.
|
|
|
Zer
da irudi honen perimetroa. Zenbateko perimetroa?
|
|
3 Berho jaunaren elgearen aide tipia 4 hm luze da.
|
Zer
da aide handiaren luzera?
|
|
|
Zeri
ohartzen zara?
|
|
A ►
|
Zer
da 0,25 € bakoitza balio duten C ► Liburu saltzaile batek 137 aldizkari, 976 gairen prezioa, bata bestearen gainean altxatu ditu.
|
|
B ►
|
Zer
da 0, 125 kg ko
|
|
(Hiruki hauek oro egiazko neurrietan agertzen dira.) a1, a2, a3 luzerei ABC hirukiaren altuerak erraiten zaie. Esplikatzen ahal zenuke
|
zergatik
horrela izendatzen diren. Altuera horien neurriak egiazta itzazu:
|
|
|
Zer
zen fur sailaren azalera?
|
|
@)
|
Zer
da irudi honen perimetroa?
|
|
0
|
Zer
da erdiguneko karratuaren azalera? 0,5 dm2 baino tipiagoa ala handiagoa da?
|
|
|
Zer
da zentroko karratuaren aide bateko ala besteko laukizuzen tipiaren azalera?
|
|
Prezioa eta km kopurua proportzionalak direa? Baiezkoan,
|
zer
da 15 km-ko ibilbidearen prezioa?
|
|
|
Zer
da hiru pertsonen pisua kg tan?
|
|
|
Zer
da bakoitzaren bana besteko pisua?
|
|
Bi biderketa hauek kalkulatu gabe, segur gara emaitza bera izanen dutela. Esplika ezazu
|
zergatik
eta egiazta ezazu biderketak kalkulatuz.
|
|
8 Bi buruketa hauek ebatzi aitzin,
|
zer
erran zenezake emaitzez?
|
2002
|
|
|
Zer
da aiseenik egiaztatzen. Zergatik?
|
|
|
Zeri
ohartzen zira?
|
|
Egin molde pedagogiko honek (ariketa hasi aitzin, lan zuzena eta lan okerra erkatzea)/ an baten erreusitzeko egin beharren azal� tzera bultzatzen du; ikasleek hiztegi berezia finkatzen dute eta erabiltzen; beren/ ana aitzinetik ikusten dute, ohartuki lan egiten eta beren emaitza ebaluatzen. Ororen buru, haurrak hobeki badaki
|
zer
egin behar duen eta nola, zer" ez duen egin behar" badakielarik.
|
|
Egin molde pedagogiko honek (ariketa hasi aitzin, lan zuzena eta lan okerra erkatzea)/ an baten erreusitzeko egin beharren azal� tzera bultzatzen du; ikasleek hiztegi berezia finkatzen dute eta erabiltzen; beren/ ana aitzinetik ikusten dute, ohartuki lan egiten eta beren emaitza ebaluatzen. Ororen buru, haurrak hobeki badaki zer egin behar duen eta nola,
|
zer
" ez duen egin behar" badakielarik.
|
|
Koloreen arabera ageri da
|
zeri
doakion jarduera
|
|
Zonbat diharü dü Ramuntxok? Kataloga hontarik
|
zer
eros dezake?
|
|
[Ç] Problema bater, enuntziatua
|
zer
den ulertu galdeak egokiak direnetz aztertuz.
|
|
•
|
Zer
da haien amaren adina?
|
|
• Patxi, hogeita zazpiren ondotik,
|
zer
zenbaki he/ du da?
|
|
• Elena,
|
zer
da ondoko zenbakia. Etab. lkasleek jokoa erhiz segitzen dute taulan, irakaslearen balizko galdeari ihardesteko prest izaiteko gisan.
|
|
" Taularekilako jokoa... ,, lkasleek arbela taula gainean pausatzen dute galdegai izanen diren zenbakien gordetzeko. lzaitez, irakasleak ahoz galdegin laukitxo batean
|
zer
ikusten den aitzindu behar dute (desordenan, aldi honetan):
|
|
1 Formografoak har itzazü.
|
Zer
dira zilatüak diren irüdiak?
|
|
Alabaina, matematikako buruketa bat ebaztea horren soluzioaren aurreikustea da, kontatzeko eta kalkulatzeko ezagutzari esker zenbaki problema baldin bada; jokamolde eta espazioaren ezagutzari esker geome� tria buruketa baldin bada. Norberak zuzendu problemak haurrari eskainiz, problemen ebazten laguntzen da eta urru� nago joanez problema bat
|
zer
den asmatzen ere, ezen aitzi� netik dakusanaren egiaztatzera ekartzen da. Gisa honetan, problemen ebazpenari zentzua emaiten dio haurrak.
|
|
Kartoia ikasleei erakusten die baina binperrez, berak
|
zer
ikus� ten duen deskriba dezaten. Gisa horretan, 9 ttittako konfigu� razioaren" ikusten" eta doakion gogoko irudiaren sortzen laguntzen ditu.
|
|
" 2 ttitta gorde ditut. Orain,
|
zer
ikusten dut? 9 2=..., emaitza idatz ezazue".
|
2005
|
|
• Mapak
|
zer
erakusten digu, pedazatzen:
|
|
•
|
Zergatik
ez zen hiri zaharra Aturri eta Errobi bazter bazterrean?
|
|
Geroztik
|
zer
da gehienik aldatu egun guzietako elikaduran?
|
|
|
Zer
lan egiten zuten fraideek Erdi Aroan monasterioetan?
|
|
|
Zergatik
abiatu ziren Konpostelako beilak?
|
|
•
|
Zergatik
Frantziako Henri IV Frantziako eta Nafarroako Errege deitzen zen?
|
|
|
Zer
gertatu zen Las Navas de Tolosa gunean. Erantzuna idatz ezazu.
|
|
• Bi mapak konpara:
|
zer
aldatu da batetik bestera?
|
|
•
|
Zer
diozu XI. mendeko irudikapen honetaz?
|
|
◦ Bi erresumetako erregeen zigiluei so egiezu.
|
Zer
animalia eta ikur agertzen ditu errege bakoitzak. Zigilu hauetan ba ote da berdintasunik?
|
|
Beirate honetan zein da Antso Azkarra?
|
Zerk
dizu erakusten?
|
|
–" Errege,
|
zer
egin nahi duzu. Joan nahi dudan lekura jarraiki nahi bazatzaizkit, haiei kalte egiteko lekuan jarriko zaitut." Erregek, hura konpreniturik, erran zion:
|
2008
|
|
•
|
Zergatik
beti entzuten ari zarete harrabotsez bete irrati hori?
|
|
• Eta
|
zer
erraten du?
|
|
•
|
Zer
gauza mota?
|
|
• Eta
|
zergatik
hain gaizki entzuten da?
|
|
•
|
Zergatik
hain ttikia haiz, zioten batzuetan haren aspertzeko.
|
|
•
|
Zergatik
eraman dute?
|
|
Irratiak arratsetan erabiltzen zituen, askotan. Baina
|
zer
erran nahi zuten ez zakien biziki ontsa.
|
|
•
|
Zer
erran nahi du horrek?
|
|
•
|
Zer
eginen duk?
|
|
•
|
Zergatik
Amak negar egiten du, galdatu zuen Pedrok.
|
|
Idazlanaren titulua: " Ene familiak
|
zer
egiten duen arratsetan"... Ulertu duzue?
|
|
Ulertu duzue? Erran nahi baita
|
zer
egiten duzuen eskolatik itzultzean eta zuen burasoek zer egiten duten lanetik etxeratu eta. Etortzen diren adiskideak.
|
|
Ulertu duzue? Erran nahi baita zer egiten duzuen eskolatik itzultzean eta zuen burasoek
|
zer
egiten duten lanetik etxeratu eta. Etortzen diren adiskideak.
|
|
Etortzen diren adiskideak.
|
Zertaz
mintzo diren. Zer dioten telebistari behatzean.
|
|
Zertaz mintzo diren.
|
Zer
dioten telebistari behatzean. Gogoratuko zaizuen guzia libertate osoz.
|
|
•
|
Zer
–erran zion Juanek.
|
|
•
|
Zer
ezarriko duk?
|
|
•
|
Zer
egin dute hire burasoek barda, galdatu zuen Juanek.
|
|
• Eta
|
zergatik
hori eginen didak, hire laguna naizenaz gero?
|
|
•
|
Zer
munta du?
|
|
Pedrok orri zuriari behatu zion eta idatzi zuena irakurri: " Ene familiak arratsetan
|
zer
egiten duen. Pedro Malbrán.
|
|
– Mmm.
|
Zertaz
–galdatu zion aitak eltzekaria jatean.
|
|
•" Ene familiak arratsetan
|
zer
egiten duen. "
|
|
• Eta
|
zer
izkiriatu duk, ene maitea, galdegin zion amak.
|
|
– Ongi, erran zuen aitak, erosi dugu xake joko bat,
|
zer
gerta ere.
|
2012
|
|
• Ontzi baten eraikitzeko, hainbat gai behar dira. Testuan izendatuak direnak atzeman itzazu eta bakoitzarentzat nondik heldu den eta
|
zertan
baliatua den errazu.
|
|
•
|
Zer
irudikatzen du pertsonaia bakoitzak?
|
|
•
|
Zergatik
marrazkilariak bi gizon hirugarrenaren bizkarrean konkolotx irudikatu ditu?
|
|
•
|
Zerk
erakusten du gudaldia arras bortitza izan dela, eta zerk gotorlekukoek amore ematen dutela?
|
|
• Zerk erakusten du gudaldia arras bortitza izan dela? eta
|
zerk
gotorlekukoek amore ematen dutela?
|
|
Artikuluen zerrendan libertatea aipatzen duten hitzak non dira? Libertatea
|
zer
den azal ezazu.
|
|
|
Zer
arma ditu guardia horrek?
|
|
•
|
Zer
egiten zuen borreroak?
|
|
• Margolanaren ezkerrean eta lehen planoan diren bi soldaduen jarreraz
|
zer
diozu?
|
|
•
|
Zer
arma dute" euskal ihiztariek" eskuetan?
|
|
•
|
Zer
diote soldaduek bizi duten egoeraz?
|
|
Zein arma baliatzen dituzte?
|
Zer
jarrera dute?
|
|
• Pertsonaia nagusiak atorra zuria du soinean.
|
Zer
sentipenekin dago?
|
|
•
|
Zerk
erakusten du Kristobal Kolonek giristinoen erlijioa ekarri nahi duela lurralde berrietara?
|
|
• Espainolak
|
zerekin
konparatzen ditu?
|
|
•
|
Zergatik
desagerrarazi zuten espainolek hainbeste jende?
|
|
|
Zer
hitz erabilia da" artoaren" izendatzeko. Zertan baliatzen da landare hori?
|
|
Zer hitz erabilia da" artoaren" izendatzeko?
|
Zertan
baliatzen da landare hori?
|
|
• Jauregi honek Erdi Aroko gotorlekuen eite duela
|
zerk
du erakusten?
|
|
• Erakuts ezazu jauregi horretan bizitzea
|
zeri esker
den laket.
|
|
• Giocondaren aurpegiak
|
zer
adierazten du?
|
|
•
|
Zer
dauka eskuetan erregeak?
|
|
• Iruñean,
|
zer
besta egitarau proposatu zioten Espainiako erregeari?
|
|
•
|
Zerk
du lurraren eta zeruaren arteko lotura egiten?
|
|
• Soldaduek eta zibil katolikoek nola sarraskitzen dituzte protestanteak?
|
Zer
armarekin. Zer ahalbiderekin?
|
|
Zer armarekin?
|
Zer
ahalbiderekin?
|
|
•
|
Zer
jende mota dira hunkituak antolatua den sarraski horretan?
|
|
Luis XIV.aren aurkezpena egizu (jantzia, jarrera, errege ikurrak...).
|
Zer
du Maria Teresak buruaren gainean. Ezkontza nola adierazten da irudi honetan?
|