Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 910

2015
Bi dira, izan ere, jatorrizko testutik testu itzulira doan bide luze bezain malkarrean haria bera bilbatzeko osagaiak: hasteko, zein argitalpen aukeratu oinarri gisa eta geroago, itzultzailea nor eta haren trebetasunak, zeintzuk.
‎Hona, bada, bi biotan sustrai sendoak eta gotorrak. Lehenari dagokionez, Frai Luis Leongoak 1588 urtean egin zuen argitalpen hautazkoa, princeps delakoa.
‎Hona, bada, bi biotan sustrai sendoak eta gotorrak. Lehenari dagokionez, Frai Luis Leongoak 1588 urtean egin zuen argitalpen hautazkoa, princeps delakoa.
‎alde batetik, joskera aparta, perpausetik perpausera irakurlea bera eramaten duena inolako zailtasunik gabe; beste aldetik, lexiko jatorra, inolako garbizalekeriarik gabekoa. Bi biok osatzen dute Baraiazarraren testugintza, halako poetikotasuna erdietsi eta irakurlearen jakin mina eta gogoa erakartzen dituena.
‎alde batetik, joskera aparta, perpausetik perpausera irakurlea bera eramaten duena inolako zailtasunik gabe; beste aldetik, lexiko jatorra, inolako garbizalekeriarik gabekoa. Bi biok osatzen dute Baraiazarraren testugintza, halako poetikotasuna erdietsi eta irakurlearen jakin mina eta gogoa erakartzen dituena.
‎Beraz, nirea da Maitea, eta ni neure Maitearena: nor sartuko da bi sugar hain biziak banatzera eta itzaltzera. Alferrik nekatzea litzateke, biak bat eginak baitira honezkero.
‎nor sartuko da bi sugar hain biziak banatzera eta itzaltzera? Alferrik nekatzea litzateke, biak bat eginak baitira honezkero.
‎Itxaron Jainkoagan, orain ere Berari aitortuko baitizkiot neure bekatuak eta beraren errukiak, eta guztiak bat eginik, gorespen kanta egingo dut amaigabeko intziriez neure Salbatzaile eta neure Jainkoari. Gerta daiteke neure aintza kantatuko diodan egunen bat iristea, eta nire kontzientzia atsekabetua izango ez dena; orduan intziri eta beldur guztiak amaituko dira; baina, bien bitartean, itxaropenean eta isiltasunean izango da nire indarra. Nahiago dut betiko bizitzarako ahaleginez eta itxaropenez bizi eta hiltzea, kreatura guztien eta amaituko diren ondasun guztien jabe izatea baino.
‎Hona liburu batean bildurik bihotzez maite ditudan bi . Maite dut santa Teresa eta maite dut euskara.
‎13 Bi gauza esango dizkidazue: bata, alderik onena aukeratu zuela Mariak esan zuela.
‎Aurrez idatzitako bi liburuez ari da Bizitza Liburuaz eta Perfekzio Bideaz, batez ere lehenengoa du gogoan, orain dela bi urtetik, 1575etik, Inkisizioak bahitua eta atxikia duena.
‎Aurrez idatzitako bi liburuez ari da Bizitza Liburuaz eta Perfekzio Bideaz, batez ere lehenengoa du gogoan, orain dela bi urtetik, 1575etik, Inkisizioak bahitua eta atxikia duena.
‎San Paulok dioenez idatzi zuen, eta gero lerroartean gehitu edo Kristok. A. Graciánek biak ezabatu zituen autografoan eta hau idatzi zuen: –San Lukasek dio 17 kapituluan?.
‎Goi isurizko bildutasunaz gelditasunezko otoitza eta gozotasunak datoz, eta horrela egoitza mistikoak hasten dira. Egia esan, laugarren Egoitzak batetik besterako tartean, trantsizio bidean, kokatzen ditu Teresak; beraz, bietatik agertzen da: naturazkoa eta naturaz gaindikoa.
‎Ik. VI. Egoitzak 9, 17; pertsonak horiek bi dira: bata, Joan Gurutzeko dela dirudi, eta bestea, ziur dakigu Teresa bera dela.
‎–aitor entzule erdi letradunek nire arimari kalte handia egin zioten? ( Biz . 5, 3).
‎Eta ezin dut sinetsi halakorik egiten dutenik, nahasita daudela baizik, eta horrela kalte egingo diete beren buruei eta besteei. Behintzat nik ziurtatzen dizuet ez direla sartuko azken bi egoitza hauetan; izan ere, gidaria, hau da, Jesus ona, galtzen badute, ez dute biderik aurkituko; nahiko izango da gainerako egoitzetan ziur badaude. Bada, Jaunak berak dio bidea dela; argia dela ere badio, eta ezin daitekeela inor Aitagana joan Beraren bidez izan ezik; eta, ni ikusten nauenak nire Aita ere ikusten du?.
‎17 Egia da laguntza handi handia izan behar duela bertuteak perfekzio gorenean izateko; hala ere, bere lanaren lanez lortu dituenak, askoz ere merezimendu handiagoak izango ditu. Nik ezagutzen dut pertsona bat, Jaunak mesede hauetako batzuk egin zizkiona, eta baita bi ere, haietako bata gizonezkoa zen?; biak zeuden beren kontura Haren Maiestatea zerbitzatzeko hain gogo biziaz, gozotasun handi hauek gabe, eta sufritzeko halako irrikaz, non kexua agertzen baitzioten gure Jaunari gozotasunak ematen zizkielako, eta haiek hartzea saihesteko biderik izanez gero, pozik saihestuko zituzketen. Gozotasunak diot, ez ikuskari hauek, azken batean, hauetatik datorren irabazi handia ikusten dute eta estimu handitan izatekoak dira; Jaunak kontenplazioan ematen dituen gozotasunez ari naiz.
‎17 Egia da laguntza handi handia izan behar duela bertuteak perfekzio gorenean izateko; hala ere, bere lanaren lanez lortu dituenak, askoz ere merezimendu handiagoak izango ditu. Nik ezagutzen dut pertsona bat, Jaunak mesede hauetako batzuk egin zizkiona, eta baita bi ere, haietako bata gizonezkoa zen?; biak zeuden beren kontura Haren Maiestatea zerbitzatzeko hain gogo biziaz, gozotasun handi hauek gabe, eta sufritzeko halako irrikaz, non kexua agertzen baitzioten gure Jaunari gozotasunak ematen zizkielako, eta haiek hartzea saihesteko biderik izanez gero, pozik saihestuko zituzketen. Gozotasunak diot, ez ikuskari hauek, azken batean, hauetatik datorren irabazi handia ikusten dute eta estimu handitan izatekoak dira; Jaunak kontenplazioan ematen dituen gozotasunez ari naiz.
‎8 Gure Jaunak mesede hauetakoak egiten dizkio arimari, guztian Jaunaren borondatea egitera dagoen egiazko emazteari bezala, albisteren bat eman nahi diolako zertan bete behar duen bere borondatea eta bere handitasunak agertuz. Ez dago beste gauza batzuez jardun beharrik; bi gauza hauek esan ditut, onura handikotzat ditudalako; honelako gauzetan ez dago zertan beldur izanik, ematen dituelako Jauna goretsi beharra baizik; nire iritziz, ez deabruak ez norbere irudimenak ez baitute lekurik hemen, eta horrela arima poz pozik geratzen da.
‎Eta horrela, gutxi irauten badu ere, gorputza oso lokaturik uzten du, eta egoera hartan, bihotz taupadak oso bakanak dira, arima Jainkoari emango balio bezala, ez baita gutxiagorako; izan ere, berezko berorik ezean, kiskali egiten du; horrela, beste pixka batekin, Jainkoak bete egingo lituzke haren desirak. Ez gorputzean ezer sentitzen duelako, esan dudanez, gorputza lokatzen bada ere, ondorengo bi edo hiru egunetan idazteko ere indarrik ez duela, eta min handiekin geratuz; eta uste dut betiere gorputza lehen baino indar gutxiagoz geratzen zaiola. Gorputzean ez sentitzea, arimaren barruko sentimendua askoz ere handiagoa delako izango da, gorputzaren sentimendua ez baita ezertarako kontuan hartzen; gorputz atal batean hemen min bizi bizia dugunean bezala da:
‎11 Bi gauza daudela uste dut nik bide espiritual honetan hiltzeko arriskua dakartenak: bata hauxe da, benetako arriskua baita eta ez txikia; bestea, berriz, poz eta atsegin handiegia; hainbestekoa da, non egiaz arima akitu egiten dela baitirudi, gorputzetik irteteko gutxi gutxi behar izateraino:
‎2 Bi pertsona mota hauei ez zaie jaramonik egin behar, nire iritziz, ikusi, entzun eta ulertu egiten dutela badiote ere, ezta ez dira beldurtu behar deabruaren gauzak direla esanez; gaixo dauden pertsonei bezala entzun behar zaie, ordea, eta ama prioreak nahiz aitor entzuleak, berak kontsulta nori egin dion hark, esango dio ez egiteko jaramonik, ez dela hori ezinbestekoa Jainkoa zerbitzatzeko eta deab...
‎...a, arima beraren desiraz hain aldi luzean sufritzen ikusi duelako errukiak eraginda, eta fenixa bezala oso osoan kiskalia izanik, eraberritua geratzen da eta, sinets daiteke kristau pietateak dioskunez, haren erruak barkatuak direla; (hau da, arima honek izango zituen jarrera eta baliabideak erabiliz, Elizak irakasten duenez), eta horrela, garbi dagoela, Jaunak bat egiten du arima bere buruarekin, biek izan ezik beste inork jakin gabe; eta arimak berak ere ez du ulertzen, gero esan ahal izateko eran, barruko zentzumena galdurik ez badu ere; izan ere, ez da zorabioak edota paroxismoak ematen dionean bezala, orduan ez baita ulertzen ez barruko gauzarik ezta kanpokorik ere.
‎Ezinezkoa ematen du, bada, ahalmenak sorgorturik badaude, hilda daudela esateko eran, eta zentzumenak ere berdin, nola esan daiteke ulertzen duela sekretu hori? . Nik ez dakit nola, eta, beharbada, inongo kreaturak ere ez du jakingo, Kreatzaileak berak baizik, eta gauza bera esan behar egoera honetan, hau da, bi egoitza hauetan, gertatzen diren beste gauza askori buruz ere; egoitza hau eta azkenekoa egoki bat egin daitezke, batetik bestera ez baitago ate itxirik. Hala ere, azkenekoan, oraindik haraino iritsi ez direnengan agertzen ez diren gauzak daudelako, bitan bereiztera jo dut.
‎–Nik ez dakit nola, eta, beharbada, inongo kreaturak ere ez du jakingo, Kreatzaileak berak baizik, eta gauza bera esan behar egoera honetan, hau da, bi egoitza hauetan, gertatzen diren beste gauza askori buruz ere; egoitza hau eta azkenekoa egoki bat egin daitezke, batetik bestera ez baitago ate itxirik. Hala ere, azkenekoan, oraindik haraino iritsi ez direnengan agertzen ez diren gauzak daudelako, bitan bereiztera jo dut.
‎Ongi da, hala ere, beldur izatea eta arreta handiagoz ibiltzea, eta ez hain fidaturik, hain mesedetuak izanik, arretarik gabe ibil zaitezketelakoan, Jainkoagandikoa ez delako seinalea baita, esanda dauden ondorioekin zeuon burua ikusten ez baduzue. Egoki da hasieretan jakintsu on bati aditzera eman diezaiozuen aitortzapean, haiek baitira argia emango digutenak, edota, pertsona oso espiritual bati, halakorik balego; eta halakoa ez bada, hobe da oso jakintsua dena; bietakoak baleude, jarri harremanetan batarekin eta bestearekin. Eta irudipena dela esaten badizuete, ez izan batere kezkarik, irudipenak ezin baitio egin ez kalte eta ez on handirik zuen arimari; eska iezaiozue jainkozko Maiestateari, ez dezala onar engainatuak izan zaitezten.
‎4 Espirituzko ezkon hitza ematea bestelakoa da, askotan elkarrengandik bereizten baitira, eta bat egitea ere bestelakoa da; izan ere, bat egitea bi gauza batean biltzea bada ere, azken batean, bereiz daitezke bata besteagandik eta gauza bakoitza bere aldetik geratu, askotan ikusten dugunez; hau da, Jaunaren grazia hau laster batean igarotzen dela, eta gero arima lagun hura gabe geratzen dela, hau da, berak ondoan duela konturatzeko eran ez duela. Jaunaren beste grazia honetan ez da horrela gertatzen; betiere arima bere Jainkoarekin geratzen delako erdigune hartan.
‎Esan dezagun bat egitea honela izan daitekeela: argizarizko bi kandela bezala, bata bestearekin oso osoan biltzen direnak, argi guztia bat izateraino, edota metxa eta argia eta argizaria bat izateraino; baina gero ongi bereiz daitezke bata eta bestea, eta bi kandelatan geratzen dira, edota argizarizko bi metxatan. Hemen, ordea, zerutik ibai edo iturri batera eroritako ura bezala da, guztia ur eginik, ez baitago bereizterik ezta jakiterik ere zein den ibaikoa eta zein zerutik erori zena; edota itsasoan sartzen den erreka txikitxo bat bezala da, ez da izango bata bestetik bereizteko modurik; edota gela batean argi handia sartzeko bi leiho baleude bezala; bereiz sartzen bada ere, guztia argi bat egiten da.
‎Esan dezagun bat egitea honela izan daitekeela: argizarizko bi kandela bezala, bata bestearekin oso osoan biltzen direnak, argi guztia bat izateraino, edota metxa eta argia eta argizaria bat izateraino; baina gero ongi bereiz daitezke bata eta bestea, eta bi kandelatan geratzen dira, edota argizarizko bi metxatan. Hemen, ordea, zerutik ibai edo iturri batera eroritako ura bezala da, guztia ur eginik, ez baitago bereizterik ezta jakiterik ere zein den ibaikoa eta zein zerutik erori zena; edota itsasoan sartzen den erreka txikitxo bat bezala da, ez da izango bata bestetik bereizteko modurik; edota gela batean argi handia sartzeko bi leiho baleude bezala; bereiz sartzen bada ere, guztia argi bat egiten da.
‎Esan dezagun bat egitea honela izan daitekeela: argizarizko bi kandela bezala, bata bestearekin oso osoan biltzen direnak, argi guztia bat izateraino, edota metxa eta argia eta argizaria bat izateraino; baina gero ongi bereiz daitezke bata eta bestea, eta bi kandelatan geratzen dira, edota argizarizko bi metxatan. Hemen, ordea, zerutik ibai edo iturri batera eroritako ura bezala da, guztia ur eginik, ez baitago bereizterik ezta jakiterik ere zein den ibaikoa eta zein zerutik erori zena; edota itsasoan sartzen den erreka txikitxo bat bezala da, ez da izango bata bestetik bereizteko modurik; edota gela batean argi handia sartzeko bi leiho baleude bezala; bereiz sartzen bada ere, guztia argi bat egiten da.
‎argizarizko bi kandela bezala, bata bestearekin oso osoan biltzen direnak, argi guztia bat izateraino, edota metxa eta argia eta argizaria bat izateraino; baina gero ongi bereiz daitezke bata eta bestea, eta bi kandelatan geratzen dira, edota argizarizko bi metxatan. Hemen, ordea, zerutik ibai edo iturri batera eroritako ura bezala da, guztia ur eginik, ez baitago bereizterik ezta jakiterik ere zein den ibaikoa eta zein zerutik erori zena; edota itsasoan sartzen den erreka txikitxo bat bezala da, ez da izango bata bestetik bereizteko modurik; edota gela batean argi handia sartzeko bi leiho baleude bezala; bereiz sartzen bada ere, guztia argi bat egiten da.
‎Oi, ene biziaren bizia eta mantentzen nauzun janaria!, eta honelako gauzak. Izan ere, Jainkoa arima mantentzen ari dela dirudien jainkozko bular haietatik esne izpiak irteten dira, gazteluko jende guztia sendotzen dutenak; dirudienez, arimak hainbeste gozatzen duenetik nolabait goza dezatela haiek nahi du Jaunak, eta iturritxo hau iraungi zen ur handitako ibai hartatik irten daitezela, noizbehinka, gorputzari dagokionez bi ezkondu hauek zerbitzatuko dituztenak mantentzeko ur haren kolpe batzuk. Eta arretarik gabe dagoen pertsona bat, ur hartan laster batean sartuko balute uraren eragina sentitu gabe gera ezin daitekeenez, era berean, eta oraindik ziurtasun handiagoz, sentitzen dira ahotan darabilzkidan eragiketa hauek.
‎Gure arimaren erdigune hau, edo espiritu hau, azaltzeko eta baita sinesteko ere hain gauza zaila izanik, burura datorkit, ahizpak, aditzera ematen asmatzen ez dudalako, esaten dudana ez sinesteko tentaldiak ez ote dizuen emango; izan ere, nekeak eta atsekabeak daudela esatea, eta arima bakean dagoela esatea, gauza korapilatsua da. Konparazio bat jarri nahi dizuet, edo bi . Jainkoak nahi bezala zerbait esateko erakoak izatea; baina hala ez balira, nik badakit esan dudanean egia diodala.
‎11 Hau zentzugabekeria irudituko zaizue, ene alabak, baina egiaz horrela gertatzen da; arima oso osoan bat dela gauza jakina izan arren, esan dudana ez da irudipena, oso ohikoa baizik. Horregatik esaten nuen nik, barruko gauza batzuetan ikusten denez, nolabaiteko bereizketa dagoela, eta oso ezaguna, arimaren eta espirituaren artean, biak gauza bat bera badira ere. Bereizketa hain fina sumatzen da, non batak eta besteak desberdin jokatzen dutela baitirudi, Jaunak eman nahi dien zaporeak bezala.
‎17 Ez da gutxi deabruak hemen lortu nahi lukeena, hau da, karitatea eta elkarren arteko maitasuna hoztea, kalte handia litzatekeena. Kontura gaitezen, ene alabak, benetako perfekzioa Jainkoaganako eta lagun hurkoaganako maitasuna dela, eta zenbat eta perfekzio handiagoz bete bi agindu hauek, perfektuagoak izango garela. Gure Erregela osoa eta Konstituzioak ez doaz bestetarako, hau perfekzio handiagoz betetzeko bide izateko baizik.
‎Gozotasunak, berriz, Jainkoagan hasten dira eta berezkotasunak sentitzen ditu eta esan ditudanak adina gozatzen du haiekin eta askoz gehiago ere bai. Oi Jesus, zein biziki nahi nukeen nik hau ongi adierazten jakitea!; izan ere, neure iritziz, argi dut bien arteko aldea eta nire jakintza ez da iristen hori adieraztera. Egin beza Jaunak.
‎oso bestera gertatzen da, Jainkoaren errukiz probatu duzuenok ulertuko duzuenez. Hobeki ulertzeko, egin dezagun bi iturri ikusten ditugula urez betetzen diren bi askarekin, espirituzko gauza batzuk azaltzeko ez baitut aurkitzen besterik uraren hau baino egokiago datorrenik; eta nik gutxi jakin eta agudeziak lagundu ez eta elementu hau hain maite dudanez gero, beste gauza batzuei baino arreta handiagoz begiratu diot; hain Jainko handiak, hain jakintsuak, kreaturiko gauza guztietan egon behar dute gu haietaz ba...
‎oso bestera gertatzen da, Jainkoaren errukiz probatu duzuenok ulertuko duzuenez. Hobeki ulertzeko, egin dezagun bi iturri ikusten ditugula urez betetzen diren bi askarekin, espirituzko gauza batzuk azaltzeko ez baitut aurkitzen besterik uraren hau baino egokiago datorrenik; eta nik gutxi jakin eta agudeziak lagundu ez eta elementu hau hain maite dudanez gero, beste gauza batzuei baino arreta handiagoz begiratu diot; hain Jainko handiak, hain jakintsuak, kreaturiko gauza guztietan egon behar dute gu haietaz baliatu ahal izateko sekretu ugari, eta halaxe ba...
‎3 Bi aska hauek era desberdinezbetetzen dira urez: aska bata, urrunagotik datorren ubide eta artifizio ugariren bitartez; bestea, ura jaiotzen den iturburuan bertan egina da eta urez betez doa inolako hotsik gabe, eta iturburua emari handikoa bada, ahotan darabilgun hau bezala, aska hau bete ondoren erreka handi bat sortzen da; ez da artifiziorik behar, ezta ez da amaitzen ubideen eraikina ere, baizik eta ura etengabe irteten da handik.
‎–santu izan nahi nuela zioten eta gauza berriak asmatzen nituela? ( Biz . 19, 8).
‎(ik. Biz . 25, 19 eta 29 kapitulu osoa).
‎Teresa bera da pertsona hori, bere buruaz ari da hemen ere. Ik. Biz . 28, 14.
‎–Bide honetatik Jauna dohain ugari egiten hasi zitzaidan, gelditasunezko otoitza ematearen mesedea egiteraino, eta noizean behin bat egitezkoraino ere iristen nintzen? ( Biz . 4, 7).
‎Kapitulu hau Bizitzako 25 kapituluaren kopia antzekoa da. Bietan ageri den ideia nagusia, hizketa mistikoak (Jainkoagandik eta santuengandik datozenak) batetik, eta haien deformazioak (irudimenaren trikimailuak eta deabruagandik datozenak) bestetik bereizteko ardura da: ik. Bizitza 25 kap., 2 zenb. eta VI. Egoitzak 3 kap. 4 zenb.. Kapitulu honetan, lehenengo, hizketa mistikoez ari da orokorrean (1 zenbakitik 11.era), eta gero adimenezko ikuskariekin izaten diren berariazko hizketa mistikoez (12 zenbakitik 18.era).
‎1574ko lehenengo hileetan gertatu zen. Nagusien aginduz joan nintzen, bidez nindoala, bi egun han egitera, gehitu zuen Fr. Luis Leongoak. –Beharbada, kontaketa hau Fundazioetako 21 kapituluko 1 zenbakitik 2.era kokatu da.
‎Teresari berari gertatu zitzaion. Ik. Bizitza 20, 5 Beharbada, zeharkako aipamen honetan Joan Gurutzeko ere sartuko da, edota urte batzuk lehenago, biei Gizakundeko monasterioan gertaturiko horrelako gauzak.
‎5 eta 6 arrazoiak Zebedeoren semeen gertakariari (Mt 20, 20) eta Saulen portaerari dagozkie (Erg 15, 10); Bibliako bi pasarte horiek 6 Egoitzetako 11, 11n, eta 5 Egoitzetako 3, 2an aipatzen dira.
Bi gauza hauek: 2 eta 5 zenbakietan kontatu dituen grazia mistikoak.
‎Jn 17, 21. Ondoren San Joanen beste bi aipamen datoz: Jn 17, 20 eta 23.
‎Haietako bat Frai Bizente Barrón zen, Graciánek Biz . 18, 15eko ohar batean dioenez; ik. 54 Kont.
‎Laguntza orokorra Jainkoak guztiei ematen diena da; berariazko laguntza, berriz, Jainkoak pertsona batzuei eta egoera batzuetan ematen diena (ik. Biz . 14, 6).
‎Teresa bera da; ik. Biz . 7, 10 zenb.
‎Pasarte hau ongi ulertu ahal izateko, kontuan izan behar da bi bat egite era bereizten dituela: –bat egite emana?
Bi aldiz dio hemen hitza; lehenengoa, munduko ezkontza errituei dagokie; bigarrena, berriz, espirituzko bizitzari.
‎elkar ikustea ezkon hitzaren aurretik egiten zena da; berariazko bisita horretan ezkongaiek elkar ezagutzen zuten eta elkarri opariak edo esku erakutsiak egiten. Aurreko bi alegorietan, gazteluaren eta zeta harrarenean, egin duenez, Teresak hirugarren alegoria honetako elementuak ukitu baino besterik ez du egingo; gero eduki sinbolikoez hornituko ditu. Horrela,, aurretiazko ituna?
‎Jainkoak egin zion mesedetik, bi gauza atera zituela zioen pertsona hark: bata, Jainkoa iraintzeko beldur ikara handi handia, eta horrela, hain gaitz ikaragarriak ikusirik, etengabe eskatzen ari zitzaion ez ziezaiola utz erortzen; bigarrena, apaltasunerako ispilu bat, egiten dugun gauza onak ez duela gugan hasierarik ikusiz, gure arimak landatuak dauden zuhaitz honetan, eta gure egintzei beroa ematen dien eguzki honetan baizik.
‎6 Ez litzateke alferrik galdutako denbora, ene ahizpak, hau irakurtzen emandakoa ezta nire aldetik idazten emandakoa ere, bi gauza hauekin geratzen bagara; jakintsu eta adituek ongi dakizkienak dira, baina gure emakume moteltasunak guztia du; eta horrela, beharbada, Jaunak nahiko du etor daitezela gure gogora horrelako konparazioak. Bere ontasunagatik eman diezagula horretarako grazia.
‎10 Hemen bi irabazi ditugu: lehenena, argi dago gauza zuri batek askoz ere zuriagoa ematen duela beltzaren ondoan dagoenean; eta alderantziz, beltzak beltzago zuriaren ondoan.
‎Nik uste dut, Jainkoak liluramenduetan arimari agertu dizkion sekretuak, honek batzuetan ulertzen ez baditu, ez direla liluramenduak, berezko ahultasunen bat baizik; gorpuzkera ahuleko pertsonei, emakumeak bezalakoei, gerta dakieke, hau da, espirituaren indarren batek berezko izaerari gainez egitea eta horrela beren baitan bildurik geratzea, gelditasunezko otoitzaz hitz egin nuenean, ustez, esan nuenez. ...arima osoa, eta berea duenari bezala eta jada bere emaztea duenari bezala, irabazi duen erreinuaren partetxo bat erakutsiz doakio; zati txikia izan arren, dena da handia Jainko handi honengan dagoena, eta ez du inoren oztoporik nahi, ez ahalmenen oztoporik, ez zentzumenenik; ez noski, eta berehala egoitza hauen guztien ateak ixteko agintzen du, eta Bera dagoeneko atea bakarrik geratzen da zabalik bientzat . Bedeinkatua izan bedi hain erruki handia, eta arrazoiz izango dira dohakabeak erruki honetaz baliatu nahi izan ez eta Jaun hau galtzen dutenak.
‎Honelako zenbat egiten zuten filosofoek, eta honelakoak izan ez arren, bestelakoak, jakinduria handia zutelako. Hemen bi gauza hauek soilik eskatzen dizkigu Jaunak: Haren Maiestatea maitatzea eta lagun hurkoa maitatzea; hori da guk landu behar duguna.
‎Hauek ongi betez gero, haren borondatea egiten dugu, eta horrela Berarekin bat eginik egongo gara. Baina, esana dudanez, bai urruti gaudela bi gauza hauek, hain Jainko handiari zor diogunez, betetzetik! Haren Maiestateak nahi beza guri grazia ematea egoera horretara iristea merezi dezagun, gure esku baitago, nahi badugu.
‎8 Bi gauza hauek betetzen ditugulako ezaugarririk ziurrena, nire iritziz, lagun hurkoaganako maitasunaren agindua ongi betetzea da; izan ere, Jainkoa maite dugun ala ez ezin dezakegu jakin, maite dugula ikusteko zantzu handiak izan arren; lagun hurkoa maite dugun ala ez, ordea, bai jakin dezakegu. Eta egon ziur, lagun hurkoaren maitasunean aurrerago, Jainkoarenean ere aurrerago zoaztela; bada, Haren Maiestateak guri digun maitasuna hain handia izanik, lagun hurkoari guk diogunaren ordain-sari, mila eratan gehituko digu Berari dioguna.
‎haren hegaldia goragotik da. Eta ezin dizuet ase irrika hau azken egoitzara arte, eta orduan ere Jainkoak nahi beza ni horretaz gogoratzea edota idazteko aukera izatea; izan ere, hasi nintzenetik orain arte ia bost hilabete igaro dira; eta burua berriro irakurtzeko eran ez dagoenez gero, nahasian joango da guztia eta, beharbada, gauza batzuk bi aldiz esanak. Nire ahizpentzat denez gero, ez du asko axola.
‎4 Uste dut nik, bat egitea oraindik ez dela iristen espirituzko ezkontza izateraino; baizik eta, hemen bi pertsona ezkontzekotan direnean bezala, biak bat ote datozen eta batak eta besteak nahi ote duten aztertzen da, eta baita, bata bestea pozteko, elkar ikus dezatela ere egiten da; era berean hemen ere, ituna egina dagoenean eta arima hau jakitun dagoenean zein ongi datorkion eta deliberatu duenean guztian bere Senarraren borondatea betetzea, honi poz ematen diola deritzon era guztietara; eta Haren... biak elkar ikustera etorri eta berarekin bat egiten du.
‎4 Uste dut nik, bat egitea oraindik ez dela iristen espirituzko ezkontza izateraino; baizik eta, hemen bi pertsona ezkontzekotan direnean bezala, biak bat ote datozen eta batak eta besteak nahi ote duten aztertzen da, eta baita, bata bestea pozteko, elkar ikus dezatela ere egiten da; era berean hemen ere, ituna egina dagoenean eta arima hau jakitun dagoenean zein ongi datorkion eta deliberatu duenean guztian bere Senarraren borondatea betetzea, honi poz ematen diola deritzon era guztietara; eta Haren Maiestatea, bestalde, gauzak horrela direla ... biak elkar ikustera etorri eta berarekin bat egiten du.
‎4 Uste dut nik, bat egitea oraindik ez dela iristen espirituzko ezkontza izateraino; baizik eta, hemen bi pertsona ezkontzekotan direnean bezala, biak bat ote datozen eta batak eta besteak nahi ote duten aztertzen da, eta baita, bata bestea pozteko, elkar ikus dezatela ere egiten da; era berean hemen ere, ituna egina dagoenean eta arima hau jakitun dagoenean zein ongi datorkion eta deliberatu duenean guztian bere Senarraren borondatea betetzea, honi poz ematen diola deritzon era guztietara; eta Haren Maiestatea, bestalde, gauzak horrela direla ongi dakiena bezala, pozik dago harekin, eta horrela mesede hau egiten du; hori hobeki uler diezaiola nahi du eta, esan ohi denez? biak elkar ikustera etorri eta berarekin bat egiten du. Hau honela dela esan dezakegu, une oso laburrean gertatzen delako.
‎7 Galde diezadakezue edota bi gauza hauetaz zalantza izan: lehenengoa, arima, esanda geratu denez, Jainkoaren borondatearekin hain bat egina badago, nola engaina daiteke, berak ez baitu nahi ezertan ere bere borondatea egiterik?
‎Irakurleen eskuetan jarri aurretik, zentsore eta teologoen oniritzia izan zuen. Santaren bi lagun izango dira legezko eginbehar hori beteko zutenak: A. Gracián karmeldar oinutsa eta A. Diego Yanguas domingotarra.
‎Barne Gazteluaegilearen goi mailako irakaspena da. Haren lurreko azken etapako fruitu heldua, haren bizitza espiritualaren bilakaeran behin betiko fasea, aurreko bi obren, Bizitza Liburuaren eta Perfekzio bidearen, mezua osatzera datorrena. Hemen kontaera autobiografikoa estaliagoa da, anonimoagoa, eta bizitzako azken hamarkada ere hartzen du, baita Bizitza Liburuak hartzen ez dituen grazia mistikoak ere.
Bien bitartean, gure Santa saminez zegoen, adituen iritziz eta baita beraren iritziz ere, gauza asko ongi adierazirik zeudelako liburu hartan. Han idatzirikoa oroimenera ekartzea, berriz, ezinezkoa izango zitzaiolakoan, hura berregiteko ahalegina ustel irtengo zela uste zuen.
‎Idazterakoan, aipaturiko bi aholkulari horien argibideei men egingo die: –Eta honela, agindua betetzeari ekin diot gaur, Hirutasun txit Santuaren egunean, 1577 urtean, une honetan nagoen Toledoko Karmengo San Jose monasterio honetan?
‎Ez du idatziko bi aholkulari haientzat, ezta aitor entzuleentzat ere Bizitza Liburua idatzi zuenez, bere monasterioetako moja karmeldar oinutsentzat baizik. Hauek jende xumea ziren, Teresaren lumatik sorturiko guztia esker oneko begiez eta maitasunez hartuko zutenak:
‎Tarte oso laburra izan zela iruditu zitzaidan. Harriturik geratu nintzen erlojuak jo zuenean eta bi ordu eman nituela liluramendu hartan eta aintzatan ohartu nintzenean. Harri eta zur geratzen nintzen gero, ikusiz goitik datorrela dirudien Jainkoaren egiazko maitasunaren su honetara hurbiltzean (izan ere, nahi izan, saiatu eta horretarako eginahalak egin arren, Haren Maiestateak nahi duenean izan ezik, beste batzuetan esan dudanez, ez naiz gauza haren txinpartatxo batedukitzeko), itxura batean nola suntsitzen duen akats, epelkeria eta miseriaz beteriko gizaki zaharra ikusiz; eta fenixak egin ohi duen antzera, irakurri dudanez?
‎27 Jesusen Lagundiko Ikastetxe batean nintzen, eta etxe hartako anaiak Jauna hartzen ari zirela, haien buru gainean palio bikain bat ikusi nuen. Hau bi aldiz ikusi nuen. Beste pertsona batzuek Jauna hartzen zutenean, ordea, ez nuen ikusten.
‎7 Abisu bat eman nahi dut hemen, norbaitek izango balu badaezpada; liluramendu handian gertatzen da, arima bat eginda dagoeneko une hura igarotakoan (ahalmenak guztiz sor daude, eta honek gutxi irauten du, esan dudanez), arima bere baitan bildurik geratzen da eta kanpo aldetik ere bere senera etorri ezin dela, baina bi ahalmenak geratzen dira, oroimena eta adimena, ia zoroaldian, oso zentzugabe. Hau noizean behin gertatzen dela diot, batez ere hasieratan.
‎Idatzi ondoren oraindik ez dut amaitu irakurtzea, eta berorrek haren bila bidaltzen du. Baliteke gauza batzuk gaizki adieraziak egotea eta beste batzuk bi aldiz jarriak; izan ere, hain asti gutxi izanik, idazten nuena ezin irakurri izan dut berriro. Zuzen beza berorrek eta agindu beza kopia egiteko, aita Ávila maisuari eraman behar bazaio badaezpada, norbaitek letra ezagutu dezakeelako.
‎4 Bedeinkatua izan bedi betiko, haren errukian itxaro baitut biok izango garela, berori eta ni, gurekin egin dituen harrigarriak argi bai argi ikusiko ditugun eta beti betiko Hura goretsiko dugun egoeran, amen.
‎A. Graciánek, berak zeukan liburuaren ertzean, erabakia hartu ez eze, ihesari ekin ere egin ziotela dio eta hau gaineratzen du hitzez hitz: jateko zertxobait harturik, bere nebarekin batera irten zen bere aitaren etxetik, biak , Jesu Kristogatik burua moztuko zieten mairuen lurraldera joateko asmoaz. Eta Adaja ko atetik irtetean, zubian aurrera joan ziren, beren osaba batek aurkitu eta berriro etxera ekarri zituen arte?
‎Baina, zer senti nezakeen nik, esango dudan hau bi aldiz ikusi ondoren?.
‎23 Behin Jauna hartzera joan nintzenean, bi deabru ikusi nituen arimaren begiekin, gorputzarenekin baino argiago, itxura guztiz higuingarrian. Adarrek apaiz gaixo haren eztarria inguratzen zutela begitandu zitzaidan, eta neure Jauna ikusi nuen niri ematera zihoan Forman, esana dudan gorentasunez esku haietan, bekatariak zirela garbi ikusten zen haietan, jarria; eta arima hura bekatu astunean zegoela ohartu nintzen.
‎24 Beste behin ere gertatu zitzaidan horrela ikara handiz utzi ninduen beste gauza bat. Jakin nuenez, eta urte askoan, nahiko gaizki bizi izan zen pertsona bat hil zen leku batean nengoen; bi urte zeramatzan gaixorik eta gauza batzuetan damuturik zegoela zirudien. Aitortzarik gabe hil zen, baina, hala ere, ez nuen uste kondenatuko zenik.
‎2 Beste behin oso gaixo zegoen pertsona bat gaitz oso mingarriaz; nolako gaitz mota zen ez dakidalako ez dut hemen seinalatzen. Ezin jasanezko gauza zen bi hilabetean eraman zuena eta zati zati egiten zuen oinaze artean zen. Ikustera joan zitzaion nire aitor entzulea, lehenago esan dudan Errektorea, eta pena handia eman zion, eta esan zidan nolanahi ere bisitatzera joateko, nire senidea zelako egin nezakeela hori.
‎Honetan ikusi nuen eskatzen nuena egingo zela, eta hala izan zen, oraindik egin gabe zegoen zerean pena guztiz kendu zitzaidala, eginda ikusiko banu bezala, gero izango zenez. Neure aitor entzuleei esan nien, garai hartan bi bainituen, oso jakintsuak eta Jainkoaren zerbitzari zintzoak.
‎6 Hain alde handia dago eskatzeko bi era hauen artean, non ez baitakit nola azaldu; izan ere, batean eskatzen badut ere (Jaunari eskatzeko ahalegina egiten baitut, beste batzuetan bezalako gar hura sentitu ez arren, ni egiaz ukitzen nautenak badira ere), mihia lotuta duenaren antzera da, hitz egin nahi izan arren, ezin du, eta hitz egiten badu ere, ulertuko ez dioten eran egiten du; edota argi eta esna hitz egiten duenaren eta gogot... Bata eskatzen da, esan dezagun, ahozko otoitzean bezala; bestea, berriz, kontenplazio hain goratuan, non nabari baita Jaunak entzuten digula eta Haren Maiestatea poztu egiten dela guk eskatzeaz eta guri mesede egiteaz.
‎Beraz, idazten duenean, begi berriez eta gainez egindako bihotzaz ari da. Horregatik, irakurleak euskarri onak izan ditzan bi lekukotasun eskaintzen zaizkio: Teresarena berarena alde batetik eta A. Bañezena bestetik.
‎Alonso jauna 1543ko abenduaren 24an hil zen; Ávilako orduko egutegia kontatzeko sistemaren arabera, urtearen azken eguna. Bi egun geroago() haren testamentua ireki zen, idatzia izan zena.
‎Ez da erraz, berak gurtu zituen Kristoren irudi ugarien artean, zein irudiz ari den hemen jakitea. Bi tradizio daude: bata Gizakundeko monasterioan eta bestea San Jose monasterioan.
‎1 eta 8 zenbakietan kontatzen dira bi nahigabealdi hauek.
‎Baieztapen hauen azpian autoreak duen ustea dago: adimenak bi bide dituela ezagutza lortzeko: bata aktiboki (gogoetaz?) eta bestea pasiboki (goi isurizko kontenplazioz).
‎Bibliako bi aipamen eta San Agustinen bat: Fil 4, 13; Aitorkizunak, 10, 29; Mt 14, 29
‎Kenduko dute oker legokeena: obra honen bi edo hiru hartzaileek, aldi berean irakurle eta zentsore zeregina izango dutenek.
‎Gelditasun hau eta arimaren bildutasuna: Bi termino hauek bigarren graduko otoitza adierazten dute (otoitz mistikorako sarrera).
‎Asko hitza bi aldiz jarri du, indarra ematearren edo.
‎Han: gelditasunezko otoitzean kontenplazio hutsa dela esan nahi du eta horrela, arima, Mariaren astialdi santuaz gozatzen dago; otoitz honetan, ordea, Marta ere izan daiteke, kontenplazioa eta ekintza biak batean bilduz. Ebanjelioko pasartearen aipamena (Lk 10, 38).
‎Ziurtasun handia eman zidan eta, nire ustez, on egin zion berari ere; bada, bera oso ona bazen ere, handik aurrera otoitzari gehiago eman zitzaion eta bere Ordenako monasterio batera baztertu zen, bakardade handia zegoenera, otoitzean hobeki jardun ahal izateko. Han bizi izan zen bi urte baino gehiago, eta obedientziak atera zuen handik; asko sentitu zuen, baina beraren beharra zuten, bera halakoa zelako.
‎Barruko hizketei kontra eginez jardun zuen ia bi urtez, San Frantzisko Borjaren erantzuna gorabehera (24, 3). Berriro emango du erresistentzia mingarri horren berri 15 zenbakian eta 27 kapituluko 1 zenbakian.
‎Gezurrezko hizketek ez dute barruko ondoriorik uzten; Jaunarenak, berriz, aldi berean hitzak eta egintzak dira. Bibliako Flp 4, 13 testu atalaren zantzua, zenbaki honetan bi aldiz agertu dena; eta lehenago ere bai, 13, 3an.
‎Elizak duen fedetik, hau da, Elizak sinesten eta irakasten duenetik. Bi aldiz dator zenbaki honetan.
Bi baieztapenek, hau da, deabrua gezurra bera dela eta egian ibiltzea, Ebanjelioan dute iturria: (ik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
bi 573 (3,77)
Bi 102 (0,67)
biak 57 (0,38)
Biz 34 (0,22)
biok 25 (0,16)
biek 16 (0,11)
bien 13 (0,09)
bien artean 12 (0,08)
biei 8 (0,05)
Biak 7 (0,05)
bietan 7 (0,05)
Bien 5 (0,03)
Bien artean 5 (0,03)
Biek 4 (0,03)
bitan 4 (0,03)
bien arteko 3 (0,02)
bietako 3 (0,02)
bietatik 3 (0,02)
bion artean 3 (0,02)
birekin 3 (0,02)
Biekin 2 (0,01)
biena 2 (0,01)
Bietako 1 (0,01)
Bietan 1 (0,01)
Bietarik 1 (0,01)
Bietatik 1 (0,01)
Biok 1 (0,01)
biekin 1 (0,01)
bientzat 1 (0,01)
bietakoak 1 (0,01)
bik 1 (0,01)
bioi 1 (0,01)
biokin 1 (0,01)
biontzat 1 (0,01)
biotako 1 (0,01)
biotan 1 (0,01)
birenetik 1 (0,01)
birengana 1 (0,01)
birengandik 1 (0,01)
biri 1 (0,01)
bitarako 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
bi gauza 43 (0,28)
bi urte 37 (0,24)
bi aldiz 36 (0,24)
bi egun 31 (0,20)
bi moja 27 (0,18)
bi gutun 22 (0,14)
bi ahizpa 21 (0,14)
bi fraide 21 (0,14)
bi bat 20 (0,13)
bi hilabete 19 (0,13)
bi alaba 15 (0,10)
bi ahalmen 13 (0,09)
bi bitarte 12 (0,08)
bi haiek 12 (0,08)
bi mila 11 (0,07)
bi hauek 10 (0,07)
bi bi 9 (0,06)
bi ere 8 (0,05)
bi pertsona 8 (0,05)
bi seme 8 (0,05)
bi egon 7 (0,05)
bi karmeldar 7 (0,05)
bi lagun 7 (0,05)
bi ordu 7 (0,05)
bi aita 6 (0,04)
bi egin 6 (0,04)
bi elkar 6 (0,04)
bi era 6 (0,04)
bi monasterio 6 (0,04)
bi adiskide 5 (0,03)
bi arrazoi 5 (0,03)
bi fundazio 5 (0,03)
bi ukan 5 (0,03)
bi alda 4 (0,03)
bi baino 4 (0,03)
bi halako 4 (0,03)
bi idazketa 4 (0,03)
bi jo 4 (0,03)
bi legoa 4 (0,03)
bi liburu 4 (0,03)
bi aipamen 3 (0,02)
bi arima 3 (0,02)
bi autografo 3 (0,02)
bi esan 3 (0,02)
bi etorri 3 (0,02)
bi hartu 3 (0,02)
bi hitz 3 (0,02)
bi horiek 3 (0,02)
bi itzuli 3 (0,02)
bi kalonje 3 (0,02)
bi pasarte 3 (0,02)
bi zati 3 (0,02)
bi agindu 2 (0,01)
bi aholkulari 2 (0,01)
bi aingeru 2 (0,01)
bi alde 2 (0,01)
bi anaia 2 (0,01)
bi andere 2 (0,01)
bi arte 2 (0,01)
bi aska 2 (0,01)
bi atera 2 (0,01)
bi aukera 2 (0,01)
bi bakarrik 2 (0,01)
bi bertsio 2 (0,01)
bi bertute 2 (0,01)
bi bidali 2 (0,01)
bi bide 2 (0,01)
bi bisitari 2 (0,01)
bi dobloi 2 (0,01)
bi domingotar 2 (0,01)
bi egoitza 2 (0,01)
bi engainatu 2 (0,01)
bi eraztun 2 (0,01)
bi erlijioso 2 (0,01)
bi erremedio 2 (0,01)
bi esku 2 (0,01)
bi galdu 2 (0,01)
bi gel 2 (0,01)
bi gurutze 2 (0,01)
bi jaso 2 (0,01)
bi kandela 2 (0,01)
bi kapitulu 2 (0,01)
bi komentu 2 (0,01)
bi konpondu 2 (0,01)
bi lastamarrega 2 (0,01)
bi lotaratu 2 (0,01)
bi margolan 2 (0,01)
bi nahigabealdi 2 (0,01)
bi neskatila 2 (0,01)
bi onartu 2 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
bi gauza hauek 26 (0,17)
bi fraide oinuts 10 (0,07)
bi gutun jaso 7 (0,05)
bi mila dukat 7 (0,05)
bi aldiz esan 6 (0,04)
bi aldiz idatzi 6 (0,04)
bi bat etorri 5 (0,03)
bi karmeldar oinuts 5 (0,03)
bi gutun idatzi 4 (0,03)
bi hilabete baino 4 (0,03)
bi moja oinuts 4 (0,03)
bi urte baino 4 (0,03)
bi ahizpa horiek 3 (0,02)
bi baino gehiago 3 (0,02)
bi bat egin 3 (0,02)
bi egun geroago 3 (0,02)
bi fundazio hauek 3 (0,02)
bi gauza bat 3 (0,02)
bi monasterio fundatu 3 (0,02)
bi seme alaba 3 (0,02)
bi urte lehenago 3 (0,02)
bi ahalmen horiek 2 (0,01)
bi ahizpa bat 2 (0,01)
bi aipamen etorri 2 (0,01)
bi aita hauek 2 (0,01)
bi aita oinuts 2 (0,01)
bi alaba ukan 2 (0,01)
bi aldiz etorri 2 (0,01)
bi aldiz ikusi 2 (0,01)
bi aldiz jarri 2 (0,01)
bi aldiz odol 2 (0,01)
bi aldiz oliadura 2 (0,01)
bi bat lagun 2 (0,01)
bi bertute hauek 2 (0,01)
bi bisitari apostoliko 2 (0,01)
bi dobloi txanpon 2 (0,01)
bi egoitza hauek 2 (0,01)
bi egun eman 2 (0,01)
bi egun han 2 (0,01)
bi egun hauek 2 (0,01)
bi egun lehenago 2 (0,01)
bi era hauek 2 (0,01)
bi ere bai 2 (0,01)
bi erremedio jarri 2 (0,01)
bi gutun horiek 2 (0,01)
bi haiek bat 2 (0,01)
bi hitz egin 2 (0,01)
bi karmeldar Erroma 2 (0,01)
bi komentu fundatu 2 (0,01)
bi moja atera 2 (0,01)
bi moja horiek 2 (0,01)
bi pertsona elkar 2 (0,01)
bi seme ere 2 (0,01)
bi urte egin 2 (0,01)
bi urte igaro 2 (0,01)
bi adiskide bat 1 (0,01)
bi adiskide hauek 1 (0,01)
bi agindu hauek 1 (0,01)
bi ahalmen aske 1 (0,01)
bi ahalmen barreiatu 1 (0,01)
bi ahalmen geratu 1 (0,01)
bi ahalmen hauek 1 (0,01)
bi ahalmen laguntza 1 (0,01)
bi ahalmen laster 1 (0,01)
bi ahalmen Marta 1 (0,01)
bi ahalmen mozkortu 1 (0,01)
bi ahalmen zarata 1 (0,01)
bi ahalmen zaratatsu 1 (0,01)
bi ahizpa aita 1 (0,01)
bi ahizpa aitaren 1 (0,01)
bi ahizpa ama 1 (0,01)
bi ahizpa baizik 1 (0,01)
bi ahizpa egin 1 (0,01)
bi ahizpa gaixo 1 (0,01)
bi ahizpa hauek 1 (0,01)
bi ahizpa Isabel 1 (0,01)
bi ahizpa joan 1 (0,01)
bi ahizpa maitasun 1 (0,01)
bi ahizpa poz 1 (0,01)
bi ahizpa ukan 1 (0,01)
bi aholkulari haiek 1 (0,01)
bi aholkulari horiek 1 (0,01)
bi aingeru ukan 1 (0,01)
bi aita agurgarri 1 (0,01)
bi aita karmeldar 1 (0,01)
bi alaba alargun 1 (0,01)
bi alaba bat 1 (0,01)
bi alaba bizibide 1 (0,01)
bi alaba geratu 1 (0,01)
bi alaba joan 1 (0,01)
bi alaba Katalina 1 (0,01)
bi alaba lagundu 1 (0,01)
bi alda egin 1 (0,01)
bi alda jokatu 1 (0,01)
bi alda nola 1 (0,01)
bi aldiz abisu 1 (0,01)
bi aldiz agertu 1 (0,01)
bi aldiz entzun 1 (0,01)
bi aldiz ere 1 (0,01)
bi aldiz ez 1 (0,01)
bi aldiz gertatu 1 (0,01)
bi aldiz hitz 1 (0,01)
bi aldiz irribarre 1 (0,01)
bi aldiz ordaindu 1 (0,01)
bi aldiz zigorkatu 1 (0,01)
bi anaia ez 1 (0,01)
bi anaia harreman 1 (0,01)
bi andere bat 1 (0,01)
bi andere Katalina 1 (0,01)
bi arima haiek 1 (0,01)
bi arima hauek 1 (0,01)
bi arrazoi egon 1 (0,01)
bi arte jardun 1 (0,01)
bi aska hauek 1 (0,01)
bi aukera eskaini 1 (0,01)
bi autografo egon 1 (0,01)
bi autografo etorri 1 (0,01)
bi autografo gorde 1 (0,01)
bi baino kaskar 1 (0,01)
bi bakarrik geratu 1 (0,01)
bi bakarrik joan 1 (0,01)
bi bat ama 1 (0,01)
bi bat bildu 1 (0,01)
bi bat buru 1 (0,01)
bi bat eraman 1 (0,01)
bi bat etxe 1 (0,01)
bi bat ote 1 (0,01)
bi bertsio eman 1 (0,01)
bi bertsio errepikatu 1 (0,01)
bi bi esan 1 (0,01)
bi bi galdu 1 (0,01)
bi bi iritzi 1 (0,01)
bi bi jainko 1 (0,01)
bi bi osatu 1 (0,01)
bi bi sustrai 1 (0,01)
bi bi zerbitzatu 1 (0,01)
bi bitarte Gregorio 1 (0,01)
bi bitarte gutxi 1 (0,01)
bi bitarte konpondu 1 (0,01)
bi domingotar izendatu 1 (0,01)
bi egon beldur 1 (0,01)
bi egon berak 1 (0,01)
bi egon beste 1 (0,01)
bi egon han 1 (0,01)
bi egun abiatu 1 (0,01)
bi egun aitortu 1 (0,01)
bi egun Alba 1 (0,01)
bi egun bat 1 (0,01)
bi egun erabili 1 (0,01)
bi egun guzti 1 (0,01)
bi egun hemen 1 (0,01)
bi egun hona 1 (0,01)
bi egun huts 1 (0,01)
bi egun idatzi 1 (0,01)
bi egun igaro 1 (0,01)
bi egun iritsi 1 (0,01)
bi egun ogi 1 (0,01)
bi egun Pedro 1 (0,01)
bi elkar gomendatu 1 (0,01)
bi elkar ibili 1 (0,01)
bi elkar ikusi 1 (0,01)
bi elkar sartu 1 (0,01)
bi engainatu ez 1 (0,01)
bi era egon 1 (0,01)
bi era esan 1 (0,01)
bi era maitasun 1 (0,01)
bi eraztun ere 1 (0,01)
bi ere gazte 1 (0,01)
bi ere gizon 1 (0,01)
bi ere on 1 (0,01)
bi erlijioso ere 1 (0,01)
bi esan gauza 1 (0,01)
bi esan jaun 1 (0,01)
bi esku gainezka 1 (0,01)
bi esku hartz 1 (0,01)
bi etorri behar 1 (0,01)
bi etorri ongi 1 (0,01)
bi fraide aurkitu 1 (0,01)
bi fraide bat 1 (0,01)
bi fraide dagoeneko 1 (0,01)
bi fraide eraman 1 (0,01)
bi fraide joan 1 (0,01)
bi fraide karmeldar 1 (0,01)
bi fraide orain 1 (0,01)
bi fraide soilik 1 (0,01)
bi fraide ukan 1 (0,01)
bi fundazio berri 1 (0,01)
bi fundazio egiteko 1 (0,01)
bi galdu baizik 1 (0,01)
bi gauza atera 1 (0,01)
bi gauza banako 1 (0,01)
bi gauza beldur 1 (0,01)
bi gauza bera 1 (0,01)
bi gauza besterik 1 (0,01)
bi gauza bildu 1 (0,01)
bi gauza egin 1 (0,01)
bi gauza egon 1 (0,01)
bi gauza esan 1 (0,01)
bi gauza horiek 1 (0,01)
bi gauza ikusi 1 (0,01)
bi gauza komentatu 1 (0,01)
bi gauza ziur 1 (0,01)
bi gel amaitu 1 (0,01)
bi gel eman 1 (0,01)
bi gurutze jarri 1 (0,01)
bi gurutze pasahitz 1 (0,01)
bi gutun azal 1 (0,01)
bi gutun bidali 1 (0,01)
bi gutun eman 1 (0,01)
bi gutun sorta 1 (0,01)
bi haiek ari 1 (0,01)
bi haiek errentadun 1 (0,01)
bi haiek gauza 1 (0,01)
bi haiek gogo 1 (0,01)
bi haiek hartu 1 (0,01)
bi haiek hauek 1 (0,01)
bi haiek okela 1 (0,01)
bi halako gehiago 1 (0,01)
bi halako handitu 1 (0,01)
bi halako pozbide 1 (0,01)
bi hartu behar 1 (0,01)
bi hauek agertu 1 (0,01)
bi hauek ari 1 (0,01)
bi hauek ezagutu 1 (0,01)
bi hauek gizakunde 1 (0,01)
bi hauek ikusi 1 (0,01)
bi hauek iritzi 1 (0,01)
bi hauek onarpen 1 (0,01)
bi hilabete behar 1 (0,01)
bi hilabete egin 1 (0,01)
bi hilabete eraman 1 (0,01)
bi hilabete eskumikatu 1 (0,01)
bi hilabete etorri 1 (0,01)
bi hilabete ezkondu 1 (0,01)
bi hilabete gutxi 1 (0,01)
bi hilabete hauek 1 (0,01)
bi hilabete Madril 1 (0,01)
bi hilabete monasterio 1 (0,01)
bi hilabete Salamanca 1 (0,01)
bi horiek egon 1 (0,01)
bi horiek inor 1 (0,01)
bi idazketa bera 1 (0,01)
bi idazketa egin 1 (0,01)
bi itzuli lan 1 (0,01)
bi kalonje eliza 1 (0,01)
bi kalonje eskatu 1 (0,01)
bi kalonje jaun 1 (0,01)
bi kandela bezala 1 (0,01)
bi kandela geratu 1 (0,01)
bi kapitulu bat 1 (0,01)
bi kapitulu izenburu 1 (0,01)
bi konpondu behar 1 (0,01)
bi lagun joan 1 (0,01)
bi lagun lekukotasun 1 (0,01)
bi lagun ukan 1 (0,01)
bi legoa etorri 1 (0,01)
bi liburu ari 1 (0,01)
bi liburu oihartzun 1 (0,01)
bi liburu ukan 1 (0,01)
bi margolan erosi 1 (0,01)
bi margolan hauek 1 (0,01)
bi mila soilik 1 (0,01)
bi moja ari 1 (0,01)
bi moja berri 1 (0,01)
bi moja eraman 1 (0,01)
bi moja eskatu 1 (0,01)
bi moja etorrarazi 1 (0,01)
bi moja ha 1 (0,01)
bi moja haiek 1 (0,01)
bi moja hartu 1 (0,01)
bi moja hemendik 1 (0,01)
bi moja hitz 1 (0,01)
bi moja karmeldar 1 (0,01)
bi moja nahasi 1 (0,01)
bi moja zalgurdi 1 (0,01)
bi monasterio egin 1 (0,01)
bi monasterio egon 1 (0,01)
bi monasterio hauek 1 (0,01)
bi nahigabealdi hauek 1 (0,01)
bi neskatila aberats 1 (0,01)
bi neskatila iloba 1 (0,01)
bi onartu berri 1 (0,01)
bi ordu baino 1 (0,01)
bi ordu berak 1 (0,01)
bi ordu eman 1 (0,01)
bi ordu iratzarri 1 (0,01)
bi pasarte aipamen 1 (0,01)
bi pasarte horiek 1 (0,01)
bi pasarte oihartzun 1 (0,01)
bi pertsona bake 1 (0,01)
bi pertsona esan 1 (0,01)
bi pertsona ezagutu 1 (0,01)
bi pertsona ezkondu 1 (0,01)
bi pertsona hitz 1 (0,01)
bi pertsona mota 1 (0,01)
bi seme ezagutu 1 (0,01)
bi ukan berori 1 (0,01)
bi ukan lagun 1 (0,01)
bi urte amaitu 1 (0,01)
bi urte behin 1 (0,01)
bi urte bete 1 (0,01)
bi urte bisitatu 1 (0,01)
bi urte eraman 1 (0,01)
bi urte ez 1 (0,01)
bi urte gaixo 1 (0,01)
bi urte geroago 1 (0,01)
bi urte geroztik 1 (0,01)
bi urte gezurrezko 1 (0,01)
bi urte honantz 1 (0,01)
bi urte irabazi 1 (0,01)
bi urte kontra 1 (0,01)
bi urte neu 1 (0,01)
bi urte profesa 1 (0,01)
bi urte soilik 1 (0,01)
bi zati azaldu 1 (0,01)
bi zati bereizi 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia