Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 166

2008
‎Oso oso babesturik sentitzen nintzen. Baina, zerengandik babestu nahi nuen nik –Haurretan jada, denek bezala, gure izatea ezerez txiki bat bezala sentitu ohi dugu, gauza, zirrara, mugazko biribilki ezkor bat bezala zertzen zaiguna, haren erdian, gure bihotzean heriotzaren beldurra, ukapen goren bezala?
‎«Devenu nôtre, jusqu? à apprendre et parler notre langue basque». Nolanahi, nik neuk oraingoan nabarmendu gura dudana da kronikak zelan aurkezten duen Goienetxe bera, hitzaldira pasatu aurretik: «notre excellent ami, le docteur Goyeneche, chef du parti conservateur de notre région».
‎Gu guzien adiskide hura hemen da gure artean, izendatzen duzue guziek nik erran gabe, gure ohorezko eta egiazko prezidenta: M. de Larralde, Urtubiako jauna, berhogoi eta bi urthe huntan Urrugnako mera maitatua, hogoi eta zazpi urthe huntan kontseilu jeneraleko jaun errespetagarriena.
2009
‎EITBrekin konparatuta soldatak baxuak dira. Herri aldizkariekin konparatuta nik uste dut antzekoak izango direla. Baina argi utzi nahi dut direla euskarazko komunikabide batek izan ditzakeen soldatarik hoberenak.
‎«1962an edo1963an ireki zituen lehenengo aldiz ateak eta 1975 arte egon zen martxan, nagusiki gurea bezalako hainbat eta hainbat familien itzulerak agortu zituen gelatxoak. 1962an baino lehen saiakera soilak egon ziren, ez zen, nik dakidanez behintzat, ikastola bat irekita eta martxan».
‎Kofradia baten egoitza, normalean, nortasun juridikoa duen erakunde horrena izango da, kofradia horrena, alegia. Nafarroan adibide ugari ditugu; nik , Ostiako San Gregoriorena ikertu nuen; adibidea argigarria iruditzen zait: 1075 urtean Peñalengo Antso Gartzes IV.ak Piñalbako San Salbador monasterioa Naiarako Santa Mariari eman zion, aurrerago azalduko dugun beneditinizazioaren prozesuan?.
2010
‎Telefonoa? Banuen, baina moztu egin zen(?) Hezetasuna, asko, fatxadaren alde hau oso gaizki dago, bizilagunekin bilera bat egin behar dugu hau konpontzeko, hezetasuna ikaragarria daukat, bai nik zein nire bizilagunek (E 5: José).
‎Niri ez dit penarik ematen, hegoamerikarrok ez dugu hainbesteko penarik. Berak esaten zuen, egingo dugun azkenekoa izango da hori?, baina nik esaten nion, nik zer egingo dut, nik ezin dut horrela jarraitu?. Eta egun batean umearekin, joatea (Cáritas era) erabaki nuen (negarrez hasten da) (E 6:
‎Niri ez dit penarik ematen, hegoamerikarrok ez dugu hainbesteko penarik. Berak esaten zuen, egingo dugun azkenekoa izango da hori?, baina nik esaten nion? nik zer egingo dut, nik ezin dut horrela jarraitu?. Eta egun batean umearekin, joatea (Cáritas era) erabaki nuen (negarrez hasten da) (E 6:
‎Niri ez dit penarik ematen, hegoamerikarrok ez dugu hainbesteko penarik. Berak esaten zuen, egingo dugun azkenekoa izango da hori?, baina nik esaten nion, nik zer egingo dut, nik ezin dut horrela jarraitu?. Eta egun batean umearekin, joatea (Cáritas era) erabaki nuen (negarrez hasten da) (E 6:
‎Neure buruari mugak jartzen dizkiot, noski, etxetik joan nintzenetik. Adibidez, nik janarietan asko sumatzen dut. Elikadura egokia eta kalitatezkoa eramaten saiatzen naiz, baina gehienetan hobea eramatea gustatuko litzaizuke.
‎Etxeko leihoak ere jarri dizkidate, oso gaizki baitzeuden. Gauza hauetan laguntza eskatu behar dut, bestela nondik aterako dut nik –(E 7:
‎Berogarilurik ez dut eta noski ezin dut jarri, uste dut 600 euro balio duela eta nondik ateratzen dut nik diru hori, nondik? (E 7:
2011
‎Camus-en La Peste (Izurritea) neukan gogoan; eta nik neuk ere, sinbolakuntza osoan, funts handiko liburu bat moldatu nahi nuen. Miren, horretara, gizonaren xedearen irudia zen ene asmoan, bidean aurkiturik eta absolutu bilakatua; «Zerubide», izenak berak salatzen duenez, Absoluturako bidean Naturaren irudia; Paris, berriz, unibertsalismoarena; eta, azken erremedio gisa, petrikiloarengana jotzeak ba zeukan, ene asmoan behintzat, Naturara bihurtu eta Zientzia soilari buruzko mesfidantzakutsu nabarmena.
‎Ez dakit oraindik ere ene sinbolakuntza horretaz inor, nik nahi bezenbat bederen, ohartua denik (Txillardegi, 1983: 19).
‎Egiazko den neurrian kopia bat da: nik nere inguruan ikusi uste dudanaren irudia ain zuzen. Nere liburua eta ni, biok kuadroa eta bere pintatzailea gera.
‎Ortaz, eta ziñez esan dezaket au, nik ez diot iñori zorrik. «Eragilleen» kutsu ori, ezta besteen kutsua, ezta kopiarik, besteakiko topo eta egokiera utsa baizik.
‎Gainera, emakumea poliki poliki taldean parte hartuz doa, eta prozesu hau normalizatuz doa. Baina nik ez nuke bukatutzat emango, orain arte ez baitugu emakumerik ikusi bakarlarien leku pribilegiatuetan, esate baterako.
‎Olabarriren arabera, Manuel Robles Aranguiz ek honako hau adierazi zuen egin beharreko lanaren gainean: «Apaltasuna alde batera utzita, nik , ongi ala gaizki, gehienetan ia egunkari osoa idazten dut; original batzuk orrazten eta zuzentzen ditut, gauzak gehitzen ditut, eta horrez gain, beste hainbat gauzez arduratzen naiz».
‎Nik uste dut ETBtik presioa sentitu baino gehiago dela, guk Goenkaleren esperientzia daukagula; oso kontrolatuta daukagu(?). Orduan nik uste dut ETBk eskatu baino gehiago, normalean izan dela planteatu dugula gauzak egiteko era Goenkaleren esperientziatik eta esperientzia horretatik positiboa dena, nolabait, erabili egin dugula beste programetan aplikatzeko(?) eta ez da bakarrik ETBn egin dugun gauza. Gu Madrilera joan garenean, programa batzuk, nolabait esatearren, Goenkalizatu egin ditugu produkzio sisteman.
‎Ni hasi nintzenean ezin nuen imajinatu hain konplexua eta hain geldiezina zela makineria. Ze, nik orain ezin dut, ez da behar, baina ezin naiz joan gidoi bilera batera eta esan: «STOP, kapitulu hau gelditu».
‎Terapian zehar, arazoa gertatzen den eskualdeko distortsio kognitiboak identifikatu behar ditu: «Nire pentsamenduak eta sentimenduak zuzenak dira», «Nire ekintzak egokiak dira, nik egokitzat jotzen ditudalako», «Besteek pentsatzen dutena bost axola zait».
2012
‎Ez dira gehiago azalduko taldeko ekintzarako entsegua egiteko aukerak, euskal artista Europako abangoardian eta gure herri mintzairak tradizioan batzen dituen arte berri batean susperraldi artistikoa lortzeko. Orain, helburu bat baizik ez dugu, guztiontzat interesgarria eta kezka eta premia handikoa dena; eta nik uste dut helburu hori gure babes fisikoa dela (zentral nuklearrak, kokapena eta etorkizuna toki berean dituztenak, alegia, desertuan), lurraldearen, ekologiaren, gure herrialdearen babesa. Eta hori ere ez dugu jakingo ondo egiten, ez eta garaiz egiten ere2.
‎Zeintzuk hautatu zituen guretzat konparazio positibotzat? «Hiru hizkuntza pizkunderen gorabeherak eta geureak alderatuko ditut nik hemen laburzki: Finlandiakoa, Txekoslobakiakoa eta Israelgoa.
‎Bidekari lankide izango ditu, besteak beste, K. MitxelenaetaF.Krutwig.1965ean, euskarabaturakoarauakargitaratukoditu; eta, 1968an, Arantzazuko biltzarrean, Euskaltzandiak gehienbat bere ere egiten ditu. Handik gutxira, nik neuk, 1969an, Parisko Euskal Etxean, Leizaola lehendakariaren aitzinean, K. Mitxelena «euskara batu» horren defentsa sutsua egiten ikusi eta entzun nuen, euskal unibertsitario batek EAJ salatu zuenean «euskara batuaren» aurka zebilelako; K. Mitxelenak hitza eskatu eta ihardetsi zion, esanez, berak zekienez, bota ez bazuten behintzat, EAJkoa zela eta «euskara batuaren» aldekoa zelaNi.kneukor... Modu eta giro ederrenean euskal kulturako berriak komentatzen ari ginela, «euskara batua» egiten zihoan bide lasterra aipatu genuen; F. Krutwigek, hori entzutean, bat batean sutan jarrita, esan zigun «euskara batua» (Lapurdiko klasikoen eredukoa, berak proposatzen zuena) atzeraka ari zela, «euskara txillardegianoak» aurre hartu ziolako.
‎Ba dakit, eta ba dakigu denok, ikastola horietan akats asko dagoela. Euskararen egoera eta mugak ongi ezagutzen ditugunok, inork baino hobeki neurtzen dugu, nik uste, andereñoen lana zein den zaila, etamerezimenduazeindutenhaundia. Bihotzbihotzeztxalotunahiditut nik hemen andereño guziak, gurea erakastea bait da hain zuzen, eta ez inportazioko eskematan usteltzea. Gauza bat da zaharra eta kiratsa Euskal Herrian:
‎Ba dakit, eta ba dakigu denok, ikastola horietan akats asko dagoela. Euskararen egoera eta mugak ongi ezagutzen ditugunok, inork baino hobeki neurtzen dugu, nik uste, andereñoen lana zein den zaila, etamerezimenduazeindutenhaundia. Bihotzbihotzeztxalotunahiditut nik hemen andereño guziak, gurea erakastea bait da hain zuzen, eta ez inportazioko eskematan usteltzea. Gauza bat da zaharra eta kiratsa Euskal Herrian:
‎Horregatik, menpeko langilea alienaturik sentitzen da, lanarekiko eta enpresarekiko konpromisorik gabe: «Nori arraio axola zaio nik egiten dudana?». Hori dela-eta, lidergo autoritarioa kontu eta zuhurtzia handiz eta nahitaezkoa denean baino ez da erabili behar (hots, egoera kritikoetan).
‎Hierarkizazioa egin gabe dagoelakoan nago, ordea. Hasier Etxeberriaren Bost idazle liburuak egindakoa izan da bakarra, nik uste. Baina bost idazle horien atzetik datozenak...
‎Unibertsitatean ikasle nintzelarik, eta doktoratu aurreko eta ondorengo ikerlanetan nenbilela, nik neuk ere aurre egin behar izan nien irakasleen eta ikaskideen errezelo eta mesfidantzari: «. Garun lesioduna izanik, nola iritsi ote da unibertsitatera?,. Nola lortu ote du doktoretza?,. Non eman ote diote beka?».
‎Ezgaitasuna aztertzen dihardut Gizarte Zientzien ikuspegitik, eta egoera hori paradoxikoa gertatu ohi da. Zenbait kasutan, lankideak ez dira nire aztergaia bestelako zapalkuntza batzuen maila berean kokatzeko gauza; beste batzuetan, lankideek nire ikerlanaren aldeko jarrera erakutsi ostean, jarrera teorian on hori erabat antzu eta huts bihurtzen dute bat batean, bazkaltzen hasi eta otorduetako portaera arauak tarteko, garun perlesiadunak, hots, nik , elikatzeko zailtasunak ditudanean.
‎Esango nun: Ze hostia, nik nahi det ta ez dit esaten ezer horri buruz gainera. (...) Neri askotan itxi egiten zidaten pianoa giltzakin, ez nulako estudiatzen.
‎(...) Neri askotan itxi egiten zidaten pianoa giltzakin, ez nulako estudiatzen. Nere amak nahi zun... estudiatu behar nula, ez pianoa, ikastolako edo institutoko gauzak, edo akordeoia pieza konkretu hoiek, baina nik nahi nuna egiten nunez, ixten ziaten pianoa. (...) Beti ofizialtasunetik kanpo nabil, gauza bategatik edo besteagatik.
‎Seigarren mailara arte ez nun suspensorik atera inoiz eta suspenditu nun dibujo lineal ta pasa nun uda bat mapak egiten. Eta gero hor EGBn nik uste det ez nula suspentsorik atera. (...) Ikusten nun institutokoa...
‎Zan como vale. Ta nik jarrera bat neukan administrazioa, secretariado edo zerbait. Nik txikitan jolasten nun etxean.
‎Nik txikitan jolasten nun etxean. Gero ez zen nik uste nuna. (...) [30 urterekin] gogoa neukan ikasteko zerbait.
‎Nik uste det heziketagatik [ez nuela zalantzan jarri unibertsitatera joan behar nuenik], familiaren heziketagatik. Bigarren hezkuntza in nun lekuan ere gutxi gorabehera jende guztia unibertsitatera begira hezten zutelako, ta, gainera, garai hartan bazeon, orain baino gehiago, nik uste det, uste bat esaten zuna lanbide heziketa ta holako gauzak ziala ikasteko balio ez zun jendearentzat. Más o menos azkeneko recursoa zan.
‎Egia esan, ez zitzaidan pasa burutik beste ezer unibertsitatea ez zena, ta uste det dena zeola bideratua hortara, bai familia aldetik bai nere lagunak ere. Nere gertukoak behintzat, danek in zuten zerbait, karreraren bat, ta gelakide gehienak e bai, nik uste. (11 elkarrizketatua)
‎Nik badakit eta beti jakin izan det nik izan dudala sare haundi bat eta nik funanbulistarena egin dezaket sare hori dudanaren konszientea naizelako, eta oso konsziente gainea. (...) Arriskatzeko sarea [da].
‎Nik badakit eta beti jakin izan det nik izan dudala sare haundi bat eta nik funanbulistarena egin dezaket sare hori dudanaren konszientea naizelako, eta oso konsziente gainea. (...) Arriskatzeko sarea [da].
‎Tú no puedes estudiar BUP porque no vas a llegar. Orduan, nik uste det como
‎UBIn geundenean disfrutatu nun pila bat. Ziran... nik ikasi nun historia ta literatura ta nik disfrutatu nun pila bat. Iruditzen zitzaidan oso interesgarria.
‎UBIn geundenean disfrutatu nun pila bat. Ziran... nik ikasi nun historia ta literatura ta nik disfrutatu nun pila bat. Iruditzen zitzaidan oso interesgarria.
2013
‎(16) Bagenituen lehen euskaraz sasi-jakintsuak, sasi-letraduak eta (zergatik ez esan?) sasi-kumeak; orain berriz, lehengoen gain, sasiabsolutuak, sasihelburuak, sasi kezkak, sasi pakeak eta nik al dakit beste zenbait sasi gauza (LIB I: 139).
‎Bikoizketaren aldeko edo kontrako ahotsei erreparatzen hasiz gero, alde eta kontra hitz egin litzateke, nik uste, alderdi onak eta ez hain onak erakusteko. Eta gauza bera:
‎(108) T: Hombre nik prestatzen ditut nire klasiak? (109) I:
‎(110) T: Aber nik urtiak eta urtiak daramatzat irakaskuntzan, ordun seguruenik hasi nintzenian, hainbat ikastaro eta ikastaro egin nituen ordun seguruenik nire estrategiak iada barneratuta dittut//
‎(113) I: Klaro, ni oso konziente naiz irakasle moduan une bakoitzean erabiltzen ditudan estrategiez, esaten dodan horretaz/ eta horrek sortu al duen eraginaz ikasleengan/ alderatuta zurekin/ ni hasiberria naiz eta orduan nik bai/ edo saiatzen naiz/ estrategia onak/ edo giro atsegina sortzen. Zuk aldiz zuk bai erabiltzen dituzu?
‎Non bizi zaren eta zerk eraginda hiltzen zaren da kontua». Horrez gain, erantsiko nuke nik , norekin topo egiten duzun ere garrantzitsua dela, zeren eta, sektore erlijioso jakin batzuek, zainketa aringarria beren espezialitateetako bat bihurturik, ez dituzte errespetatzen, sarri askotan, pertsona askok adierazitako hiltzeko nahia eta eskubidea.
2014
‎Halarik ere, amaren titiarekin batera euskara jasotzeko zoria izan nuenez gero, nik neuk behinik behin, nire aitortza eta begirunea adierazten diet konbentzimenduz eta ahalegin pertsonalez euskaldundu diren guztiei. Euskara erabili ahala egokitu eta gozotuko dute doinua.
‎Halaber, nik ezagutzeko erarik izan ez ditudan hirugarren belaunaldikoak esan daitezkenak. Aurreko guztiak baino gehiago kopuruz eta seguru nago guztiak, bakoitzari dagokion gaian, oso ondo prestatuak.
‎Gardentasunak bi norabideak lituzke. Hemen organoek ematen duten informazioari buruz hitz egiten da eta uste dut bazkide bakoitzak bere erantzukizunetik gardena lukeela eta nik horri buruzko galderak gehituko nituzke.
‎14). Baliteke Bidankozen horrenbeste eman dezakeen beste lekukorik gelditzea, baina hala baldin bada nik ez dut aurkitu.
‎horixe zen egungo adinekoek ordukoengana gerturatzean entzuten zutena, haiek solasteari utzi edota gaztelaniara jo aurretik. Aski duk hori Marcelino Pasquelek gaur gogoan duela ziurtatu ahal izan dut nik . A.J.U. k, bestalde, ez ditu ahaztu bera bezalako gaztetxoak heltzean elkarri ixiládi esanez mututzen ziren herriko zenbait amona.
‎9 Ik. J. Estornes Lasa, 1984: 63 [IV Mendigatxak bilobez ari dela Azkueri igorri eskutitza; nola ezbaitey ñonere entzuten ele bat ezik nik erraiten dabeidanak, eztokey ikas ñolako gisan]. Hizkuntza aldaketa eta hizkuntzaren galera gurean nahiz munduan zehar luze zabal jorratutako gaiak dira.
‎Nahi badugu eta ez badugu, aldeak alde, euskaltzaleok eta abertzaleok, baldin eta euskal kausa eta, honen barruan euskararena, aurrera atera nahi badugu, batera jokatzera kondenatuak gaude, azpiraturik gauzkaten bi Estatuek areago zapaldu besterik ez gaituzte egingo eta. Euskal gizartearen kontsensua edo adostasuna hortxe kokatzen dut nik : etxekoen artean (1993:
‎Nahiago ditut formula ahulagoak, kontsensu handiagoa eduki ditzaketen horietakoak. Jarrera indartsuak nik beste alor batean nahi nituzke: kulturarenean.
2015
‎Esamolde hori are egokiagoa iruditzen zait arlo juridikoan, etxean ez baitzegoen aitaren lehentasunik edo amaren osabaren autoritaterik. Edozelan ere, nik «jendarte parekidea» edo «jabekidetza» erabiliko dut, artikulu honetan ez baitut garatuko sinesmen matriarkalaren analisia, «ama eskubide» hitzaren erabilera erabat justifika lezakeena.
‎Nik ez nekien bakoitza zein zen, nongoa zen, baina nik nabaritzen nuen lehenengo egunean eurek pixka bat elkar ezagutzen zutela kaletik eta horrela, baina zeudela denak distante edo, eta gero, egia esanda, kristoren harremana lortu dugu. Nire ustez kristoren talde kohesioa egon da.
‎Bere eremuko pertsonek eta erakundeek ere edukiak igoko lituzketela uste du: «AEK hor dago, gazteria hor dago eta nik uste dut, benetan eragina eremu osoan izango lukeela eta ez bakarrik irratian». Editatu gabeko lanak igotzeko arazorik ez du ikusten Arkaitz Almorzak.
‎Orain jada ez, agian lehenago gehiago eztabaidatzen genuen? nik , adibidez, gorroto nuen futbola jarrita izatea etxean, ezin nuen, oso gaizki jartzen nintzen, entzuten nuen jarrita zegoela eta txoro bat bilakatzen nintzen eta noski, azkenean, ba azkenean oso erraza, kaskoak erosi zituen eta horrela konpondu da, gauza batzuk horren erraz konpondu dira (7.2 Paula, 31, harreman heterosexuala).
‎Bai, gatazkak egon dira, eta kudeatzen ditugu baina? nik uste dut gaizki, gaizki kudeatzen ditugula. Ez zait gustatzen tentsioa dagoen momentua, horregatik joaten nahiz, desagertzen naiz, damutzen naizen zerbait esan ahal dudalako.
‎«Ba hitz egiten dugu asko eta negoziatzen dugu asko, eta gero ere da iniziatiba ere ez? Ba gaur nahi dut nik , erosketak edo egitera, ba joango naiz ni?» (8.2 June, 31, harreman heterosexuala).
‎Horretan ez dugu adostu behar, hilabetean, nik hau, nik ez dakit zer, sensibleak gera, adosten dugu baina igual egun bat lehenago edo momentuan bertan edo?
‎Horretan ez dugu adostu behar, hilabetean, nik hau, nik ez dakit zer, sensibleak gera, adosten dugu baina igual egun bat lehenago edo momentuan bertan edo?
‎Nik planteatzen ditut gauzak normalean, askotan iruditzen zait nik esaten ez badut ez duela inork esango, nik bultzatzen dut bera hitz egitera, beragatik izango balitz askoz gutxiago hitz egingo genuke, baina ez zaio axola edo ez du hitz egin nahi, ez dakit oso ondo zer den (6.2 Amagoia, 28 urte, harreman heterosexuala).
‎Nik planteatzen ditut gauzak normalean, askotan iruditzen zait nik esaten ez badut ez duela inork esango, nik bultzatzen dut bera hitz egitera, beragatik izango balitz askoz gutxiago hitz egingo genuke, baina ez zaio axola edo ez du hitz egin nahi, ez dakit oso ondo zer den (6.2 Amagoia, 28 urte, harreman heterosexuala).
‎Bai amore eman dudala asko, baina pozik, desberdina da zuk nahi duzulako egiten baduzu edo nahi gabe eta beste pertsonari gero aurpegiratu. Nik ere erabakiarekin gustura egon behar dut, beste pertsonagatik egin dut baina nik nahi nuelako, hori jakitea oso inportantea da (3.1 Itsaso, 28 urte, harreman heterosexuala).
‎Ba dena egiten dugulako? nik zerbait egiten badut, berak beste bat egingo du. Bai?
‎ez dago adostuta. De facto ez da gertatzen nik gauza bat egin behar dudanik eta berak beste bat (3.1 Itsaso, 28, harreman heterosexuala). 6
‎Maila horretan nik uste dut nahiko parekatua dela arlo guztietan, nik uste dut, gainera asko saiatzen garela hitz egiten horren inguruan, eta nik uste dut gustatzen ez zaigun jarrera bat, ez da zuzentzen, baina bueno, bai saiatzen bestearen ikuspuntua ikusten eta negoziaketa batera iristen, ez? (8.1 Joseba, 31, harreman heterosexuala).
‎Maila horretan nik uste dut nahiko parekatua dela arlo guztietan, nik uste dut, gainera asko saiatzen garela hitz egiten horren inguruan, eta nik uste dut gustatzen ez zaigun jarrera bat, ez da zuzentzen, baina bueno, bai saiatzen bestearen ikuspuntua ikusten eta negoziaketa batera iristen, ez? (8.1 Joseba, 31, harreman heterosexuala).
‎Maila horretan nik uste dut nahiko parekatua dela arlo guztietan, nik uste dut, gainera asko saiatzen garela hitz egiten horren inguruan, eta nik uste dut gustatzen ez zaigun jarrera bat, ez da zuzentzen, baina bueno, bai saiatzen bestearen ikuspuntua ikusten eta negoziaketa batera iristen, ez? (8.1 Joseba, 31, harreman heterosexuala).
‎Esan dut negoziatu, baina ez dugu asko negoziatu. Batzuetan ere egoerak eramaten zaituelako, baina bueno, nik uste dut inportanteak diren gauzetan, bai saiatzen garela hitz egiten gauzak, orokorrean (8.1 Joseba, 31, harreman heterosexuala).
‎Ez dakit, nik uste dut ateratzen dela, ez dakit, igual ez naiz kontziente, igual ez dakit, ez dut planteatu, baino, normalean hitz egiten dugu lasai. Zer edo zer egin behar badugu esaten dugu, ze benga, hau edo bestea, ez daukat gogoa edo bai honetarako?
‎Bertsoetako testuari dagokionez, genero ikuspuntutik arreta deitzen duten hamaika gauza daude, tartean, Sarriegiren lehenengo bertsoa. Lehenengo hiru puntuetan botatako «urte mordoa jarraika», «hala nahita» eta «zu bezalako neska polita/ nik nola ez maita» hitz eta esaldiek sistema patriarkalean errotutako ideia batzuk azaleratzen dituzte, hala nola bikote harreman posesiboa eta fisikoaren garrantzia. Era berean, haurra berea al den galdetzen dio, eta horrek berarekin bakarrik ez ote den ibili iradokitzen du.
‎11a) Nik ez dut inoiz ere ikusi irakaslerik bere irakasgaiari garrantzi txikia ematen dionik. ** 11b) Nik ez dut inoiz ere ikusi bere irakasgaiari garrantzi txikia ematen dion irakaslerik.11c) Bere irakasgaiari garrantzi txikia ematen dion irakaslerik nik ez dut inoiz ere ikusi.
‎Bai, bai, gauza askotarako balio du. Ondo egoteko, psikologikoki ondo egoteko nik uste det behintzat asko egiten duela(...) ni behintzat, nik uste hori ez banu eduki, ez dakit non sartuko nintzan, ze depresioan edo(...) ze nere haurrarekin banaketa oso gogorra izan zan eta neri horrek lagundu egin dit aurrea eramaten, nik hori ez banu eduki, ez dakit(...) eske ez dakit... (Ekhiñe)
‎Bai, bai, gauza askotarako balio du. Ondo egoteko, psikologikoki ondo egoteko nik uste det behintzat asko egiten duela(...) ni behintzat, nik uste hori ez banu eduki, ez dakit non sartuko nintzan, ze depresioan edo(...) ze nere haurrarekin banaketa oso gogorra izan zan eta neri horrek lagundu egin dit aurrea eramaten, nik hori ez banu eduki, ez dakit(...) eske ez dakit... (Ekhiñe)
‎Bai, bai, gauza askotarako balio du. Ondo egoteko, psikologikoki ondo egoteko nik uste det behintzat asko egiten duela(...) ni behintzat, nik uste hori ez banu eduki, ez dakit non sartuko nintzan, ze depresioan edo(...) ze nere haurrarekin banaketa oso gogorra izan zan eta neri horrek lagundu egin dit aurrea eramaten, nik hori ez banu eduki, ez dakit(...) eske ez dakit... (Ekhiñe)
‎Eta ni oroitzen naiz, zera, Badajozera joan zan neska bat, ba hor hitz egiten eta esaten zigun, frontoi bat zegoela patioan, pareta, eta nik nahi nuke pala bat. Pala bat, pilota bat, jolasteko.
‎Ta esaten ziola, moduluan badaukazu josteko makina bat. Eta ez tira, nik ez dut nahi josi, nik nahi dut kirola egin(?) ez zuen lortu. Bai egiten zuen korrika, baino(?) bere, zera, planteamendua zan:
‎Ta esaten ziola, moduluan badaukazu josteko makina bat. Eta ez tira, nik ez dut nahi josi, nik nahi dut kirola egin(?) ez zuen lortu. Bai egiten zuen korrika, baino(?) bere, zera, planteamendua zan:
2016
‎– Orain farmazeutikak txerto baten bila dabiltza, nik uste dut aurkitu dutela jada baina oraindik ez zaie komeni esatea, diru gehiago irabazteko dirua duten herrialdeei salduaz (X2= 39).
‎o sea, utzi dituela, ez? Eta nik uste gizonei igual ez zaiela hainbeste aurpegira botatzen hori, ez? «Seme alabak dauzkazu».
‎«Seme alabak dauzkazu». Eta emakume bati beti nik uste hor dagoela seme alaben istorioa, ez. Eta gizonek ez.
‎Eta gizonek ez. Ordun, nik uste hor azkenean beste doble kondena bat ematen dela haiekiko, ez? «Ama txarra zara».
2017
‎Mahaia hutsik dago. Aurreko artistek hutsik utzi dute eta nik hutsartea ekaitzat daukat orain. Ekai berezi horri begiratzen diot eta berak ere neuri begiratzen dit1.
‎Ekaiak mugagabeak dira, baina guztiek ez didate eragiten, guztiak ez dira hain esanguratsuak niretzat; ezin ditut guztiak ohartu. Unibertsoaren% 5 baino ez dugu hautematen, eta, nik , proportzio horren zati minimoa.
2019
‎(9) Laburbilduz, nire iritziz gazteleraz ikastea txorrada bat da eta gainera zer izango zen euskaldun bat euskaraz ez dakiena, nik ez dut iñoiz ikusi español bat gazteleraz ez dakiena (A12)
‎Zortzi egun pasatzen zittun, astebete, kuartotik atera gabe, eta nik esaten niyon: «ama, zeatik egoten ziñan, zea, hainbeste denbora?».
‎Beste batean, gizasemeak araldian bidea konpontzen ari zirela, «Allakuidaus» izeneko guardari gogoratu omen zitzaion pasaeran zihoazen bi emakumeri adarra jotzea eta patentea eskatu zienean, emakumeetako batek, elurretan marka utzi zuenak hain zuzen ere, zutik jarri eta hankarteari keinu eginez «hemen zeukat nik patentea joan deneko 80 urtean» erantzun omen zion barrez.
‎Kontatu egingo dut, lehengo urtean unibertsitatean lan bat egin nuen emakume bertsolariei buruz, gehiago hori historikoki begiratuz, eta bai izan zela nik txikitatik jan dudan edo sinetsi izan dudan mito bat puskatzea. Niri beti esan didate ez direla izan emakume bertsolariak, espazio publikoan gaizki ikusiak zirelako eta ez dakit zer baina izan da deskubrimentu bat jakitea muga hoiek edukita ere baietz, egon, egon direla.
‎Eta gaur egun, Maialenek egin duen bezala, eboluzioa ikusten dut, horrea sartzen ari diren emakumek hasi direla edo ari direla esaten, bueno baina nik orain hemen nola egin nahi dut bertsotan, ez?, nola sartu nahi dut, inkluso aipatzen da, ez?, ba Uxue Alberdi, Alaia Martin, hauekin ere ari da sortzen beste emakume estereotipo bateri ere utzi zaio tokia bertsolaritzan, o, sea, hori izan da, ba bueno, ate zirrikitua pixka bat gehiago irekitzen ari da, ez, eta espero dezagun gero eta emakume anitzagoak sartzea eta sartzen ari dira, baina esan nahi dut gaur egun beste emakume horiek ere ba ekarri dute estetika izugarri femeninoa, ez?
‎Nik ikusten dudana da Kriston lana egiten ari direla horren atzean eta belaunaldi berri hori ere..., zeren bertsolaritzak daukan hori da, gazte jende asko ari dela sartzen edo, behintzat, zaletzen eta, ez dakit, nik uste dut belaunaldi berri horrek badakarrela ere beste pentsatzeko era bat eta azkenean, gizartearen isla bat denez, pentsatu nahi dut ere gazteak ba horren aldetik ba hobera doazela, ez dakit... (150131_ ET2_ E)
‎Beste gai askotan bezala, ikusezintasuna, debekatutako ahotsak, bueno, espazio publikoan ez zeuden emakumeak eta ezezagutza bat, ez dudana benetan gehiegi sakondu, esan nahi dut zer suposatzen duen isildu den mundu oso bat ehunka urteetan eta gero Historiaren bigarren parte bat bertso eskolak sortu zirenean[?] nik , egia esan, lehenbiziko zatiari buruz, ba bueno, ez dakit, ez dut feminismoak egin dezaken betiko Irakurketaz gain, ez dut, ez naiz gehiegi..., jarri[?] oso tristea, mingarria eta ez dakit, oso barrura iristen den gauza bat da (150109_ ET1_ E)
‎Nik ere, zuek bezala, oso garbi daukat etena, ba hori, Historia esaten dugunean, ba hori, zuk aipatzen dituzun emakume hoietaz eta isildutako eta bizipen hoietaz nik ere orain dela gutxi arte, egia esan, ia ia bertso eguneko bideo hartara arte6, o sea, egin genuen bideo hori, ez?, isildutako ahots eta aurpegi eta izen eta hori denak erakusteko, horrela gorputzean sentitu tristura hori, agian, ez nuen sentitu ordura arte... (150109_ ET1_ E)
‎80ko hamarkadatik aurrera etorri den? ...nean gabiltzanean hortik berrikusi dugula Historia, ez?, zer gertatu zen benetan Historia berri honetan ba berdintasun batean edo hezitako Euskal Herri berri batean, Ikastolen mugimendua edo helduen kulturgintza, bueno, hor balio positibo asko zeuden eta gelditu zen oharkabean, bueno, ez ginela beharbada hain berdinak Historiak desberdin kokatu gintuenean, orduan, horren irakurketa egin izan dugu, nik uste dut azken urte hauetan, ezta?, eta hor sakondu dugu. (150109_ ET1_ E)
‎Azkeneko hogei urte hauetako esperientzia edo niri bizitzea tokatu zaidana, pixka bat nago bien tarten, nik baneuzkan emakume erreferentek, baina gutxi,[?] eta azkeneko hogei urte hauetako «bum» honekin danakin daukat sentsazioa nik badauzkadala nire bizipenak, zuk edukiko dituzula zureak, berak bereak, diskurtso asko dagoela eta perspektiba falta zaigula. Asko, o sea, denoi.
‎Azkeneko hogei urte hauetako esperientzia edo niri bizitzea tokatu zaidana, pixka bat nago bien tarten, nik baneuzkan emakume erreferentek, baina gutxi,[?] eta azkeneko hogei urte hauetako «bum» honekin danakin daukat sentsazioa nik badauzkadala nire bizipenak, zuk edukiko dituzula zureak, berak bereak, diskurtso asko dagoela eta perspektiba falta zaigula. Asko, o sea, denoi.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
ni uste 35 (0,23)
ni ez 13 (0,09)
ni nahi 7 (0,05)
ni neu 6 (0,04)
ni esan 5 (0,03)
ni jakin 4 (0,03)
ni eduki 3 (0,02)
ni euskara 3 (0,02)
ni hori 3 (0,02)
ni ere 2 (0,01)
ni erran 2 (0,01)
ni ezin 2 (0,01)
ni hau 2 (0,01)
ni hemen 2 (0,01)
ni ni 2 (0,01)
ni orain 2 (0,01)
ni sortu 2 (0,01)
ni Lekeitio 1 (0,01)
ni adibidez 1 (0,01)
ni al 1 (0,01)
ni asko 1 (0,01)
ni aurkitu 1 (0,01)
ni bai 1 (0,01)
ni barre 1 (0,01)
ni be 1 (0,01)
ni berak 1 (0,01)
ni beste 1 (0,01)
ni borroka 1 (0,01)
ni bultzatu 1 (0,01)
ni diru 1 (0,01)
ni disfrutatu 1 (0,01)
ni egin 1 (0,01)
ni egoki 1 (0,01)
ni erantzun 1 (0,01)
ni erdara 1 (0,01)
ni ezagutu 1 (0,01)
ni funanbulista 1 (0,01)
ni gauza 1 (0,01)
ni guraso 1 (0,01)
ni horiek 1 (0,01)
ni hura 1 (0,01)
ni hutsarte 1 (0,01)
ni ikasi 1 (0,01)
ni ikusi 1 (0,01)
ni ja 1 (0,01)
ni janari 1 (0,01)
ni jarrera 1 (0,01)
ni kapitulu 1 (0,01)
ni lehenengo 1 (0,01)
ni nabaritu 1 (0,01)
ni nahiago izan 1 (0,01)
ni nola 1 (0,01)
ni oihu 1 (0,01)
ni patente 1 (0,01)
ni pentsatu 1 (0,01)
ni prestatu 1 (0,01)
ni sinistu 1 (0,01)
ni txikitatik 1 (0,01)
ni urte 1 (0,01)
ni zaindu 1 (0,01)
ni zein 1 (0,01)
ni zer 1 (0,01)
ni zerbait 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
ni uste ukan 15 (0,10)
ni nahi ukan 3 (0,02)
ni neu ere 2 (0,01)
ni uste hor 2 (0,01)
ni al jakin 1 (0,01)
ni barre egin 1 (0,01)
ni be ez 1 (0,01)
ni beste alor 1 (0,01)
ni diru hori 1 (0,01)
ni disfrutatu non 1 (0,01)
ni eduki emakume 1 (0,01)
ni eduki hasiera 1 (0,01)
ni eduki ni 1 (0,01)
ni egoki jo 1 (0,01)
ni erantzun galdera 1 (0,01)
ni ere honako 1 (0,01)
ni ere orain 1 (0,01)
ni esan ez 1 (0,01)
ni euskara batu 1 (0,01)
ni euskara egin 1 (0,01)
ni ez egon 1 (0,01)
ni ez esan 1 (0,01)
ni ez jakin 1 (0,01)
ni ez ukan 1 (0,01)
ni ezagutu era 1 (0,01)
ni ezin non 1 (0,01)
ni ezin ukan 1 (0,01)
ni funanbulista egin 1 (0,01)
ni gauza bat 1 (0,01)
ni guraso beti 1 (0,01)
ni hau ulertu 1 (0,01)
ni hemen andereño 1 (0,01)
ni hemen laburki 1 (0,01)
ni hori eman 1 (0,01)
ni hori ez 1 (0,01)
ni hori galdera 1 (0,01)
ni horiek baloratu 1 (0,01)
ni hutsarte ekai 1 (0,01)
ni ikasi non 1 (0,01)
ni ja asko 1 (0,01)
ni jakin behintzat 1 (0,01)
ni janari asko 1 (0,01)
ni jarrera bat 1 (0,01)
ni kapitulu sakon 1 (0,01)
ni lehenengo hitz 1 (0,01)
ni Lekeitio bide 1 (0,01)
ni nahi bezainbat 1 (0,01)
ni nahi duda 1 (0,01)
ni nahiago izan ukan 1 (0,01)
ni neu behinik 1 (0,01)
ni neu gaur 1 (0,01)
ni neu oraingo 1 (0,01)
ni ni buru 1 (0,01)
ni ni inguru 1 (0,01)
ni nola ez 1 (0,01)
ni oihu egin 1 (0,01)
ni orain ezin 1 (0,01)
ni orain hemen 1 (0,01)
ni patente joan 1 (0,01)
ni txikitatik jan 1 (0,01)
ni uste balorazio 1 (0,01)
ni uste beste 1 (0,01)
ni uste estruktura 1 (0,01)
ni uste gizon 1 (0,01)
ni uste hori 1 (0,01)
ni zaindu ezan 1 (0,01)
ni zein ni 1 (0,01)
ni zer egin 1 (0,01)
ni zerbait egin 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia