Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 115

2013
‎c) Eta zer falta duzula uste duzu zuk?
‎2 Aurreko erantzunak kontuan hartu, eta balioets ezazue, zuen ustez, sua pizten asmatzeak gizakiarentzat zer garrantzi izan zuen.
‎2 Aurreko erantzunak kontuan hartu, eta balioets ezazue, zuen ustez, gurpila asmatzeak gizakiarentzat zer garrantzi izan zuen.
‎2 Aurreko erantzunak kontuan hartu, eta balioets ezazue, zuen ustez, depilatzeko pintzak asmatzeak gizakiarentzat zer garrantzi izan zuen.
‎2 Aurreko erantzunak kontuan hartu, eta balioets ezazue, zuen ustez, zer garrantzi duen objektu horrek iraganeko bizimoduaren berri jakiteko?
‎2 Aurreko erantzunak kontuan hartu, eta balioets ezazue, zuen ustez, antzerkia ikusteko antzokia asmatzeak gizakiarentzat zer garrantzi izan zuen.
‎4 Eztabaida ezazue, talde handian, honako gai hau: zuen ustez, aurrez ikus ote daiteke edozein egunetako itsas maila. Nola egingo zenukete aurreikuspen hori?
‎c) Zuen ustez, zergatik mugitu zen itzala Europan. Benetan itzala ote zen mugitzen zena?
2014
‎1 Jarri lauko taldetan, eta zerrendatu zein diren, zuen ustez, literatura solasaldia egiteko kontuan hartu beharrekoak.
Zuen ustez, zer gertakari etorriko dira 3, 4 eta 5 kapituluetan, horien izenburuak irakurrita(" Zerrenda"," Etxeren Lambretta" eta" Elenaren etxean"). Nor egongo da ekintza horietan inplikatua?
‎3) Lehenengo argazkiarekin bukatzeko, denon artean, beste galdera honi erantzungo diozue: zuen ustez, zer ondorio izan litzake egoera arriskutsu horrek. Eta horrela argazki guztiekin.
‎Irakurketari eta, bereziki, gazteen irakurketari buruz entzundakoak kontuan izanik, zuen ustez, zer irakurtzen duzue edo ez duzue irakurtzen gazteok. Zergatik?
‎1 Testuaren ondoren, hura berrikusteko erabili den kontrol zerrenda daukazue. Jarri taldeka, eta adierazi kontrol zerrendako zer adierazpeni dagozkion, zuen ustez, gutunean nabarmendutako alderdi horiek.
‎1 Binaka, idatz ezazue zuen ustez zer sentipen sentituko zituen Gartxotek Mikelot semea hil zuenean. Horretarako, irakurri komikiaren argumentua, eta beha iezaiezue komikiaren pasarteari.
‎Eta soldadu musulmanena? Zuen ustez, egiazkoak ote dira datu horiek. Zergatik?
‎2 Zer gertatu zen benetan, zuen ustez. Zertan oinarritzen zarete hori esateko?
‎Gertaeraren bertsio bakoitza helburu jakin batekin sortua izan daiteke, pertsonaia bat goraipatzeko edo gertatzen den zerbait justifikatzeko, adibidez. Zuen ustez zein da bertsio horietako bakoitzaren helburua?
‎a) Futbol taldetan, zuen ustez, zein rol da garrantzitsuena. Zergatik?
‎b) Zein dira, zuen ustez, lanik errazenak. Eta zailenak?
‎c) Zuen ustez, zer lanbide zuten. Nolakoak ote ziren haien etxebizitzak?
‎e) Zuen ustez, zer jarrera du testuaren egileak, germaniarren aldekoa edo aurkakoa. Azaldu ezazue zertan oinarritu zareten hori esateko.
‎1 Podcastaren azken pasartea prestatzeko, Aingeru Epaltzaren Izan bainintzen Nafarroako Errege liburuko Joanaren heriotzaren pasartea eta garai hartako heriotzari buruzko hainbat iturri bildu dituzue. Erabaki ezazue zuen ustez nola hil zen Joana, informazio iturriak aztertuz.
‎d) Arkatzak erdira egitura erabiliz, erabaki denon artean zuen ustez nola hil zen Joana Albretekoa, eta idatzi paragrafo batean.
‎a) Erdi Aroan ekonomia buruaskia zela ikusi genuen, hau da, zeinek bere herrialdean ekoizten zuela behar zuen guztia. Zuen ustez, Aro Modernoko ekonomiak buruaskia izaten jarraitzen zuen. Zergatik?
‎b) Zein dira, zuen ustez, ikasi beharrekoen artean lanik errazenak. Eta zailenak?
‎1 Hauta itzazue honako hauen artetik zuen ustez zein diren garai hartako gatazken kausa zuzenak, hau da, zuzenean matxinadak bultzatu zituztenak.
‎a) Zer ikuspuntu zuten, zuen ustez, zigiluak argitaratu zituztenek Kolonen esplorazioei buruz?
‎d) Nork aurkitu zuen, zuen ustez, Amerika. Arrazoitu ezazue erantzuna.
Zuen ustez fidagarriak al dira horrelako inkestetan bildutako datuak. Zergatik?
‎1 Zein dira, zuen ustez, jendea landaguneetatik hirietara joateko arrazoiak. Erantsi pare bat.
‎Zure ustetan, protagonistek atzerriaren inguruan aurrez zituzten usteak eta ondoren iritsitako lekuan bertan topatutakoa gauza bera izango al zen?
‎Erreala al da besteek gure taldeari buruz duten irudia? Zuen ustez, zurrumurruetan oinarrituta daude guri buruz dituzten iritziak ala benetakoak dira?
‎1 Zer herriri buruz ari dela uste duzue? Non bizi dira, zuen ustez, Papalagiak?
Zuen ustez, zergatik du egileak Papalagien irudi hori?
Zuen ustez, zer iritzi du eskolako zuzendariak jatorri aniztasunari buruz. Aberastasuna ala arazoa da?
‎Proposamena egin ahal izateko zer urrats egingo lituzkete zuen ustez?
‎Adierazi zer klima guneetan bizi den jende gehiena, klima mapari behatuz. Zuen ustez zergatik gertatzen da hori?
Zuen ustez, zer agertzen da?
‎Ohartu zarete arazoaren irtenbidea aldameneko bulegoaren leihoen diseinuan egon daitekeela; izan ere, bulego horretako leihoak, bertikalki (zoruarekiko perpendikularki) egon beharrean, inklinatuta daude, irudian ikusten den moduan. Zuen ustez, leihoak horrelakoak balira, euriaren eragina txikiagoa izango litzateke eta, horrenbestez, leihoak garbiago mantenduko lirateke.
‎Zuek ez zaudete proposamenarekin erabat konforme, egin dizuen eskaintza oso murritza iruditu baitzaizue. Zuen ustez, material hornitzailearen proposamenetik abiatuta ezin dira pieza konbinazio asko sortu, eta horrek eragin handia izan dezake diseinuan. Hornitzaileak, berriz, nahikoa konbinazio sortzen direla esaten dizue behin eta berriro, dozenatik gora direla& Hori dela eta, gaia aztertzeko eta erabakia hartzeko denbora eskatu diozue Leihosare saltokiari.
‎Ohartu zarete arazoaren irtenbidea aldameneko bulegoaren leihoen diseinuan egon daitekeela; izan ere, bulego horretako leihoak, bertikalki (zoruarekiko perpendikularki) egon beharrean, inklinatuta daude, irudian ikusten den moduan. Zuen ustez, leihoak horrelakoak balira, euriaren eragina txikiagoa izango litzateke eta, horrenbestez, leihoak garbiago mantenduko lirateke.
‎4 Zein da, zuen ustez, konoaren bolumenaren adierazpen aljebraikoa edo formula?
‎Argazki hauetan ikus daitekeenez, eraikina ez da berdin ikusten egunez eta gauez. Zuen ustez, zergatik gertatzen da hori?
‎5 Taulan adierazitako datuek zein grafikoak erakusten dutenez, hiru higikariak hasieran geldirik daude. Zer gertatu da horiek mugimenduan has daitezen, zuen ustez. Zerk eraginda hasi dira mugitzen?
‎a) Talde txikitan, adierazi honako material hauek zer objektu egiteko erabiltzen diren, eta, zuen ustez, zer ezaugarri dituzten.
2016
‎b) Zer aspektu dira garrantzitsuenak, zuen ustez?
‎1 Identifikatu testuen gaiak, eta adierazi zer gai izango liratekeen, zuen ustez, ikerketarako egokiak. Ondoren, talde handian partekatuko dituzue erantzunak; beraz, izendatu taldeko idazkaria eta bozeramailea lehenbailehen.
‎2 Orain, lauko taldeko bikoteak trukatuko dituzue, hau da, A testua landu duen kide batek eta B testua landu duen beste batek osatuko dute bikotea. Emaiozue elkarri egindako azterketaren eta aztertutako testuaren berri, eta, ondoren, erabaki zein den, zuen ustez, euskararen misterioa: jatorria ala iraupena.
‎1 Irakurri informazioa, eta deskribatu nola erabiltzen diren hitzez besteko baliabideak hurrengo hiru bideoetan. Ondoren, galderei erantzunez, adierazi zer eman dezaketen aditzera zuen ustez.
‎2 Zertan arituko zarete, zuen ustez, unitate honetan?
‎INTERESGARRIA MONSIEUR PAPIN, BENETAN. BAINA ARRISKUAK ERE BADITUELA USTE DUT!
‎b) Irudietan hainbat erreakzio kimikoren emaitzak erakusten dira. Aipa itzazue zuen ustez egunerokotasunean baliagarriak diren beste bi erreakzio kimiko.
‎a) Zer aurkikuntza kimikok arindu du, zuen ustez, familiako kide guztien arropa astero garbitzeko lana modu iraultzailean. Zergatik?
‎este ikasturte baten, beste unitate baten eta beste egoera baten atarian gaude. Izenburuari erreparatuta, zuen ustez, zer ikasiko duzue unitate
‎c) Zuen ustez, artikuluaren egileak zergatik ipini zion izenburu hori. Zer iruditzen zaizu Al Goreren jarrera?
‎1 Zuen ustez, elementuren bat idatzi/ zuzendu behar al da. Hala bada, egin orain.
‎d Webgunean ematen duten informazioan oinarrituta, zuen ustez, enpresa iraunkorra al da. Zergatik?
‎1 Zuen ustez, elementuren bat idatzi/ zuzendu behar al da. Hala bada, egin orain.
‎c) Zuen ustez, zein dira borrokaren edo gatazkaren arrazoiak?
‎a) Zuen ustez, Europako Gazte Parlamentua garrantzitsua al da. Zergatik?
‎b) Zuen ustez, gazteen iritzia kontuan hartzea garrantzitsua al da?
‎a) Zuen ustez, zer egin behar duzue?
‎a) Aukeratu zuen herriko ekimen bat (soziala, kulturala, generoari, lanari, bakeari edo hizkuntzari buruzkoa), zuen ustez gizartearentzat beharrezkoa dena, eta osatu informazio hau, ekimena aztertzeko.
‎3 Amaitzeko, lauko taldetan, aurkitu gatazka konpontzeko balio dezaketen elementu komunak eta, ondoren, erabaki zer egingo zenuketen Mairuaren Alardearekin. Zuen ustez, alardea egiten jarraitu lukete ala ez. Baietz uste baduzue, nola?
‎Herriko Kulturzaleak izeneko elkarteko kideak zarete, gehienak adin ertainekoak. Zuen ustez, herriko kaleak oso zikinak eta utzita daude. Herria kulturalki biziberritu nahi duzue eta horretarako, adibidez, erabiltzen ez diren eraikinak gizarte zibilak antolatutako ekitaldiak eta ekimenak egiteko erabiltzearen aldekoak zarete.
‎Gauez ezin duzue lorik egin eta ez zarete seguru sentitzen, lokal horiek, zuen ustez, arriskutsuak direlako.
‎Nekaezin izeneko guraso elkarteko kideak zarete. Nahiko kontserbadoreak zarete eta poliziak lokal horiek hobeto begiratu behar dituela uste duzue, lokalek legea betetzen duten ikusteko. Horrez gain, zuen ustez, lokal horiek ez lukete egon behar eskoletatik gertu, haurrentzat batere eredugarriak ez direlako.
‎Nahiko kontserbadoreak zarete eta poliziak lokal horiek hobeto begiratu behar dituela uste duzue, lokalek legea betetzen duten ikusteko. Horrez gain, zuen ustez, lokal horiek ez lukete egon behar eskoletatik gertu, haurrentzat batere eredugarriak ez direlako. Halaber, adin txikikoek ez lukete lokaletan sartzeko baimenik izan behar, askoz interesgarriagoa delako aisialdia jarduera hezigarriagoetan ematea, hala nola xakean jokatzen edo Gaztelekuan.
‎1 Zuen ustez, garrantzitsua al da bozkatzeko aukera izatea?
‎a) Irakasleak zuen ustez bozkatzea garrantzitsua den ala ez galdetuko dizue. Joan ikasgelaren alde batera edo bestera, zuen iritziaren arabera.
‎b) Zuen ustez zergatik da/ ez da garrantzitsua bozkatzea. Eman hainbat arrazoi, zuen erabakia justifikatzeko.
‎3 Jarduera amaitzeko, jaso eskua berriro eta bozkatu orain zuen ustez bozkatzea garrantzitsua den ala ez. Irakasleak zuetako batzuei erabakia arrazoitzeko eskatuko dizue.
‎Kasu batzuk lauki batean baino gehiagotan jar daitezke. Zuen ustez gehien egokitzen zaion laukian jarri behar dituzue.
‎d) Zuen ustez, zein izango litzateke konponbide egokiena herritarrentzat?
‎e) Zuen ustez, zein da errealistagoa. Zergatik?
‎b) Zuen ustez helburuak lortu/ lortuko dituzte?
‎2 Gehiago landu behar duzula uste baduzu, jarduera osagarriei ekin baino lehen, pentsatu zer egin dezakezun hobetzeko: nori eska diezaiokezun laguntza, nola egin dezakezun
‎2 Gehiago praktikatu behar duzula uste baduzu, jarduera osagarrietara jo aurretik, pentsatu zer egin dezakezun hobetzeko: laguntza nori eskatu, nola egin dezakezun
‎Zerbaitek ez badu funtzionatu, zuen ustez, zergatik izan da?
‎Halaber, aukeratu egun parte hartzen ez duen/ duten baina parte hartu behar lukeen/ luketen erakundea/ k. Erantsi informazioa taulan, eta esan, zuen ustez, erakunde bakoitzak zer egin lukeen.
Zuen ustez, zein izan litezke diferentzia handienen kausak?
Zuen ustez, gizartearentzat zer ondorio izango ditu?
Zuen ustez, hezkuntza oinarrizko beharra al da gizartearentzat. Zergatik?
‎Ez dakizu zenbatean jarri salgai eskaintza hori, baina baduzu Malenek egiten zituen eskaintzen berri eta, informazio hori baliatuz, ez duzu uste zaila izango denik eskaintza berriaren prezioa erabakitzea. Beraz, egiteko hauek aurreikusten dituzu:
2017
‎maite kantuen kokapen bera duela uste badute, besoa altxatu.
‎1 Zer alde egongo da, zuen ustez, kantu eta poesia bi mota horien artean. Zertan bereiztuko ote dira
‎2 Talde txikietan jarrita, hautatu 33 aplikazio jarduerako bertso sorta bat, eraldatzeko; aukeratu, hain zuzen, aurreko zereginean emandako ideiak kontuan hartuz aukera handiena eskaintzen duena, zuen ustez. Zer bide hartuko duzue hura eraldatzeko?
‎2 Partekatu taldean bertan harritu zaituztena, gustatu zaizuena& Agerian jarri al dizute zuk zenuela uste ez zenuen dohainen bat edo balio garrantzitsuren bat?
‎c) Madeira uhartearen hiriburuan, Funchal-en, dagoen aireportuak 2.781 metroko pista bakarra du. Zuen ustez, arazorik egongo al da hegazkin honen hegaldiekin?
‎Ordutik gaur egunera arte, gero eta hobeak izan dira markak. Zuen ustez, zer nolako eragina izan du zientziaren eta teknologiaren garapenak?
‎d) Oro har, zuen ustez, zein galderei erantzun diete helburu handinahi hori zehaztu dutenek?
‎c) Erreakzio horietan, produktuek erreaktiboek baino masa handiago dutela uste duzu. Horrela ote da beti?
Zuen ustez, zein estamentuk zituen eskubide gehiago?
‎" Liberté, égalité, fraternité" Frantziako eslogan nazionala da, eta Frantziako Iraultzan (178999) du jatorria. Zuen ustez, zer esan nahi du esloganak?, zergatik heldu diote berriro eslogan berari 200 urte geroago?
‎Antza denez, frantziar batzuek liberté hitzaren ordez securité hartu dute. Zuen ustez, zergatik egin dute aldaketa hori. Bat zatozte haiekin?
‎2 Gehiago landu behar duzula uste baduzu, jarduera osagarriei ekin aurretik, pentsatu zer egin dezakezun hobetzeko: laguntza nori eskatu, nola egin dezakezun
‎2 Gehiago trebatu behar duzula uste baduzu, jarduera osagarrietara jo baino lehen, pentsatu zer egin dezakezun hobetzeko: laguntza nori eska diezaiokezun, nola egin dezakezun eta abar.
‎a Partekatu egindako taula beste gai bat landu duen talde batekin, eta, haren kontrol zerrendari begiratuta, esan, zuen ustez, eskakizunak bete dituzten ala ez.
‎2 Gehiago trebatu behar duzula uste baduzu, jo jarduera osagarrietara.
‎Kartelak jendea errekrutatzeko propaganda eraginkorra zirela uste al duzue? Zuen ustez, zein da eraginkorrena. Zergatik?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia