Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 2.773

2000
‎Bertsio ofizial eta bakarra, udazkenerako argia ikusi duena, Roman Felones eta Fermin Miranda irakasleek izenpeturik. Victor Pradera nazionalista espainiarrak hasitako ildoa, Opus Deiren Unibertsitateak gero kanonizatua, aurreiritzi ideologikoz zamatua, egungo antolamendu instituzional administratiboa justifikatzeko eginkizuna duena, Euklidesen teorema haietan bezala aurrez emaniko hipotesia egiaztatua gelditzen dena. Nahiz eta horretarako gertaeren interpretazio interesatuak eman behar izan, bestelakoak badirela isilduz.
‎Ez oso luzerako hala ere. Euskal Irakaskuntzaren izen onaren kanpainatxo bat lehenik, historia agintariek nahi bezala ematen ez den aitzakian; matrikulazioan mezu instituzionalik bat ere ez euskarazko ereduen alde, gero. Kontraerasoa diputazioburuak gidatu du.
‎Arau berriak datoz, karramarroen moduan atzera egiteko. Urte hasieran iniziatiba harturik zebilen euskal jendea ahal bezala ari da defentsa lanean azken hilabeteotan. Erresistentzian eusteko indarrak biltzen.
‎Erresistentzian eusteko indarrak biltzen. Lehenago bezala gelditzea lortuko bagenu, gaitz erdi.
‎Aurton, hiru urterik behin bezala , euskal herriko idazleoi egokitu zaigu Galeusca biltzarraren antolaketa, eta honezkero Ja ki n eko irakurle gehienek ondotxo dakiketen moduan urrian egin dugu Bizkaiko itsasaldean, Lekeition, Bermeorainoko egun bateko txangoarekin. Eta lehenengo eta behin, gure ostarien ustekabe polita aipatu behar dugu, benetako herri euskaldunetan zeudela konturatu baitziren.
‎Historian zehar beti izan dira euskaldunak alderdiotan. Eta Ipar Euskal Herrian bezala , horien guztien gaur egungo isiltasun eta kontzientzia faltak ematen du zer pentsa (abertzaleon ardura bera ere ahaztu gabe). Areago historian zenbait eskualdetan euskal kontzientzia izan duten sozialisten kasuan.
‎Aurreko urteko joerari jarraiki, badirudi sendotze prozesua aurrera doala, ez arinegi, baina bai etengabe. Ez dirudi, beste batzuetan bezala , gehiegi puztu eta lehertzeko arriskurik dagoenik oraingoan. Eta ez dela gertatuko orain urte batzuk bezala, garai hartako talde nagusiak desagertu zirenean, basamortu bihurtzeko prozesua.
‎Ez dirudi, beste batzuetan bezala, gehiegi puztu eta lehertzeko arriskurik dagoenik oraingoan. Eta ez dela gertatuko orain urte batzuk bezala , garai hartako talde nagusiak desagertu zirenean, basamortu bihurtzeko prozesua. Gaur egun badira baikor izateko arrazoiak eta sintomak.
‎Beraz, ez da hain harrigarria gure artean luzaro, bai teorian eta bai praktikan ere, gizarteari behin eta berriro azaldu beharra euskara, beste edozein hizkuntza bezala , kulturaren adierazpide egokia izan zitekeela, hau Estatuaren goiko mailetan, bai eta unibertsitateko irakasleen artean ere oso eztabaidagarria izaten baitzen, haren aurkako zapalkuntza justifikatu eta harekin aurrera segitzeko aitzakiatzat.
‎Horri gutxi iritziz, nonbait, azken gehigarri zaratatsu gisa, jai hartako erregina iraintzeko ausartzia barkaezina ere izan zuen, hari, lotsagabeki, ezjakina zela aurpegiratuz: " harribitxiz beterik zaude, baina pinpirina zara eta ez dakizu horiek behar bezala eramaten: izan ere, dirua sobera daukazu baina kultura falta duzu", eta hori guztiori lege zaharreko gizarte probintzial hartan plazaratu zuen, emakumeari zor zitzaion errespetua ezin eztabaida zitekeen deduzko puntutzat zeukatenen artean.
‎Logikaz, hasierako premisa egiazkoa balitz, hau da, euskara euskaldunen kultur aurrerapenerako benetako oztopo izanez gero, Unamunok uste zuenez, begien bistan dago haren gomendioa, ikaragarri eta bortitza izanik ere, erabat zuzena zela. Zuzenago eta zintzoagoa, nolanahi ere den, Pfo Barojarena baino, beronek, bilbotarrak bezala , euskaldun eskolatuei euskara alde batera uzteko deia egin arren, ez baitzuen nahi gure hizkuntza baserritarren eta maila apaleko jendeen ezpainetatik gal zedin, horrela herri kantak, bertsoak eta folklorea bederen gorde zitezen. Beraz, Barojak hiritar multzo bi proposatzen zuen Euskal Herrirako:
‎Ordura arte euskararen maitale sutsua izandakoa, geroztik haren azterlari hotz bilakatzen hasi zen, hura ikerketa zientifikorako gai hutstzat harturik, hizkuntza bizi gisa izan zezakeen patuaz arduratu gabe. Garai hartan euskara ondo ikasteko zailtasunak, eskuliburu, gramatika onik eta irakasle egokirik eza kontuan hartu gabe, Unamunok, antza, pentsatu zuen berak hura behar bezala menderatu ez bazuen, ez zela hartarako gaitasunik edo bitarteko didaktiko aproposik ez zeukalako, hizkuntza zail eta madarikatu hura ezin ikasizkoa zelako baizik, eta are okerrago, bere gogoetak behar bezain argi adierazteko, euskaraz ezin baliatzea ez zela berak hura behar bezain ongi ez jakitearen ondorio, hizkuntzak berak kulturarako bide izateko balio ez zuelako baizik.
‎Ez al zuen jabearen begiak gizentzen behia? Eta alderaketaren zabarra barka diezadazuen, oroitaraziko dizuet maitemindua beti" itsuturik" dagoela, alegia, ez duela besteek bezala ikusten. Edo ez duela ikusi beharrik," lanbroak izkutatzen dizkionean" maite ditu poetak gure bazterrak.
‎Horixe zekarren Artzek bere lehen liburuan, baina ez gintuen horrengatik hainbeste harrotu euskaldunok —literaturzaleok zein euskaltzaleok— Isturitzetik Tolosan barru hark. Estreinakoz, liburua objektu artistiko bezala ageri zitzaigun, alor anitzeko lanketa batean. Abangoardia literaturan sartua genuen plastikaren eta ozentasunaren eskutik; liburua ikusi eta entzuteko eszenario multiplea da, kaligramak eta hotsezko eskulturak eskaintzen zaizkio irakurle aktibo bati.
‎Baina ez da ozentasun hutsa, marrumak kontzeptu bat ezkutatzen duela ohartzen gara, zentzumenak erreskatatu digulako. Ez irakurtzeko bakarrik, ikusteko ere balio dutela begiek oroitarazten digu poetak, belarriek entzuteko bezala . Artzeren ozendura jokoek balio sinbolikoa dute, fonosinbolismoa dira.
‎Edergailua ez baita bakarrik forma mailan atzematen, apaingarri esaten dugun hori izan liteke mezuari desmezu egiten dion joko kontzeptuala ere. Eta soberakinak sobera dira beti. gogoratuko duzu heriotzak zuen masaila horia gelako itzal ketsuan agurea eta amona aulki marroietan betebeharrekin jarrita korridorean zoru freskoa pauso ahul batzuen azpitik eta negar pixka bat isilik haurraren bideak leuntzen bi koadrotan arbasoak denbora hatzetan balego bezala eta behakoak horman erailak edo ezpain gorrien puzturan jendetza triste marmarka besarkadak eta intsentsua pertsonen joateaz solasa eta bihotzean gorde ezin lurpera zeramaten kaxa eskaileretan beherantz baldar karreran kalean airean geldiro kanpaiak haurtzaroa iheska arropa beltz haiek eta atea itxi zuteneko danbada
‎Madalena bezala nago negarrez.
‎Jostailua izorratu diozuen haurra bezala negarrez nago.
‎Lotu duzuen zoroa bezala negarrez nago.
‎Suhiltzaileak deitzen dituzuenean piromanoa bezala negarrez nago.
‎Erremedio gabeko bale zauritua bezala negarrez nago.
‎Birikarik gabeko turuta bezala negarrez nago.
‎Saxofoi ilez butxatutako isurbidea bezala negarrez nago.
‎Ospitale bat bezala negarrez nago.
‎Pupitre bat bezala negarrez nago.
‎Barnebide luze bat bezala negarrez nago.
‎Puntagabeko urrats bat bezala negarrez nago.
‎Asmatiko bat bezala negarrez nago.
‎Txori murriztu bat bezala negarrez nago.
‎[ bezala iraultzaren zakil mehatxugilea ikusiz.
‎Negarrez nago Dylan Thomas bezala
‎Adamov bezala
‎Rimbaud bezala
‎Xabier Montoia bezala , neroni bezala, azken finean.
‎Xabier Montoia bezala, neroni bezala , azken finean.
‎beste poeta bat. Badakit Rikardo Arregik ezagutzen zuela Montoiaren lana, eta ez bera bezala gasteiztarra delako, baizik eta hura bezala irakurle handia delako. Arregi oso kontzientea da malkoa, alegia, lirika, oso landua dagoela, gai eternalek —heriotzak, maitasunak, maitasun ezak... — eragindako komunleku handi bat besterik ez dela.
‎beste poeta bat. Badakit Rikardo Arregik ezagutzen zuela Montoiaren lana, eta ez bera bezala gasteiztarra delako, baizik eta hura bezala irakurle handia delako. Arregi oso kontzientea da malkoa, alegia, lirika, oso landua dagoela, gai eternalek —heriotzak, maitasunak, maitasun ezak... — eragindako komunleku handi bat besterik ez dela.
‎Hiru izen nabarmenduko nituzke nik exilioko poetak bezala : Monzon, Etxebarria eta Zaitegi, eta azken hau hartuko nuke exilioak, exilio politikoak alegia, sorrarazi ohi duen poesiaren egile eredutzat.
‎Sortzaile kontentagaitza estiloan, Lekuonak aitortua du ez dela idazteari lotzen" luma berritu zaiola nabaritzen ez duen bitartean". Egia da, testua obra estetiko konplitua bezala aurkeztu izan digu beti. Bere poemak, eta baita liburuak ere, sistema koherenteak dira, perfekzio batean eskaintzen zaizkigu.
‎Eta orduan gure historia garaikideaz eginen du gogoeta, edo maitamalura dastatuko du. Bestek eta aspaldi" idatzi izan balitu bezala " idatzi izan ditu maiz bereak Arregik, maisua da teknika horretan.
‎Lizardik malko poetiko asko isuri zituen, eta onartu dugu noski denak ez zirela" ari dut negarra" esan beharrerainoko faltsuak izan. Maitearen heriotza, esaterako, gai" poetikoa" izanagatik, semearenean ez bezala esperientzia errealean oinarririk ez zeukana, oso trataera desberdinez aurkezten digu" Mattasunaren illetea" n edo" Etxeko kea" n; amonarena lantzen duenean berriz, alde handia dago" Amona" izeneko hartatik" Biotzean min dut" ezagunera:
‎Ol bat yaso ta ikusi dut musu ximela: parre antxa, bizirik balirau bezela : ler adi, biotz!) ordun, ixar bat biztu du nere gau beltzak.
‎Horrela, olerkariek mende erdi eta gehiagoan ezin egin izan zutena burutu zuen Lizardik: " bezala "," iduri"," antzo"," hala" moduko alderagailuak eta gidoi parentesiak baliatuz, gure poesiaren garapena azkartzeko baitezpadako tresna eman zigun: analogia poetikoa.
‎" Aingura bota dut Arratsaldean/ Oina ezarri dut Udazkenean." Iruditeria mailako lorpenok, alabaina, ez zuten poeta errazkerian mugatu. Orixek aholkatu moduan beti goragoko asmoz, bere poemek gero eta distira partzial gutiago dute, metafora baliabide tekniko bezala ulertzetik poema bera metafora handi bat bezala lantzera jo baitzuen, amonaren heriotzaren trataerak, adibidez, frogatzen duen bezala: " Biotzean min dut" eresitik" Asaba zarren baratza" eta are" Euskal Pizkundea" poema sinbolikoetara dagoen aldeak adierazten du poetaren eboluzioa.
‎" Aingura bota dut Arratsaldean/ Oina ezarri dut Udazkenean." Iruditeria mailako lorpenok, alabaina, ez zuten poeta errazkerian mugatu. Orixek aholkatu moduan beti goragoko asmoz, bere poemek gero eta distira partzial gutiago dute, metafora baliabide tekniko bezala ulertzetik poema bera metafora handi bat bezala lantzera jo baitzuen, amonaren heriotzaren trataerak, adibidez, frogatzen duen bezala: " Biotzean min dut" eresitik" Asaba zarren baratza" eta are" Euskal Pizkundea" poema sinbolikoetara dagoen aldeak adierazten du poetaren eboluzioa.
‎Nik bisitatu nuenean, urria ongi aurrera ordurako, Euskal Herriko kostaldeak tarteka, udazkenetan, eman ohi dizkigun lainoz zipriztindutako zeru urdina nagusitu zen, eta hankapeko belardian nabaria zen freskura, eta gorriaren gama pil pilean zegoen aurretik izandako berdea arboletako hostoetatik desagertzen ari zen bitartean. Eta hantxe zeuden Chillidaren eskultura handiak, beti han egon balira bezala, betiko han baleude bezala , euren tokia, artistak sortu zituenetik, hura izan balitz bezala, eta orain arte esanahi osoa erakusteko gauza izan ez balira bezala. Ez nuen patrikako CD horietako bat eraman, Johann Sebastian Bachen laugarrensuit e a —Csaba Onzcayren celloak joa, esate baterako— aldi berean entzun ahal izateko, baina beharbada komenigarria izango litzateke artistaren sorkuntzan hainbesteko garrantzia izan omen duen musikaz laguntzea Chillida lekura egindako bisita.
‎Baina balio positibo horrekin batera, kezkatu egin nau Chillidaren museoa zabaltzeak sortu duen oihartzun mediatiko ikaragarrian, bere obraren inguruko debate handirik ikusi ez izanak. Niri ere gustatzen zait Chillidaren lana, beste askori bezala , baina aho bakar batek hitz egin du Chillidaren lanaren inguruan aste guztiotan, eta faltan bota dut orain hamarkada batzuk Jorge Oteizarekin sortutako tirabira, haserre eta eztabaidak gaur egun berpiztu ez izana, ez Oteizarekin —ez zuten eta alferrik elkar besarkatu bi artistek, lehenagoko gorabeherak atzean utzi izanaren sinbolo gisa— baina bai Chillidaren obrak dituen kritiko gogorre...
‎Eraikuntza nazionala motel dabil. ezinbiltzan. lizarrako euforiak ahaztuta, etsipena nagusi orain. Hala ere, une honetan lehenago bezala , Euskal Herrian benetako erreferentzia nazionalak hedabideetan nork ematen dituen begi bistakoa da: Euskaldunon Egunkaria.
‎" Chat semanal" bezala ezagutzen den berriketa foroa ere aipagarria da nabigatzaileen artean duen arrakastagatik. Gune elkarreragile honetan astean behin, ostegunetan, 22:00etatik 23:00etara bitartean, katalanez, pertsona publiko ospetsu bat internauten galdera guztiei erantzuten saiatzen da.
‎Bernardo Daz Nostyren arabera, 1999 urtearen amaieran mundu osoan gaztelaniaz idazten ziren 930 egunkarietatik 403k, ia erdiek alegia, zuten bertsio digitala sarean. Hauetatik, 100 Mexikokoak ziren; 81, Estatu espainiarrekoak, arestian aipatu bezala ; 64, Argentinakoak; 23, Venezuelakoak; 20, Perukoak; 19, Kolonbiakoak; 14, Txilekoak; 12, Estatu Batuetakoak; 10, Ekuadorrekoak; 10, Uruguaykoak; 7, Boliviakoak; eta beste 43 herrialde desberdinetan sakabanatutakoak. Hala eta guztiz ere, esan behar da kopuru hauek etengabe ari direla aldatzen.
‎Aipatu dugu, dagoeneko, gure mendebaldeko gizarte guztietako geroz eta nabarmenagoa den ezaugarrietariko bat kultur aniztasuna edota multikulturalismoarena dela. ...jioso ezberdinak dituzten talde bat baino gehiago ohi dago (kristauak, musulmanak, judutarrak, eta abar); bizitza estilo arras diferenteak dituzten taldeak (azpikulturak, kontrakulturak, eta abar) aurkitzea geroz eta normalagoa da; sarri askotan, jatorri etniko ezberdinetako talde anitz ere badago(, asiarrak, turkiarrak, hegoamerikarrak, eta abar; hauexek dira estatu etnianitzak edota polietnikoak bezala ezagutzen direnak); munduko ia herrialde guztiak (Islandia eta Korea biak aipatzen ohi dira salbuespen gisa) nazio ezberdinez osaturiko estatuak dira, askotan (baina ez halabeharrez) hizkuntza bereizgarri nagusi bezala dutela. Aipaturiko giza talde hauek guztiak" talde orohartzaileak" (grupos comprehensivos) dira (Margalit eta Raz, 1998) edota, terminologia aldatuz baina ideia bera adieraziz," kultura sozietalak" (culturas societales) osatzen dituzte (Kymlicka, 1996).
‎Aipatu dugu, dagoeneko, gure mendebaldeko gizarte guztietako geroz eta nabarmenagoa den ezaugarrietariko bat kultur aniztasuna edota multikulturalismoarena dela. ...rmalagoa da; sarri askotan, jatorri etniko ezberdinetako talde anitz ere badago(, asiarrak, turkiarrak, hegoamerikarrak, eta abar; hauexek dira estatu etnianitzak edota polietnikoak bezala ezagutzen direnak); munduko ia herrialde guztiak (Islandia eta Korea biak aipatzen ohi dira salbuespen gisa) nazio ezberdinez osaturiko estatuak dira, askotan (baina ez halabeharrez) hizkuntza bereizgarri nagusi bezala dutela. Aipaturiko giza talde hauek guztiak" talde orohartzaileak" (grupos comprehensivos) dira (Margalit eta Raz, 1998) edota, terminologia aldatuz baina ideia bera adieraziz," kultura sozietalak" (culturas societales) osatzen dituzte (Kymlicka, 1996).
‎Oro har, ekintza hauek, historia, etorkin etniko zein sozial, genero, erlijio edota talde kultural batekoa izateagatik beraien buruak antzinatik bazterturik ikusi dituzten gizabanakoak gizartearen patu kolektiboan benetan parte har dezaten dute helburutzat. Beste hitzetan esanda, gizartekideak hiritartasunaren idealera hurbildu daitezen kontsideratu behar zaie, ez indibiduo abstraktuak, isolatuak bezala , baizik eta giza talde ezberdinekin lotura estuak dituzten indibiduoak bezala. Estatuak esku hartu behar du aipaturiko talde horiek orohartzaileak direnean, defentsa premia larrian daudenean eta, aldi berean, bere kideen askatasuna eta errespetua babesten dutenean.
‎Oro har, ekintza hauek, historia, etorkin etniko zein sozial, genero, erlijio edota talde kultural batekoa izateagatik beraien buruak antzinatik bazterturik ikusi dituzten gizabanakoak gizartearen patu kolektiboan benetan parte har dezaten dute helburutzat. Beste hitzetan esanda, gizartekideak hiritartasunaren idealera hurbildu daitezen kontsideratu behar zaie, ez indibiduo abstraktuak, isolatuak bezala, baizik eta giza talde ezberdinekin lotura estuak dituzten indibiduoak bezala . Estatuak esku hartu behar du aipaturiko talde horiek orohartzaileak direnean, defentsa premia larrian daudenean eta, aldi berean, bere kideen askatasuna eta errespetua babesten dutenean.
‎6 Kulturak berez baliotsuak direlako (ikuspuntu esentzialistatzat jo dezakegun ikuspegia, alegia) edota esanguratsu diren bizimodu ezberdinetara sarbidea eskaintzen dutelako (ikuspegi instrumental bezala bataiatu daitekeen ikuspegia), garrantzi handiko auzia bada ere, idazki honetan jorratuko ez dugun gaia da.
‎Historikoki, estatuaren neutraltasunaren preskripzio honek Erreforma eta XVI. eta XVII. mendeetako gatazka erlijiosoetan du bere jatorria. Orduan, Locke bezalako pentsalariek erlijio ezberdinen arteko tolerantzia aldarrikatu zuten bake soziala eta jabegoa bermatzeko nahitaezko bide bezala . Ez kasualitatez, momentu horretan bertan kokatzen ohi da liberalismoaren jaiotza.
‎Kanpo protagonismoaren azken xedea hauxe izan zen: nazionalismoak berak nazioarteko onarpena eskuratzea, mugimendu politiko bezala , etorkizunean euskal nazioaren nazioarteko onarpena lortzeko asmoz.
‎Lehen Eusko Jaurlaritzaren eskutik sartu zen Euskadi orduan, nazio bezala eta eskubide osoz, nazioarteko bizitzan. Urratutako bideari hurrengo urteetan ere jarraituko zitzaion, zeren atzerriratu bazen ere Eusko Jaurlaritza ez baitzen Gerraren ostean desegin.
‎1) Historia mailan: euskal nazionalismoa garai eta erakunde politiko desberdinetan antolatu zen, mugimendu politiko sozial bezala , eta XIX. mendeko 90eko hamarkadatik —sortu zenetik— XX. mendeko 30eko hamarkadaren amaierara arte areagotu zuen bere kanpo jarduera. Lehenengo urteetan, jarduera ahul eta irregularra izan zuen nazionalismoak, ondoren indartu egin zuen, eta errepublikako urteetan garapen garrantzitsu eta esanguratsua izan zuen.
‎Gerra bukatuz gero, Jose Miguel de Barandiaranen pertsonalitatea tinko gailendu zen Iparraldean, besteak beste, antropologiari buruzko publikazio askoren bultzatzaile eta kolaboratzaile bezala . Horrela, 1946tik 1951ra Saran argitaratzen zen Ikuska, Giza Ikaskuntzaren Antropologia Saileko aldizkaria, eraman zuen.
‎Horrela, 1946tik 1951ra Saran argitaratzen zen Ikuska, Giza Ikaskuntzaren Antropologia Saileko aldizkaria, eraman zuen. Horretan, kolaboratzaile bezala Gil G. Reicher, Rene Lafon eta Manuel de la Sota aipatzen ziren. 1947 urteaz gero Baionan publikatzen ziren beste bi aldizkari ere eramango zituen:
‎Violet Alford, Severo de Altube, Isidoro de Fagoaga, Ramiro Arrue, Louis Dassance, Jean Elissalde, Pierre Lhande, Pierre Lafitte, Nicolas Ormaetxea, Ramon d’Erze, Justo Garate, Georges Lacombe, Rene Lacombe, Manuel de la Sota, Rene Lafon... Aldizkariotan, aurreko gehienetan bezala , hiru hizkuntzak erabiltzen ziren.
‎Zaitegiren Euskal Herrira itzultzeko erabakia, nolabait, garai berrien iragarpen bezala ere azter daiteke. Erabaki horren atzean justifikazio pertsonalak izan arren —Zaitegiren ama bakarrik bizi zen Arrasaten eta honi laguntzeko gogoa azaldu zuen idazleak—, egoera politikoaren aldaketa txiki batzuen inpresioa ere sor zitekeen, zabaltze eskas batena.
‎Euzko Gogoa ren kasuan, Gernik a-ren ean esaten genuenaren antzekoa aipa daiteke. Aldizkari hori ahalegin handi baten adibidea izan zen, Zaitegirena alegia, sarritan behar den bezala gehiegi goratu ez dena. Hedabide txiki horretatik asmo handiko proiektua aurrera eramaten saiatu zen, gure hizkuntzari beste kultura maila emateko nahiarekin.
‎Ikuspuntu politikotik egiten ziren atzerriratuen aldizkarietara itzuliz, II. Mundu Gerra ondorengo hauen eklosioa, Iparraldean bezala , Estatu frantses osoan bizi izan zen. Adibidez, 1945 urteaz gero Euzko Deya berriz ere kaleratu zen.
‎12 Guernika ren kasuan bezala , Euzko Gogoa ren" z" hori ere argitaletxean izandako akats ortografiko baten ondorioa izan zen.
‎JOSE RAMON ZABALA Z',_, „__ ranco jeneralaren altxamenduak eragindako erbesteratzeak gure kulturaren arrastoak munduan zehar indarrez eraman zituen, gaur egun zoritxarrez ahaztuta edo, sarritan, gure artean nahiko ezezagunak gelditu direnak, hain zuzen. Behin baino gehiagotan Euskal Herritik at eginiko lanak betirako galdu dira, eta hori gertatu ez denean, bigarren mailako ekimen bezala gogoratu dira, balio gutxiko lan boluntarista baten emaitza kaskar bezala. Errealitatea ez da hori izan, eta askotan, balio handiko ekimenak estatu desberdinetan sakabanatuta gelditu izan dira.
‎JOSE RAMON ZABALA Z',_, „__ ranco jeneralaren altxamenduak eragindako erbesteratzeak gure kulturaren arrastoak munduan zehar indarrez eraman zituen, gaur egun zoritxarrez ahaztuta edo, sarritan, gure artean nahiko ezezagunak gelditu direnak, hain zuzen. Behin baino gehiagotan Euskal Herritik at eginiko lanak betirako galdu dira, eta hori gertatu ez denean, bigarren mailako ekimen bezala gogoratu dira, balio gutxiko lan boluntarista baten emaitza kaskar bezala . Errealitatea ez da hori izan, eta askotan, balio handiko ekimenak estatu desberdinetan sakabanatuta gelditu izan dira.
‎Era horretan, iheslarien aldeko giroa sortu beharrean, hauen aurkako jarrera zabaldu zen orokorrean, sektore batzuek etsai bezala ikusten baitzituzten hauek. Hori izan zen, erran baterako, Eskualduna() Donibane Lohizuneko aldizkari kontserbadoreak egin zuen kanpainaren kasua; aldizkari honek
‎Ideologia aldetik EAJrekin lotura estua zuen Euzko En da k —berez, askotan, hor agertutakoak, gero Eusko Deya n ere argitaratu ziren—, baina haren helburu nagusiak kulturalak ziren; zentzu horretan, mundu osoan sakabanatutako euskaldunen lotura moduko ekimen abertzale bezala definitzen zen. Hau guztia horrela azaldu zuten Parisko Euzko Deya n jasotako aurkezpen gisako artikulu batean3:
‎Jose Javier de Legia historiagilearen zuzendaritzapean, Eusko Enda n argitaratzen ziren lanak gai desberdinetako espezialistek egindakoak izaten ziren: Jose Miguel de Barandiaran etnografo bezala , Juan Gorostiaga euskaltzaina onomastikaren ikerketaz jakile bezala, Adolfo de Larrañaga gaztelaniaz idatzitako literaturaren espezialista, Juan de Eguileor biografoa, Inazio Eizmendi Basarri bertsolaria, e.a. Batzuetan, adituen izenak izengoitiz ezkutatuta gelditzen ziren: Jakin euskal hizkuntzaz aditua, Ibon euskal poesiaz, Ayx erre filosofiaz...
‎Jose Javier de Legia historiagilearen zuzendaritzapean, Eusko Enda n argitaratzen ziren lanak gai desberdinetako espezialistek egindakoak izaten ziren: Jose Miguel de Barandiaran etnografo bezala, Juan Gorostiaga euskaltzaina onomastikaren ikerketaz jakile bezala , Adolfo de Larrañaga gaztelaniaz idatzitako literaturaren espezialista, Juan de Eguileor biografoa, Inazio Eizmendi Basarri bertsolaria, e.a. Batzuetan, adituen izenak izengoitiz ezkutatuta gelditzen ziren: Jakin euskal hizkuntzaz aditua, Ibon euskal poesiaz, Ayx erre filosofiaz...
‎Nolanahi ere, nahiz eta iniziatiba hauek eta beste batzuk izan, II. Mundu Gerraren bukaera arte, atzerri bezala definitu ezin daitekeen marko soziologiko horretan, ez da egongo bi aldeetako intelektualen arteko benetako kolaborazio esturik eta elkarlanik. Horren ondorioz, Hegoaldetik heldu ziren iheslariek, aurretik Iparraldean egiten ari zen lan kulturala indartuko dute.
‎Dena dela, honek iraupen gutxi izan zuen, zazpi zenbaki besterik ez baitziren atera. Aldizkari honek, eragile nagusi bezala , Juan Thalamas Labandibar eta Alberto Onaindia izan zituen, eta, kolaboratzaile bezala, Juan Gorostiaga, Rafael Picavea eta Pierre Lafitte aipatzen ziren. Ekimen honen helburu nagusia atzerriko erlijiosoekin komunikatzea bazen, laster zenbait idazle laikok ere proiektuan parte hartuko zutela esan behar dugu.
‎Dena dela, honek iraupen gutxi izan zuen, zazpi zenbaki besterik ez baitziren atera. Aldizkari honek, eragile nagusi bezala, Juan Thalamas Labandibar eta Alberto Onaindia izan zituen, eta, kolaboratzaile bezala , Juan Gorostiaga, Rafael Picavea eta Pierre Lafitte aipatzen ziren. Ekimen honen helburu nagusia atzerriko erlijiosoekin komunikatzea bazen, laster zenbait idazle laikok ere proiektuan parte hartuko zutela esan behar dugu.
‎Nolabait, Hegoaldean zabaldutako nahasmena (beste hainbat arloren artean, kulturaren suntsiketa), une hartan Iparraldean ere nagusitu egin zen. gutxitan egon da hain baztertuta gure kultura bi gerra horien urteetan bezala . Ez da gehiegikeria esatea euskal kulturak gaur egun oraindik gertakizun haien nolabaiteko ondorioak bizi dituela.
‎Horiek ere, orduko egoera larria kontuan hartuta, ezin ziren izan kalitate handikoak. Azken horien artean, 1940tik 1945era euskal milizianoen komunikabide bezala argitaratu zenGu da ri ren kasua dugu, hain zuzen. Gudari hilabetero atera zen, makinaz idatzita eta multikopien bidez. Haren helburua, euskal erresistentziaren moralari eustea ez ezik, jarraitu behar ziren lerro estrategikoak eta politikoak ere ezartzea zen.
‎Argitaratzeko baimena eskuratzeko, Pierre Lafittek, hogeita hamar urtetan komunikabide honen zuzendaria izango zenak, nazien aurka erakutsitako merituak azaldu behar izan zituen. Herriaez zen atera erbesteratuen eraginen ondorio bezala , eta honen helburu nagusia Iparraldeko biztanleria nekazaria izango zen, hain zuzen; horretarako, bertako euskalkiak erabiliko zituen. Asmo berberaz eta Marc Legasseren ardurapean —mugaren bi aldeetan beti atzerriratu bezala bizi izan den idazlea—, 1950 urtean, umeei zuzendutako Pottoloizeneko gehigarri berria antolatu zuten.
‎Herriaez zen atera erbesteratuen eraginen ondorio bezala, eta honen helburu nagusia Iparraldeko biztanleria nekazaria izango zen, hain zuzen; horretarako, bertako euskalkiak erabiliko zituen. Asmo berberaz eta Marc Legasseren ardurapean —mugaren bi aldeetan beti atzerriratu bezala bizi izan den idazlea—, 1950 urtean, umeei zuzendutako Pottoloizeneko gehigarri berria antolatu zuten.
‎Gernika —hasieran Guernika bezala agertua, akats ortografiko baten ondorioz— Instituto Vasco de Extension Cultural erakundearen bozeramaile bezala aurkeztu zen, eta hasiera hasieratik, ideologikoki," Eman da zabalzazu. Euskal humanismo herritarren alde" lemarekin batera, humanismo unibertsalaren defentsan kokatu zen.
‎Gernika —hasieran Guernika bezala agertua, akats ortografiko baten ondorioz— Instituto Vasco de Extension Cultural erakundearen bozeramaile bezala aurkeztu zen, eta hasiera hasieratik, ideologikoki," Eman da zabalzazu. Euskal humanismo herritarren alde" lemarekin batera, humanismo unibertsalaren defentsan kokatu zen.
‎Horrek behartu egiten du, alde batetik, tradizioaren jarraitzaile hutsa ez izatera, eta bestetik, perfekzioaren etengabeko bilaketa batera. Hitzaren Euklides bat bezala , bai.
‎Trinkotik harrora egin du, esaldi laburbildutik lerro luzeko perpausa lasaietara eraman gaitu, eta formulazio gotorretan eskaintzen zizkigun mezu kriptikoak poema ia narratiboetara ekarri dizkigu. Dekodifikatze bat egin du, ariketa psikoanalitiko batean bezala obsesioak espazio ilunetatik argira atereaz. Ez, alabaina, konfesionalismo errazean.
‎Ez, alabaina, konfesionalismo errazean. Irudiek ez dute indarra galdu, eta poemaren egitura lirika problematiko batek sortzen du," Leiho irekiak" izenekoan bezala :
‎Poesia sozialari bezala poesia existentzialari uko eginez eta sentimentalismoari bezala baikortasunari bizkar emanda, jardun poetikoari berari buruzko jarrera berri bat zekarren Etiopiak: poeta ez da mintzo lehen pertsonan, sentimenduak gorde edo intelektualizatu egiten ditu inozotasuna ekiditearren; inguruarekiko behakoa urruna du, ez ordea insolidarioa, maite ditu baztertuak eta derrotatuak;" dena esana balego bezalako" zuhurtzia hotzak ez darama isiltasunera, baizik eta egunkarietako, liburuetako eta filmeetako erreferentziak ekartzera ingurua deskribatu eta ulertzeko collagearen teknikaz, gure oroimen kolektiboa aberastu eta osatzeko.
‎Poesia sozialari bezala poesia existentzialari uko eginez eta sentimentalismoari bezala baikortasunari bizkar emanda, jardun poetikoari berari buruzko jarrera berri bat zekarren Etiopiak: poeta ez da mintzo lehen pertsonan, sentimenduak gorde edo intelektualizatu egiten ditu inozotasuna ekiditearren; inguruarekiko behakoa urruna du, ez ordea insolidarioa, maite ditu baztertuak eta derrotatuak;" dena esana balego bezalako" zuhurtzia hotzak ez darama isiltasunera, baizik eta egunkarietako, liburuetako eta filmeetako erreferentziak ekartzera ingurua deskribatu eta ulertzeko collagearen teknikaz, gure oroimen kolektiboa aberastu eta osatzeko.
‎Gizon biluzia bezala gure etxean sartzen
‎Ez bakarrik kantagintza, baita prosa ere: " makal zugatzaren irudira zuzen, pagorik lodiena baizen zabal, arte gogorra bezela trinko, gorosti hezearen antzera zimel...".
‎Mitxelenak bezala , galduaren nostalgia ageri du Otañok, herriminaren poemarik biribilena bezala konsideratu izan den horretan.
‎Mitxelenak bezala, galduaren nostalgia ageri du Otañok, herriminaren poemarik biribilena bezala konsideratu izan den horretan.
‎Bil bil egin naiz neronengan auspean sua bezala , pizturik nagon, itzali naizan, neronek ez dakidala.
‎Atal hau idazten duen kazetariak ere Interneten inguruan jardun zuen sinposio horretan. Ohi bezala , pesimista samar, halakoxea naiz eta. Askoz aurreratuago ikusten ditudala katalanak eta galegoak, horixe bota nuen.
‎Esan bezala , batzuren eta besteren iritzia jaso nahi izan du Jakin ek. Azkenean, honako lau lagun hauek erantzun digute:
‎Liburueta fondo bildumak garrantzi handikoak dira kultura ondarearen alorrean, gizakiari eta bere inguruari buruzko zehaztasun ugari eskaintzen dituztelako, era ordenatuan jasorik jartzen baitira jendearen erabilgai, herritarrak informatzeko, komunikatzeko eta hezteko xedearekin. Helburu horiek behar bezala lortu nahi baditugu, beharrezkoa da zabalkundea egitea eta bilduma propioak eta kanpokoak kontsultatzeko aukera ematea, eta, horretarako, informazio sistema komun bat eratu behar da teknologia berriek eskaintzen dituzten abantailez ahal den neurrian baliatuz.
‎Gai horri dagokionez, bestalde, Espainiako Liburutegi Nazionaleko arduradunek jakinarazi digute IBERMARC formatuaren bertsio berrian, USMARCen bezala , parekotasun linguistikoak adierazteko 7XX etiketak erabiliko direla.
‎Bibliografi erregistroari dagokionez, gai izenburuak alde batera utzita, gainerako sarrera puntu elebidunen parekotasun linguistikoa, Kanadan bezala , 9XX etiketak erabiliz egingo da. Gai izenburu elebidunak, bestalde, bi T650 etiketatan sartuko dira.
‎Desafioari aurre eginez, Kultura Zuzendaritza Nagusia Vianako Printzea Erakundeak, Liburutegi Publikoen Eredua izanen dena zehazteko proiektua plazaratu zuen. Lana behar bezala eginen zela ziurtatzeko, hiru lagun, liburutegien sareko arlo ezberdinetakoak, izendatu eta liberatu zituen, agiriak taxutzeaz arduratuko zen taldea osatzeko. Honakoek osatu dute:
‎herrietan, barrutietan eta autonomian. Hiru maila horietako bakoitzean erantzukizun zuzena duten pertsonak daude zerbitzuak behar bezala funtziona dezan.
‎Iruñeko lehenbiziko Liburutegi Publikoa XIX. mendearen hasieran zabaldu zen, Napoleonen inbasioak ekarrita, beste gauza batzuk bezala . Alabaina, Gerra Zibila atzean utzi eta mende honetako 50eko hamarkadara ailegatu arte, ez da izan ahalegin sistematikorik Liburutegi Publikoak ezartzeko Nafarroako zenbait herritan.
‎Telekomunikazio sareen gizarteratze eta komertzializazioaren inguruan informazio ugari sortu zen teknologia berri hauek liburutegietan izango zuten eragina zela eta. Positiboki ikusten zen gaia, eta antolakuntza oinarrian jarriz, informazioa eskuratzeko modu zabal bezala liburutegia ikusten zen. Horrela, liburutegi eredu berri honek informazio kopuru adierazgarri, zehatz, fidagarri eta handiago bat eskuratuko luke.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
bezala 2.751 (18,11)
bezela 22 (0,14)
Lehen forma
bezala 2.751 (18,11)
bezela 22 (0,14)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
bezala ikusi 45 (0,30)
bezala ulertu 40 (0,26)
bezala hartu 33 (0,22)
bezala definitu 26 (0,17)
bezala egin 18 (0,12)
bezala agertu 17 (0,11)
bezala bizi 17 (0,11)
bezala funtzionatu 15 (0,10)
bezala tratatu 14 (0,09)
bezala ez 13 (0,09)
bezala ezagutu 13 (0,09)
bezala azaldu 12 (0,08)
bezala erabili 12 (0,08)
bezala ere 12 (0,08)
bezala negarrez 12 (0,08)
bezala aurkeztu 11 (0,07)
bezala jokatu 11 (0,07)
bezala irudikatu 10 (0,07)
bezala sentitu 10 (0,07)
bezala irakurri 9 (0,06)
bezala pentsatu 9 (0,06)
bezala izendatu 8 (0,05)
bezala landu 8 (0,05)
bezala orain 8 (0,05)
bezala ukan 8 (0,05)
bezala planteatu 7 (0,05)
bezala argitaratu 6 (0,04)
bezala beste 6 (0,04)
bezala egon 6 (0,04)
bezala euskal 6 (0,04)
bezala garatu 6 (0,04)
bezala identifikatu 6 (0,04)
bezala ikasi 6 (0,04)
bezala aldarrikatu 5 (0,03)
bezala aritu 5 (0,03)
bezala bera 5 (0,03)
bezala eduki 5 (0,03)
bezala ezaugarritu 5 (0,03)
bezala gelditu 5 (0,03)
bezala hitz 5 (0,03)
bezala ikertu 5 (0,03)
bezala jaso 5 (0,03)
bezala onartu 5 (0,03)
bezala ageri 4 (0,03)
bezala baizik 4 (0,03)
bezala egokitu 4 (0,03)
bezala geratu 4 (0,03)
bezala hartz 4 (0,03)
bezala hemen 4 (0,03)
bezala ibili 4 (0,03)
bezala interpretatu 4 (0,03)
bezala jardun 4 (0,03)
bezala jarri 4 (0,03)
bezala joan 4 (0,03)
bezala lan 4 (0,03)
bezala lotu 4 (0,03)
bezala plazaratu 4 (0,03)
bezala sartu 4 (0,03)
bezala adierazi 3 (0,02)
bezala antolatu 3 (0,02)
bezala aztertu 3 (0,02)
bezala baina 3 (0,02)
bezala balioetsi 3 (0,02)
bezala bete 3 (0,02)
bezala eman 3 (0,02)
bezala erantzun 3 (0,02)
bezala gertatu 3 (0,02)
bezala gizarte 3 (0,02)
bezala gu 3 (0,02)
bezala herritar 3 (0,02)
bezala iraun 3 (0,02)
bezala jaio 3 (0,02)
bezala kokatu 3 (0,02)
bezala liburu 3 (0,02)
bezala menderatu 3 (0,02)
bezala saldu 3 (0,02)
bezala txertatu 3 (0,02)
bezala zabaldu 3 (0,02)
bezala zaindu 3 (0,02)
bezala zientzia 3 (0,02)
bezala Espainia 2 (0,01)
bezala ahoskatu 2 (0,01)
bezala aitortu 2 (0,01)
bezala atera 2 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
bezala negarrez egon 12 (0,08)
bezala hitz egin 5 (0,03)
bezala euskal Herria 4 (0,03)
bezala funtzionatu ezan 3 (0,02)
bezala argitaratu Jakin 2 (0,01)
bezala beste batzuk 2 (0,01)
bezala beste ere 2 (0,01)
bezala bizi ukan 2 (0,01)
bezala definitu ezan 2 (0,01)
bezala erabili ohi 2 (0,01)
bezala ez ukan 2 (0,01)
bezala ibili behar 2 (0,01)
bezala ikertu behar 2 (0,01)
bezala ikusi behar 2 (0,01)
bezala ikusi hasi 2 (0,01)
bezala lan egin 2 (0,01)
bezala orain ere 2 (0,01)
bezala zientzia ere 2 (0,01)
bezala adierazi ez 1 (0,01)
bezala agertu behar 1 (0,01)
bezala agertu ez 1 (0,01)
bezala agertu gizabanako 1 (0,01)
bezala antolatu plan 1 (0,01)
bezala argitaratu nahi 1 (0,01)
bezala aritu tresna 1 (0,01)
bezala azaldu nahi 1 (0,01)
bezala baizik ez 1 (0,01)
bezala bera hartu 1 (0,01)
bezala bera ibili 1 (0,01)
bezala bera inguru 1 (0,01)
bezala bera nortasun 1 (0,01)
bezala bera zintzotasun 1 (0,01)
bezala beste hainbat 1 (0,01)
bezala beste lau 1 (0,01)
bezala bete ari 1 (0,01)
bezala bizi bezalakatu 1 (0,01)
bezala bizi ere 1 (0,01)
bezala bizi nahi 1 (0,01)
bezala definitu beste 1 (0,01)
bezala definitu euskal 1 (0,01)
bezala definitu ezin 1 (0,01)
bezala eduki behar 1 (0,01)
bezala eduki berak 1 (0,01)
bezala eduki ere 1 (0,01)
bezala eduki hor 1 (0,01)
bezala egin gai 1 (0,01)
bezala egin ote 1 (0,01)
bezala egin zuek 1 (0,01)
bezala egon gobernatu 1 (0,01)
bezala egon Margaret 1 (0,01)
bezala egon negarrez 1 (0,01)
bezala eman ez 1 (0,01)
bezala erabili behar 1 (0,01)
bezala erabili huts 1 (0,01)
bezala erabili ote 1 (0,01)
bezala erabili utzi 1 (0,01)
bezala erantzun baimendu 1 (0,01)
bezala ere aurkitu 1 (0,01)
bezala ere aztertu 1 (0,01)
bezala ere bai 1 (0,01)
bezala ere ezagutu 1 (0,01)
bezala ere ikasi 1 (0,01)
bezala ere ikusi 1 (0,01)
bezala ere jardun 1 (0,01)
bezala Espainia errepublikar 1 (0,01)
bezala Espainia lotura 1 (0,01)
bezala euskal liburugintza 1 (0,01)
bezala euskal mundu 1 (0,01)
bezala ez amaitu 1 (0,01)
bezala ez egon 1 (0,01)
bezala ez gizarteratu 1 (0,01)
bezala ez irakurri 1 (0,01)
bezala ez joan 1 (0,01)
bezala ez onartu 1 (0,01)
bezala ezagutu den 1 (0,01)
bezala funtzionatu baldin 1 (0,01)
bezala funtzionatu beharrean 1 (0,01)
bezala funtzionatu ez 1 (0,01)
bezala garatu ahal 1 (0,01)
bezala garatu ezintasun 1 (0,01)
bezala garatu ukan 1 (0,01)
bezala gelditu lortu 1 (0,01)
bezala geratu gu 1 (0,01)
bezala gizarte bera 1 (0,01)
bezala gizarte teknologia 1 (0,01)
bezala gu elkartu 1 (0,01)
bezala gu etxe 1 (0,01)
bezala gu nortasun 1 (0,01)
bezala hartu behar 1 (0,01)
bezala hartu bizitza 1 (0,01)
bezala hartu egon 1 (0,01)
bezala hartu ez 1 (0,01)
bezala hartu ezan 1 (0,01)
bezala hartu jokatu 1 (0,01)
bezala hemen ere 1 (0,01)
bezala hemen igoera 1 (0,01)
bezala herritar arrunt 1 (0,01)
bezala herritar ekimen 1 (0,01)
bezala herritar zati 1 (0,01)
bezala ibili meritu 1 (0,01)
bezala identifikatu ezan 1 (0,01)
bezala identifikatu posible 1 (0,01)
bezala ikasi baina 1 (0,01)
bezala ikasi gabe 1 (0,01)
bezala ikusi ahal 1 (0,01)
bezala ikusi geratu 1 (0,01)
bezala ikusi gero 1 (0,01)
bezala ikusi hau 1 (0,01)
bezala ikusi nahiz 1 (0,01)
bezala ikusi omen 1 (0,01)
bezala interpretatu garrantzi 1 (0,01)
bezala irakurri honako 1 (0,01)
bezala irakurri intimitate 1 (0,01)
bezala iraun ahal 1 (0,01)
bezala iraun ez 1 (0,01)
bezala iraun helduleku 1 (0,01)
bezala irudikatu ezinbesteko 1 (0,01)
bezala irudikatu hasi 1 (0,01)
bezala izendatu bertsolari 1 (0,01)
bezala izendatu zuek 1 (0,01)
bezala jarri behar 1 (0,01)
bezala jarri benetako 1 (0,01)
bezala jarri elkarbizitza 1 (0,01)
bezala jaso egon 1 (0,01)
bezala jaso Harluxet 1 (0,01)
bezala jokatu nahi 1 (0,01)
bezala lan hasi 1 (0,01)
bezala landu baino 1 (0,01)
bezala landu gatazka 1 (0,01)
bezala landu jo 1 (0,01)
bezala landu proposamen 1 (0,01)
bezala liburu ere 1 (0,01)
bezala liburu informazio 1 (0,01)
bezala liburu tekniko 1 (0,01)
bezala menderatu euskara 1 (0,01)
bezala menderatu ez 1 (0,01)
bezala onartu ez 1 (0,01)
bezala pentsatu behar 1 (0,01)
bezala pentsatu bera 1 (0,01)
bezala pentsatu ezin 1 (0,01)
bezala pentsatu ezinbesteko 1 (0,01)
bezala saldu omen 1 (0,01)
bezala sartu hasi 1 (0,01)
bezala tratatu ahal 1 (0,01)
bezala tratatu behar 1 (0,01)
bezala tratatu eduki 1 (0,01)
bezala ukan aukera 1 (0,01)
bezala ukan Beñat 1 (0,01)
bezala ukan botere 1 (0,01)
bezala ukan eragin 1 (0,01)
bezala ukan toki 1 (0,01)
bezala ulertu behar 1 (0,01)
bezala ulertu eboluzio 1 (0,01)
bezala ulertu egin 1 (0,01)
bezala ulertu ere 1 (0,01)
bezala ulertu euskal 1 (0,01)
bezala ulertu kasik 1 (0,01)
bezala ulertu ohi 1 (0,01)
bezala ulertu poema 1 (0,01)
bezala ulertu ukan 1 (0,01)
bezala zabaldu ahalbidetu 1 (0,01)
bezala zabaldu ari 1 (0,01)
bezala zientzia positibo 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia