Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2001
‎Beste pertsona batzuk zoriontsu ikusten ditugu eta horrek areagotu baino ez du egiten geure bizitzaz eta geure buruaz dugun uste negatiboa.
2002
‎Laguntzarik behar ez dugun ustearekin, oraingo hau gainditzeko gai izango garela uste izaten dugu eta lasaitu eta denbora hartzea besterik ez dugula behar.
‎Pertzeptzioak: hots, egia denari buruz dugun ustea
2005
‎Eskubideen kontu hau, nirekiko, frankismo amaieran eta demokrazian zehar ikasi dugun ustea dut. Premian neukana eta lehen ez genekiena, diktadurek ikastea galarazten baitute, ikasi dugu, hainbeste denboran ukatu zitzaiguna, eta justizia kontu bihurtu dugu guztia.
‎Euskal Eurohiria proiektua eredu baitute Europan. Aitzindari gara, nahiz hemen gutxi egiten dugun ustea izan», adierazi digu solasaren abiapuntuan.
2007
‎ez dugu irudiak irakurtzen ikasi, nahiz eta egunero mordo bat ikustera ohitu garen. Horrexegatik «irudiaren aroa» bizi dugun ustea okerra iruditzen zaio.
‎Gaztelaniaz Luis S. Granjel," Presencia de Vasconia en la vida y en las obras de Pfo Baroja", Boletin de la Real Sociedad Vascongada de Amigos del Pas IX, 1953, 155 eta 363 Artikulu honetan, paisaiaz gain, Barojaren Baskoniarentzat arrazaren inportantzia nabarmentzen da, eta Barojaren identitatean ere euskal arrazak (eta beharbada piska bat germaniarrak) jokatzen zuen rola: ...adibidez, euskal deitura garbien zerrenda luzeari, gehi batño italiarra, edo hobeki lombardiarra (eta, beraz, saxona Barojarentzat!); nola hortik esplikatzen zuen bere psikologia pertsonala, idiosinkrasia; ustekera horrek nola influitu duen haren nobelazko pertsonaia diferenteen aiurri beti barojarrean, nobela guztiak bere autobiografia modu bat bihurtzeraino, etab. Iruditu zaigunez, argitaratzen dugun ustezko Miranderen testua, Granjelek inspiratu izan lezake agian heintxo batean.
2008
‎Azurmendiren begiradak errotik atzeman du arestian aipatu dugun ustezko hausturaren trikimailua. Sokatiraren alde batean herri etnikoa dago, subjektu politikoa ez omen den herria, gurera egokituta, herri euskalduna?, eta bestean hiritartasunaren logikan eratua omen dagoen nazio estatu modernoa.
2009
‎Askotan ziurtasunez ardiez irrika azaltzen gara, beren ustezko inozokeriaz irrika, arrazoiaren indarra hartu izan bagenu bezala irri egiteko eskubidea dugun usteaz itoak. Baina nork egiten du benetako irria?
2010
‎Eta egia da eguneroko bizitzako ikerketa arrunten helburua, baita ikerketa zientifikoarena ere. Nahiz eta kale egin dezakegun behin eta berriro, nahiz eta orain egiazkotzat hartzen dugun uste hori faltsutzat har dezakegun etorkizunean, zentzu komunaren ereduak egiaranzko bidean jartzen gaitu. Jakina, bide horretan arazo asko daude.
2011
‎Ez zegoen besterik: inoren zirriborroetan oinarrituta modu kontziente edo inkontzientean norbere bizitza bizitzea, bizitza faltsua edo benetakoa, dei iezaiozue nahi duzuen bezala; maileguan hartutako larruak baino ez ginen, alferrik zen dena, mundu guztia engainatzen dugun ustean ez dugu geure burua baino limurtzen.
2012
‎Ez diogu meriturik kendu nahi euskara bere bizitzaren parte egitea lortu zuen lehendakari ohi bateri (nahiz eta izan zituen baliabideak kontuan hartutik, ez dugun uste adibide esanguratsua denik); Ibarretxek hizketaldia euskara zuzenean egin zuen, atzerriko zein Euskal Herriko jakintsuen aipu interesgarriak eginez eta esaera zahar ederrekin mezuak borobilduz. Hori ez dugu ukatuko.
2014
‎2000 hamarkadatik aurrera, ordea, geldialdi gisako bat bizi ote dugun ustea plazaratu dute hitzaldian. Esan dutenaren arabera, motelaldi hau, gainera,, aldaketa soziodemografiko sakonak tarteko direla jazo da:
2015
‎192 Ikerketa honen bidez sendotu eta baieztatu dugun uste hori, gurea ez ezik, sektore geroz eta zabalagoena ere bada. Hara zelan mintzo diren, berbarako, AEK ko lagunak in Askoren artean, 2002:
2020
‎Ez ditugu gure testuak baldintzatu behar inongo gobernuko kultur arduradun jaunaren eskuzabaltasunaren arabera, ezta ez dugun ustezko estatuaren laguntzen mende.
2021
‎Zenbat eta elkarrez gehiago jakin, gero eta okerrago hain gogoko dugun ustezko libertade arduragabeko honetarako.
‎Komando honen erorketarekin lotzen da gero aurkituko dugun ustezko infiltratu baten historia, Koldo Casares.
2022
‎Proposamena, benetan, desberdinen arteko bizikidetzaren aldekoa balitz, egoera zaurgarrian ez dauden ikasleen banaketa ere gauzatu litzateke, edo, gutxienez, beren ingurunetik urrun dauden ikastetxeetara egiten duten ihesa ordaintzeari utzi genioke, non ez dugun uste egoera sozial oneko familiek duten ikastetxea aukeratzeko askatasuna beste edozein irizpideren gainetik dagoen. Ikasle zaurgarriak banatzea, eta ez ikasle guztiak, ez da eraginkorra, neurri diskriminatzailea da, desberdintasunak sortzen ditu eta ikasleen zati bat estigmatizatzeko arriskua du.
‎Hori da kopilotuaz dugun ustea. Eta gidariari buruz, zer?
2023
‎Besteak beste, ura janarietan eta agrasen osagarriak: argaltzeko zer egin (edo ez egin) behar dugun uste oker eta mito ugari dago. Nagusiak errepasatuko ditugu
‎Ez da luxuzkoa edo bista politak dituen etxean oinarritzea kontua, baizik eta guk erabakitakoa etxe osasuntsua izatean. Eta horretarako, agian, hainbat etxe bisitatuko ditut lehenik, ikusteko zer dudan gustuko edo zer ez.3 Etxe hori gure identitatea da, garen hori, eta ez du zertan bat etorri besteek zer izan behar dugun uste dutenarekin, hori besteek sortutako etxea izango litzateke. Zergatik dugu besteen etxeak eraikitzeko joera?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia