Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 126

2010
‎Berak presa hartu zuen hurrengo esaldiarekin: " Honekin esan nahi dizut zerbait irabazten denean galdu ere egiten dela. Ulertzen didazu, ezta?".
‎Eta jaio zen Lubis eta segituan ikusi nuen dena ondo joan zela. Baina hurrena Pantxo etorri zen, eta zer esango dut, agian ama batek ez luke hau esan behar, baina etorri ez balitz hobe. Orain ere ardaila batean dabil, ez da etxetik azaldu ere egiten.
‎Zentzurik ez daukana" behin eta berriro" ezkontzea da, eta horren arabera ulertzekoa zait Eliza Katolikoak honetaz dioena; dibortziatu ahal izateak deuseztatzen duela ezkontza bera, salbuespenak salbu.
‎Joanes Etxeberri() Sarako sendagile eta idazleak bere lanak argitaratzeko eta, gehiago dena, Euskara normalizatzeko laguntza eskatu zion Lapurdiko Biltzarrari, baina honek diruz eskas zela aitzakiukatu egin zion. Orduan plazaratu gabe gelditu zen lan batean (1712) hau zioen Euskararen lurraldeaz (grafia gaurkoturik):
‎—Ene Duke eta gaurgero ene anaia: pena dut bihotzean hau esatean baina, lehenbailehen aldegin beharra daukat.
‎" Jaunac, en resumidas cuenttas, onec esan gura dabena da, ze estteila izan inorbere atrebiduba, da adelantauba, elejizera, Alcateric personaric, seiña baitta espada persona onrrauba, Idalgua Aberaza, da Erraizac daucasana, daguison Abonauba da oficio Charric esttaucana, baita bere estteila izan oficialic edo oficialeric soldau danic, Erregue maggesttariaren ernjimenttuban serbizen dabenic estta bere Idacortten da escribizen esttaqu...
‎—irakasten zioten, egurra jo bitartean— Ez esan halakorik. Esatekotan, beste hau esan. Zenbat eta gehiago akabatu hobe!
‎Pagatzea egin du eta, orduan ohartu da oso hauskorra behar duela eta, apurtuz gero, Aksehirren ez duela bilatuko konpondu dion inor aski treberik. Aitortu dio merkatariari bere zalantza, eta honek esan, izan ere, herrialde guztian badela artisau bakar bat holako tentu handiko lana egin lezakeena, hain xuxen, ondoko karrikan daukana lantokia.
2011
‎Izan ere, dilema eta desafio franko izan ditu izaera horrek alde profesionaletik, eta borroka estuan dihardu oraindik ere. Ondorengoaren sarrera gisa, honako hau esango dut: zeinahi dela ere norberaren jarrera euskal nazionalismoari buruz edo ETAri eta hari lotutako indarkeriari buruz, ia ezinezkoa izan da azken mende erdi honetan edozein euskal intelektualentzat gai horiek ahaztea.
‎Ez naiz lehena hau esaten duena: XX. mendean grabatutako euskal musikatik disko bakar bat aukeratu banu, disko hori Laboak 1974an argitaratutako Bat Hiru izango litzateke.
‎Orain hamar urte hau esaterik ahal bazen Ingalaterrako zaleei buruz, zer esan genezake egun, ustez euskal kantariak estimatu eta ezagutzen dituzten asko eta askori buruz. Egia da Achiary dela, hemen aukeratutakoen artean, gehien eskatzen duena entzuten ari denaren aldetik —zuzenean ez denean, noski— Baina horren ondoren hartzen denak ez du alderik eskatzen duenarekin.
‎Ez dakit nik. Galdetu nion lehengoan Bernardi eta honek esan zidan Robespierre gizon famatu bat izan zela aspaldi, politikari ezagun bat, iraultzaile bat edo horrelako zerbait. Zergatik jarri dioten izen hori zakur bati, ez dakit, jakin ezazu!
‎Barrura sartu zen. Benetako tabernazulo zahar zaharra zen, honek esan nahi zuen xarma guztiarekin. Erromatarrez beteta eta turistarik gabe.
‎Ravioli platerak mahai gainean zituztenean Marco, serio serio, hizketan hasi zen: begira, Nora, gaur berean guztiz okertu dira gauzak eta hau esateak min handia egiten badit ere, uste dut elkar ikusteari utzi behar diogula. Zer demontre diozu?, galdetu zuen neskak haserre.
‎P. Perurenak ikusi duen bezala, arrukaborda k Goizuetan, dokumentuek erakusten duten moduan, ‘ardi borda’ adiera zuen. Ikertzaile honek dioenez, arrukaborda k ugariak ziren Goizuetan garai batean.
‎Baina ez du nahitaez hala izan behar beti; baliteke norbaiten izengoitiak herriko etxe edo baserri baten izenarekin kidetasun handia izatea, baina berak etxe edo baserri horrekin inolako loturarik ez izatea (eta badira horrelako adibideak). Honekin esan nahi dena da, hemen ematen diren adibideetan ez dela ulertu behar izengoiti hori duena etxe edo baserri horretan bizi (izan) dela nahi eta nahi ez. Gehienetan hala bada ere, badira salbuespenak.
2012
‎Jarraitu bide horretatik. Ez nintzateke hau esatera ausartuko Ama Birjinaren aurrean, baina gure bi santu horiek, Luis Gonzaga eta Sebastian, soldadu izan ziren, eta ez zaizkigu gizonezkoen gauza hauengatik asaldatuko.
‎Frankismoaren gauean euskal izatea beste era batera sentitzeko eta pentsatzeko ateak zabaldu zituen ETAk. Euskal nazionalismoari (sic) forma eman zion berriro (zentzu dialektikoan)[...] Formaren zentzu honetan esan daiteke Leninek Marxismoari bere forma erabakigarria eman ziola, San Pablok Kristo formalizatu zuela, edo Lacanek Freud. ETAk ere forma erabakigarria inposatu zion frankismoaren garaiko euskal nortasun politikoari[.] Gero Espainian demokrazia ezarri zenean, ETAren jarraipena anakronismo eta hondamendi bihurtu zen.86
Honek esan nahi du giza ekimen sexual" normalak" masturbazio bikoiztuarena duela egitura: parte hartzaile bakoitza bere sexukidearekin da masturbatzen.
‎Orain egoera penagarri haren memoria nolabait berreskuratzen hasteko historialari horiek liburu hau kaleratu dute, esaten dutelarik trantsizio demokratiko deiturikoan amnesia historikoa egon dela eta" memorizidio" horri aurre egin behar zaiola. Gogoan izan behar baita SSetako nazi haiek zer nolako burla egiten zieten presoei suntsitze esparru haietan hau esanez: " zuetariko inor bizirik geratzen baldin bada ere, zuetariko inork bizirik mantentzea lortzen badu ere, jendeak esango du zuek kontatzen dituzuen gauzak izugarriegiak direla sinisgarri izateko, aliatuen propagandak asmaturiko zerbait dela uste izango du jendeak eta guri sinistuko digute, dena ukatuko baitugu, eta ez zuei".
‎Zer irakats", seigarren mandamenduaren gainean lehena eta erlijio irakaskuntzaren aurkakoa bigarrena," nahiko kezkagarriak" biak ere, Luis Villasanteren hitzetan esateko. Honek dio, bere Euskal Literaturaren Historia liburuan, Jean Etxeparek andregaiari bidali ziola Buruxkak obraren ale bat eta honek bi kapitulu horiek irakurri zituenean nobioarekiko harremanak betiko moztu zituela. Egia esan, badirudi Villasanteren oso gustukoa ez zela izan Jean Etxepareren obra.
2013
‎Bizitza literaturaren pareko zerbait balitz eta gertaerak moldatu ahal balira, muntatu ahal bagenu dekoratu bat desertuan, testu honek esango luke orain Iruainen semea, nire aita, bakean hil zela, epailearen arrazoia ezagutu eta aitonarekin adiskidetuta; hari buruzko iritzi hobearekin, behintzat. Baina ez zen horrelakorik izan.
‎—Hemen berriz langarra egin dik aste osoan. Aspertuta nagok eguraldi honekin esan zuen amak. Baina, nondik ari haiz deika?
‎Ez zarela hemengo boxeo elkarteez fidatzen pentsatuko dute askok. Barkatu hau esatea.
‎Gure bizitzaren lerroa zer lerro orokorrekin gurutzatzen den. Jakina, nik Renon hau esatea erretorikoa da. Iraken edo Afganistanen banengo, ez litzateke izango.
‎jaia. Jaiak komunitate lokalaren espazio sinboliko moduan dituen ahalbideak badu lotura puntu honetan esan dugunarekin. Tokian tokiko sormena, herriko taldeen arteko konexioa eta jaiaren espazioa batzen direnean, leherketarako osagaiak dira.
‎Eusko Jaurlaritzak hedabide publikoentzat 132 milioi euro bideratu ditu azken urtean, eta gainerako hedabide guztientzat 5 milioi. Hori ez da, bistan denez, kapitulu honetan esaten ari garenaren ildotik euskarazko hedabide espazioa antolatzea.
‎Diskurtso abertzaleen menpekoegi izan da hamarraldiotan hiztun komunitatearen garapenaren diskurtsoa. Delikatua da hau esatea, abertzaletasunaren zordun ere bai baita euskalgintza. Bakoitzari berea.
‎Zurrumurruak eta esamesak ugaritzen ari dira. Batek hau dio eta besteak hura; zera, aza bezala txikitu zutela, baserria erre zutela edo ez dutela ezer egin. Ez dago egia osoa jakiterik bertara joan gabe.
‎erantzun dio ezohiko tinkotasunez loanes zaharrak. Ni bezain etxekoa, eta sukalde honetan esaten den guztia aditzeko eskubidea du eta sukalde honetan ez daiteke esan Xoniok entzun ez lezakeenik!
2014
Honek esanak ez ziran sartu Agedaren bihotzean.
‎Beste sistemek berriz hanpatzen eta entzunarazten? Dena balio du entseatzea, baina martxa honetan diot, hitza bigarren planora igorriko da eta bertsolariak ez dira kantariak baizik izanen. Bertsolaria mintzoa zelarik, odolarena, berriz, ez dakit...
‎• Astapito honi dio Larzabalek arrazoin ematen!
‎Modu batean zein bestean, Montaigneren mezuak topatuko zuen oztopo handi bat bi mende geroago, Rousseauk eurozentrismoari eginiko kritikarekin eta, bereziki, aiurri nazionalaren nozioaren agerpenarekin. Zentzu honetan esango zuen Humek zentzuduna denak onartu beharra duela nazio bakoitzak bere tradizio multzo propioa duela. Bada karaktere nazionalik, eta kausak ezin dira fisikoak izan, akzidentalak baizik; hau da, aiurri nazionalak egoteak ez du esan nahi gizabanako jakin batek modu jakin batean jardun behar duenik, edota nazioak berak izaera bera izan behar duenik betiko.
‎Egiak edo interpretazioak egon arren, ez daude denak maila berean, erlatibismoak bereizten ere badakielako. Zer da nolabaiteko erlatibismo erlatibo honek esan nahi duena. Interpretazio batzuk beste batzuk baino ulergarriago agertzen zaizkigula; izan ere, ez dago partziala izatea ekiditerik.
‎Zer nolako krisiaz ari gara, ordea? Zer da egun bizi dugun krisi honek esan nahi duena. Zer da horrenbeste beldurtzen eta haserretzen gaituen krisi delako hori?
2015
‎Izan ere, Juan Mateo Zabalaren eskuizkribuko juzgua estd en muy mal bascuencehan hemenka aipatu da, eta mesede eskasa egin dio haren ospeari. Juzgu horren oihartzuna Azkue handiarenganaino ere iritsi zen, eta bere hiztegiaren aitzinsolasean honako hau diosku (1905), barbarismoen kontrako azalpenen atalean:
‎Postpornografia identitarioa handik dator, jakina. Pornoari ez dio besterik gabe ezetz esaten, pornoaren anbiguotasuna profitatzen du, honako hau esango balu bezala: euskal Zera larregizko antzezpen horretara mugatu nahi duzue, jarrai dezagun, hortaz, antzezpenarekin bizi praktika arruntetan, izan gaitezen performance horietan eta asma ditzagun berriak.
‎Eta den hau esaten dinat, eta ahaztuz gainera esatea geure lehen larrosak atera direla, zuentzat edo bulegorako gordetzen nituen haietakoak, eta leihotik ikusi dudan zozoak ez zuela beltz beltza ematen arre marroixka baino, esan ez dinadalako, oraindik, orain, berriz, ama hil zaigula eta umezurtz bihurtu garela, amazurtz.
‎Edariak akabatuko du Isidoro. Agian hau esateagatik haserretuko zen nirekin.
‎Alvaro Miranda Ekonomia kontseilari ohiak, bere aldetik, 2013ko apirilaren 16an zehaztasun gehiago eman zituen. Honek esan zuenez, zerbitzu juridikoetara jo zuten eta horiek azaldu zieten ez zegoela Nafarroako legedia zertan bete CANen kasuan. Nafarroako Auzitegi Nagusiaren epai bat eta Nafarroako Kontseiluaren ebazpen bat hartzen zituzten oinarri ondorio horretara iristeko.
2016
‎—Stefanori dedikatzen zioat su hau esan zuen Mikelek.
‎—Sentitzen diat, Pascal, esan nioan. Sentitzen diat hau esatea hasi zen berriro Ugarte whiski tanta bat ezpainetan hartu eta gero. Bakarrizketa batean ari zela zirudien.
‎Baina alde batetik diru asko duk, eta bestetik Kropotki eroa dagoelakoa okerra duk, nik berarekin hitz egiten dudanean ez diat inpresio hori jasotzen, asoziala dela bai eta bere orientalismo hori hemen bitxia gertatzen dela ere bai, baina hortik aurrera ez zaidak iruditzen. Eta hau esaten diat hotz hotzean, hik badakik Kropotkirekin aspaldi honetan gaizki konpondu naizela". Eta Ugartek berriro:
‎—Begira, Danuta. Niregatik nahi duena egin dezake honek esan zuen Laurak Ugarte seinalatuz. Baina ez nire etxean eta ni lotsagarri utziz.
‎—Ez didazu sinistuko hasi zen Carlos, baina zuk hau esan baino lehen zurekin La Masiara joateko planak egiten aritu naiz.
‎Egun, inork gutxik badu bere ezkutuko eleberri autobiografikoaren berri zehatzik ezagutzen. Ur Apalategik oker ez banago, arestian egunkari honetan esanari men eginez, zilegi bekigu ezkor pentsatzea, euskal letretan alderrai noraezean gabiltzanok gezur handi batean murgildurik ote gauden. Hatzen artetik area bezala joaten zaigun aurrekoenari hel ezinik, astirik gabe ekiten diogu paper hutsa zirriborratzeari, hezur txuri erditu hitz finkatua nekez mamitzen uzten ez dugula.
‎—Jorgek hau dio:
‎"" Behar espiritual oinarrizkoak asetzea" ez da lortzen, besterik gabe, erlijio bateko kide izanik. Nik apaiz eta gotzainen adierazpen ugari irakurtzen ditut, baita Jorge Frantziskorenak ere; liburuko izakiak dira, eliztarrak zerbait galdeturik, erantzuna izango da" Elizaren magisterioak hau dio" edo" Hau dugu Lukasen ebanjelioan" ez dira gai gidoitik irteteko; mistikoak ez du paperik behar. Portzierto, apaiz jendearen artean bizitrixteen portzentajea% 88,8 edo da.
‎" Fidagarria da informatzaile bakar batek kontatutako aleia?" Ez, jauna. Imajinatu, Zayd joan da Mustafarengana, eta honek esan Profetak HAU kontatu zuela; Abdulek, berriz, HORI, dudarik gabe; irizpide egokiz, Zaydek HURA jaso idatziz. Korana ahalik objektiboena irakurrita, oinarrizko testu bat ikusten da, Bibliatik asko duena hori ez da sekula ukatzen, osatzera baitatorohiturazko zuzenbidetik asko baita ere, errepikakorra.
‎—Ertaroko basakeria hori diktadore hain katoliko hark berrezarri zuen. enfin, hitz egin dezagun nire musulman kuttunez, Jacques Jomierrek hau dioenean ados ez daudenez:
Hau esanik, gorantz igo zen Jesus haien begi aurrean, hodei batek begietatik ezkutatu zien arte". (Apostoluen Eginak 1, 9) —Ta Mateok ta Joanek?
2017
‎Zuen suan erreko naizela uste al duzue? Ez dut zuen epaia onartzen eta ez naiz zuen sutzarren beldur’ Hau esanda, bere kolkotik haril bat atera, leihotik bota eta, hariaren muturretako bat eusten zuen bitartean, denek entzuteko moduan ozen oihukatu zuen: ‘Harrapazak! ’ Une hartan, denen aurrean, lurretik jasoa izan zen eta harilari segika leihotik hegan joan zen.
‎Gora Barasi (Ortacesus). Honek esan nahi ote du errekari gora esaten zitzaiola paleosardinieraz eskualde zabal horretan. Eta beste galdera bat:
‎501. Ikus aurrez 1777ko zerrendan honetaz esandakoa.
‎Legezko ez dena. Begira Anso izeneko etxean" N" honen ondotik esaten dena.
‎619. Ikus 77, eta azkenean jabe honetaz esaten direnak. Hemen berriz Lazaro Salaberria Ariztikoari, Paskoal Zala Axerrekoari, Justino Vergara Titillakoari, eta Auxonbordako Lorenzo Zubieta maizterrei zor zizkienak aipatzen dira.
‎Horietatik denetatik, azkeneko Johanes de Descarga horren erantzunak bakarrik ekarri dizkizut nik hona, beste guzien iduripen bat egin dezazun; esan ere, gauza beratsuak esaten baitituzte beste guziek. Hona beraz, bere anaia bezalaxe, gaztetan urte askoz zurgin izanda gero apez sartutako goizuetar honen esanak. Ez ahaztu 1490 aldera jaioa genuela Goizuetan bertan, eta ageri denez," deskarga" izeneko etxean.
‎Ez ahaztu 1490 aldera jaioa genuela Goizuetan bertan, eta ageri denez," deskarga" izeneko etxean. Eta orduko beste hamaika kontu ttiki ikasi nahi izatera, badakizu zer egin, belarria para tente, zurgin apeztu honen esanetara:
‎Hala, bada, Lurraren tenperatura egokiena da bizirako. Honek esan nahi du tenperaturen aldaketarik txikienak izan ditzakeen ondorioak gaitzak liratekeela planetarako.
‎Hizkuntza baten lurraldean beste bat nola agertzen den aztertzerakoan, armada baten konkista aurkituko dugu gehienetan. Holakoetan agintari berrien mintzaira lege hizkuntza bilakatzen da, jakina, honek esan nahi duen guztiarekin (5).
‎Hizkuntzaren egoerak AB behar du izan, bide naturaletik eta kulturaletik erakutsia alegia. Honek esan nahi du komunitateak ahalik eta hiztun oso gehien (AB eta BA) izan behar dituela, bistan da. Baina ez da aski, baldin eta hiztun osoak bazterturik badaude gizartean.
‎Bi zatitan banaturik dago, mendebaldekoa Indonesiaren menpe da eta ekialdekoa independentea; 772.000 km2 ditu, osotara sei milioi biztanle eta 650 hizkuntza baino gehiago. Honek esan nahi du 90 km bakoitzeko mintzaira desberdin bat dagoela batez beste, hizkuntzalari eta hizkuntzazaleen paradisua (edo eromena).
‎Testu barnean askotan gezi bat zenbaki bat baino lehen agertzen da parentesi artean, (7) adibidez. Honek esan nahi du toki horretan aipatzen ari denari buruz, zenbakiak adierazten duen atalean badagoela informazio gehiago.
‎Hauek guztiak ere hasi ziren biltzen nebulosa izeneko hodeietan, ondoren kondentsatzeko kolapso grabitatorio baten eraginez. Honek esan nahi du gasak eta hautsa batzen zirela, zentimetro gutxiko harriak sortu arte. Milaka urtetan zehar harri hauek, grabitazio indarrek bultzaturik, elkar jo egiten zuten gero eta maizago, eta emeki zenbait kilometrotako planetak gauzatzen hasi ziren talken ondorioz.
‎Normalizatuta dagoen hizkuntzak bostak betetzen ditu osoki. Honek esan nahi du bizitzako alor guztiak (irakaskuntza, administrazioa, lan mundua, zerbitzuak, justizia sistema, komunikabideak, kultura...) mintzaira horren bidez egiten direla.
‎Eskolako irakaslea bada, haurra motibatu dut Alemana ikasteko, eta legegilea bada, inor ez da jakitetik libratuko, badaezpada. Honek esan nahi du hiztun arrunt bakar batzuek ezin dutela gehiengoaren hizkuntza aldatu (pertsona edo familia mailan daude), baldin eta betetzen ez badituzte herri osoan eragina duten funtzioak (nazio mailan daude hemen). Horrela bada, ordezkapena ezin da behetik gora gertatu eskalan, maila pertsonaletik nazio mailaraino, alderantziz baizik:
2018
‎70. Tituluaren esanahiaz, ik. Alfoldy, 1973, baskoien lurraldeari zehazki dagokionez, ik. Sayas, 1994c. Nolanahi ere, Hispania Citerioreko flamines bezala dokumentatu pertsonaien testigantza hori ezin da bere testuinguru zehatzetik kanpo interpretatu, eta, nolanahi ere, kontuan izan behar da autoreek honi buruz diotena, alegia, epigrafeak datatzen direneko II. mende aurreratu horretan flaminatoa hein batean baliogabetua zatekeela ospe sozialeko bereizgarri gisa, eta tarrakonensear kostaldeko aristokrazia zaharra Vespasiano eta Traianoren garaian senatore ordenara promozionatua izan zenez gero, Probintziako talde sozial handinahi edo ez hain handinahiei ez zitzaiela aukerarik falta izaten, sosik izanez g...
‎onomastikaz harago, hemen" hondarrak" deituko ditugunak ere badaude, hau da, hizkuntza galduak (guri dagokigunez, euskarak) eguneroko bizimoduan nagusitutako gaztelanian utzitako aztarnak, hala nola zenbait ahoskera edo hitz, mandarra, pachardn edo ciriquiar kasu. Hau zioen Borregok leonerak gaztelanian duen eraginaz: " En el habla actual[...] el leones se limita a teñir de tintes regionales una forma de expresion fundamentalmente castellana" (Borrego, 1996, 15).
‎Azkenik, kontuz ibili behar da geografia kontuekin. Aranak (2006, iv) hau dio Iruñeko euskarari buruz: " Euskal Herriaren erdialdeko hizkera bat aurkituko dugu, egitura eta ezaugarri gramatikalez" oso nafarra" izango dena.
‎Hiriko bizitza administratiboa udaletxearen inguruan mugitzen zen hasiera batean. Eraikin horri dagokionez honako hau esaten zen: " meriturik handiena erosotasuna eta bulegoek duten kokapen trebea dira; horien artean alondegia azpimarratu behar da, zeinak zabalera eta edukiera egokia dituen merkatarien trafikorako, errege iraganbiderako, zamalanak biltzeko, eta horien guztien joan etorria gauzatu ahal izateko dendak ezarri ahal izateko".
‎Sistema sozioekonomikoaren sostengua da, ideologiatzat hartzen ez den jakinaren gainekoa. Teleologia horrek gutxi gorabehera hau dio:
2019
‎—Egia da gizon honek dioen guztia.
‎—Etorri eta ikusi hau esan zien Raulek.
‎—Ea zer iruditzen zaizun itzulpen hau esan zion Eliasi.
‎—Akzidente hutsik ez dago mundu honetan esan zuen Begoñak. Eta gainera, zer gertaerak!
‎Marxen ustez askatasuna ezin da hartu kontzeptu absolutu bezala eta gizakiak ez du inoiz mugarik gabeko askatasun egoera bat ezagutuko. Zertan oinarritzen da Marx hau esateko?
‎Ekonomia Politikoaren kritikarako oinarrizko elementuak edo Grundrisse modura argitaratu diren Marxen eskuizkribuen sarreran," M" koaderno lez ezagutzen duguna eta 1857 urteko abuztuaren 23 eta urte hartako irailaren erdialde bitartean idatzia izan zena, honako hau dio autoreak formazio sozial kapitalistari dagokion gizakiaz:
‎Beste behin ere —eta enegarren aldiz—, sistema krisian dago eta marxismoarentzat honek esan nahi du aukera nahiz erronka ugari plazaratu zaigula. Krisi anizkoitzetan azalarazten dira, modu agerizkoagoan eta basatiagoan, jendarte kapitalista, patriarkal, kolonial eta depredatzailearen antagonismoak eta indarrean dagoen sistemaren mugak.
‎—Zuzena hau esanez txibien ogitartekotik azken ahamena jan zuen.
‎Bankuaren dirua mugarik gabekoa zen. Inoiz edo behin hoztasun handiko jokalari batek, orain aipaturiko honek esate baterako, bazeukan mahaian" zulo" bat irekitzea; baina bankuaren dirua berehalaxe berrezartzen zuten. Horretarako zeuden, horrelako ezustekoetarako hain zuzen ere, Donostian pare bat banketxe Societe General eta Comptoir Nacionalbanketxe frantziarrak bitxia baldin bada ere, kasinoaren esanetara gau osoan kaxa zabalik mantentzen zutenak.
‎Entseguak hasi bezain laster hasi ziren baita ere Florina eta Silviaren arteko liskarrak. Honek zioen Florinak oso zurrun antzezten zuela, ez zutela solte ikusten bere interpretazioan, eta ez bazuen erregistroz aldatzen obra utzi egin zuela. Baina obra hori nirea da eta!
‎Abisatu zidaten Ilargiaren piramidera ez dela igo behar gauean hain juxtu ere gauzatzen direlako gaiztakeria guztiak, lapurretak, bortxaketak, hilketak. Horrexegatik igo nintzen nerau, eta hau esan zuen eskuarekin Patriziorengana seinalatuzez zen igo, ez zuen nahi izan ausartu ez zelako edo ez dakit nik zergatik, ezta eguzkiaren sugeraino ere. Han jendea hizketan ari zen, zer egin behar den azaltzen, honela jarri orain, horrela jarri gero, eta nik bitartean galdetzen nion ene buruari:
‎I never will marry (Ez naiz inoiz ezkonduko) deitzen da eta urteak dira niretzat himno modukoa bilakatu zela. Hitzek hau diote:
‎deitzen dena. Eta errepika hau esaten zidan:
‎—Hau benetan izugarria da, ignominiaren erreinua da hau esan zuen Valentziako neskak, guztiz haserretuta. Prentsan irakurria dut badela etakide bat haurra zenean bizitza salbatu zion pertsona erail zuena, eta gero, inri handiagoa posible baldin bada, etakide horrek kristaldegi negozio bat jarri zuela justu erail zuen pertsona horren alarguna bizi zen etxe azpian.
‎—Baina nik ez dakit-eta ezer zaldiei buruz! eta hau esatean, berehalaxe etorri zitzaidan gogora ez dakit non ikasitako gaztelerazko haur kanta bat, honelaxe hasten zena: Una hora duerme el gallo, dos el caballo, tres el santo, cuatro el que no es tanto...
‎Eta hau esatean egunkari ebakin bat atera zuen karpetatik, boligrafoz idatzia zegoen orri batekin zetorrena, eta biak klip batez eutsita.
Hau esatean, zuhaitz batzuk seinalatu zizkidan leihatetik harantzago, zelai baten amaieran zeudenak, egiazki. Laurok eseri eta askaltzen hasi ginen solas egiten genuen bitartean.
‎—Gero, istorio hura gero eta gehiago itsustu zen, eta halako batean esan dezagun beste norabait joan behar izan nuela" klimaren eraginagatik" hau esatean, irribarrea luzatu zidan begia keinatuz maltzurki, eta horregatik, azkenean, amaitu nuen Jamaikan, non bertako klima bikaina baita.
‎Nabarmentzekoa da, baita ere, Bakaiku eta Iturmendi arteko mugaren bi aldeetara zabaltzen diren gain maldatsuak —Aizkorazar, Otsai eta beste— aitz, arri edo gain bezala, hots, izena ongi finkatu gabe, agertzen zaizkigula XVIII. mendean, 16 baina, aldi berean, horien atzealdea, Aizkibel zela (‘las Aizquibelas’), zalantza egin gabe. Honek esan nahiko luke, apika, haiztzat zeukaten guztiari ez ziotela, besterik gabe, haitz leku izena ematen.
‎(1577) Operu burua, Oporu burua, Oporoburu (azken hau zioten lekukoek)
‎NTMk gai honi buruzkoan dioenez," toki izen aldaki dokumentaletik ateratako datu fonetikoez gehiegi fidatzerik ez dago, izkribatzaileak askotan bere ebakitze ohituretara moldatzen zituelako izenak, batetik, eta bestetik forma oso arkaikoak izan daitezkeelako eskrituraz eskritura kopiatuak, agiriaren datako ahoskerarekin bat ez zetozenak".
‎21. Bartholome de Echeverria de Osobiaga Azpicoa en Yruñeguizabalegui de veinte manzanos a tres reales y medio. Ikus aurreneko zenbakian honetaz esandakoak.
‎" haver cortado irachiolas para echar a la cavalleria Juan de Ernandorena en la Borda de Juanenea". Lehen 1664an edo 1670ean honetaz esandako guziaz gainera, ikus, besteak beste, HX, 80
‎" como dueños lexitimos donan la casa vecinal de Estebaninea y la Borda de Esolacortea con todo supertenecido". Oroit 1670ko zerrendan, 8 sarreran, honetaz esandakoak. Beste bi borda ere ageri baitira 1726ko apeo honetan Esolakortea berarekin izendatuak:
‎Esan liteke, beraz, herriko Gorritine etxeak berriz bataiatu zuen arte, Auzparrungo soroa izan zela gaur PERU HARRI sonatu dena; eta lehenagotik Auzparrengo sarobea, sel de Auzparren erdarazko dokumentuetan. Sarobe zaharren izen bilakaera honi buruz esandakoak, ikus Leitzalarreko Unaiak liburuan, 47 orrietan: sarobe> soro (prado)/ sel (zelai).
‎Bordarik ez, nahiz Erasote aldean Txurrearen bordalekua ezaguna izan. Ikus II. Liburuan honetaz esaten direnak.
‎Izan ere, gure aurreko gizaldi leitzarrak ongi ezagutu zuen Batista Astibiari," Batixte Txubi" izengoitiaz ezagunagoa zenari, zor baitio oraindik izena Txubiren bordak, edo lehendik Leteko borda ere deituak. Oroit lehen 1670eko eta 1686ko bordarien azterraldietan borda erre honetaz esandakoak.
‎Oraindik iger liteke Leitzan, zeintsu bordari izanen ziren hiru" protestante" horiek, eta baita hogeitaseina erregutik goitiko artalurrak berenganatuak izanen zituztela ere. Oroit gero honetaz esaten dena II. TORREA ETA BERE BORDEN HISTORIA MAKURRA kapituluaren erdialdera, hirugarren artikulu amaieran: " pero no tubo efecto tan fundado como quanto arreglada determinacion".
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia