2010
|
|
Lehenago ere adierazi digu autoreak Augustinen pentsaera komunikabideetan erabili beharreko euskarari buruz. Orduan euskara jasoaren alde agertu zen Augustin, baina norentzat idazten zen, irakurleak
|
zer
mailatakoak ziren kontuan izanik. Oraingoan, ordea, iritzi horren aurkakoa zirudiena agertuko du, baina irakurleak kontuan hartzeko zerean, bat dator guztiz lehen esandakoarekin.
|
|
Augustinen etxean ez zen sekula egunkaririk falta, ez eta gertuko albisterik ere: aitak beti zeukan
|
zer
kontatua, zela egunkari edo aldizkarietan irakurritakoa, zela aroztegian gertatutako bitxikeria edota batzokian entzundako jakingarririk. [?] Etxean ikasi zuen, beraz, Augustinek, ohiturak ezagutu, maitatu eta gordetzen; kontuei adi egon eta entzuten; handik eta hemendik jasotako gertaerei gorputza ematen; eta hurbileko errealitatea interpretatzen eta maitatzen.
|
|
Fiskalak puntu honetaz egin zion galderak(. Zuk lehen hau eta hau esan duzu Auzmendi jaunaz. Hori horrela izan dela adierazteko
|
zer
froga duzu??) eta komandantearen ondoko erantzunak(....... ), ISILTASUNAk alegia, garbi laga zuten guardia zibil haren lekukotasunaren baliorik eza, gezur borobila bota baitzuen inolako kezka eta urduritasunik batere gabe.
|
|
Fiskala, gure alde? egon ez balitz,
|
zer
gertatuko zen? (Galdera honek, gure herritar askok Audiencia Nacional horretan aurkitu (eta aurkituko) duten giroaz arduratzera bultzatzen edo eramaten nau.
|
|
Eta azken punturaino pasa baino lehen galdera batzuk: epaia gure alde baldin bada, gu bostok libre uzten bagaituzte,
|
zer
erantzukizun izango dute elkarte bi hauek etorkizunean. Gure bidaia gastuak eta abar ordainduko al dizkigute?
|
|
–Emaizkidazu, Jauna, une bakoitzean hitz zuzen eta egokiak?. Nire prestakuntza ez zen izan, honetaz,
|
zer
galdetuko ote zidaten asmatzen saiatu eta ondoren nik zer erantzungo irudikatu e.a. Inola ere ez, alferrikako ahalegina iruditzen baitzitzaidan nondik jo zezaketen imajinatzen aritzea guztiz, misteriotsua, baitzen niretzat egoera hura eta egozten zitzaizkidan karguak!
|
|
–Emaizkidazu, Jauna, une bakoitzean hitz zuzen eta egokiak?. Nire prestakuntza ez zen izan, honetaz, zer galdetuko ote zidaten asmatzen saiatu eta ondoren nik
|
zer
erantzungo irudikatu e.a. Inola ere ez, alferrikako ahalegina iruditzen baitzitzaidan nondik jo zezaketen imajinatzen aritzea guztiz, misteriotsua, baitzen niretzat egoera hura eta egozten zitzaizkidan karguak!
|
|
Lo nengoela iratzarri ninduten. Ez dakit
|
zer
ordu zen, ilunabar aldea edo uste dut. Gelan hitz egitea debekatua egoteaz gainera, elkarri begiratu ere ez genion egin behar disgusturen (zigorren) bat jaso nahi ez bagenuen.
|
|
Nik orduan, barrutik irmo eta bero baina kanpotik erdi negarrez, hauxe esan nion: . Apaiza naizen aldetik, nire bizitzeko zentzua eta filosofia horrela epaitzen baduzu,
|
zer
erantzungo dizut honetaz eta hartaz?. Beste une batean ere, betikoak bero bero eginda nik gauza batzuen berri ez nuelako horrela esan zidan mehatxu gisa:
|
|
A/ Deklarazioak: eta besteek
|
zer
–
|
|
–Orduan zertarako behar dut abokatua?? Eta ezetz borobila eman nion deklaratzeari, epailearen aurrean egingo nuelakoan halaxe erabakia bainuen aurretik, beti ere abokatuak beste
|
zer
edo zer egitea hobe nuela sinistarazten ez bazidan. Berriz ere infernura!
|
|
–Orduan zertarako behar dut abokatua?? Eta ezetz borobila eman nion deklaratzeari, epailearen aurrean egingo nuelakoan halaxe erabakia bainuen aurretik, beti ere abokatuak beste zer edo
|
zer
egitea hobe nuela sinistarazten ez bazidan. Berriz ere infernura!
|
|
Berak ezetz, 22a, larunbata zela, berak egunero etorri beharra zuela eta egun bakar bat saltatzerik ez zuela. Horrela jakin nuen
|
zer
ordu zen eta asteko zein eguna ere. –Eskerrik asko.
|
|
Oraindik ez naute jo. Aurrerantzean,
|
zer
–Zutik egon al naiz ordu amaigabeetan ohe eta paretaren artean?
|
|
1/ esandakoa esateko izan nuen kemenagatik, nerbioek jokaldi txarra egin bazidaten ere (batzuetan berotik hotzera pasatzean gertatu izan zaidan bezala: egundoko dardarizoa, kanpotik ia sumatzerik ez dagoena), ESKERRAK eman nizkion behin eta berriz Jaunari, 2/ beste lagunentzat eskatu nuen Espirituaren argia eta kemena, eta 3/ aurrerantzean
|
zer
egin nezakeen hasi nintzen hausnartzen. Hurrengo minutuetan argi handia piztu zitzaidan barruan:
|
|
2. Auzi nagusiari edo sumarioari dagokion epaiketa amaitu da. Eta orain,
|
zer
–
|
|
eta aurtengo Otsailaren 1ean bukatu da leku berean auzipetuon hitzekin. Eta orain,
|
zer
–Bada, orain epaiaren zain gaude, gauzak oso ondo joan zirelako pozik, baina, aldi berean, Audiencia Nacional honetaz fio ez garenez, urduri.
|
|
Bi ahapaldi berriek
|
zer
esan nahi ote dute. Egin dezagun ulertze saiakera bat.
|
|
Eta universaltasunaren argumentu falaziazko hori erabiltzen dute espainolistek euskal nazionalismoaren kontra, eta argumentu falsua da (euskal kulturan, adibidez, hizkuntzan badugu aurkitzen halako aztarna bat erakusten duena kultura zahar hori birbanatzailea zela, eta da persona adierazteko lagun esaten dela). Eta espainolistek (ni ez nago obsesionatua euren kontra) euren kultura universaltzat hartzen dutenean ez dakite
|
zer
universal bihurtze klase egiten duten, ikusi besterik ez dago nolakoa den hainbatetan kultura klasiko hori (kultura klasista eskandalosua ere dela esango nuke nik), eta beste aldetik nola izango da universala kultura bat besteak ignoratzen baditu?, ezagutza universal batek, definizioz, den dena, salbuespenik gabe, ezagutzen du, baita Euskal Herria ere, eta hola..
|
|
Baina aurreratzea posibleago egiteko nik zientzia politikoaren barnean proposatu egiten dut beste zientzia bat egitea, eta da zientzia fikzioa, hipotesien bitartez ere etorkizuneko problema posibleak ikertuko lituzkeena. Zeren ez baitakigu gure umeek, gure ondorengoek,
|
zer
egingo duten.
|
|
Maitasuna da kulturen bihotzean sartu eta honeek barrutik eraldatu eta garatzeko baldintza. Maitasunak bereizi behar dau
|
zer
dan herria suntsitzen dauana eta zer garatzen dauana. Dinodan hau orokorra da, gain gainekoa, baina ikusi daiteke badagoala hor egiaren alderdia.
|
|
Maitasuna da kulturen bihotzean sartu eta honeek barrutik eraldatu eta garatzeko baldintza. Maitasunak bereizi behar dau zer dan herria suntsitzen dauana eta
|
zer
garatzen dauana. Dinodan hau orokorra da, gain gainekoa, baina ikusi daiteke badagoala hor egiaren alderdia.
|
|
Omenaldia lendabizitikeman banun ere ontzat, nere barrenak maiz galde egin dit:
|
zer
dala ta ori neretzat. Zer dala eta Euskal Erriakartu bear nau ni aintzat. Omenaldia gogoratzeanbiotza eroritzen zat.
|
|
natura eta urtaroak(. Udazkena?,. Udaberriari?...); erlijioa, txera berezia zion Arantzazuko Ama Birjinari? (. Berrogei ta amar urte Gipuzkoako Zaindari?,. Frantziskotarrak?...); euskal kultura(. Barandiaran Arantzadi?,. Manuel Lekuonari?...); kirolak(. Pelota ta pelotariak?,. Perurena indartsuari?...)...; eta,
|
zer
esanik ez, bertsolaritza.
|
|
Bizi zan arte txikien otsafranko izan du munduan, bai, a aundiak berdintzen zekinjarri ezkero onduan; oartu gera gure artetikaldegin digun orduan: txikia zanak
|
zer
neurritakoutsunea utzi duan.
|
|
–Zoriontzen zaitut biotzez, Joxe Manuel, ain ertzain edo polizitxalogarria izan zeralako. Ondoren datozenak badute zugandik
|
zer
ikasi. (...) Zoriontzen zaitut, baitere, ta bereziki, zeure betiko zaletasunari egoak zabalduz ainbat bertso eder moldatu dezulako.
|
|
Hamabost urte geroago ikusi du argia Mondragoiko kalezaiñaren bertsoak liburuak, egilearen bertso bizitzan hirugarren mugarri nagusia denak. Metafora eder bat erabilita diosku Aita Zavalak
|
zer
den liburuau:
|
|
Etsigarria dela adierazi dugu, frustragarria ere bai, behar bada, amai bako zerrenda ematea irakasleari, adieraziz
|
zer
egin behar den hizlari ona izateko. Horrek segurtasunik eza dakarkio.
|
|
Interaktibotasunaren barruan sartzen dugu gaiaren pertsonalizazioa; anekdota kasurako, ezen ezin konta daiteke anekdotarik gaia pertsonalizatu barik. Irakasgaiak berak ere horrelaxe irabaziko du izen ona, ikasleak ohartzen direnean gai horrek zuretzat, irakaslearentzat
|
zer
balio daukan; inplikatu egin zarenean, pertsonalizatu duzunean. komunikatzaile onarentzat garrantzi handiko da jarrera; zure poztasuna, zure entusiasmoa eskertu egiten du entzuleak.
|
|
24. Hona
|
zer
dioskun Joanito Dorronsorok: –Besamotza.
|
|
Urte asko ziran nik ikusi ez nuala, ta ez da arritzekoa neri zartua iruditzea, onera Oiartzunera etorri eta geroko kontuak dira ta. Emen ez dakit senideren bat edo
|
zer
eukiko zuan Errenterin. Nik ala pentsatu nuan.
|
|
35. Hona
|
zer
dioskun Aita Zavalak aldizkari horretaz: –El Bertsolariyase propagó mucho por todo el País.
|
|
harrokeriak urtu eta gangarkeriak aienatu egin ei zitzaizkion gazte nabarmenari. Antza, horrek guztiak
|
zer
pentsatua eman zien bertara baturiko batzuri:
|
|
izendatzen zuten garaiko bertsozaleek. Hona hemen
|
zer
dioen Iñaki Egañak Abarrategi bertsolariaz, euskaldun aipagarrien bere zerrenda berezian:
|
|
1 Materialismo kulturala, eta konkretuki ekonomiaren gorabehera, hartu dugunean hipotesis bezala historiaren filosofia bat desarroilatu dugu, zeinak universalki guztia ez badu esplikatzen behintzat oso fenomeno importanteak baditu argitzen, historia ekonomikoa kasu (orain arte, nik ondorioztatzen dut, izan gara gorabehera ekonomikoen jostailu, jakin gabe, ordua da ekonomia gobernatzen ikasten hasi gaitezen). Baina orain, filosofia hori oinarri harturik, galdetzen diogu geure buruari ea
|
zer
demontre egin, eta erabaki, daitekeen. Eta zientzia praktikoaren lurraldean sartzen gara bete betean, zeren, a posteriori jakin badezakegu, hutsuneak ditugun arren, garbi baitago ezen a priori ez dakigula, ez dugulako historiaren ezagutza universalik horretarako.
|
|
Nire teoria ere marxismoaren ondoren eraikia da, eta marxismoa ezagutuz, marxista ez den arren, materialista dialektikoa ez den arren (nik marxismoan teorizatutakoari galdetzen diot ea zergatik kultura batzuk jozen duten joera akumulativora eta zergatik besteek ez, eta marxistek ez dakite horri erantzuten, eta nik bai; honela erantzuten dut, joera metatzailearen kausa nagusia privazio ekonomikoa da. Orientean gertatzen zena, adibidez, eta horrekin indikatzen dut soluzioa, etorkizun denaz ez badakit arren
|
zer
gertatuko den). Jakitun naiz ezen marxismoak garrantzi handia eduki duela sortu zenetik, hainbeste ezen teologia ere kutsatu duen, baina ni ez nago teoria politiko bat teologian sartzearen alde, eta ez nago askapen teologiaren alde, izan daiteke bat betiko teologia monoteistaren aldekoa, gu kristatuasunetik, eta gero politikan ezkerrekoa, sozialismoaren aldekoa, teologia ikutu gabe.
|
|
45Hona,
|
zer
dioskun Mattin Treku bertsolariak Matxinen ahotsaz: –Panpale [Larralde] eta hori ibiltzen ziren beti.
|
|
Ez zuen izkiriatzen, ez eta irakurtzen ere. Hargatik hartze gaitza zaukan, eta
|
zer
nahi kantu xahar bazekien. Maitenik zuen kanta xaharra zen:
|
|
82Hona hemen,
|
zer
dioskun Gorka Aulestiak Joussez: –Mucho debe la literatura oral a este capitán francés de artillería en la I Guerra Mundial (19141918), que ordenado sacerdote en 1910 entró en la Compañía de Jesús en 1913 y fue profesor durante un cuarto de siglo() de la Sorbona y de varias universidades francesas.
|
|
IEne izpirituan hasten naiz pentsatzenGizonaren bizia
|
zer
gisetan denEgia ez da errex xuxen esplikatzenHainitz justizia baitute ezagutzen78
|
|
VIGerla hunetan parte izatu duenakSegur ezagutzen dik
|
zer
dituen penakGogoan baitituzte aita amen grinakBertze zonbaitek aldiz andre ta haurrenakLagun baduenakBerak ere lanakGau eta egunakIrriskuan denakZer konda behar likek hiltzen ez denak.
|
|
baino gehiago, praktikari? begiratu behar diogu, hots,
|
zer
egiten duten euskararekin. Eta, motibazioa?
|
|
Eta erantzun bat merezi duelakoan nago, eta horretarako nago ni nire filosofia universalistarekin. Badakit
|
zer
dioen san Pablok, hau da, kontuz ibili behar dela filosofiekin datozenekin, baina san Pedrok, beste epistola batean, badio nola kristauak beti gertu egon behar duela edozeineri bere fedearen arrazoiak emateko. Jarrai dezadan bada nire filosofia desarroilatzen.
|
|
Beraz, intelektualismo moralaren aldekoak bagara, ondorioztatzen da Kanten ikerketatik ezen denok garela gaiztoak, maila berean ez izan arren. Eta ez dagoela irtenbiderik, inperativo kategoriko hura, Jainkorik ez badago,
|
zer
da?. Irtenbidea?.
|
|
Irtenbidea?. Arrazoi garbia izanik ezagutza universala, hortik deduzitzen dela etika normativoa, baina misterio santu hori inexistentea bada, ondorioztatu bada halako farorik ez dagoela inon cosmos honetan, eta cosmos honetatik harutzago ez dagoela ezer,
|
zer
ondorioztatu daiteke?: bide horrek ez duela erremediorik.
|
|
Eta horrek erakusten du aurretik, a priori, Jesusek erabakitzen zuela. Ez da bakarrik zekiela
|
zer
gertatuko zen, erabaki egiten zuen zer gertatuko zen. Ez zen profeta soil bat bakarrik, gehiago zen (da den hori).
|
|
Eta horrek erakusten du aurretik, a priori, Jesusek erabakitzen zuela. Ez da bakarrik zekiela zer gertatuko zen, erabaki egiten zuen
|
zer
gertatuko zen. Ez zen profeta soil bat bakarrik, gehiago zen (da den hori).
|
|
Ez zen profeta soil bat bakarrik, gehiago zen (da den hori). Eta erabakitzen duenak indukzio perfektua eginez badaki
|
zer
gertatuko den, a priori, eta horrek erran nahi du ezen Jesusek baduela ezagutza a prioristikoa, ezagutza universala, esperiencia material orotik gain dagoena. Eta halako ezagutza edukitzeak, Kanten terminologia hartuz, erran nahi du metafisika posible bazaiola Jesusi.
|
|
Zertan bihurtzen dute gure fedea?, maitasunezko poemak idazten
|
zer
demostratzen dute?. Maitasunari buruzko liburuak idazten, oso poetikoak eta hola?.
|
|
Beste pasajeak dakusate direla intentzio teologikoarekin eginak, ez dira beraz testimonioak, beste pasaje bat diote gezurra dela Jesusek esan zuela hori (hau da Bera dela bidea, egia eta bizia), eta hola. Eta nik behin galdetu nion bati ea
|
zer
tendentzia zegoen estudio horietan, akaso ebangelio kanonikoak besteen mailara ekartzea?, apocrifoen mailara?. Hori oso larria litzateke.
|
|
sekretupean edo isilik gordetzea zin egin zutela? Baina
|
zer
arazo zen hori. Isiltasun harrigarria; inork ez zuen hartaz ahotik ezer atera nahi izan.
|
|
(TG 216). . Zeruan bakarrik jakingo duzu
|
zer
zaren niretzat. Niretzat lira bat, kantu bat zara?
|
|
dorretxea iztean be? Han bai sentitzen zala pozik bere gustuko esku-lanak egin eta liburuak irakurri eta
|
zer
esanik ez otoitzerako!
|
|
13 Faustine (emakumezko pertsonaia nagusia) eta Delphine:
|
zer
daukate biek komunean, biak eskalatzaile, ekologista eta abar izatetik aparte. Zenbat biografia dago zure eleberrian?
|
|
zirraragarri topatu dut bikoiztasun horrekin jolastea? jendeak galdetzea
|
zer
den biografikoa eta zer ez?
|
|
zirraragarri topatu dut bikoiztasun horrekin jolastea? jendeak galdetzea zer den biografikoa eta
|
zer
ez?
|
|
16.Eta
|
zer
dela eta Miss Nyet Publishing etxea?
|
|
20 Etorkizunean
|
zer
–Beste eleberriren bat?
|
|
Egun hartan, lotara joan nintzenean, ideia burutik ezin kenduta ibili nintzen eta amets garratz bat izan nuen. Biharamunean, jada, banekien
|
zer
istorio kontatu behar nuen. Norabide berri bat nuen eta, hala, den dena Euskal Herrian kokatu zen?
|
|
Buruan nuena terrorismoaren gaiari buruzko thriller politikoa idaztea zen, akzioz eta abenturaz betea (eta maitasun pixka bat ere noski, zeren eta
|
zer
litzateke bizitza maitasunik gabe?). Egia esan, amerikarrek idatzitako thrillerrak irakurri ondoren, beti gai berak lantzen dituztela konturatu nintzen:
|
2011
|
|
Horretaz gain, eta proiektu gisa, Bettiri Beteluren inguruko liburu bat egin nahiko lukete. Barne informazioari begira, urtean bitan edo hirutan kaleratzen duten Begi
|
zer
berri izeneko aldizkari elebiduna daukate.
|
|
Aurten Donibane Lohizuneko Begiraleak elkarteak 75 urte bete ditu eta baita airoski ospatu ere. Egia erraiteko, bazuten
|
zer
ospatu, 75 urte hauetan euskararen eta euskal kulturaren alde lan ainitz eginak baitira. Epaitu ezazu zeuk, irakurle.
|
|
Behin zuhaitz eskasaz oharturik, hain maite zuen herri hori hil zorian zegoela ebatzi zuen. Eta
|
zer
eginik ez zeukanez erabaki zuen arazoa sendotzen. Nik ere gazte izanagatik, bakarti baten bizitza neraman eta banekien bakartien arimak leunki hunkitzen.
|
|
Eta egun baten Julenek harrapatu egin ninduan kalean, gogoratzen naz non, Artabide kalean, gaur zaharren egoitza dagoan lekuan, esanez:
|
zer
edo zer egingo dozu Karmelerako?
|
|
Eta egun baten Julenek harrapatu egin ninduan kalean, gogoratzen naz non, Artabide kalean, gaur zaharren egoitza dagoan lekuan, esanez: zer edo
|
zer
egingo dozu Karmelerako?
|
|
Helburu horrekin, Bizkaian erreferente diren zenbait entitatetara zuzentzen ari gara, proiektuan parte hartzeko euren prestutasuna adieraz diezaguten eta, era berean,
|
zer
modutan izan litekeen bideragarri parte hartze hori proposa diezaguten.
|
|
Lehen zatika profetei esan eutsena orain osorik esan deusku, bere Semea, guztia dana, emon euskunean. Baina orain, antzinako erara itaundu eta nik erantzutea edo berari ezer iragartea leukenak, zelanbait Kristo barriro emoteko eskatzea litzake,
|
zer
sinistu geiago eskatu eta fedean uts egitea, fede guztia Kristogan emonik dagoan ezkero. Olan irain andia egingo leuskio nire Seme maiteari?.
|
|
Eskritura Santuaren zati bat irakurri, galdera hau eginez: Bibliako testu honek berez
|
zer
dino. Bestela arrisku bat daukagu Bibliako testuak beti geure erara erabilteko.
|
|
Honelako itauna geure buruari eginda: Testu honek
|
zer
dinosku gaur guri. Jaunaren berbea ez da iraganaldiko gauza bat, gaur be guregana datorkigu erantzunaren bila.
|
|
Handik denbora gitxira pertsona berak motibo bera aitatu eutsanean, ostera, haserre baten purrustadaka hasi jakun. Hor bitartean
|
zer
edo zer jazo zala igarri genduan, baina ez genkian zer. Tarte hori nahiko laburra izan zalakoan nago, baina berak kazetari batek eginiko elkarrizketari erantzunez, sei hilabete edo izango zirala dino.
|
|
Handik denbora gitxira pertsona berak motibo bera aitatu eutsanean, ostera, haserre baten purrustadaka hasi jakun. Hor bitartean zer edo
|
zer
jazo zala igarri genduan, baina ez genkian zer. Tarte hori nahiko laburra izan zalakoan nago, baina berak kazetari batek eginiko elkarrizketari erantzunez, sei hilabete edo izango zirala dino.
|
|
Handik denbora gitxira pertsona berak motibo bera aitatu eutsanean, ostera, haserre baten purrustadaka hasi jakun. Hor bitartean zer edo zer jazo zala igarri genduan, baina ez genkian
|
zer
. Tarte hori nahiko laburra izan zalakoan nago, baina berak kazetari batek eginiko elkarrizketari erantzunez, sei hilabete edo izango zirala dino.
|
|
Amerika. Han idatziz jarri zuen
|
zer
den hizkuntza bakoitza. –Cada lengua brota de la boca más desdentada y tenebrosa como una riqueza.
|
|
Altxor handia da bere testuetan Danielak utzi diguna. Denok badaukagu
|
zer
ikasi testu horietan. Elkar argitaletxerako ere, euskal kultura eta etnografiazko zenbait liburu itzuli ditu espainoletik frantsesera.
|
|
Marseillako andere ezkondu nahia, horra nun den Vitalis gillotinatia; amari egiteko
|
zer
akzionia, martier hil onduan zuk laurdengatia!
|
|
Baiña doai guzti oneek ez dira naiko bere lana argitzeko. Bada or beste
|
zer
bat, esandako guztien bizi indarra: –Beti izan naz ni jakingurekoa?.
|
|
Euskera batuaren billa, in: Idazlan guztiak, 145 or.; Zuk
|
zer
dezu, Arantzazu?, 172 or.; Luis Mitxelana jaunari Errenderiara, 188 or.; Euskaltzaleen batzar gogoangarria, 10 or.; osotu bageak, 168 or., etab.). Beste batzuetan idazlan laburretan egingo du egiaren alde eta arinkeriaz idatzitako idazlanen aurka, umore tanto batzuk ere isuriz (ik. Norentzat da arrikada ori?, 850 or.; Kontu adarjotzailleekin eta borbonkeriekin, 179 or.; Txotxolokeriak salatu eta txotxolokeriak egin, 182, etab.). Beste batzuetan euskal literaturako balioak aurkituz joango da, edota ahazturik nahiz bazterturiz daudenak berraurkituz.
|
|
Baina geroago egin zuen eta hil zenean eskuizkribuan utzi zigun beste itzulpen bere bereaz
|
zer
edo zer esan nahi nuke:
|
|
Baina geroago egin zuen eta hil zenean eskuizkribuan utzi zigun beste itzulpen bere bereaz zer edo
|
zer
esan nahi nuke:
|
|
Bermeoko astodunak Bilborantza datoz. Mungiatik aurrera, Txorierrin sartuta, Artxanda ganera igon dabenean, ona
|
zer
di, oan bertsoak:
|
|
Meza liburuetako irakurgaien arteko salmoak ere bateratu egin ziren hainbatean. Hasiera batean, atalka argitaratu ziren lanak,
|
zer
nolako erantzuna jasotzen zuten ikusi ostean azken orrazketak egiteko asmoz.
|
|
Eta egokitu ere, oso zehatz eta ederto. Horretarako,
|
zer
esanik ez, salmo bakoitzak eskatzen zuen musikamota kantatuz egin behar lana. Nik behin baino sarriago erabili izan dut, eta barruan eskaintzen duen erritmoaren doinua gozatu.
|
|
Thérèseren azkena lar gainean dagoala sumatzean, lur jota geratzen da Lucie. Ez daki
|
zer
egin be! Bere burua hiltzearren edo Thérèseren destinoaz bat egitearren, honen tuberkulosiaz kutsatutako gorroak irunsten ditu?
|
|
Batetik, hitzik erabilienak aukeratu behar ziren, benetan jendearentzat lagungarri egiteko. Bestetik, aldez aurretik egokiro erabaki behar zen, baita,
|
zer
nolako definizioak eskaini ere.
|
|
Agian beste modu batera ere esan genezake, gure amamak esaten zuen moduan: ?
|
zer
jan hura izan?. Hizkuntza ez delako soilik adierazpide, komunikatzeko tresna edo lanabes.
|
|
Jakitun gara enpresa hau ez dela zati baterakoa. Imajina dezakegun egoeretatik onenean ere oraindik egongo
|
zer
konpondu. Ez garelako ari hizkuntza bakar baten egoeraz.
|
|
Begiak ireki nahi ditut mundua zabaltzeko.Ez da nahikoa begiratzea.Ez da nahikoa begiratuan isilik egotea.Beste zerbait behar da ikusteko,
|
zer
garen munduan eta zer den mundua gugan, zer zor ditugun eman zaigun guztiarengatik.Soa urrun nahi dugu beti, begiz joak begiak, ispilua ispiluaren kontra, garen osotasuna ikus dezagun, eta barrurago ere bai, mehatxuraino kasik.Parez pare jartzen gara munduaren aurrean, ordu guztien kontra eta negarrez zirtzilduak, ezinean ez ikusiarena eginez, bagoazela aurrera betiko ibai aldakorrean, bagoazela ...
|
|
Begiak ireki nahi ditut mundua zabaltzeko.Ez da nahikoa begiratzea.Ez da nahikoa begiratuan isilik egotea.Beste zerbait behar da ikusteko, zer garen munduan eta
|
zer
den mundua gugan, zer zor ditugun eman zaigun guztiarengatik.Soa urrun nahi dugu beti, begiz joak begiak, ispilua ispiluaren kontra, garen osotasuna ikus dezagun, eta barrurago ere bai, mehatxuraino kasik.Parez pare jartzen gara munduaren aurrean, ordu guztien kontra eta negarrez zirtzilduak, ezinean ez ikusiarena eginez, bagoazela aurrera betiko ibai aldakorrean, bagoazela betiko erruki nahi bat...
|
|
Begiak ireki nahi ditut mundua zabaltzeko.Ez da nahikoa begiratzea.Ez da nahikoa begiratuan isilik egotea.Beste zerbait behar da ikusteko, zer garen munduan eta zer den mundua gugan,
|
zer
zor ditugun eman zaigun guztiarengatik.Soa urrun nahi dugu beti, begiz joak begiak, ispilua ispiluaren kontra, garen osotasuna ikus dezagun, eta barrurago ere bai, mehatxuraino kasik.Parez pare jartzen gara munduaren aurrean, ordu guztien kontra eta negarrez zirtzilduak, ezinean ez ikusiarena eginez, bagoazela aurrera betiko ibai aldakorrean, bagoazela betiko erruki nahi baten bila.Begiratzeak ez...
|
|
Arbolaren dantzan ezereza.Loreak ezkon jaietan pozez lehertuak.Begira dagoenak badaki maitasuna ez delaeuria bezala erortzen, intzirika.Zuk, begira zauzkadan horrek,
|
zer
eskatzen didazu. Besarkada baten erloju galdua. Esan ezin diren hitzen ukendua edo ogena. Nik ez dakit zure irinetan salbatzen, nik ez dut nahi zure borondatean galdu.Zer besterik daukazu niretzat gordean. Beti zain egoteak abaildu egiten du mintzoa, herdoildu egiten du ihintzaren urdintasuna.Bularretan lepo zaude eta maite dut zure maitasuna, zuk sortzen dituzun hondartzen zorabioa.Baina euriak,...
|
|
Gero otoitza
|
zer
dan eta zelan egin be bai,, lectio divina, azpimarratuz.
|
|
Eurak eta ez beste inork ez dauko hemen eskubiderik erabakitzeko nork jaio behar dauan eta nork ez esateko. Nork bizirik jarraitu eta nork ez,
|
zer
dan politikoki zuzena eta zer ez, zer dan Elizaren betebeharra eta zer ez. Gorrotoz beterik eta inbidiaz jota kukurruka ari dira?
|
|
Eurak eta ez beste inork ez dauko hemen eskubiderik erabakitzeko nork jaio behar dauan eta nork ez esateko. Nork bizirik jarraitu eta nork ez, zer dan politikoki zuzena eta
|
zer
ez, zer dan Elizaren betebeharra eta zer ez. Gorrotoz beterik eta inbidiaz jota kukurruka ari dira?
|
|
Eurak eta ez beste inork ez dauko hemen eskubiderik erabakitzeko nork jaio behar dauan eta nork ez esateko. Nork bizirik jarraitu eta nork ez, zer dan politikoki zuzena eta zer ez,
|
zer
dan Elizaren betebeharra eta zer ez. Gorrotoz beterik eta inbidiaz jota kukurruka ari dira?
|
|
Eurak eta ez beste inork ez dauko hemen eskubiderik erabakitzeko nork jaio behar dauan eta nork ez esateko. Nork bizirik jarraitu eta nork ez, zer dan politikoki zuzena eta zer ez, zer dan Elizaren betebeharra eta
|
zer
ez. Gorrotoz beterik eta inbidiaz jota kukurruka ari dira?
|
|
Gu langoxea zen Bittor eta horregatik dugu handia, Aitajauna. Gure hutsune, bere hutsune eta guzti
|
zer
aztertu badagoela, non arakatu badagoela erakutsi izan digulako. Ospe zuri Bittor!
|
|
Euskeraren eremuan ospel xamar genuen Alderdia. Aita
|
zer
egin duzu oi zure semea, erderan hasi duzu ai dohakabea. Juan Ajuriagerra Euzko Alderdi Jeltzaleko gidaritzakoa, otxandiorra jatorriz.
|
|
Euskara eta kantua batera joan dira Ondarroan. Hona
|
zer
dinoan honetaz Txominek: –Ondarroa herri kantaria izan da.
|
|
–Filosofiako Logica eta Critica eta Teologiako Dogma eta Moral irakasgai eta ikasgaiak latinez, bestelako irakasgai eta ikasgaiak gaztelaniaz.. Frantses apur bat, grekoa
|
zer
edo zer eta hebreera apur bat. (?) Zertxobait mugitzen hasi zen jendea.
|
|
–Filosofiako Logica eta Critica eta Teologiako Dogma eta Moral irakasgai eta ikasgaiak latinez, bestelako irakasgai eta ikasgaiak gaztelaniaz.. Frantses apur bat, grekoa zer edo
|
zer
eta hebreera apur bat. (?) Zertxobait mugitzen hasi zen jendea.
|