Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 371

2010
‎Lehenago ere adierazi digu autoreak Augustinen pentsaera komunikabideetan erabili beharreko euskarari buruz. Orduan euskara jasoaren alde agertu zen Augustin, baina norentzat idazten zen, irakurleak zer mailatakoak ziren kontuan izanik. Oraingoan, ordea, iritzi horren aurkakoa zirudiena agertuko du, baina irakurleak kontuan hartzeko zerean, bat dator guztiz lehen esandakoarekin.
‎Augustinen etxean ez zen sekula egunkaririk falta, ez eta gertuko albisterik ere: aitak beti zeukan zer kontatua, zela egunkari edo aldizkarietan irakurritakoa, zela aroztegian gertatutako bitxikeria edota batzokian entzundako jakingarririk. [?] Etxean ikasi zuen, beraz, Augustinek, ohiturak ezagutu, maitatu eta gordetzen; kontuei adi egon eta entzuten; handik eta hemendik jasotako gertaerei gorputza ematen; eta hurbileko errealitatea interpretatzen eta maitatzen.
‎Fiskalak puntu honetaz egin zion galderak(. Zuk lehen hau eta hau esan duzu Auzmendi jaunaz. Hori horrela izan dela adierazteko zer froga duzu??) eta komandantearen ondoko erantzunak(....... ), ISILTASUNAk alegia, garbi laga zuten guardia zibil haren lekukotasunaren baliorik eza, gezur borobila bota baitzuen inolako kezka eta urduritasunik batere gabe.
‎Fiskala, gure alde? egon ez balitz, zer gertatuko zen? (Galdera honek, gure herritar askok Audiencia Nacional horretan aurkitu (eta aurkituko) duten giroaz arduratzera bultzatzen edo eramaten nau.
‎Eta azken punturaino pasa baino lehen galdera batzuk: epaia gure alde baldin bada, gu bostok libre uzten bagaituzte, zer erantzukizun izango dute elkarte bi hauek etorkizunean. Gure bidaia gastuak eta abar ordainduko al dizkigute?
‎–Emaizkidazu, Jauna, une bakoitzean hitz zuzen eta egokiak?. Nire prestakuntza ez zen izan, honetaz, zer galdetuko ote zidaten asmatzen saiatu eta ondoren nik zer erantzungo irudikatu e.a. Inola ere ez, alferrikako ahalegina iruditzen baitzitzaidan nondik jo zezaketen imajinatzen aritzea guztiz, misteriotsua, baitzen niretzat egoera hura eta egozten zitzaizkidan karguak!
‎–Emaizkidazu, Jauna, une bakoitzean hitz zuzen eta egokiak?. Nire prestakuntza ez zen izan, honetaz, zer galdetuko ote zidaten asmatzen saiatu eta ondoren nik zer erantzungo irudikatu e.a. Inola ere ez, alferrikako ahalegina iruditzen baitzitzaidan nondik jo zezaketen imajinatzen aritzea guztiz, misteriotsua, baitzen niretzat egoera hura eta egozten zitzaizkidan karguak!
‎Lo nengoela iratzarri ninduten. Ez dakit zer ordu zen, ilunabar aldea edo uste dut. Gelan hitz egitea debekatua egoteaz gainera, elkarri begiratu ere ez genion egin behar disgusturen (zigorren) bat jaso nahi ez bagenuen.
‎Nik orduan, barrutik irmo eta bero baina kanpotik erdi negarrez, hauxe esan nion: . Apaiza naizen aldetik, nire bizitzeko zentzua eta filosofia horrela epaitzen baduzu, zer erantzungo dizut honetaz eta hartaz?. Beste une batean ere, betikoak bero bero eginda nik gauza batzuen berri ez nuelako horrela esan zidan mehatxu gisa:
‎A/ Deklarazioak: eta besteek zer
‎–Orduan zertarako behar dut abokatua?? Eta ezetz borobila eman nion deklaratzeari, epailearen aurrean egingo nuelakoan halaxe erabakia bainuen aurretik, beti ere abokatuak beste zer edo zer egitea hobe nuela sinistarazten ez bazidan. Berriz ere infernura!
‎–Orduan zertarako behar dut abokatua?? Eta ezetz borobila eman nion deklaratzeari, epailearen aurrean egingo nuelakoan halaxe erabakia bainuen aurretik, beti ere abokatuak beste zer edo zer egitea hobe nuela sinistarazten ez bazidan. Berriz ere infernura!
‎Berak ezetz, 22a, larunbata zela, berak egunero etorri beharra zuela eta egun bakar bat saltatzerik ez zuela. Horrela jakin nuen zer ordu zen eta asteko zein eguna ere. –Eskerrik asko.
‎Oraindik ez naute jo. Aurrerantzean, zer –Zutik egon al naiz ordu amaigabeetan ohe eta paretaren artean?
‎1/ esandakoa esateko izan nuen kemenagatik, nerbioek jokaldi txarra egin bazidaten ere (batzuetan berotik hotzera pasatzean gertatu izan zaidan bezala: egundoko dardarizoa, kanpotik ia sumatzerik ez dagoena), ESKERRAK eman nizkion behin eta berriz Jaunari, 2/ beste lagunentzat eskatu nuen Espirituaren argia eta kemena, eta 3/ aurrerantzean zer egin nezakeen hasi nintzen hausnartzen. Hurrengo minutuetan argi handia piztu zitzaidan barruan:
‎2. Auzi nagusiari edo sumarioari dagokion epaiketa amaitu da. Eta orain, zer
‎eta aurtengo Otsailaren 1ean bukatu da leku berean auzipetuon hitzekin. Eta orain, zer –Bada, orain epaiaren zain gaude, gauzak oso ondo joan zirelako pozik, baina, aldi berean, Audiencia Nacional honetaz fio ez garenez, urduri.
‎Bi ahapaldi berriek zer esan nahi ote dute. Egin dezagun ulertze saiakera bat.
‎Eta universaltasunaren argumentu falaziazko hori erabiltzen dute espainolistek euskal nazionalismoaren kontra, eta argumentu falsua da (euskal kulturan, adibidez, hizkuntzan badugu aurkitzen halako aztarna bat erakusten duena kultura zahar hori birbanatzailea zela, eta da persona adierazteko lagun esaten dela). Eta espainolistek (ni ez nago obsesionatua euren kontra) euren kultura universaltzat hartzen dutenean ez dakite zer universal bihurtze klase egiten duten, ikusi besterik ez dago nolakoa den hainbatetan kultura klasiko hori (kultura klasista eskandalosua ere dela esango nuke nik), eta beste aldetik nola izango da universala kultura bat besteak ignoratzen baditu?, ezagutza universal batek, definizioz, den dena, salbuespenik gabe, ezagutzen du, baita Euskal Herria ere, eta hola..
‎Baina aurreratzea posibleago egiteko nik zientzia politikoaren barnean proposatu egiten dut beste zientzia bat egitea, eta da zientzia fikzioa, hipotesien bitartez ere etorkizuneko problema posibleak ikertuko lituzkeena. Zeren ez baitakigu gure umeek, gure ondorengoek, zer egingo duten.
‎Maitasuna da kulturen bihotzean sartu eta honeek barrutik eraldatu eta garatzeko baldintza. Maitasunak bereizi behar dau zer dan herria suntsitzen dauana eta zer garatzen dauana. Dinodan hau orokorra da, gain gainekoa, baina ikusi daiteke badagoala hor egiaren alderdia.
‎Maitasuna da kulturen bihotzean sartu eta honeek barrutik eraldatu eta garatzeko baldintza. Maitasunak bereizi behar dau zer dan herria suntsitzen dauana eta zer garatzen dauana. Dinodan hau orokorra da, gain gainekoa, baina ikusi daiteke badagoala hor egiaren alderdia.
‎Omenaldia lendabizitikeman banun ere ontzat, nere barrenak maiz galde egin dit: zer dala ta ori neretzat. Zer dala eta Euskal Erriakartu bear nau ni aintzat. Omenaldia gogoratzeanbiotza eroritzen zat.
‎natura eta urtaroak(. Udazkena?,. Udaberriari?...); erlijioa, txera berezia zion Arantzazuko Ama Birjinari? (. Berrogei ta amar urte Gipuzkoako Zaindari?,. Frantziskotarrak?...); euskal kultura(. Barandiaran Arantzadi?,. Manuel Lekuonari?...); kirolak(. Pelota ta pelotariak?,. Perurena indartsuari?...)...; eta, zer esanik ez, bertsolaritza.
‎Bizi zan arte txikien otsafranko izan du munduan, bai, a aundiak berdintzen zekinjarri ezkero onduan; oartu gera gure artetikaldegin digun orduan: txikia zanak zer neurritakoutsunea utzi duan.
‎–Zoriontzen zaitut biotzez, Joxe Manuel, ain ertzain edo polizitxalogarria izan zeralako. Ondoren datozenak badute zugandik zer ikasi. (...) Zoriontzen zaitut, baitere, ta bereziki, zeure betiko zaletasunari egoak zabalduz ainbat bertso eder moldatu dezulako.
‎Hamabost urte geroago ikusi du argia Mondragoiko kalezaiñaren bertsoak liburuak, egilearen bertso bizitzan hirugarren mugarri nagusia denak. Metafora eder bat erabilita diosku Aita Zavalak zer den liburuau:
‎Etsigarria dela adierazi dugu, frustragarria ere bai, behar bada, amai bako zerrenda ematea irakasleari, adieraziz zer egin behar den hizlari ona izateko. Horrek segurtasunik eza dakarkio.
‎Interaktibotasunaren barruan sartzen dugu gaiaren pertsonalizazioa; anekdota kasurako, ezen ezin konta daiteke anekdotarik gaia pertsonalizatu barik. Irakasgaiak berak ere horrelaxe irabaziko du izen ona, ikasleak ohartzen direnean gai horrek zuretzat, irakaslearentzat zer balio daukan; inplikatu egin zarenean, pertsonalizatu duzunean. komunikatzaile onarentzat garrantzi handiko da jarrera; zure poztasuna, zure entusiasmoa eskertu egiten du entzuleak.
‎24. Hona zer dioskun Joanito Dorronsorok: –Besamotza.
‎Urte asko ziran nik ikusi ez nuala, ta ez da arritzekoa neri zartua iruditzea, onera Oiartzunera etorri eta geroko kontuak dira ta. Emen ez dakit senideren bat edo zer eukiko zuan Errenterin. Nik ala pentsatu nuan.
‎35. Hona zer dioskun Aita Zavalak aldizkari horretaz: –El Bertsolariyase propagó mucho por todo el País.
‎harrokeriak urtu eta gangarkeriak aienatu egin ei zitzaizkion gazte nabarmenari. Antza, horrek guztiak zer pentsatua eman zien bertara baturiko batzuri:
‎izendatzen zuten garaiko bertsozaleek. Hona hemen zer dioen Iñaki Egañak Abarrategi bertsolariaz, euskaldun aipagarrien bere zerrenda berezian:
‎1 Materialismo kulturala, eta konkretuki ekonomiaren gorabehera, hartu dugunean hipotesis bezala historiaren filosofia bat desarroilatu dugu, zeinak universalki guztia ez badu esplikatzen behintzat oso fenomeno importanteak baditu argitzen, historia ekonomikoa kasu (orain arte, nik ondorioztatzen dut, izan gara gorabehera ekonomikoen jostailu, jakin gabe, ordua da ekonomia gobernatzen ikasten hasi gaitezen). Baina orain, filosofia hori oinarri harturik, galdetzen diogu geure buruari ea zer demontre egin, eta erabaki, daitekeen. Eta zientzia praktikoaren lurraldean sartzen gara bete betean, zeren, a posteriori jakin badezakegu, hutsuneak ditugun arren, garbi baitago ezen a priori ez dakigula, ez dugulako historiaren ezagutza universalik horretarako.
‎Nire teoria ere marxismoaren ondoren eraikia da, eta marxismoa ezagutuz, marxista ez den arren, materialista dialektikoa ez den arren (nik marxismoan teorizatutakoari galdetzen diot ea zergatik kultura batzuk jozen duten joera akumulativora eta zergatik besteek ez, eta marxistek ez dakite horri erantzuten, eta nik bai; honela erantzuten dut, joera metatzailearen kausa nagusia privazio ekonomikoa da. Orientean gertatzen zena, adibidez, eta horrekin indikatzen dut soluzioa, etorkizun denaz ez badakit arren zer gertatuko den). Jakitun naiz ezen marxismoak garrantzi handia eduki duela sortu zenetik, hainbeste ezen teologia ere kutsatu duen, baina ni ez nago teoria politiko bat teologian sartzearen alde, eta ez nago askapen teologiaren alde, izan daiteke bat betiko teologia monoteistaren aldekoa, gu kristatuasunetik, eta gero politikan ezkerrekoa, sozialismoaren aldekoa, teologia ikutu gabe.
‎45Hona, zer dioskun Mattin Treku bertsolariak Matxinen ahotsaz: –Panpale [Larralde] eta hori ibiltzen ziren beti.
‎Ez zuen izkiriatzen, ez eta irakurtzen ere. Hargatik hartze gaitza zaukan, eta zer nahi kantu xahar bazekien. Maitenik zuen kanta xaharra zen:
‎82Hona hemen, zer dioskun Gorka Aulestiak Joussez: –Mucho debe la literatura oral a este capitán francés de artillería en la I Guerra Mundial (19141918), que ordenado sacerdote en 1910 entró en la Compañía de Jesús en 1913 y fue profesor durante un cuarto de siglo() de la Sorbona y de varias universidades francesas.
‎IEne izpirituan hasten naiz pentsatzenGizonaren bizia zer gisetan denEgia ez da errex xuxen esplikatzenHainitz justizia baitute ezagutzen78
‎VIGerla hunetan parte izatu duenakSegur ezagutzen dik zer dituen penakGogoan baitituzte aita amen grinakBertze zonbaitek aldiz andre ta haurrenakLagun baduenakBerak ere lanakGau eta egunakIrriskuan denakZer konda behar likek hiltzen ez denak.
‎baino gehiago, praktikari? begiratu behar diogu, hots, zer egiten duten euskararekin. Eta, motibazioa?
‎Eta erantzun bat merezi duelakoan nago, eta horretarako nago ni nire filosofia universalistarekin. Badakit zer dioen san Pablok, hau da, kontuz ibili behar dela filosofiekin datozenekin, baina san Pedrok, beste epistola batean, badio nola kristauak beti gertu egon behar duela edozeineri bere fedearen arrazoiak emateko. Jarrai dezadan bada nire filosofia desarroilatzen.
‎Beraz, intelektualismo moralaren aldekoak bagara, ondorioztatzen da Kanten ikerketatik ezen denok garela gaiztoak, maila berean ez izan arren. Eta ez dagoela irtenbiderik, inperativo kategoriko hura, Jainkorik ez badago, zer da?. Irtenbidea?.
‎Irtenbidea?. Arrazoi garbia izanik ezagutza universala, hortik deduzitzen dela etika normativoa, baina misterio santu hori inexistentea bada, ondorioztatu bada halako farorik ez dagoela inon cosmos honetan, eta cosmos honetatik harutzago ez dagoela ezer, zer ondorioztatu daiteke?: bide horrek ez duela erremediorik.
‎Eta horrek erakusten du aurretik, a priori, Jesusek erabakitzen zuela. Ez da bakarrik zekiela zer gertatuko zen, erabaki egiten zuen zer gertatuko zen. Ez zen profeta soil bat bakarrik, gehiago zen (da den hori).
‎Eta horrek erakusten du aurretik, a priori, Jesusek erabakitzen zuela. Ez da bakarrik zekiela zer gertatuko zen, erabaki egiten zuen zer gertatuko zen. Ez zen profeta soil bat bakarrik, gehiago zen (da den hori).
‎Ez zen profeta soil bat bakarrik, gehiago zen (da den hori). Eta erabakitzen duenak indukzio perfektua eginez badaki zer gertatuko den, a priori, eta horrek erran nahi du ezen Jesusek baduela ezagutza a prioristikoa, ezagutza universala, esperiencia material orotik gain dagoena. Eta halako ezagutza edukitzeak, Kanten terminologia hartuz, erran nahi du metafisika posible bazaiola Jesusi.
‎Zertan bihurtzen dute gure fedea?, maitasunezko poemak idazten zer demostratzen dute?. Maitasunari buruzko liburuak idazten, oso poetikoak eta hola?.
‎Beste pasajeak dakusate direla intentzio teologikoarekin eginak, ez dira beraz testimonioak, beste pasaje bat diote gezurra dela Jesusek esan zuela hori (hau da Bera dela bidea, egia eta bizia), eta hola. Eta nik behin galdetu nion bati ea zer tendentzia zegoen estudio horietan, akaso ebangelio kanonikoak besteen mailara ekartzea?, apocrifoen mailara?. Hori oso larria litzateke.
‎sekretupean edo isilik gordetzea zin egin zutela? Baina zer arazo zen hori. Isiltasun harrigarria; inork ez zuen hartaz ahotik ezer atera nahi izan.
‎(TG 216). . Zeruan bakarrik jakingo duzu zer zaren niretzat. Niretzat lira bat, kantu bat zara?
‎dorretxea iztean be? Han bai sentitzen zala pozik bere gustuko esku-lanak egin eta liburuak irakurri eta zer esanik ez otoitzerako!
‎13 Faustine (emakumezko pertsonaia nagusia) eta Delphine: zer daukate biek komunean, biak eskalatzaile, ekologista eta abar izatetik aparte. Zenbat biografia dago zure eleberrian?
‎zirraragarri topatu dut bikoiztasun horrekin jolastea? jendeak galdetzea zer den biografikoa eta zer ez?
‎zirraragarri topatu dut bikoiztasun horrekin jolastea? jendeak galdetzea zer den biografikoa eta zer ez?
‎16.Eta zer dela eta Miss Nyet Publishing etxea?
‎20 Etorkizunean zer –Beste eleberriren bat?
‎Egun hartan, lotara joan nintzenean, ideia burutik ezin kenduta ibili nintzen eta amets garratz bat izan nuen. Biharamunean, jada, banekien zer istorio kontatu behar nuen. Norabide berri bat nuen eta, hala, den dena Euskal Herrian kokatu zen?
‎Buruan nuena terrorismoaren gaiari buruzko thriller politikoa idaztea zen, akzioz eta abenturaz betea (eta maitasun pixka bat ere noski, zeren eta zer litzateke bizitza maitasunik gabe?). Egia esan, amerikarrek idatzitako thrillerrak irakurri ondoren, beti gai berak lantzen dituztela konturatu nintzen:
2011
‎Horretaz gain, eta proiektu gisa, Bettiri Beteluren inguruko liburu bat egin nahiko lukete. Barne informazioari begira, urtean bitan edo hirutan kaleratzen duten Begi zer berri izeneko aldizkari elebiduna daukate.
‎Aurten Donibane Lohizuneko Begiraleak elkarteak 75 urte bete ditu eta baita airoski ospatu ere. Egia erraiteko, bazuten zer ospatu, 75 urte hauetan euskararen eta euskal kulturaren alde lan ainitz eginak baitira. Epaitu ezazu zeuk, irakurle.
‎Behin zuhaitz eskasaz oharturik, hain maite zuen herri hori hil zorian zegoela ebatzi zuen. Eta zer eginik ez zeukanez erabaki zuen arazoa sendotzen. Nik ere gazte izanagatik, bakarti baten bizitza neraman eta banekien bakartien arimak leunki hunkitzen.
‎Eta egun baten Julenek harrapatu egin ninduan kalean, gogoratzen naz non, Artabide kalean, gaur zaharren egoitza dagoan lekuan, esanez: zer edo zer egingo dozu Karmelerako?
‎Eta egun baten Julenek harrapatu egin ninduan kalean, gogoratzen naz non, Artabide kalean, gaur zaharren egoitza dagoan lekuan, esanez: zer edo zer egingo dozu Karmelerako?
‎Helburu horrekin, Bizkaian erreferente diren zenbait entitatetara zuzentzen ari gara, proiektuan parte hartzeko euren prestutasuna adieraz diezaguten eta, era berean, zer modutan izan litekeen bideragarri parte hartze hori proposa diezaguten.
‎Lehen zatika profetei esan eutsena orain osorik esan deusku, bere Semea, guztia dana, emon euskunean. Baina orain, antzinako erara itaundu eta nik erantzutea edo berari ezer iragartea leukenak, zelanbait Kristo barriro emoteko eskatzea litzake, zer sinistu geiago eskatu eta fedean uts egitea, fede guztia Kristogan emonik dagoan ezkero. Olan irain andia egingo leuskio nire Seme maiteari?.
‎Eskritura Santuaren zati bat irakurri, galdera hau eginez: Bibliako testu honek berez zer dino. Bestela arrisku bat daukagu Bibliako testuak beti geure erara erabilteko.
‎Honelako itauna geure buruari eginda: Testu honek zer dinosku gaur guri. Jaunaren berbea ez da iraganaldiko gauza bat, gaur be guregana datorkigu erantzunaren bila.
‎Handik denbora gitxira pertsona berak motibo bera aitatu eutsanean, ostera, haserre baten purrustadaka hasi jakun. Hor bitartean zer edo zer jazo zala igarri genduan, baina ez genkian zer. Tarte hori nahiko laburra izan zalakoan nago, baina berak kazetari batek eginiko elkarrizketari erantzunez, sei hilabete edo izango zirala dino.
‎Handik denbora gitxira pertsona berak motibo bera aitatu eutsanean, ostera, haserre baten purrustadaka hasi jakun. Hor bitartean zer edo zer jazo zala igarri genduan, baina ez genkian zer. Tarte hori nahiko laburra izan zalakoan nago, baina berak kazetari batek eginiko elkarrizketari erantzunez, sei hilabete edo izango zirala dino.
‎Handik denbora gitxira pertsona berak motibo bera aitatu eutsanean, ostera, haserre baten purrustadaka hasi jakun. Hor bitartean zer edo zer jazo zala igarri genduan, baina ez genkian zer . Tarte hori nahiko laburra izan zalakoan nago, baina berak kazetari batek eginiko elkarrizketari erantzunez, sei hilabete edo izango zirala dino.
‎Amerika. Han idatziz jarri zuen zer den hizkuntza bakoitza. –Cada lengua brota de la boca más desdentada y tenebrosa como una riqueza.
‎Altxor handia da bere testuetan Danielak utzi diguna. Denok badaukagu zer ikasi testu horietan. Elkar argitaletxerako ere, euskal kultura eta etnografiazko zenbait liburu itzuli ditu espainoletik frantsesera.
‎Marseillako andere ezkondu nahia, horra nun den Vitalis gillotinatia; amari egiteko zer akzionia, martier hil onduan zuk laurdengatia!
‎Baiña doai guzti oneek ez dira naiko bere lana argitzeko. Bada or beste zer bat, esandako guztien bizi indarra: –Beti izan naz ni jakingurekoa?.
‎Euskera batuaren billa, in: Idazlan guztiak, 145 or.; Zuk zer dezu, Arantzazu?, 172 or.; Luis Mitxelana jaunari Errenderiara, 188 or.; Euskaltzaleen batzar gogoangarria, 10 or.; osotu bageak, 168 or., etab.). Beste batzuetan idazlan laburretan egingo du egiaren alde eta arinkeriaz idatzitako idazlanen aurka, umore tanto batzuk ere isuriz (ik. Norentzat da arrikada ori?, 850 or.; Kontu adarjotzailleekin eta borbonkeriekin, 179 or.; Txotxolokeriak salatu eta txotxolokeriak egin, 182, etab.). Beste batzuetan euskal literaturako balioak aurkituz joango da, edota ahazturik nahiz bazterturiz daudenak berraurkituz.
‎Baina geroago egin zuen eta hil zenean eskuizkribuan utzi zigun beste itzulpen bere bereaz zer edo zer esan nahi nuke:
‎Baina geroago egin zuen eta hil zenean eskuizkribuan utzi zigun beste itzulpen bere bereaz zer edo zer esan nahi nuke:
‎Bermeoko astodunak Bilborantza datoz. Mungiatik aurrera, Txorierrin sartuta, Artxanda ganera igon dabenean, ona zer di, oan bertsoak:
‎Meza liburuetako irakurgaien arteko salmoak ere bateratu egin ziren hainbatean. Hasiera batean, atalka argitaratu ziren lanak, zer nolako erantzuna jasotzen zuten ikusi ostean azken orrazketak egiteko asmoz.
‎Eta egokitu ere, oso zehatz eta ederto. Horretarako, zer esanik ez, salmo bakoitzak eskatzen zuen musikamota kantatuz egin behar lana. Nik behin baino sarriago erabili izan dut, eta barruan eskaintzen duen erritmoaren doinua gozatu.
‎Thérèseren azkena lar gainean dagoala sumatzean, lur jota geratzen da Lucie. Ez daki zer egin be! Bere burua hiltzearren edo Thérèseren destinoaz bat egitearren, honen tuberkulosiaz kutsatutako gorroak irunsten ditu?
‎Batetik, hitzik erabilienak aukeratu behar ziren, benetan jendearentzat lagungarri egiteko. Bestetik, aldez aurretik egokiro erabaki behar zen, baita, zer nolako definizioak eskaini ere.
‎Agian beste modu batera ere esan genezake, gure amamak esaten zuen moduan: ? zer jan hura izan?. Hizkuntza ez delako soilik adierazpide, komunikatzeko tresna edo lanabes.
‎Jakitun gara enpresa hau ez dela zati baterakoa. Imajina dezakegun egoeretatik onenean ere oraindik egongo zer konpondu. Ez garelako ari hizkuntza bakar baten egoeraz.
‎Begiak ireki nahi ditut mundua zabaltzeko.Ez da nahikoa begiratzea.Ez da nahikoa begiratuan isilik egotea.Beste zerbait behar da ikusteko, zer garen munduan eta zer den mundua gugan, zer zor ditugun eman zaigun guztiarengatik.Soa urrun nahi dugu beti, begiz joak begiak, ispilua ispiluaren kontra, garen osotasuna ikus dezagun, eta barrurago ere bai, mehatxuraino kasik.Parez pare jartzen gara munduaren aurrean, ordu guztien kontra eta negarrez zirtzilduak, ezinean ez ikusiarena eginez, bagoazela aurrera betiko ibai aldakorrean, bagoazela ...
‎Begiak ireki nahi ditut mundua zabaltzeko.Ez da nahikoa begiratzea.Ez da nahikoa begiratuan isilik egotea.Beste zerbait behar da ikusteko, zer garen munduan eta zer den mundua gugan, zer zor ditugun eman zaigun guztiarengatik.Soa urrun nahi dugu beti, begiz joak begiak, ispilua ispiluaren kontra, garen osotasuna ikus dezagun, eta barrurago ere bai, mehatxuraino kasik.Parez pare jartzen gara munduaren aurrean, ordu guztien kontra eta negarrez zirtzilduak, ezinean ez ikusiarena eginez, bagoazela aurrera betiko ibai aldakorrean, bagoazela betiko erruki nahi bat...
‎Begiak ireki nahi ditut mundua zabaltzeko.Ez da nahikoa begiratzea.Ez da nahikoa begiratuan isilik egotea.Beste zerbait behar da ikusteko, zer garen munduan eta zer den mundua gugan, zer zor ditugun eman zaigun guztiarengatik.Soa urrun nahi dugu beti, begiz joak begiak, ispilua ispiluaren kontra, garen osotasuna ikus dezagun, eta barrurago ere bai, mehatxuraino kasik.Parez pare jartzen gara munduaren aurrean, ordu guztien kontra eta negarrez zirtzilduak, ezinean ez ikusiarena eginez, bagoazela aurrera betiko ibai aldakorrean, bagoazela betiko erruki nahi baten bila.Begiratzeak ez...
‎Arbolaren dantzan ezereza.Loreak ezkon jaietan pozez lehertuak.Begira dagoenak badaki maitasuna ez delaeuria bezala erortzen, intzirika.Zuk, begira zauzkadan horrek, zer eskatzen didazu. Besarkada baten erloju galdua. Esan ezin diren hitzen ukendua edo ogena. Nik ez dakit zure irinetan salbatzen, nik ez dut nahi zure borondatean galdu.Zer besterik daukazu niretzat gordean. Beti zain egoteak abaildu egiten du mintzoa, herdoildu egiten du ihintzaren urdintasuna.Bularretan lepo zaude eta maite dut zure maitasuna, zuk sortzen dituzun hondartzen zorabioa.Baina euriak,...
‎Gero otoitza zer dan eta zelan egin be bai,, lectio divina, azpimarratuz.
‎Eurak eta ez beste inork ez dauko hemen eskubiderik erabakitzeko nork jaio behar dauan eta nork ez esateko. Nork bizirik jarraitu eta nork ez, zer dan politikoki zuzena eta zer ez, zer dan Elizaren betebeharra eta zer ez. Gorrotoz beterik eta inbidiaz jota kukurruka ari dira?
‎Eurak eta ez beste inork ez dauko hemen eskubiderik erabakitzeko nork jaio behar dauan eta nork ez esateko. Nork bizirik jarraitu eta nork ez, zer dan politikoki zuzena eta zer ez, zer dan Elizaren betebeharra eta zer ez. Gorrotoz beterik eta inbidiaz jota kukurruka ari dira?
‎Eurak eta ez beste inork ez dauko hemen eskubiderik erabakitzeko nork jaio behar dauan eta nork ez esateko. Nork bizirik jarraitu eta nork ez, zer dan politikoki zuzena eta zer ez, zer dan Elizaren betebeharra eta zer ez. Gorrotoz beterik eta inbidiaz jota kukurruka ari dira?
‎Eurak eta ez beste inork ez dauko hemen eskubiderik erabakitzeko nork jaio behar dauan eta nork ez esateko. Nork bizirik jarraitu eta nork ez, zer dan politikoki zuzena eta zer ez, zer dan Elizaren betebeharra eta zer ez. Gorrotoz beterik eta inbidiaz jota kukurruka ari dira?
‎Gu langoxea zen Bittor eta horregatik dugu handia, Aitajauna. Gure hutsune, bere hutsune eta guzti zer aztertu badagoela, non arakatu badagoela erakutsi izan digulako. Ospe zuri Bittor!
‎Euskeraren eremuan ospel xamar genuen Alderdia. Aita zer egin duzu oi zure semea, erderan hasi duzu ai dohakabea. Juan Ajuriagerra Euzko Alderdi Jeltzaleko gidaritzakoa, otxandiorra jatorriz.
‎Euskara eta kantua batera joan dira Ondarroan. Hona zer dinoan honetaz Txominek: –Ondarroa herri kantaria izan da.
‎–Filosofiako Logica eta Critica eta Teologiako Dogma eta Moral irakasgai eta ikasgaiak latinez, bestelako irakasgai eta ikasgaiak gaztelaniaz.. Frantses apur bat, grekoa zer edo zer eta hebreera apur bat. (?) Zertxobait mugitzen hasi zen jendea.
‎–Filosofiako Logica eta Critica eta Teologiako Dogma eta Moral irakasgai eta ikasgaiak latinez, bestelako irakasgai eta ikasgaiak gaztelaniaz.. Frantses apur bat, grekoa zer edo zer eta hebreera apur bat. (?) Zertxobait mugitzen hasi zen jendea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
zer esan 47 (0,31)
zer egin 35 (0,23)
zer nahi 18 (0,12)
zer gertatu 14 (0,09)
zer nolako 8 (0,05)
zer ikasi 7 (0,05)
zer ikusi 7 (0,05)
zer dan 6 (0,04)
zer ez 5 (0,03)
zer hobetu 4 (0,03)
zer idatzi 4 (0,03)
zer bat 3 (0,02)
zer behar 3 (0,02)
zer bide 3 (0,02)
zer eduki 3 (0,02)
zer ekarri 3 (0,02)
zer eman 3 (0,02)
zer erantzun 3 (0,02)
zer grazia 3 (0,02)
zer mesede 3 (0,02)
zer ordu 3 (0,02)
zer ukan 3 (0,02)
zer arrisku 2 (0,01)
zer egon 2 (0,01)
zer era 2 (0,01)
zer erakutsi 2 (0,01)
zer eskatu 2 (0,01)
zer eskertu 2 (0,01)
zer irakurri 2 (0,01)
zer pentsatu 2 (0,01)
zer agiri 1 (0,01)
zer ahalegin 1 (0,01)
zer aholku 1 (0,01)
zer alde 1 (0,01)
zer antolatu 1 (0,01)
zer arazo 1 (0,01)
zer artifizio 1 (0,01)
zer asmo 1 (0,01)
zer atera 1 (0,01)
zer aukera 1 (0,01)
zer azpimarratu 1 (0,01)
zer aztertu 1 (0,01)
zer bake 1 (0,01)
zer balio 1 (0,01)
zer berri 1 (0,01)
zer besterik 1 (0,01)
zer bizi 1 (0,01)
zer bururakizun 1 (0,01)
zer demontre 1 (0,01)
zer demostratu 1 (0,01)
zer egoera 1 (0,01)
zer egoki 1 (0,01)
zer entzun 1 (0,01)
zer erantzukizun 1 (0,01)
zer erran 1 (0,01)
zer esanahi 1 (0,01)
zer etorri 1 (0,01)
zer forma 1 (0,01)
zer froga 1 (0,01)
zer galdetu 1 (0,01)
zer garai 1 (0,01)
zer garatz 1 (0,01)
zer gauza 1 (0,01)
zer gehiago 1 (0,01)
zer gertaera 1 (0,01)
zer gisa 1 (0,01)
zer gozatu 1 (0,01)
zer haize 1 (0,01)
zer hobe 1 (0,01)
zer hori 1 (0,01)
zer ingurumari 1 (0,01)
zer inporta izan 1 (0,01)
zer interesgarri 1 (0,01)
zer istorio 1 (0,01)
zer itxaro izan 1 (0,01)
zer itxaron 1 (0,01)
zer jan 1 (0,01)
zer jazo 1 (0,01)
zer jokabide 1 (0,01)
zer komeni izan 1 (0,01)
zer konpondu 1 (0,01)
zer kontatu 1 (0,01)
zer laguntza 1 (0,01)
zer lotura 1 (0,01)
zer maila 1 (0,01)
zer maitasun 1 (0,01)
zer merezi 1 (0,01)
zer misterio 1 (0,01)
zer modu 1 (0,01)
zer neke 1 (0,01)
zer nor 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
zer nahi ukan 15 (0,10)
zer esan ez 14 (0,09)
zer egin behar 3 (0,02)
zer esan gura 3 (0,02)
zer esan nahi 3 (0,02)
zer bat adierazi 2 (0,01)
zer bide egon 2 (0,01)
zer egin ez 2 (0,01)
zer egin ezan 2 (0,01)
zer ahalegin egin 1 (0,01)
zer aholku eman 1 (0,01)
zer alde egon 1 (0,01)
zer antolatu ezan 1 (0,01)
zer arrisku atera 1 (0,01)
zer arrisku ukan 1 (0,01)
zer asmo erabili 1 (0,01)
zer aztertu egon 1 (0,01)
zer balio eduki 1 (0,01)
zer behar duda 1 (0,01)
zer behar ukan 1 (0,01)
zer berri izeneko 1 (0,01)
zer besterik egin 1 (0,01)
zer bide hartu 1 (0,01)
zer bizi hura 1 (0,01)
zer dan eliza 1 (0,01)
zer dan herri 1 (0,01)
zer dan politikoki 1 (0,01)
zer dan ulertu 1 (0,01)
zer demontre egin 1 (0,01)
zer eduki bi 1 (0,01)
zer egin ahaztu 1 (0,01)
zer egin be 1 (0,01)
zer egin ere 1 (0,01)
zer egin hobe 1 (0,01)
zer egin holako 1 (0,01)
zer egin iltze 1 (0,01)
zer egin nahi 1 (0,01)
zer egin neu 1 (0,01)
zer egin pozik 1 (0,01)
zer egin zail 1 (0,01)
zer egoera egon 1 (0,01)
zer egoki kabalkada 1 (0,01)
zer egon joko 1 (0,01)
zer egon maleta 1 (0,01)
zer ekarri adierazi 1 (0,01)
zer ekarri arlo 1 (0,01)
zer eman eduki 1 (0,01)
zer era otoitz 1 (0,01)
zer erakutsi baxenafar 1 (0,01)
zer erakutsi eduki 1 (0,01)
zer erantzun irudikatu 1 (0,01)
zer erran belarri 1 (0,01)
zer esan aita 1 (0,01)
zer esan Andolin 1 (0,01)
zer esan bako 1 (0,01)
zer esan behar 1 (0,01)
zer esan ere 1 (0,01)
zer esan ezan 1 (0,01)
zer esan gaur 1 (0,01)
zer esan gorago 1 (0,01)
zer esan Gorka 1 (0,01)
zer esan Iñaki 1 (0,01)
zer esan Mattin 1 (0,01)
zer esan San 1 (0,01)
zer esan ukan 1 (0,01)
zer eskatu behar 1 (0,01)
zer etorri gu 1 (0,01)
zer ez ote 1 (0,01)
zer forma ukan 1 (0,01)
zer froga ukan 1 (0,01)
zer galdetu ote 1 (0,01)
zer garai egin 1 (0,01)
zer gauza bat 1 (0,01)
zer gehiago nahi 1 (0,01)
zer gertaera on 1 (0,01)
zer haize ekarri 1 (0,01)
zer hobe Monzon 1 (0,01)
zer hobetu esan 1 (0,01)
zer hobetu gogoratu 1 (0,01)
zer hobetu ukan 1 (0,01)
zer ikasi hemen 1 (0,01)
zer ikasi iragan 1 (0,01)
zer ikasi mundu 1 (0,01)
zer ikasi testu 1 (0,01)
zer ikusi alkar 1 (0,01)
zer ikusi euskal 1 (0,01)
zer ikusi Frantzia 1 (0,01)
zer ikusi handi 1 (0,01)
zer ikusi i 1 (0,01)
zer ingurumari lan 1 (0,01)
zer interesgarri ere 1 (0,01)
zer irakurri egon 1 (0,01)
zer istorio kontatu 1 (0,01)
zer itxaro izan ezan 1 (0,01)
zer jan hura 1 (0,01)
zer jazo zail 1 (0,01)
zer jokabide hartu 1 (0,01)
zer laguntza handi 1 (0,01)
zer lotura askatu 1 (0,01)
zer merezi ukan 1 (0,01)
zer nahi kantu 1 (0,01)
zer neke beldur 1 (0,01)
zer nolako debeku 1 (0,01)
zer nolako definizio 1 (0,01)
zer nolako erantzun 1 (0,01)
zer nolako estrategia 1 (0,01)
zer nolako ohitura 1 (0,01)
zer nolako ohore 1 (0,01)
zer nolako oihartzun 1 (0,01)
zer nolako sentiera 1 (0,01)
zer nor bidali 1 (0,01)
zer pentsatu eman 1 (0,01)
zer pentsatu zer 1 (0,01)
zer ukan atzean 1 (0,01)
zer ukan neu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia