Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.478

2000
‎Ez dira baina beti elkarrenbaliokide. Hain zuzen ere, norbanakoaren eta egitura politiko jakin baten artekoloturaren inguruan jardutea izango da lan honen xedea. Horretarako nortasunareneraikitze prozesuak baino, nortasunaren adierazle diren elementu zenbait hartukoditut kontuan, batik bat, agiri ofizialak eta haien inguruan sortutako eztabaidak etaproposamenak.
‎Gai honetarako, Euskal Herria ikerketa eremu ezin hobea dugu; batetik, gaur egun ezagutzen dugun egoera politiko eta administratiboa dela medio, biestatu egituratan banatua izateagatik, estatu bakoitzaren antzekotasun eta ñabardurak azaleratzen direlako; eta bestetik, azken mende luze honetan zehar gauzatzen ariden euskal naziogintzak adibide interesgarriak gorpuztu dituelako. Hiru izango dira, beraz, lan honen ardatz nagusiak: lehenik, terminologia mailan, aipatutako hitzeninguruko hausnarketa, ondoren, gaur egun Euskal Herrian nortasuna bermatzen dutenagirien inguruko eztabaida eta proposamen desberdinak, eta azkenik, gure herria zatitzen duen mugaldean aski zabaldua den nazionalitate bikoitzen azterketa laburra.
‎1710eanargitaratutako eta egile ezezagunekoa den Onania edo autopoluziorako izugarrizkopekatua izenekoa, alegia. Lan honetan sexu jokabide oro berez kaltegarritzatjotzen da; eta, hemendik abiatuz, masturbazioa egintza gaitzesgarria eta kaltegarriadela eta, ondorio larriak eta zehazgaitzak sortzen dituela esanez, erikorra delakoideia zabaltzen du (Moreno, 1990). Liburu honetan islatutako ideiek oharkabekipasatu ahal izan zuten arren, Tissot en, izen eta nazioarteko proiekzio handikoautorearen, lanak ideia horiek asko hedatu zituen.
Lan honetan talde analisiaren hastapenetan eta Moreno-ren hastapen eta tekniketan oinarriturik, teknika psikoterapeutikoetan harantzago joanez sortzen denjardueretako bat adierazi nahi izan dugu, batez ere eszena dramatikoakahalbidetzen duen aberastasunaren berri emanez, baina aberastasun hau sostengatzen duen teorizazioa ahaztu gabe. Teorizazio hori psikoanalisiaren alor zabalarenbarnean aztertuz, noski.
‎Hala ere, giza zientzietan teknikaren aurrerakuntzak ere nabariak izan ohi dira. Hauetakobaten berri eman nahi dugu lan honetan. Eta, hain zuzen, aipatutako Freud enazken lan hori,. Giza masen psikologia eta Niaren analisia?
Lan honetan, bi iturrietatik abiatuz, gaur egungo teknika sustraitzen duen teoriariburuzko aipamen batzuk egin nahi ditugu. Hau da, ondorio amankomunatuetaz hitzegin nahi dugu, beraien artean dauden ezberdintasunak azpimarratu baino gehiago.
‎Zerk bultzatu ote gaitu Txillardegiren irudiaren inguruan artikuluak idaztera. Horixe izan da honako omenezko lan hau idaztera abiatzean burura etorri zaidangaldera. Izenburuak berak adierazten duen modura, erantzuna laburra da ene kasuan: aitorpena.
‎Ez da posibilitate bakarra, menturaz Mari Beltxaren aitak«segitu ginuen» esan zuen, hark bizitu gertakari lazgarri batean jadanik berraragituazelako mitoa. Hala balitz, berraragitze gairaikidekoen sailean sartzekoa litzateke adibidea, lan honen hirugarren zatian; baina eskema bera aurkitzen baitugu beste adibidebatzuetan, transmisioan egindako aldaketa izan dela pentsatzeko arrazoiak badira.
‎Euskal Soziolinguistika beste fase bateansartu dela agertzen da zailtasun horietan; hemendik goiti ez baita posible izangoeuskararen problematikaz lau kaikukeria esanda inor betetzea. Bai Isasiren lan hau, bai beste asko, ikerkuntza zehatzaren ondorio dira; eta arreta luze eta sakona merezidute? (13, 8).
‎Horietatik ez gutxik nahi dute zilbor hesteasorterriarekin osasuntsu mantendu. Trataera berezia eskatzen du lan honek, tokiantokiko baldintzen arabera.
‎Honengatik guztiagatik, lan honetarako orain aukeratzen ditugun ardatzak hauexekdira: hizkuntzaren garrantzia eta komunikazioaren balioa, besteak beste, omenaldihonetan agertzen diren lanen arteko eta lan hauen eta Txillardegiren curriculumarenarteko lotura egiteko, gero honekin guztiarekin euskararekiko ikerkuntza zertan denerrazago ebaluatu ahal izateko.
‎Dimentsio bakoitza, nahiko modu anitzean ulertu behar da, hala ere, adibidebakoitzean aplikazio maila ezberdinak bereiztu behar direlako. Lan honetan aukeratuko diren dimentsioak, orokorki zein partikularki hartutako hizkuntzak aztertzekozuzenean baliagarriak diren batzuk izango dira. Adibidez, ondoko hauek: Dimentsio teorikoa.
Lan honen abiapuntutzat Meñakan jasotako testu libre baten transkripzioa emangodugu lehenengo eta behin; testuan azentu lexikalak baino ez ditugu adierazi; bestalde, barra etzanen bidez isiluneak adieraziko ditugu:
Lan honetan Bizkaiko Kostaldeko doinu azentudun barietate batean gertatzen direnazentu eta intonazioen arteko erlazioak ikertu nahi dira. Horretarako herri bitako datuetanoinarrituko gara; batetik Meñakan jasotako testu libre baten transkripziotik abiatuko gara, bertan agertzen direnak, Gatikan jasotako esaldien emaitzekin eta azterketekin azaltzeko.
‎Azken Gerrate Karlistatik hona etxeakizanberritzean, sermolari frantziskotarrek milaka mintzaldi egiteaz gain, kristaueuskaldunen eliz mugimendu zabala gidatu zuten, inoiz jendetza handiko bilkurakprestatuz. Prediku lan honek izan du bere aztertzailerik (Basabe 1935: 146; Cantabria Francicana 1960).
Lan honetan euskararako testu ahots bihurgailu bat diseinatu eta garatzeko inplikatutadauden alderdi garrantzitsuenak deskribatzen ahalegindu naiz. Nire lan esperientzianhiru testu ahots bihurgailu desberdinetan lan egin dut:
‎Tasunen inguruan proposamenak egin zituen lehena Jakobson izan zen eta parametroakustikoen baitan lotutako bai/ ez moduko 12 tasun bereiztu zituen. Honen aurreanChomsky k eta Halle k lan honi ekarpena egin zioten parametro artikulatorioak eretasunen bitar hauetan sartuz. Etxean ibiltzeko definizio bat emanez, aparatu fonatzailearen eragiketa bakoitza tasun bat dela esango dugu (ekintza eza ere eragiketa modurazenbatu behar da).
‎Erdaldun, euzkotarren? aurkako kritikari eusten dio lan honetan ere (Txillardegi1966b). Bigarren saio honetan barrena abiatu baino lehen, ordea, lehenengoarenondorioak gogorarazi nahi dizkigu.
‎Euskal poesigintza modernoaren oinarrian datza irudi, irrazionalen? trataera, etahorretan saiatzen gara lan honetan, sintagma poetiko berezien azpi-multzo metaforikozenbait nabarmenago ezarriz.
‎Gaur egun, kristautasunaren eraginez apika, denbora iraganetik etorkizunera doanerreka legez ikusten da eskuarki; lan honetan barrena, ordea, Kojeve ateistakazterturiko giza denboraz arituko gara, Txillardegik aipatu nahikunde berezi horrekinbatera abiatzen eta hezurmamitzen baita. Denbora gizatiar horrek etorkizuna duabiapuntu, eta, iraganetik igarota, orainaldian amaitzen da:
Lan honetan guri interesatzen zaigun alorra informazioarena da, irratia hedabide edo bitarteko aproposa baita informatzeko. Angel Faus (1981) eta Mariano Cebrián (1994) irakasleek ondotxo zehaztu dituzte irrati mota horrek historian izan dituen mugarriak.
‎Irratsaioen ordenaketatik eta planifikaziotik egitura sortzen da, hau da, saioen arteko erlazioa, hemen aztertzen ari garen programazioaren kontzeptuari izaera ematen diona. Programatzaile edo emisoreak egiten dituen zenbait galderatatik sortzen da programazioa, hau da, lan honek dakartzan itaun batzuetatik. Fernández Asís ek aipatzen duen bezala (1986, 31), aintzat hartu behar diren galderak honako hauek dira:
Lan honek Bizkaiko Foru Aldundiaren dirulaguntza jaso du.
‎Elkartea sortu aurretik, esne enpresek baserriz baserri jasotzen zuten esnea. Sorrera geroztik, ordea, GUVAC esne elkartekoak arduratzen dira lan honetaz, eta esne litro gehiago direnez, esne enpresei prezio hobean saltzeko aukera dute, era honetan sektorearen egoera mesedetuz.
‎Eskertzekoak dira, halaber, argazkiak utzi dizkiguten guztiak eta gure entusiasmo orduetan, lan honen gorabeherei buruzko xehetasunak pazientzia handiz jasan dituzten guztiak. Azkenik, Karrantzako Udaleko langileen lana ere hemendik eskertu nahi genuke.
Lan honen xedea Estatu espainiarraren hezkuntza sistema nazionalaren sorrera aztertzea da, nazio identitate espainiarraren aldetik ezinbesteko erreferentzia izango dela uste baitugu, espainiar nazioaren eraikitzearekin bat ez datozen, edo etorriko ez diren, beste nazio proiektuentzako nahitaezkoa izan behar duen bezala, hezkuntza sistemak ezarritako mugak eragiten duen neurrian eta gainditzeko edota egokitzeko premia eskatuko lukeen aldetik.
‎Fédérop. Lan honetan Frantziako historiaren irakaskuntzaren alderdi politikoaren analisiaz gain, alderdi pedagogikoaren azterketa ere egiten da, edukiak, ideologiaren transmisiorako ereduak, heroiak, etab. kontuan hartuz.
‎El magisterio de Instrucción Primaria? titulua duen honako lan honen atalak: DAVILA, P. (1988):
2001
‎^un desafio para la enseñanza?, Paris, Unesco. Lan honetan, gaztelaniazkoa eta euskarazkoa erabili ditut, batik bat. Aipuak, bietan ematenditut:
‎a) Lan honetan, bi debate, mintzajardun, ezberdin alderatzea mesedegarriizan zaigula uste dugu:
‎diodanean, zentroez, euskaltegiez... ari naiz). Muga gintezke lan honetara?
Lan honen helburu nagusia, fede handirik ez dugun irakasleoi testuen lanketaoso praktika eragingarria izan daitekeela erakustea izan da.
‎Aurkezten ari garen lan hau ez da lan teorikoa, irakaslearen eguneroko beharrei erantzun nahi dien lan praktikoa baizik. Lan honi esker, helburu komunikatibohauei esker, irakasleak diseinu kurrikularrean ezinbestekoak diren zehaztapenakaurkituko ditu, bere eguneroko klasearen ikuspegi komunikatiboa ez galtzeko.Bertan, klasea menderatzeko beharrezkoak diren elementu guztiak ageri dira ongiordenaturik, begirada bakar batez zer egin behar den jakiteko.
‎Aurkezten ari garen lan hau ez da lan teorikoa, irakaslearen eguneroko beharrei erantzun nahi dien lan praktikoa baizik. Lan honi esker, helburu komunikatibohauei esker, irakasleak diseinu kurrikularrean ezinbestekoak diren zehaztapenakaurkituko ditu, bere eguneroko klasearen ikuspegi komunikatiboa ez galtzeko.Bertan, klasea menderatzeko beharrezkoak diren elementu guztiak ageri dira ongiordenaturik, begirada bakar batez zer egin behar den jakiteko.
‎Arestian aipaturiko diskurtsoen azpisailkapenak sortzen zituen zikloak urrats desberdinetan kokatzeko momentuan, helburuen arteko oreka lortzea ezinbestekoa da, urratsbakoitzak bere baitan duen lan kopurua antzekoa izan dadin. Lan hau egiteko, segidan aztertuko ditugun irizpideak erabili genituen.
Lan hau egin baino lehenago erabiltzen genituen helburu komunikatiboakordenatzeko erabili genuen irizpiderik garrantzitsuena da maiztasuna. Planteamenduaren oinarria oso erraza da:
Lan honek planteatzen dituen erronkak asko dira eta oso sakonak. Horien arteanazpimarragarriena (bere zailtasunarengatik), helburuen eskuratze prozesuan daudenfase desberdinak definitzea da.
‎Faseak definitzeko momentuan erabilitako zutabe nagusiak, lortu beharrekohelburuak eta lan honetan parte hartu dugun irakasleon esperientzia izan dira.Osotara, gure ustez, lau fase nagusi daude, A, B, C eta D izenez bataiatu ditugunak.
‎Lehenengo lana, ordea, gehienetanmodu inkontzientean erabiltzen dituenak aztertzea da, eta horiek agerian uztealortu du. Lan hau eztabaidaren bidez garatuko da. Hurrengo fase bateanirizpide horien egokitasuna aztertu ondoren, bestelakoen artean komenigarria etabestelakoen artean erabilgarria zein den erabakitzen lagundu dio ikasleari.
Lan honen asmoa ez da inola ere aurkikuntzak edota ezeren konponbiderik eskaintzea. Hainbat urtetan askorekin konpartitu dugun kezka bat, plazaratu eta argitzekobalizko bide bat erakutsi nahi dugu.
‎Arazo larribaten irtenbidea nondik etor daitekeen erakutsi nahi dugu, eta baita bide horretatiknola abia gaitezkeen ere. Seguruenik, ez dugu asmatuko; baina, beste norbaitekgauzak hobeto egiteko lehen oinarria ezarri nahi dugu lan honetan.
‎Argidago, beraz, ikas prozesua antolatzeko, bestelako era aurkitu beharra dagoena: prozesu horren atalen ikuspegi argia eskainiko digun antolaketa, ikasleak talde etaikastaro egokietan kokatzen lagunduko digun antolaketa eta ikas prozesuaplanifikatzen, bideratzen eta ebaluatzen lagunduko diguna. Erronka horiei erantzunnahian dator, hain zuzen ere, lan honetan proposatzen dugun mailen planteamendua.
‎Baina, ikusi dugunbezala, komunikazio eginkizunekin ere hainbat arazo sortu zaizkigu. Arazo horiekgainditu nahian, jarraian datozen aldaketak proposatu dira lan honetan:
‎Lehenengo eta behin, komunikazio eginkizunen izaera bera izan dugu aztergai.Aurreko lanetan zerbait egiteko gaitasun gisa aurkeztu ditugu komunikazio eginkizunak (egoera komunikatibo batean era ugariz parte hartzeko gaitasuna). Lan honetan, aldiz, zerbait egiteko proposamen modura agertuko dira; hau da, ikas prozesuaren une batean zelako testuak eta zelan landu daitezkeen azaldukodigute. Maila bakoitzean, bada, hainbat testu lantzea proposatuko zaie irakasleeta ikasleei, maila horretan eman nahi den aurrerapausoa bideratzen lagun diezaieketelakoan.
‎Komunikazio eginkizunak erabilgarriagoak eta ulergarriagoak izatea ere helburudugu lan honetan. Hori lortzeko, komunikazio eginkizunak definitzeko irizpideak bateratzen saiatu gara.
‎Egitarauetan helburu zehaztu modura agertzen zaizkigun osagaiei dagokienez, etaazaldutako arazoak gainditzeko asmoz, aldaketa bat aurkeztuko dugu lan honetan: urratsez urrats edo mailaz maila banaturik aurkeztu beharrean, denak bildu etaegitarauaren amaieran eskaintzea erabaki dugu. Horrela, irakasleak une bakoitzeanklasean sumatzen dituen komunikazio beharrak kontuan hartuta, adierazpide linguistiko egokiak erraz aurkitu ahal izango ditu eta ikasleei eskaini ahal izango dizkie.
‎Eskerrak emanez: Ez nuke ahaztu nahi Nora Igartua Ugarte-ri eskerrak ematea, lan honetan bibliografia oharrak emanez eta gaiaren ikerketa lerroak nondik norazebiltzan laburtuz lagundu zidalako. Laguntza hori gabe zailagoa egingo zitzai dangaraiko egoerari buruzko laburpen txiki hau, bera baita garai honen ezagulezuzenagoa.
Lan hau ez luzatzeagatik, nahiago izan dut hemen aipatutako liburu eta artikuluen argitalpen
‎alde batera utzi, baina gertaera politiko eta belikoen berri ematea ez danahikoa. Lan honen izenburuak berak dioenez, X. menderako, erresuma berri batosatu zen Iruñeko lurretan, geroago, XII. mendetik aitzina, Nafarroako erresumaizen ofiziala hartuko zuena. Zer nolako ezaugarriak zituen monarkia hark. Antolamendu politiko edo. Erdi Arorako hitz anakronikoegia ez bada?
‎I. Antiguedad y Edad Media, Iruñea, 60 orr. Lan hau iruzkinduz, P.Bonnassie k honela zioen: pour le Haute Moyen Age et l, epoque feodale le texte en s, ecarte guere durecit dynastique que pour tomber dans des generalites (Larrea, Peuplement, 5 orr.).
Lan honetan ezin izango dugu, materialen garapen tipologikoan sakondu, baina pieza mota bakoitzaren ezaugarri orokorrak adieraziko ditugu. Egia esan, ostilamenduak aztertzeko hainbat tipologia asmatu eta erabili izan dira, autorebakoitzak bere taula tipokronologikoak erabiliz2 Horregatik, gai nahiko zaila da, baita adituentzat ere.
‎Bigarren aipamena errepikan ageri da, eta nire lan honi izenburua ematendiona da:
‎Bestalde, saio honetan urte jakinhonetako eleberrien lehenengo irakurketa batek iradokitakoaren inguruan jardungodugu: ez da bertan bestelako azterketa sakonik topatuko, luze joko bailuke (eta ezbaita hori lan honen xedea). Izan ere, lan honen asmoa urte horretan argitaraturikolanen berri emanez, gaur egun indarrean dauden joera horien inguruan gogoetaegitea baita.
‎ez da bertan bestelako azterketa sakonik topatuko, luze joko bailuke (eta ezbaita hori lan honen xedea). Izan ere, lan honen asmoa urte horretan argitaraturikolanen berri emanez, gaur egun indarrean dauden joera horien inguruan gogoetaegitea baita.
‎Bi doktorego tesi horien izenburuek dioten bezala, batak euskararen ikaskuntza eta ezagutza eta besteak euskararen erabilera direlako gaiak aztertzen dituzte, bai prozesu eta baita portaera modura ere kontsideratuz; gaiak beren arteaninterdependenteak direlako, batez ere ukipen egoeran dauden hizkuntzekiko, etahorien artean menpeko hizkuntzekiko gehienbat, euskararekin gertatzen denbezala?, biak lotzea komeni da, euskararen normalizazioan eraginez, euskararennormalkuntza lortzeko. Hori da lan honen helburu orokorra.
Lan honetan jasotzen direnak bi doktorego tesi horien alderdi teorikoenakdira: 1) Alde batetik, ukipen hizkuntzen ikaskuntza eta erabilera direlako gaienarloetako ikerkuntza tradizioarekin lotuz; 2) Bestalde, euskararen ikaskuntza etaerabilera gaiekin zuzenean lotuz.
‎azalpen teoriko batzuk adierazteko beharrezkoak kontsideratu direnakbakarrik; adibidez, bi tesietan baieztatzen diren eredu psikosoziolinguistikoakazaltzean, horien bitartez orain arteko tradizioan berrikuntzak proposatu ahalizateko; edo euskararen egoeraren deskribapen orokorra adierazteko beste datuenpiriko batzuk. Lan honekin, hain zuzen, euskararen ikaskuntza eta erabilera gaieiburuzko gaur egungo ezagutza teorikoaren egoera nolakoa den adierazi nahi da, neurri handi batean behintzat; horixe da lan honen helburu berezia.
‎azalpen teoriko batzuk adierazteko beharrezkoak kontsideratu direnakbakarrik; adibidez, bi tesietan baieztatzen diren eredu psikosoziolinguistikoakazaltzean, horien bitartez orain arteko tradizioan berrikuntzak proposatu ahalizateko; edo euskararen egoeraren deskribapen orokorra adierazteko beste datuenpiriko batzuk. Lan honekin, hain zuzen, euskararen ikaskuntza eta erabilera gaieiburuzko gaur egungo ezagutza teorikoaren egoera nolakoa den adierazi nahi da, neurri handi batean behintzat; horixe da lan honen helburu berezia.
‎Gai hauek zenbait gizartetan eta hainbat diziplina sozialetan (linguistika, psikologia, psikolinguistika, soziologia, soziolinguistika, psikologia soziala, psikosoziolinguistika, politika, psikopedagogia, hizkuntzen didaktika, etab.; Azurmendi, 1987, 1988, 1999) aztertu ohi dira. Elkarren arteko muga zehatzik ezbadago ere, diziplina bakoitzak ikusmira bereziaz aztertzen ditu gaiak; horrelabada, lan honetan zein ikusmira (k) jarraituko den (diren) zehaztu beharra dago: literaturan tradizio luzea duen, psikologia soziala, diziplinarena, eta gaur egun iaintegratua dagoen, psikosoziolinguistika?
‎Euskarari buruzko azterketetan, neurriren batean, ikusmira horiek eta bestelakoak erabili badira ere, oraindik gehienbat ikusmira soziolinguistikoa landu da; hala, bada, besteak dira premiazkoenak orain. Horregatik, ikusmira psikosozial eta psikosoziolinguistikoan kokatzen da honako lan hau.
‎etapsikosoziolinguistikoa, bereziki? erabili dira lan honetan. Hau nola interpretatubehar den, ordea, adieraziko da ondoren.
‎Eztabaida hau dago, hain zuzen, gauregungo euskal egoeran, euskararen ikaskuntza/ ezagutza eta erabilera direlakogaien barru barruan. Horrexegatik da horren garrantzi handikoa lan honetan jarraitzen den ikusmira psikosoziolinguistikoa. Hori eginez, bide teoriko batzuk aukeratzen dira, bai literatura orokorrean eta baita euskararekiko literaturan ere erabilienak, emankorrenak eta esanguratsuenak gertatu direnak:
Lan honen egileak psikosoziolinguistikako ikerketa talde baten kide izan dirahainbat urtez, UPV/EHUko Gizarte Psikologia eta Portaera Zientzien MetodologiaSailean, eta 1990eko hamarkadan euskarari buruz zenbait ikerketa burutu dituzte, Maria Jose Azurmendi irakaslearen zuzendaritzapean; lan honetan jasotzen direnak, gorago aipatu diren azkeneko bi doktorego tesietan ematen diren zenbait alderditeorik... Hausnarketa berriren baterakoproposamen gisa ere har daiteke lan hau.
‎Lan honen egileak psikosoziolinguistikako ikerketa talde baten kide izan dirahainbat urtez, UPV/EHUko Gizarte Psikologia eta Portaera Zientzien MetodologiaSailean, eta 1990eko hamarkadan euskarari buruz zenbait ikerketa burutu dituzte, Maria Jose Azurmendi irakaslearen zuzendaritzapean; lan honetan jasotzen direnak, gorago aipatu diren azkeneko bi doktorego tesietan ematen diren zenbait alderditeoriko dira, bide luze baten azkeneko emaitza moduan, teorizazio horrekikoeuskararen gaur egungo egoera adierazteko asmoz. Hausnarketa berriren baterakoproposamen gisa ere har daiteke lan hau.
‎Lan honen egileak psikosoziolinguistikako ikerketa talde baten kide izan dirahainbat urtez, UPV/EHUko Gizarte Psikologia eta Portaera Zientzien MetodologiaSailean, eta 1990eko hamarkadan euskarari buruz zenbait ikerketa burutu dituzte, Maria Jose Azurmendi irakaslearen zuzendaritzapean; lan honetan jasotzen direnak, gorago aipatu diren azkeneko bi doktorego tesietan ematen diren zenbait alderditeoriko dira, bide luze baten azkeneko emaitza moduan, teorizazio horrekikoeuskararen gaur egungo egoera adierazteko asmoz. Hausnarketa berriren baterakoproposamen gisa ere har daiteke lan hau. Hain zuzen, hori posible da bi doktoregotesien artean harreman estuak daudelako:
‎1) bai doktorego tesiak, adibidez J.M. Sanchez Carrion. Txepetx? (1987) autorearena, edo lan hau bera; 2) lan-talde batzuetan egindirenak, gure lan-taldean adibidez (Azurmendi et al., 1991; Arratibel, 1992; Arratibel, 1994; Azurmendi, Espi eta Arratibel, 1993; Espi, Arratibel etaAzurmendi, 1993; Arratibel, Espi eta Azurmendi, 1993; Arratibel, 1995; Arratibel, Luque eta Azurmendi 1998). Horietan prozesu psikosozial ezberdinak aztertu dira:
‎Esan bezala, lan hau batez ere ikerketa psikosozialaren barruan kokatzen da.Lanaren mugak non jarri aukeratzerakoan, irizpide nagusi batzuk jarraitu dira, adibidez: 1) doktorego tesia izanik, Unibertsitateko arlo batean kokatu beharra izatea eta psikologia sozialaren arloan egotearena; 2) ikuspegi psikosoziala izateaagian interes handiena duena helduen euskalduntze prozesua eta portaera ulertzeko; hori horrela da, neurri batean behintzat, helduen euskalduntze prozesua EuskalHerrian pertsona bakoitzaren baitan edo aukerapean dagoelako; 3) euskalduntzearen hizkuntz politikarako eta hizkuntz plangintzarako erabat beharrezkoa delako, hain zuzen, aldagai psikosozialak pertsona bakoitzaren aukeran gehiago oinarritzen direlako aldagai psikosozialak eta soziolinguistikako eta psikopedagogiakoaldagaiekin konparatuz, horiek baino hautazkoagoak direlako.
‎Sarrera moduko honetan, ikuspegi sintetikoa erabiliz, helduen euskalduntzegaiaren hurbiltze teoriko laburbildu bat egin nahi izan da, bai ondoren datorrenazpikapituluan aurkeztuko den literaturak jasotzen dituen zenbait eredu hobetokokatu eta ulertzeko, eta baita hurrengo azpikapitulu teorikoan aukeratzen direnprozesuak aztertzerakoan, lan honetan aukeratzen direnak izango direlako, hobetokokatu eta ulertzeko ere. Laburbiltze sintetiko hau, ordea, literaturak ematen duenaren azterketa baten ondorio bakarrik izan daiteke, kasu honetan gertatu den bezala.
‎Laburbiltze sintetiko hau, ordea, literaturak ematen duenaren azterketa baten ondorio bakarrik izan daiteke, kasu honetan gertatu den bezala. Horregatik, lan honetan erabiliko den eredura pasatu baino lehen, literaturakproposatzen dituen zenbait eredu eta zenbait teoriaren azalpenak egingo dira ondoko kapitulu eta azpikapituluetan.
‎2Hren jabekuntza prozesuan parte hartzen duten faktoreak, ikuspegiak eta aldagaiak mota askotakoak dira, baina lan honen aukeraren baitan, batez ere psikosozialak interesatzen zaizkigu orain. Horregatik, ondoren azalduko diren ereduakbatez ere psikologia sozialaren edo psikosoziolinguistikaren tradizioan sortutakoaketa landutakoak izango dira, zuzenean edo gutxienez zeharka.
‎bilakatzea eta garatzea errazten duela. Lan honen helburuetako batezagutza akumulatiboa garatzea da, ildo honetan parte hartzea eta zertxobait areagotzea izanik, egokia da aipatutako modu kronologikoa aukeratzea. Kronologikokibegiratuta, ondoko epeak bereiz daitezke:
‎(1987) autorearena. Iturri horiekdira, baita ere, gehien aprobetxatzen direnak lan honetan; adibidez, lan honetan, motibazio, prozesuari ematen zaion erdigunetasuna, edo elebitasuna eta elebiduntasuna testuinguruei ematen zaien garrantzia ulertzeko.
‎(1987) autorearena. Iturri horiekdira, baita ere, gehien aprobetxatzen direnak lan honetan; adibidez, lan honetan, motibazio, prozesuari ematen zaion erdigunetasuna, edo elebitasuna eta elebiduntasuna testuinguruei ematen zaien garrantzia ulertzeko.
‎Fishman (1991), Giles eta Coupland (1991), Baker (1992), Richards (1993), Clement eta Noels (1996), eta Oxford (1996). Horiek berriagoakdirenez, nekezagoa izan da lan hau bideratu aurretik ezagutzea, batez ereazkenekoak direnak, eta, hala, gutxiago erabili dira. Hori ulertzeko gogoratu behar da tesi honetan sartzen diren bi ikerketa enpirikoak 1992 eta 1994urteetan diseinatu zirela.
‎Hori ulertzeko gogoratu behar da tesi honetan sartzen diren bi ikerketa enpirikoak 1992 eta 1994urteetan diseinatu zirela. Hala ere, lan honetan eraikiko den ereduaren konplexutasuna, bere osotasunean, hamarkada honetako lanetan eta autoreetanoinarritzen da, neurri handi batean, zeren horien arabera ikuspegi zabalagoada eta erabiltzen dituzten ereduak ere konplexuagoak dira. Bestalde, komeni da guztiak aipatzea, baita kontuan izatea ere, hemengo ikerketenemaitzak hobeto ulertzeko eta aterako diren ondorioen balioa egokiagointerpretatzeko.
‎10 Pedagogiarekin: lan honetan euskaltegien bitartez egiten den euskaratzeaaztertuko denez, nolako prozedura formalen arabera gertatzen den euskaratze prozesua, portaera linguistiko bezala kontsideratuz.
‎Bi mota horietako aldagaiak oso garrantzitsuak dira, baita helduen euskalduntze prozesua bere osotasunean ulertu nahi bada ere. Baina, oraingo eredu hori, partziala bada ere, garrantzitsuena bezala kontsidera daiteke Euskal Herriko hizkuntz ukipenarekin lotzen den edozein gai aztertu eta ulertzeko, lan honetan aztertu nahi den helduen euskalduntze prozesua barne; hori horrela da, eredu horrekondo jasotzen dituelako bi mundu hauek: a) alde batetik, aldagai zabalenak etaobjektiboenak direnak (soziologikoak direnak), horregatik gizabanakoarentzat hainhautazkoak ez direnak, b) alderantziz, gizabanako mailan bakoitzarentzakohautazkoenak (psikosozialak direlako) direnak.
‎Baina hori ere gure testuinguruan modu berri batean, bitan banatzen baita: 1) lan munduarekin soilik lotzen den irabazia, alde batetik, instrumental laborala edo deituko geniokeena, lan honetan egiten dugun modura; 2) bestelako irabaziak, hautazkoagoakdirenak gizabanakoarentzat eta instrumental pragmatikoa deituko geniokeena.
‎3 Bestalde, bestelako orientazio motibazionalak ere aurkitu ditugu lan honetan, Gardner-ekin (1985) lotzen den tradizioa berritzeko eta berrikustekoposibilitateak lagunduz. Azkeneko lanetan egiten ari diren berrikusketetanaipagarrienak dira:
‎tradizio nagusian taldearteko maila garrantzitsuena bazen, orain enfasia gizabanako mailarapasatzeko joera nabaritzen da. 3) Geroz eta gehiago motibazio motaaskoren beharra aipatzen dela (Dornyei, 1994, 1996; Oxford eta Shearin, 1996), batez ere motibazioaren bitartez 2Hekin lotzen diren portaerakesplikatu nahi badira, 2Hen jabekuntza maila adibidez, lan honetan egitenden modura. Zentzu horretan, gure lanean zenbait motibazio mota aurkituditugu, horien arabera gure berrikusketa berezia proposatu ahal izateko.
‎4) Motibazio mota asko behar izatea gauza bat da, eta horien artean zeintzukgertatzen diren testuinguru bakoitzean beharrezkoenak beste gauza bat.Guk aztertu ditugun bi laginetan zeintzuk diren frogatu dugu enpirikoki, mota bakoitza euskalduntze maila ezberdinekin nola lotzen den ere aztertudugu, baina horrek ez du esan nahi modu bereko erlazioak aurkitu daitezkeenik beste ukipenezko egoeretan; hau da, egoera eta testuinguru ezberdinen arabera ulertu behar dira bai motibazio mota ezberdinen beharra, etabaita zein motatakoak izango diren garrantzitsuenak ere. 5) Motibazio motaezberdinen artean lan honetan berriena, transmisio kanpainako orientaziomotibazionala, izenekoa izan da; hau da, lagin bereziek dituzten helburubereziekin lotzen diren motibazio motak ere bereziak izan daitezke.
‎1) Hasieran, Euskal Herriko egoera sozio historikoa eta bertan gertatzen den talde eta hizkuntza etnikoen arteko ukipenadago, talde eta hizkuntza bakoitzak bizitasun etnolinguistiko objektibo erlatiboaduela?, euskal testuinguruan, euskaldun menperatua estatus baxukoa eta gutxiengo taldea izanik; testuinguruak (batez ere, testuinguruan dagoen euskaldun proportzioa) gizabanakoen hainbat ezaugarritan izango du eragina, besteak beste komunikazio sare sozialean, hautemateetan, jarreretan eta identitatean; 2) Sare sozialeanpertsonarteko eta taldearteko harremanak gertatzen dira eta, horien bitartez, egoerako ezaugarriak barneratzen dira; 3) Barneratze horren ondorioz, gizabanakoekberen hautemateak, usteak, jarrerak eta identitatea garatzen dituzte, prozesu psikosozial horien bidez testuingurua berriro ere birmoldatuz. Prozesu horren ondorioz, portaerak egongo lirateke, eta lan honetan interesgarriak diren hizkuntz portaeraketa, horien artean, hizkuntz aukeraketa. Hori guztia, ondoko irudiaren bitartez adieraz daiteke:
Lan honen emaitzetan ikusten den bezala, testuinguru objektiboak eta testuinguru horrekiko jarrerak, hautemateak, usteak eta gehienbat identitateak eragina duteeuskararen erabileran. Areago joanez, euskaraz egiteko gai direnen artean, aldagisoziodemografiko eta soziolinguistikoek, edo testuinguruak aldagai psikosozialekbaino eragin gehiago dute, pertsona horien euskararen erabilera azaltzeko lortu deneredu psikosoziolinguistikoak adierazten duen bezala.
‎Hala eta guztiz ere, bizitasun etnolinguistiko subjektiboaren aldagai psikosozialen eragina bakarka aztertu denean, esan beharra dago esanguratsua gertatudela kasu gehienetan (euskararen eta gaztelaniaren euskarri eta kontrol instituzionala, estatusa eta demografia, euskaldunekiko uste exozentrikoak, euskararekikouste egozentrikoak, erdaldunekiko exozentrikoak eta gaztelaniarekiko uste egozentrikoak). Beraz, lan honen emaitzetan ez da aurkitu bizitasun etnolinguistiko subjektiboan bereizi ohi izan diren zenbait prozesu psikosozialen (hautemateak etausteak) eragin ezberdina, ez hizkuntza portaeretan, ez eta euskararen erabileranere, beste ikerketa batzuetan aurkitu den bezala (Allard eta Landry, 1994), moduhonetan: bizitasun etnolinguistikoa hautemate bezala baino gehiago uste sistemabezala ulertuak, hizkuntz portaerak azaltzeko ahalmen gehiago izatea.
‎Uste egozentrikoak eta exozentrikoak alderatuz, ordea, beste ikerketetan aurkitutako emaitzak ez dira baieztatzen, ez psikologia sozialaren tradizioan (Allard eta Landry, 1994), ez eta euskarari buruzko ikerketa tradizioan ere (Ros, Azurmendi, Bourhiseta Garcia, 1999; Romay, Garcia Mira eta Azurmendi, 1999): gure lan honetan ezbaita lortzen uste egozentrikoak (agian inplikazio pertsonala adierazten dutelako) exozentrikoak baino ahalmen gehiago dutela bestelako prozesu psikosozialekinlotzeko, identitate etnolinguiskoarekin kasu, eta hizkuntz portaerak azaltzeko, hizkuntz erabilera adibidez.
Lan honetan lortu den euskararen erabilera azaltzeko, eredu psikosoziolinguistikoa gehixeago zehaztea komeni da. Ikerketan proposatutako eredua biazpilagin hauetan aztertu da:
‎Horrela, subjektuen testuinguruan euskaldunen proportzio egokia egongo dela ere (edo gaur egungoa baino handiagoa izango dela) ziurtatzen da eta, ondorioz, baita euskal identitatea eta euskararen aldeko jarrerakere sortzeko, hezkuntza sistema izan daiteke prozedurarik erabilgarriena. Ildohorretatik jarraituz, eta euskararen erabilera bultzatzeko asmoz, euskal identitateaindartu litzateke zuzenean, eta ez orain arte instituzioetatik bultzatu denidentitate integratzailea, edo euskal espainiarra (elebiduna, kulturbiduna, edo antzekoa, beste ikerkeketa batzuetan), identitate kulturbiduna ez baita euskararenerabilerarekin lotzen, lan honen emaitzetan ikusten den bezala.
‎Azkenik, gure lan honen mugak aipatu behar dira. Alde batetik, erabili denlagina ikasle unibertsitarioez osaturiko, komenentziazko lagina?
‎(319 or.) Horrela, hainbat autorek proposaturiko ideiak (Gardner eta Clement, 1990; Clement eta Noels, 1996) enpirikokifrogatzen ditu Arratibelek. Zentzu horretan, Arratibelen lana, hemen esku arteandaukagun lan honen aurrekari teoriko enpiriko bezala uler daiteke.
‎kode aldaketarena eta hizkuntza egokitzearena. Lan hau testuinguruteoriko horretan txertxatzen da.
‎Lan honetanidentitate etnolinguistikoa erabiliko da, ondorengo arrazoiengatik: 1) Euskal testuinguruan bertako hizkuntza, euskara, identifikazio etnikorako kategoria garrantzitsutzat jotzen delako (Azurmendi, J., 1995, 1998; Intxausti, 1998); 2) 70.ekohamarkada tik tradizio psikosozialean( lan honen ikuspegi teoriko nagusia) gehienerabiltzen den denominazioa delako (Giles, 1977; Azurmendi, 1999).
‎Hori guztia, hizkuntza identitate etniko eta etnien arteko komunikazioarenfuntsezko kategoria denean (Giles, 1977; Bourhis, 1979; Giles eta Johnson, 1981,1987; Sachdev eta Bourhis, 1990; Clement eta Noels, 1996; Liebkind 1999; Azurmendi, 1999), garrantzitsua da portaera linguistiko kulturalak azaltzeko.Euskal testuinguruan, bai euskararen jabekuntza esplikatzeko (Espi, Azurmendieta Arratibel, 1993; Arratibel, 1999), baita euskararen erabilera esplikatzeko ere (Azurmendi, Garcia eta Gonzalez, 1998). Horiexek dira lan honen aurrekariak.
‎Gaur egungo psikologia soziala kontuan hartzea nahikoa da, bai psikologiasozialaren bilakaeran gaur egungo egoera aukeratze eta akumulatze prozesuen ondorioa delako, baita lan hau psikologia sozialaren gaur egungo egoeran txertatzendelako ere. Argi dago aurrekari ugari topa daitezkeela hizkuntza erabilera gaiariburuz ere, baina hemen ez da kontuan hartuko aurrekarien historia; lan honetan interesa duena da, gaur egungo euskararen erabilera azaltzeko baliagarri gerta daitezkeen gaur egungo funtsezko teoriak kontuan hartzea.
‎Gaur egungo psikologia soziala kontuan hartzea nahikoa da, bai psikologiasozialaren bilakaeran gaur egungo egoera aukeratze eta akumulatze prozesuen ondorioa delako, baita lan hau psikologia sozialaren gaur egungo egoeran txertatzendelako ere. Argi dago aurrekari ugari topa daitezkeela hizkuntza erabilera gaiariburuz ere, baina hemen ez da kontuan hartuko aurrekarien historia; lan honetan interesa duena da, gaur egungo euskararen erabilera azaltzeko baliagarri gerta daitezkeen gaur egungo funtsezko teoriak kontuan hartzea. Hala ulertu behar dira oinarriteorikoari eskainitako atal honetan aukeratu diren eta bereizten diren azpiatalak.
‎1) Identitate sozialaren teoria, eta 2) Eragin sozialaren teoria, eta bihoriekin lotzen diren arloak: kategorizazioa, identitatea, gabetasun erlatiboa, diskriminazioa, persuasioa, gutxiengoen eraginkortasuna, eta abar; hauek, ez gizabanako mailan soilik, baizik eta maila zabalagoetan ere bai; horien artean, taldeartekoa dago (Capozza eta Volpato, 1996), bereziki interesgarria lan honetarako.
Lan honetan Euskararen erabilera aztertzen da, gehienbat ikuspegi psikosozialarijarraituz. Euskararen erabilera delako aztergaia, literatura psikosozialean kokatzenden hizkuntza erabileraren aztergai barruan sartzen da, eta aztergai hau, berriz, psikologia soziala eta hizkuntza, edo psikosoziolinguistika izeneko testuinguruanlantzen da.
‎1) Hezkuntzaren eremua aztertu dutenak, gehienakikuspegi soziologikoari eta pedagogikoari jarraituz (Erriondo eta Isasi, 1997); horien emaitzen laburpena Bilinguismo y educacion en el Pais Vasco liburuan argitaratu da (Etxeberria, 1999). 2) Batez ere ikuspegi psikosozialari jarraitu diotenak: Sanchez Carrion Txepetx (1987) (autore honek izan duen eragin berezia azpimarratu beharra dago), Larrañaga (1995), Arratibel (1999); lan hau testuinguru horretankokatzen da.
‎norbanako mailan, talde mailan, sektore/ udaletxe/ lurralde/ eta abarren mailetan. Hauxe da, hain zuzen, esku artean daukagun lan honek egin nahi duena, sumatzen diren hutsune batzukbete nahian; bestela esanda, prozesu soziologikoen ondoan, bestelako prozesu psikosozialak ere esanguratsuki gertatzen direlako, hauek izango dira lan honetan landuko direnak.
‎norbanako mailan, talde mailan, sektore/ udaletxe/ lurralde/ eta abarren mailetan. Hauxe da, hain zuzen, esku artean daukagun lan honek egin nahi duena, sumatzen diren hutsune batzukbete nahian; bestela esanda, prozesu soziologikoen ondoan, bestelako prozesu psikosozialak ere esanguratsuki gertatzen direlako, hauek izango dira lan honetan landuko direnak.
‎8 Orain arte egindako ikerketetan, era deskriptiboan ikertu da euskararenerabilera. Gutxitan saiatu dira euskararen erabilera esplikatzen, eta egindutenean ere, gehienbat aldagai soziodemografikoak erabili izan dituzte.Hutsune horiek ikusirik, lan honen helburuetariko bat euskararen erabileraazaltzea izango da, horretarako aldagai soziodemografikoak zein psikosozialak erabiliz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
lan 747 (4,92)
Lan 731 (4,81)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
lan hau helburu 117 (0,77)
lan hau egin 44 (0,29)
lan hau aztertu 19 (0,13)
lan hau erabili 19 (0,13)
lan hau aurre 17 (0,11)
lan hau euskara 17 (0,11)
lan hau aurkeztu 16 (0,11)
lan hau bi 16 (0,11)
lan hau burutu 15 (0,10)
lan hau euskal 15 (0,10)
lan hau eusko 15 (0,10)
lan hau parte 13 (0,09)
lan hau emaitza 12 (0,08)
lan hau beste 11 (0,07)
lan hau ikusi 11 (0,07)
lan hau proposatu 11 (0,07)
lan hau abiatu 10 (0,07)
lan hau bigarren 10 (0,07)
lan hau egile 10 (0,07)
lan hau lortu 10 (0,07)
lan hau xede 9 (0,06)
lan hau zehar 9 (0,06)
lan hau abiapuntu 8 (0,05)
lan hau ez 8 (0,05)
lan hau asmo 7 (0,05)
lan hau erakutsi 7 (0,05)
lan hau Espainia 7 (0,05)
lan hau lehen 7 (0,05)
lan hau ondorio 7 (0,05)
lan hau azaldu 6 (0,04)
lan hau azken 6 (0,04)
lan hau ere 6 (0,04)
lan hau hizkuntza 6 (0,04)
lan hau tesi 6 (0,04)
lan hau UPV/EHU 6 (0,04)
lan hau datu 5 (0,03)
lan hau garatu 5 (0,03)
lan hau hasiera 5 (0,03)
lan hau hurrengo 5 (0,03)
lan hau aipatu 4 (0,03)
lan hau atal 4 (0,03)
lan hau azpimarratu 4 (0,03)
lan hau barru 4 (0,03)
lan hau egon 4 (0,03)
lan hau ekarpen 4 (0,03)
lan hau frogatu 4 (0,03)
lan hau hainbat 4 (0,03)
lan hau hirugarren 4 (0,03)
lan hau ikerketa 4 (0,03)
lan hau lagundu 4 (0,03)
lan hau oinarri 4 (0,03)
lan hau zientzia 4 (0,03)
lan hau aurrekari 3 (0,02)
lan hau autore 3 (0,02)
lan hau aztergai 3 (0,02)
lan hau azterketa 3 (0,02)
lan hau Bizkaia 3 (0,02)
lan hau deskribatu 3 (0,02)
lan hau eman 3 (0,02)
lan hau erronka 3 (0,02)
lan hau esperientzia 3 (0,02)
lan hau estatu 3 (0,02)
lan hau etorkizun 3 (0,02)
lan hau honako 3 (0,02)
lan hau identifikatu 3 (0,02)
lan hau izenburu 3 (0,02)
lan hau jarraitu 3 (0,02)
lan hau jaso 3 (0,02)
lan hau jomuga 3 (0,02)
lan hau jorratu 3 (0,02)
lan hau kontu 3 (0,02)
lan hau landu 3 (0,02)
lan hau motibazio 3 (0,02)
lan hau musika 3 (0,02)
lan hau ni 3 (0,02)
lan hau ondorengo 3 (0,02)
lan hau osatu 3 (0,02)
lan hau planteatu 3 (0,02)
lan hau zaharberritu 3 (0,02)
lan hau zati 3 (0,02)
lan hau adierazi 2 (0,01)
lan hau agerian 2 (0,01)
lan hau agertu 2 (0,01)
lan hau amaitu 2 (0,01)
lan hau aukeratu 2 (0,01)
lan hau Bach 2 (0,01)
lan hau EHU 2 (0,01)
lan hau Luis 2 (0,01)
lan hau Mondragon 2 (0,01)
lan hau UEU 2 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia