Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 112

2000
‎galdetzen dutenean, estatu bat izateko eskubidea ukatu nahia dago horren guztiaren atzean. Guk nahi alabehar dugun moduan antolatuko dugu, esaten dut nik, baina ez ukatu eskubide hori? 14.
‎Mapak dira Mundua ikusteko dugun modua, eredua. Mapan, mundu garatua, eta, mundu azpigaratua?
2001
‎Materialgintza proiektu hau ezin da ulertu irakasleen prestakuntzarako plan zabal baten baitan ezbada. Izan ere, aurrerago azalduko dudan mintegian ikas-materialak beharrezkoakgenituen, ikas-materialek mintegia behar zuten moduan.
‎Bi aukera agertu zitzaizkigun: goitikagindua heldu arte ezer ez egitea, edo, gure kabuz, ahal genuen moduan aplikatzenhastea. Guk bigarrenaren alde egin genuen apostu.
‎Baina horretarako, geure mundu anitz hau modu anitzean ordenatu beharkodugu, ezta?
‎Ongi irakurribaduzue, konturatuko zineten istorioaren kokapena ez dela hiritarra. Azkoitiangertatzen da? eta narratzailearen papera jokatzen duen barmanari, ingurukoakerruki eta sinpatiaz tratatzeko duen moduagatik, Kresala ko zein Garoakonarratzailearen traza har dakiokeela, arazorik gabe. Bada, kontua da, Xepepertsonaia anakronikoa dela.
2002
‎Edozelanere, prozesu hori Euskal Unibertsitatearen definizio desberdinek kontuan hartzenzituzten arazo nagusiak konpondu gabe egin da. Mitxelenak uste zuen moduan, abiadura azkarrak irakasle eta ikasle askoren gaitasunik ezarekin egin du topo, baita hizkuntzaren beraren garapen mailarekin ere. Unibertsitatea euskalduntzearen aldekoak beldur ziren moduan, unibertsitateko agintariek gizartearen (ikasleen, gurasoen, Eusko Jaurlaritzaren) presioaren eraginez ezarri zituzten euskal lerroak, baina duela gutxira arte, eta oraindik ez erabat, ez dute garatu ezinbestekoa denplangintza egokia, ezta euskarazko irakaskuntzak era sistematikoan eskatzendituen berariazko beharrak ase ere.
‎Orain arteko paradigmak zioenarenarabera, Alemaniako historialari gehienek ez zuten Hitlerren erregimenaren aldekojarrerarik erakutsi, ezta aurkakoa ere. Erbesteratu ziren historialarien kasu gutxibatzuk kenduta, historialari gehienak isildu eta egoera berrira egokitu ziren, etabakoitza bere lan profesionala ahal zuen moduan, politikaz gehiegi arduratu gabe, aurrera ateratzen saiatu zen. Horrela, faxismoaren garaitik bizirik eta, garbi?
‎Gizarte mugimenduek erakutsi ohi duten moduan, itxaropenak ezin daitezke geroaldi perfektuan jarri (are gehiago, hondamendi nuklearra edo ekologikoa benetako mehatxua den garai honetan). Horrek ez du esan nahi gaurkotasun hutsa bizi behar denik, bere zentzu itxienean gaur egun zenbait erakundetatik saldu nahi den moduan, iragana eta geroa gaur egungo esanahien araberakoa direla baizik.
‎duinak eta ezduinak. Duinak, normalean, etxekoak dira, alegia, botereak gura duen moduan pentsatzera ohituta daudenak. Ezduinak, ostera, besteak dira, arerioak, boterearen kontra pentsatzera ohituta daudenak, edo kritikoak, beste barik.
‎Bestetik, guztiz bestelakoa ere pentsa dezake, alegia, bera galtzaile dela talka ideologikoan, eta honetaz eta hartaz duen iritzia garrantzia galtzen ari dela gizartean; zenbat eta galtzaileago ikusi bere burua, hainbat eta isilago egiten da gizabanakoa, beretzat gordetzen ditu bere iritziak, ez ditu modu ozenean gizartearen aurrean plazaratzen eta, agian, bere pentsamendua oker dagoela pentsatzen hasiko da.
‎Berbak, badakigu, objektua ordezka dezake, baita ekintza bera ere; era berean, objektuaren eta ekintzen abstrakzioa ahalbidetzen duenez, berba sekulako erreminta da ezagutza eta kontzientzia delegatuak sortzeko. Zeren, ezagutza zuzena, esperientzia propioaren gainean eraikitzen dena, sentsoriala baita, norberak sentitutakotik eraikitzen dena, hain zuzen ere; baina, ez da bide sentsoriala gizakiak ikasteko duen modu bakarra: modu delegatua ere badu, arrazionala, hizkuntzaren bitartez ikasten duena, hots, hitzen mataza askatzean lortzen duena.
‎Zeren hutsala eta inoiz ez lortzekoa den agintea eskatzea eta horretantxe beti neke latzean ekitea, horixe baita mendian gora lehiaz sakatzea tontorretik berriro beherantz iraulkatzen eta barreneko lautadara amiltzen den harriari. Bestalde, gure gogo eskergabearen gurariak bazkatzen beti aritzea, gauza onez bete eta inoiz ez asetzea, urtaroek egin ohi duten moduan, beti itzuliz eta uztak eta deneriko atseginak ekarriz, eta, hala ere, bizitzako fruituekin inoiz nahikotzen ez garela, horixe da, nik uste, lore adineko neskatoek gogoratzen dutena, inola ere bete ez daitekeen edontzi zulatura ura botaz. Zerbero eta Furiak eta argirik eza eta Tartaro, ahotik gar izugarriak ok eginez, ez dira inon eta izan ere ez daitezke benetan.
2003
‎Nabarmena da uholdeak (UHO) direla gehien gertatu diren hondamenak etahildako gehien utzi dutenak ere. Aurreneko postuetan dira tropikoko ekaitzak (TEK) ere, sarri uholdeekin batera gertatuak, baina tropikoko herrialdeetara mugatuak.Lehorteek (LEH), ostera, sarri gertatu arren eta biztanle ugarirengan eragin arren, uholdeek besteko, ez dute modu zuzenean hildako kopuru handia sortu, bestelakohondamenen aldera, nonbait herrialde lehorretako jendeak jakin izan du, neurribatean behinik behin, lehorteari aurre egiten edo, azken irtenbidea, handik aldeegiten, uholdeetan ez bezala. Goseteak (GOS) jende askori egiten dio kalte bainaez da, inondik inora ere, hildako gehien dakarren hondamena.
‎Helduen Alfabetatze eta Berreuskalduntzerako Erakundea (HABE) ere garai horretakoa dugu. Ordura arte bakoitzak bere erara, ahal zuen moduan, osatutako euskalduntze mugimendua molde arautu batera ekartzea zuen helburu HABEk. Mailaka banatu zuen irakaskuntza, gelako ikasle kopuruak finkatu zituen, irakasleen titulazioak zehaztu zituen eta Euskaltzaindiak eskaintzen zuen D tituluaren ordez, Euskararen Gaitasun Agiria sortu zuen.
2004
‎Beste era batean esanda, kooperatibak halako printzipioei atxikitzeak ez du ondorioztatzen konfiantza edo elkartasunean oinarritzen diren harreman sareak izaterik. Kultura sistematik gizarte kapitalerako urratsari, parte hartzaileek gizarte altolakundeen eta kultura sistemen artekokoherentzia ulertzeko duten moduak eragiten dio; hau da, espektatiba eta esperientziaerrealen arteko interakzioak eragiten dio. Azken finean, balioen eta antolakundeenbidezko berauen adierazpenen arteko bateraezintasunek, gizarte kapitalaren metaketari gehiago edo gutxiago eragingo diote disfuntzio horiei parte hartzaileek ematendieten balio graduazioaren arabera.
‎–Beharrezkoa da hoberenak hoberenekin lotzeaalbait sarrien, eta alderantziz; balio gutxienekoak balio gutxienekoekin, eta haien umeakhaztea, baina azken hauenak ez, artaldea ahal den hoberena izatea nahi bada?. Komunitatehorretan, errepublikan, erregek filosofo bilakatu behar du, Platonek Sirakusako Dionengandik espero zuen moduan. Lotura hori dela eta, filosofia eta ahalmen politikoa bateratzeko asmoz jorratu zuen Platonek Ideien teoria.
‎Fregeren esanetan, izen batek bere erreferentziadesignatzen du, izena objektuaren ordezko bat da hizkuntzan. Zentzua, berriz, adieraziegiten du izenak; izenak erreferentzia azaltzeko duen modua da zentzua. Izenek objektuakdituzte erreferentziatzat(, objektu?
‎Hiru zatitan dago banatuta liburua. Epistemologia analitikoan jorratzen diren ia gai guztiak ukitzcn ditu modu sinplean, batzuetanazal samarretik, batna erabat lagungarri gertatzen da filosofiaren diziplina hau ikuspegi zabalezikuskatzeko. Gaien artean honako hauek azpimarra ditzakegu:
2005
‎Azaldutako guztiaren adierazle edo adibidea EAEko Auzitegi Nagusiaren2002 epaia dugu. Epai horren arabera, udalak ohiko Alardearen antolaketa esku pribatuetan uzteak ez du urratzen berdintasun eskubidea; izan ere, epaihorren arabera, herrian bizi diren emakumeak ospakizun hartatik kanpo geratzenbadira ere, badute beraiek nahi duten moduan desfilatzeko aukera, hau da, udalaksustaturiko Alarde batean.
2006
‎Lan honetan, era aintzindarian eta gogoangarrianerakusten da testuinguru ekonomiko, politiko eta kultural konkretu baten barruansortzen direla emozioak eta sentimenduak, ez direla inondik inora naturalak edounibertsalak. Ikuspegi horretatik, zonalde horretan jazotzen den umeen hilkortasunhandiak amen pentsamendua eta sentimenduak moldatzen dituela defendatzen du, eta emakumeek ez dutela euren ume jaioberrien heriotzagatik dolurik egiten, Mendebaldeko psikologiak iragarrita duen moduan behintzat. Biziraupena bizitzarenardatz nagusia den leku horretan, emakumeek astiroago garatzen dute euren umeekiko harremana, eta jaioberria gizaki bihurtzeko prozesua (antropomorfizazioa) bestelakoa ohi da:
‎Argi dago, alde batetik, gizartean ez dela barneratu umeen hazkuntza gizarteeginkizun bat dela eta, ondorioz, umeen zainketarako eskaintzen diren gizartezerbitzuak ez direla gurasoei edo, zehazkiago esanda, amei eskaintzen zaienlaguntza bat, baizik eta gizarteak bere mantenurako behar dituen zerbitzuak, errepideak edo zerga biltzaileak behar dituen modu berean. Haurtzaindegiak edo bestelako zerbitzuak familiei eskaintzen zaien laguntza bat direla pentsatzeak, umeakedukitzea norberaren arazo bat dela pentsatzen jarraitzen dugula esan nahi du.
‎Dozier eta laguntzaileek (2002) dioten moduan, gurasoengan zaintza sustatzeko biologikoki prestatuta daude haurrak, baina hala ere, aldez aurretik jaramonikez egin izanagatik eta gehiegikeria edota harremanen haustura bizi izan dutenez, adoptatuko diren haur hauetariko batzuek zaintza hori sustatzean porrot egiten dutejokatzen duten moduagatik. Zehazki, haur hauek mehatxagarriak diren egoeretanzaintzarik behar izango ez balute bezala jokatzen dute.
‎Gurasoak konturatu behar dira honetaz: eurek egiten dituzten eskaeren eta haurra tratatzeko duten moduaren eta haurraren ezaugarri tenperamentalen arteko adostasun edo sintoniarik ezan dagoela arazoaren sorburua.
‎Ezkutaria, berez, zaldunaren laguntzailea zen; zaldunak noble bihurtu zirenean, ezkutariak ez zuen zertan noblea izan. Denborarekin zaldun izatera iristeko lehen pausua izan ohi zen ezkutari izatea, baina zaldun bihurtzea gero eta garestiagoa bihurtu zen heinean, behe noble denek ez zuten modurik zaldun errituala ordaintzeko, ondorioz, ezkutari moduan geratu ziren, nobleziaren mailarik baxuena osatuz.
‎Tenientea (alkate, kartzelazaina): Ordezkoa, karguduna falta denean bere papera egiten edo betetzen duena; haren ordezkaria ere izan daiteke korrexidoreak bere ordezkaria duen moduan Durangoko merindadean.
‎Ez da historiografian ez den ideia berririk bilatu behar lan honetan, baina gai bakoitzari buruz egindakoa biltzeko saiakera egon da egon iruzkinak egiteko. Jakina, beti egongo da beste begi batzuek ikusi ahal izango duten zehaztasunik eta, Erdi Aroko egileek ohi zuten moduan, gure lanaren apaltasuna azpimarratu behar dugu, etorkizunean dudarik gabe hobetu dena.
‎Askatasun galera hori bereziki garbi ikusten da burokratizazioaren gertakariarekin: gizakiek beharrizan sistemiko berrietara egokitu beharra dute modu hazkorrean (portaera gero eta funtzionalagoa). Autokontserbazio sistemikoak gizarteko zirrikitu ia guztiak okupatuko ditu:
‎Habermas en iritzian estatuaren administrazioak ez du erabaki behar bizikidetza eredua. Botere administratiboak ez ditu gizartearen azken helburuak finkatu behar, sistema ekonomikoak egin behar ez duen modu berean. Ez botere politiko administratiboak, ez botere ekonomikoak, bietako inork ez luke gizartearen norabidea gidatu behar51.
‎Weber-en diagnostiko latzaren hondoan aurkitzen dugun beldurra horixe da: Europako historia modernoaren kreazioa den indibiduo autonomoaren ideala kimera hutsean geratzea, edota sistema despertsonalizatuen ertzetan bizirautea ahal duen moduan.
‎Hala ere, Galileok zioen bezala, higitu, higitu egiten da. Eta horrek zeruko esfera ikusteko dugun modua erabat aldatzen du.
‎Publizitate inbertsioen zenbateko handia bideratzen dute horiek, eta gai juridiko bereziak ekarri dituzte. Hutsune legal handia sortu da, ez baitzaio jaramon egin sektoreak jarduteko duen modu berriari.
‎Hitzarturikoaren ondorio logikoa baino ez da arau hori, publizitate jakin bat helburu jakin batekin agindu baita; beraz, ezin izango da hitzartutakoa ez den beste zerbaitetarako erabili. Argi dago alderdiek hitzartutakoak garrantzi handia izango duela, eta, horren arabera, iragarleak askatasuna izango du sortutako publizitatea etorkizunean nahi duen moduan erabiltzeko.
2007
‎Orobat, bestemaila batean, antzera gertatzen zaio euskara ahozko komunikazio huts gisa, edoeuskara ikasketarako tresna formal huts moduan darabilenari. Euskaldungoaren zatirik handienak ere ezin du beraz bereganatu nazio izaera hori edozein erdaldunekegiten duen moduan eta neurrian. Maizter etxean egoera nazional hori baldin badaukagu euskaldunok, nola azal dezakegu gaur egungo espainiar totalitarismoarenjazarpena?
‎kontsumitzailea da galderen erantzulea. Ondorioz, galdeketekpublikoa ulertzeko duten modua, produktuaren erabilera zuzena ahalbidetzekoezagutza behar duen kontsumitzailea da. Neurri berean, ongi komuna ere halaxeidentifikatuko da:
‎Aitona amonak zahartzaroa bizitzeko eredu ere izan daitezke. Hala, bilobei, zahartzarora iristen direnerako, portaera ereduak, bizimodua, familia harremanak, rolak eta zaharrek pentsatzeko eta funtzionatzeko dituzten moduak ere irakatsdiezazkiekete. Horri esker, haurrek zaharren alderako sentiberatasuna gara dezakete.
‎Grezia klasikoko autoreek eurek salatu izan ohi zuten modu berean, gaur egungo testu mediatuetan ere erretorika eredu desberdinak erabiltzen direla ohartu litzateke, eta, bide batez, salatu testu horien arteko asjkok ez dutela, eduki, ez giza ezta gizarte baliorik ere.
‎Berak baieztatzen duenez, hain daude atxikita bakairiak kontzeptu partikular ugariei, non ez baitiete arretarik egiten horien ezaugarri agizkoei. Materialaren ugaritasunak dauzka hartuta, eta ezin dute modu ekonomikoz maneiatu hori. Txanpona besterik ez dute, baina horretan aberatsegiak direla esan behar, eta ez pobreak.
‎Bila ezazue zeuon barnean, eta hala dena aurkituko duzue; eta poztu zaitezte, han lekorean, hori zuek nahi duzuen moduan izendatzen duzuela ere, natura bat badatza, zuek zeuon baitan aurkitu duzuen guztiari bai eta amen esaten diona! 303.
2008
‎ideia nagusi berak, gertakari publiko garrantzitsu berak, teknologia berak eta joera herrikoi berak. Historiak pertsona jakin baten bizitzan eta pentsamenduetan eragiteko duen modua, neurri batean, pertsona horrek gertakari historiko zehatz bat gertatu zenean zuen adinaren mende dago. Kohorte jakin bateko pertsonengan, modu berean eragiten du gertaera batek; kohorte desberdinetako kideak direnengan, oro har, beste modu batean eragiten du.
‎Perpaus koordinatu aurkariak edo adbertsatiboak: dena ez da gertatzen nahi dugun moduan edo planifikatu dugun moduan; eragozpenak eta zailtasunak ere sortzen dira. Bizitzan gertatzen diren eragozpenen edo gertaera kontrajarrien berri ematen dute perpaus horiek.
‎Hartu zerrenda eta markatu haurrari esaten entzun dizkiozun hitzak. Haurrak hitzen bat horrela edo beste era batera esaten badu (adibidez, pilota esan beharrean piota edo antzekoren bat esaten badu, edo zure herrian edo etxean bakarrik erabiitzen duzuen moduren batean egiten badu) markatu hitza. Zerrenda hau haurrek erabiitzen dituzten hitzena da, eta ez duzu zertan kezkatu, inondik inora, zure haurrak hauetariko batzuk esaten ez baditu.
duen modu berritsua. p informazioa berreskuratzen denean fitxategien kontrol informazioa
‎1 Ingurune aldagaiak aldatuz, lortu zure gonbitean zure izena eta laneko katalogoa agertzea. Horrez gain, umask komandoaren bitartez egokitu zure fitxategien baimen lehenetsiak uste duzun modu egokienean. Finkatu hori guztia, abiatze fitxategiren batean aldaketak eginez.
2009
‎Nikuste hori dela jendeak ulertu duena. Gero nahi diren argudio juridikoak eman nahiizango dira, baina borondatea egonez gero, legeak beti badu modua gauza larrietanbidea topatzeko. Beste herrialdeetan gauzen egikaritzeko borondate politikoa askotan legeaz harago joan da, eta Espainiako historian berriz, ezer pasatu izan ezbalitz bezala pasatu da.
‎galdetu iaposible zen Madrilen zuen ahizparen bitartez zerbait galdetzea, ia topatzen zuten. Beramugitu zen, ahal zuen moduan.
‎Honekin ez dugu esan nahi gizoneta mutikoek ez dutenik tristurarik sentitzen edota emakumezkoek eta neskatoek ezdutela oldarkortasunik sentitu eta adierazten; egia esan, berauena harremanezkooldarkortasuna da, alegia, besteari harremanen bidez min egiten saiatzen dira.Oldarkortasun femeninoa ez da hain agerikoa izaten, baina sarritan oldarkortasunfisikoa eta agerikoa (maskulinoa) baino mingarriagoa izan ohi da (ikus liburu honetako 3 kapitulua, Gallarin eta Alonso Arbiol). Gizonezkoen tristurari dagokionez, espresatzeko duten modua ez da emakumeenaren berdina eta, beraz, maizoharkabean pasatu ohi da.
‎«Paretek ere entzuten zuten» garai hartan, espazio publiko orotik kanpora gorde zen gerra galdu zuten haiek bizi izandakoesperientzia oro11 Errepresio frankistaren zenbait biktimaren lekukotasunentransmisioarekin beren borrokaren gaineko memoria gorde nahi zuten ondorengobelaunaldientzat, baita min moral eta psikikoa arindu ere. Halere biktima guztiekez zituzten modu berean haien esperientziak kontatu, haietako askok isilik egonnahiago izan baitzuten. Primo Levik azaltzen zuen bezala:
‎Hizkuntza lantzea nahitaezkoa da kultur kazetariarentzat. Landu, ez zaildu.Landu, tresna ondo menderatzen ikasi ondoren, jolas egin ahal izateko; esan nahiduzuna esan nahi duzun eran esateko, zehatza izateko hala izan nahi duzunean, edobigarren zentzua erabili nahi duzunean modu eraginkorrean erabiltzeko. irakurleari memento jakin batean irribarrea pizteko.
‎Arte adierazpide guztiak kultura dira. Baina, arteaz gain, gizarte jakin batekokideok elkarrekin harremanak izateko ditugun moduak, elkarrekin sentitzeko etaizateko ditugun moduak kultura dira. Izandakoak ere bai, eta izango direnak edoizatea nahi genukeenak beste hainbeste.
‎Arte adierazpide guztiak kultura dira. Baina, arteaz gain, gizarte jakin batekokideok elkarrekin harremanak izateko ditugun moduak, elkarrekin sentitzeko etaizateko ditugun moduak kultura dira. Izandakoak ere bai, eta izango direnak edoizatea nahi genukeenak beste hainbeste.
‎Gehienetan informazio iturriarekin dugun, eta eskertzen den, zuzeneko harremanak konfiantza giroa sortzen laguntzen du eta batzuetan gertadaiteke informazio iturriak muga non dagoen ez jakitea eta kazetariaren irizpideprofesionalen gainetik bere nahikeriak inposatu nahi izatea. Esaterako, informazioiturriek eurek nahi duten informazioa edo eurek nahi duten moduan kaleratu ezdugulako demanda egitea. Kasu horretan zuhur ibili behar du herriko kazetariak, ongi bereizi behar baitu zer den informazioa eta zer den propaganda, eta argi izanbehar du bere nagusiak izan ezik, inork ezin izango dizkiola interesen araberaprofesionalak ez diren irizpideak inposatu.
‎– Lehenik eta behin, ehuna kriobabestu behar dugu modu honetan:
‎QRT PCRa egin baino lehen RNAren erauztea eta RT PCR aurreanikusi dugun modu berean egin behar dira.
‎Editoreek prentsa ulertzeko zuten modua ere apurka apurka aldatzen joan zen eta horrek eragin handia izan zuen prentsaren garapenean eta hedapenean, ordura arte harpidetza bidez jardun bazuten ere, egunkari merke eta deigarriak kaleratzeko erabakia hartu baitzuten. Ondorioz, klase ertaina ez baina masak hartu behar zituzten gogoan egunkari berriek.
‎Programaren bigarren zatia, lehenbizikoak elikatutako %Zerrenda datu egitura bistaratzeaz arduratzen da. Hash egiturekin egin ohi dugun moduan, bere gakoak lortu, ordenatu (gogoratu zenbakizko zerrendak ordenatzeko{ $a <= > $b} jarri behar dela sort funtzioan), eta banan banan bisitatuko ditugu foreach egitura erabiliz. $luz gakoa izanda hash aren balioa lortzeko $Zerrenda{ $luz} idaztea besterik ez dugu.
‎b. Oro har, nahitaezkoa da industriak lortu duen pisua babestea eta industriajarduerak merezi duten moduan balioestea.
2010
‎Funtzio ikusmen konstruktiboa informazio ikusmen espaziala, informazioikusmen pertzeptiboa eta aktibitate motorra integratzearen emaitza da. Zentzu horretan, denbora aldagaiak eragin garrantzitsua du modu honetako zereginen errendimenduan. Hala ere, zeregin hauen beste ezaugarri batzuek ere (berritasuna, soluzio bat bilatu behar izatea eta osagai ikusmen espazialak barneratzea) eragitendute funtzio hauetan zahartzaroarekin erlazionaturik agertzen diren zailtasunetan (Ogden, 1990).
‎1947ko apirilaren zazpian, poliziak atxilotu ondoren, Merignaceko zentroanbarruratuta zegoen lekutik, ahal zuen moduan paper ziztrin bat erabiliz, bizi zuenataka estutik askatzeko, Salvador Aguadok Julio Huiciri eskutitz bat idatzi zion.Huici Filosofia eta Letretan doktorea, bere bizitza akademikoan, besteak beste, Cartagena eta Bartzelonako institutuetako katedraduna izandakoa zen. Iruinsemehonen joera politikoek Ezker Errepublikanoko kide izatera eraman zuten eta garaihartan Nafarroako Kontseiluko buruzagietako bat zen.
‎Nahiz etagizarte baten ezaugarri oso inportanteak izan, ezin dira amaigabe neurtu edota ezdira oso ondo ezagutzen. Informazio gabezia hori, lantaldeak berak konpondubeharko luke modu ezberdinetan. Parte hartze zabala eta oso ondo antolatua guztizgarrantzitsua bilakatzen da horretarako.
‎ETNen antolakuntzarenkonplexutasuna eta haien hedapen geografikoa eta tamaina hazi egin denez gero, haien lurraldeko enpresa filialen arteko barne harremanak oso esanguratsuak diraekonomia globalean. ETNek beren produkzio sarea eraikitzeko duten modu zehatza zenbait eraginek itxuratzen dute, batik bat: enpresaren historia eta geografiazehatzak, hala nola jatorrizko herrialdearekiko atxikimenduak eta bere ingurunekultural eta administratiboak?
‎Rawls justiziari buruzko teoriaren erreferentzia izan da XX. mendeko azkenlaurdenean. Hori dela-eta, derrigorrezkoa da justiziaren printzipioek gizarteglobalean duten aplikazioa ulertzeko duen modua aztertzea. Haren justiziarenteoria doktrina kontraktualisten esparruaren baitan kokatzen da, bereizgarritasungisa kontratuari erreferentziazko elementu objektibo baten errekonozimenduaerantsi izana onartu behar zaion arren:
‎Sententziak, logikoki, berrikuspena onetsi edo ezetsiko du. Lehenengo kasuan, errekurritutako sententzia irmoa ez da aldatuko, demandatzailea kostuak ordaintzera kondenatuko da eta gordailua galduko du (PZLren 516.2 art.). Bigarrenean, Auzitegi Goreneko gizarte aretoak aurkaratutako sententzia deuseztatuko du eta epaitzaren ziurtagiria emateko agindu ondoren, jardundakoak jatorrizko auzitegiari itzuliko dizkio alderdiek beren eskubidea nahi duten moduan erabil dezaten kasuan kasuko epaiketan. Azken horretan oinarri moduan hartu dira eta eztabaidaezinak izango dira berrikuspen helegitean egindako adierazpenak (PZLren 516.1 art.). Berrikuspen auzitegiak emandako sententziaren kontra ezin da helegiterik jarri (PZLren 516.3 art.)
‎Irakurle, mahai gainean da, jadanik, jaki goxo moduan aurkezten dizudan platera. Sukaldean ordu asko egon ondoren bero bero daukazu, nahi duzun moduan kontsumitzeko, osorik edo zatika, zure interesaren arabera. Norberak ikusi behar du zein den bere interesa, betiere betekadak ekidinez!
‎prozesua. Funtzio jurisdikzionala egikaritzeko ezinbesteko tresna da, epaileek eta auzitegiek ezin baitute justizia nahi duten moduan banatu edo egin, legeak jarritako egintza eta betekizunekin baino. Beste hitz batzuetan, funtzio jurisdikzionala bakarrik prozesuaren bitartez egikari daiteke.
2011
‎3.19 grafikoak lehen zirriborratutako analisi elementuak eskaintzen ditu, etahonekin, EITBko Konbergentziaren Diskurtso eta Errealitateari buruzko atala amaituko dugu. EITBko erredaktoreek konbergentzia kontzeptuaren gainean pentsatzendutena (erronboen lerroa) eta errealitatea jasotzeko duten modua (karratuen lerroa) erakusten du. Ikerketa taldeak landutako inkestan, bi galdera landu ziren; bakoitzazortzi aldagairekin.
‎Puntu honetara iritsita, merezi du EITBko erredaktoreek konbergentziaren gaineanduten iritzia eta errealitatea jasotzeko duten modua islatzea, EITBn konbergentziarengarapena nola ikusten duten jakiteko. Hala, kontzeptuaren eta telebistako, irratiko etaInterneteko erredaktoreek errealitatea jasotzeko duten moduaren arteko kontrasteaerakutsi nahi dugu.
‎Puntu honetara iritsita, merezi du EITBko erredaktoreek konbergentziaren gaineanduten iritzia eta errealitatea jasotzeko duten modua islatzea, EITBn konbergentziarengarapena nola ikusten duten jakiteko. Hala, kontzeptuaren eta telebistako, irratiko etaInterneteko erredaktoreek errealitatea jasotzeko duten moduaren arteko kontrasteaerakutsi nahi dugu. Lehenengo, erredaktoreek kontzeptuaren gainean duteniritzia aztertuko dugu, era bereizian, eta, ondoren, errealitatea nola ikusten dutenaztertuko dugu.
‎Interes orokorraren aurkako falta zehatz bat da: xiringak, edozein kasutan, edo bestelako tresna arriskutsuak uztea, pertsonei kaltea eragin ahal dieten edo pertsonak gaixotasunez kutsatu ahal dituzten modu eta inguruabarretan, edo adingabeak sarritan joaten diren tokietan. Huts honi dagokion zehapena sei egunetik hamar egun arteko lokalizazio iraunkorra edo hilabetetik bi arteko isuna.
‎2 Bestelako tresna arriskutsuak uztea, pertsonei kaltea eragin ahal dieten edopertsonak gaixotasunez kutsatu ahal dituzten modu eta inguruabarretan:
‎Gainera, itxia izan behar bada ere, gutxieneko bizigarritasun eta osasunbaldintza batzuk bete behar ditu. Era berean, zigortuak bere denbora nahi duen moduan antolatu du, beste pertsona batzuekin komunikatu edo bisitak hartu.
Badugu modu bat gogokoa ez dugun gauza bat arbuiatzeko: telebista itzali!
‎Euskal Herriko eskola gazteak ez dira gai ikus entzunezkoen lengoaiaren funtsak deskribatzeko eta ez dakite zein baldintzaren arabera funtzionatzen duen lengoaia horrek. Ez dute diskurtso egituraturik begien aurrean dutena modu arrazoituan azaltzeko. Oro har, ez dute ezagutzen ikus entzunezko lengoaiaren ez gramatika ezta erretorika ere.
‎Emozio erasokorrak agertzen ditu bere desirak betetzea eragozten dioten zailtasunen edo eragozpenen aurrean. Maitekor eta sinpatiko ager daiteke, baina haserretu egiten da gauzak berak nahi duen moduan ez doazenean, eta hitzezko erasokortasuna edo borroka fisikoa ager ditzake.
‎Lan bat egiten ari denean, arreta gehiegi jartzen du xehetasunetan eta prozeduretan, eta sarritan ahaztu egiten du lortu nahi duen emaitza orokorra. Burugogorra da, eta berak nahi duen moduan egin nahi izaten ditu gauzak. Erabakiak hartzea asko kostatzen zaio, huts egiteko beldur handia baitu.
‎Pentsamenduaren nahaste formalak ebaluatzeko, eskizofrenia nozitzen duen pertsonari bost edo hamar minutuz hitz egiten jarduteko eskatzen zaio eta elkarrizketagileak behatu behar du subjektuak aurkezten dituen ideiak elkarren artean ongi lotuak dauden ala ez. Gainera, ongi ulertu ez diren erantzunei edo ideiei buruzko azalpenak eskatu behar dira, eta, subjektuak galderak erantzuteko duen moduari arreta berezia eskaini behar zaio, errazak eta konplexuak diren galderak eginez (adibidez,«?» edota «zein da egungo gobernuaren lan egiteko moduari buruz duzun iritzia?» gisako galderak). Pentsamenduaren nahaste formalen barne sailkatzen dira:
‎Eskizofrenia hebefreniko edo nahasiaren ezaugarri tipikoak izaten dira mintzaira nahasia, jokabide nahasia eta emozioen adierazpen desegoki eta eskasa. Hitz egiteko duten moduagatik posible da ezertxo ere ulertu ezin izatea, eguneroko bizitzako ekintzak egiteko zailtasunak izaten dituzte (adibidez, dutxatzeko, janzteko edo janaria prestatzeko) eta emozio eskasia nabarmena izateaz gain, hitz egiten ari direla bat batean barrez has daitezke eta barre horrek haien diskurtsoarekin konexiorik ez izan. Eldarnioak eta haluzinazioak baldin badituzte, horiek ez dute elkarrekin lotura koherenterik izaten.
‎Nartzisistak besteekin harreman gutxiago du eta besteekiko mendekotasun txikiagoa du; beraz, ez ditu nortasun histrionikoaren nahastea jasaten duenak bezainbeste puzten bere emozioak. Histrionikoa gizartekoiagoa eta maitekorragoa da; nartzisista, hotzagoa, burutsuagoa eta bereziagoa da, eta ez du emozioen gehiegizko erakustaldirik egiten, histrionikoak egin ohi duen moduan.
‎– Egonarri gutxi dute eta azkar haserretzen dira gauzak beraiek nahi duten moduan egiten ez badira.
‎Autoestimu ahula agertzen du ia beti. Gauzak egiteko duen moduarekiko besteen iritziaz kezkaturik agertzen da, besteen etengabeko begirune eta gorespenaren beharra baitu. Bizitza osoan ibil daiteke lausengu bila.
‎Bere buruarengan uste ona izateak gizartekoi bihurtzen du jendea, baina uste onegiak harro bihurtzen du. Estilo nartzisista duenak modu ez errealistan goratzen ditu bere gaitasunak, eta konfiantza sentitzen du bere buruan, guztiahaltasuna baino gehiago. Baina, nortasun nartzisista duenak bere garrantziaren gehiegizko zentzua du, mugagabeko arrakasten fantasiarekin batera.
2012
‎nazioarteko zuzenbideak ez du asmatu aktore ez estatalei behar duten arretaeskaintzen. Edozelan ere, ezin esan daiteke aktore ez estatalek zilegi duteniksezesio egintzak nahi duten moduan gauzatzerik. Hain zuzen ere nazioartekozuzenbideak prozedura aldeko mugak ezartzen ditu, nagusiak honako hauek dira:
‎Ikusten dugunez, naziotasuna modu subjektiboan lantzen dute estaturikosatzen ez duten nazionalismoek; eta modu objektiboan, eskubide administratibobatzuei lotua, nazio estatuek. Lehenek ere bazuten modu objektiboan lantzea, ezAdministrazioari lotuta (ez baitira nazio estatu), baina bai ezaugarri objektiborenbatean erreparatuta, arrazan edo hizkuntzan, adibidez. Hala ere, euskal nazionalismoak nahiago izan du subjektibotasuna landu, eta naziokide bakoitza euskalnazioaren aldeko militante bihurtzea.
‎Estaturik gabeko kontra botere batek ez baitu zentzurik sindikatu bakar batentresna gisa, alor sindikalera bakarrik mugatutako ekintza batasunak zentzurikez duen modu berean, non eta autogobernuaren aldeko borroka nazionaleanbeharrezkoak diren itun eta aliantzak ezabatu nahi ez diren.
‎Naziotasuna, faktore objektibo etasubjektiboen arteko emaitza litzateke. Gainera Krutwig, faktore objektibo horieidagokienez, haratago doa; ez ditu modu esentzial batean ulertzen, ez ditu denboranzehar aldaketarik jasaten ez duten faktore gisa ulertzen; modu dinamiko bateanulertzen ditu. Ez hori bakarrik, faktore objektibo horiek dinamikoak izateak etamutatzeak ahalbidetzen du, haren ustez, nazio baten biziraupena.
‎Naziotasuna, faktore objektibo etasubjektiboen arteko emaitza litzateke. Gainera Krutwig, faktore objektibo horieidagokienez, haratago doa; ez ditu modu esentzial batean ulertzen, ez ditu denboranzehar aldaketarik jasaten ez duten faktore gisa ulertzen; modu dinamiko bateanulertzen ditu. Ez hori bakarrik, faktore objektibo horiek dinamikoak izateak etamutatzeak ahalbidetzen du, haren ustez, nazio baten biziraupena.
‎Era horretan modernizazioaren moduak inposatu eta neurriz kanpo balioztatu egiten dira. Ondorioz, herri indigenen jakinduria, ikuspegiak eta ohiko moduak bigarren maila batean mantenduko dira, eta ez dute modu zientifikoaren mailako baliorik izango «ustiaketa ekologiko egokia» burutu dutela frogatu arte (Warren, 1994). Zientifikoen hizkuntza edo haien onespena lortzen duten teknika eta ezagupenak soilik aterako dira «sineskeria» edo efizientziarik gabeko tekniken multzotik (Ford, 2000).
‎Hitzarturikoaren ondorio logikoa baino ez da arau hori, publizitate jakin bat helburu jakin batekin agindu baita; beraz, ezin izango da hitzartutakoa ez den beste zerbaitetarako erabili. Argi dago alderdiek hitzartutakoak garrantzi handia izango duela, eta, horren arabera, iragarleak askatasuna izango du sortutako publizitatea etorkizunean nahi duen moduan erabiltzeko.
‎Publizitate inbertsioen zenbateko handia bideratzen dute horiek, eta gai juridiko bereziak ekarri dituzte. Hutsune legal handia sortu da, ez baitzaio jaramon egin sektoreak jarduteko duen modu berriari.
2014
‎dena ezeztatzen, baina, berez? den hori ulertzeko duen moduak osatzen du egia.Naturak ez du errealitaterik giza ekintzaz berrartu ez den arte eta giza natura bera ez da salbuespena» (I, 76).
‎Konstrukzionistek zenbait ideia ezagugarri partekatzen dituzte, berdintasunezkoenak ez bezalakoak, adibidez, emakumeak ez dituela biologiak, perse, zapaltzen, baizik eta sistema sozialak biologia antolatzeko eta biologiari esanahiaemateko duen moduak. Gorputz biologiko «erreal»aren eta errepresentazio objektuden gorputzaren arteko ezberdintasuna funtsezko gakoa da.
‎Talde esperimentalean, ahots goran irakurtzeko metodo berezi bat erabili zuten (tratamendua), adinaren araberako atzeraelikadura maiz erabiliz haurren partaidetza aktiboa sustatzean zetzana. Kontrol taldean, gurasoek ahots goran irakurri zizkieten ipuinak haurrei, beti egin ohi zuten moduan. Hilabetea igarota, talde esperimentaleko haurrek zortzi hilabete eta erdiko aurrerapena zuten hizkuntza trebetasunean eta sei hilabeteko aurrerapena hiztegi trebetasunean, kontrol taldeko haurrekin alderatuta.
‎Eragiketa aurreko umeek ezin dituzte altuera eta zabalera aldi berean kontuan hartu, bi alderdietako batean soilik jar baitezakete arreta. Piagetek esan zuenez, ezin dute modu logikoan pentsatu.
‎Eskema negatibo horiek eskuratu zituzten egoeren antza duten beste ingurune batzuetan aplikatuko dituzte aipatu eskemak. Ondorioz, gertaerak eraikitzeko duen moduak pertsonaren umore egoeran eragina izango du. Horrela, alde batetik, pentsatzeko moduak depresioa eragin dezake, baina, bestalde, depresioak ere eragin dezake pentsatzeko modua.
‎Pentsamenduko nahaste formalak ebaluatzeko, eskizofrenia jasaten duen pertsonari bost edo hamar minutuz hitz egiten jarduteko eskatzen zaio, eta solaskideak behatu behar du subjektuak agertzen dituen ideiak elkarren artean ongi josiak dauden ala ez. Gainera, ongi ulertu ez diren erantzunei edo ideiei buruzko azalpenak eskatu behar zaizkio, eta subjektuak galderei erantzuteko duen moduari arreta berezia jarri behar zaio, errazak edo konplexuak diren galderak eginez (adibidez, non jaio zinen, edo zein da egungo gobernuaren lan egiteko moduari buruz duzun iritzia?
‎Alkoholarekiko mendetasun sindromea duenak modu jarraituan edo aldika alkohola hartzeko konpultsioa sentitzen du, efektu psikiko batzuk lortzeko edo alkohol gabeziak sortzen dion ondoeza ekiditeko. Alkoholarekiko mendetasuna duenak harekiko tolerantzia garatzen du:
‎Norbere prozesu mentaletatik edo norbere gorputzetik bereizita dagoen sentimendua du modu iraunkor eta errepikatuan. Errealitatearekin lotua jarraitzen du.
2015
‎Artikuluan azaldu da paisaiaren ulermenean eta definizioan gizakiaren hautemateak duengarrantzia, honek lurraldearekiko duen jarrera, baita hura ulertzeko dituen moduak ere. Hots, paisaia kontzeptu eraiki bat bezala jorratzen da, historian zehar irudikatua eta fisikoki zeinkontzeptualki egituratu egin dena.
‎Kalkulu teoriko eta simulazioaz aparte, bada martxan dagoen bus bat aztertzeko emaitzak doitzenlaguntzen duen modu bat: neurketa zuzena. limWCRT (limited Worst Case Response Time) deitutakoneurketa metodologiari esker, bus bateko gehienezko atzerapen denbora mugatzeko modua proposatudugu.
‎Lan honetan aurkeztu den modelatze prozesuak eszenatoki konkretu batean funtzionatzen du, hau da, pertsona bakar bat monitorizatzen denean eta jarduerak sekuentzialak direnean. Bi pertsona badaudealdi berean edo jarduerak paraleloan exekutatzen badira, algoritmoek lukete emaitza onik eman.Beraz, etorkizunerako planteatzen den lehen lana eszenatokiaren mugak gainditzea da pausoz pauso.Interesgarria litzateke batez ere modelatze prozesua pertsona bakarra baina jarduera paraleloetara hedatzea, hori baita gizakiok jarduerak exekutatzeko dugun modua. Oso arrunta da janaria prestatzendihardugun bitartean, esaterako, ontziak garbitzea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
duen 30 (0,20)
duten 19 (0,13)
dugun 11 (0,07)
dute 6 (0,04)
zuen 6 (0,04)
zuten 6 (0,04)
ditu 4 (0,03)
dituzten 4 (0,03)
duzuen 3 (0,02)
genuen 3 (0,02)
dituen 2 (0,01)
ditugun 2 (0,01)
du 2 (0,01)
duenak 2 (0,01)
duzun 2 (0,01)
Badugu 1 (0,01)
badu 1 (0,01)
bazuten 1 (0,01)
duela 1 (0,01)
dugu 1 (0,01)
dutena 1 (0,01)
duzunean 1 (0,01)
hau 1 (0,01)
luke 1 (0,01)
zituzten 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
ukan modu bera 7 (0,05)
ukan modu antolatu 3 (0,02)
ukan modu bat 3 (0,02)
ukan modu berri 3 (0,02)
ukan modu erabili 3 (0,02)
ukan modu ere 3 (0,02)
ukan modu ez 3 (0,02)
ukan modu arreta 2 (0,01)
ukan modu egin 2 (0,01)
ukan modu esentzial 2 (0,01)
ukan modu hau 2 (0,01)
ukan modu zulo 2 (0,01)
ukan modu anitz 1 (0,01)
ukan modu arrazoitu 1 (0,01)
ukan modu arteko 1 (0,01)
ukan modu aztertu 1 (0,01)
ukan modu bakar 1 (0,01)
ukan modu balioetsi 1 (0,01)
ukan modu banatu 1 (0,01)
ukan modu behintzat 1 (0,01)
ukan modu berezi 1 (0,01)
ukan modu berritsu 1 (0,01)
ukan modu beste 1 (0,01)
ukan modu deitu 1 (0,01)
ukan modu desfilatu 1 (0,01)
ukan modu Durango 1 (0,01)
ukan modu egoki 1 (0,01)
ukan modu ekonomiko 1 (0,01)
ukan modu erabat 1 (0,01)
ukan modu eragin 1 (0,01)
ukan modu eraginkor 1 (0,01)
ukan modu ezberdin 1 (0,01)
ukan modu gauza 1 (0,01)
ukan modu gauzatu 1 (0,01)
ukan modu hazkor 1 (0,01)
ukan modu iraunkor 1 (0,01)
ukan modu islatu 1 (0,01)
ukan modu izendatu 1 (0,01)
ukan modu jarraian 1 (0,01)
ukan modu jarraitu 1 (0,01)
ukan modu kaleratu 1 (0,01)
ukan modu kontsumitu 1 (0,01)
ukan modu kultura 1 (0,01)
ukan modu logiko 1 (0,01)
ukan modu nola 1 (0,01)
ukan modu objektibo 1 (0,01)
ukan modu osatu 1 (0,01)
ukan modu ozen 1 (0,01)
ukan modu paper 1 (0,01)
ukan modu pentsatu 1 (0,01)
ukan modu pertsona 1 (0,01)
ukan modu posible 1 (0,01)
ukan modu sinple 1 (0,01)
ukan modu zaldun 1 (0,01)
ukan modu zehatz 1 (0,01)
ukan modu zientifiko 1 (0,01)
ukan modu zilegi 1 (0,01)
ukan modu zuzen 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia