Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.201

2000
‎Beste ehun urte bizi jakiteko. Dena den, uste dut heriotzaren eta autokonplazentziaren artean kulunkatzen dabilen gizarte bat bezala ikusiko gaituztela, eta beldurtzen nau epaiak.
‎Pozten nau horrelakoak entzuteak, baina nik ez dut nobela zeozer handia bezala ikusten. Hamar hilabeteko lan prozesuaren ondoren, nire zatitxo bat bezala ikusten dut.
‎Pozten nau horrelakoak entzuteak, baina nik ez dut nobela zeozer handia bezala ikusten. Hamar hilabeteko lan prozesuaren ondoren, nire zatitxo bat bezala ikusten dut. Egia da lehen lanek kutsu autobiografiko handia izan ohi dutela.
‎Jendeak nahiko irakurketa pertsonal bezala eta exhibizionistatzat hartu ditu aurreko diskoko abestiak. " Kendu dizkidazu arropak kendu dizkidazu dudak", Eduardo Galeanoren poema bat da eta nik abestuta agian jendeak erdi porno bezala ikusi du. Bigarren diskoan zuzentasuna galdu dute abestiek.
‎unibertsitate eta hezkuntza egituretako partaide zenbaiten jarrera litzateke horren adibide argigarria. Euskararen edozein aurrerapena arrisku politiko bezala ikusten dutenak ez ditut aipatu, hor daude betidanik, ez dira berriak.
‎Honek fokalizazioaren bidez hiru pertsonaia ezberdin hauen sentimendu eta egoeren berri emango digu. " Autorearen komentarioei esker haien ekintzak, ideiak eta eritziak objetiboki jakitera ematen zaizkigu, eta horrela ezohizko bizimodua daramaten istorioaren protagonistak pertsona arruntak bezala ikusi ahal ditugu." (Belaunde: Egunkaria)
‎Gero, hau guztia Rocíori kontatzean (eta gehiago orain, idaztean), iruditu zitzaidan nire esperientzia hura ere heriotza txiki bat izan zela. Hil egin zitzaidan Jabi lagun bezala ikustearen begirada errugabea (ordutik aurrera beste era batean ikusten baitut), hil egin zitzaidan nire mundu orekatua, errealitatearen gainean nuen kontrola, errespetua, konfiantza, eta Txemak gure harremanaren eternitatean sinesten zuen garaia ere hil zen. Zeren, noski, udalekutik etxera bueltatu eta ziplo bota bainion dena:
‎Eta, hala, egun batean, aitak astebeterako kondenatu zuen ziega itsu hartarat morroi bat, Urbiaindik mozkorturik itzuli zelako eta biharamunean bere egitekoei buru egin ahal izan ez zielako. Eta, astebetea iraganik, erdi eroturik bezala jalgi zen gizagaixoa bertatik, erranez ezen gartzela hartarat aspaldi kondenatuak izan zirenen nigarrak eta intziriak —gaizkileenak, nahastekarienak eta gainerako jendailarenak— aditu zituela han barruan, eta amets batean bezala ikusi zituela haiek guztiak —ikatza baino beltzagoak—, infernuko garren artean kiskaltzen eta oihu desesperatuak egiten; eta, honelatan, mozkor hark amestu edo asmatu idurietarik hartu zuen ziega ilun hark fama are ilunago hura, jauregiko bertze morroien eta neskameen kontsentimenduarekin; eta ez hauek erran ziotelako sinesten ziotela, baina bai isilik geratu zirelako, irririk eta trufa... Eta Mattin eta biok ere halatsu geunden, zeren eta artean umeak baikinen, imajinazinoaren edozein fantasia sinesteko prest.
‎Mattin ere, Villagrandeko dukearen palazioan hiru urte eskas egin ondoren, etxean genuen; edo, xeheroago eta zehatzago erraitearren, gure etxean aitaren berrogeita hamargarren urtebetetzeko festa ospatu zenetik genuen Mattin etxean —erran behar ote dizut, jaun André, ezen nehoiz ez bezala ikusi nuela Mattin nigarretan, noiz eta, festaren ondotik, Villagrandeko dukearen semea Madrilerat itzuli baitzen, Mattin Urbiainen utzirik? —, zeren aitak nahi baitzuen, alde batetik, Mattin negozioen munduan gero eta gehiago sartzea eta trebatzea, eta hargatik erraiten zion: " Seme, hik ere badaukak zer ikasirik negozioen mundutik, zeren, biharko egunean markes izanen bahaiz ere, eta, halatan, trabailuaren neketan higatuko ez bahaiz ere, ez zaik gaizki etorriko jakitea zein diren diruaren bideak, heure ondasunen hobeki enplegatu ahal izaiteko", eta hargatik ere zuen donejoanetarako prestaturik eta istalgaraturik bidaia bat, harat eta honat; eta nahi zuen, bertzetik, bidaia hura egin baino lehen familiakoak elkarrekin egoitea, zeren hura ere ez baitzen egunoroz egin genezakeen gauza, aitaren etengabeko bidaiekin eta anaiak Madrilen egin izan zituen egonaldiekin.
‎galderak eta galderak ditut buruan, galderak bere batez. Zeren gero eta konbentzituago bainago ezen galderak bertze galdera batzuekin baizik ezin ihardets daitezkeela, eta iragan zitzaidala —neuri bai bederen, eta aspaldi gainerat— ihardespen klar eta garbien aldia eta sasoina... eta zeren neure burua, anitzetan, tenpesta baten erdian bezala baitakusat, eta galdera batek bere haize kolpea jo orduko bertze bat baitatorkit, bertze haize kolpe batekin...
‎Eta, handik aitzina, larri bezala ikusi nuen...
‎—Aitortu behar diat, halarik ere, ezen ez nuela uste horrela hengoenik —erran zidan kapitainak—, zeren haur bat bezala ikusi izan baihaut urteotan, bertze marinelekin arrai eta alegera kasik beti, liburuez ahantzirik eta bizitzaren liburuan murgildurik...
‎Patxi inoiz ez bezala ikusi dut: abaildua eta kopetilun, guztiz kopetilun, nire jokamoldea mespretxugarritzat hartu izan balu bezala.
‎Ez al zuen jabearen begiak gizentzen behia? Eta alderaketaren zabarra barka diezadazuen, oroitaraziko dizuet maitemindua beti" itsuturik" dagoela, alegia, ez duela besteek bezala ikusten. Edo ez duela ikusi beharrik," lanbroak izkutatzen dizkionean" maite ditu poetak gure bazterrak.
‎Era horretan, iheslarien aldeko giroa sortu beharrean, hauen aurkako jarrera zabaldu zen orokorrean, sektore batzuek etsai bezala ikusten baitzituzten hauek. Hori izan zen, erran baterako, Eskualduna() Donibane Lohizuneko aldizkari kontserbadoreak egin zuen kanpainaren kasua; aldizkari honek
2001
‎" Gabriel, oso ume zela hurbildu zen abertzaleen ingurura. Asko prometatzen zuen gazte bat bezala ikusia zen abertzaleen artean. Haatik, hauek zuhurtziaz begiratzen zioten, jatorriz ez zelako familia abertzale bateko semea".
‎Agian zure ordenagailuak ezin erakuts ditzakeen artxibo mota bereziak behar bezala ikusteko balioko dizute.
‎Hizkuntza minoritarioa duten taldeko kideentzat, berriz, 2Hren jabekuntzaren ondorio soziala asimilazioa da (ikusLambert en (1974) elebitasun kengarriaren kontzeptua). Beraz, testuingurusoziala garrantzizko faktore bezala ikusia izan da hizkuntzen jabekuntzan.
‎Bigarren orientazio mota, hau da, orientazio instrumental edo pragmatikoagertatzen da bigarren hizkuntzaren jabekuntza errekonozimendu soziala irabaztekoedo abantaila ekono mikoak lortzeko bide bezala ikusten denean. Horrelako motibazioa besterik ez duenak ez dio kasu handirik egiten bigarren hizkuntzako hiztunei, eta bere helburuak lortzeko bigarren hizkuntzak nola lagunduko dion bakarrikhartuko du aintzakotzat.
‎Bariantzaren %15.5a azaltzen duen 2 FAKTOREAn orientazio instrumentaledo pragmatikoari dagozkion itemak sailkatzen dira (p= 0.79): euskara lanpostuhobea edo lanpostu bat lortzeko ikasten du subjektuak, eta, horrekin batera, euskaraetorkizuneko ikasketetan lagunduko dion zerbait bezala eta geroago beste hizkuntza batzuk ikasten lagunduko dion zerbait bezala ikusten dute.
‎Gu Goienkaleko mamuak bagina bezala ikusiko gintuen han, nasa gainean harrituta. Eta hura guztia beste inori gertatzen zitzaiola ematen zuen, beste mundu arraro eta zalantzazko batean.
‎Goioren aurpegia markoan ipinia bezala ikusten dut orain hegazkineko leihoan, kristalaren barrualdetik gormutuen alfabetoko a letra egiten didala.
‎Euri lanbroa da, berdea eta fina, teilatuak zein bebarruak bustitzen. Begien aurrean errezelak banitu bezala ikusten dut oro: mendi esmeraldak, ezpatak, piratontziak.
‎Euskal idazleoi ere eskaintzen digu zerbait Barojak. Gure lurraldea inor gutxik bezala ikusi du, aurrenik: Pierre Loti eta, beste gisara, Lizardi kenduz gero, nor aldera lekioke?
‎Arrazoimen praktikoak gu gidatzeko eskubidea duen heinean, ekintzak ez ditugu behartuak bezala ikusiko Jainkoaren manamenduak direlako, aitzitik, Jainkoaren manamendutzat hartuko ditugu gure barnetik horretara behartuak garelako (A819/ B847 (E591)).
‎Hala ere, batasun proiektatu bat, teleologikoa, eskaintzen digute ideiek, gure ezagutzari norabide sistematikoa ematen diona. Mundua ez da, noski, gauza bat, baizik eta kanpoko objektuak batasun oso bat eratuko balute bezala ikusteko era. Honekin Metafisika zaharraren handiusteari erabateko kolpea ematen zaio.
‎Ez genuen deus ulertzen, eta, aldiz, B udaberriko lilia bezain fresko zegoela ikusten genuen. Tira, B, esaten zioten gutariko batzuek –zeren, aurreko gaueko parrandaren ondorioz, B kide berri bat bezala ikusten hasiak ginenez, batzuek" B" deitzea erabaki baitzuten, izena laburtzeko eta nolabaiteko familiartekotasuna erdiesteko, eta munduan zehar ezizenak jartzen famatu gaituen omenari omenaldia egiteko (B zenez B deitu, ulertzen?) –, eta halaxe esaten zioten, B, zuk ez duzu bestondorik, beraz edabea hartu duzu, ezta? (Edabea esaten genuen, zergatik ez dakidala denok edabea zela uste genuelako).
2002
‎Hemen" los vascos" gaudela ere pentsa dezakete, haiek kanpoan sentitzen diren kategoria bateko jendeak. Baina naturalitatez pentsatuko lukete, ez dut uste beldurrik sentituko dutenik, baina bai zerbait" kanpoko" bezala ikusiko dutela hau.
‎Aspaldidanik esan da euskara mendialdean babestu zela, eta Erribera alde horretatik euskarak galdutako leku bezala ikusi izan da. Ikuspegi hori bultzatu da Gipuzkoa eta Bizkaitik ere.
‎Hego Euskal Herriko biolentzia egoera eta euskal nazionalistekiko «beldurra» ere aipatzen dira liburuan. Ipar Euskal Herriko abertzaleak arriskutsuak bezala ikusiak al dira?
‎Ezin dugu amore eman, hala ere. Ez dakit trantsizioa den, agian prozesu bat bezala ikusi genuke, tunel baten barruan gaudela, argia beste muturrean dagoela eta argi hori topatzera irits gaitezkeela pentsatu.
‎Bai, baina kontua ez da Batasuna bai edo ez. Balore demokratikoen aurka doan lege bat bezala ikusi behar da. Ez du ezer konponduko, aitzitik, are gehiago zailduko du egoera politikoa eta herri honen normalizazioa lortzetik urrunduko gaitu.
‎Dokumentu honetan agertzen diren ideietako asko Gernikako ardatzetan daude. Estatutoa birsortzeko edo birreraikitzeko aukera arrisku bezala ikusten dugu. Ez horretarako benetako aukerarik dagoenik pentsatzen dugulako, argi baitago Estatua birkonkista fasean dagoela eta fronte guztietan horretan ari dela.
‎Orain, gatazka gordinago bihurtu den uneon, agian, bateon batek pentsa lezake tortura gaia gainditu behar dela gatazka gainditzeko. Guk ordea, uneon, printzipioz, gatazka humanizatzeko ekimen bat bezala ikusten dugu torturaren deuseztapena».
‎AZKEN batean, Laura Mintegik aipatzen duen argitaletxe bakoitzaren" zalditeria", metafora ulergarriagoa izan dadin," indioilartegia" bezala ikusten dugu guk. Argitaletxeek zein idazleek, egileek zein argitaratzaileek, lumak, koloreak, egindako bidea eta abar jartzen dituzte agerian batak bestea limurtzeko.
‎Akaso Ilunben egingo den festa izango da oihartzun handiena izango duena. Hau urtebetetze festa bat bezala ikusten dugu. Bertan zinearekin erlazioa izan duten artistek abestuko dute, Alaskak DJ bezala eginen du lan, Els Comediantsek antzerkia eginen du, euskaraz, Francis Ford Coppolaren omenaldia egingo dugu eta Donostian orain artean ikusi ez den soinu eta irudi espektakulua ikusi ahal izango da.
‎Eta ezta nolako begi azkar eta sarkorrak dituen ere? Memento honetan, esaterako, ikusezina izango ez bazina bezala ikusten zaitu. Apustu egingo nuke bera izan baietz gorgonak ikusten dituen lehenengoa!
‎Lehenengo egin behar duzun lana hauxe da: har ezazu zure ezkutua eta leun ezazu distira atera arte, zeure burua ispilu baten aurrean bezala ikusteko eran utzi arte.
‎Literatura ikuspegitik kontakizun bizi eta interesgarria eskaintzeko material guztia berrantolatzen du, askotan pertsonaia nagusi eta ez hain nagusien erretratu eta hitzaldiak tartekatuz, bere iritzia azaltzen duten zatiekin batera. Idazle hasi berriaren lan bezala ikusi behar da. Historialariaren alderditik lepora dakizkiokeen hutsak, kronologia aldaketak, aipatu gabeko gertakizunak eta abarrak, literatura lana biribildu nahiak estaltzen baditu, alde honetatik ere ez duela Salustiok lan bikaina lortu esan behar da, nabarmena baita zatien arteko oreka falta.
‎Honako hau esan omen zuen Gneo Lentulo gudatribunoak zaldi gainean aurretik zihoala kontsula haitz baten gainean odolez beteta eserita ikusi zuenean: «Luzio Emilio, jainkoek gaurko sarraskian errugabe bakar bezala ikusi behar duten hori, indar apurren bat geratzen zaizun bitartean eta neuk ere lagun bezala hartu eta babes zaitzakedan bitartean tori nire zaldi hau. Ez ezazu honako hau ondikozko borrokaldi bihur kontsul baten heriotzearekin; hori gabe ere bada aski negar eta dolumen».
‎lanetik erbesteratuta, alferrikakoaren zeinuarekin markatzen da. Lanean ari den bitartean, zahartzaroa “iritsiko den” zerbait bezala ikusten du norbanakoak, baina erretiroaren unean etorkizun hori itzulerarik gabeko bat bateko orainaldi bihurtzen da. “Erretiratua” edo “pentsioduna” bezalako hitzek “heriotza zibilaren” estigma moduko bat eragiten diote, eta horren kontra ez du balio egoera onaren ebidentziak.
‎Neskak mutilak adina hasten dira edaten, eta asteburua derrigorrezko hitzordua bihurtu da guztientzat. Kalean edateak gobernuak ekartzen ditu, eta gazteek beren adinekoekin dibertitzeko eta harremanak izateko beste modu bat bezala ikusten dute.
‎Gero, ordea, kezkatua bezala ikusi nuen. Galdetu nion:
‎Aitari buruz ditudan irudiak eta oroitzapenak ugariak dira, baina ezin dute mataza osorik osatu, album bateko argazki solteetan bezala ikusten baitut, eta ez hasiera eta bukaera duen film batean. Erretiratzeko garaia noiz iritsiko beste ametsik ez zuen, gehien maite zuen zaletasunari, arrantzari, orduak eta egunak eskaintzeko.
2003
‎Hunkigarria izan zela dio Gemak. Haurrak oso pozik jarri ziren aita beti bezala ikusi zutelako. Gemak berriz, oso ondo ikusi zuen senarra, burua hotz zuela.
‎Egitasmoaren helburua merkatariei bide bat eskaintzea da beren eguneroko jarduna euskaraz egin dezaten. Planikerreko teknikari Belen Benitezen ustez, gaur egun, merkatariek eta ostalariek balio erantsi bat bezala ikusten dute euskara, eta horri egunerokotasunean bultzada eman behar zaio. Baina merkatarientzat ez da erraza; izan ere, merkataritza mundutik jasotzen dituzten estimuluak guztiz gaztelaniazkoak dira eta ahalegin handia egin behar dute jasotzen duten guztia euskaratzeko.
‎Krimen perfektuari buruzko nobela asko idatzi da eta politak dira. Hilketaren gauzapena literatur arte obra bat bezala ikusten dute literatur kritikoek. Nik neuk ere baneukan paralelismo hori gauzatzea, baina zailtasunak emateaz gain ez zen nire intereseko zeregina.
‎Konstituzioaren 29 artikuluak Eskaera Eskubidea ematen du, baina hau konstituzio moderno guztietan jasoa dago, izen horrekin edo beste batekin. Adibidez, Europako hainbat estatuen konstituzioetan Kexa Eskubide bezala ikusia dago.
‎Eusko Jaurlaritzaren edo Lehendakariaren planaren ahuldade nagusia gehiengo absolutua ez izatea da. Aldiz, guk planaren puntu sendoena bezala ikusten dugu prozesua gauzatzeko. Izan ere, planak gehiengo absolutua izan balu, hasiera batean errazago aplika liteke, baina horrek berez ez luke konponbide bat ekarriko lukeenik esan nahiko, aitzitik, prozesua are gehiago konplika zezakeen.
‎Zeregin horretan, norberaren ongizateak eta ongizate komunak elkarren aurka egiten dute. Ongizate komuna gauza absolutu bezala ikusten da, hartara.
‎Foro hau legez kanpo geratu den ezker abertzalearen foro bezala ikus daiteke gizartetik. Susmo hori izan al daiteke?
‎Irauteko ideia hori biziki inportantea da nire lanerako. Alegia, gauzak egitea ez ateratzen den momentu horretan jendea harritzeko, baizik eta denbora pixka bat pasatuta ere molde hori klasiko bat bezala ikus dadin. Irauten duen gauza bat ez da errepikatu behar eta beraz, irudi egiazkoagoa, pisuzkoagoa du.
‎Emakumea gurina hartzeko zutitu zenean, azpiko gona gardenak eperdia doi doi estaltzen ziola ikusita, txabusina estutu zuen, dena ondo ostentzeko, lehen, ohi bezala, axolagabeki erdi zabalik baitzeraman. Ez zeukan zereginik emakume zardai haren ondoan; bera haur hutsa zen eta haur bezala ikusiko zuen irakasleak, esaten zuen bere baitarako. Baina buruko kristal guztiak puskatu zituena ez zen izan emakumea ikustea, ezpada bera agurtzeko itzuli zenean haren aurpegia ezagutzea:
‎Zer edo zer esan deutsu? hain harrapakin erraza zen, non Idak sarean jausitako euli bat jateko prest zegoen mamarroa bezala ikusten baitzuen bere burua.
‎Ainhizek bere burua, ziztu bizian hormaren kontra eztanda egin behar zuen lokomotora bezala zekusan, Unaxen ahotsak bihotz iraulkorra kulunkatzen zion bitartean. Zeren aurrean amore eman behar?
‎Ez dute menturaz denek Martinetek bezala ikusten tresna hori, hots bi mailatan artikulatzen den sistemaren itxuran, baina ikerle guztiek aitortzen dute, beste komunikabiderik baldin badu ere gizonak, abere askok bezala, eta komunikatzetik at, atsegin propiorako adibidez, erabil badaiteke ere komunikabide hau, Hizkuntza dela gizaberearen komunikabide propioa eta lehena, beste abere mota guztietarik gizona bereizten duena....
‎Arazoak edukiko zituzten Elizarekin, afrodisiakoa? bezala ikusia zegoelako. Hasieran txokolatea kikaretan sartzen zen gosarian edo askarian, geroxeago ogiarekin hartzen zen.
‎Baina azken joera honek ez zuen espero zitekeen arrakasta izan. Ikuslegoak, sovietar arte berri baten oinarri gisa ikusi ordez, laborategiko saiakera bezala ikusi zuen. Beraz, bai gobernuak, bai hartzaileen jarrerak eraginda, argi geratu zen errealismo sozialista izan behar zela korronte ofizial berria.
‎Ez dago kritika latzik berekudeaketari buruz. Baina horregatik, hain zuzen ere, ulergaitzagoa egiten zaiezornotzarrei orain munstro bezala ikusten duten zentral termikoaren eraikitzeanalderdi horrek tematu izana. Eta alderdiak berak arazoak izan ditu bere agintelokalak integratzeko.
‎«Ihazko Euskal Unibertsitatea, Hegoaldeko lehena, hain zuzen, jadanikoekiko etendurarena bezalaxe ikusi zuten norbaitzuek. Etendura(?) honen kausa, Idazkaritza berriaren ezarpenean egositako maniobra bezala ikusiko zuenik ere ez zen faltatuko, behar bada.
‎Pazienteak kolore, bolumen eta distantzia sentsazioa du, bere kabuz moldatzeko, eskailerak jaisteko edo, are gehiago, karaktere tipografiko altuekin irakurtzeko bezain garbi. “Inoiz ez du pertsona osasuntsu batek bezala ikusiko, baina aurrerapena harrigarria izango da eta eguneroko bizitzan hobekuntza oso garrantzitsua izango du”, adierazi du Francisco Pelayok, Konputagailuen Arkitektura eta Teknologia sailean proiektua koordinatzeaz arduratzen denak. Pelaio, ordea, oso zuhurra da bere bideragarritasuna baloratzean:
‎Baina “oporren ondoko sindromea” izateak ez ditu beti ezkutatzen langilearentzat desatseginak diren egoerak; aitzitik, batzuetan, lanera itzultzean pertsona batzuek jasaten duten egokitze aldia besterik ez da, eta ez du zertan gaitz larriagorik sortu, depresio edo antsietate koadroak dituen etapa batean soilik. “Aldaketa egoera atsegin bat galtzea eta egoera ezatsegin bat sartzea bezala ikusten badu, depresiboa izateko joera izango du; baina egoera berriak asko eskatzen badio eta langileak erantzuteko gaitasunik ez badu, sintoma emozionalak izango ditu, depresiboak baino ezaugarri antsietatsuagoak dituztenak”, azaldu du Malagako Psikologia Eskolako dekanoak, Rosa González kasu klinikoetan adituak. Oporren amaierari lotutako egonezina eta ondoeza lanera itzuli aurretik ere izaten dira.
‎–Gauak erakartzen zuen, hondamendiak eta desorduak. Arrastiri eta ilbeherak zituen gogoko; emakume kadukatuak, postizoak eta gezurrezkoak zitzaizkion atsegin, gutxienik begira egoteko, eta leku hits eta itogarrietan sentitzen zen eroso, bere literatura elikatzen zuen bizitza ibaiertzetik bezala ikus zezakeelako. Galtzaileak interesatzen zitzaizkion, gailurretik lurraren kontra amildu eta hondatutako gizakiak, bizitzaren irudi direlako, baina berak bertigoa zion gailurrari, arrakastari eta izenari, eta nahiago izan zuen anonimatoan babestu.
‎Joseba arkumetxoak bezala ikusi zuenean, berriro niregana jo zuen. Ea zergatik sartu nintzen beraren eta Josebaren artean dena izorratzera.
‎Abertzale eta nacionalista arteko teman, abertzaleak, orain oraingoz, errefo rmazale haiek bezala ikusten ditut. Nacionalistak, autoritatea darabiltenak bezala.
‎Halako adiskidetze batek iraganean funtsezko arazorik ekarri ez badu, honegatik izan da batik bat: erresistentziak eta aurreiritziak eskuarki zientziari arrotz balitzaizkio bezala ikusi izan direlako. Ez baitira, maiz esan izan zaigunez, giza muga saihestezinen emaitza baizik; berezko zientzi metodo batek ez du horientzako lekurik; eta metodo hori hain da ahaltsua ezen giza idiosinkrasia hutsak ezin baitu haren arrakasta luzaroan eragotzi.
‎Artean gau aro ederra zegoen, ilargiaren adar biak elkar ukitu nahirik bezala ikusten ahal ziren, eta hantxe lotu nintzen. Luzaz.
‎grabaturik balego bezala ikusiko baitut.
2004
‎Beharbada horixe da liburu honek eskaintzen digun berrikuntzarik aipagarriena. Nahiz eta Aro Garaikidea lantzen duen atalean soilik izan, emakumeek sortutako arteak merezitako arreta izan du, eta tamalez, hori oraindik berrikuntza bezala ikusi behar dugu. Azken urteetan, erakusketetan gero eta emakume gehiagoren lanak aurkeztu arren, lehenengo aldiz izan dute mota honetako liburu batean aipatuak izateko" ohorea".
‎Ekainera arte joera batzuk argitzen ez badira behintzat, ezer gutxi aldatuko da. Jakina, Espainiako Gobernua PPtik PSOEra pasatzea lorpen bezala ikusi da. Herri honek aldaketa nahi eta behar du, baina zuhurtzia handiz ikusten du aldaketarako aukera hori.
‎Tira, uste dut urrutiegi joaten ari naizela. Dena den, bertsotan arazo politikoak salatzea, edo errepresioaren aurkariak goraipatzea, nire betebehar bat bezala ikusten dut. Lagun gehiegi daukat ihesean edo kartzelan, horiek ez baleude bezala jarduteko.
‎Nepal eta Tibet dira euren erreferentzia aipatuenak. Ez dute euren herria Nepal edota Txinaren menpe dagoen Tibet bezala ikusi nahi.
‎Euskal literatura gudu zelai konplexu bezain dibertitu bat bezala ikusten dut. Gudu zelai diot, bertan gauza asko jokoan daudelako.
‎Berdin. Batez ere txirrindularitza nik bizitzaren metafora bezala ikusten dudalako, lasterketan bata bestearen atzetik gertatzen doazenen kate bat. Eta egoera kritiko askotan, zuk milarenetan erabakiak hartu behar dituzu, erratzeko beldurrik gabe, eta aurrera jo.
‎Nola txonta hala zanpanaren baten kexu kolka periodikoren batean, erdararen batean, argitara ematen ez den arte: semaforoa edo turismo bulegoa zein paretan den adierazten duen txartela adarren batek ez duela behar bezala ikusten uzten edo atariko marmolean orbela osatuko den beldur dela edo pareko tabernako terrazan halakok zenbat zer edaten duen ezin garbi ikusi duela edo itzal ederregia zabaltzen duela udaren onenean edo...
‎Bistan da guretzat, kanpotik bizi garenontzat! Eta bistan da zuentzat ere, gu bestelako euskaldun bagina bezala ikusten gaituzue eta. Nahitaezko da, ikuspegi lokal horri uko egin eta gauzak bestela ikusi eta aztertzea.
‎Alda ditzagun betaurrekoak euskararen egungo nondik norakoaren zerari so jarraitzeko. Zer hori ez baitu oraingoak aurrekoak bezala ikusiko. Aurrekoa, kasu honetan, idazle legazpiarra genuen.
‎–Bi joera ezberdin ikus daitezke gure herriaren mugimendu abertzalean, bata politikoa, bestea kulturala. Lehenengoak, Euskal Herria errealitate politiko bezala ikusten du batez ere. Jakina, herri hau ez da oraindik nazio oso bat, eginkizun dagoen proiektu bat baizik, denboran zehar osatu eta finkatu behar dena.
‎Plaka hori jarrita, mendebaldean egongo bazina bezala ikusiko duzu dena.
‎Gerrate zibilaren bezperan, ordea, gauzak aldatu ziren gizartezale katolikotasuna edo katolizismo soziala abiatu, erdaldunen ganako aiherra galdu. Halatan ere gaurko progrek Sabino literatura antzutzaile bezala ikusten duten arren, jakin behar da, hogeigarren mendeko urte haietan, erakusten diguten gizartea benetan kontserbadorea zela, eta eurek idatzitakoa, nahiz erromantiko usaina eduki, erdi errealista dela.
‎Hiru erakunde hauetan argazkilaritza proiektua mantendu zen eta bilduma oso bat gordetzen da. Amerika amerikarrei erakustea zen helburua, biztanle guztien laguntza beharrezkoa zelako eta argazkien bidez jendearen begiak irekitzea bilatzen zen; New Deal aren aldeko propaganda modu bat bezala ikus daiteke. Bilduma honek baditu ere gobernuko beste erakunde batzuetan eta gobernuz kanpoko erakundeetan ateratako argazkiak.
‎maitasuna garuneaneta hormonetan gertatutako aldaketa neurofisiologiko batzuek eragindako efektuadela, hain zuzen ere (ikus, adibidez, Bartels eta Zeki 2000 edo Lewis et al. 2000). Logika ez hain fisikalista, baizik eta bizitzazkoago batean, maitasuna zertan datzanaztertua da: adibidez, maitasuna eboluzio estrategia bezala ikus daiteke; kasuhorretan zure burua espeziekideekin (bat edo gehiagorekin) guztion biziraupenaerrazteko estuki lotuko zenuke (ikuspegi eboluzionista horretan barneratzeko, ikusAllott 1992; sozio biologoen ikuspegirako eta bere kritikarako, Pope 1994). Hirugarrenik, adimen ordinarioko edo psikologia arrunteko maila batean, maitasunakanpoko eraginei emandako erantzun emozional gisa ikusi da batez ere, eta tankerahorretako azterketak dira ohikoenak psikologia modernoan (bere sustraiak Freudpentsalariaren 1922ko lanean daude).
‎Bcstalde, laugarrcn liburuan hainbat garrantzizko kontzeptu aztertzen ditu Aristotelcsek, besteak beste, lekua eta denbora. Lekua, lehenengo eta behin, ez da gorputzaren printzipio immanentcabalitz bezala ikusi behar, ez baitu higidurarik jasaten; soilik lekutik lekura ibiltzen diragauzak, lekua espazioa da, baina sekula ez hutsunea. Aristoteiesek ez du hutsunea onartzen, horren existentziak, espazio hutsaren ideiak. zentzurik ez daukalako harentzat.
‎Eta hondartzak uraren joan etorriak jasaten dituen toki berean nire pausoak atzean nola uzten ditudan ikustean, aita izan dut gogoan. Atzean utziriko gauza balitz bezala ikusten dut. Geuregana noiz itzuliko zain geraturiko une guztiak biltzen dituen sentipenen artean utzi dut hondartza eta zeharo nekaturik, Mikeli deitu diot Poztu egin da nire berri izatean.
‎Eta zer zela eta ibili behar zuten ni bezalako hasiberri baten atzetik? Lanak nituen neure burua benetako agente bezala ikusteko eta! Mitxelenak berak erran zidan bezala, lan hark ez zirudien garrantzi handikoa, ez behintzat Parisko etxebizitza batera tiroka sartzeko adinakoa.
‎Horrela, musurik gabe hartu du Aleksanderrek eszenatokirako bidea eta Nadiak urruntzen ikusi du traje estu eta distiratsua. Gertatu den hurrengoa kamera geldoan bezala ikusi du. Horrela geratu zaio buruan grabatuta behintzat.
‎Ezagun zenituzten bide inguruetako iturriak, bazenituzten apatxaldiak egiteko zelaiune jakinak. Zeuok bezala ikusten ditut mendiotako hainbat eta hainbat harrobitan hareharri harkaitzak palankaz zulatuz eta harmailuz harri mokorrak landuz diharduten hargin gogorrak. Egurgile eta ikazkin jendea ere, han eta harantzago, hor ari da; aizkolotsak salatzen ditu eta baba beltz eta txondorrak egosten ari dituen suaren keak.
‎Egurgile eta ikazkin jendea ere, han eta harantzago, hor ari da; aizkolotsak salatzen ditu eta baba beltz eta txondorrak egosten ari dituen suaren keak. Zeuok bezala ikusten ditut Araba aldera nahiz Gipuzkoarantz harri garraioan ari diren itzainak ere. Bada idi uztarririk inguruotan!
‎Niri ez zait Guggenheimeko Oteizaren atzera begirakoa gustatu. Uste dut Anjel Lertxundik esan zuela artelan gehienak tokirik gabe bezala ikusi zituela, estu, eta inpresio berdina jaso nuen nik. Eskultura gehiegi, akaso?
‎Baina bidean, tamalez, espazio lokalean jarduteagatik gertuko komunikazioaren eragile gisa zetxezkion zenbait ezaugarri ere galdu egin ditu. Izan ere, gertutasuna oinarri, esparru lokala, komunikazioaren ikuspegitik behintzat, aukera eremu bat bezala ikusi izan da betidanik, beste komunikazio mota bat eraikitzea posible egin zezakeena, estatu edo nazioarte mailako komunikabideek hedatzen duten komunikazio ereduaren aurrean. Aukera hori elementu ezberdinen gainean oinarrituko litzateke, hala nola hurbileko edukiak eskaintzeko ahalmenean, gizartearen nahi eta beharretara (komunikatiboak, linguistikoak, politikoak...) egokituagoak; edo baita gizartea renpartehartzea komunikazio prozesuetan sustatzeko gaitasunean ere, ahotsa izateko aukera emanez bestela komunikazioa jasotzera mugatuta dauden gizarte sektore eta taldeei.
‎Kontzientzia etikoak gizakia arduradun eta erantzule egiten du munduaren, bere buruaren eta beste gizakideen aurrean. Kontzientzia etikoari eskerrak, gizakia ez da banako soil bat, are gutxiago izaki automata trukagarri bat, hainbat gizarte eta subkulturatan (sektetan eta gisakoetan, esaterako) pertsonak automatak bailiran tratatzen badituzte ere; baizik eta kontzientziari esker munduaz eta bere buruaz kontzientzia eta ardura duen subjektu bat bezala dakusagu gizakia, hots, pertsona bezala.
‎Eta munduaren objektibitateak munduaren alteritatea inplikatzen du, besteak beste. Objektibitate eta alteritate horri esker munduko beste gizakiak (gizakideak) subjektu (pertsona) bezala ikus ditzaket eta halakotzat (hots, aintzakotzat) har. Munduko beste gizaki guztiak ez ezik, munduko izaki guztiak aintzat har ditzaket; eta aintzat hartu behar dira, pentsamendu ekologiko zahar eta berriak zuzen ikusi duenez. c) Munduaren alteritateak beste subjektuen (subjektukideen) errealitatea agerrarazten digu, nire mundua besteena ere badela nabarmenduz, beste izakiena ere badelarik.
‎Harkaitz zulotik elurra ikusten nuen batzuetan, eta neu ere elur sentitzen nintzen, elur mataza makal. Basurdeak, berriz, kazkabar bizi bezala ikusten nituen. Bai, benetan eroria nengoen kontu harekin:
2005
‎Nik ezagutu nuenean artea zen pilota. Artea zenez gero, jendeari gustatu egiten zitzaion, bat zen onena, eta artista bezala ikusten zen. Gure garaian pilota kirol bezala ikusten hasi zen, eta orain, enpresekin, negozioa bihurtu da.
‎Artea zenez gero, jendeari gustatu egiten zitzaion, bat zen onena, eta artista bezala ikusten zen. Gure garaian pilota kirol bezala ikusten hasi zen, eta orain, enpresekin, negozioa bihurtu da. Negozio borobila gainera.
‎Baina lorpen bezala ikusten dute gizartean eztabaida sortu izana. " Kristau komunitateetan orain arte tabu ziren gaiak ari dira irteten, jendearen artean kontzientziazio lana ari gara egiten eta eztabaidarako esparruak sortu ditugu.
‎Beraz, estatuaren funtzioak aldatzen dira. Garai bateko estatu sozialak, batez ere gerra hotza zegoelarik eta nolabait komunismoa Mendebaldeko Europatik mamua bezala ikusten genuelarik, desagertu egin dira. Beraz, mamu horri aurre egiteko funtzio hori desagertu egin da.
‎Eta orduan isildu egiten dira. Dantza tradizionala folklore bezala ikusten da, eta nola ez den dantzari profesionalik Euskal Herrian, baztertuak sentitzen gara, eta ez dugu aipatzeko gogorik ere ukaten. Bestenaz justifikatu beharra sentitzen duzu.
‎Bestalde, biziki ikasle ona nintzen, klaseko lehena, eta horrek, edozein delarik ere herrixka, berdin baztertzen zaitu. Beraz, bi arrazoi horiengatik, uste dut, jendeak norbait erdi ero, eta aldi berean pixka bat handi haize bezala ikusten ninduela. Horrelako nahasketa bitxi bat.
‎Horretan behar dira gauzak behar den bezala ikusi. Euskaltzainburu izanez ere beti erraten nuen «ez da euskaltzainburua mintzo, Jean Haritschelar mintzo da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
bezala 1.194 (7,86)
bezela 7 (0,05)
Lehen forma
bezala 1.194 (7,86)
bezela 7 (0,05)
Argitaratzailea
ELKAR 219 (1,44)
Argia 107 (0,70)
Berria 72 (0,47)
Maiatz liburuak 67 (0,44)
Pamiela 58 (0,38)
UEU 55 (0,36)
Booktegi 55 (0,36)
Alberdania 48 (0,32)
Jakin 45 (0,30)
Susa 39 (0,26)
Herria - Euskal astekaria 36 (0,24)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 35 (0,23)
Open Data Euskadi 35 (0,23)
Consumer 26 (0,17)
Euskaltzaindia - Liburuak 25 (0,16)
Jakin liburuak 21 (0,14)
Kondaira 20 (0,13)
Uztaro 19 (0,13)
EITB - Sarea 15 (0,10)
goiena.eus 15 (0,10)
Labayru 13 (0,09)
alea.eus 11 (0,07)
Hitza 11 (0,07)
Goenkale 10 (0,07)
Urola kostako GUKA 10 (0,07)
Uztarria 9 (0,06)
uriola.eus 9 (0,06)
Karmel Argitaletxea 8 (0,05)
aiaraldea.eus 8 (0,05)
Txintxarri 8 (0,05)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 7 (0,05)
aiurri.eus 7 (0,05)
Guaixe 6 (0,04)
Erlea 5 (0,03)
barren.eus 5 (0,03)
hiruka 5 (0,03)
Zarauzko hitza 5 (0,03)
Osagaiz 4 (0,03)
ETB dokumentalak 4 (0,03)
Karmel aldizkaria 4 (0,03)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 4 (0,03)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 4 (0,03)
Bilbao Bizkaia Kutxa Fundazioa - Euskaltzaindia 3 (0,02)
HABE 3 (0,02)
erran.eus 3 (0,02)
Karkara 3 (0,02)
Bertsolari aldizkaria 3 (0,02)
Aldiri 2 (0,01)
Maxixatzen 2 (0,01)
Noaua 2 (0,01)
Euskaltzaindia - Sarea 1 (0,01)
Euskaltzaindia - EHU 1 (0,01)
Euskaltzaindia - Sabino Arana Kultur Elkargoa 1 (0,01)
LANEKI 1 (0,01)
AVD-ZEA liburuak 1 (0,01)
ETB marrazki bizidunak 1 (0,01)
Orain 1 (0,01)
Euskalerria irratia 1 (0,01)
Ikas 1 (0,01)
Anboto 1 (0,01)
Euskaltzaindia – Sü Azia 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
bezala ikusi behar 28 (0,18)
bezala ikusi ezan 24 (0,16)
bezala ikusi ahal 14 (0,09)
bezala ikusi hasi 8 (0,05)
bezala ikusi utzi 6 (0,04)
bezala ikusi egon 5 (0,03)
bezala ikusi nahi 5 (0,03)
bezala ikusi aukera 4 (0,03)
bezala ikusi beharrean 4 (0,03)
bezala ikusi ez 4 (0,03)
bezala ikusi entzunezko 3 (0,02)
bezala ikusi irakatsi 3 (0,02)
bezala ikusi ukan 3 (0,02)
bezala ikusi al 2 (0,01)
bezala ikusi den 2 (0,01)
bezala ikusi entzule 2 (0,01)
bezala ikusi era 2 (0,01)
bezala ikusi eraman 2 (0,01)
bezala ikusi haut. 2 (0,01)
bezala ikusi metafora 2 (0,01)
bezala ikusi moduko 2 (0,01)
bezala ikusi omen 2 (0,01)
bezala ikusi orde 2 (0,01)
bezala ikusi pasatu 2 (0,01)
bezala ikusi ta 2 (0,01)
bezala ikusi agian 1 (0,01)
bezala ikusi Anne 1 (0,01)
bezala ikusi arabiar 1 (0,01)
bezala ikusi ari 1 (0,01)
bezala ikusi arratoi 1 (0,01)
bezala ikusi arrisku 1 (0,01)
bezala ikusi aurre 1 (0,01)
bezala ikusi bailara 1 (0,01)
bezala ikusi baita 1 (0,01)
bezala ikusi baldin 1 (0,01)
bezala ikusi balio 1 (0,01)
bezala ikusi begirada 1 (0,01)
bezala ikusi behartsu 1 (0,01)
bezala ikusi behatu 1 (0,01)
bezala ikusi Benito 1 (0,01)
bezala ikusi bide 1 (0,01)
bezala ikusi bideratu 1 (0,01)
bezala ikusi datu 1 (0,01)
bezala ikusi drogazale 1 (0,01)
bezala ikusi egiazki 1 (0,01)
bezala ikusi egin 1 (0,01)
bezala ikusi eguneroko 1 (0,01)
bezala ikusi ere 1 (0,01)
bezala ikusi erran 1 (0,01)
bezala ikusi esan 1 (0,01)
bezala ikusi eserleku 1 (0,01)
bezala ikusi euskara 1 (0,01)
bezala ikusi frontoi 1 (0,01)
bezala ikusi gaitasun 1 (0,01)
bezala ikusi gaitu 1 (0,01)
bezala ikusi geratu 1 (0,01)
bezala ikusi gero 1 (0,01)
bezala ikusi gertakari 1 (0,01)
bezala ikusi gertatu 1 (0,01)
bezala ikusi gizaki 1 (0,01)
bezala ikusi gizarte 1 (0,01)
bezala ikusi hau 1 (0,01)
bezala ikusi haur 1 (0,01)
bezala ikusi inguruan 1 (0,01)
bezala ikusi iritsi 1 (0,01)
bezala ikusi irudi 1 (0,01)
bezala ikusi izate 1 (0,01)
bezala ikusi jainko 1 (0,01)
bezala ikusi jarraitu 1 (0,01)
bezala ikusi kultura 1 (0,01)
bezala ikusi maitasun 1 (0,01)
bezala ikusi modu 1 (0,01)
bezala ikusi nahiz 1 (0,01)
bezala ikusi neu 1 (0,01)
bezala ikusi nola 1 (0,01)
bezala ikusi nu 1 (0,01)
bezala ikusi ohiko 1 (0,01)
bezala ikusi ontziola 1 (0,01)
bezala ikusi organismo 1 (0,01)
bezala ikusi paradigma 1 (0,01)
bezala ikusi pasa 1 (0,01)
bezala ikusi poesia 1 (0,01)
bezala ikusi sinatu 1 (0,01)
bezala ikusi soil 1 (0,01)
bezala ikusi tradizio 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia