Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 281

2000
‎–Kultura ez da erudizioabakarrik; bizitzaren aurreko jarrera goratzailea, harkorra eta batez ere zuhurra da, edo ez da ezer. Arrazionalistek bezala pentsatzen dutenek hobetzea edo, aregehiago, beren burua eraldatzeko gai izatea espero eta nahi dugu; hau da, beharrezkoa den goranzko jauzi kualitatiboa ematen ausartzea nahi eta espero dugu.Gure herriak, euskal gizarte osoak, premiazkoa du. Eta gainerako gizateriak ere?.
‎Erdaldun < euzko> edo < euzkotar> horietakobatek hau esan dezake eta pentsa zoritxarrezz < yo soy español, y no vasco>. Baiñaeuskaldun batek, traidorerik zitalena izanik ere, nahi dan bezela pentsatuagatik ere, hau esan du, besterik eziñean: < Ni euskalduna naiz; baiña euskaldun española?
‎Eta, amaren aitorraren argitan, garbi oroit dezaket nik ere orain aldi hura eta aldi hartako hainbat gertaki. ...a pertsona baten eginak eta ekinak zentzuz aldatzen baitira eta erranahi berezia hartzen, noiz eta bertze pertsona batez amorosten den, nola izan baitzen amaren kasua, baina, ikusmoldeak ikusmolde, kontua da ezen ni ere ohartua nintzela orduko amaren joko bikoitz hartaz, osabarekin zuen erlazioneaz denaz bezainbatean, nahiz eta, nola artean haurra bainintzen eta, gauza haien alderakotzat, haur bat bezala pentsatzen bainuen —Platon eta Aristoteles errezitatzeko moduan nengoen arren, bertzalde—, ez nion bertzelako signifikantzarik eman.
‎Ohitura bat —apaiz erregearen hiltzea, kasu— azaltzeko asmoa bera okerra iruditzen zait. Frazerrek egiten duen guztia berak bezala pentsatzen dutenei ohitura onargarri bilakatzea da. Ohitura hauek guztiak, nolabait esan, ergelkeria gisa erakustea bitxia da oso.
‎Eta hori da gure harridura eta hunkipena munduaren aurrean. Etikari buruzko hitzaldian Wittgensteinek baiesten du balioa munduaren harriduratik sortu dela, adibidez, munduaren existentziak harritzen gaituenean (hori da erlijio eta filosofia gehienek ‘Izate’ edo ‘Esse’ bezala pentsatu dutena). Harridurak harrapaturik, hizkuntzaren ildoa hartzen dugu (eta geroxeago zientziaren eta teknologiaren ildoa ere bai).
2001
‎Gauza da Madrilen aldarrikatu dutela" iA por ellos!" famatu hori eta egungo nahaste borrasteaz aprobetxatuz pakete berean sartzen dutela terrorismoa, ETA, euskera eta ikastolak, euskal kultura, hezkuntza, elkarrizketa hitza aipatzen dutenak, elkarrizketa nahi dutenak, beraiek bezala pentsatzen ez dutenak... eta denak balio duela botoak biltzen jarraitzeko eta jendea manipulatzen segitzeko. Niretzat politika beti izan da kinielak egitearen moduko zerbait, alegia, ez dela inoiz nik nahi dudana gertatzen horregatik batzuek lehendakariaren dimisioa eskatzen duten bezalaxe neuk Aznarren dimisioa eskatzen dut, eta gaur bertan!
‎Denek zuk bezala pentsatzen ez dutenean... (TOMASi, ozen) Aita, film baterako aukeratu naute!
‎Sarrera gisa, era honetako gogoetak entzuten hasi dira: ez da pentsatu behar PSEko guztiak Rosa Diezek bezala pentsatzen eta hitz egiten dutenik. Ba omen da bestelakorik ere.
2002
‎Baina horretarako materialak behar dira. Prentsa on bat adibidez, zuk bezala pentsatzen ez duten jendeak ulertzeko balioko dizuna. Tokian tokiko esperientziak badira Nafarroan, eta funtzionatzen ari dira, Iruñerrian adibidez.
‎Par. Hunela, bat den arteno, bertze izanen ezta. Nik bezala pentsatzen eztuzua?
‎Quebeceko Unibertsitateko Duarte eta Paul del Giorgio irakasleek onartzen dute ozeanoa Lurreko ekosistemarik zabalena den arren, haren funtzioari buruzko ezagutza ez dela nahikoa, duela ehun urte baino gutxiago uste baitzen ozeano sakona ez zegoela. “Horregatik, ez da harritzekoa, basoetan gure planetako birikak bezala pentsatzen den bitartean, ozeanoak metabolismoan duen zeregina gaizki ulertua izatea”, erantsi dute. Azterketa horren bidez, arnasketa ozeanikoa eta horri lotutako materia organikoaren deskonposizioa identifika daitezke karbono globalaren fluxuaren osagai garrantzitsuenetakotzat eta naturako karbono dioxidoaren iturri garrantzitsu gisa.
‎– Eskerrik asko, ez dut uste asko izango direnik zuk bezala pentsatzen dutenak.
‎Eta horretan bat datoz hangoak eta hemengoak. Dena dela, lasai egon, gehienek zuk bezala pentsatzen dute... –burlaizez gehitu zion–:
2003
‎Esklaboak. Hari" bai" esan behar zaio beti, eta hark bezala pentsatu. Bestela, fuera.
2004
‎Batzuentzat gorriegi, besteentzat abertzaleegi. Pentsamendua askatzen asmatu ez duen gizarte honetan, beti norbere posizioak beste baten aurkakotzat bezala definitzen ohitua dagoen herri honetan, debekatua bide dago norberak ez bezala pentsatzen eta sentitzen dutenak estimatzea eta maitatzea; oñaztar eta ganboatarren artean bezala etsaigoa elur malutak baino ugariago dela sinistuta.
‎Pentsa daitekeen bezala, euskal kulturari eta intelektualei buruz esandako guztiak ez zuen harrera berdina izan irakurle guztien artean. Baziren hura bezala pentsatzen zutenak, alegia, euskal kultura egoera larrian zegoela eta horren indartzearen aldeko ekimen zuzenak burutu behar zirelakoan zeudenak. Baina baziren, bestetik ere, lanean gogor jardun ziren eta ziharduten euskaltzale zaharrak, horrelako adierazpenekin beren lana gutxietsia ikusten zutenak.
2005
‎Gure lana bereziki da hiztegi batu hori egitea, eta jadanik 23.000 hitz agertu ditugu liburu batean. Baina ez gara hain laster ibiltzen, behar zaio denborari eman denbora, behar den bezala pentsatu, eta uste dut beste bospasei urteren buruan bigarren liburuki bat agertuko dela, orotara izanen direla 50.000 hitz euskara batuan.
‎Balio elikagarriari dagokionez, ur proportzio handia dute. beraz, haien kaloria ekarpena ez da oso handia (65,7 kcal 100 biztanleko) g zati jangarria), normalean behar bezala pentsatzen den arren zapore gozo bizia. Uraren ondoren, elikagai ugarienak hidratoak dira.
‎Ez da nahikoa, nire iritziz, argudioekin demostratzea arrazoia gure alde daukagula. Hitz egiten dugunean, guk bezala pentsatzen dutenak ez ezik, beste aldean daudenak ere izan behar ditugu gogoan. Ezin gara konformatu argudiatzean besteak nolabait" garaitzearekin".
‎ez zuen deus erraten. Hargatik, jende arrunt bezain zoriontsuek bezala pentsatu, bizi, ekin, etxea eta familia eraiki nahiko zuen. Baina ezin.
‎Hori badakit. Nik ez dut haiek bezala pentsatzen. Haiena argi dago:
2006
‎Orduan, gure eginbideetan, engaiamendu horiek errespetatu behar zirela inposatua genuen jadanik. 2005 eta 2006 urteak trantsizio urte bezala pentsatuak izan ziren eta hala bizi dira. Batetik, epe horretaz baliatzen gara tresna ezartzeko eta azkartzeko.
‎Primo Levik bezala pentsatzen dudalako, ez zitzaidan egokia iruditzen aldebateko indarkeria bakarrik azaltzea eta horregatik estatu terrorismoa eta torturakere agertzen dira. Beste zati bat irakurriko dizuet:
‎Euskal arraza energitsua da, eta Baroja-k puntu honetan Unamuno-k bezala pentsatzen du: " Los pueblos fuertes, pletóricos, deben intervenir enérgicamente a su alrededor, con procedimientos nuevos, con ideales nuevos" 749 Euskadi txikitxoa da euskal gogo handiarentzat:
‎batetik, nazio beti" kanpoko" etsaiek zemaitua, beti defendatu eta salbatu beharreko angustian, inoiz ez da iritsiko erreformatu eta modernizatu beharreko nazio erreal bezala ikusia izatera, hots, nazio sozial eta politiko bat. Bestetik, horrekin batera eta agian horregatixe, itxita gelditzen dira ate denak gerran ari diren herriak eta nazioak pluraltasun historiko politiko, federazio edo konfederazio, diferentzia bezala pentsatu ahal izateko," Espainiari" traizio egin gabe; eta" independentzia" ere pluralean (bata besteagandik ere independentzia k). Kontserbatzaileentzat bezala liberalentzat hori ere:
‎Oraindik ez nintzen judu, oraindik ez nintzen nire benetako egoeraz jabetzen, oraindik aleman odol garbi batek bezala pentsa  tzen eta jokatzen nuen!
2007
‎886 HEIDEGGER, M., Artelanaren jatorria eta beste, Klasikoak, Bilbo 2004, 179, 184 Gero hizkuntzari buruz ere gizakiaren hiru zation paralelismo bat irakurtzen da: . Soinu egitura eta grafismoa hitzaren gorputz bezala pentsatzen ditugu, doinua eta erritmoa arima bezala, eta esanahiari dagokiona hizkuntzaren espiritu bezala. Hizkuntza gizakiaren esentziarekiko parekotasun batean pentsatzen dugu, hau animal rationale den aldetik, hau da gorputz arima espiritu batasun bezala irudikatua denez?
‎botere zentral bat egiazkorik ez du inoiz izan; eta Elkartean kide ziren, esaterako, Ingalaterra, Herbehere eta Danimarkako erregeak ere, bazituztelako menpekoak behialako Inperio Erromatar Germaniar Santuko lurraldeetan (Hannover, Luxemburgo eta Linburgo, Holstein). Beharbada gaurko Europako Batasunaren antzekoago zerbait bezala pentsatu behar da.
‎Hauek, berriro, herri gogo gehiagotan azpibanatzen dira. Horregatik, Volksgeistak ezin dira zer geldiak, betibatak bezala pentsatu: arauz eta zeri erreferentzian pentsatzen diren, edo historiako zein unetan hartzen diren, zein aldetatik, zein azalpenen testuinguruan, Volksgeistak errealitate biziak dira eta, esentzialismorik gabe ulertuak?
‎Herder historian interesatzen duena herriak dira (ez Estatuak), eta herrietan hura interesatzen duena, kultura: Volksgeista ama bat bezala pentsatzen da, familian benerazioz maitatua, kulturaren alor guztiak haren haurrak dira. (Aitarik ez da pentsatzen).
‎Hemen bizitza guztia karibu artean egin duen norbaiten esperientzia behar dugu. Karibuak bezala pentsatzen dakien norbaitena.
‎Markei buruz hitz egiten dugunean, pentsa dezagun nork bere enpresan edoerakundean; izan ere, askotan, kontsumitzaile bezala pentsatzen dugunean, nahastuegiten baikara. Pentsa dezagun «ni enpresa bat naiz eta nire marka merkaturatunahi dut».
‎Izan ere, ez da adimena, adimena baino haragokoa da; ez da arima bere fakultateekin, ez da nia ere (enpirikoa), ni enpiriko edo psiko soziologiko ororen haragoko ni bat baino, ni logiko transzendentala. Hau da, ez da ezer, bera zerbait izanez bezala pentsa litekeena, ezer pentsatu ahal izateko aurrebaldintza gisa suposatu beharra dagoena baino; hastapen absolutua, bera ezin litekeena pentsatu zerbait determinatu gisa, ezin dena objeku bihurtu, objektu bihurtuz haren izaera iruntziratzen baita. Descartes-i, «pentsamendua naiz» pentsatzen duenean, metafisika guztiaren eta zientzia ororen puntu arkimedikoa duelakoan intuizio zalantzabako bere ustean bakun bakun hori, zinez bitan banatu egiten zaio pentsamendu pentsatzailea eta haren pentsatu pentsamendua; edo neure nia pentsatzen dudanean,
‎gizakia ez da mundura etorri izpiritu hutsaren moldeko, pentsamendu egina gero hotsekin janzten duena, baizik eta kreatura lurtar hotsetako bezala, haren hotsetatik, miragarriro, itxuraz sistema kaotiko baten bidez, handi, garbi eta izpirituala oro garatzen dela. Gizakiaren naturari hiztuna izatea dagokio, zer ere baita bere esentzia, eta esentzialki den hiztun bezala pentsatzen du eta jarduten du. Hizkuntzak harengan eragina duela esatea, hura hizkuntzan geroz eta bere buruaren kontzienteago bilakatzen ari dela, esatea bezala da.
‎[2] Hizketak, egia da hori, etenik bako jarraitutasunean jarraitzen du, eta hiztunak han, tartean hizkuntzari berari zuzenduriko gogoeta sar dadin arte, adierazteko pentsamenduen osotasuna bakarrik du gogoan. Ezinezkoa da hizkuntzaren jatorria zerkien hitzekin izendapenaz hasi eta handik loturetara pasatuz bezala pentsatzea. Zinezkotasunean hizketa ez da bere aurretiko hitzetatik osatzen, baizik eta, alderantziz, hitzak hizketaren osotasunetik jaulkitzen dira.
2008
‎Abertzale jaio ninduten eta abertzale izaten segitzen dut. Baina sekula ez zait gogotik igaro inor, nik bezala pentsatzen ez duelako, nire ondotik baztertzea. Beti borrokatu dudan faxismoan eroriko nintzateke eta.
‎–Garbi dago Ama Birjinak ez duela berorrek bezala pentsatzen?
‎Ederto iruditzen zaidala. Eta nik bezala pentsatzen baduzue, eskaini marinelen moduko, gora, ozen bat horrelako oparia egiten dizuen gizasemeari.
‎AGURTZANE: Zuk ere Leok bezala pentsatzen al duzu. Milenaren desagertzearekin Juliak zer ikusirik baduela uste duzu?
‎Baina legeari lehentasuna eman dio. «Espainiar guztiek nik bezala pentsatuko dute, baina legea errespetatu behar da».
‎Bai, baina oraindik ere badago jendea gure amatxiek bezala pentsatzen dutenak, hau da, kilo batzuk soberan edukitzea harrotzeko zerbait dela pentsatzen dutenak. Hau neska edo mutil ederra!
‎Ez zaio asko gustatzen, baina zelaitik kanpo zelaian bezain profesionala da. Eskola zaharreko futbolaria da, eta ez dira asko bera bezala pentsatzen dutenak futbolaren munduan. Sakon aztertzen ditu gaiak, eta ez da azalean gelditzen, jokalari gehienak ez bezala.
‎–Garbi dago Ama Birjinak ez duela berorrek bezala pentsatzen...
‎Horrela Miren Eskudero nire atzetik etor daiteke eta nire katedraren jabe egin. Zuek izorratu duzue herri hau, eta nahiko zenukete zuek bezala pentsatzen ez dugunok alde egitea. Ba, ez, nik ez dut alde eginen.
‎Ez dakit, norbaitekin egon edo norbait deitu nahi dugularik ezinezkoa dela dakigunean sortzen zaigun ezinegona bezalako oinaze sorgor bat, segur aski digestio txar baten moduan sabel aldean kokatuko genukeena. Tragedietan ez bezala pentsatu dut Antigonari begira, hor oinazea ere handia eta gora baita. Demasekoa, laburtu dut, bizitza arruntetik oso apartekoa, heroikoegia.
2009
‎Josu Erkorekak adierazi duenez, ez dago eskubiderik Somaliako uretan gure ontziekin gertatzen ari denarekin, eta gogorarazi du Defentsa Ministroak bozketak ez galtzera jolasten duen bitartean, bizitzak arriskuan daudela. Ez dago eskubiderik! EAJko bozeramaileak Carme Chaconeri galdetu dio ia zer egingo duen orain eta lehen bezala pentsatzen jarraitzen duenetz galdetu dio, hots, ez dela armada ontziratu behar.Duela 15 egun Kongresuan egin genuen proposamenaren aurka (armada atunontzietan ontziratzea) bozkatu zutenek zer esan behar dute gaur. Ze aurpegirekin begiratuko diete arrantzale eta armadoreei?, erantsi du Erkorekak.Jeltzaleen bozeramaileak esan duenez, segurtasun pribatua ez da bideragarria eta gaurko eginez gainera, ez da nahikoa, gainera, ez da egia nazioartean armak ontziratzea hain erraza denik soilik Espainiako Gobernuak onartutako neurri bat denean.
‎–Zuk bezala pentsatzen dutenen beldur, esan nion.
‎gizakiaren definizio klasikotik,, abere razionala?, Descartesek ezabatu egingo du aberea). Gizon emakume moderno horrek bere nia, estreina substantzia edo gauza bat bezala pentsatzen du, arima, bere bere pribatua, eta espiritual metafisiko bezala gero, hedadurarik ez duena, ez duena gorputzarekin ukiturik, bere sorburua haraindian duena (Natura ez bezalakoa erabat). Hil eta biziraun behar badu,, eznatura?
‎Baina ezerk ez du agintzen, razionalismo platonikoren batek ez bada? azken ertz edo muga hori zerbait bakar, beti eta noiznahi solido eta homogeneo, aldaezin bezala pentsatu eta formulatu beharra dagoenik,. Monothéos?.
‎Jainkoa estreina ongiaren eta gaizkiaren makinista, kausa mekaniko? bezala pentsatu ez badugu behintzat, eduki behar al zuen, erantzunik?. Heriotzak ez du erantzunik, horregatik dago Jainkoa.
‎Identitatea ez da posible gorputzarekiko erlaziorik gabe. Egintza kontzienterik ez dago burmuinarekiko lotura bat gabe, etab. Eta gero, nolakoxea bezala pentsatu, imajinatu, espiritu edo substantzia bakun suposatzen den hori? –Arima substantzia bakuna den ala ez(?), geroago irakurri diot Kanti, guk ez daukagu izaki bakun baten kontzeptua inolako esperientzia posibleren bidez sentigarriro, eta beraz in concreto ulergarri egiteko modurik?
‎asmo horietako objektu gisa begiratua hain zuzen. Literatura horren hartzaile bezala pentsatua, aldiz, jendaurre madrildarra dago: probintzia, literatura egiteko da interesantea; eta literatura egin, madrildarrentzat egiten da.
‎eta historiaren zentzu kritikoa zorrozten doakio, bere mentalitatean eboluzio bat eraginez. ...ikinetan edo bataila odoltsuetan zeruaren eskua ikustea, edo Jainkoa Satanasekin sekulako guduetan munduan imajinatzea monjeren baten bitartez mila deabru beldurgarri garaitzen, izurriekin herriak kastigatzera goienetik historiara etortzen, edo laborariekin errukiturik euria eginarazten, etab., ridikulua baldin bada, azkenean errotik ridikulua ez al den erabat Jainkoa ezeren agente eta kausa egile bezala pentsatzea munduan: berdin da izadia eta gizakia sortzen, bera gizon emakume bilakatzen eta estalpe batean jaiotzen, bere buruaren sakrifizio odoltsu batekin gizadia salbatzeko erromatarrak nahiz juduak manipulatzen, hildakoak Josafaten bildu eta juzgatzen..., hots, edozein egitate berak burutzen Natura edo historiako eremuetan, Naturak berak edo historiak berak (gizakiak) soilki barik.
‎Lankideek, ordea, ez zuten nik bezala pentsatu, eta telebistaren inguruan jarri ziren guztiak, gerentea barne, zenbaitek internet bidez informazioa osatzen zuten bitartean. Bihozgabetzat har ez nintzaten nik ere gerturatu behar izan nuen azkenean.
‎–Nik ere zuk bezala pentsatzen dut, baina badakizu nola pentsatzen duen gure aitak, eta itzalean mantendu dut oraingoz. Dena den, languntzatxo ekonomikoren bat behar baduzu, esan, eta hortxe edukiko nauzu laguntzaile.
‎Dena oso barruan gordetzen zuten. Igual orain bezala pentsatzen zuten, baina ez zuten agerikoa egiten. Herritarrak, orduan, etxean geratzen ziren?.
‎KITTO. Ez dakit ba nik jendeak zuk bezala pentsatuko duen.
‎Baina ANDONIk ere ABEL bezala pentsatzen duela nabari da.
‎Norbera bezala pentsatu beharra eta hori zuzentasun moralarekin parekatzea, gogorkeria bera bezain problematikoa da, eta, epe ertainera, balio unibertsal bakanekin elkarrekin bizitze aldera, itzalik kaltegarriena ere bai. Ikusi besterik ez dago bitartean gertatzen ari dena:
‎Batasuna egon daiteke sindikalismotik heltzen badiogu, baina politikatik heldu nahi diote. Bakarrik haiek bezala pentsatzen dutenekin nahi dute akordioa. Gure herria anitza da, eta lau aukera indartsu dituzte langileek.
‎Ainarak bezala pentsatzen dugu Konstituzio espainiarrak euskarari etorkizun menpeko eta herrena eskaintzen diola. Pentsatzea libre al da?
‎Ainarak bezala pentsatzen dugu Donostian bizirik dagoen euskaldunen hizkuntza komunitateak (80.000 gutxi gorabehera euskaldun badira), ez duela behar bezalako existentzia politiko juridikorik, eta instituzio munizipal espainolaren turnoko politikoen gogoaren edo gogo faltaren arabera egiten dela hizkuntza politika. Ez al da egia?
‎Tamalez, asko dira hura bezala pentsatzen dutenak, Karzairen anaia Ahmed Uali Karzairi ere droga trafikoan aritzea egotzi izan diote behin baino gehiagotan. Baina inork ez du ikerketarik zabaldu.
‎Hizkuntza zehatza izango bada eskola eta hedabideak ezin bestekoak dira, baina agintariek ez dute Confuciok bezala pentsatzen nonbait; euskaraz genuen egunkari bakarra izan arren, hura itxi egin zuten gure eskubideak urratuz.
‎Iruñeko pasta goxoenak karlistei erosten dizkiegu. Harridura handiena sortzen didana da beste alorretan defenda ezina zaiguna arteari aplikatzen diogula (i.e. nik bezala pentsatzen dutenak dira onak eta dute, beraz, adierazteko eskubidea).
‎–Nik ere zuk bezala pentsatzen dut, baina badakizu nola pentsatzen duen gure aitak, eta itzalean mantendu dut oraingoz... Dena den, languntzatxo ekonomikoren bat behar baduzu, esan, eta hortxe edukiko nauzu laguntzaile.
‎kaskezurrean eta begiradan dago. Orain berrogeita hamar urte bezala pentsatzen duen idazle bat idazle zaharkitua izango da, nahiz Joyce, Faulkner eta Robert Grillet en baliabide guztiak batera erabili. Eta aitzitik:
‎Bestela, gureak egin du. Matxista batek bezala pentsatzen duzu.
2010
‎Lau urtetik behin izendatzen ditugun hogeita zazpi zinegotzi herri ordezkari horiek ez direla jainkoak, beraien jakintza maila mugatua dela eta herritarren zerbitzurako badaude herritarron iritzia entzun behar dutela, tramite formaletatik kanpo eta legezko epeetatik at ere. Eta herritar guztien iritzia, ez beraiek bezala pentsatzen duten haiena bakarrik.
‎Baina giza jokoaren antzekoa den joko bat garatu nahi dute orain; ez test bat gainditzeko, baina bai bizitasuna emateko. Asko falta da oraindik ordenagailuek gizakiek bezala pentsatzeko; baita xakean ere.
‎Nik, ordea, ez nuen aldi hartan orain bezala pentsatzen, eta izebak esanari erantzun nion: –Jainkoa leku guztietan badago, gauza txikietan eta handietan dago, izeba.
‎Nik, baina, emakume hura atsegin nuen arren, ez nuen, aldi berean, atsegin; indar handia zuen, baina emakume apetatsua zen, gaizki esaka ibiltzen zena nornahiz, ostatuko zerbitzariez, sukaldariez? eta zer esanik ez berak bezala pentsatzen ez zuèn jendeaz?, pobreekin eta eskuzabala ere bazen arren; Espainia eta Espainiaren handitasuna noiznahi zituen mihian: –Al igual que el hombre camina sobre dos pies, España caminará al ritmo marcado por la Virgen del Pilar y la Virgen de Pagoaga, que no son sino la misma Virgen de la Iglesia de Roma?
‎Gizonezkoek errepide zuzenean gidatuko balute bezala pentsatzen dute; emakumeek, ordea, alde batera eta bestera jotzen dute pixka bat, hobeto ausnartzeko eta gauzei neurria hartzeko. Finantzen esparruan argi ikusten da.
‎–Dena den, eskolaldiko curriculumaren lana inoiz ez genuen agintzeko bezala pentsatu, gure helburua zen indarrean jarri borondatez eta atxikimenduren bidez?, azpimarratu du Xabier Garagorrik. –Gu ez garelako inor derrigorrezko ezer jartzeko; horretarako administrazioa dago?.
‎Aisirako ekintzak egiteaz gain, kultur ekintzak ere egin nahiko genituzke.L.M: Ezinezkoa da orain dela 30 urte bezala pentsatzea, bizimoduarekin batera gu ere aldatzen joan behar dugu. Garai batean ez zen inor jubilatzen baina gaur egun, geroz eta goizago jubilatzen gara eta geroz eta hobeto dago jendea. Nola joan zen ezohiko batzarra, hau da hautaketa egin zen batzar hura. L.M:
‎Nik, baina, emakume hura atsegin nuen arren, ez nuen, aldi berean, atsegin; indar handia zuen, baina emakume apetatsua zen, gaizki esaka ibiltzen zena nornahiz —ostatuko zerbitzariez, sukaldariez... eta zer esanik ez berak bezala pentsatzen ez zuèn jendeaz—, pobreekin eta eskuzabala ere bazen arren; Espainia eta Espainiaren handitasuna noiznahi zituen mihian: " Al igual que el hombre camina sobre dos pies, España caminará al ritmo marcado por la Virgen del Pilar y la Virgen de Pagoaga, que no son sino la misma Virgen de la Iglesia de Roma", entzun nion behin batean; bere buruari bakarrik entzuten dioten emakume horietako bat zen, hitz jario handikoa eta ahots sendokoa, ozen hitz egiten zuena; bestela, errege erregina erbesteratuen aldeko jarraitzaile amorratua zen, politika aintzakotzat hartzen zuena eta Euskal Herria jaiki eta matxinatuko zela sinesten zuena, Espainia salbatzeko...
‎Nik, ordea, ez nuen aldi hartan orain bezala pentsatzen, eta izebak esanari erantzun nion: " Jainkoa leku guztietan badago, gauza txikietan eta handietan dago, izeba.
‎Urrun egona nintzelakotz, familiari buruz zor bat metatu banu bezala urteekin, lan neke horrekin ene burua xuritu behar banu bezala, belaunaldiz belaunaldi ene familiarena nintzela edo familia hori enea zela berriz; frogatu behar izan banu bezala" nondik heldu giren jakin behar, nora joan jakiteko" biziak sentsu bat baduela frogatzeko bistan dena... Bitxi da, beren arrazoinamendu hertsien gatik hastiatzen dituzu bizi guzian, eta gero ezin diezu ihes egin... batzutan ene burua ikustean izitzen naiz, amak bezala pentsatzen dut undarrian... pentsatzen ez menturaz, baina obrek beregana ekartzen naute, bere mundura...
‎goxoa esanda; ez, hauek bestelako jangaiak erabiltzen dituzte gurea alde batera uzteko eta beraiena irensteko. Bestela, erreparatu egunekoari zer nolako eskola erakusten diguten beraiek bezala pentsatzeko, bizitzeko eta maitatzeko. Bai, tematuta daude modu batean ez bada bestean makurrarazten, isilarazten.
‎Obabako fabrika bateko ingeniari alemaniarraren alaba baitzen Victoria. " Ba nik ere berak bezala pentsatzen dut. Eta ez naiz alemana", sartu zen Susana tartean.
‎honetarako erabili daiteke eta beste gauza hartarako ez? Ez, ez dugu zuek bezala pentsatzen. Guretzako euskara, ez da baserri batean edo urrezko bitrina batean gorde behar dugun gauza bat, guretzako euskara, gure egintza guztietan beraz balia gindezkeen gauza bat izatea nahi dugu.
‎Joaquin Costaren Oligarquia y caciquismo irakurtzean konturatu zen zirujau bat behar zela Espainia salbatzeko, alegia, politika kirurgikoa egin behar zela derrigorrez," botere supremoekin". Antonio Maurak bezala pentsatzen zuen, iraultza goitik behera egin behar zela, eta hala entseatu zuen" diktadura zibiko antolatzailea"...
‎– Izan hadi zintzoa, Eneko; halakoxeak gaituk: pentsatzen dugun bezala pentsatzen diagu, eta norbaitek geuk bezala pentsatzen ez duenean, nahi gabe horixe sentitzen diagu: ideia putarik ez daukala.
‎Izua eragin behar dugu. Agintea eta indarra azaldu behar ditugu, eta gu bezala pentsatu eta amore ematen ez dutenak garbitu behar ditugu, esan zuen Molak.
2011
‎Basagoitik nabarmendu du bizkartzain gehien dituztenak Martin Garitanok bezala pentsatzen dutenak direla, ETA ondoan baitaukate.
‎Izan ere, etorkizunari buruz, denok nahi duguna bortxarik gabe onezkoan bizitzea omen da. Ez genuke ebidentzia bat bezala pentsatu behar, ordea, orain bai, bide zuzenean gaudela. Bakezko bidea, razionalki, bortxazkoa bezalaxe izan liteke inmorala, moraltasunaren prejudizioa bere alde izaten badu ere.
‎Gertuko norbaitek (maite dituen eta entzuteko prest dagoen norbaitek) esan lieke AVTko kideei, banan banan eta belarrira, ETAko biktima izateak ez diela arrazoi politiko edo ideologiko handiagorik ematen, ezta inolaz ere eskubidea beraiek bezala pentsatzen ez duen oro iraintzeko, kalumniatzeko edo izorratzeko. Bai, benetan maite dituen norbait arduratu litzateke dituzten gorroto eta erresumin txinpartak baretzeaz, euren arimak, bihotzak eta buruak atzera bueltarik gabe galbideratu ez daitezen.
‎Denak! Badakit ez duzuela nik bezala pentsatzen, baina pentsa ezazue alderantziz dela kontua, alegia nik ez dudala zuek bezala pentsatzen, eta hala hobeto joango zaizkigu gauzak. Niri ez zait tirania gustatzen, gizon xamurra naiz ni gero, baina beharrezkoa bada milikeriarik gabe aterako dut zartailua?
‎Denak! Badakit ez duzuela nik bezala pentsatzen, baina pentsa ezazue alderantziz dela kontua, alegia nik ez dudala zuek bezala pentsatzen, eta hala hobeto joango zaizkigu gauzak. Niri ez zait tirania gustatzen, gizon xamurra naiz ni gero, baina beharrezkoa bada milikeriarik gabe aterako dut zartailua?
‎Zoritxarrez, Mola jeneralak, matxinada hasi osteko egunean, 1936ko uztailaren 19an, eman zituen aginduak egi bihurtu ziren: . Izua erein behar da, mendekotasun sentsazioa utzi behar da, guk bezala pentsatzen ez dutenak eskrupulorik gabe desagerraraziz?? (Mola jenerala, Iruñea, 1936ko uztailaren 19an).
‎Euren autoritatea berreskuratu nahi izan zuten, eta, horretarako, errukigabe eta bortizki zanpatu zituzten euren ideologiaren, balioen, helburuen eta nahi zuten gizarte motaren aurka zeudenak. Tradizionalistek, helburu pertsonalak babestu ordez, gizarte mota bat eta ideologia eta balio batzuk babesten zituzten, eta, ondorioz, ez zuten zalantzarik izan eurek bezala pentsatzen ez zutenen aurka bortizkeria izugarria erabiltzerakoan: ezkertiarrak, sindikalistak, errepublikazaleak, euskaltzaleak edo abertzaleak kartzelaratuak, fusilatuak edo desterratuak izan ziren.
‎Tradizionalistek, helburu pertsonalak babestu ordez, gizarte mota bat eta ideologia eta balio batzuk babesten zituzten, eta, ondorioz, ez zuten zalantzarik izan euren bezala pentsatzen ez zutenen aurka bortizkeria izugarria erabiltzerakoan.
‎Jose Maria Gorordo taldeko zuzendari nagusi zela(/) agertuzen ETB2 euskal herritarren telebistako pantailan. Azpimarratzekoa da, 1985erakoETBren hizkuntza erabilerari buruzko eztabaidak nahiko agerikoak zirela dagoeneko.Batez ere, kultura/ hizkuntza bi ideien artean ezarri zen gatazka, zenbaitek garaikoFernandez Garrido sozialistak bezala pentsatzen baitzuten, alegia, euskal kulturak ezzuela zertan euskaraz eginiko kultura izan (Ibañez, 173). 1983ko abendutik aurreraETBko telebista kate bakarrean tartekatutako gaztelaniazko albistegiak hautsakharrotu zituen, Teleberri izenekoak.
2012
‎–Ez dakit, Miren... Nekatuegi nago behar bezala pentsatzeko. Bihar erabakiko dugu zer egin.
‎Pentsatzea nahita ere ezin da delegatu: inork ezin duelako pentsatu beste baten ordez, eta neuk ere ezin dudalako deus ez pentsatu (gehienez ere, beste batek bezala pentsatuko dut). Handia da, ikusten denez, Estatuak Eliza izateko duen tentazioa, baina Estatua egoteko arrazoia ez da Eliza egoteko arrazoia, eta Estatua ezin da izan Eliza.
‎Izan ere, etorkizunari buruz, denok nahi duguna bortxarik gabe onezkoan bizitzea omen da. Ez genuke ebidentzia bat bezala pentsatu behar, ordea, orain bai, bide zuzenean gaudela. Bakezko bidea, razionalki, bortxazkoa bezalaxe izan liteke inmorala, moraltasunaren prejudizioa bere alde izaten badu ere.
‎(XVII, 2). Estatuak ezin dio inori eragotzi nahi duen edo ahal duen bezala pentsatzea, eta pentsatzen duen bezala hitz egitea, h. d., gizartean pertsona izatea. –Si, pues, nadie puede ceder su libertad de juzgar y de pensar lo que quiera y cada uno con arreglo al derecho supremo de la naturaleza es dueño de sus pensamientos, nunca puede intentarse tal cosa por el estado sino con recelo de un desgraciado éxito?
‎Bai, ordea, kontua larria zela. Beti bezala pentsatu nuen hitz egin behar genuela, ez zegoela beste biderik, aspaldian gureak sasiz josiak bazeuden ere. Eseri nintzen sofan eta seinalatu nion berak salan erabiltzen duen pareko besaulkia.
‎Ez dugu Bilduk bezala pentsatzen, Arrasateko familiei inposaketa gogorrak ezarri behar zaizkigula ustean, horrek arrasatearrenganako errespetu falta handia suposatzen du, jendearen laguntzaz zaborren kudeaketa ingurugiroarekiko egokia lortu dezakegula uste dugu, arduratsuak direla sinesten dugulako eta, Bilduk proposatzen duenaren aurka, arrasatearrak derrigortzearen beharrik ez dugulako ikusten.
‎Hori lortzeko nahitaezkotzat jotzen dugu aldaketa politikoa. Ez dugu inondik ere galdu nahi nazio ikuspegia, nazio bezala pentsatu behar dugula uste dugu. Eta nazio horren zati bateko hauteskundeetan parte hartzera goaz orain.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
ELKAR 90 (0,59)
Berria 25 (0,16)
Open Data Euskadi 18 (0,12)
Alberdania 17 (0,11)
Argia 15 (0,10)
Susa 15 (0,10)
Booktegi 13 (0,09)
Pamiela 12 (0,08)
UEU 10 (0,07)
Jakin 9 (0,06)
Consumer 7 (0,05)
Karmel aldizkaria 5 (0,03)
ETB serieak 4 (0,03)
goiena.eus 4 (0,03)
Maiatz liburuak 4 (0,03)
EITB - Sarea 3 (0,02)
Euskaltzaindia - Liburuak 3 (0,02)
Erlea 3 (0,02)
Goenkale 3 (0,02)
Karmel Argitaletxea 2 (0,01)
Aldiri 2 (0,01)
ETB dokumentalak 2 (0,01)
hiruka 2 (0,01)
Jakin liburuak 2 (0,01)
Herria - Euskal astekaria 2 (0,01)
Uztarria 1 (0,01)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 1 (0,01)
Uztaro 1 (0,01)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 1 (0,01)
erran.eus 1 (0,01)
aiurri.eus 1 (0,01)
alea.eus 1 (0,01)
Labayru 1 (0,01)
Hitza 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia