Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 545

2000
‎ETA politiko militarrak (VII. biltzarra burutu ostean, EIA alderdi politikoaren sorrera posibilitatzen zuena), politika posibilista baten mesedean jarri zuen jarduera armatua hurrengo urteetan. Komando Autonomoak, berriz, autonomo, independentista eta antikapitalista bezala agertu ziren. Ideologikoki KAS alternatiba interklasistarekiko kritikoak ziren eta ez zuten aurreko bi erakundeen egitura hierarkikoa onartzen.
‎Gai honetaz Garzon epailearen kasua paradigmatikoa da. Amerika Latina osoan demokrazia ordezkatzailearen defenda tzaile sutsuena bezala ager tzen den bitartean, Espainiako Estatuaren barnean berak gidatzen du desidentziaren aurkako eta erreibindikazio demokratikoaren aurkako errepresioa. Alabaina, demokraziaren defentsan Nazioartean egindako lana itxura soilik da; Espainiako Estatuan benetako bilakaera faxista ezkutatu eta bermatu egiten duena.
‎Historiara, antzina, Plinio, Tito Livio eta bestek ziotenez, Vasconum bezala agertu ginen; aspaldi hartan Akitaniaren hegoaldean hilarriak eta oroitarriak latinez irartzean azaltzen dira euskarazko zenbait izen. Adibidez, I, II, III eta IV. mendeetan:
‎Halarik ere, ez nuen Urbiainen itzal bat bezala sartu nahi, zeren bainekien ezen bertzeen aitzinean itzal bat bezala agertzen dena bihurtzen dela, finean, bertzeen goganbeharraren iturri, eta nik ez nuen halakorik nahi. Hargatik, igandean amarekin eta sor Klara Uraitzekoarekin Urbiaingo elizarat joan nintzen, meza entzuteko asmoz, eta, horrela, apezarekin, alkatearekin eta bertze jende batzuekin egoiteko parada izan nuen, meza adituz gero.
‎...rearen eskuari esker eta haren trebeziari esker; zeren eta, espazio hain da itxura batean zinezkoa eta sakona, eta hain da itxuraz erreala eta bizia —eta mirakulua, ondorez, hain da osoa eta betea—, non baitirudi ezen gu ere marrazkian sar gaitezkeela eta hango eta hemengo objektu eta pertsonen artean ibil gaitezkeela, eta haiekin mintza; edo, erran nezakeen ezen mihisea leiho hertsi bat bezala agertzen zitzaidala, marrazkilariaren eskuaren aiduru zegoena, honek hura ireki ahal izan zezan eta zabal, eta hala irekitzen zituela Pedrok bere leiho haiek, maisuki, zeren eta marrazkilari ona baitzen —pintorea baino hagitzez hobea—, iduriak eta itzalak, scorzoak eta perspektibak arras bereganatzen zituena. Eta, hala, Errege magoen adorazionearen marrazkia akabatu zuenean, erran nion:
‎Eta horregatik harritzen nintzen, zeren eta, anitzetan, Urbiaindik iragan itzal bat bezala agertzen baitzitzaidan Italian ezagutu nuen gizona, eta iragan itzalak iragan egiten dira, nekez egiten dute bi aldiz leku beretik.
‎Gernika —hasieran Guernika bezala agertua, akats ortografiko baten ondorioz— Instituto Vasco de Extension Cultural erakundearen bozeramaile bezala aurkeztu zen, eta hasiera hasieratik, ideologikoki," Eman da zabalzazu. Euskal humanismo herritarren alde" lemarekin batera, humanismo unibertsalaren defentsan kokatu zen.
‎Ikusitako lekuen argazkia oroimenean gordetzea ezinbestekoa izango du haien izenak gogoratzeko. Venezuelako maparen kopia eskatu dugu liburutegian, eta Antxonek esan bezala agertzen dira herrien eta ibaien deiturak. Bila asko saiatu beharrik gabe erakutsi dit non dauden halako edo holako.
2001
‎Nafarroan ezarritako energia eolikoa hondamendi ekologiko handia sortzen ari da. Gainera, energia honen enpresa ekoizleek komeni zaien bezala agertzen dute hedabideetan energia eolikoaren ekoizpena. Hots, ahanzten dute aipatzea ekologiari eta paisaiari egiten zaien kalte larria.
‎Errealitate horrek" bere ezaugarriak lausotzearen arazoa eragin dio" EILASi. Horrela, behin baino gehiagotan," besterik gabe, blokearen alde bat gehiago bezala agertu gara gizartearen aurrean, beren bideak ezartzeko ELAk eta LABek izan dituzten baliabideak izan gabe. Eta horrek garrantzi handia izan dezake une honetan, hain zuzen ere irakaskuntzan, gure esparruan, geure ekimenak agertzeko garaian, garen bezala agertzeko eta pentsatzen duguna argi eta garbi adierazteko, geldotasun nabarmena sumatzen denean".
‎Nire esperientzia esparrua murritza da, ziurrenera lanari denbora gehitxo eskaini diodalako, baina nire eremuan gatazka beraien azpian egiturak ez baizik eta pertsonak daudela pentsatzera iritsi naiz. Elkartzeari uztarketa deitu, erakundearen sortzezko helburuen gainetik erakundearen iraupenari buruzko helburuak bultzatu, independentzia zale bezala agertu baina autonomia zaleen hizkuntza eta ikuspegia erabili erakunde arteko harremanez aritzeko, taktikak eta estrategiak aitzakia hartu helburuak urruntzeko.... guzti horiek, ziurrenera, nire eremu txikian eta zuetako edozeinek duen eremutan ezagutu dituzuen erreferentziak dira. Guzti horiekin iristen gara galdetzera, zein den zein, zer den zer.
‎Hauek beren burua desprestigiatzea baino ez dute lortzen, ez ditugu aintzakotzat hartzen. Nik ez dut onartzen Emilio Guevara sektore baten ordezkaria bezala agertzea, bere atzetik inor ez dagoelako. Sektore ezberdinen arteko itxurazko parekatze horrekin EAJren baitan dagoen elkartasuna haustea bilatzen du Guevarak.
‎Zeren errealitatea ez baita mezu huts. Artistak errealitatea adierazten duenean bere poemetan ez du errealitate hori kutxa huts bateko haizea bezala agertzen, joera eta helburu moral zein politiko batekin ari da, irakurleak bere helburuak atera ditzan (Litvak, 1988, 26).
‎Argi dizdiratsuz apaindua agertu zitzaidan lehen aldiz eta apartamendu zikinetan izkutatzen ziren argikusle gezurtien kristalezko bolak ekarri zizkidan gogora. Iluntasun beltz hartan hautsez makilaturiko bonbila haiek koba beltzetako argia, agortutako lurrean jaiotako lorea, basamortuetako hondar ale bakoitzean itsasoratzen zen esperantza ikutua bezala agertu zitzaizkidan. Zeren nork ez zukeen desiratuko etorkizuneko atea irekitzen zuen giltza?
‎Amorrua eman zidan, amaieran, edozer nahi izanez gero bere etxera lasai deitzeko esan zidanean txartel bat luzatuz, aspaldiko partez masailak gorribizitu egin zitzaizkidalako, neskatxa nerabe bati bere maitasun platonikoak kaixo zozo bat esaten dionean bezala. Amorratuta atera nintzen antzokitik, Pantxo Reyren aurrean kazetari hasi berri bat bezala agertu nintzelako.
‎" Egia esan bear bada euskal erritako apaiz, fraile ta anima zai guziak esan dezakegu bidalduak edo autuak gerala berri on animaren gañekoak emateko, ez erregei beren jauregietan, ez andiki goratu, edo Jaun urre zillarra ugari darabiltenai, ez jakituria lurrekoz beren ustez beterik dauden gizon arrotzaarrai [Beraz, jakintsua baldin bazen, utikan!], ta bai  nekezale, beargin, atxurlari, olagizon, ikazkin, emakume gorula, eula, jostun, ta onelako jende mee ta bekokiko izerdi larriarekin ogia billatu bear duteenai. Ez degu Pablo Apostoluak bezela agertu bear Athenasko Bilkui ta Erakastegian, eranzuteko jakitun gaizto asmariai beren galdetze guzietara; agertu bear degu enzula biotz oneko ta samur(...) [hemen ezin irakur daitekeen hitza dakar lehen edizioak], zeintzuek enzungo gaituzten geienez ao ta biotz zabalekin ta beti ixillik. Orain bada, nolako erakaste edo doktrina eman bear zaie onelako jende argi laburrekoai?...
‎Euskal Unibertsitatea, alde batetik, eta Euskal Herriko Unibertsitatea, bestetik. Hura, dirudienez, zailago dateke eta urrutiago legoke, azken helburu bezala agertzen zaigunez gero; hau, itxuraz, errazago eta lehenago erdiets dezakegu. Ez dira gauza bera, ezta alderatzeko ere, baina ez daude elkarren kontra.
‎Ez naiz inondik ere fio, horrexegatik, paper hauek izan dezaketen arrakastaz eta hori, lasaibide izanik, ezin daiteke negargarri izan. Nolanahi ere den, hemen agertzen zaigu berriz duela mende laurdena itzali zen beste munduko arima herratua, eta garai hartako eta garai haren lekuko bezala agertzen zaigu: lekuko bakar ez izateak ez dio inolaz ere lekukotasuna kentzen.
‎heriotzara eraman dutenak. Eta hori Allende eraberritzaile bezala agertzen zelarik, ez iraultzaile gisa. Duda egingo nuke, gainera, bihotzaren zokorik ezkutuenean ere zinetan nahi ote zuen zenbait erresumatan nagusitu den irudiko iraultzarik.
‎Euskaltzaindiko eta Euskaltzaindia inguruko guztiok kreatzaile ala filologo bagina, gaitz erdi. Zer egin, ordea, horrenbeste kreatzaile eta filologo  bezala agertzen direlarik. Ez dakit, gainera –nik baietz esango nuke–, ez ote den orain eta ez ote den lehen izan Euskaltzaindiaren inguruan ez krea  tzaile eta ez filologo denik ez izan nahi duenik.
‎Dakiguna hauxe da: gure Arnauten aitonak inoiz bere burua" Mauleko burges eta merkatari" bezala agertu zuena. Nolanahi ere, jaio  tzaz ez bazen handizki, ezkontzaz bihurtu zen, 1627an, 32 urte zituela, edo lehentxeago, Joana d’Erdoy aitoren alaba aberatsarekin ezkondu zenean.
‎alde batetik (Orixerekin batez ere), basaki eten zuten mugimenduaren jarrai  tzaile izanik, eta bestetik, joera berrien aitzindari. Era berean, negu luzearen ondoan bere lanak herabe berrasten dituenean, zerbait berri bezala agertzen da Euskaltzaindia –ez barnean hartu behar izan zuen komisario politikoarengatik, bere gelditasunean gorespen handiagoen duina–, langai duen hizkuntzatik beretik hasita.
2002
‎Une honetan, desobedientzia zibilaren etikak zerikusi gehiago dauka norberaren ardurarekin norberaren konbikzioarekin baino. Hau da, desobedientzialaria ez da pertsona aratz edo puru bezala agertzen, hitz egiteko pertsona irekia bezala baizik. Horri, hiritarraren eta boterearen arteko egoera elkarrizketatua sortzeari deritzo, zeinean, bere boterea hiritar gisara exijitzen duen.
‎Par. Eta erran dugunez, gauza zehe batez eginak iduriko dute; eta gauza berbera halaz ere, berretua eta handi bezala agertzen da, bere zathia anhitz eta tipitasunari buruz.
‎Par. Hunela bada, eideaz differente den gauza hori23 berberegan24 gogoratu edo konsidera ba dezagu, konsidera dezagunero ¿ anhitz azkengabe bezala agertuko othe zaiku?
‎Halaere, Aldontza bezelako dantzari azkarrik ez zegoan erritxoan, eta Soniari atsegin zitzaion guztien aurrean, bere burua, dantzaririk liraiñena bezela agertzea.
‎Lehen zatian, beraz, indibidualizazioa klaseari dagokionean izango da aipagai. Gizarte industriala talde handien gizartea bezala agertu izan da orain arte, non, klase gizarte, egonkorra eta betierekoa irudikatu den.
‎8). Modernitate berantiarra amaierarik gabeko aukeren hedapen tenporala eta aldibereko arriskuen hedapena ematen den atalburu tenporal bezala agertzen da.
‎Nekatu eta ahitu egiten baitzuen nork bere buruaren kontra borroka egin behar izateak, eta nekatu eta ahitu egiten baitzuen, halaber, olatuak beso zituèn olagarro erraldoi hari etengabe aurre egin behar izateak. Olagarro izugarri bat bezala agertzen baitzitzaion Sarari itsasoa usu. Baita orduan ere.
2003
‎Hegoalde guztia Frankismopean egonik, oso baldintza zailetan egindako lana izan zen berea, eta akats batzuk zituen ELAk bildutako lehen zerrenda hark. Bazen han falta zenik… eta baita, zorionez, zerrenda hartan fusilatua bezala agertu eta gaur egun ere bizirik dirauenik ere. Ulergarria.
‎Besteak ez dira aipatu ere egin. Ekimena ezker abertzalearen egitura berri bat antolatzeko saiakera bat bezala agertuz gero, Nazio Eztabaidagunearen bidea oztopatu dezakete. Sektore batzuen asmoa susmo txar hori zabaltzea bada, guk, berriz, hori saihestu behar dugu.
‎Beste dimentsioa, soziala, honetan datza: sozialki ahul, gizaki ez perfektu eta mugatu bezala agertzeko axolarik ez izatea lortzea.
‎Proba horretan behar bezala agertu den lagin bakarra Adidas da, Teva laginaren aurretik; Salomon izan zen sandalia denetan apalena.
‎–Romain ezagutzerako bide luzea egina nuen. Euskal Herria inoiz zapaldu gabe gure kulturaz eta euskaraz maitemindu zen alemaniar bidaiari baten bi nobela itzuli nituen, edo horien itzultzaile bezala agertu nintzen bederen. Bi nobela horiek neuk idatziak ziren –bota zuen eta zigarrokinari atxiki urduri pare bat eman zizkion.
‎Inoiz ez bezala agertu zen euskalgintza baturik. Batasun horrek inoiz ez bezala ernegatu zuen UPNko gobernua.
‎Maie tasun kontuetan honaino hezi dena, gauza ederrak ordenean eta zuzen ikusirik, maitasun kontuetan jada azkenera hurreratuz, bat batean zerbait izaeraz harrigarriro ederra hautemango du, aurreko neke guztien helburu hura hain zuzen ere, Sokrates, hasteko beti existitzen dena, eta ez sortzen ez desagertzen ez dena, ezta hazten ezta murrizten ere, eta ez alde 211 batetik eder eta bestetik itsusi, ezta ere batzuetan eder eta besteetan ez, ezta ere zerbaitetan eder eta beste zerbaitetan itsusi, ezta ere toki batean eder eta beste batean itsusi, batzuentzat eder eta beste batzuentzat itsusi izateko moduan. Eta ez zaio ederra aurpegi bat, eskuak edo gorputzak duen beste ezer bezala agertuko, ezta ere hitzaldi ala jakintza bat bezala, ezta ere nolabait beste zerbaitetan egonik, izaki batean, lurrean, zeruan edo beste edozertan, edertasuna bera baizik berez beti bera bezalako bakarra izab nik; gainerako eder guztiek ordea haren parte dute halako moldez, non nahiz eta gainerakoak sortu eta desagertu, hura ez baita ez handitzen ez murrizten eta ez du ezer jasaten ere.... Hemengo gauzetatik abiatuta bat mutilak zuzen maitatzearen bidez gora joanez edertasun hura ikusten hasten denean, helburua ia ukitzen du.
2004
‎Euskal Herrian Euskaraz eko kidea den Mikel Irastortzak osasun zerbitzua euskaraz jasotzeko, herritarren artean maiatzaren 7an eta 8an bildutako 4.500 eskaera eman zizkion Hizkuntz Eskubideen Behatokiko ordezkariari, Behatokiak eskaera orriak bidera ditzan. Irastortzak, gainera, herritarrak euskaldun bezala agertzeak eta osasun zerbitzuen egoera aldatzeko presio sozialak duen garrantzia azpimarratu zuen. Gainontzeko administrazioek ere euskaldunen hizkuntz eskubideak urratzen dituztela jakinarazi zuen.
‎Gurean argitaratzen diren egunkari gehienak paper zurian kaleratzen dira, beste kolore bat hartzekotan gehigarri bezala agertzen dira eta ia beti ekonomia izaten dute ardatz nagusia. Aldizkari honek berak astero Erdiko kaiera bereizten du erdiko orrialdetan, hilean behin Larrun aletxoa banatzen denean ere nabarmen geratzen da bai formatoa, bai kolorea.
‎Eusko Legebiltzarra da foro egokiena eta baliotsuena nahiz onartzen dudan Nafarroa eta Iparraldea oraingoz ez daudela barne urrats berriak emateko. Nazio Eztabaidagunea foro alternatibo bezala agertu da, Eusko Legebiltzarra deslegitimatu nahian. Foro hauek horrela kokatzen diren neurrian ezin ditut begi onez ikusi.
‎Zitazioan eta epatzean zehaztu datan edo epean behar bezala agertu ez den demandatua auzi ihesean dagoela adieraziko da.
‎Seme alabatasun horren aipamena ezabatu ahal izango da, epai bidez edo ama bezala agertutakoak horren berri ez izateagatik; azken hori Erregistroko arduradunaren aurrean gauzatuko da, eta horrek orri bazterrean inskribatuko du. Ama bezala agertutakoak ezin izango du adierazi haren berririk ez duela izan, jakinarazpen hartatik hamabost egun igaro ondoren.
‎Seme alabatasun horren aipamena ezabatu ahal izango da, epai bidez edo ama bezala agertutakoak horren berri ez izateagatik; azken hori Erregistroko arduradunaren aurrean gauzatuko da, eta horrek orri bazterrean inskribatuko du. Ama bezala agertutakoak ezin izango du adierazi haren berririk ez duela izan, jakinarazpen hartatik hamabost egun igaro ondoren. Aipamenaren ezabatzea modu berean jakinaraziko zaio inskribatutakoari, edo, hilda egonez gero, beraren jaraunsleei; hala denean, inskribatutakoaren legezko ordezkaria ezaguna ez bada, jakinarazpena Fiskaltzari egingo zaio.
‎Ama bezala agertutakoari beren beregi ohartaraziko zaio, jakinarazpena egiten zaionean, seme alabatasunarenreztu ahal izango dela, hamabost egu aipamena epaiaren bidez bakarrik ezenetan ez badio adierazten arduradunari seme alabatasunaren berririk ez duela. Jakinarazpena jaso duenak ezin badu sinatu, bere eskabidez lekuko batek sina dezake; osterantzean, jakinarazpenean eskuineko eskuaren hatz lodi, erakusle eta erdikoaren aztarnak jarriko dira.
‎Jainkoari ere horrelako gurtzarik! Aranari bakarrik deitzen zaio «Maisua», maiuskulaz, eta haren izena sakralizaturik bezala agertzen da, hark esanak edo idatziak betiko egiak bailiran transkri­ batuz. Aldizkariak ia zenbakiro ekartzen ditu Aranaren pasarteak «Páginas del maestro» sailean, edo haren lanei buruzko iruzkinak, gehienetan hitz be­ rrien inguruan.
‎Natura, bere osotasunean, herria ren alegoria bezala agertzen da. Autore erromantikoen modura, batzuetanhaurtza ro galduaren irudi den natura baketsu eta orekatua ikusten dugu, poetaren oroitzapen zoriontsuekin bat egiten duena.
‎Hori argituz joateko, Jainkoaren eta ezerezaren arteko aurkakotasunaren berezitasuna zehaztu behar dugu maila kontzeptual batean. Eurak bi mutur kontrajarri bezala agertuko dira berarentzat, baina kontrajartze modua berezia izango da; ez da hotza beroari eta zuria beltzari kontrajartzen zaion modu berekoa. Hotzaren aurkakoa beroa dela esango genuke, argiarena iluna, luzearena motza...; kasuotan adigai bakoitza ulertzeko bere aurkakoa behar dugu:
‎" zalantza egingo dut etengabe" edo" ez dut egiarik aurkituko nire bidean egiarik ez dagoelako". Bere ahalegina banatu ezinezko bi alde dituen hostoa bezala agertuko zaigu: zalantza egin zeregin filosofikoaren nahitaezko aurrebaldintza bezala eta egia bilatu arrazoizko ezagutzaren indarra sendotzeko.
‎Jainko iruzurtiaren ideiaz ariko da hemen ere eta ez dugu errepikatuko ezertan aldatzen ez den argudioa; baina nabarmenduko dugu, garrantzitsua delako, Jainkoa naturan bertan sartzera behartuta sentitzen duela bere burua, naturan bere osotasunean. Niarengan ideia soil bat bezala agertzen zen, baina hemen Jainkoa natura bihurtu du, edo natura Jainkoa.
‎Lagundiaren sortzaileak bururatu zuen antolakuntza ereduari jarraitzen zitzaion, eta indar fisikoa erabiltzea baztertua zegoenez, zigorra baino sarien sistema erabiltzen zen ikaslea bere eginbeharrean zuzen jokatzera bultzatzeko: hala nola zintak, dominak, beste ikasleentzako eredu bezala agertzeko ohorea... Beste zenbait kontutan jesuiten sortzaileak, Loiolako Inaziok, hartu zuen armadaren ereduaren gerizpea nabarmentzen zen:
‎sofa urdina, alfonbra garestia, Afrikako maskara atseginak, kristalezko hautsontzi erraldoia. Orube bat bezala agertu zitzaion iragana. Horma erori batzuk, laharra franko, hondarrak, dena erresuminak eta gorrotoak errerik.
2005
‎Bai, erakunde politikoetatik desagertu da, baina gizartean hor dirau. Horrela, PSOEk ireki duen zirrikitu interesatua zuhurki erabili ostean, Guadiana bezala agertu da eta ordezkaritza sendoa lortu du. Hala ere, ETAren itzala urrun zegoenean, ordezkaritza hori oparoagoa izan zen.
‎Ebanjelioan zinezko gizon agertzen zaigu. " Gizakien iduriko bilakatua, gizaki bezala agertua" (Flp 2,7) Hainbestetaraino gizon eta gizon xume non bere herritarrek baitzioten: " Ez ote da hori zurginaren semea?" (Mk 6,3) Ñiñi sortu da, gaur egun familia behartsuenean ere haurrik sortzen ez den moldean, lehenagoko buhameak iduri, aberen erdian.
‎Ala hitzez, ala obraz, ezin ukatua da Jesusek zoriona, lur honetako zoriona, hedatu duela bere inguruan, beste bat ere hitzemanez, zerukoa, ogi gaineko erreximeta bezala, bainan lehena ukatu gabe. Beste hura oraingoaren segida bezala agertzen da edo oraiko hau beste haren abiapuntu bezala, biek bat egiten dutela.
‎Hala ere, produktu askotan iraungitze data ez da behar bezala agertzen, osagaiei buruzko informazioa urria edo faltsua da sarritan, edota genetikoki aldatuta dauden osagaiei buruzko informazioa ezkutatzen da. Ikusten den bezala, etxe komertzial eta ekoizle askok arestian aipaturiko eskubideak urratzen dituzte inolako arazorik gabe.
‎Iragarkien munduan, emakumeak etxean eta etxekoandre bezala agertzen dira, gehienetan. Publizitateak sortzen duen testuinguru lasai, oparo eta zoriontsuan, emakumeak pozik eta guztiz maiteminduta bizixoak egitea eta izarak beste inork baino zuriago izatea dira euren bizi dira, eta euren buruhauste bakarra sendiaren ongizatea da.
‎Baina Sabino Aranarekin euskaldunak jada ez dira euskoiberismoaren aldeko agertzen, euskoiberismoak euskaldunak penintsulako espainolenak bezala agertzen baitzituen.
‎Era berean, botere eta prestigio harremanak inoiz baino sendoagoak dira, inork ez baititu Alardearen barruan dauden harreman desorekatuakzalantzan jartzen. Emakumearen parte hartzearen auzia sortu zenetik beraien prestigioa asko handitu da, betiko Alardearen zaindari nagusi bilakatu dira eta ia borrokalari, mesianiko? 3 bezala agertzen dira Irun hiriko biztanleriaren zati garrantzitsubaten aurrean.
‎betikoen benetako aurpegiaagerrarazi eta bazterketaren berri eman. Hau da, egunkari tradizionalei aurre egitendien eragile gisa aurkezten da; gatazka bazterketa arazo bat bezala karakterizatuz, komunikabideen ohiko egitekoa, errealitatearen notario huts bezala agertzekoa, alde batera uzten duten asmoen aitorpena egiten du, beste aktore politiko bat bailitzan. Ikus dezagun orain nola agertzen den estrategia hau gaurkotasunarenerrelatoan, hots, esparru informatiboan.
‎Erreferentzia sistema absolutuan finkoak diren puntu guztiek, adibide honetako A plakaren gainekoak bezala, C plakatik begiratuz geroE AC inguruko paraleloen ibilbideak osatuko dituzte, E AC puntu bera izan ezik, puntu mugiezina bezala agertzen delako. Beraz, C plakatik begiratuz gero, A plakarekiko finkoa denE AB poloakE AC inguruko paralelo baten ibilbidea eratuko du ere.
‎Etxean, itxaropentsuenek, komatik irten eta urteak gurpil aulki bati loturik ematea espero zuten, inoiz itzultzen bazen. Baina ez, medikuek batere azalpenik eman gabe, egun batetik bestera ezer gertatu ez balitzaio bezala agertu da. Jakina, zuten pozarekin, miraritzat hartu arren, nork eman nahi zion buelta gehiago osaketari?
‎esan beharra dago, hasteko, antzeko bereizketa egingo dutela askoz ere beranduago F. Saussure-k (1916) eta N. Chomsky-k (1965), hurrenez hurren," langue eta parole" eta" competence eta performance" bezalako kontzeptuak proposatzerakoan. Hizkuntza, alde batetik," produktu" bat bezala agertzen zaigu eta honengatik hitz egin dezakegu bere dimentsio edo izaera" estatikoaz" (ergon). " Hizkuntza, nahiz eta pentsatze ekintza bakoitzean bakarrik izan baliozkoa, independentea da bere osotasunean eta, honengatik, existentzia berezia ematen dio berak bere buruari" 80 Hizkuntza, bestalde," jarduera" bezala ikus dezakegu eta, zentzu honetan, posible zaigu haren dimentsio edo izaera" dinamikoaz" (energeia) hitz egitea.
‎Era honetan azaltzen du Humboldtek hau: " Horrelako zerbait hizkuntzarekin eta hizkuntzaren bitartez bakarrik da posible", ze," nahiz eta hizkuntza, ezagutu nahi dugunarekiko, subjektiboa den zerbait bezala agertzen den", egia da ere" hizkuntza bera gizakiarekiko objektiboa den zerbait bezala azaltzen dela" 122 Garbi eduki behar dugu, hala ere, ez dagoela hizkuntza bakar bat baizik eta hizkuntza asko, eta, aurrekoa oinarri bezala hartuz, onartu egin dugu ere aniztasun linguistikoa benetako aberastasun bat dela gizakiarentzat. Bat bera ere ez dago sobera:
2006
‎Bestalde, bere inguruan dabilen jendea dago bailaran eta, garai hartan batez ere ORT zen nagusi, gero beste batzuk ere bai, eta inguru horrek ere eragina du bere ikuspegian. Ezker abertzalea nolabait ezkutuago bezala agertzen da egoera horretan, baina badu presentzia indartsua, Joxe Mariren kasuan. Gertatzen dena da Joxe Mari, gero, inguru horrekin kritiko bihurtzen dela.
‎Lehenik beraien artean bizitzen hasten naiz. Lehen pertzepzio hori oso garrantzitsua da, eta horretarako argazkirik gabe jokatu behar duzu, gizaki bezala agertu behar duzu, beraiekin lo eginez, beraien baldintzekin bat eginez. Onartu egin behar zaituzte.
‎Musikak berez zubi asko eraikitzen baldin baditu txalaparta bezalako instrumentu batekin joateak are gehiago luzatzen du zubia. Ez da berdina Mongoliako nomaden etxetxo batera gitarra batekin agertzea, turista bezala agertzea, edo txalapartaren bitartez musika sortuz agertzea. Txalaparta hain oinarrizko zerbait izanda, eta gainera biren artean jotzen dena, eskertu egiten dute, eta gero beraiek animatzen dira jotzera, eta horrek erraztu egiten ditu gauza asko.
‎1 Atal guztietan alderditzat joko dira zorduna eta konkurtsoko administratzaileak, behar bezala agertu ez arren. Alokairuen Berme Funtsari zitazioa egin behar zaio alderdi gisa, prozesuaren ondorioz langileen alokairuak eta kalte ordainak ordaintzeko erantzukizuna sortu ahal denean berarentzat.
‎Konkurtso adierazpena eskatu, prozedurara agertu, errekurtsoak jarri, intzidenteak azaldu edo administrazio egintzak aurkaratzeko, hartzekodunek eta legitimazioa duten gainerakoek prokuradoreak ordezkatuta eta abokatuak lagunduta jardungo dute. Behar bezala agertzeko beharrizanik izan gabe, hala denean, kredituak komunikatu eta alegazioak egin ahal izango dituzte, bai eta batzara agertu eta parte hartu ere.
‎Behar bezala agertu ez diren hartzekodunek epaitegiari eskatu ahal diote euren kredituei buruzko autoetan jasotako agiri eta txostenak aztertzea, eta, horretarako, epaitegiko idazkaritzara joan daitezke, zuzenean edo abokatu nahiz prokuradorearen bidez; horiek ez dira bertaratu behar izapide hori egiteko.
‎XABIER LETE. Erlijio gogoetaz diharduen aldizkari baterako elkarrizketarik ez didate inoiz eskatu, baina azken urte hauetako zenbait elkarrizketetan erlijioaz eta, batez ere, fedeaz mintzatu izan naiz. Eta ongi iruditzen zait, bidezkoa, horretaz galdetzea eta horretaz mintzatzea, ni sinistun bezala agertzen naizelako. Sinistuna naiz, neure modura.
‎Antzinatean oso ibai garrantzitsua izan zen. Iturrietan Hiberus, Hiberus flumen, Hibero eta Iberus bezala agertzen da.
‎Autore horiek tenperamentua jokabide estilo bat bezala definitzen dute (jokabidearen nolakotasuna) eta kognizio (jokabidearen zer) eta motibazioa (jokabidearen zergatia) kontzeptuetatik ezberdintzen dute. Jaioberriarengan sortzetikoezaugarrien ondorio bezala agertzen bada tenperamentua, beronen ezaugarriakbeste atributu psikologikoekin eta familia barneko nahiz kanpoko ingurunearekikoelkarreraginean sortzen direla postulatzen dute. Elkarrekintza prozesu honetanezaugarri tenperamental batzuk indartu edo eraldatu daitezke, eta horrela, tenperamentua nahiko egonkorra izango da, baina ez guztiz.
‎1143 urtean Pedro de Taresa. Pedro de Atares izenpean? Borjako jauna bezala agertzen da, Gartzia Erramirezen erregetzan. Ikus García Larrageta, S. (1957):
‎Gizarte kapitalistan, gizakiak aurre egin behar dio berak (klase gisa), sorturiko? errealitateari, gertakari natural eta kanpoko bezala agertzen zaiona; gizakia erabat bere, legeen, menpeko da; gizakiaren jarduera bere intereseko lege indibidual jakin batzuk, egoistak?
‎Salaketekin jarraituz, udaleko bi zinegotziri mehatxu larriak egitea leporatzen digute, Arruek zitazioan bere diputatu izaera berretsiz eta etengabe dramatizatuz, egoera testuingurutik ateraz; biktima bezala agertzeko, bi zinegotziei mehatxu egin ez zitzaienean. Zitazio honekin Mentxakabarri okupatu ostean sortutako mugimendua kriminalizatu nahi dute, tamaina horretako delituak guri leporatuz.
‎Klemente VIII.ak aginte itxura eman nahi zuen, bai espirituko kontuetan, baita bere lurren antolaketan ere. Gizon gogor eta indartsu bezala agertu, Erromako boterearen jabe oso. Giordano Bruno sutzarrean erretzera bidali berria zuen, hantxe, Erromako Piazza dei Fiori ezagunean, aita santuaren boterea eta Erromako Elizaren agintea zalantzan jartzen zituzten ideiak zabaldu zituelako.
‎Inoiz sortu den lorerik ederrena omen da arrosa. Jainko zaharretan jakitunak direnek ez dakite arrosaren sorrera behar bezala agertzen. Batzuek diote Eros maitasunaren jainkoaren irribarretik jaio zela, baina beste batzuen ustetan egunsentiaren jainkosaren, Auroraren, ile adatsetatik jaioa da, hura orrazten hasi eta egunaren lehengo oskorrietatik askatu zitzaiona.
‎Azkar nahi zuten egitekoa burutu eta horretarako ez aski hiriko ofizioak. Udaberrian kakamarloak bezala agertu ziren, auskalo nondik etorriak, harginak eta sokagileak, harri pikatzaileak eta zurginak, arotzak eta kisuginak, beren maisu, peoi, ofiziale eta ikastunekin. Eta horiek guztiek jan edana behar.
2007
‎Bere hatz markak zeintzuk diren oso ongi zekiat. Kaleidoskopio bat bezala agertzen zaidak, bi zentzuetan makilatzen naik, obsesiboki begiratzen zidak, baina ondo pasatzen duen susmoa zeukaat.
‎Lucien eta Marguerite, halaber, ondo prestatuta zeuden logistikari zegokionez, gu baino askoz hobeto (argi geratu zen hori mailuaren pasartearen ondoren), eta haien auto karabana txuria opari kaxa txundigarri bat bezala agertu zitzaigun: mikrouhin labea, barbakoa, ontziteria osoa, zilarrezko mahai tresneria, crêpeak egiteko zartagin berezia, fondue prestatzeko ontzia, eta kafetera bat, noski.
‎24 orduko eguzki argiarekin, negu guztian ezkutaturik egon diren landareak bat batean leher eginda bezala agertu dira. Eta jatekoa, proteinetan aberatsa, ugari dago nonahi; Porcupine talde guztiari jaten emateko beste.
‎Felix Ospitalek idatzitako eskutitza, Donibane Lohitzune, 1934ko martxoaren 16a (Pierre La, tteri zuzenduriko eskutitza dela suposa genezake, zeren eta Cher Monsieur lAbbé esanez hasten baita). Bertan Félix Ospitalek adierazi zuen arazoak edukiko zituela jendaurrean euskalzale bezala agertzekotan; aurreko urtean André bere anaiak agertu zuen gauza bera, jadanik aipatu dugun bezala.
‎Jean Pierre Casabonnek jarrera abertzalea azaldu zuen, Ipar eta Hegoaldearen arteko batasuna proposatu baitzuen630, eskutitzak amaitzearekin batera en> Yainkoa, Lege zaharra edo Sentiments> cordiaux> en> JEL hitzekin. Ezin ditzakegu, ostera, politikoki koka André Ospital eta Pierre Amoçain; hori bai, gazte gazteak zirelarik arazoak izan zituzten euren burua euskaltzale bezala agertzeagatik. Konkretuki André Ospital harremanetan egon zen Hegoaldeko euskaltzaleekin eta JEL lelopean edo Gora Euzkadi esanez agurtzen zituen eskutitzak631; Amoçainek ere, JEL baitan idatzirik amaitzen zituen eskutitzak.
‎Euskarazko Egan en kasua oso bestelakoa da. BRSBAP en eranskin bezala agertu zen lehenengo (1948); hortaz, Euskalerriaren Adiskideek eraman zituzten orduan formalki orrialde haiek. Lehenengo ibilaldiko Egan elebidunean(), erdal idazle ezagun batzuk baditugu:
‎Bildung kontzeptua, bestela, XVIII. eta XIX. mendeetako alemaniar humanismoan eraberritzen da, hain zuzen Humboldt bezalako pentsalariek hura" gizakiaren gaitasun guztien garapen orohartzaile" 32 gisa zehazten dutenean. ...uot; bezala itzul dezakegun —eta garapen pertsonaletik gertuago dagoen— Bildung horrek, bere baitan," hezkuntza" bezala itzultzen dugun —eta integrazio sozialetik gertuago dagoen— Erziehung delakoa biltzen duela33 Horren haritik, eta alemaniar tradizioan bereziki," pedagogia" (Padagogik)" hezkuntza zientzien" (Erziehungswissenschaften) marko orokor bezala agertzen zaigu, hura batez ere" giza formazioaz" eta hori batez ere" hezkuntzaz" arduratzen diren heinean34 Azken batean pertsona —beti" helburu" eta ez" bitarteko" dena— humanizazio prozesu ororen abiapuntua eta helmuga da. Horregatik esan dezakegu, Gudjonsekin batera, Bildung delakoak ez duela batere gaurkotasunik galdu:
‎Horrela, bada," hezigarritasuna" kontzeptu antropologiko pedagogiko garrantzitsu bezala agertzen zaigu, zeinak egiaz gizakiak bere burua osatuz joateko duen beharra, posibilitatea eta obligazioa aditzera ematen eta gogora ekartzen dizkigun.
2008
‎Normala da berea kritikatzea eta mina sentitzea. Beste gauza bat da Patxi Baztarrikaren irudia guztiz bakarrik balego bezala agertu nahi izatea. Hizkuntza sailburuorde isolatuaren irudia eman nahi izatea.
‎Hemendik aurrera logotipoan Mondragon bezala agertuko den MCC, Plan Estrategiko berria lantzen ari da, eta urte honen amaieran prest egongo da. Jakinarazi dutenez, plan horrek 2.300 milioi euroko inbertsioa aurreikusten du jarduera berrietarako eta, horri esker, urte horietan 2.500" kalitatezko" lanpostu sortuko dira Euskal Herrian.
‎Inork ez du rocka edo zinema independentearen balioa ukatzen, edo gurasoen etxetik irtetea. Alor politikoan independentzia balio negatiboa bihurtu izanak harritu ninduen, bertute beharrean akats bezala agertzeak".
‎" Inozente bezala agertu duzu zure burua" eta liburua" xalo" tzat jo.
‎Eta hirietan paramilitarrek kontrolatzen dituzte auzuneak, Gobernuak bultzatuta jendea izutzen dute, etxeratze deiak ezarri eta mugimendua debekatzen dute, kontrolak egiten dituzte, zein auto sartzen den ikusteko, jendea ezin da etxetik irten edo paramilitarrei esan behar diete nora eta zertara doazen. Alvaro Uriberen Gobernuak biktima bezala agertu nahi du baina funtsean haiek dira erantzuleak.
‎Alderantziz Kanadan 1970ko" hizkuntza ofizialen legean", administrazio federaleko elebitasuna helburu baikor bezala agertzen da, bi hizkuntzak, frantsesa eta ingelesa hein juridiko berean ezarriz, Quebecez kanpoko frantsesdunen onetan. Molde berean 1982ko euskararen legeak ere elebitasuna helburutzat hartzen du, euskararen aitzinarazteko ezinbesteko bidea baita.
‎bere esker ona azaldu nahi izan zion ere? eta are gehiago, promes bat ere egin baitzion?. Zin degizut erregina bat bezala tratatuko zaitudala, izeba, nire ametsak betetzen badira???, kosta ahala kosta bete nahi zuena; hantxe, baina, komediak!, Nazariok ezin ulertu baitzuen nola bete zezakeen orduan emandako hitza, izeba berarekin eraman ezean, herritik hiriburura, Reginarekin batera, jakina, eta izeba Ursula nagi bezala agertzen baitzitzaion Nazario hartaz mintzatzen zitzaion bakoitzean, edo baietz esaten zion ilobari, inongo entusiasmorik gabe, ezetz esango balio bezala:
‎Goseak hilko hau, Nikolas!?, jakin ez izebak berak asmatutakoa ote zen edo ingurutik jasotakoa?, harik eta, denboraren denboraz, Beñardoren asmo on guztiak beste bide baterantz lerratu ziren arte, zentzabidetik okerbidera. Oroimenean, izan ere, hain pisu handia hartu zuen igande hark, eguzki distiratsu bat bezala agertzen zitzaionak, non eguzkiak egunaren ordu ia guztiak eta orduen segundo ia guztiak erakartzen baitzituen eta harako norabidean ipintzen, denborak ere eguzki hura ipar balu bezala. Eta lanean ari zen, eta, garai batean txoriek bezala, igande hartako oroitzapenek galtzen zuten Beñardo, halako eran, non, egun batean, etxeko behiak jezten ari zela, bi behi, astoa eta mandoa zituzten ukuiluan une hartan?, astoaren azpian jarri baitzuen aulkitxoa; izeba Ursulak, baina, bere begipean zuen une hartan mutila, eta laster sartu zion ziria:
‎Ez ziren aspaldidanik pasatuko hainbes te mendeetako batasun bat bi artziprestazgo hauetan. Bestalde, gauza jakina da Elgoibar eta Arrasate hiri bezala agertzen direnean, ez dela jartzen Gipuzkoa direnik, oraindik. Leintz eta Durangalderako egindako dotrinak hobeto aztertu lirate ke kasu horretan.
‎Ganbarote ri hurbiltzen zaio gazt. camarote.> Larramendik jaso zuen ganbaroste>, recámara? balioarekin9, eta happax bezala agertzen da Mitxelenaren Euskal> Orotariko> Hiztegia > De facto, Corominasek10 gazt. camarote> gaskoierazko camarototik> datorrela esaten du bere Diccionario> ógico> o n. Susmatzeko da euskarak ganbara> nafar erromantzetik hartu zuela eta gero ganbarote> gaskoitik, gan bara?
‎Hala ere, egungo egoera diglosiko negargarriaren isla fidel ere badira. Egungo gaztelania euskara hiztegiei azaletik so eginez gero, ikusten dugu kaleko hizkeraren baliokideak ez direla behar bezala agertzen horietan. Elhuyarren hiztegian, esaterako, gaztelaniazko chaquetero> hitzari" kameleoi" jarri diote ordaintzat.
‎Arranoa.> Hau da Egiategik, usu aipatzen duena. Ez gara ibiliko iruzkintzen noiz hasi zen arranoa jainko edo jainko mezulari bezala agertzen ezen erlijio gehienek berentzat hartu dute, Kristauek Jon Done Joanes eta Kristo arranotu dituzte, baina aintzinetik Zeusen mezularia zen, eguzkiaren sinboloa, eguzkiari begiak zabalik begiratzen diolako. Potere ikur bezala Persian erabili zen lehenik:
‎Hola, 1893an Bein da betiko legenda era erromantiko batean moldatu bazuen, 1935ean, Euskalerriaren yakintzan ipuin berbera jasotzean, entzun bezala agertzen saiatu zen, asmakuntza literario eta linguistikorik tartekatu gabe. Beraz behinolako proiektu erromantikotik, espezializazio positibistarantz igaro zen Azkue.
‎EiUA, A, 1,1, 6, Akta Liburuak(), 1802tik aurrera inolako udal kargurik ez betetzeaz gain, badirudi 1842 urterako baserria bera salduta zeukatela: Pedro eta Diego Abanzabalegi behintzat, maizter bezala agertzen dira Abanzabalegi baserrian, EiUA, C, 1,1: –Año de 1842 Estado de la propiedad Rural y estraccion del 7 por 100?.
‎Berez, Azpiri zuen bigarren abizena, baina beste kasu batzuetan frogatu ahal izan dudan bezala, baserriaren toponimikoak lekua kendu zion amaren leinuko abizenari. Juan Bautista Albizuri bezala agertzen da 1767 urteko agintaldian, sindiko orokorraren kargua betetzen. Horrela ulertzen da, 1766ko sindiko orokorrarekin batera agertzea udalak 1768an eskatu zuen kontu argiketan, nahiz eta oraingo honetan eskribauak bere egiazko bigarren abizena erabili zuen:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia