2003
|
|
Elikaduraren historia orokorki, ia landu gabe dagoen gaia da, eguneroko bizitzaren ardatzetako bat bada ere. Gizakiaren biziraupena suposatzen duen aktibitatea da jatea,
|
hau
esanez ezer berririk ez diogun arren; Lemery k 1702an definitu zuen bezala, elikagaia «gure gorputzaren zati solido eta likidoen galera berreskuratzeko gai den edozer» da. Honela, ekonomiak arazo berbera landu izan badu ere, azken pausua ahaztu da, janarigintza.
|
2004
|
|
Zazpi urte zituela polioa hartu zuen eta honen ondorioz herren geratu zen; honek, agian, argazki makinarekin ibiltzerako orduan jendearen konfiantza lortzen lagundu zion, baita besteen tristura eta mina ulertzeko gaitasuna eman ere, bere argazkiek sentsibilitate hau islatzen baitute. Baina era berean
|
hau
esaten zuen: agian gertatu zaidan gauzarik garrantzitsuena izan zen, moldatu ninduen, gidatu ninduen, erakutsi egin zidan, lagundu ninduen eta desorekatu ninduen; edo beste hau:
|
2005
|
|
Inportantea da zein dago zein tokitan.
|
Honekin
esan nahi nuena zen, nola sartu digute, que las cosas han cambiado, simplemente porque a cambiado el discurso?. Nik beti Errusiako etsenplua jartzen dut, arrazoi honegatik hemen denak daude konbentzituta, que en Rusia eso de la democracia anda muy mal?
|
|
Nire ustez intelektual batek sistematik kanpo egon behar du baina sistemaren parte bat izan behar du, berak erabaki behar du, zeinen laguna den; laguna, ez irakaslea.
|
Honekin
esan nahi dut, nire ustez Espainiako defektu bat da, periodikoetan pulpitu batzuk ipini dituzte, eta han hautatu dituzte filosofo edo teologo edo idazle literato batzuk eta ari dira predikatzen mundu guztiari: –hau ondo??
|
|
Orduan, guk eduki behar dugu memoria, baina memoriaren kontra joateko ere bai.
|
Honek
esan nahi du, zuk eduki behar duzu zure aitaren memoria, baina aitaren kontra joateko ere bai ze joaten ez bazara aitaren kontra inoiz ez zara izango Josebaitor, izango zara Joseba, cópia numero dos?. Hau psikologia problema ere bada, eta herri baten historian berdin berdin.
|
|
Navarrok bere liburuan trantsizio egoeraren erreflexu izan zitekeen inguru oligarkaren erakusle bat aipatzen du, Trevijano politiko kartzelaratuak kartzelan bertan izandako istoriotxoa, non Chaparro epaileak berarekin izandako elkarrizketa batean, Trevijanok berak
|
honi
esan zizkionak azpimarkatuz: –Lo único evidente es que, al preconizar un régimen republicano, no voy contra la forma del gobierno, si no contra la forma del Estado.
|
|
Rey?.
|
Honekin
esan nahi dudana da, nik zuri ematen badizut, pa, muturreko bat, gaizki egin dut, baina eske nik errege edo erregearen semeari ematen badiot muturreko bat, sakrilegio bat egin dut.
|
2006
|
|
Pasarte honetan kontatzen da nola Lupo dux baskoiak Karlomagnoren eskuetan utzi zuen, honek beharturik, Hunoldo, Waifreren semea, Akitania eskuratu asmoz egindako bere saioak porrot egin ondoren Baskonian errefuxiatu zena. Pasarte honek, zehazkiago, honako
|
hau
dio:
|
2008
|
|
berrarmatzea deslegitimatzea lortu zuela, baita oinarritik hasitako distentsioa sortu zuela,, zeinak Gerra Hotzaren bukaera lortzen lagundu zuen. Eta Fred Halliday dago beste aldean,
|
honek
dioenez, mugimenduak ez zituen bere helburuak lortu, eta Gerra Hotzaren bukaera sobietarren krisiaren ondorioa da.
|
|
1972an René Dubos ekologista eta biologoak honako
|
hau
esan zuen: «globalean pentsatu eta esparru lokalean ekin».
|
|
Antzeko ideia dute Deddaway k eta Glinski k (2001), zeintzuek liburuarenlehenengo atalean Yeltsin-en garaian burututako ekintzak ea erreforma edo erreakzioa izan ziren planteatzen duten. Eta ekonomiari buruzko atalean errusiar agintariek aurreko ordena ekonomikoa irauli egin zutela esaten dute (232 or eta hurr.). Horretaz gain, Yeltsin-ek berak ere Gaidaren politikari buruz honako
|
hau
esan zuen: –Gaidar' s reform secured macroeconomic change, namely the destruction of the old economy.
|
|
Claudínek (2002: 11) honako
|
hau
dio?, la reemergencia de brotes xenófobos, son lo peor de la etapa actual por cuanto representan de regresión política y social??. Taibok (1995:
|
2009
|
|
Ilusioz beterik joan ziren gizon emakume indartsu, jator eta zibilizatuak Amerikara joan eta bertatik itzultzean erabat narriatuak, degradatuak itzultzen ziren, edo ondoko pasarte
|
honek
dioen bezala, Amerikara bizi aberastasuna eraman eta miseria ekartzen omen zuten, berriz, bueltan:
|
|
15). Alvarez-ek bertan honako
|
hau
dio: «De hecho, más que de emigración vasca lo correcto sería hablar de emigraciones vascas, o incluso de procesos migratorios vascos».
|
|
Diáspora vasca y enganchadores() liburua argitaratu zuen9 Izenburuak ongi dioen bezala, batez ere emigrazio agenteez mintzo da Santiso lan horretan; horretarako artxibategietako dokumentuak erabiltzen ditu, ia kasu gehienetan Gipuzkoara mugituz, bertako protokoloen artxibora eta Artxibo Orokorrera. Haren lanaren errepaso bat eginez gero, ikus daiteke ez duela prentsa iturritzat ia inoiz hartzen, baina iturri horren inguruan
|
hau
dio momentu konkretu batean: «?
|
2011
|
|
Ez da lan honen helburua hori argitzea, baina Tolosako gertakarietan ere bere presentzia izango du gai honek. Urriaren aurreko une
|
honetan
esango dugun gauza bakarra zera da, EAJk mugimendu iraultzailean ez parte hartzeko erabakia hartu zuela. La Gaceta del Nortera igorritako gutunean José Horn y Areilza gutxiengo parlamentario nazionalistaren buruak honakoa zioen:
|
2016
|
|
Ekintza honek izugarrizko arrakasta ekarriko zion erakundeari, Estatu Batuetako gazteak taldearen militanteak Bonnie & Clyde edo eta Sundance Kid bezala ikusten baitzitutzen. WUOren bosgarren komunikatuan ekintza honen inguruan
|
hau
esaten dute:
|
2018
|
|
Beraz, pertsona bakoitzaren identitatea ezagutu behar dugu, aitortzen zuen euskalduntasuna berezkoa, kanpotik etorritakoa ala ikasitakoa zen jakiteko. Honako
|
hau
zioten Aizpuruk eta Zarragak: «Ezin jakin, izenak banan banan aztertu gabe, euskaldun horiek urte batzuk lehenago inguru horietara joandako familien oinordekoak ote ziren edota aspaldian bertan errotutakoak.
|
|
1862an Miguel Oarabeitiak, Orozkoko Donibaneko apaiza artean, gutun bat idatzi zion Jose Antonio Uriarteri honako
|
hau
esanez:
|
2022
|
|
Zentzu
|
honetan
esan behar da guardia zibilaren semea ez dela heroinak sortu dezakeen –eta epe luzera sortzen dion– dependentziaren beldur, berak bere gorputza" dominatzeko" (De la Iglesia, 1983: 0:11:11) gai ikusten duelako bere burua.
|
|
Konfiantza transmititu nahi duen ahots tonua erabiliz komandanteak semeari galdetzen dio ea sexu harremanik izan duen. Pacok, gezurra esanez, ezetz esaten du eta, orduan, Evaristok erantzun adierazgarria ematen dio semeari honako
|
hau
esanez: " Nire aitak zure adina betetzean egin zidan opari berdina egingo dizut zuri, eme on bat ordainduko dizut" (De la Iglesia, 1983:
|
|
Filmeko zati honetan konturatzen da politikari abertzalea Urko, bere semea, Pacoren laguna eta heroinazalea dela. Gaia komandantearekin komentatzen ari denean Aramendiak hurrengo
|
hau
esaten du: " Ez litzateke komenigarria izango inork hau jakitea" (De la Iglesia, 1983:
|
|
Mexikon artisau merkatuaren inguruan egindako landa lan baten ostean, Garc� ak (1989: 97) hurrengo
|
hau
dio:
|