Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 325

2000
‎" Berrikuntzekin hasi baino lehen dantza tradizionalean ikasteko asko dago. Bestalde, egun bide honetatik jarraitzeko dantzari prestatu gutxi dago, interesa bai baina prestakuntza gehiegi ez dagoenez guk egin dugun moduan dantzariak hartu eta prestatu egin behar dira".
‎galdetzen dutenean, estatu bat izateko eskubidea ukatu nahia dago horren guztiaren atzean. Guk nahi alabehar dugun moduan antolatuko dugu, esaten dut nik, baina ez ukatu eskubide hori? 14.
‎Mapak dira Mundua ikusteko dugun modua, eredua. Mapan, mundu garatua, eta, mundu azpigaratua?
‎.... mundualizazio ekonomikoa azaltzeko erabiltzen dugun moduak erabateko berraztertzea behar du. Munduko ekonomiak ez du kanpoan dagoen (off shore) leku bateanjarduten, estatu nazioek emandako ingurumari politikoan baizik.
‎Sintagma batean, ondoko irudian gertatzen den legez, hiru azentu lexikal edukiditzakegu; orain arte ikusi dugun moduan azentu lexikal bakoitzak osagai bat sortukoluke:
‎Carnapen iritziz, posible da bi sistema modu postulatzea, bere oinarria objektu fisikoak edo objektu psikikoak izatearen arabera. Oro har, eraikuntza sistemak garatzeko dauden aukeren ikuspegi orokor bat lortu ahal izateko, sistemaren zenbait moduen araberako oinarriaren arazoa eztabaidatuko dugu orain, eta ez bakarrik hemen erabiliko dugun modua. Oinarria osatuko duten objektu fisikoen hautaketarako hiru abagune seinalatuko ditugu, hirurak soilik adibideak izanik, beste abagunerik salbuetsi gabe horrekin.119
‎Irudikapen argiaren kontzeptuak funtsezko esanahia dauka guretzat. Gure irudikapen era izendatzen du, gauzak ikusteko dugun modua. (Gure garaiari itxuraz berezkoa zaion" mundu ikuskera" mota bat.
2001
‎Ohi dugun moduan, Gasteiz barruko ibilbide hau ere hiriko arimatik hasiko dugu, biztanle guztien topaleku den Andra Mari Zuriaren plazatik, alegia. Hementxe biltzen dira" blusak" jaietan, Zeledonen jaitsiera itxaroten.
‎Ura altxor preziatua izanik geureganatu nahian gabiltza eta urtegiak dira ura maneiatzeko asmatu dugun modu bat. Manipulazioaren adierazle Itoiz.
‎Esan dugun moduan hiri eta industrializazioa ez dira ibaien etsai bakarrak, nekazaritza intentsiboak ere gogorki zigortzen ditu ibaiak. Inglares arroan, Arabako gainontzeko beste arroetan bezala, nekazaritza intentsiboak ur bazterrak aldatu ditu.
‎Laburbilduz, maitemintzeko bizitza maitatu behar da, inguruan gertatzen denagatik interesa azaldu, jakiteko, sortzeko eta bizitzari heltzeko gogoa izan, egarri garenean azken ur tanta edaten dugun modu berean bizitza gozatu.
‎Zein dirateke, hain zuzen, autonomiari ikuspegi komunikatibotik heldukodion ereduko estrategia muntadunak? Proposamen ezberdinak daude, noski, bainaguk Rebeca Oxford aditu ezagunak egindako zerrenda hartu dugu oinarritzat, etajarraian duzuen diagraman irudikatu dugun moduan sailkatu ditugu, kurrikuluarenalderdi soziokultural, linguistiko eta psikolinguistikoekin dituzten harremanikbehinenak kontuan hartuz.
2002
‎Ezin da kategorikoki esan hau honela da eta egokiagoa da nik hau honela ikusten dut esatea, errealitatea interpretatzeko ikasi dugun moduak erabat baldintzatuko baitu gure aldartea, eta horrek gure bizitzari emango diogun norabidea.
‎Gizarte modernoan, komunikazioa, gaur egun ulertzen dugun moduan ulertuta, lanaren banaketaren kontzeptuagaz lotuta dator hasieratik bertatik.
2003
‎Esan dugun moduan Antzinatetik, gutxienez, jadanik, hildakoei, argia, jartzen zitzaien.
‎Bordeleko Unibertsitateko Kalkulu Zentroaren arduraduna zen Harluxet; eta mezu baikorra, baina epe luzeko lana markatuz, azaldu zuen, «Euskal Herri guzirako Unibertsitatea behar dugu, nahi dugu eta lortuko dugu»57 Hizlariaren esanetan, Frantzian bertan mendeak behar izan ziren irakaskuntza frantsesez azaltzeko eta, beraz, euskaldunok pazientzia, konfiantza eta kuraia behar genituen; pazientzia eta lan egin. Uztailaren 17an eman zuen hitzaldia, Areto Nagusia jendez lepo zegoela, esan dugun moduan 679 lagun bildu baitzen urte hartan Larraonako geletan. Ordura arte UEUk inoiz hartu gabeko jende kopurua zen eta ohiko egoitzaz gain, (Larraona bera, San Fermin, Misioneros Javerianos eta Martin Azpilikueta) Santa Clara eta Argarai unibertsitate egoitza ere erabili ziren UEUkideei ostatua emateko.
2004
‎Lehen aipatu dugun moduan gero eta azkarragoak diren konexioei esker, gaur egun nahiko zabaldua dago musika ez ezik, Internetetik filmak ere jaisteko joera. DIVX konpresio maila handia ahalbidetzen duen formatuak ere eragin handia izan du horretan, gaur egun posible baita film oso bat CD batean sartzea eta ordenagailuan edo zenbait DVD erreproduzitzailetan ikustea.
‎Itsasoko autopistak azkenean martxan jartzen badira, ondorioak antzemango dituzte agente eta erakunde askok. Esate baterako, ikusi dugun moduan Sestaoko La Navali mesede egingo lioke, beharrezko ontzi espezializatuak eraikitzea berari egokituko balitzaio. Alabaina, merkantzien errepide bidezko garraioa arintzea da itsasoko autopisten oinarrizko helburua.
‎Eta ez Gobernuz Kanpoko Erakunde modura. Adibidez, Udalbiltzaren bidez lan egin nahi izan dugun moduan baizik. Euskaldunok, mugak muga, gogo hori landu behar dugu.
‎45={?,*} konektatzaileen multzoa. Proposizioen logikan egin dugun moduan bihoriek hartu ditugu alfabetoan, beste guztiak beraien bitartez definituz.
‎‘Izurde’ diogunean (aipamen huts gisa eta, beraz, testuinguru jakinik gabe, horrelakorik posible bada) errealitatearen objektu generiko bati egiten diogu erreferentzia, jada badiren edo izan litezkeen itsasoko ugaztun jakin horietako bakoitzari egozten diogun izen generikoaz baliatzen garela. ‘Maitasun’ diogunean, aldiz, ez dugu objektu bat adierazten ‘izurde’ diogunean adierazten dugun modu berean. ‘Maitasun’ izen abstraktua dugu.
‎Ez dugu moral bera praktikatzen batzuekin eta besteekin. Ez daukagu etika bat, etikak dauzkagu, eta saiatzen gara, ahal dugun moduan, harmonia bat lortzen, askatasuna eta koherentzia" (Berria,). Ezinago zuzena da diagnostikoa.
2005
‎Europa sistema osatu bat al da gure burmuinetan, Euskal Herria sistema osatu baten gisa ikusten dugun modu bertsuan. Maria Zambranok zioen:
‎" Musika estiloaz gain, esanahi gehiagorekin ulertzen dugu rock&rolla;, guk asko sinesten dugu gure harrikadan. Entseguetatik hasi, diskoa grabatu eta guztia bizi dugun moduagatik aipatzen dugu hainbeste rock&roll; hitza kantetan", adierazi dute Etxebeste bateria joleak eta Soret gitarra jole eta abeslariak.
‎Hondartzan zaudela edo itsasontzian zoazela, uhinen edo itsasaldien bultzada nozitzean, indar hori elektrizitatea bihurtzeko ezin aprobetxa ote zitekeen bururatuko zitzaizun noizbait, naturako beste elementuena baliatzen dugun modu berean.
‎Nola finantzatzen dira? Ahal dugun moduan. Zentroen mende dago pixka bat, administrazio mailako zentro independenteak garelako, baina, printzipioz, esan dezakegu laguntzaren% 50 funts publikoetatik datorrela eta beste% 50 funts pribatuetatik.
‎Guztira, esan dugun moduan 252.000 euro da konponketaren aurrekontua, lehengo pezetetan 42.000.000 Hortik %70 Gipuzkoako Foru Aldundiak ordainduko du. Gainontzeko %30 hiru zatitan ordainduko dute ondorengo hauek:
2006
‎Aurpegi aunitz dituen poliedro bat bere osotasunean ikusten saiatzen garenean bezala, eskuetan hartu eta bueltak eta bueltak ematen dizkiogu, behar bezala gureganatzeko. Edo bigarren eskuko altzari merke bat erostera goazenean egin ohi dugun moduan, izkutuko matxura, urradura, orbanik duen bilatzen dugu, tximinoek elkarri zorriak nola. Bai, bigarren eskuko gauzen pareko dira hitzok, aldi berean sortzen duten lilura eta mesfidantza sentsaziotik ezin libratu.
‎H. M. de San Vicente. Egia da gauzak egiteko dugun modua nahiko berezia dela. Agian ez da zuzenena komertzialtasunari begira, baina bada natural sentitzen dugun modu bat.
‎Egia da gauzak egiteko dugun modua nahiko berezia dela. Agian ez da zuzenena komertzialtasunari begira, baina bada natural sentitzen dugun modu bat. Karabana hau esate baterako, karromato hau, Durangoko Azokarako behar genuen, eta lehengoan gaueko hamaiketan iritsi zen Igor Leitzatik, ni Bilbotik nentorren, eta goizeko ordu biak arte hemen egon ginen lanean...
‎Esan dugun moduan A. Azkaratek eta L. Sánchez Zufiaurrek (2003: 35) diotenez, Vigila pertsonaia garrantzitsua izango zen, seguru asko Arabako kondeen familiakoa49 A. Azkaratek (1995:
‎Hala ere, Galileok zioen bezala, higitu, higitu egiten da. Eta horrek zeruko esfera ikusteko dugun modua erabat aldatzen du.
‎– Tarteko zikinkeria badu, nahasketa bat prestatuko da ardo eta amoniako ozpinarekin, ur pixka batekin beheratuta, eta, baieta baten laguntzaz, gainazal osoa igurtziko da. Lehen deskribatu dugun moduan lehortzen da, eta argizari geruza ematen zaio. – Zikinkeria arina bada, nahikoa izango da xaboi ur epelarekin garbitzea; ur epelari erretzeko alkohol pixka bat gehitu dakioke.
‎Koadro batzuetako zenbait gauza, begien aurrean egon arren, ez dira ikusiak izaten. Ikusteko gai garena besterik ikusten ez dugun modu berean, ulertzeko gai garena besterik ez dugu ulertu ohi.
‎Ikusteko gai garena besterik ikusten ez dugun modu berean, ulertzeko gai garena besterik ez dugu ulertu ohi. Hala da. Baina horri erantsi behar zaio, bestalde, ulertzeko gogoa duguna besterik ez dugula ulertzen.
‎Aurten ere ohikoa dugun moduan eta ohiko bidetik egin dugu hala bilketa nola azterketa. Aldaketa nagusi bat badago, hala ere.
‎Sartu gara autoan. Mundu bat gara-eta, ahal izan dugun moduan egokitu gara. Seme nagusia izan ezik besteak aingeru itxura betekoak dira.
2007
‎Geure arloari dagokionean, aldiz, euskaltegiok finantziazio marko orekatu bat bilatzeari ekin beharra diogu. Zentzu honetan, egun jasotzen dugun dirulaguntza itxuragabeak, askotan salatu izan dugun moduan galbidea baino ez digu ekartzen. Agenda politikoan gure lekua topatu behar dugu, modu honetan euskalgintzak Nafarroan duen lan orokor horren baitan geure eskakizunak txertatu eta arloa gorpuztu behar dugu nafar jendartearen aurrean.
‎Hutsuneak aitortu ditugu, hutsunerik izan zen eta, gaur predikatzen dugun modura errore haietatik asko ikasi dezakegu. Esan bezala, ebaluazio sistematikorik izan ez bazen ere, zertzelada batzuk zirriborratzen saiatuko gara:
‎gizakia gorputza eta arima dela, etab. Berak ez du ariman sinesten. Berriro irakurlearen harriduraz, ordea, hiru maila haiek Heidegger-ek ez ditu guk esan dugun modu horretan izendatzen, materia, animalia eta arrazoimena, ezpada: gorputza, arima eta izpiritua! 886 Irakurleak batere maite ez duen terminologia da horixe:
‎Ez dute arkitektura pastixeak duen beldur edo imajinazio falta hori. â? ¦ Guk bizi nahi dugun modua ikaragarri aldatu da azken berrehun urteetan. Eta etxe hauek horixe islatzen dute.
‎Dirudienez, gizakiok gure buruez jabetzeko dugun modu bakarra" bestea" ukatzea da. Talde oro saiatzen da" gu" bat eraikitzen" haiek" baten aurka.
‎Bigarrenari buruz, entzun dezakegu, sarritan egin ohi dugun moduan, euskarara bikoiztutako produktuek ez dutela ETB1en funtzionatzen. Litekeena, baina funtziona dezaten, programatu egin behar dira jendea ohituz joan dadin.
2008
‎Estresezko erantzunak, beste aldetik,, desegokitzaileak dira, egokiera jakin batek horren aktibazio maila garaia eskatzen ez duenean eta erantzun egoki baten emisioan interferitzen duenean, aktibazio maila altuari helduta (ez dugu deskonektatzen), estresa sortarazi duen egokiera suntsitu den arren.Horri guztiari gehituko diogu estresatuak gaudela ikuspegi mediko eta psikologikotik ondorio negatiboak agertzen direnean, hala nola presio arteriala eta maiztasun kardiakoa areagotzea, plasmatan triglizeridoak eta kolesterola liberatzea, urdailaren narritadura, apetitua galtzea, depresioarekin loturik doazen sentimenduak garatzea (babesik eza) edo itxaropena eta kontrola galtzearen sentsazioa, besteak beste.Gure eguneroko estresaren kausakErabakiak hartzea geroratzea.Gaur egin dezakeguna biharko uzten dugunean hartzen dugun gezurrezko lasaitasunak ezkutatzen digu arazo edo kezka horrek gure garuna aktibatzen segituko duela eta zereginak metatu egingo zaizkigula, egoerak gainditzen gaituen arte.Geure arazoetatik deskonektatu ordez, eremu batetik bestera eroatea.Gauza bakoitza bere tokian eta toki bakoitzean gauza bat.Seme alabak zaintzen ditugun bitartean txosten bat burutzen ahalegintzeak estresatu egingo gaitu eta, gainera, eraginkortasuna arras murriztuko digu.Jardun ordez, kezkatzea.Gogoan izan dezagun esaldi zaharra: hoberena, onaren etsai.Gehiegitan ez da aurkitzen irtenbiderik onena, posible direnetan egokiena baizik; areago, batzuetan, txarrenetan txarretik gutxien duena.Gainerakoak eta beren premiak.Estresa sortzen dute gainerakoen eskakizunek, beren bizi erritmoek, sortarazten dizkiguten itxaropenek eta haien arazoez kezkatzeko aukeratzen dugun moduak ere.Gogorra bada ere, besteak haz eta hel daitezen modu bakarra, beren eragozpenei beraiek aurre egitea da.Ez delegatzea.Zerbait ongi egitea nahi baduzu, egin zerorrek dio esakuneak.Horrek ez diona, ordea, hori larregi aplikatuz gero, zerorrek ahiturik eta gaixorik amaituko duzula.Gainerakoei irakastea eta konfiantza ematea toki berera iristeko beste bide bat da.Eginkizun gehiago, helburu ... ahituak gaude eta ez dugu deus egin".
‎ulertu nahi dugu zer funtzio izan dezakeen FOXP2 geneak hitz egiten dugun une bakoitzean. Nire susmoa da proteina bat (edo proteina multzo bat) dagoela, eta oraindik ezagutzen ez dugun moduren batean abiadura bizian konektatzen eta deskonektatzen dela. Betiere, noski, generik baldin badago horretan guztian sartuta!
‎Ignacio Maria Ibarzabal XIX. mendean Eibarko liberalen aitzindari izango zen Gabriel Benito Ibarzabalen aita zen. Juan Andres Lascurainen arrastoa ere hurbiletik zaintzea komeni zaigu, ikusiko dugun moduan Konbentzio Guduan zehar funtsezko papera jokatzea egokituko baitzitzaion.
‎betebehar baitzituztelako77 Egoera hori ez zen Eibarko bitxitasuna, foru herrialde guztietan bizi zen errealitatea baizik, Europa guztian ez esateagatik. Ikusiko dugun moduan obligazioen eta eskubideen arteko desoreka horrek istilu larriak eragin zituen XVIII. mendearen azken herenean.
‎Perpaus koordinatu aurkariak edo adbertsatiboak: dena ez da gertatzen nahi dugun moduan edo planifikatu dugun moduan; eragozpenak eta zailtasunak ere sortzen dira. Bizitzan gertatzen diren eragozpenen edo gertaera kontrajarrien berri ematen dute perpaus horiek.
‎Alde batetik gure eskubideak errespetatuko dituztela erraten eta bertzetik gure mozioa estali eta bozkatzeko eskubidea kendu nahian? Guk planteatu dugun moduan bai mozio eta bai emendakina solasten dira, bozkatu eta biak agertzen dira aktan. Benetan ez dugu ulertzen nola egon daitezkeen prozedura honen aurka.
‎Baliteke sokamuturra, usadio zahar eta sona handikoa gurean, aurrerantzean, egun ezagutzen dugun moduan ez antolatzea. Arrazoia:
2009
‎Andosillakoarentzat oso ezberdinak izan dira urte hasiera eta amaiera. Jokalariok gura dugun moduan amaitu dut urtea, jokatzen, adierazi du erdilari zuri gorriak.
‎Hala bada, bejondeizula, baina ez utzi sartzen detektibeari gero?! (?) Banekien, bai, Ana Karenina kondenatu beharrean, hartaz errukituko zinela, eta horregatik utzi nizun liburua; emakume guztiok baikara Ana Karenina noiz edo noiz, bizitzak estu hartzen gaituenean ahal dugun moduan konpontzen gara-eta, nahiaren eta ezinaren arteko borrokan. Eskertzen dizut zinezkotasuna, esaten duzunean nekez bereiziko zinatekeela maite duzun maiteagandik, eta ni ere zinez mintzatuko natzaizu:
‎Pieza horri. Lelok Zara hil? eta horrelako interpretazioak eman izan zaizkio, baina, gaur egun jaso dugun moduan behintzat, lelo silabiko bat baino ez da, barne egoera baten adierazle erritmikoa.
‎Bada, ordea, Akademiaren argazki zehatza. Torrealdaik eta Muruak askatasun osoz egin dutena, nahi izan duguna, nahi izan dugun moduan egin dugulako.
‎Estereologia nahiko hedatua egon arren azken 20 urteetan, askotanakatsak topa ditzakegu literaturan, zeren ikusi dugun moduan nerbio sistema3D koa da, beraz, kontaketa guztien erreferentzia bolumena izan behar da.Eta nola kalkula dezakegu bolumena egitura planoak aztertuz. Bada, hainbatprozedura aipatu dira, haien artean erabilena disektorea delarik.
‎QRT PCRa egin baino lehen RNAren erauztea eta RT PCR aurreanikusi dugun modu berean egin behar dira.
‎Frantziari dagokionez, lehen esan dugun moduan 2011n izango da itzalaldi analogikoa. Lizentzia duten kate guztiak telebista eta enpresa handienak dira oro har, eta euskarak ez du lekurik haien programazioetan.
‎Behin harenak eginda, hortaz, itxaropenerako urtea zen 1976 hura. Itxaropen haize horiek hauspoturik, batetik, eta abiatzear zen arorako euskarazko prentsaren batasuna eta elkarlana aldarrikatuz, bestetik, lehenago esan dugun moduan Euskal Kazetaritzaren Urtea gisara bataiatu zuen 1976a Zeruko Argiak; Anaitasunak ere lema horri eutsi eta berehala egin zuen bat Zeruko Argiakoek jotako erronkarekin. «Euskal kazetaritza irmo bat sortu behar dugu.
‎Programaren bigarren zatia, lehenbizikoak elikatutako %Zerrenda datu egitura bistaratzeaz arduratzen da. Hash egiturekin egin ohi dugun moduan, bere gakoak lortu, ordenatu (gogoratu zenbakizko zerrendak ordenatzeko{ $a <= > $b} jarri behar dela sort funtzioan), eta banan banan bisitatuko ditugu foreach egitura erabiliz. $luz gakoa izanda hash aren balioa lortzeko $Zerrenda{ $luz} idaztea besterik ez dugu.
‎Erabiltzaileak bere posta konputagailu desberdinetatik irakurtzen duenean, POP3 ez da egokia (adibidez, ziberkafe batetik batzuetan eta etxetik beste batzuetan). POP3 aurreko sekzioan ikusi dugun moduan erabiliz, erabiltzailearen mezuak bere konputagailuetan zehar sakabanatzen dira; etxeko PCra jaitsitako mezuak hurrengo egunean lantokiko PCtik ez dira atzigarriak izango.
‎Gaur Progresoa ulertzeko dugun modua (etengabeko hazkunde ekonomikoa), soluzioa ala galbidearen muina ote den galdetzeko adorerik ez dago euskal politikagintzan. Beharbada ez dago Europa osoan.
‎1972 urtean sortu zuen Ralph Baer ingeniari eta asmatzaile alemanak lehenengo bideo jokoa; haren ametsa zen telebista ikusten dugun moduan aukera izatea eserlekutik mugitu gabe telebistan jokatzeko. Lortu zuen.
‎–Gure bizitzaren une jakin batzuetan geure burua berrasmatzen dugun moduaz, fantasiak berrasmatze horretan jokatzen duen rolaz eta horrek duen arriskuaz hitz egiten du pelikulak?, azaldu zuen Egoyanek. Bi emakumeen arteko harremanaren bidez,. Catherinek lortzen du bere senarra eta bera ere berriz izaki erotikotzat ikustea, eta Chloek bere arima duindu eta babesteko modua aurkitzen du Catherineren alboan; horregatik maitemintzen da?.
‎Hala bada, bejondeizula, baina ez utzi sartzen detektibeari gero...! (...) Banekien, bai, Ana Karenina kondenatu beharrean, hartaz errukituko zinela, eta horregatik utzi nizun liburua; emakume guztiok baikara Ana Karenina noiz edo noiz, bizitzak estu hartzen gaituenean ahal dugun moduan konpontzen gara-eta, nahiaren eta ezinaren arteko borrokan. Eskertzen dizut zinezkotasuna, esaten duzunean nekez bereiziko zinatekeela maite duzun maiteagandik, eta ni ere zinez mintzatuko natzaizu:
‎Nola kalkulatzen dira autore eskubideak? Bada aipatu ez dugun modu bat, sinpleena, edizio analogikoan erreferentziazko liburuetan erabili ohi dena: " honenbesteko finko", lana jatorrian ordaindu, kopuru adostua, eta bakea.
‎Euskaraz munduan, garen bezala. Agertu gura dugun moduan.
2010
‎Horrez gain, mezuak uzteko aukera izango dute erakusketa bisitatzen dutenek. Herritarren parte hartzerako proposamenak egiteko dugun modua da hau, laburbildu du Fernando Iglesias erakusketako komisarioak, erakusketaren izaera gogoraraziz.
‎Euskal Herrian ez da azken hori gehiegi landu, baina atzerrian bai. Eta guk egiten dugun moduan folka eta metala elkartzea ere ez da arraroa Norvegian edo Finlandian.
‎Eta gertatzen zaigu, diskoa hartu eta esatea: " Parte hau zuzenean egiten dugun moduan grabatu izan bagenu...".
‎Leku txiki bat baino ez bada ere. Eta hirugarren bat, ez orain Lotsatirekikoa, urrunegi joan gabe, itsasondoar guztiekikoa baizik, beraiek ere merezi dutelako Lotsati, Gurutz Sarasola" Lotsati" euren oroimenaren parte izateko beharra dutelako, guk denok dugun modu bertsuan.
‎Paperik bako jendaurreko hitzak. " Liburua da kultura transmititzeko asmatu dugun modua". Txaloak.
‎Subjuntiboa geroago eta gutxiago erabiltzen da, euskaraz ere, Amikuzeko laborariak EHUko unibertsitatekoak baino gehiago eta hobeto erabiltzen du. Baina subjuntiboa da hipotesia, zalantza, desira, beldurra eta ez denaren posibilitatea azaltzeko dugun modua.
‎Eztabaida orainean kokatzen da: alegia, erabakitzeko edo gure gizartea nahi dugun moduan eraikitzeko eskubidea dugun, ala armaden, inperioen eta errege erreginen menpe segitzen dugun; ze balio, sinbolo edo erreferente nahi ditugu gure ordezkari; eta azken batean, helburu dugun etorkizuneko euskal lurraren gizarteratzeari ze eduki emango diogun.
‎Haurrek ere behar dute, behintzat bi hiru astez, ordutegirik gabe egon. Erlojurik gabeko oporraldia behar dute, helduok behar dugun moduan. Guztiarekin ahaztu, eta igerilekuaz, hondartzaz edo parkeaz gozatu behar dute.
2011
‎Alegia, gu ez ginen kapritxoz ari, niri behin ere ez zait pistola gustatu, baina erabakia hartuta zegoen: " Euskal Herria desegin nahi duen estatu horren kontra borrokatuko gara, ahal dugun moduan, ahal dugun bide guztiak erabiliz".
‎Gaur egun bakarrik geratzeari edo abandonatuak izateari diogun beldurrarekin aritzen gara lanean, batez ere. Beldur hori berezkoa da haurtzaroa baina, zoritxarrez, askok benetan bizi izan dute abandonuaren esperientzia, eta horrek izugarri markatzen gaitu, baldintzatu egiten du gerora harremanak eraikitzeko izango dugun modua. Zailtasunik handienak harremanetan ikusten ditugu:
‎Bestalde, Arrasaten eta Euskal Herrian, oro har, bizi den gatazka linguistikoak eraginda, euskaraz mintzatzen diren nerabeek gizarte hizkuntza nagusian aritzeko joera erakusten dute sarritan eta beren berezko hizEsan dugun moduan euskararen erabilera baldintzatzen duten aldagaiak anitzak dira eta datu gehiago genuke aztertzen ari garen nerabeen inguruko argazki egiazkoagoa egiteko. Dena dela, datuak datu, gaia argitzen lagun diezagukeen zenbait gauza gehiago ere aipatu ditzakegu.
‎Esan dugun moduan euskararen erabilera baldintzatzen duten aldagaiak anitzak dira eta datu gehiago genuke aztertzen ari garen nerabeen inguruko argazki egiazkoagoa egiteko. Dena dela, datuak datu, gaia argitzen lagun diezagukeen zenbait gauza gehiago ere aipatu ditzakegu.
‎Balio bat ote den ala mito faltsu bat. Azkartasunaren izenean zenbat gauza sakrifikatzen dugun, eta ez ote dugun modu akritikoan onartzen gizarte eredu bat gero eta gehiago produzitzera eta kontsumitzera behartzen gaituena. Baina bueno, orain ez naiz horretan sartuko.
‎Ongi etorri KRESALARA! Astero egiten dugun moduan itsasoko istorioak ditugu gaur ere zuei eskaintzeko! Getxo inguruan hasiko da gure bidaia, Bilboko portua ere ikusiko dugu, eta Portugaleteraino helduko garaâ? ¦
‎–Perspektiba planoak: aldi berean aurpegi bat baino gehiago ikusten dizkiogun objektuaren marrazkia da, objektua ikusten dugun moduan egindako marrazkia, alegia. Perspektibak hainbat mota eta modutakoak izan daitezke, ihes lerroek, lurrerako lerroek, zeruertz lerroek eta gainerako lerroek duten noranzkoaren eta luzeraren arabera.
‎Arestian aipatu dugun moduan Egan aldizkaria, Boletin de la RSBAPen literatur eranskin gisa sortu zen 1948 urtean Donostian. Hasieran elebiduna zen, baina Juan San Martinek dioen moduan, «gure historian inoiz gerta ez dena gertatu zen, zazpi [sic] urteren buruan euskara hutsezko aldizkari bihurtzea» (San Martin, 1984b:
‎17 Arestian esan dugun moduan instituzioek lan ederra egin dute euskararen balio berezi hau markatzeko. Inor gutxik ulertzen dituen izenak ezarri dituzte euskaraz, gero azalpena edo dena delakoaren zerizana azaldu behar da erdaraz.
‎Parte hartzea erronka garrantzitsuenetako bat da. Paperetik ekintzetarako salto horretan, ekintza eta Bagara ulertzen dugun modu horretan ulertuta eraginkorra, mesedegarria eta baliagarria izango da ahalik eta jendeak parte hartzen badu. Baina prozesuan parte hartzeko nolabaiteko parte hartze aukera batzuk zabaltzen ditugu.
‎Inoiz baino zakarrago ageri zaigu indar finantzario eta ekonomikoen mende gaudela, ez da soilik topiko higatua. Progresoa ulertzeko dugun modua (etengabeko hazkunde ekonomikoa), soluzioa ala galbidearen muina ote den galdetzeko adorerik oraindik ez dago euskal politikagintzan. Beharbada ez dago Europa osoan.
‎Hori ez dakit, erantzun zuen atxilotuak, benetan. Gure lana, jarraitu zuen, Erroma anabasa bihurtzea zen, bart egin dugun moduan baina, batez ere, bihar egin behar ditugu erasoak. Batez ere bihar?, jakin nahi izan zuen Giovannik, eta zergatik?
2012
‎Zailtasunak zailtasun, bide berean egindako urratsak dira, zaindu, sendotu eta garatu beharrekoak. Oier Guillan antzerkilariak Eskuorri Galdua bere blogean idatzi zuenez, euskal antzerkiaren berpiztea baino gehiago hura «azaleratzeko, ikusarazteko eta baloratzeko dugun moduaren aldaketa» gertatu da. Eta gehitu zuen:
‎Hasteko, euskararen historia txoroa egin dugula esan nahi dut. Ez berez txoroa delako, baizik eta guk nahi izan dugun moduan manipulatu dugulako. Desmitifikatzea ez da gure helburua, gure helburua barre egitea da, baina bide batez desmitifikatzen badugu, oso ondo iruditzen zaigu.
‎Euskal antzerki testu bat sortu da bereziki antzezlan honetarako, eta produkzio mailan berriz, eredu interesgarria. Lehenik eta behin, Iparraldean sarritan baliatzen dugun modu batez egina da obra. Alegia, egonaldiekin, zeinetan aktoreak eta zuzendaria biltzen diren bizpahiru astez, bizpahiru aldiz.
‎[Barrez hasi da] Musika mota bat eta bakarra oso ongi egiten ez dakigulako izan daiteke. Ahal dugun moduan jotzen dugu. Nik ez dut inolako irakaslerik izan, lagunengandik akorde batzuk ikasi, beste batzuk erdi asmatu... hori izan da gure belaunaldikook ikasteko izan dugun manera.
‎Horren adibide dira bukatzear dagoen Eusko Jaurlaritzan izan diren agintari ugari. Lehen aipatu dugun moduan euskara herri honen berezko hizkuntza bada, jarduna bukatzear duen Jaurlaritza ez genuke herri honen gobernutzat jo behar. Jaurlaritzak, oro har, ez du euskara berezko hizkuntza moduan erabili, ez du euskaraz ezer sortu.
‎Beste eritasun batzuk osatzeko ere erabiltzen zen gau horretan ura, esan dugun moduan botere berezia zeukan eta. Horretarako leku berezi batzuk daude.
‎elkarrekin joan behar dira,, kontraesanean ez daudelako?. . Nahi dugun moduan izateko eta ez inposatzen dugunaren arabera izateko, autodeterminazioa behar dugu?, azaldu du.
‎Batzuetan saiatzen nintzen Benito gauza ziur eta zehatzagoetara eramaten, beharbada gogoaren bidaia epistemologiko horien beldur apur bat ere baneukalako. Denok hitz egiten dugun moduan hitz egitera behartzen nuen lasaitasun bila, niretzat berriak ziren eremu espiritual haietan apurka, poliki eta tentuz barneratu behar nuela sentituz. Gauza hauetako asko irakurriak nituen, baina, aipatu dudan legez, inoren ahotik ez nuen mundu hori borborka ateratzen ikusi.
‎Hitz egiten dugun modu berean idazten saiatu behar dugu, hartzaileak errazago irakur dezan. Hizkera erraza erabili behar dugu, hitz bihurririk gabe; ez dugu jargoirik edo esaerarik erabili behar, hiztegi urritasuna adierazten baitute.
‎igorlea anbiguotasunez eta zehaztasunik nahiz argitasunik gabe komunikatzen bada, komunikazioan akatsak gerta daitezke. Hori ez gertatzeko, onena izaten da hartzailearen tokian jarrita, mezua nola igorri aztertzea, hartzaileak guk nahi dugun moduan uler dezan.
‎Azken finean, proiektu bidezko metodoak zera bilatzen du: gizakiok bizitzako edozein esferatan ikasteko dugun modu naturala eskolako dinamikan txertatzea.
‎– Motibazioaren osagai afektiboa eta emozionala. Pentsatzen dugun moduan sentitzen dugu(, guztia lazgarria bada?
‎guztia lazgarria bada? pentsatzen badut, azkenean nahigabea edo frustrazioa sentituko dut) eta sentitzen dugun moduan pentsatzen dugu (haserrea sentitzen badut,, nola edo hala konponduko dut hau?
‎aukeraren bidez, FTP zerbitzarira sartu diren IP helbidedun ordenagailuak zehaztu ditzakegu. Erabiltzaileen atalean azaldu dugun moduan erabiltzen da, baina, kasu honetan, IP helbide horietatik ezin izango da erabiltzaile bat ere ez sartu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ukan 167 (1,10)
edun 158 (1,04)
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
ukan modu bakar 5 (0,03)
ukan modu bera 5 (0,03)
ukan modu egin 4 (0,03)
ukan modu antolatu 3 (0,02)
ukan modu ere 3 (0,02)
ukan modu eragin 2 (0,01)
ukan modu erreakzionatu 2 (0,01)
ukan modu esan 2 (0,01)
ukan modu ez 2 (0,01)
ukan modu gu 2 (0,01)
ukan modu konpondu 2 (0,01)
ukan modu nagusi 2 (0,01)
ukan modu nahiko 2 (0,01)
ukan modu ulertu 2 (0,01)
ukan modu zulo 2 (0,01)
ukan modu aipatu 1 (0,01)
ukan modu akritiko 1 (0,01)
ukan modu amaitu 1 (0,01)
ukan modu aritu 1 (0,01)
ukan modu arteko 1 (0,01)
ukan modu atera 1 (0,01)
ukan modu atondu 1 (0,01)
ukan modu axolagabe 1 (0,01)
ukan modu aztertu 1 (0,01)
ukan modu babestu 1 (0,01)
ukan modu bederen 1 (0,01)
ukan modu begiratu 1 (0,01)
ukan modu bertsu 1 (0,01)
ukan modu besterik 1 (0,01)
ukan modu bezala 1 (0,01)
ukan modu bideratu 1 (0,01)
ukan modu birdefinitu 1 (0,01)
ukan modu birmoldatu 1 (0,01)
ukan modu bisual 1 (0,01)
ukan modu bizi 1 (0,01)
ukan modu biziraun 1 (0,01)
ukan modu borrokatu 1 (0,01)
ukan modu buelta 1 (0,01)
ukan modu definitu 1 (0,01)
ukan modu dikotomia 1 (0,01)
ukan modu egon 1 (0,01)
ukan modu erabat 1 (0,01)
ukan modu erabili 1 (0,01)
ukan modu eraiki 1 (0,01)
ukan modu erlatibismo 1 (0,01)
ukan modu errealitate 1 (0,01)
ukan modu erreparatu 1 (0,01)
ukan modu errepikakor 1 (0,01)
ukan modu etengabe 1 (0,01)
ukan modu etorri 1 (0,01)
ukan modu euskara 1 (0,01)
ukan modu ezagutu 1 (0,01)
ukan modu festa 1 (0,01)
ukan modu gozatu 1 (0,01)
ukan modu guzti 1 (0,01)
ukan modu hain 1 (0,01)
ukan modu haratago 1 (0,01)
ukan modu hobetu 1 (0,01)
ukan modu hori 1 (0,01)
ukan modu ibili 1 (0,01)
ukan modu ikaragarri 1 (0,01)
ukan modu interpelatu 1 (0,01)
ukan modu isildu 1 (0,01)
ukan modu izaera 1 (0,01)
ukan modu jo 1 (0,01)
ukan modu jokatu 1 (0,01)
ukan modu konfiguratu 1 (0,01)
ukan modu kronologiko 1 (0,01)
ukan modu lagundu 1 (0,01)
ukan modu mudatu 1 (0,01)
ukan modu natural 1 (0,01)
ukan modu nola 1 (0,01)
ukan modu nolako 1 (0,01)
ukan modu oso 1 (0,01)
ukan modu publiko 1 (0,01)
ukan modu tratatu 1 (0,01)
ukan modu urrun 1 (0,01)
ukan modu zaindu 1 (0,01)
ukan modu zehatz 1 (0,01)
ukan modu zizelkatu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia