Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 122

2000
‎–Etorkizunean ere ezaugarri etniko kulturalek nazioa definitzen jarraituko dutelabaiezta dezakegu; hutsean, batzuetan, baina ezaugarri politikoen eskutik gehienetan, ene ustez, eta osotasun bat eginik; hots, ez lehenak zentzu negatiboz hartuta eta bigarrenak kontrapisu modura ulertuta, osotasun bateko agerpide desberdin bezala baizik.?
2002
‎Une honetan, desobedientzia zibilaren etikak zerikusi gehiago dauka norberaren ardurarekin norberaren konbikzioarekin baino. Hau da, desobedientzialaria ez da pertsona aratz edo puru bezala agertzen, hitz egiteko pertsona irekia bezala baizik. Horri, hiritarraren eta boterearen arteko egoera elkarrizketatua sortzeari deritzo, zeinean, bere boterea hiritar gisara exijitzen duen.
2003
‎Maitasuna zerbaiten maitad suna izateko modukoa da ala ezerena? Ez dut galdetzen ama ala aita batena den (barregarria bailitzateke galdera, Maitasuna ama ala aitarena ote den),' aitari' buruz horixe bera galdetuz' Aita zerbaiten aita da ala ez?' galdetuko banu bezala baizik. Ederki erantzun nahiko bazenu, aita seme ala alaba baten aita dela esango zenuke noski.
2004
‎Olatuak bezala, bata bestearen atzetik etorri zaizkio malkoak. Ez gandor zuria duten olatu indartsuak bezala, udako eguerdietako bits gabeko olatuak bezala baizik. Mantso baina etengabe.
2005
‎hizkera egokiagoa erabiltzen hasi dugu, beren mentalitatearekin gehiago asmatzen duena, moralina txatxuak eta zigor/ sari bikotearen gainean eraikitako eskema zaharkituak gaindituz. Inkesta egin aurreko hamabi hilabeteetan inkestatuak izan ziren 25.521 ikasleen %6, 8k kokaina probatu zuen, eta %36k cannabisaren eratorriren bat, azken hau baita ikasleen artean zabalduena dagoen droga egia esan, gazte askok ez dute drogatzat, egunero kontsumitzen den beste substantzia bat bezala baizik.
‎Sozialistok Nafarroa anitza errespetatu, elikatu eta bultzatu egiten dugu. Nafarroaren aniztasunaren errealitatea ezin da ulertu eta interpretatua izan elementu zedarritua bezala, geroari begira eraikitzen ari den gaurko aukera bezala baizik. Eta hori gauzatzeko iparra, hegoa, mendebaldea, ekialdea eta erdiguneko parteen arteko gatazka gainditu beharra dago.
‎Kableak eskuan estuturik izan dituenean pentsatu du ez dakiela zerekin ari diren jolasten. Bihotzak bularra puzten dio, irten nahian, ez arrosa gorri batek bezala, sumendi amorratuak bezala baizik. Ametsen begiak bizia berreskuratzen ikusi dituenean bakarrik sentitu du adrenalinaren jaitsiera, horrekin batera ahulezia orokorrak jota belaunak okertu eta behearen gainean jesarrita geratu da, aulkiaren eta ohearen artean; moketa berde lodiak jaitsiera bigundu dio.
‎Maite izan al nuen galdetu zidan. " Oso", erantzun nion, eta artean ere maite nuela. Marisak begiak jaitsi zituen, mindurik?, baina ez bera bezala, ama edo arreba nagusi bat bezala baizik.
‎Ilusioa eta irudimena, ametsa eta gogoa uztartzekoplataforma aproposa da Internet. Baina sarritan, ilusioa eta gogoa irabazteko lehia bezala baizik ez dira planteatzen. Kapitalismo neoliberalaren garaiotan, asko eta asko bere negozioa zelan egin ari da pentsatzen, eta garai bateko burbuilak, puntu.com pelotazoak eta beste amesten ditu, beste behin.
‎Nik ez ditut hemen eskasia hauek guztiak aipatzen besteentzako gaitzespen bezala baizik eta, egiaz, nik neuk nire gain hartu dudan lanaren aitzakia iragankor bat bezala. Guztia hain hertsiki lotuta eta trabatuta baldin badago, azken batean, ezinezkoa da herri leinu bati berari dagokion lekua zuzen atxikitzea ezta horietako bakar bat bera ere zehatz mehatz deskribatzea, baldin eta berau bestelakoekin konparatzen ez badugu.
‎" Hizkuntza, nahiz eta pentsatze ekintza bakoitzean bakarrik izan baliozkoa, independentea da bere osotasunean eta, honengatik, existentzia berezia ematen dio berak bere buruari" 80 Hizkuntza, bestalde," jarduera" bezala ikus dezakegu eta, zentzu honetan, posible zaigu haren dimentsio edo izaera" dinamikoaz" (energeia) hitz egitea. " Hizkuntza ez da hainbeste bizitzarik gabeko produktu bat bezala kontsideratu behar baizik eta askoz gehiago produkzio bat bezala", hau da," ez hainbeste erloju mekanismo hil bat bezala baizik eta bere baitatik sortutako kreazio bizi bat bezala" 81 Bi aspektu hauek oinarrizkoak eta elkarren osagarriak baldin badira ere, hark garbi ikusten du —bere garaikide askok ez bezala eta baita geroago F. Saussurek eta N. Chomskyk ez bezala— bigarrenari eman behar zaiola garrantzia82. " Hizkuntza, bere berezko esentzian kontsideratuta, beti eta une oro da zerbait iragankorra.
2007
‎Garai batean ez genuen bokazio handirik, bide batez ari ginen eskolak ematen, eta gaur egun ere bada horretatik: jende askok ez du lanbide gisa hartzen, pasadizoko lan bezala baizik. Aldiz, nik uste dut sendotasun handiago behar duela honetan ariko den jendeak, horretan sinesten duena, lan hau aurrera eramateko prest dagoena.
‎Bere baitako kausa deitzen dut, haren esentziak bere existentzia barne hartzen duen hura; edo bestela, izatedun bezala baizik haren izaera pentsa ez daitekeena.
‎Hizkuntzaren ikerketako «orientazio propioarekin» Humboldt-ek hauxe ulertzen du: «Hizkuntza ez da hainbeste produktu hilotz bat bezala ikusi behar, askoz ere gehiago produkzioa bezala baizik (Erzeugung) 344; gehiago, abstraitu hark gauzen izendatzeko eta elkar ulertzearen bitaterko gisa egiten duena, eta arretatsuago atzera jo aitzitik izpirituaren barneko jardunarekin estuki ehunduriko haren jatorrira, eta bion elkarren gaineko eragintzara»345.
‎Panteismoarentzat, aldiz, Jainkoa ez kanpoan, goian edo, ezpada munduaren barruan dago, urasetzen, ernaltzen, hots, mundua da, munduaren bizitza17 Gauza bera da Jainkoa eta mundua: mundua ulertua ez erori, gutxietsi, galgarri bezala, Jainkoaren agerkunde bezala baizik. «Libreak gara eta ez dugu nahi tirano trumoi karirik.
‎Horixe bera gertatzen da, adibidez, euskal hezkuntzan sarritan aipatzen den elebitasunaren kontzeptuarekin, zeinaren adiera orokorra guk geuk ere gurera ekarri behar dugun: zentzu honetan, bada, garrantzitsua iruditzen zaigu gurea ez hainbeste" euskal hezkuntza elebiduna" bezala baizik eta batez ere" elebitasunerako euskal hezkuntza" bezala ezaugarritzea, azken horrek egoera egonkor bat baino gehiago prozesu baten noranzkoa aditzera ematen duelako. Gure hezkuntzak, bada, bere egitasmoak zehaztu behar ditu —hezkuntza oro, finean, helburuen araberako jarduera bat da—; eta, horren haritik, ezinbestekoa dirudi egiazko elebitasun sozial batera hurbiltzearen alde egitea, zehazki, euskaldunen kota absolutua eta erlatiboa handituz.
‎Albistea jakinarazi dio eta, aspaldiko partez, sexua itzuli da. Ez dute maitaleek bezala egin, kirolariek bezala baizik.
2008
‎Irakasle gehienek bazuten irakasten zutena inguruarekin lotzeko joera. Ez zuten artea gauza isolatu moduan esplikatzen, inguruarekin, gizartearekin eta garaiarekin lotutako adierazpide edo jardun bezala baizik. Gainera, arlo teorikoaz gain alde praktikoa zegoen, marraztu beharra, pintatu beharra, eskulturak egin beharra.
‎Markesa andereak alabatxo deitu zion, ordea, eta hitz hark jauzi egiteko baimena ematen zion, beharbada: bai, jauzi egingo zuen, baina ez alaba batek bezala, ama batek bezala baizik, hain sentitu behar zuen Reginak markesa anderea une hartan behartsu, markesa andereak esan berri zuèn esaldiaren tonuan bazegoen, izan ere, autoerrukizko kutsurik?, hain sentitu behar zuen babesgabe. Eta hala, arestian desegindako irriaren hondakinetatik beste irri bat eraikitzen zuela, esan zion:
‎Mahaiaren gainean daukan egunkaria zabaldu du. Ez dabil patxadan irakurtzen, zerbaiten bila balebil bezala baizik?
‎Horrenbestez, kontestua osatzen duten elementuak (NORK, NOREKIN, ZERTAZ, ZERTARAKO, NOLA... aritu alegia) baldintzatzen dute erregistro bat ala beste erabiltzea. Dena den, erregistroa ez da ulertu behar gauza finko eta egonkor gisa, bi muturren artean gauzatutako continuum bat bezala baizik. Teorizazio gutxi egin den arren, jakin badakigu zenbait aldagai badirela aukeran, erregistroa
‎Markesa andereak alabatxo deitu zion, ordea, eta hitz hark jauzi egiteko baimena ematen zion, beharbada: bai, jauzi egingo zuen, baina ez alaba batek bezala, ama batek bezala baizik, hain sentitu behar zuen Reginak markesa anderea une hartan behartsu –markesa andereak esan berri zuèn esaldiaren tonuan bazegoen, izan ere, autoerrukizko kutsurik–, hain sentitu behar zuen babesgabe. Eta hala, arestian desegindako irriaren hondakinetatik beste irri bat eraikitzen zuela, esan zion:
‎Natura horretan gradu ezberdinak agertzen dira, horietako azkena eta gorena moraltasuna izanik. Herderren arabera, orduan, morala ez da ikusten naturaren aurkari bezala, bere burutzapen bezala baizik. Kantek, aldiz, bien arteko oposaketa azpimarratzen du.
2009
‎Halaber, ugariak dira Frantzian euskaraz agertzen diren horma irudiak, argibideak edo herri deiturak. Baina hauek guztiak ez dira agertzen eskubide baten adierazpen juridiko bezala; egitez, hizkuntza bat bizirik dagoenaren adierazle bezala baizik. Honetara, gogora ekarri behar dugu 1994ko abuztuaren 4ko Legea (Loi Toubon), frantsesaren erabilera arautzen duena hala erakunde ororen esparruan nola publizitate esparruan, zera xedatuz:
‎Gurasoek beren balorazioetan bi gaien arteko uztarketan sakontzeko eskatu zuten. Beharbada, kasu errealen gaineko tutorizazio prozesu moduan bideratu litzateke, ez soilik ikastaro gisa, jarraipen lan bezala baizik.
‎Adostasuna badago bakarrik izango da Estatutuaren moldaketa bat errealitate berriari, eskuduntzen zerrenda bat bezala ulertu gabe, elkarbizitzarako, autogobernurako eta etorkizuna definitzeko euskaldunen arteko itun baterako markoa bezala baizik, esan du Patxi Lopez lehendakariak ETBn, kargua promestu eta gero eskaintzen duen lehen elkarrizketan.
‎Niaren garapidea oztopatuz interferitzen duen oro, bortxaketa bat bezala ikusten da. Heriotza, noiznahi ere, ezin ikusi da niaren agresio bortxazkoena eta suntsidura bezala baizik. Heriotza absurdoa da.
‎Damasok, gainera, ez zion berretsi besterik egin buruan aldez aurretik zuena; Gabinori entzun zionean, baina, begiak itxuragabeki zabaldu eta liluratuta bezala geratu zen Nazario: Gabinok horixe baitzuen ona, beste mundu batean bezala bizi zela, baina tarteka errealitatearen mundura egiten zuela, ez estralurtar bat bezala, lurtarrik lurtarrena bezala baizik, begirada zorrotz bezain zehatzaren jabe; izan ere, Damasok puntuz eta marraz betetzen zuen esan beharrekoaren koadroa, hitzez eta hitzez, alegia, era bateko zein bestekoez?, haiek guztiak puntu eta marren basoan difuminatuta geratzen ziren arte, hitzak hitzetan galduta, hitzen esanahia ere galduta edo bestelakotuta, debaluatuta?, inflazioaren inflazioz; Gabinok, aldiz, puntu biribil bat b... esan nahi baita horregatik aldatu zuela Nazario Orbek iritzia, ausaz, Gabinok marraztutako puntu bakarraren alde eginez, Damasoren puntuak eta marrak, hitzak eta hitzak?
‎Izeba Ernestinak erraietan nabaritu zuen Nazarioren mehatxua, begiak itxi eta eskuak sabelera eraman zituen nabarmen?, labankada bat balitz bezala: ...k bakarrik bilatu zuen, amarenarekin aski ez balu bezala, haren magala, eta Domingo zen, ondorioz, izeba Ernestinaren kuttuna; zer memento zoriontsuak bizi izan zituen Ernestinak, zein xamurrak eta zeinen beteak, ipuin baten aitzakian mutila magalera igotzen zitzaion bakoitzean, patuak antzututako amatasuna berreskuratzen zuela!, ez baina proiekzio soil baten gisan, hezur haragizko errealitate bat bezala baizik, orduan ere. Nazarioren mehatxua entzun bezain laster, sabela babestera eraman zuena, ezinbestean eraman ere, ausaz?
‎ez zen, seguru ezetz? sentipen bakarra izan, zegoèn puntuan egonda, plazer haiek naturaltasun handiz jasotzeko moduan baitzegoen, ez gauari itzalgaizka ostutako plazerak bezala, alegia, egunari eskubide osoz hartutakoak bezala baizik, balizko bekatuaren itzaletik eta errudun uste orotatik urrun?: hots, plazer haiek bereizteko ez ezik, neurtzeko moduan zegoen Domingo, zehaztasunez?
‎Izeba Ernestinak erraietan nabaritu zuen Nazarioren mehatxua –begiak itxi eta eskuak sabelera eraman zituen nabarmen–, labankada bat balitz bezala: ...k bakarrik bilatu zuen, amarenarekin aski ez balu bezala, haren magala, eta Domingo zen, ondorioz, izeba Ernestinaren kuttuna; zer memento zoriontsuak bizi izan zituen Ernestinak, zein xamurrak eta zeinen beteak, ipuin baten aitzakian mutila magalera igotzen zitzaion bakoitzean, patuak antzututako amatasuna berreskuratzen zuela!, ez baina proiekzio soil baten gisan, hezur haragizko errealitate bat bezala baizik, orduan ere –Nazarioren mehatxua entzun bezain laster– sabela babestera eraman zuena, ezinbestean eraman ere, ausaz...
‎hala, bada ezetz esateko puntuan zegoenak baietz esan zuen, eta, eskuaren gainean bermatu eta zangoei bultzada ematen ziela, buruz behera jarri zen berandu gabe, ikusle emakumezkoen txalo eta mirespenaren erdian, oh la la eta oh la la!; haietako batek, gainera –masusta helduak gogora ekarri zizkionak–, besarkatu eta musu bat eman zion masailean, bentosa hots bat atera zuena, Domingok, ezpainen ukituarekin eta hotsarekin batera, sentipen ezin atseginagoa bereganatzen zuela: ez zen –seguru ezetz– sentipen bakarra izan, zegoèn puntuan egonda, plazer haiek naturaltasun handiz jasotzeko moduan baitzegoen –ez gauari itzalgaizka ostutako plazerak bezala, alegia, egunari eskubide osoz hartutakoak bezala baizik, balizko bekatuaren itzaletik eta errudun uste orotatik urrun–: hots, plazer haiek bereizteko ez ezik, neurtzeko moduan zegoen Domingo, zehaztasunez... nabaritu ere, halaxe nabaritu baitzituen, menturaz, emakumearen eskuak, bere eskuen gainean, ukitze azalera osoan; haren ilea, aurpegian halako kili kili atsegin bat eragin ziona, eta haren bularrak –haren bular puntak ere bai, segundo hamarren batez–, dar dar berezi bat eragin ziotenak... hain berezia, non horregatik joan baitzitzaizkion begiak, jarraian, emakumearen eskotera, pentsamendu atsegin bezain lizun bat gogoan, bizarduna ozen mintzatu zèn une berean:
‎Damasok, gainera, ez zion berretsi besterik egin buruan aldez aurretik zuena; Gabinori entzun zionean, baina, begiak itxuragabeki zabaldu eta liluratuta bezala geratu zen Nazario: Gabinok horixe baitzuen ona, beste mundu batean bezala bizi zela, baina tarteka errealitatearen mundura egiten zuela, ez estralurtar bat bezala, lurtarrik lurtarrena bezala baizik, begirada zorrotz bezain zehatzaren jabe; izan ere, Damasok puntuz eta marraz betetzen zuen esan beharrekoaren koadroa –hitzez eta hitzez, alegia, era bateko zein bestekoez–, haiek guztiak puntu eta marren basoan difuminatuta geratzen ziren arte, hitzak hitzetan galduta, hitzen esanahia ere galduta edo bestelakotuta –debaluatuta–, inflazioaren inflazioz; Gabinok, aldiz,... esan nahi baita horregatik aldatu zuela Nazario Orbek iritzia, ausaz, Gabinok marraztutako puntu bakarraren alde eginez, Damasoren puntuak eta marrak –hitzak eta hitzak– alde batera utzita:
‎" Beste emakume asko baino xarmangarriagoa", esan zuen bere baitan. Begira gelditu zitzaion, baina ez gizon maitemindu bat bezala, ezinezkoa zen?, halako paternalismo samur batez bezala baizik. Harentzat Daniel semea bezain inportantea zen Clara.
‎Formula hori beste mugimendu kolonizatzaile askotan agertzen da, eta kasu honetan, katalan edo euskaldun izatea onartzen bada ere, identifikazio hori ez da osotasun bat bezala ikusten, zerbaiten parte bezala baizik. Hau da:
‎Zer den jakiteko, egiaz ezagutzeko, errotik, ekoizpenetik atzemateko, harengana hurreratu behar dugu, baina ez filosofo legez, politikari bezala baizik, borrokaeta botere erlazioak zein eta nolakoak diren ulertu behar dugu. Soilik borrokaeta botere erlazio horietan, gauzak elkarren aurkako agertzen diren, gizakiek elkar gorrotatzen eta elkarren aurka borrokatzen duten, batak bestea menderatzeko ahaleginetan diharduten, bata bestearen gaineko botere erlazioak betearazi nahi dituzten maneran bakar bakarrik ulertuko dugu zertan den ezagutza.
‎Klasea ez da bere hezurdurara murrizten. Bere determinazioen konplexutasunean haragi eta odolezkoa azaltzen da, ez egindako subjektu bezala, iraunkorki landu beharreko harrobi bezala baizik. Harrobi horretan formak landu eta kontzientziak bizkortu egin behar dira.
‎Itxarote mesianikoa ez da epai baten itxarote antsiatsua, itxarote gosetia baizik, aurrera begira jarria. " Zirkunstantzien eta giza jardueraren aldaketaren aldiberekotasuna ezin liteke begiztatu eta razionalki ulertu praktika iraultzailea bezala baizik" 8 Komunismoa ez dago han nonbait, bidearen bukaeran, azken geltokian, azken amaiera batean zain. Aintzakotzat hartzen da" ez arazo teoriko gisa, konpromisoa eskatzen duen jokamolde gisa baizik" 9.
2010
‎27 Gogora bedi agertzen dela D blokea Eracusaldiac 1> liburukian Komunioaren gaineko sermoietan, hots, 33 Eracus> bitartean. Horietan, 2 edo 3 puntu daude Beguira egiturarekin, eta ez dira paragrafo hasieretan agertzen, epigrafe bezala baizik. Baina estrukturalki funtzio bera dute.
‎Kausa anitzeko ereduari jarraituz (Heise, 1998; Heise eta García Moreno, 2003; Sanmartín, Farnós, Capel eta Molina, 2000; UNICEF, 2000), etorkizuneko heziketari begira, emakumeen aurkako indarkeria fenomeno konplexu bat dela adieraztea da helburu. Jakinarazi behar da fenomeno hau ezin dela isolatua den zerbait bezala ulertu, ezaugarri indibidual, sozial eta bikotearen testuinguru baten elkarrekintzan gertatzen den fenomeno korapilatsu bat bezala baizik.
‎Deiturak oraindik finkatu gabe zeudelarik, Iturraldeko seme bat Zubiondo etxera ezkondurik, ez zen gehiago Iturralde bezala ezagutua izango, Zubiondo bezala baizik. Denborarekin (erdal) administrazioak zabaltzen hasi zirelarik, deiturak finkatuz joan ziren udaleko eta elizako paperetan, eta jadanik Iturraldeko semeak, Zubiondora ezkonduta ere, Iturralde deitura gordetzen zuen ofizialki; horrela bereiztu ziren hasieran bat zirenak:
‎Nekazaritzak bizi maila hobea eskaini zuen, ugalketan eragina izan zuena baitezpadan. Populazio hazkunde honek emigrazioa bultzatu zuen lur berri gehiagoren bila; baina" emigrazio" hau ez da ulertu behar bidaia bat bezala, zabalpen motel bat bezala baizik. Adituen arabera, urtean kilometro bat hedatuko zen nekazaritza, bai, eta, ondorioz, langintza hau zeukan herria ere, lurralde berrietan barna.
2011
‎" Ezker abertzale mestizo bat ikusten dut: ezker abertzale politikoa, instituzio guztietan izango dena, baina ez alderdi politiko soila eta konbentzionala legez, mugimendu bezala baizik. HBren nahia hori zen, baina lehenago ere, ETAren hasieran, mugimendua lau adarretan antolatua izan zen:
‎Ohikoa den legez, PSNk mitin azkar batekin ekin dio egunari. Landabengo merkatuan izan da eta Roberto Jimenez presidentegaiak Nafarroa anitza babestu du eta goraipatu du, izan ere, sozialistek ez omen dute arazo bezala ikusten, aukera eta aberastasun bezala baizik.
‎–Zuri ez zaizu gertatzen??, galdetu nahi nion Aitorri; ez zaizu gertatzen topatzen bazara Lopez de Lacalleren semearekin lotsa sentitzea? Ez errugabea izanik isildu denaren eran, hiltzailea zu izan bazina bezala baizik. Hirurok konpartitzen genuen territorioa eta garaia, hirurok, baina guk merezi balu bezala egin genuen, betiko garai hartara loturik geratzea merezi balu bezala, aitarik gabe geratuko zelako, aitak merezi zuelako, zein zen ere ez genekien arren, eta jakinik ere, baina ez genekien, eta orain bere aurrean bere aita hil zeneko neure buruaz oroitzen banaiz, ezin dut sinpatika izan, abisatu behar banio bezala bere aita hil zutenean gu zertan genbiltzan, ez ezer deliktiboa eginez, baina zertan ari ginen, ez ginen pasiboak ere, galdetu nahi nion Aitorri ea berari antzekorik gertatzen zaion.
‎Heriotzari buruz eta galerari buruz gogoeta metafisikoak idatz daitezke, baina pentsatu nuen bestelako zerbait egin behar nuela. Gainera, ez zitzaizkidan horrela atera, hurbileko zerbait bezala baizik. Zauri bat bezala.
‎Maskara eraman zuen aurpegira, nahiz eta birikak oraingoan ez zion oxigeno gehiago eskatzen. Maskara eraman zuen aurpegira, ez oxigeno eroale gisara, maskara estalgarri bezala baizik.
2012
‎Irakasle bilakatzean," pertsonak zoriontsuak dira haiek bizi duten unean" adierazpidea nire egin nuen. Hots, ez ditut ikasleak sekula etorkizuneko helduak bezala tratatu, unean uneko pertsona bezala baizik, garaian garaikoa bizi behar dela erakutsi diet, edo saiatu naiz behinik behin. Hori hagitz inportantea da.
‎Esan gabe doa bigarren joera honekin dela uztargarria itzulpenaren epistemologia postmodernoa; izan ere, ikuspegi honen arabera, zentzua ez da testuan emanda datorren zerbait, osatzeko dagoen zerbait baizik. Ondorioz, itzulpena ez da zentzu finkodun produktu gisa definitzen, itzultzailearen eta sorburu testuaren idazlearen artean dagoen elkarreragin dialogikoa azaleratzeko bitarteko bezala baizik. Ikuspegi hermeneutiko honen arabera, hizkuntza guztiak elkarrekin lotuta daude, etengabeko elkarreraginean bizi dira, eta harreman horiek ikusaraztea da, hain zuzen ere, itzulpenaren egitekoa.
‎Behin eta berriz erakundeen ezezkoa jaso eta gero, euskal ganbera sortzeaerabaki zuten 2005eko urtarrilean, baina ez estatuko erakunde bezala, ezinezkoabaitzen, erakunde zibil bezala baizik. Euskal Herriko Laborantza Ganbara izena jarrizioten, frantseserako itzulpenik gabe.
2014
‎1538 Hau nekez uler daiteke beste inola Frantziako historiaren jeneralizazio arbitrario bezala baizik mendebaleko Europa osoarentzat. Izan ere, IX. mendean, agian euskal nazioa (Nafarroako erresuma) edo katalana, bretoia, adibidez, ikusi ahal izango dira existentzia nazional osorako bide, aldaezinean?
‎Nahizko nazioa eta nazio kulturala elkarren eskutik zetozen, bada. Nazio kulturala kontzeptua bere jatorrian ez zen sartu diskurtso politikoan, Hans Kohn eta Friedrich Meineckerengan egiten duen legez, hiritarren nazio «politikoaren» kontrakontzeptu gisa, herri «naturalaren» kontrako bezala baizik. Kontzeptuaren historiari gagozkiola, kontzeptu hori nazioa, arrazan edo, naturazko zerbait besterik gabe emana omen delako baiespenaren aurka zihoan? 1520.
‎Kuestioa da, batetik, nazionalitateen printzipioa berdin berdin suposa litekeela, ez printzipio demokratikoaren ondorioa bezala, haren aurretiazko bezala baizik. H. d., abertzale aleman demokrata askok, elkarren lehian bizi ziren dozena bat Estatutako bakoitzean konstituzio demokratikoak lortu eta gero denak batzea baino errazago ikusten zuela aurrena denak batu eta Estatu aleman horretan konstituzio demokratikoa lortzea.
‎Baina zer dago zinez berria eta diferentea Renanen diskurtsoan, beste nazio kontzeptuetan ez bezalakoa? A. M. Thiesseren testura itzuliz, isilpean pasa ohi dena zera da, Renan bere egiazko pentsamenduan atzemateko fundamentala, plebiszituaren kontua bestela ezin uler baitaiteke absurdoaren ataria bezala baizik: –Ce qui fait la nation, selon Renan, «c, est un riche legs de souvenirs», «comme l, individu, c, est l, aboutissant d, un long passé d? éfforts, de sacrifices et de dévouements».
‎–Nationalism is, essentially, the general imposition of a high culture on society, where previously low cultures had taken up the lives of the majority(...) of the population?. Gellnerrek, alabaina, ez du klase borrokaren koadroan ikusten hori, industrializazioaren fatalismoa bezala baizik: –It is not the case that nationalism imposes homogeneity out of a wilful cultural Machtbedürfniss; it is the objective need for homogeneity which is reflected in nationalism.
‎Frantziak bere burua horrela ulertu gura izatea, eta Frantzia lausengatzen duen diskurtso nazionala horixe izatea (aberri umiliatuari Renanek oparitua), gauza bat da1967 Beste gauza bat, Frantziak metro karratu bat ez duela non ere jendea bere arioz eta gogara frantses nazionaldu zen edo orain nazionaltzen den. Frantzia ez da sortu jendearen gogozko nazio bezala, estreina erregearen eta gero errepublikaren armek nahitako eta inposaturiko nazio (Estatu) bezala baizik, bortxak ezarrita alegia, Alemania eta Europako beste guzti guztiak bezalaxe, bakanen bat ez bada1968.
‎Que ne puis je, comme un Herder, penser tout cela et rester ministre, prédicateur chrétien!»(?). J? étais chrétien comme l, est un professeur de théologie de Halle ou de Tubingue? 140 Kristautasuna beti geratuko da bere bizi guztiko beharleku nagusi nagusia, baina ez sinesgai bezala, ikergai bezala baizik.
‎Orain, populu maketsa beti destainatu duen akademiko jaun elitistak, Atenasen ikusi uste du: ...tout entier composé de connaisseurs, une démocratie qui a saisi des nuances d, art tellement fines que nos raffinés les aperçoivent à peine? 229 Halaz guztiz, gainditu ezinezkoa du bere betidaniko aristokratismo erreakzionario arimaren sakonenerainokoa(, mon scepticisme, qui me fait douter du peuple?), eta bere otoitza Jainkosa Demokraziari ezin uler daiteke demokrazia modernoaren laido huts bezala baizik: –Démocratie, toi dont le dogme fondamental est que tout bien vient du peuple, et que, partout où il n, y a pas de peuple pour nourrir et inspirer le génie, il n, y a rien, apprends nous à extraire le diamant des foules impures? 230 Historiari datxikon kontraesana, azkenik:
‎Baina anbiguotasun hori haratago doa, une batez, ez baita arratoi txakur bezalasentitzen, lehoi bat bezala baizik. Jabetzen da bere ezaugarriak lehoi batenak direla, Oihaneko Erregearenak, alajaina.
‎Sofa, behintzat, lehor zegoen. Eta harrigarria bazirudien ere, ez zuen Txominen heriotza gaueko begiekin ikusten, aspaldi gertatutako zerbait bezala baizik. Sosegaturik sentitu zen.
‎Espezie bezala baizik.
2015
‎edo, minak? esaten zaio Itsasondon, baina ez oinaze ren sinonimoa bezala baizik erdal hitzaren moduan ahoskatuta. Hala ere, nahasterik ez sortzeko, garbizale jokatu eta mea ren familiako hitzak erabiliko ditut hemen.
‎Etorkizunean ere ezaugarri etniko kulturalek nazioa definitzen jarraituko dutela baiezta dezakegu; hutsean, batzuetan, baina ezaugarri politikoen eskutik gehienetan, ene ustez, eta osotasun bat eginik; hots, ez lehenak zentzu negatiboz hartuta eta bigarrenak kontrapisu modura ulertuta, osotasun bateko agerpide desberdin bi bezala baizik. Horrela egiten du nazionalismo askok, nazionalista guztiek, iragan egoki eta duindua?
‎Ez, jakina, nik uste? kultur alternatiba gisa, politik estrategia bezala baizik, na hiz eta denok jakin, prensa mota horrek ez diola egiazko euskal prensari batere mesederik egingo.?
‎3 Esana dut, konparazio hauek beste egokiagorik ez delako jartzen direla; kontuan har dadin, hemen ez dagoela gorputzaren oroipenik, gorputz hartan arimarik ez balego baino gehiago, espiritua soilik balego bezala baizik, eta espirituzko ezkontzan are gutxiago, bat egite sekretu hau arimaren barru barruko erdigunean, Jainkoa bera omen dagoen lekuan, gertatzen delako; nire iritziz, sartzeko aterik behar ez duen lekuan. Ez dela sartzeko aterik behar diot, orain arte esan den guztia, dirudienez, zentzumen eta ahalmenen bidez gertatzen baita, eta Jaunaren Gizatasunaren agertze honek horrela izan behar zuen; baina espirituzko ezkontzaren bat egitean gertatzen dena oso bestelakoa da:
‎10 Egoera honetan dagoenari ohar bat egin nahi diot bene benetan: kontu handia izan dezala Jainkoa iraintzeko arriskuan ez jartzeko; izan ere, hemen ez dago arima oraindik hazita, titia hartzen hasten den haurtxo bat bezala baizik, eta bere amaren bularretik aldentzen bada, zer itxaro dezakegu harentzat heriotza baino besterik. Ni benetan beldur naiz, Jainkoak mesede hau egin eta otoitzetik urruntzen denari, horixe ez ote zaion gertatuko, bestela arrisku handi handian egongo da edota otoitzera laster batean itzultzen ez bada, gero eta txarrago joango da.
‎Horregatik, Jaunak hau eman diezaiona, ez dadila nahigabetu bere burua ikus dezanean gorputza horrela loturik duela, eta batzuetan adimena eta oroimena barreiaturik. Egia da, gehienetan, Jainkoaren gorespenetan edota berengan gertatu dena barrendu eta ulertu nahirik sartu sartuta egotea dela; baina horretarako ere ez daude guztiz itzarrik, lotan eta ametsetan luzaro egon den eta oraindik guztiz itzarri gabe dagoen pertsona bat bezala baizik.
‎4 Berretsirik dute, eta gainerakoak sendo daude eta ez diotela obeditu nahi diote, ordezkoari bezala baizik. Jakintsuek diote ez daudela eskumikaturik eta fraideak kontzilioaren aurka doazela, boto gutxiagoz priore egin dutelako.
‎5 Gogoan izan beza orain esango diodan hau: ...ita dezala albait gutxien, bihotzeko gaitz horretarako oso kaltegarria delako eta gaitza handia izatera etor dakiokeelako, kontuan izan, agindu egiten baitiot?; bestela, har bitza kementsuenetako bi eta haiek har dezatela beren gain haren zaintza, eta gainerakoek ez dute zertan bisitatu, noiz edo behin izan ezik; eta alai egon daitezela eta ez nahigabez, bestelako gaixotasuna duen gaixo bat balute bezala baizik; eta, alde batetik, ez dago hartaz zertan errukitu hainbeste, horrela daudenek ez baitute gaitza sentitzen beste gaixotasunak dituztenak bezainbeste.
‎Beste gauza hori ez zait burutik pasatu, nahiko oinutsik baitabiltza. Abisu eman biezaie berorren agurgarritasunak ez egiteko halakorik, lehenago ohi zuten bezala baizik, eta idatz biezaio gure aitari.
‎7 Zu izateari utzi eta zure semearen ama izatera pasa zara Prozesu hori modu naturalean gertatzen da, eta ia ezinezkoa da. Haurra haurtzaindegia edo eskola hasi ondoren, une batean pertsona bat ez da bere izenez agertzen, «Santiren ama» edo «Pablitoren aita» bezala baizik. 8 Eguneroko plazerek beste balio bat hartzen dute Dutxa azkar bat hartzea, hamar minutuz infusio bat hartzea, tiroiaren film osoa ikustea edo une batez isilik egotea bezalako jarduera errazak benetako luxu bihurtzen dira.
‎Beti Benjaminekin jarraituz: Iraultza ez da pentsatu behar historiaren azken mugan etortzeko event larria bezala, kataklismoa, oraintxe berton eta egunero amorruaren amorruz ekiteko borroka eta lana bezala baizik. Iraultzaren ordua oraintxe da (‘kairos’ erlijiosoa mesianikoabeti oraintxe den antzera).
‎Koko bizarrak, apar urrunak. Neskatxa italiarrak txalupei begira, txalupak ikusi bai baina txalupa barruan gertatzen dena guztiz igarri gabe ideal ezkutu bat irrikatzen dutela, etorkizunari begira, nola esan, ez etortzeke dagoen sasoiari bezala, hara joan eta handik itzultzea aukerakoa den leku bati bezala baizik. Beste leku askoren artean leku bat gehiago besterik ez balitz bezala hura.
2016
‎–Ume baten irria agertzen zitzaion, bere amari irri egiten dion haur batena. Ama ez litzaioke sekulan iragana bezala agertuko, hau da, adinean sartua, maitasunaren orainaren ikurra bezala baizik. Biziaren, dantza, ren lehen urratsetan denborarik ez delako, umeak bere amarengan ez du adinik ikusten, ama da eta kitto!
‎Baina, berantago leporatuko zitzaion abertzaletasuna oso sinpleki kontatu zuen, inongo lasaitasun osoz, ordura arte eman urratsen segida bezala baizik:
‎Kontrakulturako eta ezker berriko kideek sexuaren kontzeptu berri bat erabiltzen zuten, gizartean garaian ezarrita zegoenaren aurka. Hau da, sexua ez zuten ikusten gizon baten eta emakume baten ezkontza osteko ekintza bezala, gizakiak elkar ulertzeko eta askatzeko modua bezala baizik.
‎Eretz Yisrael en aldekoak dira. Erbestean egon osteko erredentzio bezala baizik. Eretz Yisrael lur garbi, santu eta purua da, erbestea ostera iluna eta bekataria (Koom, 1998:
‎" Remember that you are an Englishman, and have consequently won first prize in the lottery of life". Harrokeria nazionalaren testu anitz dago, baina J. Davidsonena dugu ausartena beharbada Nietzsche komjituzBera arraza eskaseko gizasemea izaki, Nietzschek ezin izan dizu bestela bururatu Gizagaindikoa[" Ubermensch"] gizaki historikoaren eta moderniaren uko bezala baizik. Ez, dio Davidson ingelesak ingeles adinean.
2017
‎–nuestra vieja moral forma parte de la comedia?). Deabrua eta, ez dira problema erlijioso edo metafisikoak (Bernanosen arrangurarik ez dago), ja ez dira interesatzen planteamendu baterako elementuak bezala baizik nobelan, desenlazera galopean korritzen duen prozesu obsesibo baten azalpenean. Prozesua bera bakarrik da narrazioari interesatzen zaiona.
‎–tanda?); txánka, hanka mehea?; txatal, ataltxoa?; txatxar, txiki txikia?; txepel, epel?; (t) ximur, zimur?; txíñddurri, inurri?; txíntxilik, zintzilik?; txipristin, zipriztin?; txorta, sorta?; (t) xurrut, zurrut?; xee, zehe?. Ezaguna izan da txuri, baina behi izen bezala baizik ez da erabili.
‎Bere baitarakoarentzat ezin da egon Besterik, ez bada ezeztapen bat bateko eta zenbaki aurreko batean. Kontzientziarentzat, Bestea norbere buruaren ukapen bezala baizik ez da existitzen. Baina, hain zuzen, Bestea ere berarentzat bere burua denez, bakarrik izan daiteke nire baitarako eta nire baitatik nire buruaren ukapen, noiz eta bera ni ukatzen nauena bera den.
‎Merkantilizazio honek baditu bestelako ondorio batzuk Baumanen aburuz. Lipovetskyren ildo bertsutik, egungo kulturan heziketa ez da prozesu gisa ulertzen, produktu bat bezala baizik. Heziketa ez da, inondik inora, bizitzan zehar gizabanakoarekin batera garatzen den ezer, jaio denetik heriotzaren egunera arte, lortu eta bukatzen den zer edo zer baizik.
‎Ez omen zitzaion egokia iruditzen sexualitatea identitate “kartzela” batean atzipetzea, preso bat balitz bezala, horrek azkenean norberaren burua mugatzea ekarriko zuelakoz, ez bakarrik gay jende bezala baizik eta, baita ere, iraultzaile bezala. “Gainera, konfrontaziora eraman gaitzake”, gehitu zuen Lander gazteak, “beste mugimendu askatzaileekin orain aliantza estrategikoa behar dugunean.
2018
‎Neure buru zalantzati eta asmorik gabeko horri. Eskola hartan zer egiten ote nuen galdetu nion lehendabizi, toki egokia ote zen niretzat, eta merezi ote zuen, baina ez ezkutaleku gisa, ez beste aukerarik ezean hautatutako egoitza moduan, elementu aberasgarri bezala baizik.
‎Bizitza aurreindustriala eta Antzinako Erregimenaren antolamenduaren aztarnak mende bukaeran oraindik presente bazeuden ere, horien gainbeheraren pertzepzio edota susmoa hedaturik zegoen ordurako. Karlismoa bera ezin dugu ulertu iraganeko elementu bezala, Antzinako Erregimenaren bukaeraren adierazle bezala baizik.
‎Testigantza banku bat bezala definituko luke bere lana, eta helburu nagusia elkarrizketen bidez garai jakin bateko bizipenak jasotzea zela azpimarratu digu: “Nik hau ez dut planteatu ikerketa bat bezala, kontakizunen bilketa bat bezala baizik. Ez nekien gero zer egingo nuen zehazki bildutakoarekin.
‎Erabaki du zer nori laga. Ez latifundista baten moduan, jainko bihurri batek bezala baizik. Gustatzen zaio bera gabeko bere bizitzan izango duen presentzian pentsatzea.
‎Aukerak eta posibilitateak hor daude, Itzal, baina nik espero dut ez ditzagula kontraesanekin nahasi, apenas norgehiagokaren marko bezala baizik. Egiatan idatziaren helburua ez da etxera itzulera argitzea, ez, eta esana dut legalitatera pausuak ematen hasia naizela.
‎Sendaketa ez doa uste baino azkarrago uste bezala baizik?
2019
‎Gruenheidek berri hauek jakinarazi zizkion Santa Cruz konderriko poliziari, Lisa abandonatu zuten tokikoa, eta San Bernandino konderriko poliziari ere, Lisa orduan bertan bizi baitzen. Lisaren kasua berriz ireki zen, baina oraingoan ez abandonatze kasu bat bezala, bahiketa kasu bat bezala baizik.
‎Mugitu gabe zegoen. Zirkinik egin gabe, denbora guztian, zurrun eta zuzen ateartean, besoak luzaturik, berunezko eskuak garraiatu balituzte bezala; eta zurbil ez argizaria bezala, hondoa jotako horma batzuetako igeltsua bezala baizik: gris, kresalezko orban zuriagoekin.
‎Lehenik eta behin, horrenbestez, urbanozentrismo indartsu bat dago, botere harreman indartsu bat baitago hiritik lurralderako begirada horretan. Yayo Herrerok esaten duen bezala, lurraldea ez da testuinguru bat bezala ulertzen, euskarri bat bezala baizik: hiria handitzeko euskarri bezala ulertzen dugu lurraldea, eta ez gure bizitza hirian planteatzeko testuinguru bezala.
‎Estatuaren Forma eta Botereaz", horixe da bere artikuluaren leloa. Aspaldiko partez, Antonio Gramsci eta Nicos Poulantzas en bidea jarraituz, Estatua ez du entitate edo" gauza" bat bezala tratatzen, erlazio bat bezala baizik. Fokatze" estrategiko erlazional" horrek nolabait Marx-en kapitalaren definizioari jarraitzen dio, hots, kapitala harreman sozial bezala aztertzea eskatzen zuen filosofo alemandarrak ere, ez kosifikazio bat legez.
2020
‎Europako beste herrialde batzuetan dagoeneko emanda daudenak. Azken batean kultura eta kulturgileak babesteaz ari gara, baina ez zerbait berezia bagina bezala baizik eta edozein langile eta lanbide motak dauzkan eskubide berdinak aitortuz, besterik ez.
‎baina ez zerbait berezia bagina bezala baizik eta edozein langile eta lanbide motak dauzkan eskubide berak aitortuz, besterik ez"
‎Nik ez diot ezer exijitzen, eta lehenik eta behin erregutzen dizut, lehen ere erregutu dizudan bezala, kontuan hartzeko ni ez naizela nagusietakoa eta, horrenbestez, ezin diodala inori ezer exijitu. Aberriaren seme gisa hitz egiten dut, hau da, ez dut hitz egiten" Aberriaren Semeak" egunkariak bezala, aberriaren seme bezala baizik. Beste alde batetik, nork agindu dio krokodilo barruan sartzeko?
‎Gay askok eta Jurdanek berak ere ez zuten Endika Egurrola gayen eskubideen aldeko borrokalari bat bezala ikusten, goranahi bat bezala baizik. Itzulipurdi gehiegi egin behar zituen Egurrolak bere adierazpenetan, burgesia tradizionalaren eta gay mugimenduaren partaide bezala agertzeko aldi berean, eta maiz kontrako emaitza lortzen zuen azkenean.
‎Di Blasiren ametsa da hori ez dela gertatuko arrazoiak argitutako mundu batean. Eta arrazoi eduki zuen, Frantziako Iraultzarekin eta Giza Eskubideen Aitorpenarekin tortura desagerrarazi baitzen bere burua zibilizatutzat zeukan mundutik, bederen; ordea, Sciasciak liburu berean gogorarazten digun bezala, arrazoiaren oinordeko petoenek ere planteatuko zuten, aurreragokoan, tortura munduan; ez jada zuzenbidearen elementu bat bezala, bizitzaren elementu bat bezala baizik, besterik gabe.
‎Pentsamendu eta praktika feministak bizitzak erdigunean jartzea dakar, baina ez aldarrikapen gisa bakarrik, egiten dugun guztiaren oinarrizko aldaketarako bide bezala baizik. Pertsonaren lanketatik bizitzak lantzera pasatzen garenean, bi eremutan eragiten dugu:
‎Sarritan izan ohi du sentipen hori, arbolak taupa egiten dien bihotza dutelakoa. Sabelean daraman hori, ordea, ez du bizia bezala sentitzen, zigorra bezala baizik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia