2013
|
|
Psikolinguistikaz gaur egun dakigunaren arabera, komunikatzaileak, ahoz zein idatziz? ez
|
du
modurik segurantziaz jakiteko hartzaileak benetan zer ulertu duen. Beraz, gehienik ere, komunikazio arrakastatsuaren mailez hitz egin beharrean geundeke:
|
|
Juan San Martinen antologiari arretaz erreparatzea komeni da, zeren, garai jakin eta labur bateko produkzioaren antologiek ohi
|
duten
moduan, San Martinen Uhin berriak hogeita bost poeta bildu zituen, 1930az geroztik sortuak eta 1963 eta 1969 artean plazaratuak. Aldi jakin bateko euskal olerkigintzaren poetika berri bat eman nahi zuen ezagutzera antologia horrek.
|
2014
|
|
Eta hiri hori identitate sorgunea baino, diferentzien sorgunea eta erakusleihoa da. Hiriek euren arteko lehietan kontsumorako brandingbereizgarria behar
|
duten
moduan, hirietan bertan diferentzien (hots aukeren eta bereizketen) jokoa zabaltzen da. Hemen eskumen eta betebeharren arragoa ez da integrazioa, mugikortasuna baizik.
|
2016
|
|
92). Literatura konparatuak literaturaren sakoneko auziei eragiten diela ikusteko, aski da literatura konparatuak eta ikuspegi filologistak literatura definitzeko
|
duten
modu ezberdinari erreparatzea. Remaken definizioan ikusten denez, literatura konparatuak, literaturtasuna zentzu zabalagoan ulertzen du, hala beste arte diziplina batzuekin harremanetan, nola zenbait ezagutza esparrurekin elkarreraginean.
|
|
Garaiko euskal literaturako ideologia kritiko dominante klasikozalean, ziur aski, Lauaxetak ezin izan zuen esplizituki modernoago azaldu, baina bere argudiatzean, funtsean, estetika moderno bat topatzen ahal dugu. Kontua da estetika hori klasizismoaren inguruko eztabaida batean mozorrotzen duela Lauaxetak, hau da, estetika moderno bat agerian defendatu beharrean, Orixeren terminoetan eztabaidatzen saiatzen dela, eta kontuak debate terminologiko baten itxura hartzen duela (Iztuetak uste
|
duen
moduan). Alde horretatik, Lauaxetak ohi baino gehiago luzatzen du klasikotasunaren kontzeptua, hain justu berak benetan maite dituen autore modernoak bertan kabiarazteko, eta garai klasikotik (ondare greko latindarretik) harago klasikoak egon litezkeela aldarrikatzen du.
|
|
jaiota artean naziotasun espainola bereganatu ez duten herritarrak (datu horiek bakarrik direlako Espainiako EIN INEtik edo Eustatetik zuzenean jaso litezkeenak). Ezen jabetu behar
|
dugun
modu horretan bereizi gabe uzten ditugula, batetik, Espainiaz kanpo jaiotako etorkinek jada. Espainian?, zeinahi erkidegotan dela ere, eduki dituzten seme alaba denak edo gehienak, zeinak jada naziotasun espainolaren jabe bihurtu ohi diren, gurasoek, batek edo biek, jada naziotasun espainola eskuratu dutelako beraiek jaio ordurako, edota, arauak arau?
|
2018
|
|
158). Egileek autozentsuraren eraginez darabilten hizkera bikoitza dela eta, gainera, zentsurak eraldatu egiten du hartzaileek testuak irakurtzeko
|
duten
modua, eta lerro artean irakurtzera behartzen ditu.
|
|
" Subjuntiboa geroago eta gutxiago erabiltzen da, euskaraz ere,[...]. Baina subjuntiboa da hipotesia, zalantza, desira, beldurra eta ez denaren posibilitatea azaltzeko
|
dugun
modua" (Sarrionandia, 2010: 659, 1075 oin oharra).
|
2019
|
|
G.L.: Baita ere, baita ere, eta, zineman ere, egia da lan jardunaldiak oso luzeak izaten direla, nekea ere nabaritzen da, eta azkenerako burua ez doa behar
|
duen
moduan.
|
|
G.L.: Bai, bai, aritutakoek beti sentsazio hori daukagu, ahal
|
dugun
moduan egiten ari garela, erreferentziarik izan gabe.
|
2020
|
|
Nahi gabe, burua soilduta izango nuen itxura imajinatzen saiatu nintzen(...) zenbateraino aldatuko zen jendeak niri begiratzeko
|
zuen
modua. Burusoilduta pisu bera izango ote zuen nire irribarreak?
|
2021
|
|
eztabaida horien azterketak gure bizitzaren esparru askotan hartzen du garrantzia. Askotan oharkabean bada ere, hainbat gairekiko hartzen ditugun posizioek eta erabakiek, inplizituki, giza psikologia ulertzeko begirada bat edo beste izaten dute abiapuntuan, eta artikuluan zehar azpimarratu nahi
|
dugun
moduan, hizkuntzekin erlazionatutako ikerketen muinean giza psikologia ulertzeko begirada zehatz batekin egiten dugu topo.
|