Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 913

2000
‎" Elizak egiten duen moduan egingo dugu, baina elizak esaten dituen gauza berdinak esan gabe", esan zuen irriz Martxelo Otamendi" Euskaldunon Egunkaria" ko zuzendariak" Bizkaia" ren aurkezpenean. Izan ere, Bizkaia osoan tradizio luzea izan da ez horrenbeste beharbada mendebaleko euskararen Araba eta Gipuzkoako lurraldeetan herrikoa ez zen euskara jaso bat entzuteko, elizaren bidez batez ere.
‎Dirua balio guztien zeinua da; onura edo fruituak ematen dituen oro eskuratzen du. Zergatik, bada, zeinu baten beharra duenak, horren erabilera ordaindu ez, premiazko dituen objektu guztien erabilera ordaindu duen modu berberean. Beste gauzen antzera, dirua dohainez, mailegutan, akuran edo salerosian eman daiteke.
‎Dirua balio guztien zeinua da; onura edo fruituak ematen dituen oro eskuratzen du. Zergatik, bada, zeinu baten beharra duenak, horren erabilera ordaindu ez, premiazko dituen objektu guztien erabilera ordaindu duen modu berberean?
‎Badakite geldirik ezin dutela iraun, horrek beren amaiera suposatuko lukeelako. Batek bide bat aukeratzen du senez; beste batek beste bide bat, zantzu bat dela-eta; hirugarren bat metodikoagoa da eta, zin zinez, ebentualtasun guztiak hartzen ditu kontuan, argumentu eta kontraargumentu denak neurtu eta, desegokiak direla ez dakien premisa batzuen arabera, ibilbide batetik bideratzen da hura zuzena delakoan, erabat harro eta fidakor arazoa maneiatzeko izan duen moduagatik. Laugarrenak, azkenik, hirugarrenak egin lez, aukera guztiak metodikoki eta arretatsu analizatu ondoren, denak oso ahulak direla onartzen du.
2001
‎Testu itzuliek koherente izan behar dute. Baina giza adimenak eta oroimenak, zoritxarrez, ez dute erantzuten itzultzaileak gura duen moduan edo unean. Sarri, nahiz eta" Zelan demontre itzuli nuen hau joan den astean?" itaundu, burura ez da ezertxo ere etortzen.
‎Subiranotasuna eta Lurralde Batasuna bakearen giltzak omen dira, ez euskal gizartearen aniztasunetik abiatutako elkarrizketa eta negoziazioa eta euskal gizartearen borondatearen errespetua, ez. Hemen ETAk nahi duena eta ETAk nahi duen moduan besteok egiten dugunean izango omen dugu bakea.
‎Bestetzuek, haratago joaki, besterik ere esango dute, hara: gaurko Euskal Herrian eragingarriagoa dela erdaraz emaniko mezua, jende gehiagorengana iristen delako(...) Non geratzen da hizkuntzak berak, bere sintaxi bitxiak, mundua ikusteko duen modu berezkoak unibertsala den ore horri ematen dion erantsitako esanahi hori? (...)".
‎Bizitzako zirrikituetatik maiz sumatu daitekeen heriotzaz mintzo da" Bancarrota" ikuskizunean Legaleon T, ohi bezala antzerkia ulertzeko modu pertsonal bat lanabes hartuta. Konpainiak bere hastapenetatik egin duen moduan antzerkia, mugimendua, keinua eta hitzak harremanetan jarriz sortua da azken lan hau. Emozioaren eremuak aztertuz keinuen, soinuen eta zentzuen poesia bilatuz.
‎Bihotzaren taupaden eteteaz baino heriotza poetikoago batez, hain zuzen ere. " Bancarrota" ren zuzendari Oskar Gomezek azaltzen duen moduan Anton Reixa galiziarraren" El silencio de las Xigulas"(" Xigulen isiltasuna") muntatu ostean heriotzaren gaia pil pilean zegoen taldean. Testu bilketa lanetan hasita uste baino material gehiago topatu zuten:
‎Alabaina, bi nobela hauetan plano desberdinetan istorio desberdinak kontatzen direla esatea axaleko irakurketa deskribatzailean gelditzea litzateke. Bestalde, aipatutako nobeletan, autoreak euskal nobelagintzan lehenengo aldiz azalduko diren kontateknika berrien esplizitazio hutsa egiten duela baieztatzea ere,, nolakotasun horren oinarrian dagoen azken pausoa, hau da, nobela interpretagarri egiten duen modu hori kontuan ez hartzea izango litzateke. Honi dagokionez, esan daiteke nobela honi buruz egin diren iruzkin eta azterketa gehienetan forma aberastasun hori nabarmendu besterik ez dela egin eta metodologia kritiko batzuen esplizitaziora mugatu direla azterketa gehienak.
‎Gauzak horrela, nobelak ez luke berezitasun handiegirik edukiko baldin eta belaunaldi horren istorioa kontatzeko, memoria historikoa azaleratzeko, egileak aukeratu duen moduarengatik ez balitz. Eta hortxe dago nobela honek duen ezaugarri literario nagusietarikoa:
‎Nolanahi ere, seme alaben ikastegiak eskolako materiala eskuratzeko xedatua duen modua edozein dela ere (adierazitako azken kasuan izan ezik, noski), liburuak eta gainontzekoak nahiena duten tokian erosteko inongo eragozpenik ez dagoela jakin behar dute gurasoek.
‎LOREk MIREN besarkatzen du ahal duen moduan, honen tripak ez baitio uzten. ANA artxibategian dabil paper batzuk begiratzen.
‎MIRENek TOMAS begiratzeko duen moduagatik, nahiago du ixildu eta kopa bete. Baina IMANOL aurreratzen zaio.
‎Ongi irakurribaduzue, konturatuko zineten istorioaren kokapena ez dela hiritarra. Azkoitiangertatzen da? eta narratzailearen papera jokatzen duen barmanari, ingurukoakerruki eta sinpatiaz tratatzeko duen moduagatik, Kresala ko zein Garoakonarratzailearen traza har dakiokeela, arazorik gabe. Bada, kontua da, Xepepertsonaia anakronikoa dela.
‎Markuletaren istorioak Euskal Herriko klima malenkoniatsuan garatzen dira, hiriko zein landa edo herriko giroetan. Interesgarria da oso Markuletak ahozkohizkuntza nabarmentzen duen modua, horrek errealismoa azpimarratzen duelako.Adibidez, esanguratsua da Markuletaren. Ipuin euskalduna, deritzon ipuineanfarmazian sartzen diren gazteek eta helduen bikoteak botikariarekin hitz egitekoegiten duten hizkuntz aukera, eta nola bereizten diren hizkuntza pribatua etapublikoa.
‎Bulimia asaldura bat da, eta, horren ondorioz, bulimia duten pertsonek modu konpultsiboan jaten dute lehenik eta behin, eta, ondoren, janaria deuseztatzen dute, bai okada induzitu, laxante, barau edo gehiegizko ariketen ondorioz. “Pertsona batzuk asaldu horietarako prest jaiotzen dira”, adierazi dute adituek, eta gaineratu dute “pertsona bakoitzak elikadura nahaste bat garatzeko duen modua bakarra dela, eta faktore genetikoen, familia faktoreen, nortasun faktoreen mende dagoela”. Halaber, ez da baztertu behar gizarteak, kulturak eta komunikabideek idealtzat irudi lirain bat aurkezten duten papera, “eskuraezina izan daitekeena, baina neskek helburu dutena”, adierazi dute.
‎Parasitoek bi forma edo egoera desberdin izan ditzakete: trofozoitoa (ugaltze egoera), parasitoak ingurune egokietan hartzen duen modu aktiboa, eta modu enkistatua, zistoa edo kistea (atseden egoera), erresistenteagoa, ingurumena kaltegarria denean eraldatzen dena eta gorozkietatik kanpora igarotzen dena, ura eta elikagaiak irauten eta kutsatzen dituena. Kanadako eta Peruko ikerketa zentroek ikerketa bat egin dute (plazeboarekin kontrolatutako saiakuntza kliniko itsu bikoitza) 63 pertsona infektaturekin, giza giardiasiaren tratamenduan galorratzak duen eraginkortasuna ebaluatzeko.
‎Ostia, latza, bota du hori aditzean norbaitek, kinielaz ahaztuz. La herida está en la cabeza, Central, jarraitu du irratikoak lasaitu ezinik, Gurutze Gorriko irrati basekoei datuak ahal duen moduan jakinaraziz. En la frente, esan du berriz, la hemorragia es bastante grande.
‎Tasio, bere kafesneari zurrupaka, elkarrizketa ahal duen moduan jarraitzen saiatu da. Buruarekin baietz eginez.
‎Idaztea ere, lagunari bizkarra emanda hitz egiteko modua delakoan, elkarrizketa apur bat behar baitugu denok. Baina bakoitzak ahal duen moduan lortzen du, badira monologoarekin, badira idatziz, badira isilduz parte hartzen dutenak solasean.
‎Ez diozu albokoari janaren azpila pasatuko, ez duzu dantza egingo. Bakoitza ahal den lekuan eta nahi duen moduan jarriko da. Aulkian, mahai gainean edo zaborrontziaren gainean.
‎nuke zuk egia esatea, lon; baina rapsodok, eta autoreak eta zuek abesten dituzuen olerkien egileak jakintsuak zaretelako ustean nago. Nik, niri dagokidanez behintzat, egia besterik ez dut esaten, gizon arruntak egin behar duen moduan. Eta orain, pentsa ezazu galdetzen nizun horri buruz, zein erraza eta ohikoa den gizon guztiek nik esaten nuena ulertzea, hots, baten batek teknika osoa lortzen duenean azterketa metodoa berbera dela.
2002
‎" C.J.C. Iria Flavia ko Markesa". Bere seme bakarrak adierazi duen moduan ez zen horrela izan lehen Cela hura, Cela gazteak ez zuen horrela jokatzen inondik ere. Aldatu egin da, aldatu egin dute, edo aldatu egin da aldatu dutelako.
‎Edonola ere, alderdi guztiek ez dute TAT hartu izan, eta orain arte, alderdi, erakunde eta gizarte taldeek ekimen honekiko agertu duten atxikimendua edo errefusatzea, hauetako bakoitzak gatazka ulertzen duen araberakoa izan da. Ondorioz, talde bakoitzak torturaren gaia gatazka ulertzeko duen moduaren arabera hartzen du.
‎Iturriak uraren emaria kontrolatzen duen modu berean, albiste iturriek euren nahietara makurtzen dute kazetariaren jarduna. Horra hirugarren iragazkia.
‎duinak eta ezduinak. Duinak, normalean, etxekoak dira, alegia, botereak gura duen moduan pentsatzera ohituta daudenak. Ezduinak, ostera, besteak dira, arerioak, boterearen kontra pentsatzera ohituta daudenak, edo kritikoak, beste barik.
‎Komunikazio prozesuan, igorleak egitatea ulertzen duen modu berberean komunikatzen duenean, egiaz egin dugu berba, lehenago ere; gezurraz, igorleak egitatea ulertzen duen modu berberean baino beste batean komunikatzen duenean.
‎Komunikazio prozesuan, igorleak egitatea ulertzen duen modu berberean komunikatzen duenean, egiaz egin dugu berba, lehenago ere; gezurraz, igorleak egitatea ulertzen duen modu berberean baino beste batean komunikatzen duenean.
‎Berbak, badakigu, objektua ordezka dezake, baita ekintza bera ere; era berean, objektuaren eta ekintzen abstrakzioa ahalbidetzen duenez, berba sekulako erreminta da ezagutza eta kontzientzia delegatuak sortzeko. Zeren, ezagutza zuzena, esperientzia propioaren gainean eraikitzen dena, sentsoriala baita, norberak sentitutakotik eraikitzen dena, hain zuzen ere; baina, ez da bide sentsoriala gizakiak ikasteko duen modu bakarra: modu delegatua ere badu, arrazionala, hizkuntzaren bitartez ikasten duena, hots, hitzen mataza askatzean lortzen duena.
‎Ez zara ausartu non dagoen galdetzera. Gura duenean azalduko da, ohi duen moduan. Ez diozu atzera ere hots egingo, ematen du pisukidea gogaitzen ari zarela.
2003
‎Ez. Administrazioaren logika bakarra da arazoak ahal duen moduan saihetsiz joatea, betiere ahalik gutxiena gastatzen saiatuz. Eta, gastatzen duenean ere, ez ditu kontuan izaten lehenago aipatu ditudan irizpide horiek.
‎Bostongo Haur Ospitaleko eta Harvardeko Unibertsitateko (AEB) Medikuntza Fakultateko ikertzaileak dengearen birusa inguratzen duen proteinan hutsune bat aurkitu dute, eta horrek gaizkiaren tratamendu posible bat ekar lezake, Estatu Batuetako Zientzien Akademia Nazionalak dioenez. Adituek diote hutsune hori molekula txiki batekin bete daitekeela, eta horrek eragotzi egingo lukeela proteinak birusak zelulak kutsatzeko duen moduan tolestea. AEBetako Gaixotasunak Kontrolatzeko Zentroa. dengea eltxoen bidez transmititzen den gaixotasun biriko garrantzitsuena dela uste du.
‎Idazketa bezala, pertsona batek bere ordenagailuko sagua erabiltzeko duen modua aztertzea baliagarria izan daiteke, atzo Erresuma Batuan zabaldutako azterlan baten arabera, pertsona hori dela esaten duen jakiteko. “Edozein pertsona identifika daiteke sagua nola erabiltzen duen, eta, beraz, sarean nortasuna ordezkatzeagatik iruzur ugari saihestu ahal izango dira”, esan dute lan honen egileek.
‎“Edozein pertsona identifika daiteke sagua nola erabiltzen duen, eta, beraz, sarean nortasuna ordezkatzeagatik iruzur ugari saihestu ahal izango dira”, esan dute lan honen egileek. Aditu horiek “software adimendun” batez baliatzen den sistema bat garatu dute, nork bere burua identifikatzean edo harekin beste edozein mugimendu egitean sagua erabiltzeko duen modua ezagutzen duena. Metodoa eraginkorra da kasuen %99tan, eta norbaiten nortasuna egiaztatzeko edo Interneteko kreditu txartelak segurtasun berme handiagoz erabiltzeko balioko du.
‎Metodoa eraginkorra da kasuen %99tan, eta norbaiten nortasuna egiaztatzeko edo Interneteko kreditu txartelak segurtasun berme handiagoz erabiltzeko balioko du. “Pertsonak sagua erabiltzeko duen modua erregistratzen du sistemak”, azaldu zion BBC kateari Peter McOwan irakasleak, ikerketaren arduradun nagusiak. “Arkatz moduko bat da sagua.
‎Gero azaldu zuen xakea baino askozaz konplikatuagoa zela jokoa; izan ere, xakean beti dira mugimendu berberak, hau da, zaldia horrela eta dorrea horrela eta erregina nahi duen moduan, baina anaien jokoan piezen mugimenduak beti zirela diferenteak. Isildu egin zen orduan Mercedes; sabaiari begiratu, eskumako galtzerdia altxatu eta jarraitu egin zuen.
‎Ez zekien Matiasek Oxford inguruan lakurik zegoen, eta ez zekien, halaber, zergatik etorri zitzaion gogora Oxford izena. Gero pentsatu zuen izen potentea zela Oxford, eta oso pertsona inteligentea izan behar zuela Oxford izena asmatu zuenak, eragin handia izan duelako izen horrek munduan gero, Jesus izenak izan duen moduan edo Amazonas izenak izan duen moduan.
‎Manu, batik bat. Sorbalda batetik zintzilik –Aitorrek  kazadora beltza eramaten duen modu berean–, osabaren kapotea dauka: manta zikin gorri bat.
‎Asko da Euskaldunon Egunkariari zor dioguna, baina askotxo gara Euskaldunon Egunkariari ideologikoki markatuegi, euskaltzale askorentzat disgustuko, irizten diogunok; eta horregatik, lukeen baino askoz ere erosle eta irakurle gutxiago duela ere uste dugunok. Sarritan egotzi izan zaio behar besteko aniztasunik eta zabaltasunik eza, kudeatzeko dituen aginte organoen osaera eta informatzeko duen modua dela eta. Alabaina, nik neuk ez dut uste, ikuspegi horietatik bederen, El Correo, Deia, Diario de Navarra edo Iparraldeko beste hainbat egunkarirekiko aldeak hainbesterainokoak direnik.
‎Baina hori ere ez da horren harrigarri, nik neuk gizon jakintsu baten liburuxka bat topatu baitut bertan gatzak bere onuragatik gorespen harrigarria jasotzen zuela, eta horrelako beste gauza asko topatuko zenituzke gorec tsita. Horrelakoen inguruan hainbesteko ahaleginak egin eta gaurko eguna arte gizakien artean oraindik inor ez ausartzea Maitasuna merezi duen moduan gorestera! Baina horrelako axolagabekerian dago utzita hain jainko handia.
‎Esperientziak erakusten duenez, ia kasu guztietan, bai banakoaren bai talde profesionalaren etengabeko ahaleginek arazo setatienak ere ebaztea lortzen dute paradigmaren baitan. Horixe da zientziak aurrera egiteko duen moduetako bat. Baldintza horietan, harritu ote gaitzake zientzialariak paradigma aldatzearen aurka egiteak?
2004
‎Hiritarrak jazarriko ote ziren pentsatu nuen. Aldaketa ekarriko zuen erantzuna espero nuen PPk politika egiteko izan duen moduarekin bukatu ahal izateko. Finean, hauteskundeen emaitzak ezagutzean, PSOEk gobernatzeak eman ziezadakeen satisfazioak baino, gehiago poztu ninduen politika egiteko modu horren amaierak.
‎Zein uste duzu dela gizarteak politikan parte hartzeko duen modurik eraginkorrena?
‎Erabakitzeko eskubidean oinarritzen da, baina erabakitzeko eskubidea mugatua dago eta baldintza gisa jartzen du besteak onartu egin behar duela. Alegia, abiapuntutzat du Euskal Herriak oraingoz ez duela aukerarik eskubide hori indarrean jartzeko, eta konpontzeko planteatzen duen modua Estatuarekin ituna egitea da. Erabakitzeko eskubide paktatu bat da, akotatua.
‎ipurmasail eta izterretako kontrasteak," katu biboteak" edo iztaietako tolesdura zurituak... Efektu bat edo beste lortzeko, entzimak kotoiaren polimeroa erasotzeko duen moduari erreparatzen zaio »polimeroaren bihotzetik erasotzen badu jantziak pigmentazio bat erakutsiko du eta azaletik erasotzen badu beste bat».
‎Esaterako, Arabako Pipaonen San Roketan egiten dena, kastañuela eta gaiten doinuetara. Bilboko Begoñako Amaren egunean ere, garaian garaiko alkateak ahal duen moduan agurra dantzatu behar izaten duen erromeria eguna edota, lakuntzarrek Aralarrera egiten duten erromesaldia, jatorria," Lakuntzako pertza" izenez ezagutzen den kondairan duena; zenbait herritar astoa odolkiz eta txorizoz betetako lapikoarekin zamatuta igotzen dira, gainontzeko herritarrak atzetik doazela. Uztailean, Barkoxeko Madalenako ermitara ere erromesaldia egiten da.
‎Deskantsu ekipoa erostean izan gogoan bertan atseden hartuko duen pertsonak egokien jotzen duen moduan konbinatu behar direla multzoa osatzen duten elementuak (koltxoia, oinarria eta burkoa).
‎1 Behin behinean betearazi eta gero, ezeztatutako ebazpenak ondasun jakin bat emateko kondena ezarri badu, ondasun hori exekutatuari itzuliko zaio, alderdi horrek izan duen modu berean; ondasunarekin batera itzuli behar dira, halaber, errentak, fruituak nahiz ekoizkinak, edo ondasunaren erabilerak duen diruzko balioa.
‎Eskolak euskaldundu behar zuena ez du euskaldundu, eta heldu erdaldunak ez du euskaldun izateko gogorik, euskaldun larriak alfabetatzeko ez duen modu bertsuan. Sagrario Alemanek barren barrenetik ezagutzen du euskalgintzako sail honen historia.
‎Fregeren esanetan, izen batek bere erreferentziadesignatzen du, izena objektuaren ordezko bat da hizkuntzan. Zentzua, berriz, adieraziegiten du izenak; izenak erreferentzia azaltzeko duen modua da zentzua. Izenek objektuakdituzte erreferentziatzat(, objektu?
‎Haren ezaugarri nagusia da hainbat modalitatetan ordainketa atzeratua egiteko aukera ematen duela. Jaulkitzen duen entitateak kreditu kopuru jakin bat ematen dio eskatzaileari, eta eskatzaileak nahi duenean eta nahi duen moduan erabil dezake. Praktikan, txartelaren ardura duen entitateak erantzun ekonomikoa ematen digu egiten ditugun erosketengatik.
‎Aggiok eman dio Alfonsina Strada izeneko emakume bati, gaztetatik dagoelako apur bat maiteminduta berarekin, ezagutu ez arren, periodikoetatik ezagutu arren, Mussolini ezagutzen duen modu berean. Baina gaztetatik gustatzen zaio, duela hemeretzi urte, 1924an, neskato ezezagun hark Italiako Giroa korritu zuenetik gizonen artean.
‎Sartuz gero, irentsi egiten zaitu izerdi eta linimentuzko marea horrek, arraina irensten duen moduan zurrunbiloak, eta burua galtzen duzu. Bizkor ibili behar da:
‎Mussolinik gereziak aipatu zituenetik, hori gertatu eta hurrengo goizean, Aggiok erabaki zuen gerezi bat sartuko zuela egunero ogi baten barruan, ogi bakarra ehunka ogiren artean, eta norbaiten eskuetara helduko zela. Iraultza egiten ari dela uste du Aggiok, Lucak ere uste duen moduan, pelikula txar horiek jarrita. Eta beste denek ere uste duten moduan, Oscarrek eta Ciccillok eta Pablok, bakoitzak bere neurrian eta moduan, baina iraultza.
‎Senarra etxeko atetik sartu denean, sarrerara gerturatu da Leire, musu bat eman dio ezpainetan eta, erantzunik espero ez zuen zer moduz bat bota ondoren, egongelara bueltatu da. Ostiraletan nekatuta heltzen da Alex etxera, aste osoko zama nabari zaio bekainak zimurtzeko duen moduan eta haren bekainen zimurtasuna ikusi duenean senarrak etxean geratzeko gogoa duela sumatu du. Aspaldian ez dira zinemara joan.
‎Perfekzioa bai, orduan, baina bi ahalmen horietara mugatua. Gainerako ahalmenak, berez, higidura mekaniko baten erara funtzionatzen dute, odolak zirkulatzen duen modu berean, eta hortik ezin kontzientziarik, ezagutzaren subjekturik, sortu eta, beraz, ez legoke inolako argitasunik eskuratzerik bakarrik euretaz baliatuz. Ezagutza argi, bereizi eta seguruak Ni batengan, autokontzientzia razional batengan, behar du oinarria izan —berdin da autokontzientzia hori Jainkoarena edo gizabanakoarena izan—, eta ahalmen horiek biak ezinbesteko baldintza izango dira benetako autokontzientzia eratzeko eta arrazoitzeko gaitasuna izateko.
‎Korapilatsua Jainkoarengandik naturara jaistea; korapilatsua, halaber, Ni hori naturarekin harremanetan jartzea, baldin eta arrazoimena berak proposatzen duen modu zorrotzean definitzen badu.
‎Esan egin lioke Harakini; komun zulo honetatik atera, mutur aurrean jarri, eta bazekiat Mirenekin habilela bota, hotz hotzean. Seguru koldartu eginen litzaiokeela; ukatu eginen luke lehendabizi, eta gero, beti egin ohi duen moduan, aurrera egin eta lepoa eginen luke; eta" hi nor ostia haiz nire bizitzan sartzeko" batekin erabakiko luke. Orduan berak amorru bizian eskubiderik ez duela esanen lioke, ez duela eskubiderik alde batetik Esti engainatzeko eta bestetik Miren engainatzeko; Miren engainatzen ari dela seguru baitago; urrea eskainiko zion, eta Mirenek sinetsi.
2005
‎Dominikak, 16 edo 17 urterekin, taberna batean belarriz ikasi zuen abestia da, Italiako oihaneko langile batzuek abesten zutena. Ez da egiazko italieraz kantatua, aitak oroitzen duen moduan abestua da. Yoghurt moduan kantatzen dutela diote eta grafia ere hala mantendu dute.
‎Bilduma honetako hizkera ere egoki taxutu du, hirikoa erabat, aldi berean orekatua zabarregia edo garbiegia izan ez dadin. Eta estetika honek azaldu ohi duen moduan, hari argumentala sotila da, zuzen zuzena, apaingarririk gabea, pertsonaien deskribapenak eurak bezala. Pertsonaiak gehien bat giro jakin batean kokatzen diren gizaki despertsonalizatuen zirriborroak dira.
‎Ez da beharrezkoa aurretiazko inskripzio edo idatzoharrik egitea mandatari, ordezkari, likidatzaile edota albazearen izenean, ezta inoren interesak aldi baterako eta legeak ahalbidetzen duen moduan ordezkatu eta xedatzen dituzten beste pertsonen izenean ere.
‎67 Autoreak idatzi duen modu berean jaso dugu (ikus Bergua, 1994: 61)
‎Gure ustez ikertzaileak bere metodoaren gabeziak (sintaxia adibidez detektatzeko ezintasuna) iberierari proiektatzen dizkio. Honek guztiak badu zer ikusia egileak Euskal Herriko historia ulertzeko duen moduarekin, berak izaera atabikodun herriaren irudia duelako buruan, hau da, determinismo geografikoak garapena ahalbidetu gabeko hizkuntzadun herria imajinatzen baitu:
‎Era berean, ertz egonkorretako egituren simetria onartzen du, 6.21 irudiko zizaila puruaren ereduak bezala. Zizaila pururaren ereduak erakusten duen moduan ere, astenosferaren gorakada rifteko grabenaren azpitik gertatzen da (6.22 irudiko ereduaren aurka), datu geofisikoekin bat etorriz.
‎Jaioberriaren ikusmen sistemak ingurunea ezagutzen ikasteko duen moduaren antzeko prozesua da.
‎Orain arte, ikertzaileek ez zuten zehaztu usainak identifikazio hori nola garatzen duen. Dirudienez, jaioberriaren ikusmen sistemak ingurua ezagutzen ikasten duen modu berean sortzen da prozesua. Arratoi garunekin egindako esperimentuetan, zientzialariek bi errezeptore AMPA eta NMD identifikatu zituzten egokitzapen goiztiar hori duen usaimen zirkuituaren osagai giltzarritzat.
‎Gazte Asanblada herriko gazteak bildu nahi dituen ekimena da. Asanbladak irekiak dira, hau da, edonork parte har dezake nahi duen moduan. Gure harremanak asanblada bidezkoak dira (berdintasunean oinarrituta) eta gure erabakiak horrela hartzen ditugu ere.
‎Goizetik gauera, alargunak bere burua lutoa hartzera behartuta ikusten duen bezala, edo bele beltzaren bisita jaso duenak egin ohi duen modura, arropa luzeak, ilunak eta zabalak janzten hasi zen Virginia.
‎Esangura horretan, zuzenbide hau aldentzen da giza zuzenbidetik edota zuzenbide jainkotiar borondatezkotik, horrek berez edo bere izaeraz betebeharreko edo legez kontrakoa dena agindu ez edo debekatu ez duelako. Debekua ezartzean, bestalde, legearen aurkako egiten du aurrekoa, berori agintzen duenean betebeharreko egiten duen modu berean.
‎20 Haatik, zuzenbideak ez du eragin oro galtzen, indarraz gabetua bada ere, justiziak kontzientziaren lasaitasuna dakarrelako eta justizia ezak oinaze urratzaileak, Platonek esan legez, tiranoen bihotzetan. Zintzoen adostasunak justizia onesten du eta justizia eza gaitzesten; hurrean ere, justizia ezak Jainkoa du etsai, justiziak laguntzaile duen modu berean, Jaunak bere epaiak gordetzen baititu bizitza honen ondorengorako; hain moldez, non anitzetan bere indarra bizitza honetan ere erakusten baitu. Horixe erakusten du historiak, adibide asko emanik.
‎Andresek sakon pipatu du zigarroa. Martinek beti miretsi du erretzeko duen modua, kea arnasteko tankera hori. Sudurra eta ahoa lainotik aterako balira bezala, eta txiki txiki jartzen zaizkion begiak.
2006
‎Diru zenbaki horiek erakusten duten etena agertzen da gero herritarren eguneroko bizimoduan. Indiak bonba atomikoak baditu ziento bat, uste denez horiek garraiatzeko misilak ere bai, bere satelite sistemaren jabe da eta 2010erako gizona eraman nahiko luke Ilargiraino, Txinak nahi duen moduan. «Bitarte horretan (dio Lucek) Indiako emakume gehienek egun argia joan eta ilundu arte itxaron behar dute naturak ezarritako beharrak egiteko.
‎Gizarteari errealitate bat azaldu nahi diogu, ez dugu nahi auzia denok berdin ikustea edota guk ikusten dugun bezala ikustea. Gu konbentzimenduz ari gara, baina errespetuz, bakoitzak auzia nahi duen moduan ulertu eta agertu dezala nahi dugu. Kaiera ekimena adibide ona izan zen.
‎Entseguetan giro ona nabaria da. «Pantoja bezalatsu», esan dio Mikel Pagadizabalek Ana Elordiri, azken horrek eskua jarri eta Pagadizabalek daraman bideokamerari kolpe handitxoegia eman dionean, tonadillariak paparazziekin egin ohi duen moduan. «Giro ona egotea garrantzitsua da dio Anartz Zuazuak, lanegun luzeak izan ohi direlako:
‎Pentsatzen genuen poliki poliki hobera egiten ari ginela baina ez da hala. Gizarte indibidualista honetan bakoitzak bere familia ahal duen moduan antolatzen du, ama, amona eta albokoen laguntzaz, honakoa esan beharrean" aizu, jar gaitezen denok lanean eta ea lanaldia murrizten dugun pixkatxo bat eta zortzi ordu egin beharrean zazpi lan egiten ditugun".
‎Kristoren distortsioa dago. Botereak baliabide batzuk dauzka eta nahi duen moduan erabil ditzake. Gaur egun gehiengoa gizonezkoen kolektiboen mesedetan erabiltzen du.
‎Bere kale estuek ongietorria egiten diguten bitartean, behe laino itxiak estaltzen digu gure helburua. Hala ere, urrutira ezer ikusi ezin duen edonork egin ohi duen moduan hobe dugu gertuan daukagunari arreta jartzea. Herri polita baita Arantza.
‎Azken mailatan dabiltzan ikasleei euskaraz jarduteko aukera ematea dute helburua, hizkuntzan trebatuago dagoen norbaitekin astean ordu batzuk elkartuz. Hori, Bizkaiko eskualde batzuetan, euskalkia lantzeko modu egokia izan daiteke; ikasleak eskoletan topatuko ez duen modua, bide batez esateko. «Hemen, euskaltegiko irakasle guztiak bertokoak dira, baina eskoletan batua erabiltzen da», diosku Nahia Guenaga ondarrutarrak.
‎Argentinako Estatuak uda honetan erantzun die nondik atera ez dakienak egin ohi duen moduan. Epaile batek ukatu egin die indusketa gehiago egitea, fiskaltzak ez die onartzen nortasuna eskatzaileei beste arrazoien artean argudiatuz herri indigenek nortasun juridikorik ez dutela eta balizko hildakoen ondorengoei eskatzen dizkiete familiako harremana esplikatzen duten paperak, denek dakitenean oraindik ere badirela paperik gabe marjinalitate osoan bizi diren indigenak lurralde horietan.
‎Edozein azterketa demolinguistiko egin aurretik gizarteak izandako aldaketak ezagutu behar dira, azterketa demografikoa egin beharra dago alegia. XX. mendean gure gizarteak aldaketa sakonak ezagutu ditu, hau da, I. Larrañagak aztertu duen moduan aldaketak, bortitzak eta leunak, ez dira gertaera berriak gure artean. Hirurogei hamarkadako industrializazio eta populazio hazkundeak handik hogeiren bat urtera bere goia jo zuen.
‎Lan honetan, era aintzindarian eta gogoangarrianerakusten da testuinguru ekonomiko, politiko eta kultural konkretu baten barruansortzen direla emozioak eta sentimenduak, ez direla inondik inora naturalak edounibertsalak. Ikuspegi horretatik, zonalde horretan jazotzen den umeen hilkortasunhandiak amen pentsamendua eta sentimenduak moldatzen dituela defendatzen du, eta emakumeek ez dutela euren ume jaioberrien heriotzagatik dolurik egiten, Mendebaldeko psikologiak iragarrita duen moduan behintzat. Biziraupena bizitzarenardatz nagusia den leku horretan, emakumeek astiroago garatzen dute euren umeekiko harremana, eta jaioberria gizaki bihurtzeko prozesua (antropomorfizazioa) bestelakoa ohi da:
‎Tenientea (alkate, kartzelazaina): Ordezkoa, karguduna falta denean bere papera egiten edo betetzen duena; haren ordezkaria ere izan daiteke korrexidoreak bere ordezkaria duen moduan Durangoko merindadean.
‎Pérez de Urbel ek 822 eta 852ko testuen arteko desberdintasuna azpimarratzean, begiratzen du 852koan hiru leku hauen falta ageri dela, eta ez, ostera, abereak eta liburuak ere ez direla agertzen aipatuta. Aldiz, 852koan datazioan badaude benetako zalantzak berak ere jasotzen duen moduan eta E. Pastor-ek argi uzten duen moduan (1996: 127).
‎Horren bitartez, ahalik eta era kontsekuenteenean, emantzipazioa determinatzen zuen, ez kategoria estatiko modura, dinamiko gisara baizik, moldatzen ari den zerbait gisara, eta ez dagoeneko egina dagoen zerbait bezala. Egun ilustrazio aroan bizi garela esan ahal izatea, modu berean, biziki problematiko bilakatu da, terminoaren adierarik zabalenean; ikusi besterik ez dago pertsonen gainean zelako presioa eragiten den, mundua zelan dagoen antolatuta edo, zentzu zabalagoan, nola kultur industriak zuzentzen duen modu planifikatuan barne esfera osoa». (Adorno, 1988:
‎Habermas en iritzian estatuaren administrazioak ez du erabaki behar bizikidetza eredua. Botere administratiboak ez ditu gizartearen azken helburuak finkatu behar, sistema ekonomikoak egin behar ez duen modu berean. Ez botere politiko administratiboak, ez botere ekonomikoak, bietako inork ez luke gizartearen norabidea gidatu behar51.
‎Eguneroko praktika komunikatiboak aldebakarreko arrazionalizazioa bizi du eta, horren ondorioz, bizi estilo jakin bat hedatuko da, utilitarismoa bereizgarri duena eta espezializazioan oinarritua; eta, helburuen araberako ekintza arrazionaletara jotze horrek, kontrol sistemikoko bitartekoek induziturik?, hedonismoa probokatzen du erreakzioz (gizakia, arrazionaltasunak eragiten duen presio horretatik askatuko duen hedonismoa, hain zuzen). Sistema ekonomikoak bizitza pribatuaren esfera ahultzen duen modu berean, iritzi publikoaren esfera sistema administratiboak ahultzen du. Burokratizazioa jabetu egin da iritzi eta borondate kolektiboak sortzeko prozesu espontaneoez, eta edukiz hustu ditu.
‎Weber-en diagnostiko latzaren hondoan aurkitzen dugun beldurra horixe da: Europako historia modernoaren kreazioa den indibiduo autonomoaren ideala kimera hutsean geratzea, edota sistema despertsonalizatuen ertzetan bizirautea ahal duen moduan.
‎Publizitate inbertsioen zenbateko handia bideratzen dute horiek, eta gai juridiko bereziak ekarri dituzte. Hutsune legal handia sortu da, ez baitzaio jaramon egin sektoreak jarduteko duen modu berriari.
‎Epaitutako publizitate ekintzaren arau urratzea zehaztuko duen ebazpenak gutxienez honako erabaki hauetakoren bat du175: a) Epaitutako publizitatearen ez zilegitasuna adieraztea; b) Iragarleari publizitatea behin betiko kentzeko edo hura zuzentzeko agindua ematea; c) Ohartaraztea; d) Ebazpena zuzendaritza batzordeak erabakitzen duen moduan zabaltzea, epaimahaiaren ustez, gaia larria den kasuetan.
‎Hitzarturikoaren ondorio logikoa baino ez da arau hori, publizitate jakin bat helburu jakin batekin agindu baita; beraz, ezin izango da hitzartutakoa ez den beste zerbaitetarako erabili. Argi dago alderdiek hitzartutakoak garrantzi handia izango duela, eta, horren arabera, iragarleak askatasuna izango du sortutako publizitatea etorkizunean nahi duen moduan erabiltzeko.
‎Izurri horren arazoetako bat da emeek 200 arrautza ere utz ditzaketela koniferoen akikuletan. Pinuaren prozesionariak bere izena hartzen du taldean mugitzeko duen moduagatik, prozesioa balitz bezala. Bere gorputza iluna da eta ile zuri horiz estalia dago.
‎Ikaskuntza sistema internauten forma desberdinen konpilazioan helbide edo negozio jakin bat bilatu behar dute, eta bilaketa aukera berri gisa kokatzea, betiere erabilitako terminoen ospearen funtzioa. Hau Googlek, oro har, funtzionatzeko duen modua da. zerbitzu honek, halaber, satelite argazkien gaineko kokapenak, mapen ordez, eta baita kaleen izenak agertzen diren ‘hibrido’ batekin ere.
‎SPA sortu zeneko helburua da hutsik dauden etxebizitzen zati handi bat herritarrei eskaintzea, alokairurako testuinguru seguruagoa bermatuz. Horretarako, eta SPAk berak funtzionatzeko duen moduagatik, Ministerioak badaki kultura aldaketa txiki bat gertatu dela Espainiako gizartean. SPAren web orrian, formula hori erabili nahi duten Espainiako edozein puntutako jabeek izena eman dezakete etxebizitzen altan.
‎Bere finka propioa lantzen du eta 20.000 zuhaitz inguru landatu ditu bere bizitzan. Baina, batez ere, naturalista madrildar hau bere printzipioei, bere poesia estilo pertsonalari eta ekologia ulertzeko duen modu bereziari leiala da, eta ez du zalantzarik izan ekologiari eusteko erantzukizun postu garrantzitsuak dimititzeko. Arnasik gabe uzten duen curriculum horri esker, Araujok, besteak beste, NBEren Global 500 Saria (1991) eta Ingurumeneko Sari Nazionala (1997) lortu ditu, eta, berriki, BBVA Fundazioa saria, Biodibertsitatea Zaintzeko Ezagutza Zabaltzeko Saria, 80.000 eurokoa.
‎Ni egia esan jendearen aldetik nahiko baloratua sentitu naiz txapelketa honetan eta horrekin oso pozik nago. Txapelketetan, nik uste baten bat ausartu dela sekulan egiten ez duen moduan bertsotan egitera, beste era baten egiten, eta nik uste ez dela lekua txapelketa esperimentuak egiteko. Gero doinu berriak ateratzeak baita badu bere arriskua, ze inork ez daki ze doinu den, ezta epaileak ere zenbat errima dauzkan,... nahiko arriskutsua da.
‎Are, dozena bat adiera ezberdin ukan zezakeen arrazaren kontzeptu proteikoa ugaritzen hasi denean letra espainoletan, Ortega-k eman dio horri inork baino gehiago kategoria akademiko bat eta onargarritasun soziala, ez antropometroen laborategiko bitxikerietarako gordea, baizik eztabaida politikoetan eta historiaren interpretazioan tresna baliozko, bai funtsezko ere bezala. Ezin ahaztu antropologiaren moda edo" zientzia" berriak, nazionalismo periferikoak deituetan influentzia izan duen modu berean (Almirall, Arana Gori), nazionalismo espainolaren formulazioetan ere izan duela, hori askoz gutxiago gustatzen bada ere gomutatzea, eta batere ez ikertzea515 (Giro agintzaileak batzuentzat eta besteentzat agintzen bide zuen) 516 Bereziki garaiko kezka larriena, Espainia zer den, zein den arima espainolaren gaitza, historia espainolaren interpretazioa, gainbeheraren zioa, Ortega-k, hor... Dena den, Ortega-k bere duda mudak izan ditu, batez ere bere prekauzioak beti hartu ohi ditu, gauzak esan bai, baina Zakilixuten" gehiegiegi" ez esateko, anbiguitate tarte bat atxikiz badaezpada bere estilo manieristaren kiribilen artean.
‎Historialari progre batzuek –liberalak omen– orain deitoratzen dute, Trantsizioan ez omen zelako aukera aprobetxatu imajinario nazional bat demokratiko eta liberala eraikitzeko (nazionalismo periferikoek bakarrik egin omen dute hori). Ez zen aprobetxatu, ala ezin da aprobetxatu, imajinario zinez liberal bat elkartezina delako antolatu den gisako Estatu batekin, gutxien gutxienez erradikalki federala ez den bitartean, aldi berean imajinario ezberdinak eta kontrarioak ametituz, ez bat bakar orokorra, historialariok antza beti ere idealtzat amesten jarraitzen dutela ematen duen moduan –" España una" ren jarauntsiaren zama: imajinario katalan bat alegia, edo euskalduna, galegoa, andaluza, diferenteak, edo kontrarioak," nazionaltzat" berdin onartuak, edo berdin da eznazionaltzat, sozialki halaber eskuindarra eta ezkertiarra edo beste edozein bezalaxe, Estatuaren ukaziozkoa barne.
‎Adar arteko habiak txoria babesten duen modura babestu duten eskuak dira. Amaren eskua bere kokotsari helduta.
‎Arrain bila dabilen kalatxoriak zerutik itsasoa zeharkatzen duen modura ibili da hiriaren gainetik, zerbaiten bila bezala. Teilatu gorri eta tximinia ketsuen gainak igaro ondoren, etxe zahar bateko egongelan sartu da, erdi irekita dagoen leiho batetik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ukan 569 (3,75)
edun 344 (2,26)
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
ukan modu bera 23 (0,15)
ukan modu berezi 12 (0,08)
ukan modu egin 10 (0,07)
ukan modu bat 9 (0,06)
ukan modu bakar 8 (0,05)
ukan modu erabili 8 (0,05)
ukan modu ere 8 (0,05)
ukan modu aztertu 6 (0,04)
ukan modu bizi 6 (0,04)
ukan modu hori 6 (0,04)
ukan modu ez 5 (0,03)
ukan modu erantzun 4 (0,03)
ukan modu jokatu 4 (0,03)
ukan modu lotu 4 (0,03)
ukan modu adierazi 3 (0,02)
ukan modu aguantatu 3 (0,02)
ukan modu antolatu 3 (0,02)
ukan modu berbere 3 (0,02)
ukan modu eraginkor 3 (0,02)
ukan modu hartu 3 (0,02)
ukan modu arreta 2 (0,01)
ukan modu atera 2 (0,01)
ukan modu berdin 2 (0,01)
ukan modu berri 2 (0,01)
ukan modu beste 2 (0,01)
ukan modu bi 2 (0,01)
ukan modu definitu 2 (0,01)
ukan modu deitu 2 (0,01)
ukan modu desberdin 2 (0,01)
ukan modu egokitu 2 (0,01)
ukan modu eragin 2 (0,01)
ukan modu eutsi 2 (0,01)
ukan modu garatu 2 (0,01)
ukan modu gertatu 2 (0,01)
ukan modu goxo 2 (0,01)
ukan modu hitz 2 (0,01)
ukan modu ibili 2 (0,01)
ukan modu jarri 2 (0,01)
ukan modu jaso 2 (0,01)
ukan modu kudeatu 2 (0,01)
ukan modu lan 2 (0,01)
ukan modu nagusi 2 (0,01)
ukan modu osatu 2 (0,01)
ukan modu sentibera 2 (0,01)
ukan modu ukan 2 (0,01)
ukan modu ulertu 2 (0,01)
ukan modu aditu 1 (0,01)
ukan modu agerian 1 (0,01)
ukan modu agur 1 (0,01)
ukan modu antzeko 1 (0,01)
ukan modu ari 1 (0,01)
ukan modu arindu 1 (0,01)
ukan modu aukeratu 1 (0,01)
ukan modu autoidentifikatu 1 (0,01)
ukan modu azaldu 1 (0,01)
ukan modu azpimarragarri 1 (0,01)
ukan modu baina 1 (0,01)
ukan modu baloratu 1 (0,01)
ukan modu Beasain 1 (0,01)
ukan modu behintzat 1 (0,01)
ukan modu belaxka 1 (0,01)
ukan modu berezko 1 (0,01)
ukan modu bermatu 1 (0,01)
ukan modu berritsu 1 (0,01)
ukan modu bertsu 1 (0,01)
ukan modu besterik 1 (0,01)
ukan modu bezain 1 (0,01)
ukan modu bide 1 (0,01)
ukan modu bikain 1 (0,01)
ukan modu bila 1 (0,01)
ukan modu bitxi 1 (0,01)
ukan modu bozka 1 (0,01)
ukan modu dantzatu 1 (0,01)
ukan modu defenditu 1 (0,01)
ukan modu desarmatu 1 (0,01)
ukan modu dimentsio 1 (0,01)
ukan modu dirdiratsu 1 (0,01)
ukan modu distiratsu 1 (0,01)
ukan modu Durango 1 (0,01)
ukan modu edozein 1 (0,01)
ukan modu eduki 1 (0,01)
ukan modu egoki 1 (0,01)
ukan modu ekidin 1 (0,01)
ukan modu ekin 1 (0,01)
ukan modu entzun 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia