Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 179

2000
‎Adibidez, ‘Arzalluzek minaren esperientzia du urdailetik sufritzen duenean’ motakoak. Ikusi dugu Vienako Zirkuluak konduktismoak bezala azaltzen zituela egoera mentalak, hau da, portaerez edo prozesu fisiologikoez mintzatuz. Ildo honetan, nornahik mina sentitzen duela jakiteko bere portaera behatzen dugu —keinuak, oihuak, mota guztietako neurketa medikoak, etab.— Eta portaera hori da mina osatzen duena.
2001
‎" Bidaia bezala azaltzen da, bilduma zazpi zatitan banaturik: Sorterria, Paris, Grezia, Lisboa, Irlanda, Praha eta Deserria, hau da, Europako zazpi lurraldeetan hiri zahar mitikotan barrena." (IGB, 6)
‎– Gertaera bizi dutenek testigantza bezala azalduko dute.
‎(1987) autorearen ustez, hizkuntza bat hiru oinarrizko faktorerengatik ikasten da, alegia, motibazio, ezagutza eta erabilpenagatik.Motibazioa hizkuntza bat ikastera bultzatzen duten arrazoi, desio edo interesbezala ulertzen du autore horrek. Ezagutza, hizkuntza honen funtzionamenduaulertzeko prozesu eta gaitasun bezala azaltzen du. Eta erabilpena, komunitateakmomentu historiko konkretu batean dituen edozein hizkuntz funtziotan hizkuntzahorren erabilpen efektiboa egitea bezala ulertzen du.
‎Eguzkia urrezko pilota bat bezala azaldu zen adaburuen artetik. Nekaturik geunden.
‎Ez dugu oraindik, eta agian komeni ere ez, neurtzen hasteko behar bezain urrundua iragan berria, hainbeste gauzatan bizirik dirauen aldi joana. Hortaz, axaleko aipamen soil bati lotuko natzaio, urte horiek, gehiegikeria gabe ene ustez, hondamendi bezala azaltzeko, zaila delarik gure historian zehar antzekoa aurkitzea, inoiz honelakorik izan bada. Baina, herri oso bat ezin suntsitu denez, gorputzez eta izpirituz bizirik geldituok han eta hemen sakabanaturik nolabait jarraitu genuen, zeharo errautsia izan zen herri baten barrenean eta kanpoan, Gasteizko seminariotik" Eusko ikaskuntza" raino dena galarazita zegoelarik34, are paperik hutsalena ere.
‎Honetaz gain beste bi gauza gehitu daitezke: hizkuntzaren inguruan mugitzen diren zenbait talde eta erakunderen tentazioa hizkuntzaren defentsaz jabetzeko, alde batetik; eta euskara ETAren indarkeriarekin estu lotua den zerbait bezala azaltzea, bestetik.
2002
‎Baina gauzak zuriak edo beltzak ez diren bezala, hedabideetan dena ez da hotz edo bero eta gure telebistaren tenperatura hartzeko momentuan nik epeltasuna baino ez dut antzematen. Aurrekoa bota ta gero ohartuko zarete ez dudala jakintsu bezala azaltzeko asmorik, nire eritziak zerikusi gehiago dute zentzuekin, eta batez ere seigarrenarekin.
‎Paperean jarri nituenen artean bi ekarri nahi ditut, liburua irakurri ondoren idazten ari naizen honetara: Esaten nuen, batetik, Koldo Zuazoren saioan ez zirela behar bezala bereizten idatzia eta ahozkoa eta, bestetik, ez zela behar bezala azaltzen zer den euskara batua. Eta ustezko bigarren hutsune hori betetzeko edo, honako hauxe idazten nuen:
‎Hizkuntz eskubideen diskurtso politiko instituzionalean gehiengo erdalduna da diskriminatuta dagoena, administrazio publikoetan sartzeko euskarari ematen zaion" garrantziagatik". Administrazio horrek nafar guziok funtzionariogai bagina bezala azaltzen ditu, eta ez administrazioaren aitzinean Nafarroako bi hizkuntzetako edozein erabiltzeko eskubidea dugun herritar gisa. Gobernua rentzatnafar euskaldunak ehuneko txiki bat baizik ez dira, eta haien hizkuntzaz zerbitzu publikoak jasotzeko eskaera gehiengo erdaldunaren kontra doan pribilegioa da, inolaz ere ez eskubidea.
‎� 2" 1 gehi 1" bezala azaldua da, 3" 2 gehi 1" bezala, eta abar. Dadoak edo erhiek irudikatzen dutenaren ahozko azterketa:
2003
‎Bestetan, testua erdi borobildua duzu buruan, eta gero, marrazkia horrekin lotzen duzu. Dena dela, ez duzu notario lana egin behar, aitzitik, osagarri bezala azaldu behar duzu zure tiran, zubi lana egin behar duzu.
‎Alabaina, egoera soziopolitikoa nola dagoen ikusita, batzuek pintada soil bat ekintza terrorista bat bezala hartzen dutela, diote. «Betiko»koek, berriz, mistokoak komunikabideetan eta Bidasoatik kanpo biktimak bezala azaltzen direla diote. Baina hauek ere ez omen dira aingeru goardakoak, mistokoek erabili dituzten maltzurkeri guztiak publikoki onartu ditzaten nahi dute.
‎Baina, Euskal Herrian literaturak oso dimentsio apala edo xumea dauka. Nobelan literaturari egiten diodan kritika ikuskizun eta espektakulu bezala azaltze hori, dena aurkeztu behar izate hori ez diot euskal literaturari egiten, bereziki normalizatua dagoen literaturari egiten diot. Dena dela, literatura normalizatuaren balizko kasu horretan, nik neuk nahiago nuke anonimo izan eta ez agertu inon.
‎Ingeborg Bachmann, Elizabeth Bishop, Mahmud Darwix. Askotan, egungo idazleak euskal tradizioaren eragina ez beste jaso izan bagenu bezala azaltzen gaituzte, baina ez gara tradizio bakarrekoak.
‎Bat batean aberats bilakatu den aitak gutun bat idazten die urtetan ikusi ez dituen bost seme alabei, kontu garrantzitsu bat esan behar diela eta bakarrik ager daitezen eskatzeko. Baina lehenengo ezustea berak hartuko du, semetzat zeukana emakume bezala azaltzen zaionean. Nolanahi ere, berean jarraituko du aitak, eta narrazioan zehar hainbat hilketa izango dira.
‎Lerro hauek idatzi ondoren, eskua poltsikoan sartu eta, ustekabean, bi errealeko txanpon bat atera dut patrikatik. Ez zait umetako gurdirik, ez mikroskopiorik, ezta txanpon dorrerik ere bururatu... txanpona, bat batean, komun handi bat bezala azaldu baitzait. Komunaren gainean, ongi jarrita, lasai, Easa; zulo azpian, berriz, Azpil, Easako zerrikeria eta kaka guztiak irensten.
‎Beste edozein amak bezala" badakit drogak har  tzen dituzula lagunekin ibiltzen zarenean" edo esan ziezazukeen, baina ezin geratu ukittu  guay hori eman gabe. Ama txatxu bat bezala azaltzeko beldurra, azken batean.
‎Instituzionalki Nafarroa elebakarra da eta hala hedatzen eta islatzen du nonahi. Nafartasunak ez du euskalduntasuna biltzen, areago, kontrajarrita baleude bezala azaltzen du Gobernuak. Euskara aldarrikatu eta eskatzea politikoki ez zuzena den jarrera politiko zibikoa da:
2004
‎Eta, alderantziz, eman dezagun beldurrarenbeldurrez haurrak prakak busti dituela. Nola liteke gogoak (kasu honetan, beldurrarensentsazio subjektiboak) propietate materialak izatea, eraginkortasun kausala, adibidez?. Galdera horiek eta beste batzuk gogoaren ontologiari buruzkoak dira eta erakusten dute, batetik, gogoa deritzagunaren izaera ontologikoa eta, bestetik, gogoaren eta mundu materialaren arteko harremana ez daudela behar bezala azalduta.
‎Errealizazioaren etikaren erantzunbidea proposatu eta hobetsi dugu gure auzia argitzeko. Izan ere, Aristotelesen etika eudaimonista, enpirismoaren edota positibismoaren etika, Kanten etika formalista eta Max Schelerrek proposaturiko" balioen etika", besteak beste, ez dira gai izan gizakiaren egitura morala behar bezala azaltzeko, arrazoi ezberdinak direla medio. Luze joko luke orain eta hemen arrazoi horiek banan banan eta metodikoki agertzeak.
2005
‎Erregistratzaileak eskatu den idazkuna eteten duenean edo horri ezezkoa ematen dionean, titulua itzuliko du, etetearen edo ezezkoa ematearen arrazoia behar bezala azaltzen duen oharrarekin batera, eta, hala denean, egin den etete idatzoharraren liburukia, folioa, finka eta letra aipatuko ditu, salbu eta agiria 427 artikuluko oharrarekin bakarrik itzultzeko eskatu denetan.
‎Laguntasun handikoa izango litzateke plaka bakoitzaren abiadura angeluarra termino absolutuetan, hots, plaka guztien mugimendurako independentea den erreferentzia sistema absolutu bate kiko (R), deskribatu ahal izatea. Adibidez, R erreferentzia sistemaren barnean A plakaren abiadura angeluarra RA bezala azal daiteke. Era berean, B plakak A plakarekiko duen abiadura angeluar erlatiboa bektoreen batuketa batez lor daiteke:
‎Hala ere, umeak nola egiten diren jakin nahi banuen, berak azalduko zidala. Eta amari entzun bezala azaldu nien nik lagunei.
‎Etimologia, eskuarki, erro hitzak edo enbor hitzak bilatzen dituen zientzia bezala azaltzen da. Baina zuzenagoa eta egokiagoa izango litzateke, ikertu behar denari buruz (egiaz enbor hitzak ba ote dauden edo ez galderari buruz) aurresuposiziorik egin gabe, hura hitzen tonuen eta hauen esanahien arteko analogiaren arauak aurkitzearen artea bezala definitzea.
‎Era honetan azaltzen du Humboldtek hau: " Horrelako zerbait hizkuntzarekin eta hizkuntzaren bitartez bakarrik da posible", ze," nahiz eta hizkuntza, ezagutu nahi dugunarekiko, subjektiboa den zerbait bezala agertzen den", egia da ere" hizkuntza bera gizakiarekiko objektiboa den zerbait bezala azaltzen dela" 122 Garbi eduki behar dugu, hala ere, ez dagoela hizkuntza bakar bat baizik eta hizkuntza asko, eta, aurrekoa oinarri bezala hartuz, onartu egin dugu ere aniztasun linguistikoa benetako aberastasun bat dela gizakiarentzat. Bat bera ere ez dago sobera:
‎Idazlan honen helburua baieztapen hau behar den bezala azaltzea eta frogatzea da. Beronek plan baten ideia bakarrik aurkeztu behar du:
2006
‎Kontutan izan behar dugu bilaukeria ez dagoela bakarrik baskoietara lotua baizik eta herri basati guztietara. Eginhardok frankoak zibilizazioaren eredu bezala azaltzen ditu baina Antzinate Berantiarrean frankoak barbarotzat hartu ziren eta erromatarrek bilaukeria hitza erabili zuten hauek izendatzeko.
‎Igor Astibia eta bere anaia Eneko elkarren ondoan zirela, lehenengoak eskerrak eman zituen. Amaitu ondoren Torrearen txanda zen, izan ere, bertan Igor preso politiko bezala azaltzen zen argazkia berak kendu zuen. Jendearen arrera oso beroa izandu zen, eta gauaren epeltasunak ere zerikusirik izan zuen.
‎–galdetu zion Geppertek– Pozik hitz eginen nuke zurekin. Dena behar bezala azalduko didazu eta elkarrekin erabakiko dugu zer egin.
‎alde batetik berriro poliziarengana joan ez zedin, eta bestetik zeukan informazio guztia eman ziezaion. Bestalde, denen aurrean Geppert bezala azaltzeak egin zitzakeen txarkeria guztiez libratuko zuen. Errua agure aluari botako zion.
‎Euskaltzaleok, ezin ukatu, askotan gure zilborrari begira bizi gara. Euskarari etorkizun duin bat emateko ahalegin itsuan, gure ondora eta ingurura begiratzea ahazten zaigu, eta sortzen eta egiten ditugun gauzak eta abiatzen ditugun ekimenak behar bezala azaltzea eta gizarteratzea ahazten zaigu. Hausnarketa hau, ez dakit oso ongi zergatik, hiri barruko autobusa hartzen dudan guztietan sortzen zait.
2007
‎Guk Eric Sotasen hitzak ontzat jotzen ditugu. Nazioarteko Erakundeek eskatzen duten neurrietako bat hori bada, TKMEk publikoki urrats bezala azaldu behar du. Guk agerraldian inkomunikazioarekin amaitzeko borondate politikoa behar dela esan dugu, baita ezagutzen dugun testuingurua azaldu ere, Garzonen ibilbidea barne.
‎Hau da, eskoletako testuliburuetan Almansa ez da agertzen valentziarrak garaituak izan ziren eta Katalunia eta Aragoiko Erresumaren gainbeheraren hasiera markatu zuen eremu fisiko bezala. Gertaera honen osagai politikoa desagertu egin da eta orainaldiarekin edo geroarekin zerikusirik ez duen historiaren pasadizo bat bezala azaldu da. Gauza bera Orreagarekin edo Nafarroarekin...
‎Obra honen eragina itzela izan da giza zientzia edo ikerketa guztietan. Berehalaxe H. T. Buckle k zibilizazioaren historia Ingalaterran() kausa efektuen mekanika bat bezala azaltzea entseatu du, kulturaren bilakabidean determinismorik hertsiena bilatuz: ekintza indibidualak adina herrienak, denak kausalitate estriktoaren pean ikusi nahi dira; horren lege zehatzak argitzea da historialariaren zeregina.
‎Baina panorama berri batean gaude orain. Hiru egiturak bigarrenmailan geratuko dira korporatiboki, eta komunikazio korporatiboari dagokionez, talde komun bezala azaltzea izango da helburua. Alegia, helburua taldehori azaltzea da, baina, noski, hori azaltzeko lehenengo taldea sortu behar da.Sortzeko hortxe gabiltza ezaugarriak ezartzen, balioak, pertsonalitatea, nolasolas egin duen, norekin.... ezaugarri guztiak zehazten.
‎Izan ere, ikaskuntza soziokognitiboari buruzko ikuspegiak jaso duen kritikanagusia oraintsu aipatutakoarekin erlazionatuta dago; hain zuzen ere, teoria horrekez duela behar bezala azaltzen zeintzuk diren haurrek generoaren inguruan dituztenezagutzak, ez eta horiek nola garatzen diren (Durkin, 2005).
‎tradizio, kanta, literatura. Baina arras exajeratu eta aldebakarrekoa da I. Berlin-ek, Kant nazionalismoaren iturri zeharkako (eta nahitaezko) bat bezala azalduz hain zuzen, egiten duen funtsean erabateko kontrajarpena filosofo ilustratu razionalistaren eta jarraiko erromantizismo nazioez biziki interesatuaren artean, jarrera biak berez eta esentzialki etsaiak balira bezala (nazioari dagokion arloan) 693 Gure antiromantiko eta proilustratu batzuk I. Berlinen testu horrekin gelditu dira, I. Berlin-ek badauzkan oso bestelakoak baztertuz (edo ez ezag... Egiaz, diferentzia handiekaz batera berdintasun handiak daude.
‎Artetari atsegin zaion ‘zentzuzko aberri maitasun’ horixe dela bere jomuga. Artetak ipintzen dituen baldintzak (demokrazia, konstituzioa, zentzuzkotasuna...) euskal nazionalistek onartzen diotenean, zer gertatzen zaio jarrera demokratikoaren nagusi bezala azaldu nahi izan duenari. Eskutatik desagertzen zaizkiola argumentu gehienak.
‎Zergatik ez bildu San Telmon, Bilboko Arte Ederretako Museoan, Baionako Museoan, Nafarroakoan, Txillida Lekun, Artiumen, Altzuzako Museoan dauden erreferentziak eta horiek denak hari bat bezala azaldu. Zergatik ez bilatu haria, seguru asko haria egongo delako denen artean, zergatik ez bilatu, beraz, eta kontakizun eder, dibulgatiboa nahi bada, baina kontakizun eder, sendo, argigarria egin?
2008
‎Eta segidan, aje guztiei aurre egiteko kemena galdu izanaz mintzo zaizkigun irudiak nagusitzen zaizkigu, lerroarteak irakurtzeko gogoa itzali dizkiguten oharrak, elkar hartzeko eta bide berriak jorratzeko ezintasunak. Gaur, betikotasunez jositako mintz batean bilduta baleude bezala azaltzen zaizkigu minbiziok, denboraren orratzek zulatzen ez duten burbuila batean babestuta baleude bezala, esanaren poderioz zentzua galdu duten hitz huts eta monotonoez hizketan ariko bagina bezala.
‎Ez dago azalpenik, ez zen gure eguna izan, ez genuen ezertan asmatu, eta hau ez da jokalarien kontua soilik, nik ere ez nuen asmatuko agian. Ez nuen asmatuko hamaikakoa erabakitzerakoan, edo Sorian zer aurkituko zuten behar bezala azaltzerakoan. Dezepzio txiki bat izan da, onartu du entrenatzaile gorritxoak Soriako partidari buruz.
‎Lehenbizi iluntasuna bera baino beltzune ilunago bat bezala azaldu zen nire aurrean; gero bere belazurrunak eta kroskoa itxura hartzen hasi ziren, eta berehala, aurrerago eta biziagoa baitzen marearen bultzada, estatxaren ondoan nintzen, eta heldu egin nion.
‎giza talde osoak erbesteratzea, nekazariak esaterako, milioika errugabe atxilotzea, hiltzea, Gulagaren eta KGBren sorrera eta funtzionamendua. Hori guzti hori ez nuen behar bezala azaldu.
‎8 Larramendiren hiztegian SUPREMA CONTIGNATIOren baliokide bezala azaltzen da.
‎Eta asmo onez jokatu du, seguru. Baina ez du asmatu kontua zuri behar bezala azaltzen.
‎Zuzentaraua ez dela behar bezala azaldu argudiatu du Latinoamerikako Parlamentuak
‎«Direktiba berri horrek gure herrialdeetan erabateko arbuioa eragin zuen, halakorik espero ez zelako eta behar bezala azaldu ez delako», adierazi zuen horren harira Andeetako Parlamentuko buru Ivonne Juez de Bakik. Horiek hala, «benetako esanahia» argitzeko eskatu dio Europari; bi urte barru eta herrialde bakoitzeko legediaren arabera indarrean jarriko den argitzeko, esaterako.
2009
‎Kubako Gobernuan egindako aldaketak ohiko kontu bezala azaldu dituzte, izan ere, Gobernua eraginkorragoa izan dadin egindako moldaketa izan dela esan dute.
‎Paquito de Rivera eta Chano Dominguezen laukotea igo ziren eszenatoki gainera eta kontzertu bikaina eskaini zuten, neurtuegia agian. Kubako saxofoi jotzailea klarinetearekin aritu zen eta showman handi bat bezala azaldu zuen bere burua. 33 edizioaren amaiera zen, jazz latinoaren aitzakiarekin eta kontzertu nagusiei dagokionean, emaitza artistiko zalantzagarriak izan ziren.
‎Filosfia bera izango du saioak aurten ere, baina abiadura azkarxeagoan ibiliko da. Gaiak behar bezala azaltzeko patxada hartuz, baina bi istorioen arteko saltoa bizigarri egiten.
‎Gaztetatik maite izan dituen mendion artean ireki zituen begiak (mendiekiko maitasun hori askotan aitortu dizu), haien aurrean itxiko ditu betiko. Poesiaren azken estrofan agurea Euskal Herriaren irudia bezala azaltzen da: –Larria benaz euzkaldunentzat [sic!] 37 oraingo ordua,/ ¡ Au gauza zarrak lurpetutzeko lelo zorua!/ ¿ Galduko ote da gure Erri Kutun antxinakua??
‎36), zeinaren helburua izango bailitzateke iragan traumatikoa gogoratzea; alde batetik, frankismoaren aurkako borroka luzean jardunzuten eta hil ziren guztien memoria birgaitzeko eta, beste alde batetik, iraganekoirakaspenak ahanzturan erortzea eragotzi, etorkizunean tragedia berriro gerta dadinekiditeko. Errepresio frankistaren lekukotasunak memoria leku (Nora, 1996 eta1998) bezala azaltzen dira, hau da, memoria komunitate jakin batek, kasu honetangerra galdu zutenenak, iraganeko gertaerak kolektiboki gogoratzen dituenekoespazio fisikoak baitira edota iragan ukatuko oroitzapenak gordetzeko eta iraganaebokatzeko mekanismo fisikoak eta sinbolikoak.
‎Informazio artxibo digitalak izan dira aldaketa handienetakoa, hobekuntzahandienetakoa. Hedabideen hemerotekak, berri agentzien artxiboak, hauteskundeemaitzen artxiboak, legebiltzarretako erabakien datu baseak, lege artxiboak... Izugarrizko lan tresnak dira, egunean eguneko azalkeria baino zerbait gehiagoeskaini nahi duen kazetariarentzat, iragana informazio iturri agortezina baita, oraina behar bezala azaldu ahal izateko.
‎Ingeles eta aleman ortxe entzuten ditugu egunero, ta gaztelar izkiarekin azaltze utsa asko degu mintz edo pelikulak atsegin biziz ikusteko. Konplikazio aundirik gabekoak dira nagusitxo bezela azaltzen zaizkigunak: eresi, abesti ta maitasun gaiekikoak.
‎Lehman Brothersen porrotaren ondoren, pertsona askok ulertzen ez zituzten produktuak sinatu zituztela frogatu zen. Ez zieten behar bezala azaldu haien funtzionamendua. Aktibo bat kontratatu aurretik, informazio zehatza eskatu behar da.
‎Bertan aipatzen diren baldintzak, hauek dira: Zaragozako Nafarroako erregea militarki hornitzen du eta garaipena lortutakoan Nafarroako erreinua arabiarren menpeko erresuma bezala azalduko litzateke, baina erregea agintari moduan onartuz. Erregeak sinatu egiten du, bere herria berreskuratzeko aukera bakarra delako.
‎Hausnarketa horretarako bereziki garrantzitsuak dira etorkinen testigantzak. Haien bizipenak sentitu bezala azaldu dituzte. Binetore Mbenge, esate batera, 29 urteko emakumea da.
‎Naturak pixka batean arnasa egin ondoren, astroa izotzak estali zuen, eta abere adimentsuak hil egin ziren, ezinbestez. Bistan da, norbaitek asma zezakeen halako fabula bat, baina hala eta guztiz, ez luke behar bezala azalduko zein tamalgarri, zein ilun eta galkor, zein antzu eta arbitrario den naturaren baitan endelgu humanoaren egoera. Hori existitu gabe, eternitateak izan dira; eta beretzat dena amaitzen denean, ez da deus gertatuko, endelgu horrentzat ez baitago misiorik bizitza humanotik haratago.69
‎" Prolegomenoak. Zientzia bezala azaldu nahi duen edozein metafisikarentzat". Edo, barrurago dioen moduan:
2010
‎bat batean hasi zitzaidan, gainera? nahiz eta hura lehenagotik zetorren, nik hala uste, ea behar bezala azaltzeko gai naizen?
‎Zertan nabilkizu, baina, munduan zehar galduta, berriro galduta!?, Mendirena behar bezala azaldu ez dizudanean. Telepatiarena gehiegizkoa da, beharbada, baina orduan kode sekretu batez hitz egin nizuke:
‎Aurre esposizio luze eta jarraitu baten ondoren, estimulu baldintzatuaren (diseinuko A estimulua) baldintzapenean atzerapena gertatu zen aurre azaldutako taldeetan, aurre azaldugabeko taldeekin konparatuta, Alonso eta Hall ek (1999) aurkitu zuten bezala. Gertaera hau ezkutuko inhibizio bezala azaltzen da. Aurre esposizio motz eta diskretu batekin lan eginez, baldintzapenean aurre esposizioaren efektu kaltegarri hau, ezkutuko inhibizioa, gutxitzen saiatu zen, baina baldintzapena atzeratua gertatu zen berriro ere aurre esposizioaren ondoren.
‎Horiez gainera, besteak beste, hauek ere izendatu zituen: Arzubaga; Elizalde Kostite; Jose Inazio Etxeberria, Otalastegi baserrikoa; Atxutxo, Errezilgo Oielantzun bezala azaltzen dena; Kortatxo; Joanito Goikoetxea Akotei; Zepai, eta Txapel. " Esan beharra dago, Txapel izan dela Azpeitian bertsolaritza sustatu duena, gero belaunaldi berri bat sortu arte", esanez amaitu zuen jarduna Iturriotzek.
‎–Barkatu mindu bazaitut; ez didazu ondo ulertu, edo ez dizut behar bezala azaldu. Zuen semeak lan egitea ez da harentzako zigorra, edo zuek dirutxoa ateratzeko modua:
‎Derradan, beraz, aurrekoa laburbilduz, egoera hartara moldatu nintzela, nahiz eta egoera batzuetara ezin den guztiz moldatu, Teo nirekin sartzen hasi zenean batez ere: bat batean hasi zitzaidan, gainera... nahiz eta hura lehenagotik zetorren, nik hala uste, ea behar bezala azaltzeko gai naizen...
‎Zertan nabilkizu, baina, munduan zehar galduta —berriro galduta! —, Mendirena behar bezala azaldu ez dizudanean. Telepatiarena gehiegizkoa da, beharbada, baina orduan kode sekretu batez hitz egin nizuke:
‎Beharbada ez dut nire kasa erabaki asko edo handirik hartu nire bizitzan. Ia dena eginda edo besteren batek erabakita bezala azaldu zait. Hori bai, era askotako gertaeratan murgildu naiz kazetari lanean, hori egia da.
‎Joan Paulo Bigarrena ere hiru aldiz joan zitzaion ikustera. Pedro Arrupe benetako santu bat bezala azaltzen zitzaigun.
‎Historian lehenengo aldiz, mundu osoko erlijio guztietako gidaririk handienak, Joan Paulo II.ak deituta bildu ziren anaitasun giroan, eta munduko bakearen alde otoitz egiteko. Vatikanoan guztiak ez zeuden ados, beldur baitziren, nonbait, erlijio guztiak berdinak edo antzekoak bezala azalduko zirela horrela, eliza katolikoak bere aitzindaritza galduz horrela.
‎4 Edonola ere, erabilgarritasun edo beharrizan hori ez da berbera lege guztietan. Horregatik, behar bezala azaldu ahal izateko, hobe da lege mota desberdinak bereiztea, eta mota bakoitzaren inguruan horren beharrizana edo erabilgarritasuna zehaztea. Horrela, igarri igarrian geratuko da legea orokorrean existitzen dela, eta, are gehiago, agerian geratuko da zenbat diren, bereziki, lege motak.
‎Erreka jaio berria. Ur xirripa bat bezala azaltzen zen basoko pago lizarren artean, eta haranean behera abiatzen zen kizkurka, bizkor," itsasora lehenbailehen iristeko erabakia hartu izan balu bezala", Redinen hitzetan, edo" azelerazio optimoarekin", Cesarrenetan. Berehala, ordea, egokitu aurrez aurre harkaitz handi batekin, eta guk Sansonen putzua deitzen genion sortzen zuen haren oinean, txikia eta sakona, igeri egiteko baino gehiago bainua hartzeko baliatzen zitzaiguna.
‎" Atzo arratsaldean hil zen, David —esan zuen— Negar batean pasa dugu gaua." Eta horixe zirudien benetan, oso luzea izan zela negarra, indarrik gabe gelditzerainokoa, eta azken aire kondarrekin mintzatzen zitzaidala: apal, axolarik gabe, nire izena bera naturaltasunez esanez nahiz hiru urte neramatzan ezkutatuta eta egunkari kroniketan" Ramuntxo" bezala azalduz. " Hileta bostetan izango da goiko elizan." Esaldia bukatu orduko, egoeraz jabetu zen bat batean:
‎" Ekintza berezi bat prestatzen ari gara, eta ondo ateraz gero ontzietako jabeei ez zaie eztabaidatzen aritzeko gogorik geratuko. Baina ezinbestekoa da gure langile frontearen ekintza bezala azaltzea." Zain geratu ginen, zer nahi ote zuen gugandik. " Ekintza berezi hori egitea nahi al duk, Papi?", aurreratu zen Triku.
‎Nik baneukan txartelik non Stoneham Rancheko manager bezala azaltzen nintzen, erreferentzia guztiekin; baina egokiagoa iruditu zitzaidan karteratik papertxo bat hartu eta helbidea bertan idaztea. Aurkitu nuen bakarra, ordea, Visaliako supermerkatuan jasotako ticket bat zen, eta trajearen poltsikoetan miatzen hasi nintzen.
2011
‎Baina berdin zen. Ia berehala ekin zion berriro orkestrak, eta goiko sabaitik salto eginda bezala azaldu zitzaion bigarren dantza laguna.
‎Asmo horrekin, taldeak dagoeneko Barne Komunikazio Plan berezia (2010) aurreikusi du, taldeaketa pertsonak integratzeko. Garrantzi handia du horrek, inkestan parte hartu zutenEITBko langileek, nagusiki Eitb.com eko erredaktoreek, Radio Euskadi, EuskadiIrratia eta ETBko langileen aurretik?, 2010 urtearen bukaeran, zuzendaritzakerredakzioetan konbergentzia proiektuaren ideia behar bezala azaldu ez zuela ustezuten, gaiari buruzko jarrera positiboa izan zutela onartu arren.
‎Ez nuke esango. Leturia ori erdi ero bezala azaltzen zaigu(.) Baiña tesis ideologiko agiri bat ez baldin badu eleberri onek, impresio bat bai uzten duela, aogozo berezi bat, ta ondo garratza, samiña, mingotxa(.) Bizitza ez ote dan xede gabeko zerbait, engañu bat, burla bat (Villasante, 1957: 328).
‎Agintaritzak “akats larriak” atzeman ditu produktu horiek saltzeko moduan. Zehazki, ez zuen bermatu funtsak bezeroentzat egokiak izango zirenik, inbertsio helburuak, finantza inguruabarrak, esperientzia eta ezagutzak kontuan hartuta, ez eta langileei eskainitako prestakuntzak funts horiei lotutako arriskuak behar bezala azalduko zituenik ere. Halaber, uste du erakundeak akatsak egin zituela, produktuen liburuxkak eta kontsumitzaileei eskainitako beste dokumentu batzuk arriskuen berri argi ematen zutela eta kontsumitzaileak engainatzen ez zituztela ziurtatzean.
‎Indar inperialistek ordea, beti ezkutatu nahi izaten digute arazoen benetako jatorria, honela, erlijio talka gisan erakustarazten saiatzen dira, lurraldetasunarekin eta arazo politiko eta sozialekin lotu beharreko gatazka. Honen erakusgarri da ipar Irlanda, protestante eta kristauen gatazka gisan erakutsia edo historian atzera egin nahi bada, inoiz ezagutu den genozidio basatiena, hau da, Abyayala edo amerikar kontinentearen kolonizazioa, irizpide teologikoen arabera salbamendu bezala azaldua.
‎Ez nuke esango. Leturia ori erdi ero bezala azaltzen zaigu[...] Baiña tesis ideologiko agiri bat ez baldin badu eleberri onek, impresio bat bai uzten duela, ao gozo berezi bat, ta ondo garratza, samiña, mingotxa[...] Bizitza ez ote dan xede gabeko zerbait, engañu bat, burla bat(" Leturia’ren egunkari ezkutua", Egan, 1957, 5).
‎...—, eta ideologia aldetik zeudenak —tradizional moderno—, jendaurreko artikuluez gainera, eragile nagusien arteko gutunek ere asko laguntzen dute, eta azken horiek osagarri onak eta oso irakurgarri ere gertatzen dira, haietan ematen baitituzte hainbat argitasun bestela inon ageri ez direnak —gutunek eta badituzte beren arriskuak; ez txikiena denok dugun joera gauzak geuri komeni bezala azaltzeko, baina, zein dokumentuk du fidagarritasun osoa? — Biak tartekatuko ditugu aurrerantzean: jendaurreko artikuluetako zatiak eta gutunetakoak.
2012
‎Gutxi aritu izan nintzen gaztetan bertsotan, eta aritutako hori, txarto. Nerbioak jota, ezin ideiak behar bezala azalduta, neurrian ezin kabituta, beti motz edo luze, praka estuegietan sartu nahi eta ezinean, inperfekziora heltzeko ametsean beti. Perfekziora heltzea beste batzuen lana zen, nire ligatik aparteko zerbait.
‎Kapitainarekin joan nintzen bahituei neure burua azaltzera, eta hark esan zien ni nintzela beraien zaindari izateko gobernariak jarri zuen pertsona, eta gobernariaren aginduz debekatua zutela inora joatea, nire aginduz ez bazen, eta, kontrakorik eginez gero, gaztelura eramango zituztela kateatuak izateko. Neure burua gobernari gisa inoiz ikusten utzi ez genienez gero, beste pertsona bat banintz bezala azaldu nintzaien, eta gobernariaz hitz egin nien, gudari taldeaz, gazteluaz eta abar, aukera izan nuen guztietan.
‎1589an, Nanteseko ediktuaren bidez, erlijio katolikoari eman zitzaion Estatu osorako ofizialtasuna eta, era berean, hugonoteenganako tolerantzia onartu zen. Enrike IV.ak, pertsonalki kalbinista izaten jarraitu zuen arren frantziarren aurrean katoliko bezala azaltzen zen. 1594an, Chartreseko katedralean, ospatu zen Frantziako Enrike IV.aren koroatzea.
‎Hori dela-eta, produktu baten arriskuari dagokionez, Publizitatearen Lege Orokorraren 3.b artikuluak egoera hauek debekatzen ditu: a) publizitatea ez zilegia izango da produktu bat seguru bezala azaltzen duenean eta produktuak edo haren erabilerak arriskua duenean; b) publizitatea ez zilegia izango da produktua seguru bezala azaltzen denean eta esaten ez denean baldintza batzuk bete behar direla horretarako; c) publizitatea ez zilegia izango da produktu horren segurtasunaz ezer esaten ez duenean eta produktua erabiltzen irudikatzen denean, egoera hori per se arriskutsua izanik.
‎Bigarrenik, mezuak errorera eraman ditzake kontsumitzaileak edo erabiltzeak, baldin eta ez badu behar bezala azaltzen zein den mezuaren izaera eta helburua; hots, publizitatea egitea. Hori gertatzen den ikusteko, mezuaren inguruabar guztiak aztertu dira, bai mezua nola eginda dagoen, bai mezua zabaltzeko erabili diren espazioak eta komunikabideak zer ezaugarri dituzten.
‎Hori dela-eta, produktu baten arriskuari dagokionez, Publizitatearen Lege Orokorraren 3.b artikuluak egoera hauek debekatzen ditu: a) publizitatea ez zilegia izango da produktu bat seguru bezala azaltzen duenean eta produktuak edo haren erabilerak arriskua duenean; b) publizitatea ez zilegia izango da produktua seguru bezala azaltzen denean eta esaten ez denean baldintza batzuk bete behar direla horretarako; c) publizitatea ez zilegia izango da produktu horren segurtasunaz ezer esaten ez duenean eta produktua erabiltzen irudikatzen denean, egoera hori per se arriskutsua izanik....
‎hamarkadan, herrialdeetako Aldundien agintea tokian tokiko udalerrien aginteen gidari bihurtu zen eta aldi berean erresumako botere nagusiarekin aginte harremanak bideratu zituen, bilateralismoan sakonduz. Beraz, Aldundiak erdi mailako gorputz politiko eta exekutibo sendo bezala azaldu ziren. Euskal absolutistek bereganatu zuten erakundea giltzarri bihurtu zuten eta ondorengo urteetan aldundiak izan ziren euskal erakundetze politikoaren eragile nagusi.
‎Urte horietako dinamismoak, bestetik, idazlea El Libro elkarte kultural argentinarraren partaide, Sociedad Argentina de Escritores delakoaren bazkide eta Argentinako PEN Clubeko partaide izatera eramango du. Beraz, intelektual aktibo eta konprometitu bezala azalduko zaigu, bai ekimen horietan, bai argitaletxe aurrerakoia eta munduari irekia sortzeko asmotan.
‎Argentinako Ezequiel Martmez Estrada-ren Tres cuentos sin amor eta Fernando Lorenzo-ren Arriba pasa el viento, Brasilgo Carmen Da Silvaren Septiembre, Ekuadorko Alberto Borges-en La resaca, Mexikoko Armando Ayala Anguiano ren El paso de la nada... Suposatzekoa denez, arlo horretan argentinarrek protagonismo berezia izan zuten, berrogei izenburu ingururekin, tartean Goyanarterenak berarenak, azken finean, lehen ere esan dugunez, bere burua herrialde horretakoa bezala azaldu baitzuen beti.
2013
‎Bagenian geure gelan leiho tipi bat, nondik eguzkia sartzen baitzitzaigun aldian aldian. Bada, eguzkia bera ere behi gorotz zapal horietarik bat bezala azaltzen zitzaidaan, haren usaineko?
‎Bourgeseko taldearen idatzia François Duarenek (Duarenus) zuzenbidea irakatsi eta ikastearen inguruan eginiko zati txiki bat izan zen (Epistula de ratione docendi discendique iuris, 1544). Betiko irakaskuntza metodoak kritikatu ostean, humanista horrek adierazi zuen zuzenbidea beste edozein jakintzagai bezala azaldu behar zela, hots, unibertsala eta ezaguna zaigunetik abiatu eta berezitasunerantz jota. Horren eretzean, Erakundeak izenekoaren metodo laburra eta sistematikoa gailendu zuen beste guztien gainetik.
‎Horren eraginari esker, zuzenbide zibilaren azterketa ez zen izan lehen bezain akademikoa, eguneroko arazo juridikoei erreparatzen zitzaielako gehiago. Bartolok eta horren jarraitzaileek eurek jaso bezala azaldu zituzten testuak, beraien helburu bakarra testuok zeuden zeudenean ulertaraztea baitzen. Ildo berari segiz, Erdi Aroko azken gizartean baliozkoak izan zitezkeen erregelak aurkitu nahi zituzten testu horietan, oraindik inperioko zuzenbidearen agintea zeramaten erregelak, alegia.
‎Bagenian geure gelan leiho tipi bat, nondik eguzkia sartzen baitzitzaigun aldian aldian. Bada, eguzkia bera ere behi gorotz zapal horietarik bat bezala azaltzen zitzaidaan, haren usaineko...
‎Berriz ere, arte eta arkitekturaren historia sozial, sexual eta baldintzatua jenioaren kondaira garbi, objektibo eta natural bezala azaldu zaigulako.
‎Herriaren osasunak arranguratuko balitu bezala azaldu zaizkigu hortzalaria, neurozirujaua, traumatologiako burua oldar mediatiko batean beren klasearen abanguarda tekniko gisa, etxeko lorategian ihintz beltza egin behar dielako espantuka. Eta" urbanizazioan" sarrera debekatua daukagun guztion elkartasuna nahi lukete, beraiei eginen omen zaien kaltetxoa injustizia kolektibo bihurturik.
2014
‎Informazioaren gizartea esaten zitzaion oraindik orain; gero, komunikazioarena... Bizi dugun (bizi gaituen) gizarte modu honen funtsa behar bezala azaltzekotan, ordea, arretaren ekonomiaren gizartean bizi garela esan behar genuke. Garesti dago, bai horixe, jendearen arreta gurean, eta arreta gune berriak sortu eta eskaini behar dira.
‎Baina azal hori zeren arteko konexio puntu bezala azaltzen zaigu. Bilbaok azalabarrua eta kanpoa bereizten eta mugatzen dituen elementu modura irudikatzen du, eta beste autore batzuek, bi esparru horien arteko batze puntu bezala ikusten dituzteazalak:
‎Halaber, Facebook en sortzaile Mark Zuckerbergek adierazpen garrantzitsu bat egin zuen joan den otsailean Bartzelonako Mobile World Congress en egindako konferentzian. Zuckerbergen arabera, funtsezkoa da Sarea txoko guztietara iristen den gizarte osoarentzat, eta horregatik defendatu zuen Internet.org fundazioa, eta lehen adierazi bezala azaldu zuen hori lortzeko dronak erabiltzeagatik. Izan ere, Sarearen hedapen batek gero eta kontsumitzaile gehiago ditu Google, Facebook eta beste enpresa askorentzat, eta, beraz, interesa eta inbertsioak hartzen ditu bere baitan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia