Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 25

2001
‎Behin eta berriro elkarrizketa hitza erabiltzen genuen, ez trebakuntza edohorrelakorik. Hau da, helburua ikasleak gogoeta egitera bultzatzea zen, etaez ikas prozesuari buruz irakasleok ditugun usteak inposatzea.
2003
‎Asko, gutako bakoitzak ukiezinen ditugun usteak Jainkoa bezala proletargoa, Euskadiren historia, iraultza, CIAko agenteak, bizitza, heriotza, maitasuna eta beste hainbat jartzen dira bertan kolokan, eta hortik dator nobelako ironia.
2004
‎Horrexegatik, pertsonaren eskubideek, gai honetan, talde eskubidean dute sorburu eta izateko arrazoi. Egia esan, ez da sinestekoa auzi honetan ditugun uste ustelen metaketa. Izan ere, mundu guztiak aitortuko dizu, batetik, hizkuntzaren izaera, ezer izatekotan, soziala dela oroz gain, eta mundu horren zati handi batek aldi berean hizkuntzen politika bideak pertsona mailako irizpideetan oinarritu behar direla pentsatuko du, bestetik.
‎Beraz, Quinek ez du ezer baieztatzen arrazoi onak ditugunetz, munduari buruz ditugun usteak egiazkoak diren pentsarazteko. Hortaz, esan ote dezakegu Quinerena eszeptizismo mota bat dela?
‎Orain arte kartesiar kutsuko epistemologiak kanpoko objektu materialik zuzenean ezdugula ezagutzen esan digu. Asko jota sentimen datuak ezagut ditzakegula dio, Bainaintcresgarria litzateke ikustca epistemologia kartcsiarra ea gauza den, eta nola, kanpokomunduari buruz ditugun usteak justifikatzeko, baina soilik sentimcn espericntziaren ezagutzaren gainean oinarrituz, hori baita eskura dugun guz.tia oraingoz. Descartesek, ikusi denbezala, Jainkoa aipatu du justifikaziorako, baina erantzunak ez gaitu ase.
2008
‎Baina euskara erabat normalduko bada, oso barneratuak ditugun uste ustel bi ere zeharo baztertu dira. Uste dute batzuek Euskara Batua dela euskara, eta, uste dute besteek, Euskara Batua dela euskara ona.
2009
‎Pentsa dezagun giza zientzietan, gizarte zientzietan, natur zientzietan, zientzia gogorragoetan... Haien artean txertatzen dira gure eguneroko usteak, gure bizitzan aurrera egiteko behar ditugun usteak, bai eta uste filosofikoak ere.
2010
‎Arestian deskribatu ditugun baliabideetan (zentzumen behaketan, oroimenean, indukzioan, dedukzioan eta abdukzioan) oinarrituz, finkatzen ditugun usteen kopurua ikaragarria da. Baliabide horiek eguneroko bizitzan erabiltzen ditugu, ikerketaren bitartez edozein zalantza uxatu nahi dugunean.
‎Esaterako, Itun Berriaren idazleek Jesusen mirarien berri ematen dute, eta Itun Berriaren irakurleek (edo haietako hainbatek) uste dute Jesusek mirariak egin zituela, hau da, mirarietan sinesten dute. Lekukotasuna da tradizioaren bidetik eskuratzen ditugun usteen giltza.
‎Horregatik, ume batek, Olentzerorekin eta Errege Magoekin batera, lasai asko onar ditzake mirariak, infernuak, deabruak, aingeruak, berpizkundeak, izaki hilezkorrak, gizaki hegalariak eta Ama Birjinak. Baina, usteen sarea trinkotu, sendotu eta aberastu ahala, arazoak sortzen dira; izan ere, tentsioak sortzen dira zentzu komunari esker finkatzen ditugun usteen eta bide berezietatik (autoritatearen lekukotasunetik) eskuratzen diren usteen artean.
‎Horregatik, biguntzat (edo bigunagotzat) hartzen ditugu. Horrek esan nahi du zientzia horietatik jasotzen ditugun usteak ziurtasun edo egonkortasun txikiagokoak direla zientzia gogorragoetakoak baino. Zenbaitetan honela egiten da bereizketa hori:
2011
‎Adibide batzuk, hauek: partida baten aurretik emaitza asmatzeko izaten ditugun solasaldiak; halako entrenatzailek atera dezakeen hamaikakoaz izaten dugun hitz jarioa; Liga bukatzen ari denean, ez dakit nongo taldeak beste haren aurkako partida erosi egin duela zabaltzeko izaten ditugun uste sendoak; norbere taldeak honela edo horrela jokatuko ote duen ere hizpide izaten dugu; eta beste hainbat kontu. Horietakoren batean kokatu behar da Realeko zaleek zuten itxaropenaren haize ahula Bartzelonari irabazteko.
2012
‎Gaur eta hemen, hiru logikak bizi bizirik baititugu. kantagintza da adibiderik garbiena: ...teko ospakizun komunitariorako, instituzioek arauturiko hezkuntza sistema baten baitako heziketa kulturalerako, zein abeslari atzerritarrekin ondutako disko hirukoitz komertzial baterako. objektuak (kantak) berberak dira; subjektuak (parte hartzaileak) eta funtzio sozialak, berriz, diferenteak. hala, bada, euskarazko kulturgintza indartsu bat antolatzeko, euskaldunok hiru kultur logikak beharrezko ditugun ustea dugu guk. hain zuzen ere, eraginkortasunari begira hiru kultur logikak ikuspegi kritikoarekin landu behar ditugula deritzogulako egiten dugu auzolanaren aldeko apustua. herri antolakuntzaren senak ekarri du euskara eta euskarazko kultura hogeita batgarren menderaino, eta sen horrek indartsu dirauen eremuetan da gaur ere indartsu. edozelan ere, egia da azken hamarkadetan indar handiagoa jarr... eskubideak, legeak, diru-laguntzak...; profesionalizazioa, zerbitzugintza, erakargarritasuna...
‎Iruditzen zitzaidan deabruak askoz bide gehiago izan zitzakeela ni oin arrasto soil batekin baino errazago beldurrarazteko; eta uhartearen beste aldean bizi nintzenez gero, ez zen bere arrastoa aurkitzeko hamar mila aukera baten kontra nituen leku batean uzteko bezain ergela izango, eta gainera hondarretan, lehenengo itsasgorak edo haize zakarrak erabat ezabatuko zuen lekuan. Horrek guztiak ez zuen zentzu handirik erakusten ez gertaerarekin berarekin, eta ezta ere deabruaren zolitasunaz izan ohi ditugun usteekin.
2015
‎Urchueguíak Alkatetzatik ematen zituen laguntza horiek dekretu bidez eta inongo finantza kontrolik gabe. Inputazio honek argi uzten du gure salaketek nahikoa oinarri juridiko zeukatela eta behin eta berriro salatu ditugun ustezko irregulartasunak zigor penala izan dezaketela".
‎Begirada lineala da, ezagutzen ez dugun helmuga baterantz seinalatzen diguna. Norabide horretatik sortzen dira erabiltzen ditugun uste eta sinesmen anitz. Eta ez naiz ari soilik erlijio sinesmenei buruz, edota uste bitxiei buruz.
2016
‎Aldiz, idatzi zaharragoak ere badaude, aurrekoaren orekagarri. Ditugun datu apurretatik eta horiekin osatzen ditugun usteetatik ateratzen ditugu gure esleipenak egiteko irizpideak, zenbaitetan sendoak eta beste batzuetan arintxeagoak.
2018
‎Beraz, Woolardek egiten duen banaketa honen arabera, ikus genezake, Antzuolako gazte hikatzaileen diskurtsoak" benetakotasunaren" ideologia honetatik eratorriak liratekeela. Hau da, elkarrizketatutako gazte hauen aipuetan, nahiz eta, goiko atalean aipatu ditugun uste eta balio
2019
‎Pentsamendu politiko lausoak ala sakon hausnartu eta gero geure pentsakeran erro sendoak hedatu dituzten kontsiderazio landuak? Ingurukoekin partekatzen dugun ideologia jakin bat edo inorekin hitz egin gabe biltzen ditugun usteak frantsesezko moldeak dioen bezala idee reçue horiek, jasotako ideiak, nondik jaso ditugun ere ez dakigula. Gure ingurua, gure bizitza, gure gizartea nolakoak nahi ditugun zedarritzen duten ideia argiak ala erraietan gogorrago edo ahulago imurtxi edo kili kili egiten dizkiguten sentipenak?
‎Ikusi berri ditugun usteak hitanoarentzat lotura kaltegarriak dira eta zerikusi zuzena izan dute azken hamarkadetako gainbeheran, ideologia horien pisuak transmisioa etetea ekarri baitu, batez ere, noka. hirugarrenik, zakartasunari gagozkiola, parte hartzaileei ez zaie iruditzen hitanoa hizkera zakarra denik, baina egia da [k] eta [tʃ] soinuak asko erabiltzen direla (gatxaudek, nitxin...). Beraz, beharbada badu zakar ukitua zukaren ondoan. dena dela, gehienei ez zaie hika zakarragoa iruditzen, are gehiago, batzuek uste dute zuka baino goxoagoa dela.
‎Ikusi berri ditugun usteak hitanoarentzat lotura kaltegarriak dira eta zerikusi zuzena izan dute azken hamarkadetako gainbeheran, ideologia horien pisuak transmisioa etetea ekarri baitu, batez ere, noka. Baina ez dira horiek izan nokaren beherakada ekarri duten arrazoi bakarrak. karlos Aretxabaletak (2016) XX. mendean zehar nokak Arratiako eskualdean (Bizkaian) izandako galera aztertu zuen.
‎Ikerketari ekin aurretik hainbat hipotesi aurreikusi dira. hasteko, hitanoari alde bitako hizkuntza ideologiak atxikitzen zaizkiola dirudi: batetik, benetakotasuna, autentizitatea eta legitimitatea; eta bestetik, zakartasuna, bortizkeria eta behe mailako herritarren hizkera izatea. tokaren eta nokaren erabileraren arteko aldeari erreparatuta, errezeloa dut aipatu berri ditugun uste, balio eta ideologia horiek eragina dutela Azpeitiko gazteek hizketako tratamendua hautatzerakoan. ez hori bakarrik, genero arauek eta genero rolek ere eragin zuzena izan dutela esango nuke tokaren biziraupenean eta nokaren galeran. hipotesi horiek baieztatzen edo ezeztatzen saiatuko gara ondoren datozen lerroetan. hasteko, oinarri teorikoari ekingo diogu eta jarraian, ikerketaren metodologi... Ondoren, analisian murgilduko gara, datu bilketan jasotako informazioa gaiz gai eztabaidatuko da.
2020
‎Pentsamendua fikziozkoaren arabera ulertzeko eta beste genero batzuekin konparatzeko, kontakizunari buruzko zenbait kontzeptu, heterogeneotasuna eta tramaren boterea kasu, birplanteagarri dauzkagu; izan ere, aurretik eginiko kontakizunek urrunekoak ziren elementuen bateratzera ohitu gaituzte. Ez gara konturatzen, adibidez, nola aurreratzen ditugun usteak kontakizunak hartzen duen norabidearen arabera, nola baztertzen ditugun kontakizunak berak kontrajartzen dituenean, nola ordezkatzen ditugun beste batzuekin, aldaketa zorrotzak onartzen ditugun beste istorio batzuk elkartuz... Alegia, kontakizunak, amaieran, bere helburua lortzean, irudi bateratu gisa uler dezagun lortzea, paradoxikoki, bere izaeraren kontra doa.
2021
‎2.7f Sintagmak buru baten islapenak badira, hots, buru baten babespean garatzen badira, aipatu ditugun ustezko bi IS horiek, beharbada, ez dira mota bereko sintagmak. Orobat pentsa liteke determinatzailerik edo kuantifikatzailerik onartzen ez duten izen arruntek benetan ISak garatzen dituztela.
2023
‎Krisi horien ondoriorik larrienek sistema politiko eta ekonomikoei eragiten diete, Bigarren Mundu Gerraz geroztik ezagutu dugun ‘mundu ordena industrial’ ezarria desorekatu dute, eta, akaso, auzitan jarri dituzte azken mendeetan, Ilustraziotik gutxienez, helduleku izan ditugun uste oinarrizkoenetako batzuk.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia