Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 129

2001
‎" Eta, halaz guztiz ere, badu gerrak, bere zoramen itsuan, bestek ez duenik. Ez naiz gerrazalea, ezta alderatzeko ere, eta ez dut uste gerrazale bihur naitekeenik hori aitortzearekin. Hitz ederrak eta arrazoibide argiak deus gutxitarako direnean, artean nabari ez zen zerbait sor daiteke gizonaren erraietan, onerako naiz txarrerako".
‎Egungo eguneko jendeak irakurtzea merezi duela uste dut. Eta, hitzak hizpidea ekarririk, aipa dezadan bidenabar inoiz goregi jaso ez baldin badut, ez dudala isilpean utzi ere, Onaindiak, Euskal literatura II, 70, besterik esan arren.
‎Eta, halaz guztiz ere, badu gerrak, bere zoramen itsuan, bestek ez duenik. Ez naiz gerrazalea, ezta alderatzeko ere, eta ez dut uste gerrazale bihur naitekeenik hori aitortzearekin. Hitz ederrak eta arrazoibide argiak deus gutxitarako direnean, artean nabari ez zen zerbait sor daiteke gizonaren erraietan, onerako naiz txarrerako.
‎Azken buruan, ez ninduten bulkatu, nerau sartu nintzen neure baitarik. Nahi ez nuelarik ere, sartu behar nuelako ustetan abiatu nintzen. Eguzkiaren argia baino argiago agertzen baitzen norbaitek abiatu behar zuela eta, inor sartzekotan, nola egingo nion neronek uko deiari?
‎Kazetarien aburuz, merkatuan saldu behar den beste ezein gairen kasuan gertatzen den bezala, salmenta eta prestijio galerak dakartza kontsumitzailearen gogoa beteko ez duen materiala ekoizteak. Erradikaltasuna eta kazetaritza literaturaren barneko gartsutasuna bere publikoaren pentsamenduekin nahasirik, denak balio duela uste dute, jendearen ustezko iritzi horiek bat egiteko xedean. Honenbestez, irakurle edo entzuleekiko batasunari eusteak justifika  tzen du, adibidez, argudio batzuen ezkutatzea, beste batzuen kontestuz aldatzea, iritziak albisteak bailiran ematea edo espekulazio hutsak frogaturiko gertaera gisa aurkeztea.
2002
‎Tokatu! Amaren hitz horretan badago ni kontsolatu nahiaren azpitik berak niri buruz duen uste oker bezain tinkoa: arazoen bila ibiltzen naizela, konplikazioak gustatzen zaiz  kidala.
‎Ez baitakit nik, bada, gauzak bai orduan eta bai orain hain zalantza gabeak diren. Ez dakit nik bada, baina badut uste hizkuntza hau ez den harrizkoa, eta lanabesak ere ez diren harri garaikoak, Mitxelenak eta beste batzuek aski argi erakutsi duten gisa. Harri Arokoak omen diren gure aizkorek, aitzurrek ez bezala, inguruko mendietako haitzekin baino gehiago latinarekin baitute zerikusia, latinarekin edo bereberrekin, hori esan nahi dizut, nahiz tematurik segitzen dugun klixe berbera behin eta berriz azpimarratzen, ustez, nonbait, zerbait gezurra izanik ere behin eta berriz baieztatzen baldin bada gezurraren egiatasuna, azkenean gezurra egia bihurtzen dela betiko erabilian.
‎Bidelagun hartu zaitut hasieratik eta gaur egun zugandik urrun ikusten duzun Moustakiren kantu bat aipatu dizut hasieran. Gero, gai izan zara beharbada nirekin kurritzeko orrialde batzuk eta hizkuntzaren itsasoko uretan oldartzeko, baina badut uste aspaldixkotik ni neu aldendu naizen eta bide bazterrean utzirik, itzuli handi bat egin dudan Sarasola, Zuazo eta Rubioren liburuekin. da horraino bederen iritsi baldin bazara, liburu horien aipamena egiten hasi naizeno, gure hizkuntzaren egoerak kezkatzen zaituela.
‎zailago izan diren gauzak egin ditugu historian zehar. Badut uste euskararen lasaitasuna, ez dut esango salbazioa, hizkera eskatologikoa maite ez dudalako, holako erabakiek, zentzuz beteak ikus daitekeenez, segurtatzen duten. Lastima ez ditugula horiekin batera" philosophia" bezalakoak erabiltzen:
‎Ez dakit nik zein den honen konponbidea, ez dakit baduenik ere. Alabaina, badut uste kontu hauetaz hitz egiteko garaia den.
‎zuek zuen bidea hartu nahi duzue, normala denez, zuen arazoak lehenago baino gardenkiago azaleratzen dituzue, askatasun handiagoarekin, eta ez zaizue hain erraz gertatzen identifikazio hori egitea euskal akademiarekin, urrun ikusten duzuelako, nola ikusten dituzuen urrun holako akademia guztiak, balio ere, ez baitakizue zertarako balio dezaketen, titi jorran ibiltzea, barkatu hain gordin ibiltzea, askoz ere atseginago gerta daitekeen adin horretan. Dena dela, badut uste Euskaltzaindia osatzen dugun 24 euskaltzainok badugun egun orain arte izan ez dugun erantzukizun berria, eta erantzuna eman behar dugun, erantzun egokia gainera, inoiz baino idazle eta ikertzaile hobeak dituen Euskal Herri honetako euskaltzaleen aitzinean.
2003
‎Munduaren aztertzeko inozentzia suntsitzen du gerlak, batez ere haurrideen artekoak. Ez ote duzu uste hori ongi azaldu zuela Tuzididak Peloponiza erre zuen gatazka denboran. Kontsentsu horretan morala da galtzaile, morala eta eguneroko bizitzaren kreatzeko ahalmena.
‎Euskarazko argitalpenetan tipikoki literarioak diren obrak izan balira (poesia lirikoa, antzerkia, ipuinak, nobela), ez zen beharrezkoa izango itzulpenetara ere jotzea estatistika landu ahal izateko. Hala ere," euskal literatura" ren idazpurua merezi dutela uste du Lasagabasterrek, hortxe baitago euskal prosaren –eta ondorioz, literatur prosaren– iturria eta lehenengo garapena.
2005
‎Posible izanen da, merezi duela uste izatera,
2006
‎–Iñaki, Iñaki... zein esaten duzu, ile horixka duen hori, estratobus geltokikoa? Abizena Argandoña duela uste dut... plaza ondoko domoetako batean bizi dira, oker ez banago.
‎–Hiriko eskolarik garestienetako bat da, eta horregatik aukeratu genuen. Izan ere, ez dut uste hilkor asko egongo denik bertan matrikulatuta. Baina Lizeoak ezin du bazterketarik egin, kuotak ordainduz gero behintzat, eta are gutxiago hilkorren eta hilezkorren artean.
‎Baldintza bakarra batak bestearen eskubideak errespetatzea omen zen. Eta noizbait baldintza hori betetzen ez bazen edo egoera aldeko izan ez balu bietariko batek, bidaia abiatzen zuen, bizitzan bere toki egokia aur  kituko zuelako usteaz. Ausartuko al zinateke, Miren, Mikel utzi eta bidaia berria hastera?
‎Hara, seme, ez dakit zer gertatzen zaizun, baina horrela bizitzea merezi dugula uste duzu?
‎Lehen, bai, lehen halaxe nintzen, Werner Lindemann, baina hemengo poliziak Lange deitura dudala uste du.
2007
‎Myrran diren ardoak dira ezin hobeak, izigarri azkarrak. Baina ez duzu han luzaz egon behar ahantziko baituzu zure helburua eta bizi guzia han egonen baitzara ardo ezin hobe eta azkar haien menpe, zuk zure burua Paradisuan duzula uste izanen duzula. Jakinen duzu beraz, Myrratik ilki eta Hipokrataren lurraldeetara buruz joan duzula, ahal bezain laster.
‎Ordea, ongi pentsatzen baduzu, gu ere ez gara gure lurraren zeruan erortzen. Beti iduritzen zaie jendeei auzokoak baino zuzenago doazela eta guri gure azpian direla iduritzen zaigun bezala, haiei kontrakoa zaie iduritzen, haiek gu garela haien azpian baitute uste.
2008
‎Edozein lekutan lo hartzeko erraztasuna, beste modu batean esanda. G k gaixotasun hori zuela uste zuten denek, gauean, afalostean, telebista gelan, filmaren hasierako kredituak bukatzerako, loak hartzen zuelako. Beste behin, larunbat arratsalde batean auzoko pubean geundela, kuadrillatxo bat billarrean jolasten, eta hura, alboko mahaian, garagardo pinta baten aurrean, loak hartu zuen.
‎". Erorialdiaren altura nabarmena izan behar du: tragikotzat jo behar duguna ustezko mundu zoriontsu batetik hondamendirik latzenera erori behar du. Erorketa hori adierazten duten ekintzak agertu behar dira, ez da nahikoa drama modernoan batzuetan gertatzen den egoeraren deskribapenarekin, nahiz latza, nahiz atsekabezkoa izan.
‎Horregatik ez nator batere ados Ermuko Foroko nire lagun Fernando Savater, Jon Juaristi eta enparauekin. Haiek ez dute tragedia aztertu eta modernitatean instalaturik segitzen dute, denontzako lege bakarra denon zoriontasunaren berme izan behar duelako uste horrekin. Tragediak ez du hori agintzen.
‎(errana dudala uste dut,
‎[Heriotzaren kontra, ezjakintza: punk]" Heriotza ez dut uste ederra denik", esan zioten behin Etxebarrieta, tar Natxo jaun cicatrizdunari, eta hark: " Ikusiko dugu".
2009
‎Emakume abilegia zara, niri denbora galarazten ibiltzeko. Zenbat balio duela uste duzu, eta azken prezioa eskatzen dizut, San Petersburgoko notario ohiaren familia ohoreak?
‎Beren asmoak gauzatzeko lehen urrats gisa, euskal yoga bat diseinatu nahi zuten, lauburuaren sinbologian oinarritua, Patanjali edo Samkya filosofia bera baino lehenagoko tradizio batzuekin lotua. Ananda zen yogari buruzko filosofian eta praktikan aditua, eta harengan jarria zuten uste osoa lan horretarako.
‎Ba, gauzak horrela, ailegatu da hurrengo zereginari oratzeko momentua. Ez dakit; ez dut uste garrantzitsuak direnik bete ditudan eta betetzeko geratzen zaizkidan nire asmo hauek. Bueno, egitea pentsatuta daukadan azkenengoa hura bai dela garrantzitsua.
‎Kontatuko dizut momentua ailegatutakoan. Esatera nindoan bezala, ez dut uste garrantzitsuak direnik egin ditudan eta egiteko geratzen zaizkidan gauza hauek; dena den, ohetik altxatzeko aitzakia egokiak dira niretzat eta eguna antola dezaket eurei esker, hein handi batean behintzat. Badakizu zer den hurrengo egin behar dudan gauza?
‎Lehenago esanda daukat, oker ez banago, ez dudala uste garrantzitsuak direnik hil baino lehen egiteko pentsatuta izan ditudan gauzak. Ohetik altxatzeko eta eguna antolatzeko aitzakiatzat erabili izan ditut gehienbat; horretarako, behinik behin, balio izan didate.
‎Bete betean dut uste, halaber, Jainkoarenganako
‎Ez dakit. Baina badut ustea nazionalek euskara beharrezkotzat sentitu eta gozatzen eta erabiltzen badute, bermatua izango duela, nola edo hala, neurri batean edo bestean, etorkizuna. Hori du euskarak hil edo bizikoa.
‎Zein neurritaraino ikasi ahal den zehaztea da kontua, eta ez da ahaztu behar, eredu horretako ikasleen emaitzetan ere, eskolaz kanpoko beste faktoreen eragina. Nolanahi ere, badugu ustea A ereduan oso arreta txikia eskaini zaiela euskararen irakaskuntzarako aspektu metodologiko eta didaktikoei.
‎Jaurlaritzako hizkuntza politikaren arduradunek erreserba hori egiteari baino egokiago iritzi zioten euskarazko emanaldiei lehentasuna emango dien kuota sistema bat ezartzeari, uste izanik behin hartarako aukera irekita gizarteari zegokiola, kasua balitz, euskara hutsezko tokiko telebista proiektu bideragarriak aurkeztea. Bazuten ustea, sistema horren bidez, azken buruan, indartsuago aterako zela euskara.
‎Iluna zen ordura arteko euskararen errealitatea hezkuntzan. Eskola gehienetan, publikoetan ez ezik pribatuetan ere, erdal elebakartasuna zen nagusi, eta hala behar zuela uste zuten, gainera, gehienek, gurasoek bezala irakasleek. " Gaur" ikerketa soziologikoetarako taldeak 1971n argitaratu zuenez, euskara eskolan eskola orduetan bai, baina hala nahi zuten ikasleei bakarrik, ez guztiei, irakastearen aldekoak ziren irakasleen %42; eskola orduetatik kanpora irakastearen aldekoak ziren %20; eta euskara irakastearen aurkakoak ziren %37, ez eskola orduetan ezta eskola orduetatik kanpora ere ez zela irakatsi behar uste zutenak.
‎Jakina kritikaren mende egon behar dutela Katalunian edo Euskadin edo Galizian aurrera eramaten diren hizkuntza politikek, baina bizikidetza baldin badugu egiazki xede, ez dirudi zilegi denik ikerketa guztiek diotenaren kontrakoa egia bailitzan lau haizeetara zabaltzea. Badugu ustea gaztelania eta espainiar Estatua bizikidetzarako eremutzat indartu nahi dituenak justu kontrako efektua lortzen duela Hizkuntza Komunaren aldeko Manifestua bezalako ekimenekin eta ekimen horien kariaz aireratzen diren diskurtso hegemoniazale eta uniformatzaileekin.
‎Baina abertzaleek eurak ere ispiluari begiratu liokete, euskal abertzaletasun politikoa urrun xamar baitago Kataluniako abertzaleen hizkuntza jokabideetatik, eta makalagoa baita, oro har, euskararen erabilerarekin erakusten duten konpromiso praktikoa, katalan abertzaleek katalanaren erabilerarekin bistaratzen dutena baino. Badugu ustea horrek, egoera soziolinguistiko ezberdinekin ez ezik, zerikusi zuzena duela euskara soilik norberaren sinbolo politiko bereizle gisa hartzearekin; erabilerari hil edo biziko garrantzia eman beharrean, ia nahikotzat jotzen baitute batzuek euskara ezagutzea eta, abertzale izateagatik, euskara maitatzea. Hil edo bizikoa, ordea, berriro diogu, erabilera da.
‎Euskararik" txarrena" erabiltzen ez den euskara da. Dagoeneko onarpen zabala du uste eder horrek, Bitoriano Gandiagak aspaldi adierazi zigunez (Gandiaga, 2005):
‎Euskara jakin eta lanean ez erabiltzeak kezkatzen gaitu, beren burua euskalduntze prozesutik kanpora utzi duten herri langileek baino gehiago. Badugu ustea ezinbestekoa dela herri administrazioetan euskararen erabilerari ikuspegi guztiz berritzaile batetik heltzea aurrera baino lehen.
‎Ildo berari jarraiki, eta labur beharrez datu garrantzitsu ugari aipatu gabe uzten ari garen arren, badira pare bat hona aldatuko ditugunak, merezi duela uste baitugu kontuan hartzea lehen hizkuntzak eta gune soziolinguistikoak etxean erabiltzen den hizkuntza finkatzerakoan duten eraginaren neurria, ez baita nolanahikoa.
‎Edozein delarik ere irtenbidea, badugu ustea Karmele Rotatetxek aldarrikatzen duen" euskara erraztu beharra", gerora gabe, seriotan atentzioa jartzea eskatzen duen eginkizuna dela. Penduluaren antzera, mutur batetik bestera jauzi bakar batean pasatzera oso emanak garenez euskaldunak, argitu dezagun kontua ez dela" eman diezadakezu" ala" eman ahal didazu" formen artean bat aukeratu eta bestea ezabatzea.
Badugu ustea lehen eginkizunetariko bat dela hori, datozen 25 urteetarako, etengabeko berrikuntzaren bidetik. Euskara bizi, aberats, adierazkorrak ezinbestekoak dituen baldintzak sortu edota sendotu behar dira, bi norabide nagusitan:
‎Beraz," zaharrena" izate hori ez da garrantzitsuena, ezta hain garrantzizkoa ere. Badugu ustea euskaldunok gehiegi baliatzen dugula gure hizkuntzaren adina; seguruenik berarekiko dugun maitasunak eta bera biziraunarazteko gogo biziak bultzatzen gaituzte argudioaz abusatzera. Hizkuntza guztiei, ordea, babes eta begirune bera zor zaie, zaharrenari bezala gazteenari.
‎Honek guztionek, beste zenbaiten artean, Europar Batasuneko erakundeen helburu ere izan behar du, baina horrek europar hizkuntza politika bat eskatzen du, gaur egun oraindik definitu gabe dagoena. Badugu ustea, nolanahi ere, Lisboako Itunak [4] eta Europar Batasuneko Oinarrizko Eskubideen Gutunak, jadanik Europar Batasuneko Estatu kide guztientzat juridikoki loteslea denak?, batak zein besteak berarekin dakartela europar hizkuntza politika bat diseinatzearen eta garatzearen ezinbestekotasuna. Hori espero daiteke aipatutako Itunaren 2.3 artikuluak dioenaren karietara:
‎Izan ere, beste hainbat konpromisoren artean, espainiar Estatuan hizkuntza aniztasuna babestu eta sustatzea helburu duten konpromiso argiak jasotzen baitira aipaturiko hiru gobernuen arteko Lankidetza Hitzarmenean (gerora, 2008an, Balearretako Gobernuak ere bere egin zuenean). Argigarri gerta daitekeela eta, merezi duela uste dugu konpromiso horietako batzuk orrialdeotan jasotzea:
‎Honetan utziko badugu ere, ezin bukatu, ordea, hain zuzen ere Euskararen Legearen balio nagusia den kontsentsuaren osasunaz hitz bi esan gabe. Izan ere, badugu ustea 1982an lorturiko kontsentsu sozial eta politiko zabal eta eredugarriak, zenbait aspektutan iraun badu ere, beste zenbaitetan indarra galdu duela. Galera horren arrazoiak askotarikoak direlakoan gaude, tartean badira paradoxiko samarrak ere.
‎Utopia ote da Europa munduan aitzindari izatea hizkuntza aniztasunaren sustapen eta kudeaketa aurreratuan? Utopia egingarriak dira munduaren joan etorria hauspotzen dutenak, eta badugu ustea hau ameskeria bainoago utopia egingarria dela. Hartarako europar hizkuntza politika sustatzaile bat luke makulu eta itsu-mutil Europar Batasunak.
‎Iragarpenok neurriz gainekoak izan ala ez, gurea ezohiko aro historikoa da, onerako ala txarrerako. Oker dira garai normalak bizi ditugula uste dutenak. Egia da garai historiko orok eraiki duela behin betiko kolapsoaren edo apokalipsiaren ideiaren bat.
‎–Euskaldunon komunitatean itxaropen gehiegi dudala uste duzu. Nire itxaropena ez da itsua edo funtsik gabea, baina.
2010
‎Harrituta gelditu nintzen. Nahiko barregarria zen dena, baina ez dut uste barregarriagoa izateko toaja askatu nuenik zeharo larru gorritan gelditu arte filmetan bezala. Oh!
‎Besteak bezala!... Hi, ez ahal duk uste...
‎" Literatur balioaren aldetik beharbada maila gorenekoa ez bazirudien ere, argi zegoen mamiaren aldetik garaiko poemagintzan zeharo arrotz gertatzen zen pentsamolde bat adierazten zela bertan", idatzi zuen Ibon Sarasolak. Izagirrek, ordea, ez du uste heterodoxoa izatera iristen denik: " Sabinianoa da, eta katolikoa.
‎Denbora pixka bat ematen bazion, lanaren proiektua zehatz mehatz aurkeztuko ziola. Ez zuela uste garestia izango zenik. Produkzio talde txiki batekin moldatuko zela eta lanik gehiena beretzako izango zela, preprodukzio eta posprodukzio lanetan.
‎Aurkariak ezkutatuta behar zuela uste zuen lekura iritsi zenean, Akiles hondar gainean ostikoka eta eskuekin aztarrika hasi zen, oihu egiten zuen bitartean:
‎Baina handik laster, Euskadi Irratiko zuzendariek Erromatik kronikak euskaraz bidaltzeko eskatu zidaten. Derrigortuta nengoen baietza ematera, ni Eusko Irratiko zuzendaria nintzelarik, atzerrian korrespontsalak behar genituela uste bainuen eta Erroman bereziki.
‎In crescendo, gorantz joan zen kanpaina; jendearen berotasuna eta hurbiltasuna handituz zihoala sumatzen zen. Baina, kontuz, 2001eko maiatzaren 12an bazen jendea, gure ingurukoa gainera, hauteskundeak galduak genituela uste zuena. Hauteskunde bezperan, Jaurlaritzako Sailak eta erakundeetako karguak elkarrekin banatzen ari ziren PP eta PSOE.
‎Gogoeta honen hasiera hasieratik, adierazi dugu egiarekiko berezko konpromisoren bat dutela usteek. Nonbait, usteek egiazkoak izan nahi dute, baina, noski, faltsuak gerta daitezke.
‎Norberak bere egia duela uste du erlatibistak. Bellarmino/ Galileo ika mika dela-eta, Rortyk hauxe galdetzen du:
Ditugun usteetatik abiaturik, uste berriak eskuratzeko beste baliabide batzuk ere badauzkagu. Baliabide horiek gizakiaren alderdi arrazionalari lotzen zaizkio.
‎Baina oker dago, oin handiko emakume bat izan da hiltzailea. Beraz, hobe zukeen uste lagungarri hori susmopean edo zalantzazkotzat hartu izan balu. Uste lagungarria aldatu izan balu, ikerketak bestelako noranzkoa hartuko zukeen.
‎Egia da mikroskopioa erabiltzen dugula uste bat eskuratzeko, zerbait ikertzeko, hala nola zelularen egitura. Kontua da mikroskopioak ustekizun duen usteen bilduma eta ikertzen ari garen ustea elkarrengandik (nahiko) independenteak direla, hau da, oinarri desberdinak dituztela. Hortaz, ez dago gurpil zororik.
‎Hortaz, ez dago gurpil zororik. Dena den, jakina, mikroskopioak ustekizun duen usteen bilduma okerra izango balitz, orduan oker horrek eragina izango luke egiten ari garen ikerketan: gurutzegraman egiten diren zuzenketek gurutzegrama osoan barrena barreiatzen dute (edo barreia dezakete) beren eragina.
‎Eman dezagun pertsona batek liburu sakraturen (hau da, autoritateren) bati itsu itsuan jarraitzen diola. Martin izeneko pertsona horrek dituen uste, iritzi eta sinesmen guztiak liburu sakratu horretatik eskuratzen ditu. Pertsona horrek, ustez, uko egin dio zentzu komunaren ereduari:
‎Areago, gogoratu du ezezagunaren poltsaren inguruan ere Mikel ikusi zuela. Hala ere, Mikel lapurra izan zitekeelako ustea berehala baztertu du, uste horrek ez baitu bat egiten berak dituen gainerako usteekin, ez baita koherentea berak aldez aurretik dituen usteekin. Kasu horretan, aurreiritziak eta aurreusteak lehenesten dira ebidentzien aldean.
‎Ez zaizkie Jainkoaren existentziari buruzko eztabaidak interesatzen; bost axola eztabaida horiek". Hala bada, eta erlijio sinesmenek ez baldin badute egiarekiko inongo loturarik, orduan arazo bat daukagu, erlijio sinesmenek ez baitute usteen parekoak diren sinesmenen izaera. Zertan datza sinestea (fedearen edo erlijioaren zentzuan ulertuta)?
‎kontuz ibili uste dugunarekin! Kontuz oinarri ahula duten usteekin!
‎dagokien edozein desadostasunek ez du gatazka konponezinik edo larriegirik eragin beharrik. Norberak dituen usteak aldakorrak dira; norberaren gustuek aldatzeko joera dute, eta benetan aldatzen dira denboran zehar. Areago, norberak aldarrikatzen duen bertutea ere kale kantoian ager daitekeen edozein tentaldiren mendean gera daiteke ustekabean.
2011
‎–Ez gatoz diru bila, esan zuen Annak, txoko guztiak miatzen hasita?, argibide bila baizik. Orain dela gutxi zure Anaitasuna gu akabatzekotan egon dela kontuan izanik, azalpen horiek merezi ditugula uste dut.
‎Goiz esnatzen denak eguna bi aldiz bizi duela uste du, ametsak erditik moztuaz lau aldiz lehenago hiltzen bada ere.
‎Nik neuk beti nahiago izan dut bakea. Aspaldi, bolada batean, moja sartu nahi nuela uste izan nuen, baina denborarekin ulertu nuen ez zela Jainkoa falta egiten zidana, lasai eta bakarrik bizitzea baizik, neure gauzatxoekin, neure betiko ohiturekin. Gizon bat!
‎Gauza gehiegi oroitarazten zizkidan eta horrexegatik ez nien sekula kantatu neure haurrei. Areago, ahaztua nuela uste nuen. Beraz, ezinezkoa zen umeek nire ahotik ikasi izana:
‎Politika giroan benetan bizitu ezin zena, eta esan gabe zeuden kezka eta arazo asko manifestatzen ziren kontzertuetan. Halere, ez dut uste horrek bestea jaten zuenik eta ez dut uste ona denik bakarrik alde horretatik ikustea. Laboa eta Lertxundi, adibidez, urteek eta lanak erakutsi dute artistak zirela, zer esana bazuen jende ona.
2012
‎Eta beste aldean, Simon Bernardo Zamakola, ohiko erresuma absolutistaren aldekoa (la defensa de la causa de Dios, del Rey y de la patria tankerako helburuen aldekoa alegia). Erlijio sinesmena eta egitura politikoa bat eginik iraun behar zutela uste zuten tradizionalistek eta bereiztu ezina zitzaien, eta 1814az geroztik, ideologia ezaguna, antiliberala gorpuztu zen Batzar Nagusietan, erlijio sinesmena, foru eta errege agintaritzaren artean. Erregea gizarte orekaren berme bihurturik zuten.
‎Buruzagi hauentzat, bi abertzaletasunak bateragarriak ziren. Euskal abertzaletasuna, espainiar abertzaletasunaren oinarri oinarrian egon behar zuela uste zuten. Espainiako ikuspegi erregionalistaren aldekoak ziren.
2018
‎Maite du. Maite duela uste du, baina tentsioa, elkarrekiko desira, nahia, erotismoa falta zaie. Hori uste du.
‎Ez dakit. Horretaz guztiaz ditudan usteen harilketak, ordea, oso urrutira eramango ninduke. Entzuna dut karramarroak, bere harkaitz zuloan janari franko baldin badauka, bertan gelditzen dela janari guztia bukatu arte, baina, konturatzerako, oskola handiagoa egiten zaiola harkaitzeko zuloa baino, eta zuloan kabitu ezinik, gosez hiltzen dela.
‎Oihu egingo nizuke, eta, zure lepora jauzi eginez, zintzurra bihurrituko nizuke, Battis Toberak gaztetan har  tzekin egin ohi zuen bezalaxe: nire bizitzarekin jokatzeko ez zenuen batere errukirik erakutsi, eta zure bizitza ezagutu nahi dudala uste al duzu.... Otto:
2019
‎Gora igotzeko esan nion eta negarrez hasi zen, damuturik zegoela esan zidan, pila bat gauza kontatu zizkidan... Berarekin hitz egin behar zenukeela uste dut, maitea. Edo entzun, besterik ez bada ere.
‎Ez zekien non jarriko zituen, eta bazekien J ri traba egingo ziotela" hautsa hartzeko baino ez" ziren liburu haiek. Baina bere etxea bazen, bere arauak ere izan behar zituela uste zuen Estitxuk. Eta libururik gabe, ez zen etxean sentituko.
‎Gauerdia pasata etorri da, zutik eoteko, re gauza etzela, mozkortuta; baita Kermagan koinata, re, baita emagina bera, re. Bide bazterrean lo ein dutela uste, ut; eta, inor konturatzerako, zera, umea hil!
‎Edo maite dudala uste dut.
‎Atzean utzia nuela uste nuena aurrean daukat berriro, liburuaren ispiluan, euskarazko otoitz baten forma hartuta:
‎Germania aldean, garagar eta garien ugalkortasuna zaindu nahi zuten sasoi honetan. Zerriaren bizkarrezurrak ahalmen ugalkorrak zituela uste zuten. Garisoroan zut iltzatzen zuten zerriaren isats hezurra tente.
2020
‎Oroitzean ere intentsitate jasanezineko momentua irudituko zaio hau, eta horren jakitun da orain, gertatzen ari den une berean. Inoiz ez du uste izan bera inork maitatzeko modukoa denik. Baina orain bizi berri bat du, eta hauxe da haren lehenengo momentua, eta urte asko igaro eta gero ere, hauxe pentsatzen jarraituko du:
‎–Ez duzu uste zoriontsuagoa izango zinatekeela ume honen aitarekin ezkonduko bazina? –galdetu zion Jagobek ohean zetzan Katalina alaba erditu berriari.
‎Gehienok 350.000 edo 375.000 pezeta inguru kobratzen genuen. Iribarrek 425.000ko fitxa zuela uste dut. Guk bagenekien beste talde batzuetan zer irabazten zuten, eta igoera handi samarra nahi genuen.
‎Pozarren hartu nuen. Honetarako gogoa, ilusioa eta dohainak nituela uste nuelako. Neuk bizi izandakoa eta ikasitakoa gazteei erakustea beti izan dut amets.
‎10 Irabazteko aukera dugula uste izango ez bagenu, ez ginateke joan ere egingo (Si no pensà ¡ ramos que podemos ganar, no irÃamos)
‎Zerbait atzemanezinak babesten nau, baina huts egiten du babestu behar nauela uste dudan horretan.
2021
‎–Amodio kontuetan, egin beharreko bidaiak eginak ditudala uste dut.
‎–Unai, errespetu osoz: atseden hartu behar duzula uste dut. Profilatzaile bikaina zara, eta halaxe nahi zaitut lanean.
‎Ardiei ez diete bataioan gatzik ematen, baina delako morroi hau inoiz ezagutu dudan argiena da, erantzun nion, eta Tasioren argazkia seinalatu nion?. Ez dut uste otzana denik. Ezta pentsatu ere.
‎–Tira, delitu informatikokoak zure ordenagailuaz arduratzen ari dira, Ayala inspektorea. Eta orain, lau hilketa hauen gainean dituzuen usteak niri labur esatea nahiko nuke.
‎zer iritzi duzu Katedral Zaharreko eta Sokaren Etxeko hilketei buruz? Zure anaiak ikustekorik baduela uste duzu?
‎–Egia esan duela uste dut. Friki samarra da, baina...
‎" gaixo asintomatikoak", gaixo eztauden gaixoak! Zuen ustez, asintomatikoen zera horrek ez al luke ezeztatuko biruxaren zera?, biruxa gaitzaren kausa izatea, esan nahi nuke. ✳ Bai, hori da:
‎✳ Enian sekula pentsatu, baina baietz ematen dik. ‣ Eta orain zer ari da gertatzen, zuen ustez. Koiteretziaren garai hontan... kuadrillekin... kuadrilletan...
‎Baina minduta dago, hori jakin dezazun besterik ez dut nahi. Izugarri maite zaituela uste dut. Primeran konpontzen zen zurekin.
‎Nik ez nian haurrik neure baitan sentitzen; ez nengoan ama izateko prest. Izan, izan nahi dudala uste diat, baina ez egoera honetan, ez honela. Ez, horixe.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
duela 16 (0,11)
dudala 13 (0,09)
dut 10 (0,07)
zuela 7 (0,05)
Badugu 6 (0,04)
dutela 6 (0,04)
badut 5 (0,03)
dugula 5 (0,03)
badugu 4 (0,03)
dituen 3 (0,02)
ditugula 3 (0,02)
du 3 (0,02)
duen 3 (0,02)
duzula 3 (0,02)
nituela 3 (0,02)
nuela 3 (0,02)
zituela 3 (0,02)
baitute 2 (0,01)
duten 2 (0,01)
duzu 2 (0,01)
genituela 2 (0,01)
Badut 1 (0,01)
Bazuten 1 (0,01)
Ditugun 1 (0,01)
Zuen 1 (0,01)
baduela 1 (0,01)
ditudala 1 (0,01)
ditudan 1 (0,01)
dituela 1 (0,01)
dituzuen 1 (0,01)
duelako 1 (0,01)
dugun 1 (0,01)
duguna 1 (0,01)
duk 1 (0,01)
hinduela 1 (0,01)
nauela 1 (0,01)
ninduelako 1 (0,01)
nituelako 1 (0,01)
nuelako 1 (0,01)
zaituela 1 (0,01)
zenukeela 1 (0,01)
zuelako 1 (0,01)
zuen 1 (0,01)
zukeen 1 (0,01)
zutela 1 (0,01)
zuten 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia