Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 3.026

2000
‎ETAren logika gero eta jende gutxiagok ulertzen duela, alegia, honek esan gura duen guztiarekin. Entzun da ETAren azalpena, baina ez bide da beste antzerako atentatuetako erreibindikaziotik oso desberdina izango.
‎Txosten honetan esaten denez, gehienak bazar, merkatu eta drogerietan erosten dira, eta begiek behar duten babesa ez eskaintzeaz gain, ikusmenarentzat arrisku larria ekar dezakete, deformazioak, erreflexioko akatsak eta baita graduaziokoak ere eduki ditzaketelako. Betaurreko desegoki batzuen eragina eguzkiak larruazalaren gain eragiten duena bezain atzeraezina izan daiteke.
‎Hori da niretzat 150 urteko jatorrizko botere horren gaurkotzea. PPk eta PSOEk beldur diote herri honen esanari eta uko egiten diote mahaian esertzeari, jarrera antidemokratikoa azalduz.
‎Josetxu Martinez Montoyak dio antropologia etnografiako" Zainak" aldizkariko 18 ale honen sarreran" nazionalismoak erlijioaren ordezkari" bihurtu direla egun. Gaur egungo gizarteak ermiten, prozesioen eta erromerien inguruan dituen jokaerek erlijio tradizionalaren galeraren ondorioz desagertu den nortasuna berrreskuratzeko gogoa islatzen dute honen esanetan.
‎Gauza bakarra proposatuko nuke, hemendik aurrerako lehiaketetan oinarri berri bat ezartzea. Gutxi gorabehera hau esan dezake: debekatuta dago hamar sariketa baino gehiago irabazi dituena aurkeztea.
‎Hala ere, hauteskundeen emaitzen nondik norakoak azaltzerakoan, zera oroitarazten zuen: " Iparamerikak bere intereseen alde erne ta gizendu erazi duan antikomunismoaren gorputza Chilen sendoki iraun arren, bertako herritarrek ez dute atzera egin bere burua sozialistatzat jotzen duan gizonaren alde autarki gehienak emanaz", eta ondorio gisa honoko hau zioen: " Chile-ko auteskundeen ondoren bide egokiak oso mugatuak daudela ikusten baldin bada ere(...), bi gauz nabarmentzen dira.
‎Erritmo irregular gehien dagoen zonaldea Turkia da. Honekin esan nahi dut euskal musika guk egiten duguna dela. Euskal Herrian mirari bat dago, hizkuntza kontserbatu egin da.
‎Soziologo frantses honek dioenez gizartearen historiak garbi erakusten du" ez dagoela politika sozialik baldin eta hartara behartzen ez duen gizarte mugimendurik ez badago" eta, bere ustez," bankuen Europari, moneta bakarraren Europari, Europa polizial eta zigortzaileari oso aurreratua jadanik eta Europa militarrari benetako Europa sozial batez aurre egin nahi diotenen arazo nagusia helburu hori lortzeko b...
‎Edozein alderdikeria egiteko gai gara. " Egibarrek hau esan du, Arnaldok bestea..." betiko istiluaz jendea aspertzen ari da. Alderdietan lau aparatuk agintzen dute, baina horrek ez du esan nahi jendea ados dagoenik aparatu horiek esaten dutenarekin.
Honen inguruan esan behar da programa hau beste bat dela eta beste posible askorekin ere osagarria izan daitekeela. Beste bat baino hobea edo kaskarragoa den edo ez esperientziak esan du.
‎Samuel Bekett ek esan zuen moduan" nothing is left to tell" ek (ez da esatekorik geratzen) bultzaturiko literatura egiten duen egile gazte honek esan beharrekoak" bestela" esaten jarraitzeko motibazioa aurkitzen du, halere. Hain zuzen ere" bestelako estilo" horixe da Sarrionandiaren irakurleek liburuan gehien estimatu zutena:
‎Un acercamiento" izeneko artikuluan, Etiopia osteko poeta taldearen barruan Sarrionandiari ematen dio garrantzi berezia. Artikulu honetan dioenez, Bernardo Atxagak argitaratu zuen poema liburua da oraingo euskal poesiaren mugarri nagusia, baina Sarrionandiak 1985eko Ni ez naiz hemengoa liburuan bildu omen zituen hobekienik poesia berri honen oinarri teorikoak. Sarrera gisako batez azal ditzakegu bada, Jon Kortazarren ustez poeta multzo berri honek dituen oinarri teorikoak eta euren ezaugarri orokorrak.
‎–Hoy es general la preocupación que en España se siente por asegurar el mantenimiento y la supervivencia de esta lengua conservada, hablada y transmitida por el pueblo...?. Eta 1918 urtean Oñatin Euskaltzaindiaren sorreran bere aitona zen Alfonso XIII.ak esan zituenak oroitzeaz gainera honako hau zioen: –Desde entonces la Academia viene laborando ininterrumpidamente en los fines para los que fue creada, fomentando la unidad de una lengua que hablan muchos españoles y que es un elemento importante de la cultura y del acervo nacional.
‎–Psikoterapeutaal naiz?? Uste dut psikoanalista zutik jar daitekeela eta hau esan: –Psikoterapeutanaiz?, eta egia izango litzateke, nahiz eta egia osoa ez izan, propioki psikoanalisiadeitzen dugun psikoanalisi purua psikoterapia ez bada ere.
‎Edo identifikazioaren zirkuitulaburrera darama subjektua, edo Lacan-en grafoan aurkituko duzuen eta sarrera atea Bestearen kokagunean duen bigarren zirkuitu bat irekitzendu. Honek esan nahi du, analisia analistak hartuko duen jarreraren menpe dagoela.
‎Zer esanik ez, hori ez da ezagutza teoriko edo intelektual soila, bizipenezkoabaizik, eta honek esan nahi duena da, bizitzan jasaten diren bezalaxe, amodioa, gorrotoa, bekaizkeria, atsegintasuna, poza eta tristurak direla talde egoeran.
‎Txillardegik berak Huntaz eta Hartaz liburuan6 ezin argiagozioen: . Ezkertarrek uste dute, beraz, ba dala garaia euskaldun herriak lehenengo aldizbere burua altxa dezan; eta hau esatean ez dugu milimetro bat ere atzera joan nahi,, lege zahar, bila, denbora, zoriontsu?
‎–Hizkuntzari ez datxeko nahia, baiña bai izana. Erdaldun < euzko> edo < euzkotar> horietakobatek hau esan dezake eta pentsa zoritxarrezz < yo soy español, y no vasco>. Baiñaeuskaldun batek, traidorerik zitalena izanik ere, nahi dan bezela pentsatuagatik ere, hau esan du, besterik eziñean:
‎Erdaldun < euzko> edo < euzkotar> horietakobatek hau esan dezake eta pentsa zoritxarrezz < yo soy español, y no vasco>. Baiñaeuskaldun batek, traidorerik zitalena izanik ere, nahi dan bezela pentsatuagatik ere, hau esan du, besterik eziñean: < Ni euskalduna naiz; baiña euskaldun española?
‎Horrexegatik da baliagarria, nolabait esateko, beste hedabideen ahotsaz jabetzea. Hau esateak, alta, ez du kentzen, John eta Denise Bittner ek (1977) egiten duten bezala, zerbitzu honek eduki dezakeen arriskuaz ohartaraz dezagun: –In no way whatsover should this be used as a substitute for good investigative journalism?.
‎Tele informazioaren alorrean CNN da egun leaderra (munduko berrehun estatu baino gehiagotatik sintoniza daiteke). Hau esanda, ez da bat ere harrigarria, tele emandegi hauek sintonizatzen dituzten irratilariak gero eta gehiago izatea.
Hau esandakoan, eta Jospin ek frantsesez egiten duenez, entzuleei iratzarri diegu. Orduan, irratilariak abagunea aprobetxatu behar du eta ondoko bigarren musika bolada sartu eta gero albistea hasi.
‎lokuzioak adierazten duena azaldu behar da lehenik. Efektu mota horiek definitzeko, honako hau esan dezakegu: bere egia itxuragatik hots original baten efektu bera, sugestio bera, soinu konbentzionaltasun bera ebokatzen digun irrati hots bat artifizialki sortzea.
‎Beraz, hori lortzeko, beste bide batzuk aukeratzeaz gain (prentsa, folklorea, etab.), nazionalismoak hezkuntza sisteman izango du borroka fronte garrantzitsuenetariko bat (hauxe da, gure iritziz, euskal nazionalismoaren kasuan gertatzen dena). Gero aztertuko dugun kultura eta nazionalismoaren arteko lotura estuak bultzatzen gaitu hau esatera, Gellner ek dioenarekin bat eginez:
‎Estatuak kultura horien balioa pareka dezakeela; baina guk esango genuke, irakurketa klabe politikoetan eginez gero?, guztiz behin behineko moduan egingo lukeela, testuinguru politikoak hala bultzaturik. Hau esatera garamatzan arrazoia hauxe da: gure ustez, behin baino gehiagotan aipatu dugun Esteva rekin bat eginez?
‎Estatu Nazioak asimilazio prozesu horretan harturiko lehenengotariko neurrien artean, hizkuntzari dagokiona dugu. Historia, eta Europakoa zehazki, integratze prozesuan hizkuntzak izan duen protagonismoaren berri ematen diguten adibideez josita dago (gaelikoz hitz egiten zuten eskoziarrak XVIII. mendean, bretoiak bretoieraz Iraultza Frantsesaren ondoren, etab.), eta ondorioz honako hau esan genezake: hizkuntza nazionalak nazionalizatu egiten du.
‎Hona hemen, Puelles-ek jasota, Moyano k berak hogeita hamar urte geroago lege honi buruz esandakoa: –Esta ley ha durado y durará muchos años más porque dicha ley, y esto puedo decirlo muy alto, fue una ley nacional?
‎Ordea, nork daki zein izan zen paradisuko lengoaia? Zeren honako honek baitio ezen hebraitarrena izan zela, horrako horrek grekoa, eta harako hark euskara. Handik harat, haatik, eta paradisuko hizkuntzatik eta Babelgo historietarik harat, anitzetan erran izan dizut ezen izen emaite hori, ene idurikotz, lehen gizonen arteko abenikoa eta egokitzapena izan zela, tokian tokikoa, zeren eta mintzaira guztiak baitira, oro har, diferent.
‎—.. Eta haien petzeroak, turista mota guztiak: frantsesak bereziki, baina baita, informazio honek dioenez, holandarrak eta britainiarrak ere.
‎jarraitu du begirada apalduz. Aitor  tzen dut axolagabekeriaz jokatu nuela eta lotsagorritu egiten naiz hau esatean, baina gure presidenteari nirekin une atsegin askoak igaro zitzakeela agindu nion, ezin argiago agindu ere, arazoen zama pixka bat arintzen lagunduko niola eta, horrekin batera, ez nuela inondik ere haren familiaren estabilitatea kolokan jarriko, nik berarekin egotea aski bainuen; baina presidenteak guztietan uko egin zidan, guztietan adierazi zidan ez zuela nahi. Eta Clintonen aldeko goraipamenekin amaitu du.
‎Kontuan eduki behar da 1996 urteko lehen hiruhilekoan Estatuko populazioaren% 1,4 soilik zegoela konektatuta. Honek esan nahi du tarte honetan sarearen erabiltzaileen kopurua 5 aldiz biderkatu dela.
‎1928, op., Hitzaurrearen 10 orr. Orrialde berean, gainera, Carnapek honako hau dio: " Oinarrizko kontzeptu sinple batzuk aukeratu nituen hortaz, adibidez, sentimen kualitateak eta beren erlazioak" (etzanak jatorrizkoan).
‎Erantzun hori emanda ere, Zirkuluko gehienak Lewisen kritikaren alde jarri ziren, eta, ondorioz, irteera berrien bilaketari ekin behar izan zioten. Ayerrek, besteak beste, identitate pertsonalaren irizpide ez psikologikoa, fisikalista baizik, onartuz, honako hau zioen: bere gorputzaren suntsidura baino luzeago bizi den gizon bati buruz mintzatzea autokontraesankorra da.
‎Arazo hori gainditzeko, Ayerrek hasierakoa baino egiaztagarritasun printzipio emankorragoa, baina ez Lewisena bezain liberala, aurkeztu zuen. Proposamen berri honek zioenez," adierazpen bat egiaztagarria eta, ondorioz, esanahiduna da, bertatik eta beste premisa batzuetatik, baina ez bakarrik premisa hauetatik, behaketazko adierazpenen bat ondoriozta badaiteke" 80 Horrela, bada, orain enuntziatu baten egiatasuna edo faltsutasuna determinatzeko egokiena behaketa da. Haatik, nolanahi, metafisikak berriro ere aurkitzen ditu argudioan arrakala nahiko zabalak egiaztagarritasunaren eraikinean sartu ahal izateko, bertsio berri honek edozein enuntziaturi eslei baitiezaioke esanahia.
‎Irudi hau sinplistegia da. Honako hau esatea litzateke egokiagoa: Zirkulua ez zen pentsalarien talde monolitiko bat, ezta zentzu tradizionalean ulertzen den doktrina argi bat zeukan eskola filosofiko bat ere, are gutxiago fenomeno bakarra garai hartako Vienako eszenatokian.
‎Esan zuen pentsa genezakeela benetan nahiago dugun musika lan bat" ez" dela" deus", nahiago dugun beste baten alboan; eta" Lear Erregea" ikustera joateak ez duela erakusten inolaz ere halako esperientzia atsegina denik: esan zuen, atsegina izanda ere, joate hau" honi buruz esan daitekeen kasik gauzarik ñimiñoena dela". Esan zuen" Kontrabaxu hori gehiegi mugitzen da" bezalako enuntziatu bat ez dela inolaz ere gizakiei buruzko enuntziatua, baizik eta Matematikaren zati bat ematen duela; eta, marrazten dudan aurpegi batez esaten badut" Barre gehiegi egiten du", esaten dela oraindik" ideal" batera gehiago hurbildu litekeela, baina ez oraindik behar bezain atsegina ez denik, eta halako" idealera" hurbiltzeak" buruketa matematiko bat ebaztearen" antza duenik.
‎hauek aurkitzeak" natural" bihur lezake, sortarazi zuten zergatiak emateak, ordea, ezin du hori egin. Zentzu honetan esan zuen" Zergatik hunkitzen gaitu?" galdera eta" Zergatik da ederra hau?" edota" Zergatik ez du balio kontrabaxu honek?" galdera estetikoak antzekoak direla.
‎Esan zuen Freuden ikerlana" ikerketa estetikoa" zela. Esan zuen gai honi buruzko Freuden liburua oso liburu ona zela hutsegite filosofikoak aurkitzeko, eta gauza bera esan litekeela bere lanei buruz orokorrean, kasu askotan galde daitekeelako esaten duena zein neurritan den" hipotesi" bat eta zein neurritan den gertakari bat irudikatzeko modu on bat —auzi honi buruz esan zuen Freud bera ere maiz ez dagoela ziur— Esan zuen, adibidez, Freudek nahaste bat sortu zuela zeure barrearen zergatia jakitearen eta barrea eragiten dizun arrazoia jakitearen artean, hark esaten duena zientzia dela ematen duelako, baina benetan" irudikapen miragarri" bat besterik ez baita. Azken puntu hau ere azaldu zuen hauxe esanez:
‎Beste aukera bat izango zatekeen zientzi dibulgaziozko hitzaldia deitzen dena ematea; hau da, egiaz ulertzen ez duzuen zerbait ulertzen duzuela sinestaraztera zuzendutako hitzaldi bat, horrela, nire ustez gizaki modernoaren nahirik zitalenetakoa asebetez, hots, zientziaren azken aurkikuntzekiko azaleko jakin mina. Aukera hauek arbuiatu ditut eta nire ikuspegitik garrantzi orokorra duen gai batez mintzatzea erabaki dut, zuen ideiak argitzen laguntzeko asmoz( honi buruz esango dudanarekin ados egongo ez bazinate ere). Hirugarrena eta azken oztopoa, egiaz, iraupen handiko hitzaldi filosofiko gehienetan ohizkoa, hurrengoa da:
‎(" 1 bat besterik ez dago" esatea beste hau esatea bezain zentzugabea da: " 2+ 2, hiru orenetan, berdin 4".)
2001
‎Kiaaa! Gauzak horrela izanik ere, dirudienez baikortasun puntu batez amaitu nahi zuen gogoeta aldizkariak, hau baitzioen guztiaren epilogo gisa: " Irudian agertzen diran gazteak eta elektronika makinak zerbait esango ahal digute irekitasunean bizi nahi dugunoi...".
‎Ez, hori asmakizuna da. Hala ere, gaizki egongo da nik hau esatea baina, nire irudiko, liburuaren zatirik interesgarriena gudari horren eta bere semearen arteko harremanena da. .
‎Memento honetan, adibidez, Tanttakak «Errudun jaioak» lana kaleratu berria du, naziak izan zirenen seme alaben testigantzak biltzen dituen obra. Honekin esan nahi dut egiten direla nolabaiteko kritika edo gogoetak plazaratzen dituzten antzezlanak.
‎Hizkuntzalari honen esanetan, eredu egokiak, batzuetan, euskara batua erabiltzea eskatuko du, baina ez beti. Eta bestalde, eredu egokiak, gehienetan, aukera egitea eskatuko du:
‎Bai. Gu Lekunberrin bizi gara eta gogorra da hau esatea, baina Lekunberrin ez da euskal musikarik entzuten, edo oso gutxitan. Nik uste horrekin hautsi behar dela.
‎Klasean askotan jartzen dudan adibide honek esan dudana irudikatzeko balio duela uste dut. Inork ez du sukaldaritza ikastaro batean izen ematen tortila frantsesa nola egiten den ikasteko.
‎Sunniak eta xiiak banatu ziren unean, orduan agertu ziren jariyies izeneko taldeak, eta puritanismoari dagokionez haiek izan daitezke gaur egungo Bin Ladenen taldearen antzekoak, hauen aurrekariak nonbaiten bilatu behar baditugu; talde hauek agertu eta desagertu egiten dira, eta adibidez mongolek Bagdad hartu zutenean berriz agertu ziren... Honekin esan nahi dut ez daukagula EEBBetara jo beharrik halako taldeen sorrera ulertzeko, Islamak bere historian dituela. Geure garaira hurbilduz, oso garrantzitsua iruditzen zait 70eko urteetatik aurrera sortzen den apurketa; mugimendu islamistetatik zetozen pertsona eta pentsaerak jarrera erreformatzailea bultzatzea zuen nukleo bat bultzatu zuten Anaia Musulmanak esaterako, batez ere Sayyid Qotb moduko pertsonaien pentsamenduaren oso interpretazio berezia eginez.
‎Alabaina, Saizarbitoriaren laugarren nobela honetaz esan dugunak ez du, inondik ere, testuaren beraren konplexutasuna aditzera ematen. Istorio mailan gertakari nagusienak lehenago aipatu ditugunak badira ere (hau da, Iñaki Abaitua protagonistak Hamaika pauso izeneko nobela idazteko egiten dituen ahalegin eta saioak) egile donostiarraren testu honek izugarrizko aberastasuna du kontaketa mailan.
‎Hotzetan dituen ezaugarrien erreferentziazko zenbakia adierazi ohi da lehen lehenik, ondoren W letra( honek esan nahi du olio horrek tenperatura hotzetan funtzionatzeko egokia dela) eta beste zenbaki batez, olio hori tenperatura altuetan nola egokitzen den jakinarazten duena.
‎Olioak hotzetan dituen ezaugarrien erreferentziazko zenbakia adieraz daiteke lehen lehenik, ondoren W letra( honek esan nahi du olio horrek tenperatura hotzetan funtzionatzeko egokia dela) eta beste zenbaki batez, olio hori tenperatura altuetan nola egokitzen den jakinarazten duena.
‎ANTONek sorbaldetik heldu du MIREN azken hau esaterakoan.
‎LU./ ehhh nere nere ustez etxen dena lan denak banatu behar dia eta ez mutilakesaten dun bezela oaintxe honek esan dun bezela publizitate aurretik ehhh neskaknahi deula kendu lana beaiei ez dieu nai kendu X nik esaten det dena banatzeko eztazeatikan batzuk neskak etxeko lanak dena banatu ezta
‎Arlo honetan esaten dena, egia esan, urrun samar geratzen zaigu, azken bateangizarte osoari baitagokio. Kurrikuluan planteatzen den bezala, motibazioahizkuntza batek gizarte mailan eskuratzen duen prestigioarekin lotzen da.Dena den, motibazioak hori baino inplikazio handiagoak ditu, nire ustez, hirugarren atalean ikusiko ditugunak, hain zuzen ere.
‎Bestetik ezinbesteko printzipio nagusi eta saihestezina gogoratu nahi dut: ikaslearengandik/ ikasleengandik abiatu behar dugu. Eta hau diodanean, ikasleakokatuta dagoen ingurua esan nahi dut; baita ikaslea euskaltegira hurbiltzendenean dituen espektatibak, helburuak eta berezko motibazioa ere. Hau da, daukagun egoerarekin jokatu behar dugu, ez nahi genukeenarekin.
‎3 Hau esan eta hura esan nahi (Etxaldetarrak): bideo pasartean agertzendiren esapideek edo esaldi jakinek betetzen duten funtzioa aztertzen dabatik bat.
Hau esan, bai; nola, ordea? (Leihatilaz leihatila):
‎HEOK abian jartzeko estrategien artean, estrategia ber hezitzailearen aldekoapostua egin zuen HABEk, norabide bakarreko ikuspegitik datozenak baztertuz.Estrategia honek, ber hezitzaileak, partaidetza aktiboan eta inplikazioan jartzen duindarra; arazoak konpontzeko eta lankidetzarako planteamendua da. Ikus dezagun, bada, Kennedy-k honetaz esaten duena.
‎Eta hau esanda amaituko dut.
‎L. Caballero k, argumentu oso ezberdinak erabiliz, orain arte bisigotikotzathartu izan diren elizen kronologia atzeratu egin du, eta tenplu hauen ezaugarri asko kontuan hartuta, Omeien eragina ikusten du hauetan. Honek esan nahi du IX X. mendeetara arte atzeratzen dituela.Bere argumentuetariko bat orain arte kronologia zehazteko erabilitako irizpideen ahultasuna da.
‎Ez al digu problematika honek XIX. mendearen amaieratik aurrera bizi izanduguna burura ekartzen? Mende baten ostean literaturzalea izanagatik zintzoa denedozein obserbatzailek honako hau esan dezake: oraintsu hasiak gara, eta doi doihasiak, problematika hori gainditzen.
‎Alabaina, Saizarbitoriaren laugarren nobela honetaz esan dugunak ez du, inondik ere, testuaren beraren konplexutasuna aditzera ematen. Istorioari dagokionez, gertakari nagusienak lehenenago aipatu ditugunak badira ere (hau da, IñakiAbaitua protagonistak Hamaika pauso izeneko nobela idazteko egiten dituenahalegin eta saioak), egile donostiarraren testu honek izugarrizko aberastasuna dukontaketan.
‎Behin ukipen egoeran dauden menpeko hizkuntzen, eta, bereziki, euskararen, ikaskuntza/ ezagutza eta erabilera direlako gaiei buruz gaur egungo egoera teorikopsikosoziolinguistikoa era orokorrean azaldu ondoren, halako laburbiltze eta hausnarketa orokor modukoa eskaintzeko unea da. Alderdi orokor batzuk bakarrik azpimarratuko dira, gauzak ez errepikatzearren, lan honetan esandakoez gain bestelako zenbait ere orain erabilitako bi doktorego tesien argitalpenetan (Arratibel, 1999; Garcia, 2000) aurki daitezkeelako. Adibidez:
‎I herrialdeak bere monetan ordaintzen du (1 fluxua), baina H herrialdeari azkenik bere monetan ordaintzen zaio: honek esan nahi du H herrialdeak, I diruan, H dirurako eskari neto bat gauzatzen duela (2 eta 2fluxuak) (11 irudia). Alta, H herrialdeak H diruan ordaintzen du, I herrialdeari azkenik I monetan ordaintzen zaion bitartean.
‎Eta, hala ere, mundu errealean bigarren gastu hori presente dago dudarik gabe: H herrialdearen zorpeko egoiliarrek H herrialdeak bereganatu gabe, beren etxeko aurrezkiak sakrifikatzen dituztenez H diruko 2 milioi unitateko mailaraino, honek esan nahi du ordainketa hori H ren kanpo zorraren zerbitzu arruntean galdua dela. Ez dago batere argi nola eskura litzakeen gainontzeko munduak batera 2 IM eta 2 HM. Mundu errealean efektiboki gertatzen dena horixe izanik, printzipio determinatzailea hauxe da:
‎Irudia: CONSUMER EROSKI Osasunaren Mundu Erakundeak (OME), “Osasun ekimen orokorra eskolan” izenekoan, honako hau dio ikastetxeari: “espazio esanguratsua da osasunari eta elikadurari buruzko ezagutza teoriko eta praktikoak eskuratzeko, haurrek zenbat denbora irauten duten bertan”.
‎Orain arte, Zaragozako konpainiaren aurkako salaketa bakarra aurkeztu da, irensten zuen gaixo baten heriotza dela eta. Hori dela eta, Bayer ek Espainian duen bozeramaileak hau esan zuen: “demandaren bat aurkeztuz gero, ikusi egin litzateke izapidetzeko onartzen den”.
Honen bitartez esan nuen lehen bi botereei buruz hitz egiten genuen bitartean, orain bi zaldi bezela irudikatzen ditugu. Ez al da hala?
‎Inoiz frogatu dudan ardorik hoberena da honako hau esan nuen, Berasak hizketaldian zehar zerbitzatu zidan ardoa zela eta.
‎Euskaraz daude: gaur hau egin du, edo hau esan du, edo hau gogoratu du. Halakoak dira zati gehienak.
‎Nik esango nuke aita Aranak norbaiten historiaren bukaeran, oker ez banago Labayruren Historia del SeñorÃo de Vizcaya liburuaren azken aldean, sartu zuela zenbait berri euskal literaturaz, baina ezin esan daiteke, eta Aita Aranak ere ez zuen hori pentsatzen noski, hori euskal literaturaren historia denik. Lehenbizikoa dirudienez Orixerena da, Orixek euskaraz egin zuena8 Nik ez diot Orixerenari deus kenduko, baina esate baterako hau esan daiteke: teatrorik ez du aipatzen, Barrutia izan bazen ala ez zen ez da agertzen.
‎Oker ez banago, azken asteleheneko Hoja del Lunesen Juan San Martinek bazekarren artikulu bat, bigarren zatia Iztuetaren oroigarri, eta han zioen bezala folklorea mila zortziehun eta berrogei inguruan sortu zen hitza da. Noski, hitza baino lehen folkloristak izan ziren eta honek dioenez, Iztueta ere alde batetik behintzat  halakoa zen. Baina Iztueta eta Iztuetaren antzekoak hemeretzigarren mendean hasten dira eta Euskal Herrian bilketa erdi osoa (oso osorik ez baita behin ere izaten), egiazko eta benetako bilketa mende honetan bertan egin da, batez ere Azkueren eta Barandiaranen bidez.
‎Beste gauza bat ere aipatu behar da, guztiz beharrezkoa dena, Euskal Herriaren partiketa. Barrenen daramadana nik hemen argi eta garbi esan behar baldin badut, eta momentu honetan esateko asmoetan  nabil –besterik pentsatzen duenak barka biezat–, ni ez naiz batere foruzalea. Orain askok eta askok karlista dirudigu, bat batean foruzaletasun izugarria sortu baitzaigu, eta ni ez naiz, esango dizuet zergatik, oso foruzalea.
‎37 Honela, batetik gizonakin eta bestetik gizonekin, edota nukean eta nukeen, e.a. Baina, eta hau esan beharrean gara, batzuk eta besteak bere aldeko batasuna lortzen saia  tzen dira (K.M.O.).
‎Equally at home in English and French...". Honek esan nahi du, norbait ingelesez ez dakielakoan hasten baldin bazait, delako Beckett hori batean bezain trebe eta abil dela bestean, ingelesez eta frantsesez. Conraden izena entzun ote du Aita Mokoroak?
‎Azterlanok gaztelaniaz egitearen arrazoia ere aipatu izan du Zavalak inoiz. Esaterako," Pensamiento intuitivo y discursivo en la literatura popular vasca" hitzaldiaren atarikoan, honako hau dio: " Pero las ideas que deseo verter no sabnaexpresarlas en nuestra lengua de forma medianamente inteligible, ademas de exigirme mas esfuerzo y tiempo del que puedo disponer".
‎Nabarmen da herritarren jarreretan politikak duen isla. Honekin esan nahi dut erakunde politiko zein sozialek jarrera linguistikoak zuzen ditzaketela, edozein motatako hizkuntz politikatan edozein jarrera sozial eta politikok eragin baitezake. Esan liteke komunitate honetako hizkuntz helburuen aldaketa errazteko baldintza ezin hobeak ditugula.
‎Estrategia hau inperioaren muina da, Interneten irakur dezakegun moduan. 2000ko azaroan CIAk txosten bat jarri zuen sarean," Global Trends 2015: ADialogue About the Future With Nongovernment Experts" izenekoa5 National Intelligence Council erakundearen eskutik, txosten honetan esaten digute nola ikusten dituen EEBBen intelligentsia militarrak 2015 urteraino globalizazioaren estrategia eta ondorioak arlo desberdinetan, hala nola politikan, ekonomian, industrian, zientzian, teknologian, demografian, inform azioan. Txostenerako, hainbat aditu eta unibersitate erakunde intelektual bildu dira intelligentsia militarrare kin—ez da lehenengo aldia:
‎Hau egia da, noski, ondoren sortu ziren Matematika ez euklidearrak ezin zituen ezagutu. Honetaz esan behar da Kantentzat gure ezagutza esperientzia arruntetatik abiatzen dela. Espazio okerra pentsa dezakegu, baina ezin dugu irudikatu bi punturen arteko marra motzena zuzena ez denik.
‎Beraz, kritikaren sistema osoaren funtsean arrazoimenaren kide den askatasunaren ideia dabil, jatorriz legegilea den ahalmena, orokortzearen legea ezartzean bere burua eratzen duena. Honek esan nahi du Kantena askatasunaren garapenaren filosofia bat dela, eta horrek ez duela etikarentzat soilik balio, baizik eta ezagutzaren arazoarentzat ere bai, ikusiko dugunez.
‎ez zuen horrela jokatu behar. Honek esan nahi du eragin enpirikoei ihes egin eta arrazoimenaren arabera jokatzeko aukera ere bazuela. Izadiaren arabera gertatu zenak ez zuela gertatu behar.
‎Asko esatea bada ere, nik uste dut gizakiari buruzko nire erantzunaren bila zebilela Kant, ondorengo hau zioenean:
‎Kantek, aldiz, hau dio: gizakiaren fakultate (Vermogen) den arrazoimen huts hori dela ororen iturria, baita ere askatasunarena62, lehenago adierazi dugunez.
‎ideia unibertsalen arazoari, hain zuzen, Platonengandik hasi eta beti —gaur ere bai76— galdegai dirauen puntuari. Hau dio Kantek:
‎Gogoaren kultura, heziketa, askoz gizatiarrago, sakonago, argitsuago, indartsuago delako, adimenaren edo nahimenaren edo oroimenaren kultura baino. Hau dio zehazki Erich Frommek: " Heziketa zabalago eta efizienteagoak lagunduta, adimenaren maila gorakora hel daiteke, baina ez arrazoimenarena." 101 Atzenean, benetako pertsona hezia, kulturaduna, gizaki ona da.
‎Eta hau esanda, guregandik ehun bat metrotara zegoen noria zaharrerantz zuzendu zuen hatza.
‎Baina, jakina, lehen Aita Zaindarien Gazteluko ziega zaintzen zuena lotzeko estola erabili bainuen, eta gero antropofagoekin izandako gorabeheren ondorioz, hori esatea ezinezkoa zen. Bizitzan egoerari egokitzen jakitea dohain handia da, ordea, nik oparo dudan dohaina, eta pasarte hau aldatu nuen, haren ordez beste hau esanez, eztarriko marranta arintzeko erabili nuen zalantzazko une labur labur baten ondoren: " Baina ez larritu, hemendik alde egiten dudanetik aurrera ez dut atsedenik hartuko derbirako sarrera bat, zer diot bat, bi, bi sarrera lortzen ditudan arte".
‎Mitxoletak egin bezala," Aleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeetí!!!" oihukatzea pentsatu nuen, baina hori arriskutsuegi zen, ondorio larriak eta kontrolagaitzak eduki zitzakeen. Orduan, beste hau esan nien:
Hau esanik, bere gauzak prestatzen hasi zen, gu han ez bageunde bezal bezala. Partitzeko tenoria.
‎Marlon Brandon dela uste du. ( Hau esan eta hirurek irri karkaila luzeak egin zituzten). Marlon Brandon dela uste du, eta andereño guztiei jo die larrua, brankako zirrikitutik eta atzeko latinetik.
‎Farfaila, zioen ondoko neofitoak, nirea askoz hobea duk. Eta hau esanda altzoko paper sortaren gainean kolpetxo batzuk ematen zituen.
‎dena konponduko litzateke derbirako sarrera pare batekin. Hau esanda, gondoleroaren begiak nireetan iltzatu ziren. Nik ez dut derbirako sarrerarik, baina!
‎Arrainek aurpegi guztia janda. Bizkarreko edo besoko tatuajeak honako hau esaten omen zuen: INFERNUA IRAULTZEKO JAIO NAIZ.
‎Eta hau esanda aldameneko gelara pasarazi ninduen.
‎Edabea neu naiz. Hemendik atera behar duzue, eta hau esaten zuelarik, bere gorputz berdearen hanka arteko konkortxo bat seinalatzen zuen, ordura arte oharkabean pasatu zitzaiguna.
‎Ministroa ongi kalkulaturiko tonu aseptikoaz mintzatu zen oraingoan, ondorengo hau esateko: Zoritxarrez, gauzak ez dira hain erabaki errazak.
Hau esanik, arbelean ariketa bikain burutu duen ikasle azkarraren planta hartu zuen. Neuregandik –beraz harro egon behar zuen irakaslearengandik–zorionak noiz jasoko zain geratu zen.
Hau esanik onespena bilatu nuen anfitrioiaren begietan. Juliak, konbentzimendu handirik gabe, ameto eman zuen buruari eraginez.
Hau esanik jiratu egin zen. Zigarrokina balkoitik behera jaurti, azken ke bafada askatu eta kean barrena begira gelditu zen.
Hau esanik, destainaz papera zimurtu eta lurrera bota zuen. Ondoren, mespretxuzko keinu batez eta urrats irmoz, urrundu egin zen gelatik.
Hau esanik, masailean musu eman eta, zorion bitsetan legez, aldendu egin zen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hau 3.026 (19,92)
Lehen forma
hau 1.636 (10,77)
Hau 430 (2,83)
honek 319 (2,10)
honetan 187 (1,23)
Honek 141 (0,93)
honen 41 (0,27)
honi 41 (0,27)
honetaz 34 (0,22)
Honekin 31 (0,20)
honi buruz 25 (0,16)
honekin 20 (0,13)
Honen 19 (0,13)
honen inguruan 11 (0,07)
honetatik 9 (0,06)
Honi 8 (0,05)
Honen arabera 7 (0,05)
honen gainean 7 (0,05)
honengatik 6 (0,04)
honetara 5 (0,03)
onec 5 (0,03)
Honegatik 4 (0,03)
Honen inguruan 3 (0,02)
Honetaz 3 (0,02)
honen bidez 3 (0,02)
Honen gainean 2 (0,01)
Honezaz 2 (0,01)
honegatik 2 (0,01)
honen aurka 2 (0,01)
huntan 2 (0,01)
oneri 2 (0,01)
ontan 2 (0,01)
Honekiko 1 (0,01)
Honen bidez 1 (0,01)
Honen bitartez 1 (0,01)
Honengatik 1 (0,01)
Honetara 1 (0,01)
Honetarako 1 (0,01)
Honi buruz 1 (0,01)
honen alde 1 (0,01)
honen aldekoek 1 (0,01)
honen aurrean 1 (0,01)
honen aurretik 1 (0,01)
honen ondotik 1 (0,01)
honetako 1 (0,01)
honetakoak 1 (0,01)
honetarako 1 (0,01)
honi buruzkoan 1 (0,01)
huntara 1 (0,01)
Argitaratzailea
ELKAR 411 (2,71)
UEU 227 (1,49)
Berria 210 (1,38)
Consumer 203 (1,34)
Karmel Argitaletxea 190 (1,25)
Goenkale 171 (1,13)
Alberdania 169 (1,11)
Argia 144 (0,95)
Booktegi 131 (0,86)
Pamiela 126 (0,83)
Open Data Euskadi 120 (0,79)
Euskaltzaindia - Liburuak 89 (0,59)
Karmel aldizkaria 71 (0,47)
Susa 66 (0,43)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 62 (0,41)
Labayru 60 (0,39)
Jakin 57 (0,38)
Jakin liburuak 43 (0,28)
EITB - Sarea 40 (0,26)
LANEKI 34 (0,22)
goiena.eus 32 (0,21)
Uztaro 32 (0,21)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 25 (0,16)
Maiatz liburuak 24 (0,16)
Kondaira 23 (0,15)
Herria - Euskal astekaria 20 (0,13)
ETB serieak 16 (0,11)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 15 (0,10)
Ikaselkar 15 (0,10)
alea.eus 13 (0,09)
hiruka 13 (0,09)
Erlea 12 (0,08)
Guaixe 11 (0,07)
Euskaltzaindia - Sarea 10 (0,07)
Anboto 10 (0,07)
Uztarria 9 (0,06)
Noaua 9 (0,06)
Urola kostako GUKA 9 (0,06)
Hitza 9 (0,06)
Bilbao Bizkaia Kutxa Fundazioa - Euskaltzaindia 8 (0,05)
Euskaltzaindia - Sabino Arana Kultur Elkargoa 8 (0,05)
Euskaltzaindia - EHU 7 (0,05)
Bertsolari aldizkaria 7 (0,05)
Osagaiz 6 (0,04)
aiurri.eus 6 (0,04)
Deustuko Unibertsitatea 5 (0,03)
Aldiri 5 (0,03)
Maxixatzen 5 (0,03)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 5 (0,03)
Txintxarri 5 (0,03)
ETB dokumentalak 4 (0,03)
ETB marrazki bizidunak 4 (0,03)
aiaraldea.eus 4 (0,03)
erran.eus 3 (0,02)
uriola.eus 3 (0,02)
Euskalerria irratia 2 (0,01)
Karkara 2 (0,01)
plaentxia.eus 2 (0,01)
Sustraia 1 (0,01)
aikor.eus 1 (0,01)
Zarauzko hitza 1 (0,01)
Euskaltzaindia - Iruñeko Komunikabideak Fundazioa 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
hau esan nahi 293 (1,93)
hau esan behar 62 (0,41)
hau esan ezan 57 (0,38)
hau esan ez 20 (0,13)
hau esan gura 19 (0,13)
hau esan ere 16 (0,11)
hau esan bera 12 (0,08)
hau esan bezala 12 (0,08)
hau esan omen 12 (0,08)
hau esan baina 9 (0,06)
hau esan ari 8 (0,05)
hau esan den 8 (0,05)
hau esan ukan 7 (0,05)
hau esan ahal 6 (0,04)
hau esan egon 6 (0,04)
hau esan guzti 6 (0,04)
hau esan beste 5 (0,03)
hau esan euskal 5 (0,03)
hau esan gabe 5 (0,03)
hau esan ohi 5 (0,03)
hau esan baino 4 (0,03)
hau esan bat 4 (0,03)
hau esan baterako 4 (0,03)
hau esan egin 4 (0,03)
hau esan jaun 4 (0,03)
hau esan maitasun 4 (0,03)
hau esan moduan 4 (0,03)
hau esan soilik 4 (0,03)
hau esan agindu 3 (0,02)
hau esan alde 3 (0,02)
hau esan Anjel 3 (0,02)
hau esan argi 3 (0,02)
hau esan ausartu 3 (0,02)
hau esan bide 3 (0,02)
hau esan buru 3 (0,02)
hau esan esan 3 (0,02)
hau esan gai 3 (0,02)
hau esan hura 3 (0,02)
hau esan jakin 3 (0,02)
hau esan kontu 3 (0,02)
hau esan lekuko 3 (0,02)
hau esan Lino 3 (0,02)
hau esan min 3 (0,02)
hau esan ni 3 (0,02)
hau esan Teresa 3 (0,02)
hau esan adibide 2 (0,01)
hau esan ados 2 (0,01)
hau esan aita 2 (0,01)
hau esan al 2 (0,01)
hau esan amaitu 2 (0,01)
hau esan Ana 2 (0,01)
hau esan aukera 2 (0,01)
hau esan azalpen 2 (0,01)
hau esan bakarrik 2 (0,01)
hau esan banku 2 (0,01)
hau esan beharreko 2 (0,01)
hau esan bereziki 2 (0,01)
hau esan bezain 2 (0,01)
hau esan bukatu 2 (0,01)
hau esan egia 2 (0,01)
hau esan egunkari 2 (0,01)
hau esan ei 2 (0,01)
hau esan eraman 2 (0,01)
hau esan errespetu 2 (0,01)
hau esan euskara 2 (0,01)
hau esan eutsi 2 (0,01)
hau esan ezen 2 (0,01)
hau esan Foucault 2 (0,01)
hau esan gauza 2 (0,01)
hau esan geratu 2 (0,01)
hau esan geroztik 2 (0,01)
hau esan gogo 2 (0,01)
hau esan gu 2 (0,01)
hau esan haserretu 2 (0,01)
hau esan hitz 2 (0,01)
hau esan hori 2 (0,01)
hau esan ideia 2 (0,01)
hau esan iruditu 2 (0,01)
hau esan jainko 2 (0,01)
hau esan jarraitu 2 (0,01)
hau esan jatorri 2 (0,01)
hau esan klausula 2 (0,01)
hau esan kosinu 2 (0,01)
hau esan men 2 (0,01)
hau esan modu 2 (0,01)
hau esan Peillen 2 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia