2000
|
|
–Psikoterapeutaal naiz?? Uste dut psikoanalista zutik jar daitekeela eta
|
hau
esan: –Psikoterapeutanaiz?, eta egia izango litzateke, nahiz eta egia osoa ez izan, propioki psikoanalisiadeitzen dugun psikoanalisi purua psikoterapia ez bada ere.
|
|
Edo identifikazioaren zirkuitulaburrera darama subjektua, edo Lacan-en grafoan aurkituko duzuen eta sarrera atea Bestearen kokagunean duen bigarren zirkuitu bat irekitzendu.
|
Honek
esan nahi du, analisia analistak hartuko duen jarreraren menpe dagoela.
|
|
Zer esanik ez, hori ez da ezagutza teoriko edo intelektual soila, bizipenezkoabaizik, eta
|
honek
esan nahi duena da, bizitzan jasaten diren bezalaxe, amodioa, gorrotoa, bekaizkeria, atsegintasuna, poza eta tristurak direla talde egoeran.
|
|
Txillardegik berak Huntaz eta Hartaz liburuan6 ezin argiagozioen: . Ezkertarrek uste dute, beraz, ba dala garaia euskaldun herriak lehenengo aldizbere burua altxa dezan; eta
|
hau
esatean ez dugu milimetro bat ere atzera joan nahi,, lege zahar, bila, denbora, zoriontsu?
|
|
–Hizkuntzari ez datxeko nahia, baiña bai izana. Erdaldun < euzko> edo < euzkotar> horietakobatek
|
hau
esan dezake eta pentsa zoritxarrezz < yo soy español, y no vasco>. Baiñaeuskaldun batek, traidorerik zitalena izanik ere, nahi dan bezela pentsatuagatik ere, hau esan du, besterik eziñean:
|
|
Erdaldun < euzko> edo < euzkotar> horietakobatek hau esan dezake eta pentsa zoritxarrezz < yo soy español, y no vasco>. Baiñaeuskaldun batek, traidorerik zitalena izanik ere, nahi dan bezela pentsatuagatik ere,
|
hau
esan du, besterik eziñean: < Ni euskalduna naiz; baiña euskaldun española?
|
|
Horrexegatik da baliagarria, nolabait esateko, beste hedabideen ahotsaz jabetzea.
|
Hau
esateak, alta, ez du kentzen, John eta Denise Bittner ek (1977) egiten duten bezala, zerbitzu honek eduki dezakeen arriskuaz ohartaraz dezagun: –In no way whatsover should this be used as a substitute for good investigative journalism?.
|
|
Tele informazioaren alorrean CNN da egun leaderra (munduko berrehun estatu baino gehiagotatik sintoniza daiteke).
|
Hau
esanda, ez da bat ere harrigarria, tele emandegi hauek sintonizatzen dituzten irratilariak gero eta gehiago izatea.
|
|
|
Hau
esandakoan, eta Jospin ek frantsesez egiten duenez, entzuleei iratzarri diegu. Orduan, irratilariak abagunea aprobetxatu behar du eta ondoko bigarren musika bolada sartu eta gero albistea hasi.
|
|
lokuzioak adierazten duena azaldu behar da lehenik. Efektu mota horiek definitzeko, honako
|
hau
esan dezakegu: bere egia itxuragatik hots original baten efektu bera, sugestio bera, soinu konbentzionaltasun bera ebokatzen digun irrati hots bat artifizialki sortzea.
|
|
Beraz, hori lortzeko, beste bide batzuk aukeratzeaz gain (prentsa, folklorea, etab.), nazionalismoak hezkuntza sisteman izango du borroka fronte garrantzitsuenetariko bat (hauxe da, gure iritziz, euskal nazionalismoaren kasuan gertatzen dena). Gero aztertuko dugun kultura eta nazionalismoaren arteko lotura estuak bultzatzen gaitu
|
hau
esatera, Gellner ek dioenarekin bat eginez:
|
|
Estatuak kultura horien balioa pareka dezakeela; baina guk esango genuke, irakurketa klabe politikoetan eginez gero?, guztiz behin behineko moduan egingo lukeela, testuinguru politikoak hala bultzaturik.
|
Hau
esatera garamatzan arrazoia hauxe da: gure ustez, behin baino gehiagotan aipatu dugun Esteva rekin bat eginez?
|
|
Estatu Nazioak asimilazio prozesu horretan harturiko lehenengotariko neurrien artean, hizkuntzari dagokiona dugu. Historia, eta Europakoa zehazki, integratze prozesuan hizkuntzak izan duen protagonismoaren berri ematen diguten adibideez josita dago (gaelikoz hitz egiten zuten eskoziarrak XVIII. mendean, bretoiak bretoieraz Iraultza Frantsesaren ondoren, etab.), eta ondorioz honako
|
hau
esan genezake: hizkuntza nazionalak nazionalizatu egiten du.
|
|
Hona hemen, Puelles-ek jasota, Moyano k berak hogeita hamar urte geroago lege
|
honi buruz
esandakoa: –Esta ley ha durado y durará muchos años más porque dicha ley, y esto puedo decirlo muy alto, fue una ley nacional?
|
2001
|
|
LU./ ehhh nere nere ustez etxen dena lan denak banatu behar dia eta ez mutilakesaten dun bezela oaintxe
|
honek
esan dun bezela publizitate aurretik ehhh neskaknahi deula kendu lana beaiei ez dieu nai kendu X nik esaten det dena banatzeko eztazeatikan batzuk neskak etxeko lanak dena banatu ezta
|
|
Arlo
|
honetan
esaten dena, egia esan, urrun samar geratzen zaigu, azken bateangizarte osoari baitagokio. Kurrikuluan planteatzen den bezala, motibazioahizkuntza batek gizarte mailan eskuratzen duen prestigioarekin lotzen da.Dena den, motibazioak hori baino inplikazio handiagoak ditu, nire ustez, hirugarren atalean ikusiko ditugunak, hain zuzen ere.
|
|
Bestetik ezinbesteko printzipio nagusi eta saihestezina gogoratu nahi dut: ikaslearengandik/ ikasleengandik abiatu behar dugu. Eta
|
hau
diodanean, ikasleakokatuta dagoen ingurua esan nahi dut; baita ikaslea euskaltegira hurbiltzendenean dituen espektatibak, helburuak eta berezko motibazioa ere. Hau da, daukagun egoerarekin jokatu behar dugu, ez nahi genukeenarekin.
|
|
3
|
Hau
esan eta hura esan nahi (Etxaldetarrak): bideo pasartean agertzendiren esapideek edo esaldi jakinek betetzen duten funtzioa aztertzen dabatik bat.
|
|
|
Hau
esan, bai; nola, ordea? (Leihatilaz leihatila):
|
|
HEOK abian jartzeko estrategien artean, estrategia ber hezitzailearen aldekoapostua egin zuen HABEk, norabide bakarreko ikuspegitik datozenak baztertuz.Estrategia honek, ber hezitzaileak, partaidetza aktiboan eta inplikazioan jartzen duindarra; arazoak konpontzeko eta lankidetzarako planteamendua da. Ikus dezagun, bada, Kennedy-k
|
honetaz
esaten duena.
|
|
Eta
|
hau
esanda amaituko dut.
|
|
L. Caballero k, argumentu oso ezberdinak erabiliz, orain arte bisigotikotzathartu izan diren elizen kronologia atzeratu egin du, eta tenplu hauen ezaugarri asko kontuan hartuta, Omeien eragina ikusten du hauetan.
|
Honek
esan nahi du IX X. mendeetara arte atzeratzen dituela.Bere argumentuetariko bat orain arte kronologia zehazteko erabilitako irizpideen ahultasuna da.
|
|
Ez al digu problematika honek XIX. mendearen amaieratik aurrera bizi izanduguna burura ekartzen? Mende baten ostean literaturzalea izanagatik zintzoa denedozein obserbatzailek honako
|
hau
esan dezake: oraintsu hasiak gara, eta doi doihasiak, problematika hori gainditzen.
|
|
Alabaina, Saizarbitoriaren laugarren nobela
|
honetaz
esan dugunak ez du, inondik ere, testuaren beraren konplexutasuna aditzera ematen. Istorioari dagokionez, gertakari nagusienak lehenenago aipatu ditugunak badira ere (hau da, IñakiAbaitua protagonistak Hamaika pauso izeneko nobela idazteko egiten dituenahalegin eta saioak), egile donostiarraren testu honek izugarrizko aberastasuna dukontaketan.
|
|
Behin ukipen egoeran dauden menpeko hizkuntzen, eta, bereziki, euskararen, ikaskuntza/ ezagutza eta erabilera direlako gaiei buruz gaur egungo egoera teorikopsikosoziolinguistikoa era orokorrean azaldu ondoren, halako laburbiltze eta hausnarketa orokor modukoa eskaintzeko unea da. Alderdi orokor batzuk bakarrik azpimarratuko dira, gauzak ez errepikatzearren, lan
|
honetan
esandakoez gain bestelako zenbait ere orain erabilitako bi doktorego tesien argitalpenetan (Arratibel, 1999; Garcia, 2000) aurki daitezkeelako. Adibidez:
|
|
I herrialdeak bere monetan ordaintzen du (1 fluxua), baina H herrialdeari azkenik bere monetan ordaintzen zaio:
|
honek
esan nahi du H herrialdeak, I diruan, H dirurako eskari neto bat gauzatzen duela (2 eta 2fluxuak) (11 irudia). Alta, H herrialdeak H diruan ordaintzen du, I herrialdeari azkenik I monetan ordaintzen zaion bitartean.
|
|
Eta, hala ere, mundu errealean bigarren gastu hori presente dago dudarik gabe: H herrialdearen zorpeko egoiliarrek H herrialdeak bereganatu gabe, beren etxeko aurrezkiak sakrifikatzen dituztenez H diruko 2 milioi unitateko mailaraino,
|
honek
esan nahi du ordainketa hori H ren kanpo zorraren zerbitzu arruntean galdua dela. Ez dago batere argi nola eskura litzakeen gainontzeko munduak batera 2 IM eta 2 HM. Mundu errealean efektiboki gertatzen dena horixe izanik, printzipio determinatzailea hauxe da:
|
2002
|
|
5 Komunitatearekiko interesa:
|
honek
esan nahi du, bazkideek argiro erabakibehar dutela enpresak inguruko giza komunitateari nolako ekarpenak egingo dizkion eta nolako trinkotasunez. Hortaz, argi eta garbi ulertu behar daprintzipioak erabat daudela elkarrekin lotuta, eta elkar osatzen duten orobatasun bat eratzen dutela, ulertezina izanik printzipio horietako bat soilikbetetzea, beste batzuk bete gabe utziz.
|
|
Edo ikerkuntza arloanegindako lanek nolako emaitza eskaini duten. Zer esan franko dago alderdi etaerakunde politikoek gai
|
honi buruz
esan dutenaren inguruan, unibertsitateareneskakizuna autogobernuaren eskakizunarekin erabat lotuta dagoelako. Hemen, ezinbestean, Kongresuan arreta handiagoa jasoko dutelakoan, gai batzuk aukeratuditugu eta beste batzuk baztertu.
|
|
Azpiatal
|
honetan
esandakoak beste ataletan bildutakoekin bat egiten dutelaikusi da. Horrekin esan nahi dugu ez dagoela kontraesanik eremu ezberdinetatikdatozkigun mezuekin eta iturri guztietatik jasotakoekin funtzionatzeko modu zabalbat adostu genukeela, inoiz ahaztu gabe, ordea, teoria eta proposamen berriak sortzen ari direla, eta sortuko direla?
|
|
Azken puntua berriz hartuz, Europako hiri arkeologiaren beste proposamenbat aurkeztu behar dugu, hots, diseinatutako programazioa ezin dela hiri bakar batera mugatuta egon, eta, zehatzago esanez, ikerketaren esparrua nolabaitekobatasuna erakusten duen lurraldera zabaltzea da proposamena.
|
Honek
esan nahi du, hiria bera eta bere aldameneko eskualdea, hau da, bere lurraldea, ikertubeharko direla, ondorio historikoak atera gura baldin baditugu.
|
|
Gure hiribilduetako ezaugarri historiko eta estratigrafikoez jabetzen bagara, nahiko nabaria da, Behe Erdi Aroko eta Aro Berriko arkeologiaren ildotik jobeharko dugula.
|
Honek
esan gura du, fase horietako problematika historiko nagusiei aurre egiteko gai izan dugula, eta, hori lortzeko abiapuntua, galderahoriek planteatzea da, erantzuna aurkitu nahi badugu behintzat. Ideia horren harira, beste bat ere aipatu behar da:
|
|
Egia esanda, Europako lurralde gehienetan galdera horiek jadanik eginda etaerantzunda dauzkate.
|
Honek
esan nahi du, hausnarketa teorikoa garatu dutela gaihorren inguruan; baina gure artean honelako oinarrizko beharrizanik ez da sortu.Agian, hori izan daiteke gure hiri arkeologiaren egoeraren arrazoi bat. Beraz, Europara begira jarri dugu, beraien ibilbide luzeak eskainitako esperientzia eta aurrerapauso metodologiko eta kontzeptualak aprobetxatzeko.
|
|
Amaitzeko, Setien-ek lanaren bukaera aldera aipatzen duena lan
|
honetan
esan denarekin bat dator. Hain zuzen ere, etxeko zaintzan rol femeninoak duen garrantzia aipatzekoa den arren, aldaketak ere ematen hasi dira, bereziki, gizon gazteengan, aitatasunaren egikaritzan zeregin aktiboa hartuz.
|
|
asmo dutenen aldetik. Honako
|
hau
diote: –Ez dakigu bozkatzaileek zein jarrera har dezaketen?, eta mugimendu sozialak eta hiritarren ekimenak ezinegona sortzen die.
|
|
Azurmendi, 1999: 9 Elkarrizketa batean, berriz, honako
|
hau
dio: –Gure komunitate etnikoaren hondamen historiko biolentoaren ondoan, komunitate etikoaren hondamena dugu?
|
|
artikulua erabili da. Amaieran honako
|
hau
dio, paragrafoaren amaieran irakurleak ere gehi dezakeena: «Pero la idea de Nación no ha muerto del todo e, incluso con sus aspectos problemáticos, encuentra espacios periféricos y formas imprevistas en que revive el ímpetu ilustrado».
|
|
Bandoak honako
|
hau
zioen: «Resignado el mando de la autoridad civil, y habiendo secundado las fuerzas de la guarnición el movimiento militar encaminado a terminar con el actual estado de anarquía, y a restablecer el orden en la patria, queda declarado el estado de guerra en la capital y provincia, entrando en vigor todas las disposiciones del Código de Justicia Militar, sometidos a mi autoridad todos los infractores de las mismas y cuantos perturben el orden.
|
|
Hori dela eta, imitazioaren joera nagusitu da pertsonengan. Imitazioa diogunean, honako
|
hau
diogu, alegia, pertsonak sekulako ahaleginak egiten dituela, batzuetan jakinda eta beste batzuetan konturatu barik, bere ingurukoen antzera pentsatzeko, portatzeko, janzteko eta bizitzeko.
|
|
Giza komunikazioaren eragina ez da berehalakotasunean bilatu behar, teoria
|
honen aldekoek
diotenez. Produktu mediatuak ez du berehala eragiten hartzailearen portaeran, eragin hori epe luzekoa da, alegia, zelanbait esatearren, hartzailearen burmuinean, mezuaren iraunkortasunagatik, mezuaren jarraikortasunagatik, akumulatu egiten dira estimulu desberdinak, zeintzuek azkenean jarrera aldaketa lortzen baitute.
|
|
Semeak zergatik dei diezadake ama, eta Filomelak, berriz, ezin dit ahizpa esan??
|
Hau
esatean oreinkume bat irensteko asmoz basoaren sakontasunean sartzen den tigre emea zirudien. Proknek semea hartu eta jauregiko bazter urrunenera eraman du.
|
|
–Nik urratzen dudan itsaso zabalaren agintea duzuen jainkook, atseginez eskainiko dizuet hondartza honetan zuen aldareen aurrean zezen zuri distiratsua, hitz ematen dut, eta uhin kresaltsuetara jaurtiko ditut honen erraiak opari gisa, eta uholdeka isuriko dut ardoa?.
|
Hau
esan eta sakonean, uhinen azpian, Nereida abestalde osoa entzun zen, eta Forko, eta Panopea birjina; eta Portuno jainkoak berak, bere esku eskergaz bultzatu zuen estropadan eta Noto edo hegodun gezia baino zaluago doa hegaz lehorrerantz, portu barruan desagertuz.
|
|
Orduan, tximinoa epaile gisa eseri zen haien artean. Bakoitzak bere arrazoiak esan ondoren, tximinoak epai
|
hau
esan omen zuen: «Zuk, otsoa, ez dirudi eskatzen duzuna galdu duzunik; zuk, azelemea, uste dut lapurtu egin zenuela ederki ukatzen duzuna».
|
|
Hanibal garailea inguratu eta zorionak ematen aritu ziren gainerakoak; hain gerra gogorrean jardun ondoren egunari geratzen zitzaiona eta hurrengo gaua berak bere atsedenerako hartu eta nekatuak ziren soldaduei ere horrela emateko aholkatzen zioten bitartean, zaldizkoen gudalburu zen Maharbalek ordea, ez zela gelditu behar pentsaturik, honako
|
hau
esan zuen: «Ezta...!
|
|
Meteloren egoitzarantz abiatu zen hiru lau bere atzetik zeramatzala, eta han aipatua zioten gazte bilkura aurkitu zuenez, eztabaidan ari zirenen buruen gainetik altxatu zuen ezpata eta honako
|
hau
esan: «Neure gogoarren diotsuet, nik ez dut Erromako herria utziko, eta ez dut onartuko beste erromatar hiritar batek ere utz dezan.
|
|
Honako
|
hau
esan omen zuen Gneo Lentulo gudatribunoak zaldi gainean aurretik zihoala kontsula haitz baten gainean odolez beteta eserita ikusi zuenean: «Luzio Emilio, jainkoek gaurko sarraskian errugabe bakar bezala ikusi behar duten hori, indar apurren bat geratzen zaizun bitartean eta neuk ere lagun bezala hartu eta babes zaitzakedan bitartean tori nire zaldi hau.
|
|
Orduan honako
|
hau
esan zuen Publio Senpronio Tuditanok: «Nahiago duzue beraz etsairik zeken eta gupidagabeenak harrapa zaitzaten, eta zuen buruen balioa begiz jo eta Erromako hiritar ala aliatu latinoak zareten galdetuz bila dezaten salneurria zuen lotsagorrian eta nahigabean inorentzako ohoreak bilatzeko?
|
|
Adibidez, euskaraz askotan irakurtzen den erregela morfofonologiko bat hau da: a+ a= a.
|
Honek
esan nahi duena zera da: a-z bukatutako morfema bati a-z hasitako bat lotzen zaionean, a bakarra geratzen da.
|
2003
|
|
151 Urtarrilean erabaki zen B Titulua lortzeko ikastaroa berriro ematea eta 4 zutabeari, hots, arratsetako saioei, indar berria ematea, gai nagusitzat unibertsitatea hartuz. Anaitasuna-n argitaratu tako beste artikulu batean Eztetzaga k honako
|
hau
esan zuen:
|
|
bere agurra bidali zion UEUri. Manuel de Irujok izenpetutako telegraman, legebiltzarkideek honako
|
hau
zioten:
|
|
Aurten Hegoaldean egiteko baimena eskatzean, Euskaltzaindiaren babesean baldin bazegoen ez zegoela agintarien aldetik eragozpenik, jakinarazi ziguten.
|
Honekin
esan nahi dudana zera da, nahiz Ikas, Elhuyar, Jakin eta beste euskal kultur arloko elkarte batzu diren antolakizun osoaren zama daramatenak, agintarien aurrean erantzukizun osoa Euskaltzaindiarena dela. Nik badakit ez dugula gehiagoko estualdirik izango eta lasai nago.
|
|
1980an, Eusko Legebiltzarrerako lehen hauteskundeetarako prestatutako programak (gaztelania hutsean) honako
|
hau
zioen unibertsitateari buruz: Espainiako legedia garatuko zuen Eusko Legebiltzarraren arauen arabera antolatu behar zen sortu berria zen Euskal Herriko Unibertsitatea.
|
2004
|
|
Filosofia perennea, eta horren formulazio konkretua den ekialdeko filosofia, batugarritasunean oinarrituak daude, beraz; bai ontologiaren eta bai epistemologiarenaldetik ondorengo
|
hau
esan genezake: funtsezko ideia bat da nabaria, nabari ohidugun errealitate, objektibo?
|
|
Kontraerantzun hori ez da aitzakia hutsa, badu berezko eskubidea. Denaden, zerbait aurreratzekotan,
|
hau
esango nuke: maitasunaren beharra, bizitza ekonomiko arruntaren mailan, erabat argia da gutxieneko sentikortasun bat duen edonorentzat, nahiz eta bakoitzak bere iritzi subjektiboa eduki; eta, maitasunarenekonomia?
|
|
Sofisten estiloaz eta semantikaz ari gara. Gure garaiko gizaabere lar logozentrikoak oso erraz berdintzen ditu esana eta izana,
|
hau
esan duzu eta, beraz, halakoa zara. Errazegi ahazten dugu esateko modu asko dagoela.
|
|
Guztiaren buruan, Erdi Aroko pentsaeraren eredugarritasuna crlijioarekiko non datzangalde daiteke. Hegelen sistema modemo eredugarria indargabetu ondoren, Nietzscherekinhasi eta gaur irauten duen krisi pentsaeraren ildotik,
|
hau
esan daiteke: berriz ere, gizapentsaera kritiko eta filosofiari benctako erlijioaren problematika planteatzen zaio.
|
|
gurpil zoro batean nahasita dauden kontzeptu ilunak dira.Kontzeptu horiek argi litezke teoria erredukzionistak egokiak balira, baina Quinerentzat teoria horiek enpirismoaren bigarren dogma osatzen dute. Honako
|
hau
dio, laburki, erredukzionismoak: perpaus orok errealitatearekin erlazio zuzenean dauden perpaus sinpleagoetara murrizgarri izan behar du esanahiduna izateko, eta perpaus sinpleago horiekerrealitatearekin kontrastagarriak dira.
|
|
oinarritu da, iehenengo biak kartesiar jitckoak (gogoegoeren edukien ez.agutza z.uzena existitzen dela eta justifikazioaren oinarria izan daitekeela, alde batetik, eta gogamena aprioriko egia autonabariak antzemateko gauza dela, beste aldebatctik) eta hirugarrena, garrantzitsuena, filosofia modernoa islatzen ducna. Hirugarrenonarpen horrek honako
|
hau
dio: gogamenak errealitate independentea errcprescntatzen ducta, hortaz. errepresentazioen egiatasunari buruzko auzia sortzea zilegi da.
|
|
Esan bezala, Lockc izan zen tesi crrepresentazionista gogorren defendatu zuena. Haren ustez, sentimen datuen konpicxutasun osoarenazalpena behar dugu, eta azalpen hoberenak
|
hau
dio; objektu material indcpendcnteckkausatzen dituzte esperienlziak, eta arrazoi indartsuak ditugu objektu horiek existilzendirela urxe iz.ateko. Jakina. twmen herrim infercntzia kansaien aurkako Humeren objekzioaagertzen zaigu, eta hori cz bada gainditzen czin da aurrcra jo.
|
|
Hortaz, eleberrien klasea eta Wittgensteinen jokoen klaseamota berckoak dira. Ondorio gisa, Wcitzck honako
|
hau
dio: elcberriari atxiki diezaiokeguna.artearcn edozein azpikontzepturi ere atxiki diezaiokegu:
|
|
Hori zelaeta. abiapuntu gisa tesi cszeptiko bat proposatu zucn ondoren hura bertan bebera utzdaitekeeia erakutsi nahian. Tesi eszeptikoak honako
|
hau
zioen: gustuari buruzko hipotcsibatck esandakoa bere kontrakoak esaten duena baino hobea. onargarriagoa, ezin da izan.
|
|
Adaptazionismoariburuzko eztabaidaren baitan faktore askotarikoak daudc, gcbicnak metodologikoak. Kritikock honako
|
hau
diote: prozedura horrek eboluzioarcn helburua organismoen perfekzioadela onartzen du, eta hori Jortzeko dagoen muga bakarra hautespenaren behar edoeskakizun askotarikoak dira.
|
2005
|
|
BAEk, bere, ikerketa historiko? batean, honako
|
hau
dio: (74 or.):
|
|
Maiatzaren 26an Diario Vasconplazaratutako. Broma? izeneko artikulu batean, Nicolas Aguirre k hitz gogorrakerabili zituen33 Baina hauek ez ziren izan gai
|
honen inguruan
esan ziren hitz zakarbakarrak. Maiatzaren 19an eginiko bileraren ostean, han parte hartutako batzukartikulu bat idaztera behartuta sentitu ziren.
|
|
Argazki hauen atzean kultura etaikuspegi jakin bat badagoela ezin uka daiteke. Juntaren presidentea 1987tik 1993raizan zenak honako
|
hau
esan digu: «Gehienetan politikariek ez zuten bilera hauetanparte hartzen»36.
|
|
Egin den gauza bakarra onartu ez den ordenantzaren aldaketa planteatzea izan da. Izan ere, parte hartuko zutelako iragarpena maiatzaren 22an egin zen Diario Vascon alkateari igorritako eskutitz ireki baten bidez.Juntak maiatzaren 11n eginiko komunikatuan honako
|
hau
esaten zen: «Alardea, unitate eta konpainia guztietako, eta euren kantinerak?
|
|
txuriz zegoen tartea. Titularrak honako
|
hau
zioen: «Bertan azaldu behar zenargazkia Alarde tradizionalaren jarraitzaile batzuek lapurtu egin diote Garakoargazkilariari».
|
|
Ebaluazioaren kontzeptuaren bilakaera definitu ondoren goazen gaur egunebaluazioaz zer ulertzen den aztertzera. Casanova-k, (1992: 31) ebaluazioarenkontzeptuari buruz
|
hau
dio: «Ebaluazioa erabakiak hartzeko datu bilketa sistematikoa da, zeinak hezkuntza jarduerak berritzeko eta hobetzeko helburua baitu».Ebaluazioaren oinarria informazio bilketa da eta bere helburua hezkuntza jarduerenhobekuntza da.
|
|
Erakundearen lan prozesuak aurreraeramateko bi elementu hauek (komunikazioak eta informazioak) garrantzi handiahartzen dute. Bestalde
|
hau
esan behar da: komunikazioa eta informazioa erakundearen antolamenduaren zeharkako elementuak (transbertsalak) dira, lan prozesugehienetan parte hartzen baitute.
|
|
Komunikazio mota horiek alderatzen baditugu
|
hau
esan dezakegu:
|
|
Metafora gisa, Lewis-ek
|
hau
dio Zuzendaritza Proiektuari buruz: «Zuzendaritzaren kudeaketa proiektuak makina baten piezen artikulazio eta koordinazio gisa funtzionatzen du.
|
|
Teorikoaskok esan ohi dute zuzendariaren lana planifikatzea, antolatzea, koordinatzea, kontrolatzea eta ebaluatzea dela. Mintzberg (1975; Gairin, 1994: 333) ikuspegi horren aurka azaldu zen orain dela 30 urte
|
hau
esanez: «Zuzendariaren lanen inguruanzabaltzen den irudia faltsua da, enpresa munduaren teoriatik kopiatuta baitago.
|
|
Ikusikodugun bezala, kontzeptu honen definizioa egiterakoan ebaluazioaren nozioaazaltzen da. Ciscar eta Uria-k (1988) kontzeptu hau definitzean
|
hau
diote: Memoria, Urteko Planaren jarraipenaren emaitzekin gauzatzen da, eta Ikastetxearen UrtekoPlana Memoriako datuetatik abiatuz osatzen da.
|
|
4 Ikastetxe bateko irakasle bat nahiko depresiboa da. Aurtengo ikasturteko lehenastean zuzendariari
|
hau
esan zion: bera ez dela gela batean sartuko.
|
|
eskubidea duelako. Katedra askatasunareneskubideak
|
hau
dio: irakasleak nahi dituen edukiak eta nahi duen bezala emanditzake.
|
|
F. B. Taylor (1910) fisikari iparramerikarrak kontinenteen jitoaren zergatiari buruzko lehendabiziko hipotesia plazaratu zuen, Wegener engan eragin handia izango zuena. Mugimenduen indar eragileari buruz
|
hau
esan zuen: Lurrak Ilargia harrapatu zuen bere grabitate eremuaren barnean orain dela 60 eta 150 Mu bitartean, eta hasieran biak gaur baino askoz hurbilago zeudenez, Ilargiak Lurrean eragindako indar grabitazionala nahikoa izan zen kontinenteak mugiarazteko.
|
2006
|
|
Orain arte aztertu dugu nola bana daitekeen hamasei asteko etenaldia amareneta aitaren artean. Arau
|
honi buruz
esan da ez daukala zentzu handirik amakaukera egin behar izateak atsedenaldia hasterakoan. Une horretan ez badu egitenezin du gero egin, baina aukera egiten duen unean ez daki nola aurkituko den beraedo bere seme alabak.
|
|
LEren 48.4 artikuluak laugarren pasartean
|
hau
dio: adopzioaren eta familiaharreraren kasuan, lan kontratuaren etendurak hamasei aste jarraian iraungo du.Adopzio edo familia harrera multiplea kontuan hartzen da aldia luzatzeko:
|
|
Prestazioaren tramitazioari buruz, AHPEren 13 artikuluak
|
hau
dio: sorospenerako eskubidea aitortzeko prozedura hasiko da langileak hala eskatuta.
|
|
Beste ikerketa batzuk zuzendu dira aztertzera neba arrebak edukitzeak edo ezgogamenaren teoriarekin izan dezakeen erlazioa, edota neba arreba zaharragoakizateak txikiaren garapena suspertzen lagundu dezakeen zerbait bezala. Hipotesiak honako
|
hau
esango luke: haurrek ezin dutenez beren neba arreba zaharragoekin fisikoki lehiatu, estrategia zuhurragoak garatzen dituzte lehia hori posibleizateko, eta horregatik, lehenago garatuko lukete bestearen gogamenaren teoria.Ikerketek frogatu duten bezala, neba arreba zaharrago bat edukitzeak gogamenarenteoriaren garapena azkartzen du (Ruffnam, Perner, Naito, Parkin eta Clements, 1998).
|
|
Areago, zuek aste osoa daramazue idazleen iritziak entzuten. Gaurikastaroko azken eguna da, akituta egonen zarete, seguru, baina esan liteke ikastarohau egin duzuenak zaretela, hain zuzen ere, gai
|
honen inguruan
esateko gehienduzuenak.
|
|
Ilustrazioak, Kant-en definizioari jarraituz gero, autokulpabilitatea oinarrian duen adinez txikiko egoeratik atera gura zuen gizakia. Adinez txiki izateak
|
hau
esan gura du: norberak bere ulermen gaitasuna edo adimena erabiltzeko aukerarik ez izatea besteren batek gidatua izan barik.
|
|
Habermas en analisiaz geroztik, arrazional hitzak
|
hau
esan nahi du: ikuspegi kognitibo instrumentaletik kontsideratzea bai helburu bat erdiesteko bitartekoen eraginkortasuna, nola helburu bat lortzeko arauak egokiro aukeratzea.
|
|
Beraz, bizitzaren munduaren kolonizazioa aipatzen dugunean honako
|
hau
esan nahi dugu, berba lauagoak erabiliz: dirua eta boterea bizitzaren munduan sartuko dira eta komunikazioaren ordez, berbazkoak ez diren bitartekoak ezarriko dituzte.
|
|
Aditu horrek Madrilgo Lehenengo Instantziako epaia, 2001eko uztailaren 26koa, aipatzen du adibide gisa: Opening hizkuntza eskolak idatzizko iragarki batean doako ingeles ikastaroa eskaintzen zuen, eta, han, eskaintza murrizten zuen izartxo bat erabiliz (letra txikian jasotzen zen murriztapenak honako
|
hau
zioen: «balio du zentro bakoitzeko aurreneko 50 informazio eskaeretarako»).
|
|
PLOren 1 artikuluak Publizitate Zuzenbidearen berehalako iturria aipatzen du
|
hau
dioenean: «Lege honetan eta publizitate jarduera jakinak erregulatzen dituzten arau berezietan jarritakoaren arabera erregulatuko da publizitatea».
|
|
Dena den, 51.1 artikuluaren agindu konstituzionala kontuan hartu behar da, honako
|
hau
esaten duenean: «Botere publikoak, kontsumitzaileen eta erabiltzaileen defentsa bermatzera behartuta daude, haien osasuna eta legezkoak diren interes ekonomikoak babestuz».
|
|
Bestalde, Europako Kontseiluaren 1984ko Engainuzko Publizitatearen Zuzentarauak ere, irailaren 10ekoak (Europako Kontseiluaren 55/ 97ko Publizitate Konparatiboa Sartzeko Helburuarekin Emandako Zuzentarauak aldatua dena), publizitatearen definizioa ematen du bere 2 artikuluan. Honako
|
hau
dio: «Zerbitzuen prestazioa edo ondasunen horniketa sustatzeko helburuarekin industria edo komertzio edo artisau jarduera edo jarduera liberal baten inguruan egindako komunikazio forma oro».
|
|
Publizitate instituzionala erregulatzen duen Kataluniako Legearen Arrazoien Azalpenak honako
|
hau
dio: «Komunikazioa erakunde publikoen jardueraren funtsezko ezaugarria da, zeren eta, alde batetik, beharrezkoa baita administrazioek, era egokian, gomendatutako funtzioak bete ditzaten eta, bestetik, erakunde horien koherentzia, sinesgarritasun eta eraginkortasun irudia sendotasunez eraikitzen laguntzen baitu.
|
|
39 artikulua osatzen da honako
|
hau
esanez: «Iragarleak izango du erantzukizuna, beste agentzia baten bitartez edo zuzenean, aurretik eskaini zitzaizkion ideiak, eskemak edo egitarauak, gerora erabiltzen baldin baditu».
|
|
Esan dugun bezala, PLOren publizitate subjektuen erregulazioa asistematiko samarra da (ikus bedi 3 puntuaren 1 paragrafoa); horrek honako
|
hau
esan nahi du: legearen arau askotan aipatzen dira subjektuak, baina ez dira legearen titulu batean denak batera jasotzen arauei koherentzia eta sistema jakin bat emanez.
|
|
PLOk aipatzen duen iragarlearen interesak
|
hau
esan nahi du: iragarleak publizitatea erabiltzen du, merkatuan kontratazioa eragiteko eta sustatzeko (PLO 2 art.) duen helburuarekin.
|
2007
|
|
Bizirik jarraitzeko. Esaldi
|
honek
dioen bezala, «komunikatzen ez duena ez daexistitzen».
|
|
Ideia horren inguruan, norbaitek
|
hau
esan zuen: «Etorkizunean, marka piloaegongo denez, guk marka bakar bat behar dugu.
|
|
Baina ez hori bakarrik, baizik eta esplizitatu eginbehar ditu. Urte hasieran
|
hau
esan behar du: «Aurten nire konpromisoa gure enpresaren paper kontsumoa erdira ekartzea izango da».
|
|
Giza baliabideen departamentuari ez diobatere graziarik egiten bere alorrean komunikazio sailekoak sartzeak. Etakomunikazio sailekooi ez digu batere graziarik egiten giza baliabideetakoek
|
hau
esateak «orain hau eta honela komunikatu behar duzu»; bainalankideak ere hor barruan dauzkagu. Enpresak berak kontzeptu batzuk etabalio batzuk barneratzen dituen momentuan, martxan jar daitekeen zerbaitdela uste dut.
|
|
Bere baitan gauzkan egungo testuinguru orokorrean, kontraesan nagusia ez daglobalizazioarekin daukagun arazoa, goitik eta behetik itotzen gaituzten bi nazioestatuen erasoa baizik. Puntu honetan gaudenez gero, ez nuke
|
hau
esan gabegelditu nahi: harrigarria bezain esanguratsua dela euskal intelektual eta politikoaskoren artean nazio estatuaren asimilazio ahalmena gutxiesteko dagoen gogoa.Hemeretzigarren mendeko estatu ereduetara begira bizi omen garenok, ez garanonbait ohartzen gure auzo estatuok azukre koskorra uretan bezala gure begienaurrean urtzen ari zaizkigula.
|
|
Humanitateen arloan, Standing Commitee for Humanities delakoan, 19982001 urteetarako, Ezagutzaren eta Balioen Transmisioa izenburua daraman arloarieman diote lehentasuna. Honako
|
hau
dio idazki horren paragrafo nagusietakobatek:
|
|
Horrek zer esan nahi du, besteak beste? Besteak beste, honako
|
hau
esan nahidu: erabiltzen ez den hizkuntza ez dela erabiltzeko moduan ikasten.
|
|
Euskal nazio kultura euskaraz eraiki ordez erdarazko jardunean ari garenean, euskal kulturaren existentziarik eza lotsagarriro estaltzeko edo, euskalduntasunarenesentziak goraipatzen ditugu. Oraindik orain Nestor Basterretxeak
|
hau
esan omendu: «Mi euskera esta en las esculturas» (Nire euskara eskulturetan dago).
|