Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.059

2010
‎Sozialistak indarra hartzen ari ziren aldi hartan, langileak abertzaletu beharra zegoela adieraziko zuen.Ana Urkizak hiru gai berri lantzen hasi zela diosku: lehenengoa langileen gaia, bigarrena euskaraz idaztean egin zuen bizkaieraren hautua eta hirugarrena, irakurlea, hau da,, hartzailea, kontuan izanik idatzi beharra.
‎Harenganako konfiantza eta esker ona maiz agertzen du. Beste ataltxo batean hau dio: –Ikako berbeta be arengandik ikasi neban?.
‎ibili zen batetik bestera. Gerrateko abentura latza bukatu zen eta etxerako bidaia kontatu ondoren, hau dio biografian: Halaxe bukatu zuen Augustinek 36ko gerratea 1941ean.
‎Oraindik bide luze eta aberatsa du eta Ana Urkizaren liburua bidelagun on ona gertatuko zaio. Nik, biografia hau gidari dudala, liburuaren iruzkin txiki bat egin nahi izan dut Karmelen irakurleentzat, baina ez biografia osoarena, guretzat urrunena den zatiarena baizik. Augustinen gaztaroari erreparatu diot, bada, geroko guztiaren abiapuntu eta oinarria hor ikusi baitut.
‎Haren biografian aldirik interesgarriena, beharbada, eta guretzat ezezagunena ere bai; ziur asko, literaturako obrei dagokienez, ez emankorrena, produkziorik handiena 80ko hamarkadatik honakoa baita. Baina etapa hau ezaguna dugu eta gure interesen kamera ez da hori hartzera gelditu.
‎Liburu hau guztiz interesgarria da idazlearen eboluzioa ikusteko. Augustin ez da estilo jantzi eta jasoa duen idazlea.
‎Egia esan, olerkiekin ez du sail berezirik osatzen, artikuluetan eta gainerako sailetan tartekaturik baitatoz gehienetan. Kronikei buruz hau dio testuen prestatzaileak:
‎Garai hartan euskaraz idazten zutenengan ardatz antzeko pentsamenduak gorpuztu ziren. Pentsamendu ardatz haien inguruan dabiltza ia guztiak; hau da, nolabaiteko adostasunera iritsi zirela dirudi. Hau dio Julen Urkizak sarrerako paragrafo batean:
‎hiru zutabeen gainean eraikitzen dira orduko euskaldun askoren idealak eta sentipenak: abertzaletasuna eta euskera alde batetik, eta erlijiotasuna bestetik, beste bien sustrai eta arima lez, hau da, abertzaletasuna eta euskerea gizatasun kristau batean oinarrituta.
‎Lantxo hau biografiaren atarikoan datozen Andres Urrutiaren hitz batzuekin hasi dugu eta amaitu ere haren beste hitz batzuekin egingo dugu: Liburu hau irakurtzen duenak ere laster atzemango du, Ondarroako herriak euskarari eta euskal kulturari eman dien bizitasunaren katean, kate-begi preziatua izan dela Augustin Zubikarai.
‎Lantxo hau biografiaren atarikoan datozen Andres Urrutiaren hitz batzuekin hasi dugu eta amaitu ere haren beste hitz batzuekin egingo dugu: Liburu hau irakurtzen duenak ere laster atzemango du, Ondarroako herriak euskarari eta euskal kulturari eman dien bizitasunaren katean, kate-begi preziatua izan dela Augustin Zubikarai.
‎Esaterako, Eusko Ikaskuntzaren eta Euskaltzaindiaren sorrera. Bi erakunde horiekin kontrastean bezala, hau dio ondoren: Hala ere, eta oraindik 1918an, eskoletan, ume euskaldunen mihiak mututzeko eraztun salatariak erabiltzen ziren.Urte horretan, 1918an, Kirikiñok Abarrak liburua idatzi zuen, herriak egunero erabili ohi zuen euskaran idatzia.
‎Geroago Augustinen gogo gogoko liburua izango da. Beste gertaera bat, hurbilagokoa hau , Txomin Agirreren heriotza izan zen 1920an, Augustinek sei urte besterik ez zituela.
‎Apaiz izateko bidea hasi zuen, beraz. Eta haren bizitzaren oinarri izango ziren bost zutabeak seinalatu ondoren, haren biografoak hau dio: Garai honetan, bi zaletasun handi deskubrituko eta biziko zituen:
‎bere herriaren eta euskararen alde lan egitea. Eta euskara bultzatzeko eta maite zuen herriari buruzko ideiak agerrarazteko modurik egokiena, jendearengan eragina izan zezaketen bitartekoak erabiltzea zen, hau da, egunkarietan idaztea.
‎idazmakina baten inguruan biltzen omen ziren. Augustini dagokionez, hau dio Ana Urkizak: Halaxe, 1931ko uztailaren 8an, Augustin El Día egunkarian idazten hasi zen, egunkaria sortu eta urtebetera.
‎Eta danean olantxe gabiltza. Burrukako kultura hau hazurretaraino sartuta bizi dogu. Hori bai, danok arrazoi potoluak darabilguz.
‎Hau begi bistan jartzeko adibide xume bat baino ez dut aipatuko hemen. Operatiboburu izandakoak honako hau esan zuen nitaz (erdaraz, noski): –Gizon hauek nolakoak diren ikus dezazuen, kontutxo bat besterik ez dizuet esango.
‎Gezur beldurgarria, inoiz ez baitzen gure Administrazio Kontseiluaren bileretan ETAren izenean inor izan, ez komisariorik ez bestelakorik. Fiskalak puntu honetaz egin zion galderak(. Zuk lehen hau eta hau esan duzu Auzmendi jaunaz. Hori horrela izan dela adierazteko zer froga duzu??) eta komandantearen ondoko erantzunak(.......
‎Gezur beldurgarria, inoiz ez baitzen gure Administrazio Kontseiluaren bileretan ETAren izenean inor izan, ez komisariorik ez bestelakorik. Fiskalak puntu honetaz egin zion galderak(. Zuk lehen hau eta hau esan duzu Auzmendi jaunaz. Hori horrela izan dela adierazteko zer froga duzu??) eta komandantearen ondoko erantzunak(.......
‎2.3. Ez nuke inola ere idazki hau amaitu nahi gure auzian. Herri salaketa, ren ordezkaritza izan duten. Dignidad y Justicia? (DyJ) eta AVT elkarte edo taldeez zerbait esan barik.
‎Neu lekuko. Harritu egin ziren egoitza hau zenik ere ez nekielako.
‎Oharra: Ziegako lagunarekin mintzatzea guztiz debekaturik eta sartu irten bakoitzean lelo hau ere behin eta berriz errepikatu ziguten.
‎Eta neuk: . Neronek bizi izandakoa egiaz kontatzeagatik hau edo bestea sufritu behar badut, onartua eta nireganatua daukat. Zuk indarrez zerbait esatera behartzen banauzu, esan egingo dizut zuk entzun nahi duzuna, ez egia baina?.
‎Ondorengo pausoa: atzo deklarazioa ez huen egin eta gaur paper hau sinatzen ez badut, nolako ondorioak. Beldurtu egin nintzen neure burua indefentsio osoan ikusten nuelako eta testua irakurrita sinatzea erabaki nuen, nahiz eta irregularitatea (k) zegoela/ zeudela, usaindu?
‎Negargarri egiten baitzitzaidan hain portaera ez gizatiarra ikustea, beren deshumanizazio prozesuaz jabetzea: gu ezerezten gintuzten gizaki gisa eta gure giza eskubideetan, eta beraiek beraien izaera gizatiarra galduz zihoazen. Froga gisa galdera hau botako nieke (batez ere ama hari): Zure seme alabei edo maite dituzun senide edo adiskideei kontatuko al zenieke zure lana infernu horretan zein den?
‎Eroaren eletzat har daitezke ene hitz hauek, baina ero baino guztiz ohardun naiz diodanaz. Jesusen Espirituaren arabera bizi eta eraman nahi dut egoera berri hau . Gai naizela uste dut, Bere bultzadaz.
‎EGUNKARIAren kontrako 2 operatiboa? hau ere guardia zibilek egindakoa? 2003 urteko urrian gertatu zen:
‎2003 urteko urrian gertatu zen: orduan Del Olmo instrukzio epaileak sumarioa edo auzi nagusia bitan banatu zuen eta 2007.ean bultzada erabakigarria eman zion, 3 lagun gehiago inputatuz eta auzi hau epaiketa bidean jarriz.
‎26na urteko espetxe zigorra eta ia 33na milioi euroko isuna zerrendako lehen 5entzat (J.M. TORREALDAI, T. AUZMENDI, I. URIA, J.M. SORS eta A. ALBISU), ia 22 urteko espetxe zigorra eta 27 milioi euroko isuna Mikelentzat, 17 urteko espetxealdia eta 21? 5 milioi euroko isuna Begoñarentzat eta, azkenik, 13 urteko espetxealdia eta 21 milioi euroko isuna Fernandorentzat. Agian, irakurle, hau guztiau irakurtzean, zure buruari itaun hau egingo diozu: zergatik dira eskariak auzi honetan askoz handiagoak aurrekoan, alegia auzi nagusian, baino?
‎26na urteko espetxe zigorra eta ia 33na milioi euroko isuna zerrendako lehen 5entzat (J.M. TORREALDAI, T. AUZMENDI, I. URIA, J.M. SORS eta A. ALBISU), ia 22 urteko espetxe zigorra eta 27 milioi euroko isuna Mikelentzat, 17 urteko espetxealdia eta 21? 5 milioi euroko isuna Begoñarentzat eta, azkenik, 13 urteko espetxealdia eta 21 milioi euroko isuna Fernandorentzat. Agian, irakurle, hau guztiau irakurtzean, zure buruari itaun hau egingo diozu: zergatik dira eskariak auzi honetan askoz handiagoak aurrekoan, alegia auzi nagusian, baino?
‎zergatik dira eskariak auzi honetan askoz handiagoak aurrekoan, alegia auzi nagusian, baino? Guri ere sarri etorri zaigu galdera hau burura, baina ez dugu orain arte erantzunik aurkitu. Ez, behintzat, gure logikari dagokionik.
‎7 urte joan dira gutako batzuentzat erokeria, zabarkeria eta bidegabekeria sinesgaitz hau hasi zenetik. Behin behineko neurriak (funtsean:
‎guk pasatakoaz aparte, langile mordoa kalean, lanik gabe, zenbait enpresa zerraturik, akziodunak kalteturik, irakurle mordoa euskal egunkaririk gabe e.a. Kalte ordainik izango al da hauentzat guztientzat? Espainiako Audiencia Nacional delakoan zuzentasunik balego, kalte izugarri hau nolabait arintzen edo biguntzen zerbait egin lukete.
‎Ni guztiz itxaropentsua izan naiz lehen egunetik guri egindako bidegabekeria hau dela-eta. Ez dakit ez noiz eta ez nola, baina justizia noizbait egingo zaigula sinetsirik nago, erabat.
‎–Epaiketan zehar inoiz ez da hautsi errugabetasun presuntzioa! Bost auzipetuok zorte txar hau izan dute: euren izenak edota eurek EGUNKARIAn egindako lana agertu dela ETAren paper batzuetan.
‎1. Arrazoi osoz egina da, jakina, aldaketa hau . Baigorriko euskaltzainak Etxahunen beste kanthore bat badu. Gaztalondoko prima?
‎Kantu, kanta, khantore, Baiona 1967, 67 or. liburuan Harischelharren. L, oeuvre poètique de Pierre Topet Etchahun? lanean (Euskera, XIV XV,, batez ere 684 orrialdeetan) bezala kantu osatu bat ematen da, hau da, kantu desberdinen ahapaldiz osatutako kantu, facticio, edo, osatuago?
‎eta. Belhaudiko bortian? egiletza egotziBarkoxe herriaren aipamena ere bada5 Aipamen hau froga txikitzat hartu badaiteke ere, ez da, Haritschelharrek berak argitzen duenez, erabatekoa6.
‎Lehen ahapaldi hau sarrerakoa dugu. –Ahaire zahar huntan bi breset berririk?
‎Zuberoako euskaran neskatila maitia, gogatü? egiten da, hau da,, lortu?.
‎7. Hitzik zailtxoena transkribatzen hau da. Garbi dago ninxeir?
‎eranen, eta abar. Gure ahapaldi hau eredu osoagoa. Delako exian hau osoagoa da, etzin?
‎Gure ahapaldi hau eredu osoagoa. Delako exian hau osoagoa da, etzin, baino.
‎KKK liburuko ereduan: beldürrez etzintzadan zü enet, gaixua. Ahapaldi hau seigarrena da KKKan eta zazpigarrena Hts en ereduan. Gure eredu honetan, bestalde, oskidetasuna hautsi egiten da azken goga horrekin.
‎–Herri metafora da Graziano Anduagaren liburuan agertzen denez Jaungoikoa eskilara egilea dela, goikoak behean jartzen dituelakoa eta behekoak goian, denboraren joanean. Gure irudi hau landu edo kultuagoa dirudi.
‎Ahapaldi hau beste kantu batzuetan ere agertzen da. –Hodeiak ilun ziren joan den gauean?
‎kantan ere agertzen zen. Ahapaldi zoragarri hau beste kantu batzuetako azkenaldean jartzeak halako urrezko bukaera bat ematen dio kantuari.
‎15. Lehen idatzialdian badirudi baiezko forman idatzi duela, hau da, badizu. Gero, zuzenketa eginez, kontrara jarri du:
‎da, gazteegia agian. Ardi gazte hau ttikigarriz emana da antchüttoa, hots, antxüttoa. Ardi gazte honek egin duen ume jaio berria, ordea, axuriada.
‎Ardi gazte honek egin duen ume jaio berria, ordea, axuriada. Axuria, ezinbestean, antxuabaino gazteagoa da, hau gaztea delako eta hura, ordea, umea.
‎Gure ustez, frantsesezko, herbage? dugu Zuberoako, erbajia?, hau da, belarra jateko alhagiaedo, bazkalekua?. Belarra jateko pentzearen saria edo dirua nonbait ordaindu beharra egongo zen.
‎Zentzuari gagozkiola, aldaketa txiki bat egin dugu. Bigarren ahapaldian eztitüt jarri beharrean ezitüt jarri dugu, hau da, euskara estantarreko, ez zaitut?. Honelako zerbait izan behar luke:
‎Hirugarren ahapaldi hau Salaberriren bostgarrenaren ondoan dago. Hirugarren ahapaldia ere oso berdintsu agertzen da eredu ezagunetan:
‎Gure kasuan, ordea, zaldi xuria ama umeak bere gainean hartu eta urrutira eramateko da. Ahapaldi hau –Xarmagarria zira eder eta gazte, kantan ikusten dugu.
‎Horregatik ez ditugu landatuko, ez luketelako lehen negua gaindituko. Bigarren irizpidea, hau ere oinarrizkoa, komertzialki eskuratu ahal izatea, hau da, erosi ahal izatea eta arrazoizko denbora batean eskuratzea. Hirugarren arrazoia sinbolikoagoa da.
‎Horregatik ez ditugu landatuko, ez luketelako lehen negua gaindituko. Bigarren irizpidea, hau ere oinarrizkoa, komertzialki eskuratu ahal izatea, hau da, erosi ahal izatea eta arrazoizko denbora batean eskuratzea. Hirugarren arrazoia sinbolikoagoa da.
‎Diasporako Félix Garci Arce izenekoak ere haritza eta onbuaren omenez kantu ezaguna idatzi zuen. Abesbatzen zaleak bazarete, ziur gaude ondoko hau ezagun duzuela:
‎Hipotesis horrekin nik historiaren filosofia bat egiten dut, eta herri indigenak ikusten ditut, aldaerak aldaera, inguru oparoetan, oso oparoetan, bizi izandakoak direla, eta joera birbanatzailea erakusten dutela euren antolamendu politikoetan, eta hori historikoa da, historiak estudiatu lukeen fenomenoa. Baina ostera, basamortuetako Orientean ikasten dut gizarte antolamendu politiko klasistak, marxismoan esaten den moduan, hau da, joera akumalativo garbikoak, eta Orienteko cultura metatzailea ikasten dut nik gerraren eta patriarkatuaren hazia bezala, eta baita ikasten dut nik joera horren arrazionalizatze bat jabego pribatuaren inguruko legediarekin. Baina jada Grecia klasikoko sofistek (gerraren universal bihurtzaileak) komentatzen dute nola, segurutik Orienteko zivilizazioari begira, nola arrazionalizatze horrek ez duen lortzen borroka, naturalean?
‎Baina jada Grecia klasikoko sofistek (gerraren universal bihurtzaileak) komentatzen dute nola, segurutik Orienteko zivilizazioari begira, nola arrazionalizatze horrek ez duen lortzen borroka, naturalean? ageri dena erabat legedi logikoaren barruan sartzen, hau da, indartsuenen nagusigoa ez da sustituitzen behar den moduan legedi horrek erakusten duen jakituriatik. Baina bada jabego pribatuaren inguruko legedia, erromatarrek hainbeste garatua, bake ekarlea, behintzat halako kondizio privaziozkoetan.
‎Zeren zabaldu baita planeta osora, indigenen kulturak geratu direlarik guztiz baztertuak. Agian erakusten dute bai egoera politiko birbanatzailea, baina bizi izan duten oparotasuna naturak eman die, eta ez da usuenean euren lanaren fruitu izan, eta badaiteke ezen alferrak izan direlako geratu izana gaur egun dauden moduan, guztiz minorizatuak eta gutxietsiak (beste hipotesis bat izan daiteke hau : oparotasunak historikoki alferkeria ekarri duela, eta alferkeriak atzeratzea dakarrela, relajatzeagatik).
‎oparotasunak historikoki alferkeria ekarri duela, eta alferkeriak atzeratzea dakarrela, relajatzeagatik). ...joan direla, gaur egun nagusigoa eurek dutelarik duda izpirik gabe (Elizako hierarkiak Jesusen parabolen mezua aintzat hartuta, nola parabolek gogora ekartzen duten despotismo orientala, Elizako hierarkiak ere kultura klasista hori ezinbestekotzat jo du, ohartu gabe universal bihurtu du, kulturetan bera bada ere txarrena, ahaztuz Jesusek nola argitzen dien apostoluei jendeei parabolaz mintzatzea, hau da: paraboletan mintzatzen zaie bestela konprenitzen ez dutelako, begiak dituzte ikusteko eta ez dutelako ikusten eta belarriak dituzte aditzeko eta ez dutelako aditzen.
‎Eta historiaren filosofia hau bururatzean nik ez dut ahazten ezen hasi naizela hipotesis batekin, eta hori garatu dut. Nahikoa simplea da nire hipotesia, baina garbi daukat ezen ez nagoela historia universala erabat esplikatzeko moduan.
‎Beste hipotesis bat ere hartu dut historia hobeto komprenitzeko, hau da: oparotasunean alferkerian erortzen dela, eta hortik esplikatzen ahal da nazio indigenen atzerapena.
‎Eta nola hipotesiak asko ahal diren konturatzeko beste bat ipiniko dut gero dedukzioak egiteko, beste historiaren filosofia egiteko. Har dezagun hipotesitzat denok garela diferente, hau da principium individuationis delakoa. Orduan ondorioztatu behar dugu kultura guztietan egin izan direla hierarkiak, eta hola.
‎Orduan ondorioztatu behar dugu kultura guztietan egin izan direla hierarkiak, eta hola. Eta aunitzetan gainera erori da harrokeriaren bekatura, hau da, arrazakeriaren teorizaziora, eta praktikara. Hori herri indigenetan baino kultura orientaletik datozen kulturetan gertatu da gehiago, piska bat sakonduz gero denok dakigun moduan.
‎Sortaldeko Asian, Japon eta Singapur eta Taiwan-en, beste nazinoetan be dinamismo hori agirikoa da, era diferenteetan. Dinamismo hau erlejinoan be ikusi daiteke: historian izan dituen bizikizun dramatikoen ondoren, sakontasun eta indar barria asmatzen dira eurakan.
‎Ondo gertatua, musika eta guzti. Eta hau azpimarratu nahi dot: doinu jole bat musulmana zan, kristau korukoa zan.
‎Maitasunak bereizi behar dau zer dan herria suntsitzen dauana eta zer garatzen dauana. Dinodan hau orokorra da, gain gainekoa, baina ikusi daiteke badagoala hor egiaren alderdia.
‎Eta beste hau esatea be zilegi bekit: Gure misiolarien egintzen ondorioak ikusiz, eta beste herri batzuen gaurko entusiasmua asmatuz, gure herriaren gaurko egoerea gogarte gai bihurtzen jatan.
‎Sartaldeko ia herrialde guztietan gertatu izan dira antzeko aldakuntzak. Baina hau be gogorazten neban: gure herrian jende askok, eta gazteen artean ez gitxik, boluntario erakundeetan lan egiten dabela, Euskal Herrian bertan naiz garapen nazinoetan.
‎Eta zuzentasunaren alde jarri koherentziaz. Eta otoitz egin, hau da, kristau fedearen gunean, bihotzean murgildu. Beste era batera esanda,, jatorrak?
‎Eskerrak zeuoi, hemen lanean jarraitu dozuenoi. Gure herritik, hemengo Elizatik, hemengo karmeldarrekandik hartu dogu hainbeste, eta hau mundu guztiko Eliza eta herrietatik hartutakoaz alkartzen da egoki. Geureak besteen balioak estimatzera garoaz; besteak ezagutu eta onartzeak geurea estimatzera.
‎Hau ez da Asia, hau ez da Japonia, redios! Ez eta Kanbodia, Flipin ala Vietnam, san dios! Ez gara Burkina Fason, hau ez da Angola ala Laos.Gure herria da, Euskal Herria, gurea, mikrokosmos.Denak ezagun baikara, bildots, lanjeros, espos, amoros, kurios eta serios.
‎Hau ez da Asia, hau ez da Japonia, redios! Ez eta Kanbodia, Flipin ala Vietnam, san dios! Ez gara Burkina Fason, hau ez da Angola ala Laos.Gure herria da, Euskal Herria, gurea, mikrokosmos.Denak ezagun baikara, bildots, lanjeros, espos, amoros, kurios eta serios.
‎euskalduna eta artista. Hala eta guztiz ere, ez dut aitzin-solas hau bukatu nahi, Abitxuren bestelako aldeak aipatu gabe, lehen aipatu ditudan fazeta publiko horiek guztiez gain, badaudelako pertsonalagoak, pribatuagoak, diren beste batzuk, agian sakonagoak, garrantzitsuagoak direnak. Abitxu euskalduna eta artista izateaz gain, pertsona, laguna eta adiskidea delako.
‎Duela hamalau bat urte, nire familiarekin batera, Lapurdira bizitzera etorri nintzenean, bertako gizartean integratzeko euskalduna izatea, hau da euskaraz egitea, aski zela nekarren buruan. Berehalaxe ikusi nuen ez zela aski.
‎1976tik aitzina Iparraldean jazotako gertaera sozio-politikoek sentimendu horiek areagotu zizkioten. Hauxe dena, hagitz argi azaltzen zaigu iaz, hau da, 2007 urtean, Maiatz argitaletxearen eskutik, kaleratu zuen Oroitzirriakizeneko liburu ederreko pasarte biografikoetan.
‎Baina, hizkuntzaren funtzioa lehen mailakoa da igarotzean inpresioetatik bozetoetara eta gero hauetatik kontzeptu ondo elaboratuetara, igarotze hau kontzeptualizazioa deitzen da. Esaldi ondo eraikiak lagundu egiten du kontzeptua sorrarazten edo garatzen.
‎Ikus dezagun diogun hau –adibiderako testua berreginez:
‎Hara, ordea, beste pasarte hau :
‎Gaia, AHOZKO KOMUNIKAZIOA IKASGELAN. Hau artikulu idatzi hau han ahoz azaldurikoa da.
‎Gipuzkoako Foru Aldundiak edizio fakzimil bat argitaratu zuen 1985ean, lehenengo txapelketaren 50 urteurrenaren inguruan, hain zuzen ere. Aipamen hau (22 or.) eta hurrengoak edizio fakzimil horri dagozkio.
‎10. Txapelketa egin zen eguneko alean, Argiaaldizkariak honako epaimahai hau iragartzen eban: –Euzkeltzale Bazkunaren izenean:
‎–Poxpolin Jauregian?, in Bertso minez [Euzko Deya,], Alberdania, Irun, 2002, 42). Liburuak honako azpititulu hau dauka: –Idazle baten gerla eta bertso oroitzapenak?, eta bertan koldo Izagirrek J. Zubimendik() 1939ko otsailaren 5etik irailaren 10era Euzko Deyaaldizkarian argitaratutako artikuluak batzen ditu.
‎Arratiako bertsolaritzaren historian aparteko leku bat daukan bertsolari hau Dima herriko Bikarregi auzoko Iturbe baserrian jaio zen 1894an. Hogeita bost urte zituela Isabel Generosa Ortizegaz ezkondu, eta bost seme alaba izan zituzten.
‎52. Esteban Uriarteren bertso sortak zazpi bertso dituen arren, Joseba Tapiak 3, 4, 5, eta 7 ahapaldiak baino ez zituen musikatu. Musikariak bertsoak norenak ziren jakin barik aukeratu zuen Uriarteren sorta; izan ere, abestiaren letraren ondoan honako testutxo hau dakar kanta liburuxkak: –Utarre, garaiko ezizenen arabera, U' tar E. izanen zen.
‎53rakel Iruarrizagak dioskunez: , kanta berau Eneko Olasagastik zuzendutako Metxaantzezlanean ere abesten da, Antzezlan hau 23 eszenaz osatua dago eta Uriarteren bertsoak 14 [12] eszenan agertzen dira? (op. ct., 533 or.).
‎Halaxe da, hona dakargun bertsopaperean ikusi daitekeenez. Bertso sorta hau koldo Mitxelena kulturuneko bibliotekan dago eta fitxa teknikoan esaten denez, Gregorio Mujikaren liburutegitik heldu zen bertara67.
‎–Beste bertso-paper interesgarri bat be heldu jaku, Alfonso Irigoienen artxiboari eskerrak. Batzuetan, errima nasai samarra badarabil be, bertso sorta hau egin ebana bazen zeozer? 69 Sortaren izenburua. Agure zelosua, da, eta Irigoienen funtsatik batu zuen Etxanoko langile nekaezinak.
‎da, eta Irigoienen funtsatik batu zuen Etxanoko langile nekaezinak. Sorta hau ere koldo Mitxelena bibliotekan dago, eta hau ere Gregorio Mujikaren ondarekoa zen70.
‎da, eta Irigoienen funtsatik batu zuen Etxanoko langile nekaezinak. Sorta hau ere koldo Mitxelena bibliotekan dago, eta hau ere Gregorio Mujikaren ondarekoa zen70.
‎67. Honako hau dio fitxak: Egilea:
‎4 Eta lektoreak ikasi behar du, amaitzeko, nola nik etika katolikoan estudiatzen den vicio baten inguruan soilik zentratu naizela nire lehen historiaren filosofian, eta bigarrenean alferkeria hartu dut hipotesitzat. Vicio eta bekatu askoz gehiago daude (harrokeria ere aipatu dut, adibidez, eta horregatik proposatzen dudan sozialismoak joera aristokratikoa izan lukeela deritzot, harrokeriazkoa ez dena niretzat), vicio eta bekatu askoz gehiago daude, ordenatua dagoela haien estudioa, eta hor ere lana ez da makala, izanik helburua ezagutza universala, hau da, perfekzio morala, zeina ezinezkoa den kosmos honetan, nahiz eta betebehar argia den hobetzea bilatzea, bistan dago.
‎Baina etorkizun denaz, zientzia politikoaren barruan, egon daiteke beste zientzia bat, eta eskubide guztiekin izan daiteke zientzia, eta nik zientzia horri deitzen diot zientzia fikzioa. Suposamenetan oinarrituko litzateke, gertatzen ahal diren kasuak estudiatuko lituzke, asko problematikoak, hau da, erabakia gaitza egiten da halako kasuetan. Ez da bakarrik, orain arte izan den moduan, entretenigarri bat, zientzia ere daiteke izan.
‎Nik arazo nazionalentzat proposatzen dut ONUren normativa, hau da autodeterminazioaren eskubidea, baina hori aplikatzea lagatzen dut batere arazorik ez dagoenerako.
‎–Askori entzun diot topiko hau : –Araban euskaldungoaren berezko eremua Aramaioko eremura mugatzen da?.
‎Soziolinguistika ikuspegitik hizkuntza normalizazio plangintzetan(?) eskualdearen lidergoa, aramaioarrei tokatzen zitzaizuen/ zitzaizue, udalerri hau delako indartsuena.
‎Mezua hartu genuenetik sentitzen genuen, bai, egun hau iristeko gogoa edo ilusioa. Alde batetik, karmel Ordenako bere anaiek urteetan euskararen alde egindako lan oparoaren aitorpena ikusten zuten, bereziki Markina eta Larreako komentuetan isil isilik lanean aritu diren hainbat karmeldarrek egindakoaren aitorpena.
‎Bazkalondoan abestu ziren Pilare Baraiazarraren bertsoak, eta lehenengoa hau izan zen:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
hau esan 54 (0,36)
hau egin 24 (0,16)
hau ere 22 (0,14)
hau ez 20 (0,13)
hau idatzi 18 (0,12)
hau ekarri 14 (0,09)
hau amaitu 8 (0,05)
hau irakurri 8 (0,05)
hau ezagutu 7 (0,05)
hau ikusi 7 (0,05)
hau bera 6 (0,04)
hau etorri 6 (0,04)
hau ulertu 6 (0,04)
hau baino 5 (0,03)
hau jarri 5 (0,03)
hau agertu 4 (0,03)
hau den 4 (0,03)
hau egia 4 (0,03)
hau erantzun 4 (0,03)
hau eskatu 4 (0,03)
hau onartu 4 (0,03)
hau oso 4 (0,03)
hau Bizkaia 3 (0,02)
hau San 3 (0,02)
hau be 3 (0,02)
hau beste 3 (0,02)
hau bete 3 (0,02)
hau bukatu 3 (0,02)
hau eduki 3 (0,02)
hau entzun 3 (0,02)
hau erabili 3 (0,02)
hau euskal 3 (0,02)
hau gehitu 3 (0,02)
hau ha 3 (0,02)
hau igaro 3 (0,02)
hau jaso 3 (0,02)
hau pozgarri 3 (0,02)
hau sinatu 3 (0,02)
hau ukan 3 (0,02)
hau Karmel 2 (0,01)
hau argitaratu 2 (0,01)
hau aurkeztu 2 (0,01)
hau azpimarratu 2 (0,01)
hau bai 2 (0,01)
hau behar 2 (0,01)
hau bota 2 (0,01)
hau egon 2 (0,01)
hau eraiki 2 (0,01)
hau erraz 2 (0,01)
hau esku 2 (0,01)
hau ezagun 2 (0,01)
hau gehiegizko 2 (0,01)
hau gerra 2 (0,01)
hau gertatu 2 (0,01)
hau gogoratu 2 (0,01)
hau guztiau 2 (0,01)
hau hain 2 (0,01)
hau handi 2 (0,01)
hau hasiera 2 (0,01)
hau hil 2 (0,01)
hau hitz 2 (0,01)
hau iragarri 2 (0,01)
hau jainko 2 (0,01)
hau jasan 2 (0,01)
hau karmeldar 2 (0,01)
hau oraindino 2 (0,01)
hau sakon 2 (0,01)
hau santa 2 (0,01)
hau sinetsi 2 (0,01)
hau utzi 2 (0,01)
hau zaindu 2 (0,01)
hau zeru 2 (0,01)
hau Aitor 1 (0,01)
hau Antonio 1 (0,01)
hau Arotza 1 (0,01)
hau Derio 1 (0,01)
hau Dima 1 (0,01)
hau Durango 1 (0,01)
hau EHU 1 (0,01)
hau Euskaltzaindia 1 (0,01)
hau Internet 1 (0,01)
hau James 1 (0,01)
hau Jean 1 (0,01)
hau Luzaide 1 (0,01)
hau M. 1 (0,01)
hau Mateo 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
hau amaitu nahi 3 (0,02)
hau esan Lino 3 (0,02)
hau euskal letra 3 (0,02)
hau bai bizi 2 (0,01)
hau beste kantu 2 (0,01)
hau egon toki 2 (0,01)
hau ezagun ukan 2 (0,01)
hau gehiegizko iruditu 2 (0,01)
hau ha egiazko 2 (0,01)
hau ikusi nahi 2 (0,01)
hau irakurri ezan 2 (0,01)
hau jainko garrantzi 2 (0,01)
hau jasan ezan 2 (0,01)
hau oraindino luze 2 (0,01)
hau sinetsi soilik 2 (0,01)
hau zeru bat 2 (0,01)
hau agertu presa 1 (0,01)
hau amaitu zer 1 (0,01)
hau amaitu zu 1 (0,01)
hau Antonio Unzueta 1 (0,01)
hau argitaratu ere 1 (0,01)
hau Arotza seme 1 (0,01)
hau aurkeztu iruzkin 1 (0,01)
hau azpimarratu nahi 1 (0,01)
hau baino aurre 1 (0,01)
hau baino besterik 1 (0,01)
hau baino egoki 1 (0,01)
hau baino handi 1 (0,01)
hau baino hobe 1 (0,01)
hau be gogorarazi 1 (0,01)
hau be oso 1 (0,01)
hau behar ukan 1 (0,01)
hau bera atsegin 1 (0,01)
hau bera gain 1 (0,01)
hau bera garai 1 (0,01)
hau bera laguntza 1 (0,01)
hau bera teatro 1 (0,01)
hau bera testuinguru 1 (0,01)
hau beste lagun 1 (0,01)
hau bete erreka 1 (0,01)
hau bete kalitate 1 (0,01)
hau Bizkaia aldundi 1 (0,01)
hau Bizkaia herri 1 (0,01)
hau Bizkaia ume 1 (0,01)
hau bukatu nahi 1 (0,01)
hau den dagoeneko 1 (0,01)
hau den elkarrizketa 1 (0,01)
hau den frantses 1 (0,01)
hau Derio udal 1 (0,01)
hau Dima herri 1 (0,01)
hau Durango udal 1 (0,01)
hau eduki zu 1 (0,01)
hau egia al 1 (0,01)
hau egia egiaz 1 (0,01)
hau egin ahal 1 (0,01)
hau egin egon 1 (0,01)
hau egin eman 1 (0,01)
hau egin eutsi 1 (0,01)
hau egin ez 1 (0,01)
hau EHU ko 1 (0,01)
hau ekarri handik 1 (0,01)
hau ekarri kanta 1 (0,01)
hau ekarri kili 1 (0,01)
hau ekarri mahai 1 (0,01)
hau ekarri ortodoxia 1 (0,01)
hau entzun bezain 1 (0,01)
hau erabili ezan 1 (0,01)
hau erabili hori 1 (0,01)
hau eraiki elkar 1 (0,01)
hau erantzun ei 1 (0,01)
hau erantzun eutsi 1 (0,01)
hau ere agertu 1 (0,01)
hau ere behin 1 (0,01)
hau ere eman 1 (0,01)
hau ere eskaini 1 (0,01)
hau ere etorri 1 (0,01)
hau ere ez 1 (0,01)
hau ere Gregorio 1 (0,01)
hau ere guardia 1 (0,01)
hau ere hiztegi 1 (0,01)
hau ere judu 1 (0,01)
hau ere kaleko 1 (0,01)
hau ere karmelo 1 (0,01)
hau ere klaretar 1 (0,01)
hau ere kontatu 1 (0,01)
hau ere Maria 1 (0,01)
hau ere oinarrizko 1 (0,01)
hau ere onartu 1 (0,01)
hau ere txoritxo 1 (0,01)
hau ere Viena 1 (0,01)
hau erraz erraz 1 (0,01)
hau esan Ana 1 (0,01)
hau esan be 1 (0,01)
hau esan biografia 1 (0,01)
hau esan ezan 1 (0,01)
hau esan fitxa 1 (0,01)
hau esan gu 1 (0,01)
hau esan Igone 1 (0,01)
hau esan Luis 1 (0,01)
hau esan ondoren 1 (0,01)
hau esan Teresa 1 (0,01)
hau esan testu 1 (0,01)
hau eskatu ahal 1 (0,01)
hau esku asko 1 (0,01)
hau esku etorri 1 (0,01)
hau etorri bidegile 1 (0,01)
hau ez baita 1 (0,01)
hau ez ukan 1 (0,01)
hau ez ulertu 1 (0,01)
hau ezagutu behe 1 (0,01)
hau ezagutu edota 1 (0,01)
hau ezagutu eman 1 (0,01)
hau ezagutu unibertsalki 1 (0,01)
hau gerra garai 1 (0,01)
hau gerra zibil 1 (0,01)
hau guztiau irakurri 1 (0,01)
hau ha laster 1 (0,01)
hau hain disimulu 1 (0,01)
hau hain gozo 1 (0,01)
hau handi bihurtu 1 (0,01)
hau hasiera gorde 1 (0,01)
hau hil egin 1 (0,01)
hau hitz batzuk 1 (0,01)
hau hitz hitz 1 (0,01)
hau idatzi agindu 1 (0,01)
hau idatzi ere 1 (0,01)
hau idatzi ezan 1 (0,01)
hau idatzi hasi 1 (0,01)
hau idatzi neba 1 (0,01)
hau ikusi ez 1 (0,01)
hau ikusi ezan 1 (0,01)
hau ikusi ikusi 1 (0,01)
hau Internet bide 1 (0,01)
hau irakurri besterik 1 (0,01)
hau Jean Michel 1 (0,01)
hau Karmel Sort 1 (0,01)
hau Karmel webgune 1 (0,01)
hau karmeldar komentu 1 (0,01)
hau Luzaide ohitura 1 (0,01)
hau M. Lekuona 1 (0,01)
hau Mateo Mujika 1 (0,01)
hau onartu ere 1 (0,01)
hau oso atsegin 1 (0,01)
hau oso eremu 1 (0,01)
hau oso ongi 1 (0,01)
hau sakon aztertu 1 (0,01)
hau sakon bizi 1 (0,01)
hau San Francisco 1 (0,01)
hau San Paulo 1 (0,01)
hau santa Teresa 1 (0,01)
hau santa testu 1 (0,01)
hau sinatu ez 1 (0,01)
hau ulertu komunitate 1 (0,01)
hau utzi nahi 1 (0,01)
hau zaindu ezan 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia