2000
|
|
1710eanargitaratutako eta egile ezezagunekoa den Onania edo autopoluziorako izugarrizkopekatua izenekoa, alegia.
|
Lan
honetan sexu jokabide oro berez kaltegarritzatjotzen da; eta, hemendik abiatuz, masturbazioa egintza gaitzesgarria eta kaltegarriadela eta, ondorio larriak eta zehazgaitzak sortzen dituela esanez, erikorra delakoideia zabaltzen du (Moreno, 1990). Liburu honetan islatutako ideiek oharkabekipasatu ahal izan zuten arren, Tissot en, izen eta nazioarteko proiekzio handikoautorearen, lanak ideia horiek asko hedatu zituen.
|
|
|
Lan
honetan talde analisiaren hastapenetan eta Moreno-ren hastapen eta tekniketan oinarriturik, teknika psikoterapeutikoetan harantzago joanez sortzen denjardueretako bat adierazi nahi izan dugu, batez ere eszena dramatikoakahalbidetzen duen aberastasunaren berri emanez, baina aberastasun hau sostengatzen duen teorizazioa ahaztu gabe. Teorizazio hori psikoanalisiaren alor zabalarenbarnean aztertuz, noski.
|
|
|
Lan
honetan, bi iturrietatik abiatuz, gaur egungo teknika sustraitzen duen teoriariburuzko aipamen batzuk egin nahi ditugu. Hau da, ondorio amankomunatuetaz hitzegin nahi dugu, beraien artean dauden ezberdintasunak azpimarratu baino gehiago.
|
|
Dimentsio bakoitza, nahiko modu anitzean ulertu behar da, hala ere, adibidebakoitzean aplikazio maila ezberdinak bereiztu behar direlako.
|
Lan
honetan aukeratuko diren dimentsioak, orokorki zein partikularki hartutako hizkuntzak aztertzekozuzenean baliagarriak diren batzuk izango dira. Adibidez, ondoko hauek: Dimentsio teorikoa.
|
|
|
Lan
honen abiapuntutzat Meñakan jasotako testu libre baten transkripzioa emangodugu lehenengo eta behin; testuan azentu lexikalak baino ez ditugu adierazi; bestalde, barra etzanen bidez isiluneak adieraziko ditugu:
|
|
|
Lan
honetan Bizkaiko Kostaldeko doinu azentudun barietate batean gertatzen direnazentu eta intonazioen arteko erlazioak ikertu nahi dira. Horretarako herri bitako datuetanoinarrituko gara; batetik Meñakan jasotako testu libre baten transkripziotik abiatuko gara, bertan agertzen direnak, Gatikan jasotako esaldien emaitzekin eta azterketekin azaltzeko.
|
|
|
Lan
honetan euskararako testu ahots bihurgailu bat diseinatu eta garatzeko inplikatutadauden alderdi garrantzitsuenak deskribatzen ahalegindu naiz. Nire lan esperientzianhiru testu ahots bihurgailu desberdinetan lan egin dut:
|
|
|
Lan
honetan guri interesatzen zaigun alorra informazioarena da, irratia hedabide edo bitarteko aproposa baita informatzeko. Angel Faus (1981) eta Mariano Cebrián (1994) irakasleek ondotxo zehaztu dituzte irrati mota horrek historian izan dituen mugarriak.
|
|
|
Lan
honek Bizkaiko Foru Aldundiaren dirulaguntza jaso du.
|
|
|
Lan
honen xedea Estatu espainiarraren hezkuntza sistema nazionalaren sorrera aztertzea da, nazio identitate espainiarraren aldetik ezinbesteko erreferentzia izango dela uste baitugu, espainiar nazioaren eraikitzearekin bat ez datozen, edo etorriko ez diren, beste nazio proiektuentzako nahitaezkoa izan behar duen bezala, hezkuntza sistemak ezarritako mugak eragiten duen neurrian eta gainditzeko edota egokitzeko premia eskatuko lukeen aldetik.
|
|
Fédérop.
|
Lan
honetan Frantziako historiaren irakaskuntzaren alderdi politikoaren analisiaz gain, alderdi pedagogikoaren azterketa ere egiten da, edukiak, ideologiaren transmisiorako ereduak, heroiak, etab. kontuan hartuz.
|
2001
|
|
^un desafio para la enseñanza?, Paris, Unesco.
|
Lan
honetan, gaztelaniazkoa eta euskarazkoa erabili ditut, batik bat. Aipuak, bietan ematenditut:
|
|
a)
|
Lan
honetan, bi debate, mintzajardun, ezberdin alderatzea mesedegarriizan zaigula uste dugu:
|
|
|
Lan
honen helburu nagusia, fede handirik ez dugun irakasleoi testuen lanketaoso praktika eragingarria izan daitekeela erakustea izan da.
|
|
Aurkezten ari garen lan hau ez da lan teorikoa, irakaslearen eguneroko beharrei erantzun nahi dien lan praktikoa baizik.
|
Lan
honi esker, helburu komunikatibohauei esker, irakasleak diseinu kurrikularrean ezinbestekoak diren zehaztapenakaurkituko ditu, bere eguneroko klasearen ikuspegi komunikatiboa ez galtzeko.Bertan, klasea menderatzeko beharrezkoak diren elementu guztiak ageri dira ongiordenaturik, begirada bakar batez zer egin behar den jakiteko.
|
|
Arestian aipaturiko diskurtsoen azpisailkapenak sortzen zituen zikloak urrats desberdinetan kokatzeko momentuan, helburuen arteko oreka lortzea ezinbestekoa da, urratsbakoitzak bere baitan duen lan kopurua antzekoa izan dadin.
|
Lan
hau egiteko, segidan aztertuko ditugun irizpideak erabili genituen.
|
|
|
Lan
hau egin baino lehenago erabiltzen genituen helburu komunikatiboakordenatzeko erabili genuen irizpiderik garrantzitsuena da maiztasuna. Planteamenduaren oinarria oso erraza da:
|
|
|
Lan
honek planteatzen dituen erronkak asko dira eta oso sakonak. Horien arteanazpimarragarriena (bere zailtasunarengatik), helburuen eskuratze prozesuan daudenfase desberdinak definitzea da.
|
|
Lehenengo lana, ordea, gehienetanmodu inkontzientean erabiltzen dituenak aztertzea da, eta horiek agerian uztealortu du.
|
Lan
hau eztabaidaren bidez garatuko da. Hurrengo fase bateanirizpide horien egokitasuna aztertu ondoren, bestelakoen artean komenigarria etabestelakoen artean erabilgarria zein den erabakitzen lagundu dio ikasleari.
|
|
|
Lan
honen asmoa ez da inola ere aurkikuntzak edota ezeren konponbiderik eskaintzea. Hainbat urtetan askorekin konpartitu dugun kezka bat, plazaratu eta argitzekobalizko bide bat erakutsi nahi dugu.
|
|
Lehenengo eta behin, komunikazio eginkizunen izaera bera izan dugu aztergai.Aurreko lanetan zerbait egiteko gaitasun gisa aurkeztu ditugu komunikazio eginkizunak (egoera komunikatibo batean era ugariz parte hartzeko gaitasuna).
|
Lan
honetan, aldiz, zerbait egiteko proposamen modura agertuko dira; hau da, ikas prozesuaren une batean zelako testuak eta zelan landu daitezkeen azaldukodigute. Maila bakoitzean, bada, hainbat testu lantzea proposatuko zaie irakasleeta ikasleei, maila horretan eman nahi den aurrerapausoa bideratzen lagun diezaieketelakoan.
|
|
|
Lan
hau ez luzatzeagatik, nahiago izan dut hemen aipatutako liburu eta artikuluen argitalpen
|
|
alde batera utzi, baina gertaera politiko eta belikoen berri ematea ez danahikoa.
|
Lan
honen izenburuak berak dioenez, X. menderako, erresuma berri batosatu zen Iruñeko lurretan, geroago, XII. mendetik aitzina, Nafarroako erresumaizen ofiziala hartuko zuena. Zer nolako ezaugarriak zituen monarkia hark. Antolamendu politiko edo. Erdi Arorako hitz anakronikoegia ez bada?
|
|
I. Antiguedad y Edad Media, Iruñea, 60 orr.
|
Lan
hau iruzkinduz, P.Bonnassie k honela zioen: pour le Haute Moyen Age et l, epoque feodale le texte en s, ecarte guere durecit dynastique que pour tomber dans des generalites (Larrea, Peuplement, 5 orr.).
|
|
|
Lan
honetan ezin izango dugu, materialen garapen tipologikoan sakondu, baina pieza mota bakoitzaren ezaugarri orokorrak adieraziko ditugu. Egia esan, ostilamenduak aztertzeko hainbat tipologia asmatu eta erabili izan dira, autorebakoitzak bere taula tipokronologikoak erabiliz2 Horregatik, gai nahiko zaila da, baita adituentzat ere.
|
|
|
Lan
honetan jasotzen direnak bi doktorego tesi horien alderdi teorikoenakdira: 1) Alde batetik, ukipen hizkuntzen ikaskuntza eta erabilera direlako gaienarloetako ikerkuntza tradizioarekin lotuz; 2) Bestalde, euskararen ikaskuntza etaerabilera gaiekin zuzenean lotuz.
|
|
azalpen teoriko batzuk adierazteko beharrezkoak kontsideratu direnakbakarrik; adibidez, bi tesietan baieztatzen diren eredu psikosoziolinguistikoakazaltzean, horien bitartez orain arteko tradizioan berrikuntzak proposatu ahalizateko; edo euskararen egoeraren deskribapen orokorra adierazteko beste datuenpiriko batzuk.
|
Lan
honekin, hain zuzen, euskararen ikaskuntza eta erabilera gaieiburuzko gaur egungo ezagutza teorikoaren egoera nolakoa den adierazi nahi da, neurri handi batean behintzat; horixe da lan honen helburu berezia.
|
|
|
Lan
honen egileak psikosoziolinguistikako ikerketa talde baten kide izan dirahainbat urtez, UPV/EHUko Gizarte Psikologia eta Portaera Zientzien MetodologiaSailean, eta 1990eko hamarkadan euskarari buruz zenbait ikerketa burutu dituzte, Maria Jose Azurmendi irakaslearen zuzendaritzapean; lan honetan jasotzen direnak, gorago aipatu diren azkeneko bi doktorego tesietan ematen diren zenbait alderditeorik... Hausnarketa berriren baterakoproposamen gisa ere har daiteke lan hau.
|
|
bilakatzea eta garatzea errazten duela.
|
Lan
honen helburuetako batezagutza akumulatiboa garatzea da, ildo honetan parte hartzea eta zertxobait areagotzea izanik, egokia da aipatutako modu kronologikoa aukeratzea. Kronologikokibegiratuta, ondoko epeak bereiz daitezke:
|
|
|
Lan
honen emaitzetan ikusten den bezala, testuinguru objektiboak eta testuinguru horrekiko jarrerak, hautemateak, usteak eta gehienbat identitateak eragina duteeuskararen erabileran. Areago joanez, euskaraz egiteko gai direnen artean, aldagisoziodemografiko eta soziolinguistikoek, edo testuinguruak aldagai psikosozialekbaino eragin gehiago dute, pertsona horien euskararen erabilera azaltzeko lortu deneredu psikosoziolinguistikoak adierazten duen bezala.
|
|
|
Lan
honetan lortu den euskararen erabilera azaltzeko, eredu psikosoziolinguistikoa gehixeago zehaztea komeni da. Ikerketan proposatutako eredua biazpilagin hauetan aztertu da:
|
|
kode aldaketarena eta hizkuntza egokitzearena.
|
Lan
hau testuinguruteoriko horretan txertxatzen da.
|
|
|
Lan
honetan Euskararen erabilera aztertzen da, gehienbat ikuspegi psikosozialarijarraituz. Euskararen erabilera delako aztergaia, literatura psikosozialean kokatzenden hizkuntza erabileraren aztergai barruan sartzen da, eta aztergai hau, berriz, psikologia soziala eta hizkuntza, edo psikosoziolinguistika izeneko testuinguruanlantzen da.
|
|
Euskararen egoerari buruz (Hegoaldean eta 14 urtetik gorako populazioa kontuan izanik) egindako lehenengo ikerketa demolinguistiko enpiriko garrantzitsuaSIADECOk 1975ean egindakoa da.
|
Lan
honetako datuen arabera, 500.508euskaldun daude EAE osatzen duten lurraldeetan, 53.340 NAEn, 78.453 Ipar Euskal Herrian eta 90.000 emigratu herrialde ezberdinetan; guztira 632.301 euskaldundaude Euskal Herrian (populazioaren laurdena baino gutxixeago).
|
|
4
|
Lan
honetan ez da zuzenean kontuan hartu bestelako ikusmirarik, bainahorrek ez du esan nahi hartu behar ez direnik. Alderantziz, literaturaorokorrean esaten dena euskal testuingururako ere baliagarria bada, etaprintzipioz hala izango dela pentsatu beharrean izanda?, gutxienez honakobeste bi ikusmirak ere derrigorrezkoak izan daitezke:
|
|
2 Hala ere, gure aztergaiak konplexuegiak dira, eta beharrezkoa da bestelakoikusmirarik ere erabiltzea.
|
Lan
honetan kontuan hartu dira, neurriren batean behintzat, ikusmira soziologikoa eta soziolinguistikoa: alde batetik, gehienbat ukipen egoerako hizkuntzei buruzko, euskara bezalakomenpeko hizkuntzari buruzko?
|
|
barruan sartuko litzateke.
|
Lan
honetan ikusi denaren arabera, esandaiteke ezen euskararen ikaskuntza/ ezagutza eta erabilera gaiak azaltzekoerreferentzia teoriko nagusia azpiparadigma konstruktibista dela. Azpiparadigma horretan:
|
|
1
|
Lan
honetan zehar erabili den ikusmira nagusia psikosoziala edo, hobetoesanda, psikosoziolinguistikoa izan da, aurkezpenean azaldu zen moduan.Literatura orokorraren eta euskararekiko tradizioen arabera, oinarrizko teoria berezi batzuk landu dira: jarrerak eta motibazioa, sare soziala, bizitasunetnolinguistiko subjektiboa eta identitate etnolinguistikoa.
|
|
|
Lan
honetan, beraz, kanpo zorraren zerbitzuari edo kitatzeari dagokion berezitasuna aztertu nahi dugu, herrialdeen arteko desordena monetarioa alegia. Argitasuna emateko, herrialdeak bi kategoriatan bananduko ditugu:
|
2002
|
|
*.
|
Lan
hau EHUren ikerketa proiektu honi esker burutu da: 9/ UPV 00032.321/ 2001.
|
|
Komunikazio honekin plazaratzen dugun ikerketa eta horren emaitzak ez dirainondik inora lan estatistikoa.
|
Lan
honen helburua Bilboko Industria IngeniaritzaTeknikorako. Unibertsitate Eskolan euskaraz ikas daitezkeen titulazioen egungoegoera jakinaraztea izan da.
|
|
Gainera, helduen ikaskuntzaz arduratzen direnerakundeek askoz gehiago zehaztu lituzkete hizkuntza kalitatearen indikadoreak.
|
Lan
honetan aipatutako alderdi guztietan bezalaxe, hemen ere askotarikoikuspuntuak daude euskararen kalitatea definitzeko, eta horietako batera edo bestera lerratu da irakaslea (euskaltegia, kurrikulua...) euskararen kalitateadefinitzeko. Irakasleak, beraz, bere hautaketaren arrazoiak ematen jakin beharkodu.
|
|
|
Lan
honetan ez da hautu metodologiko bakarra aldarrikatzen. Aintzat hartzenda denok ez dugula berdin ikasten, eta hainbat jardunbide metodologikoek eginahal dutela ekarpen esanguratsurik gaitasunaren garapenerako prozesuan.
|
|
|
Lan
honek egiten duen ekarpen interesgarrienetako bat hauxe da: abiapuntugisa eskaintzen du hizkuntzaren definizio bat ikaskuntzan erabakigarriak izandaitezkeen aldagai nagusiak zehaztuta.
|
|
|
Lan
hau Itziar Idiazabalek zuzentzen duen Ahozko testu publikoak euskaraz proiektu zabalarenbarruan burutu da. Xede linguistikoak eta didaktikoak dituen proiektuan jarduten dugu ahozkogenero formalak landuz.
|
|
|
Lan
honen helburua irakasleentzat tresna lagungarria izatea da, hemenaurki dezaten nahikoa argibide, ikastaro berezi hauek nola bideratu jakinahal izateko.
|
|
|
Lan
hau osagarria da eta egindako hutsekin edo nabariak diren beharrekinzerikusia du. Askotan, bigarren lana ikasleak berak bideratzen du tutoretzetan edosaioetan bertan.
|
|
|
Lan
honetan ikusi denez, XVI eta XVII. mendeetan, batez ere Hego Euskal Herriko itsas enpresek jasaten zuten krisia eta desfasea nolabait konpondu nahian, foru erakundeen eta legeriaren babesa eta Ipar eta Hego Euskal Herrien arteko harremanak sendotzen zituen ekonomia sistema bat garatu zen. Sistema hori baliagarria izan zedin, nahitaezkoa zen bi lurraldeen artean hitzarmen batzuek sinatzea, eta horiexek dira Conversa izenez ezagutzen direnak.
|
|
|
Lan
honetan jorratutako garaia Berrezarkuntza da. Begi bistara etortzenzaigun lehen arazoa, denbora epe horren egokitasuna dugu.
|
|
Atal honek badu ekarpen bat, arriskuaz egindako lanak oro har aurreko atalera mugatzen baitira.
|
Lan
honetan teoria soziologiko oso bat eta modernitatearen sinesmen sistema kontsolidatuenak zalantzan jarri nahi direnez, arriskua modernitate eta gizarte egitura berri baterako aldagai oinarrizkoa dela proposatu eta ikusarazi nahiko da.
|
|
Gainera, indibidualizazioaren eta destradizionalizazioaren ideiak klase eta familia ikuspegitik ez ezik, komunitatearen ikuspegitik ere jorratu ahal dira.
|
Lan
honen 3.2.2 atalean azken ideia horri helduko zaio, nortasuna gizarte garaikidean, eraikuntza anbibalente modura, ulertu dela proposatuz.
|
|
Izan ere, arrazionaltasun ekonomikoak baldintzatuko ez dituen esparruen sorrera bultzatu nahiko da bakoitzak bere beharrak, nahiak eta bizitza administratu ahal ditzan.
|
Lan
honen beste atal guztietan gerta daitekeen moduan, gaur egungo ereduarekin jarrai daiteke bere muturreraino, baina guztietan ere ezagunak diren ondorioekin.
|
|
Baina arriskua eta arriskuaren hautematea modu horretan bereizten jarraitzen dutenen jarrerak ez du zilegitasunik.
|
Lan
honen 2.1 atalean argudiatu den moduan, arriskuaren definizio zientifikoa berresten ez dutenen jarrera ez da irrazionala, segurtasunaren filosofia berria behar da, segurtasun teknikoaren filosofiatik harago doana. –Onarpenaren kultur premisak, arriskuaren azalpen tekno zientifikoan bilduak daudenak, faltsuak dira?
|
|
gainditzeko gogoetak egingo ditu Beck ek.
|
Lan
honen hirugarren atalean, tesia irizpide harturik, modernizazio erreflexiboaren azalpen orokorra egingo da. Funtsean, kontramodernoak (edo kasuaren arabera irrazionalak) diren ereduak gainditu nahiko dira, eta anbibalentziari (edo anbibalentzia existentzialari) leku egin nahiko zaio.
|
|
Ikus, ROMANO eta BARRENECHEA (koord.), 2001
|
Lan
honetan azalduko den pasarte laburra eta bizkorra garatzeko ere baliagarria izanen da aipatutako liburua.
|
|
10
|
Lan
hau egin den bitartean, oraindik Gizpuzkoako Foru Aldundiak ez du plan edo aurretiazkoplanik jakinarazi. Ez da harritzekoa izango, ordea, errauskailua nahitaezkotzat joko duen argudioaematea.
|
|
Modernizazioa tradizioaren eta erlijioaren beste aldea bezala hartu da gogoan.
|
Lan
honetan proposatzen dena, berriz, horren guztiaren arrazionaltasuna da, autoaplikazioa (Beck, 1996a: 237).
|
|
|
Lan
honetan, oro har, bi zati bereiz daitezke. Lehendabizi, arriskuaren gizartea azalduko da modernizazio erreflexiboaren bi ideia arautzaileak aurkeztuz.
|
|
saiakera baten bila lehiaketan, sari nagusia eskuratu nuen.
|
Lan
hau Inguruak aldizkari zientifikoan aurkituko duzue (Ikus: Inguruak, 28:
|
|
ez zuen, ordura arte, ekintza politikoaren esparruan eragiten, eta ez zituen aldaketa sozialaren aurrerapen ereduaren zutabe legitimatzaileak zalantzan jartzen).
|
Lan
honetan erakutsi ahal izan den moduan, modernizazio erreflexiboan hori guztia zapuzten da.
|
|
66
|
Lan
honetan, filosofia politiko postmodernoa, izenez definitu eta jarrera horri, eman?
|
|
Auzi ekologikoak erakusten du sistemaz harago (paradigma kapitalista eta industriala) ez dagoela ezer.
|
Lan
honen xedeetako bat egoera izendatzearen garrantzia azpimarratzea izan da. Zentzu horretan, eta ilustrazio modura, sistema bere mugetara heldu dela esateko, mugaz harago, ez espazio, ez denborarik, Melucci ren, planetarizazioa?
|
|
dutenek hazkura izatea; baina erabakiak hartu egiten dira; errealitatea politikoki eraiki daiteke estatuak errealitatea definitu eta heterodeterminatzeko duen botere askotariko baina bakarraren aurka bada ere.
|
Lan
honetako tesi nagusienetakoarekin bat eginaz, naturala eta historikoa baino, subjektu politikoa eraiki egiten dela adierazi zuen Lizarra Garaziko dokumentua hortxe dago, eta seinale txarra izango da (edukia) zokoratua egotea.
|
|
|
Lan
honetan eginiko ekarpen batekin laburbiltzearren: Demokrazia ekologikoak, eta hiria?
|
|
Gizartera itzultzen da zalantza.
|
Lan
honen bi ataletan gizarte garaikidea trantsizio une moduan uler daitekeela azalduko da. Modernizazio erreflexiboa maila orokor batean azalduko da lehenik eta behin, haustura egoera batetik sorkuntza fase batera, eta beraz, testuinguru berri batera iragateko aukera dagoela frogatu nahirik.
|
2003
|
|
Horregatik edo liburua egitekoUEUk behar adina baliabide jarri du, eta Mikelek, bere aldetik, behar beste denbora eta gehiago eman dio proiektuari.
|
Lan
honi esker UEUk hainbat dokumentazioberreskuratu, txukundu eta atondu du; honi esker, besteak beste, gure artxiboaosatu eta hobetu egin da. Ez da gutxi.
|
|
Euskalduntzea mugatua izan zen bitartean, UEUk bere erreferentzialtasuna bete betean mantendu zuen, EHUko irakasle euskaldun gehienek lotura estua baitzuten UEUrekin, baita ikasle euskaldun apurrek ere.
|
Lan
honen bigarren zatian ikusiko dugunez, euskalduntzea areagotu ahala, UEUra hurbiltzen zirenen kopuruak gora egin arren, gero eta gehiago ziren EHUko irakasle eta ikasle euskaldunen artean UEUrekin harreman lausoa zutenak edota ez zutenak inolako harremanik. Bien bitartean, 1984ko udazkenetik aurrera, UEUk bide propioa eta autonomoa jarraitzea erabaki zuen.
|
|
Horregatik edo liburua egiteko UEUk behar adina baliabide jarri du, eta Mikelek, bere aldetik, behar beste denbora eta gehiago eman dio proiektuari.
|
Lan
honi esker UEUk hainbat dokumentazio berreskuratu, txukundu eta atondu du; honi esker, besteak beste, gure artxiboa osatu eta hobetu egin da. Ez da gutxi.
|
2004
|
|
1
|
Lan
hau egiteko, Eusko Jaurlaritzaren doktorego aurreko beka baten laguntza izan dut.esanahia; horra Hizkuntzaren Filosofiaren ardatza izan den hiruki linguistikoa. Hori izangoda Hizkuntzaren Filosofiaren egitekorik oinarrizkocna inguratuko duen markoa.
|
|
|
Lan
honetan, xehetasun historikoak alde batera uzteaz gain, nire begirada, ontologia, deritzan azpidiziplina filosofikora lerratuko da. Hortaz, teologja eta filosofia lehena aipatzekotan bigarren maila batean geratuko dira.
|
|
|
Lan
honekin fiiosofo amerikarra, Loeken eta Rousseauren giza kontrama erreferentziatzathartzen eta Kanten etika deontoiogikoaren bidez justiziaren konzeptu berri bat garatzen saiatzen da.Rawisek plantcatzen duen giza kontratuan (edo jatorriz.ko jarreran) gizabanakock bercn arteanbizitzeko baldintzak jarri behar dituzte. Bakoitzak berc interes partikularra iortu nahi badu erc, inorkez daki zein diren bere ahalmen naturalak eta zein den bere lekua gizartean.
|
|
I.
|
Lan
hau egiteko, Eusko Jauriaritzareit doktorego aurreko beka baten laguntza izan dut.
|
|
teoriaren sortzailea da.
|
Lan
hau ez da fundazionaia. bainabertan zicntziarcn. teknologiarcn cta gizartearen arteko harrcmanak berrikusten dira oso argi eta eracrakargarrian. Arestian aipatutako itun sozial bcrri horren erakusle da proposatzen duen, koiektibo, nozioa.
|
|
|
Lan
hau egiteko bi ikerketa proickturcn laguntza izan dut: 9/ UPV 00003.230/ 2001 (EHU) etaBFF2002 (MCyT).
|
|
Ekonomia sozialak aintzakotzat hartuko duen paradigma bat behar du, baina, batez ere, ekonomia soziala bitxikeriatzat joko ez duen paradigma baten beharrizanadu zientzia ekonomikoak.
|
Lan
honen helburua ekonomia sozialaren eta instituzionalismoaren arteko loturak aztertzea da, eta biak uztartzeko ahaleginean zenbaitekarpen egitea.
|
|
Arizmendiarrietaren eraldaketa proiektua, autoeraketaproiektua izatean, bere arrisku eta mugak gailendu beharrean dago. Egun, Arrasaten, hutsune ideologiko nabaria topatzen dugu18
|
Lan
honen bitartez, minimo horiekzehazteko saiakera gauzatu gura dugu. Izatez, lan hau saiakera besterik ez da: horretan ere, Arizmendiarrieta dugu irizpide, bere apaltasuna eta pragmatismoagordez.
|
|
|
Lan
honetan zehar adierazi dugun bezala, autoeraketak ekoizpena handitzeneta ekoiztutakoaren kalitatea hobetzen laguntzen du. Sindikatuen jarrera erreibindikatzaileak helburu horien lorpena oztopa dezake, eta kooperatibak arlo ekonomikoan gauzatzen dituen ahaleginak ezerezean utz ditzake25:
|
|
Beste aldetik, aukerarik egokiena, Kontseilu Sozialak jada badauzkan eskumenak indartzea izan daiteke.
|
Lan
honen bigarren zatian adierazi dugunez, Kontseilu Sozialak, bere eraginkortasunari dagokionez, kritika anitz jaso izan ditu.Kritikarik garrantzitsuenak hauexek dira (Kasmir 1996):
|
|
|
Lan
honetan proposatu nahi duguna da sindikalgintza intrakooperatiboareneta Kontseilu Sozialaren arteko uztarketa. Bi ekimen horien elkarlotura gauzatzeko, Jose Maria Arizmendiarrietaren pentsamenduak ezarritako ildoa jarraitu behardugu:
|
|
|
Lan
honen helburua, praxian dagoen eztabaida bat, teoria mailan, are gehiago, filosofia mailan txertatzea izan da. Arizmendiarrietar pentsamendua ardatz harturik (ez, ordea, muga), erantzun berrien bila hasi gara:
|
2005
|
|
Horrela, bada, jarrera militantea onartu eta aldarrikatu egiten dugu, geure burua kritikokiikusten dugularik.
|
Lan
honen bidez, irakurlea suspertu nahi dugu; ikuspegi ezberdinen arteko elkarrizketa bultzatu nahi da, gai honen inguruan dauden jarreraklehian jar daitezen.
|
|
Alde batetik, terminologia zehatzik ez da existitzen, eta bestetik, sarritan iraingarriak izaten diren terminoak erabiltzendira.
|
Lan
honetan, tradizionalista, hitza erabiliko da emakumearen parte hartzearen kontrakoei buruzhitzegiteko, eta, berdinzale?
|
|
|
Lan
honek Bidasoako Alardeak ditu ikerketagai. Azken urteotan emakumeenpartaidetzaren inguruko eztabaida dela eta, ezagunak egin dira bai Irungo baiHondarribiko Alardeak.
|
|
|
Lan
honen helburuetako bat Alardeen auzia Gatazkak Ebazteko teorien ikuspegitiklantzea da. Horretarako, egile guztien ideiak aztertuko dira eta Alardeen ezaugarribereziak kontuan harturik, horien egokitzapena eta berrinterpretazioa landuko da.Zentzu horretan, gaur egun, Alardeei dagokienez, gatazkak ebazteko prozesu batiburuz ezin da hitzegin.
|
|
Gurasoekin egin beharreko lana.
|
Lan
hau, haurren gurasoek tutorearekinharreman zuzena izatea ikasgelako bileretan eta banakako bileretan, osobeharrezkoa da, elkarren berri izateaz gain, familiaren eta eskolaren artekoelkarlanerako bidea irekitzen duelako. Irakasleek, oro har, hezkuntza eredufamiliarra eskatzen diete familiei, familiaren baitan ikasleek arauak etaohiturak onartzen ikas dezaten; izan ere, hori eskolako errendimenduarekinzuzenean loturik baitago.
|
|
Hori lortzeko, ikastekoahalegina eta lan kognitiboa beharrezkoak dira.
|
Lan
hau, batez ere, berreraikitzekognitibo bat da, ikasleak egin beharreko lana, noski.
|
|
ikastetxeak bereauzoarekin, herriarekin eta herriko elkarte eta erakundeekin (udalarekin, Hezkuntza Administrazioarekin, elkarteekin, beste ikastetxeekin, lantegiekin, kulturguneekin...) harremanak indartuko ditu.
|
Lan
honetaz zuzendaritza arduratuko da.
|
2006
|
|
Bere analisia, emozioen etasentimenduen ikerkuntza barruan koka daiteke, maitasun naturalaren eta sozializatuaren arteko banaketa eta aldi berean sentimendu pribatu edo publikoen artekobereizketa gainditu nahian.
|
Lan
honetan, era aintzindarian eta gogoangarrianerakusten da testuinguru ekonomiko, politiko eta kultural konkretu baten barruansortzen direla emozioak eta sentimenduak, ez direla inondik inora naturalak edounibertsalak. Ikuspegi horretatik, zonalde horretan jazotzen den umeen hilkortasunhandiak amen pentsamendua eta sentimenduak moldatzen dituela defendatzen du, eta emakumeek ez dutela euren ume jaioberrien heriotzagatik dolurik egiten, Mendebaldeko psikologiak iragarrita duen moduan behintzat.
|
|
Pasaia Bluesen bere baitara dago guztia bildua, immanentzia du jokaleku.Espainia haraindian geldituko da.
|
Lan
honetan azterturiko beste eleberrietan ezbezala, polizia espainolaren agerpenak esate baterako munta eskasagokoak diraErtzaintzarenak baino. Pasaia Blueseko polizia Ertzaintza da.
|
|
Testua ulertzeko azaldu behar dira bertan agertzen diren hitz eta termino historikoak; izan ere, ugari agertzen zaizkigu testu aberats honetan.
|
Lan
honetan denak aztertzeak luze joko lukeenez, hauek dira aipagarrienak:
|
|
Iruzkin bat egiteko modu asko daude, eta egile bakoitzak berea eskaintzen du.
|
Lan
honetan jaso ditugun eskema orokorrak eta jarraitzen saiatu garenak, kasu gehienetan, hemen agertzea egoki dela iruditu zaigu, irakurleari baliagarri izan dakizkion. Jakina, beti ez dago ordena estuki errespetatu beharrik eta elementu guztien agerpena ere ez da beharrezkoa, dokumentura egokitu behar diren egitura malguak izan daitezen ereduak.
|
|
1
|
Lan
honen egileek itzulita. Jatorrizko hizkuntzan:
|
|
|
Lan
honen asmoa iruzkinak euskaraz egiteko eredu xume batzuk eskaintzea da, guztiz exhaustiboak izan gabe eta ahalik eta ikuspegi zabalena erabiliz.
|
|
|
Lan
honetan Modernitate Kapitalista zorrotz aztertu duen pentsamendu ildo bati jarraitu nahi izan diogu. Beronek, bizi dugun eta bizi gaituen mundu modernoari buruzko diagnostiko bat du, diagnostiko tragikoa une askotan, eta esperantzari leiho bat ireki nahi dion irakurketa beste batzuetan (azken hau Habermas ekin batez ere).
|
|
hainbat dira bide posibleak.
|
Lan
honek euretako bati helduko dio: Weber-en identifikazioari jarraituko diogu; arrazionalizazioaren eta modernizazioaren artean ezartzen den identifikazioari, alegia.
|
|
|
Lan
honen bihotzean, beraz, arrazionalizazio gisa ezagutzen den gertakari konplexua dago. Azken batean, Weber-ek eta bere ondorengoek modernitateaz eginiko interpretazioa interesatzen zaigu:
|
2007
|
|
|
Lan
hau egiteko ez da komertzialik behar. Guk ez dugu komertzial tradizionalik, baizik eta bezeroekin harremanak dituzten pertsonak.
|
|
|
Lan
honen helburua herri baten kultura sistematikoki gorpuztea da. Hortaz, garrantzi handikoa dugu arlo eta atal guztiak ikuspegi diakronikoz jantzitaaztertzea eta azaltzea.
|
|
ikerketa burutzea eta ezagutzaren sortzea izango lirateke zientzialarien eginkizunak.
|
Lan
hau egiteko zientzialariei funtsezkoakgertatuko zaizkie ikerketarako askatasuna eta ikerketaren finantziazioa.
|
|
|
Lan
honen ikuspuntutik, hauxe nabarmendu nahi genuke: garai hartan, Autonomia Estatutuak eta Jaurlaritzaren eraketak ematen zuten aukera baliaturik (opportunity window), Estatu mailan nagusi zen ereduarekiko desberdina zenalternatiba bat bultzatu zela (eredu teknologikoa dei dezakeguna, technology pushdelakoa).
|