Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 63

2001
‎Ez baita gutxi joan den mendean erdietsirikoa: lehenengo eta behin, eta lorpen bat baino ez aipatzeko, eskuartean darabilgun literatura hizkuntza hau, Axularrek gura zuen moduan, hizkuntza trebe etabito re bihurtu duguna, plazeritu rri bezainbeste zehaztasun adierazle, eta oro ren gainetik euskaldunoi aspaldikopa rtez ez geneukan zindo eta sendotasuna ostera ere eskuraja rri diguna.
‎Baina handik astebetera Quebeceko Epaitegi Gorenak erabakia baliogabetu eta eraikitzen jarraitzeko baimena eman zion Quebeceko gobernuari. Horrela, den dena ez bazuten galdu nahi, cree entzako irtenbide bakarra ahal zuten moduan negoziatzea izan zen.
2003
‎gogoetari jarraituz, Hugok, iraganaldian dominatu duten bi Inperio handiak, Turkia eta Espainia, biak lurjota ikusten ditu. Inperio espainola, konkretuki, desintegraturik dago, eta behialako erraldoiaren hondarrak hor dabiltza gerra zibil, kolpe eta" pronunciamiento" artean, ahal duten moduan leku bilamode rnitatean. Eskema hauek Victor Hugok hona etorriaurrekoak zituen.
2004
‎Izan ere, egoerak ez zion, dagoeneko, mesederik egiten telebista sistema oroko rraren garapenari —zer esanik ez telebista lokalaren eredu sozialari, baina horrekez zion PPri gehiegi axola—, eta, gainera, Localiarena bezalako garapenak kalte egin ziezaiokeen PPren interesei telebistan. Hori dela eta Madrilgo PPren Gobernuak telebistalokala ren marko juridikoa berregiteari ekin zion 2002renamaiera aldera; hori bai, berezkoa zuen modu nahasian eta helburu politikoetara makurtuta jarraituz.
2006
‎Aurten ere ohikoa dugun moduan eta ohiko bidetik egin dugu hala bilketa nola azterketa. Aldaketa nagusi bat badago, hala ere.
‎Derrigorrezko eskolaldirako bi proposamen egiten dira: a) Euskal Curriculum osoaren proposamen irekia egiten da, hala nahi duten eskolek eta beste hezkuntza erakundeek (administrazioek...) proposamen horretaz nahi duten moduan baliatzeko; b) Euskal Curriculum oinarrizkoaren eta komunaren proposamena, hala nahi duten eskolek konpromisoa hartzeko oinarrizkoa eta komuna dena indarrean jartzeko eta ebaluatzeko. Lan horien bidez galdera hauek erantzuten saiatzen gara:
‎Urraketa horien barnean sartzen dira giza eskubideak eta, bereziki, autodeterminazio eskubidea. Neurriak hartzeko unea oraintxe da beti, ez gatazka konponbiderako" prest" dagoenean, batzuek nahiago luketen moduan. Gatazkak prebenitzeko, aldez aurretik hartu behar dira neurriak estatuak nazioarteko legeak betetzera behartzeko beren herritarrekiko harremanean, beren mugen barruko herri eta komunitate berezituei dagokienez, besteak beste.
2007
‎Francok faxismoaren aztarna itsusienak kendu zituen bere estiloaz, erran nahi baita diktaduraren sostenguak bat bestearen aurka erabiltzeko zuen moduarekin. Poliki poliki falangistak baztertu zituen, nahiz eta haien eskuetan luzez utzi zentsura eta gazteen formazio politikoaren alorra.
‎Linguae Vasconum Primitiae has daiteke Arantzazun 1980an hasi zen bezala, 1968an hasi zen bezala; Linguae Vasconum Primitiae has daiteke Karrantzan, 2007an hasi den bezala. Buka daiteke Iruñean Linguae Vasconum Primitiae batzuek gura luketen moduan. Lingua navarrorum denik ere ukatuta.
‎Bigarrenari buruz, entzun dezakegu, sarritan egin ohi dugun moduan, euskarara bikoiztutako produktuek ez dutela ETB1en funtzionatzen. Litekeena, baina funtziona dezaten, programatu egin behar dira jendea ohituz joan dadin.
‎Horrela, akzio politikoetan, Nafarroako Gobernuak auzitara eraman du Jaurlaritza, honen hezkuntza curriculumean bi erkidegoen bereizketa nafar gobernukoek nahi luketen modura egina ez dagoelako. Edo intromisio eta injerentziaren mamuaren espantuak aditu ditugu, hizkuntza arloko lankidetza iraunkorraren proposamena egitean balizko organoren baten aipua egin denean.
2008
‎Dualismoa proposatzen zuen beraz, eta ikuspegi dualista guztien arazoarekin topo egin zuen: nola argitu fisikoa ez den zerbaitek garuneko materian eragiteko duen modua. Descartesek proposatu zuen arima eta gorputzaren arteko lotura hori garuneko guruin txiki batean ematen zela, guruin pineal edo epifisian, zera arrazoituz:
‎Orain, ordea, krisia ate joka etorri zaigu geuri ere. Europan ez ezik, udagoien honetan Ameriketan ere egin da Gizarte Foroa eta, berak ohi duen moduan, torpedo galanta bota du bertan (barrez lehertzear zegoela bota ere) Hugo Chavez histrionikoak:
2009
‎Laburbilduz, etika eta teknologiari buruzko Borgmannen argumentuak zera iradokitzen digu: pentsamendu etiko tradizionalak —gizabanakoek erabaki razionalak egiten ditugula onartzen duena— ez du jorratzen kultura materialak agentzia etikoari forma emateko duen modua. Beraz, indibiduala kontuan hartu bai, baina etikak tokiei, erakundeei eta merkantziei buruzko hausnarketak ere hartu lituzke aintzat.
‎Ez badugu auzia modu irekian eztabaidatzen, orduan isiltasunaren erantzuna emango diogu, eta hori da hain zuzen ere paradigma teknologikoak babestu nahi duena. Testuinguru horretan, bizitza onaren eta teknologiaren arteko erlazioa aztertzeko Borgmannek duen modua azpimarragarria da, zehatza eta paternalismorik gabea baita.
‎Bizkaieraren beraren aberastasunek batura joan behar dute, beste euskalkienek ere joan behar duten moduan
‎Ez da bakarrik batua ezartzea goitik behera. Bizkaieraren beraren aberastasunek batura joan behar dute, beste euskalkienek ere joan behar duten moduan. Oraindino euskararen aberastasun guztia bildu barik dago, eta are gehiago, literaturan txertatu barik.
‎Euskaraz munduan, garen bezala. Agertu gura dugun moduan.
2010
‎Azkarregi zetorren. Eta, ziur aski, euskara ezin zitekeen izan berak nahi zuen moduan. Saio hura egin nuen, baina ez nuen gero jarraitu hizkuntza molde harekin.
2011
‎Eta kultura berri horrek, gure ustez, gasolina eman zion ETAren jito militaristari epe motzean, baina aldi berean gidaritza autoritario hori barru barrutik eztabaidatzeko eta apurtzeko beta eman zuen, intsumisioaren bidez, kasu. Bai, luzeegia joko luke eztabaida hau behar eta merezi duen moduan garatzeak, baina bego hemen bertan gonbita hurrengo urteotan nuklearra izango den gaiari eusteko. (Bai, energia nuklearrak eta orokorrean Euskal Hiria kontzeptuaren atzean ezkutatzen saiatu den garapenkeriak ere badaukate lekua kontu hau aztertzean).
2012
‎Ez horren loratua, batez ere, krisi orokorrak eragin handia izan duelako salmentetan: inoiz baino aberatsago diren bildumatzaile dirudun gutxi batzuk ezik, IFEMAko pabilioien aurrean beti bezala limusina metaforiko batean agertu direnak, beste guztiak ahal duten moduan iritsi direlako, arrastaka askotan, egindako inbertsioa berreskuratzeko itxaropenez beteak eta betebeharrezko irribarreaz horniturik.
‎Baina bi arrazoi aipatu ditugu, eta horra bigarrena: ...aginez bereziki, gainetiko euskal ordezkariek negoziazioen xehetasunetan ez sartzeko estrategia segitu zuten, alegia, aurrena errestaurazio foral osoa lortu behar zen, eta gero posizio horretatik negoziatzen hasi; jakina, horrelakorik inoiz lortu ez zenez gero, ez zen benetako negoziaziorik izan, eta Madrilek behin eta berriro, unilateralki, neurri berriak ezarri zituen, eta euskal erakundeek ahal zuten moduan erantzunez joan ziren, sokatira etengabe baten jokoan; 1852tik aurrera egokitzapenaren kontua geroko geroan utzi zen, biltzeko aipamenik ere egin gabe.
‎Eredu horrek, estatu bat bagina bezala baina izan gabe jokatzeaz gainera, bazuen beste ezaugarri bat oso markatua: gauzak instituzioetatik egin behar ziren, behar bezala, eta ez herri nahastaileek nahi luketen moduan. Urte batzuk dituztenek gogoratuko dituzte HABE AEK eta beste hainbat lehia.
2013
‎Orain arte azaldu dugunagatik, ETB azken hamarkadetan gidatu duen eredu duala modu kritikoan baloratzeko nahikoa osagai dagoelakoan gaude. Oraintsuko egoerak ere hausnarketa sakona eskatzen duela inork gutxik jarriko du zalantzan.
‎zer traza hartuko zuten nire bekokiak eta belarriek ilearen babesik gabe? [...] Zenbateraino aldatuko zen jendeak niri begiratzeko zuen modua. Burusoilduta pisu bera izango ote zuen nire irribarreak?
2014
‎Horri esker bakean utzi gintuzten. Gerra ahal genuen moduan pasa genuen.
‎Administrazio eta enpresetan lan egiteko modua aldatzen ari da, agian ez batzuek nahi genukeen moduan, baina aldatzen ari da, eta emaitzak agerian daude. Ezagutu izan ditugun kutxez betetako artxiboak errepositorio digital bihurtzen ari dira.
2015
‎Administraziokoak ez ziren batzuek ere autozentsura aplikatzen zuten gurekin erlaziorik ez agertzeko. Ahal genuen moduan gure lana segitu dugu, erakutsiz egiten genuena beharrezkoa zela. Gure estrategia zen:
‎itsutu barik. Euskalkiak (bizirik dagoen tokian, beti ere) bere espazioak ditu, estandarrak bereak dituen modu berean. Biak ditugu makulu, biak beharrezko, biak etorkizun.
‎Sarrionandiaren liburua interpretazio saioen bilduma bat da: munduaren, historiaren, bere herriaren, bere buruaren interpretazio fragmentuak elkarjosirik, mugimendu sozialak elkarloturik nahi lituzkeen moduan. Eta gure hau bera Sarrionandiaren interpretazioen interpretazio saioa baizik ez da.
‎Bide horrek onura asko ekarri zizkion bai abertzaletasunari eta baita euskalgintzari ere. Gaur egun ere, nazioa eta hizkuntza elkartzeko dugun modua erlatibismo linguistikoaren hipotesiak emandakoa da. Itzal luzea eta forma ugari ditu gurean teoria horren marko teorikoak.
‎Zentzu horretan, subiranotasunaren bidean ere planteatzen da zerk behar duen partzial izan eta zerk total. Estatuaren desira bera al den hegemonia nagusia, eta gainontzeko tasunak aldaketa eta eraldaketarako bokazioa duten mugimenduakharen meneko behar duten izan; euskarak hegemoniko izan behar duen edota izan ahal duen, demagun, Jule Goikoetxearentzat feminismoak gizarte berdinzale eta demokratikoago baten paradigma integralena delakohegemoniko izan behar duen modu berean, euskarak ere izan behar duelako. Hegemonia bikoitza.
‎Baina Boris Groys filosofo eta arte kritikariak ondo dioen bezala, erabiltzaileak ezin du Googlek erakusten ez dion beste ezer ikusi, eta, beraz, bilaketa horretan agertzen dena besterik ez da gatazka. Entziklopedia eta hiztegi modernoetatik oso bestela, zeinetan hitza erabilera, testuinguru eta arau batzuen arabera definitzen den, munduari galderak egiteko dugun modu nagusi honekin, Googlerekin, alegia, gatazka hitz solte bat da, hitzen lainoan dabilen beste milioika hitzetarik bat, eta hizkuntza (lengoaia) hitzetan desegin duenez, ez dago esanahi artikulatu bati edo gehiagori lotua, ez da azaltzen bere erdoka semantikoa, ez dago diskurtso baten baitan sartuta, hor dabil, airea da, gatazka.
‎Beste esparru asko erdararen mende izango badira ere, hurbileneko esparru multzo hori bere eskuan izan behar du hiztun elkarte orok, era naturalean (munduko hizkuntza gehien gehienek egin ohi duten moduan) hurrengo belaunaldira proiektatzeko aukera minimoak izan nahi baditu.77
2016
‎Hizkuntza batek bizirik irauteko hiztunak ezinbesteko dituen modu berean, kultura batek ere, bizirik iraungo badu, bozgorailuak behar ditu. Kontatzen ez dena ez delako existitzen.
2017
‎Hain zen patetikoa eta inpertinentea rol eta egoera horietatik barre algara bat atera gura izatea bera, itzelezko deserosotasuna eta ezinegona sortzen zizkidala. Sarri esan ohi dugun moduan, zer egin jakiten baino errazagoa baita zer ez egin erabakitzen, gaion aurrean planto egiteak lasaitu egin ninduen.
‎Una antologa, 2012) seinalatu du arrazaren gaia presente egon dela feminismoan XIX. mendearen amaieratik, baina, hirurogeiko hamarkadan mugimendu beltza sortu arte, ez zela beraien ekarpena ikusgarri egin. ...skuratuko duen esaldia.13 Ildo beretik, intersekzionalitate terminoa sortuko du 1989 urtean Kimberle W Crenshaw ek (1989), zapalkuntza sistema ezberdinak daudela adierazteko.14 Dena den, hurrengo atalean aipatuko dudan bigarren haustura eragingo duten feminista dekolonialak intersekzionalitatearen ideiatik dezente haratago joaten ari direla iruditzen zait, intersekzionalitatea normalean ulertu ohi dugun modutik haratago.
2018
‎Izan ere, garrantzitsua zen haien konfiantza ere: oso ohituta daude ahal duten moduan pasatzera, engainatuak izatera, esplotatuak izatera... Jakina, muga gurekin pasa zezaten, haien konfiantza lortu behar genuen.
‎Zuk zeuk bizitza ulertzeko duzun moduaren eta etortzen direnek Europatik espero dutenaren artean, bizitzari buruzko ikuspuntu ezberdinen arteko talkak gertatzen dira. Ez ote dugu saltzen irudi bat, gezur bat?
‎Bigarren auzia, eta hau obsesio are pertsonalagoa da agian, literaturaz aritzeko dugun moduari dagokio. Literatura eta liburugintza airoski parekatzen ditugu prentsan eta diskurtso publikoetan.
2019
‎Horietako asko Hego Ameriketako esperientzietatik datoz (Chavez, Rodriguez eta Barret 2008, Garria Linera 2016). Ondorengo taulan, arestian aipatutako ikuspegi arautzaileetatik eratortzen diren demokrazia ereduak eta horietako bakoitzak erakunde zein herritarren arteko harremana ulertzeko duen modua laburki jasotzen da.
‎Politikak zentzu hertsi arrunteanzerikusi handia du pertsonok geure maitasun harremanak bizitzeko ditugun moduekin, harreman horiek arautzen dituzten legeekin, sarobe hartzen duten egitura sozialekin eta eguneroko bizitzako praktikekin. Deskonexio handia dago politikaren eta eguneroko bizitzaren artean.
‎Ledouxek arkitekturak hiztuna izan behar duela aldarrikatzen zuen, eraikinak barruan zuen hori kanpotik adierazi behar zuela modu agerikoan; eta gero bolumetrian disimulatu zuen arren, falo formakoa izan zen bere plazererako eraikinaren oinplanoko antolaketa. Esan beharra dago, proposamen aurrerakoia izanik ere, planteamendu androzentrista zuela, oinplanoaren formatik harago:
2020
‎Horrek nire ‘Gabezien Teoriaz’ hausnartzera eraman nau denboran zehar. Alegia, dohainek baino, norbere gabeziek erabakitzen dutela batek jotzeko eta are sortzeko duen modua. Niri behintzat hala gertatu zait.
‎Hori dena erakundeentzat. Artistentzat diru laguntzak daude, lehiaketak, sariak, eta hor dabiltza artistak, ahal duten moduan bizirauten.
‎Ni hiltzen naizenean, zuen oroimenak jarraituko du, baina nireak ez. Beraz, zeuek nahi duzuen moduan. Suposatzen dut ez duzuela nire izanarekin inkoherentziarik egingo.
‎Eta, neuk ere teorian dena jakin arren, gero, bertsotan, burura datorkizun lehenengoa botatzen duzu. Diskurtsoa ez duzu beti ondo egokitzen, umorea ez duzu beti nahi zenukeen moduan bideratzen. Gero hasi ginen pentsatzen:
‎Rodriguezek ipuinak idazten ditu, besteak beste; hau da, merkatu logikan gutxietsia dagoen generoa. Eta, hala ere, badu modua bere irakurleengana ipuinekin iristeko eta onarpena jasotzeko. Ondorioz, sortzeko askatasuna bermatzen dio profesionalizatzeko muga ere baden merkatuarekiko euskal literaturaren nolabaiteko independentziak.
‎Konpromiso linguistiko horrek sorkuntzari berari eragiten diola ziur da. Euskararekin" borrokan" ibili ohi delako nahi duena nahi duen moduan esateko, dioenez. Baina borroka horrek ere askatasuna eskaintzen dio.
‎Hor dago haren bizibalioa. Bestela esan, euskal momiak merkaturako edota politikarako izan dezakeen balioa ez da truke balio hutsa, bizi balioa behar du, bizi balioa sortzen ari den jendea behar duen moduan. Euskal zeraren espiritua sentitzen duenak berritzen du, hala edo nola, herri sentiera hura.
‎Zergatik daude hain haserre, irabazi badute? Bada, absolutuen joko maltzur horretan, irabazteko duten modu bakarra bestearen erabateko porrota delako. Eta hori ez da gertatu.
‎Gauetik egunera ezezaguna zen gizarte batean aurkitu genituen gure buruak, ohiz kanpoko arauak zituena eta portaera berriak eskatzen zizkiguna. Esango nuke aldaketa leunagoa izan balitz ez genukeela distopiak eskatzen duen distantziatik irakurriko errealitatea; eguneroko mespretxu txiki handiek ondutako harremanean, kolpeak, indarkeria baino, maitasuna esan nahi duen moduan. Amesgaizto errealegi batean bezala ikusi ginelako irudituko zitzaigun, agian, distopia deituta irreal izaten jarraituko zuela edo...
2021
‎Eta herritarren errealitatean ere ez dira sartzen, ez dute herritarraren alde egiten. [...] Oro har, politikak ez nau erakartzen, ez baitut ulertzen hitz egiteko duten modua; hiztegi zaharrarekin hitz egiten dute. (Elkarrizketa.
‎Eukaliptoaren mozketa txandak oso motzak izateaz gain, baditu beste eragozpen batzuk ere ekologiaren ikuspegitik. Eusko Legebiltzarrak EHUko eta Aranzadi Zientzia Elkarteko adituei eskatutako ikerketa baten arabera, eukaliptoak" ingurumen eragin negatiboa du modu argi eta sistematikoan". Lurzorua iragazgaitz bilakatzen du, uraren zikloa aldatuz, eta beste landare batzuen hazkundea geldiarazten du; espezie deskonposatzaileak ez dira gai espezie horren orbela prozesatzeko, eta ura ez da lurrera pasatzen.
2022
‎Zahartzaroaren dimentsio bizia dei genezakeena da aztergaia," barneko ikuspuntua". Adinduek beren egoera, beren situazioa bizitzeko duten modua (k). Beren inguruarekiko, gorputzarekiko, denborarekiko, besteekiko duten harremanaren barne bizipena (k).
‎esku hartze hori bestelakoa balitz, emaitza ere bestelakoa litzateke guztiz. Emakumea ez dute hormonek definitzen, ez sen misteriotsu batzuek, baizik kontzientzia arrotzen bitartez bere gorputza eta munduarekiko harremana atzemateko duen moduak.
‎Beraz, eztabaida bat izan dezakezu, baina aurrean duzunak ikasitakoa ere errespetatzen duzu. Gure gazte garaian, baina, bakoitzak ahal zuen moduan janzten zuen bere burua. Joxemi Zumalabe bera arkitektura ikastera joan zen Bartzelonara eta bigarren urtean bueltatu zen, bukatu gabe.
‎’Normalitate’ ororen oinarrian biolentzia batzuen eta ez beste batzuen legitimazioa dago eta elementuak ikusi ahal izateko, diskurtso eta kategoria analitiko zehatzak behar ditugu, diskurtsoaren bidez ikusten ditugulako gizakiok menderakuntza sistemak. Sinpleki esanda, erresistentzia orok antikoloniala, antikapitalista, antiarrazista eta antipatriarkala izan behar du, eta horretarako horietako sistema bakoitzak elkarrekin funtzionatzeko dituzten moduak, zirkuituak, egiturak eta estrategiak azaldu eta ulertu behar ditugu, gero guk geuk errealitatea sortu eta definitu ahal izateko (zer dira: patriarkatua, kapitala, Euskal Herria, gainbalioa, klasea, boterea, zientzia, estatua, euskaldunak, emakumeak, zuriak, demokrazia, biolentzia, hiria, espazioa, lurraldea, ekozidioa, bizitza, komumtatea, materia, berdintasuna, askatasuna...).
‎Argiaren ezpata dantza eredutik abiatuta, nork bere ezpata dantza apailatzeko prozesuan besteen lankidetza eta emaria barneratuz, ezpata dantzan elkarrekin eginez, sormenaren lilura eta dantzaren plazera kolektiboki gozatzeko bidea eskaini du ezpata dantzarien partzuergoak. Errealitate sozial, kultural eta linguistiko oso desberdinetan diharduten dantzariak euskal dantza ulertzeko duten moduak lotu ditu, eta euskal gorputz hizkuntzan eta euskal berbazko hizkuntzan ere, euskaraz, bizi eta erreproduzitzen den komunitatea eraiki dute, beren ingurune geografikoa ere zipriztinduz.
‎Nork norekin egiten ditu bertso eskolak? Bakoitzak bere kasa bilatu behar ditu moduak edo eskain daitezke baliabideak?
2023
‎Horren ondorioz, arau monoteistak kolokan daude eta bizimodu esanguratsu eta asebetegarriagoekin ordezkatzeko desirak gain hartu die. Beste bizimodu hori bat letorke natura eta unibertsoa hautemateko dugun moduarekin, eta ikusmolde eta pentsamolde pluralistekiko interes berpiztuarekin garatuko litzateke, aniztasuna eta konplexutasuna balioetsita.
‎Hori modu kolektiboan eginez gero, ekintza gune dugun ‘eremu soziala’ aldatzeko gai izango gara. Hala ere, arretak errealitatean duen eragina ulertzeko, maila indibidualean aritzeko dugun moduari erreparatu behar diogu lehenengo.
‎Seigarren suntsipen masiboaren aroarekin bat egiten duen epealdi horretan, gizakia planetaren ekosistemak muturreraino estutzen ari da, baita Lurraren geologia ere, eta ekosistema natural osoak eraldatzen ari da, baldintza hilgarriak eragiteraino. Norabidea aldatu eta baliabideak eta energia ekoitzi eta kontsumitzeko dugun modua mudatu ezean, krisi ekologiko gero eta sakonagoa eta Gaiaren ordena natural zabalaren hira pairatzera kondenatuta egongo gara, giza zibilizazioaren kolapsoranzko galbidean; hala, gizakiok geure buruak desagerraraziko ditugu ordena naturalaren baitatik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia