2000
|
|
Ipar Euskal Herria, Hego Euskal Herria, Nafarroako Foru Komunitatea, eta Euskal Autonomia Erkidegoa.Beren jarrera ideologikotik, egunkari batzuek onartu egiten dute egituraketa hau, etahorrela islatzen dute beren eduki eta egituraketan. Beste batzuek, ordea, ideologiaz,
|
ezdute
bat egiten zatiketa honekin, eta bestelako irudi bat osatzen dute, oraintxe ikusikodugun legez.
|
|
1388/ 1997 Errege Dekretua, irailaren 5ekoa. Plangintza honen arabera eman diren frekuentziek
|
ezdute
eragin esanguratsurik irratigintzaren egituran, nahiz eta enpresa batzuk sare berriak eratzen saiatudiren.
|
|
Moneta masa erraldoi horien eguneroko mugimenduak herrialdeen ordainketabalantzan dauden ondasunen, zerbitzuen eta kapitalen fluxuen araudiak baino askozharago doaz. Hala ere, mugimendu horiek, definizioz, batura nulukoak dira; beraiek
|
ezdute
eragin zuzenik moneten kanpoko balioaren gainean, trukeak?, ezta epealdibakoitzean ekonomien barnean moneta nazionalaren eta produktu korrespondentearenarteko integrazioko erlazioaren gainean ere.
|
2001
|
|
Entzutezko ulermenaren lanketarakoerabili den materiala, Erakundeak eskura jarritako material didaktikoa izan dagehienetan. Irakasleok muzin egin diogu telebista edo irrati emanaldi errealakklasean erabiltzeari, besteak beste, horrek izugarrizko lana eskatzen duelako (grabatu, aukeratu, ariketa prestatu, gorde, etab.). Horren ondorioz, ariketek
|
ezdute
balio izan helburu garrantzitsuena betetzeko, hau da, ikasleei egunerokobizitzan aurkituko dituzten benetako komunikazio egoeren eredu edo adibideakaurkezteko. Hori gutxi balitz, dokumentu errealek ikasleen motibazioari begiraizan ohi duten eragin positiboa ere neutralizatuta geratu da, gure jokabidearenerruz.
|
|
Oñederraren eleberriak sariari esker lorturiko oihartzuna (eta berehalako itzulpena). idazle berri gutxiren kasuan lor zitekeen, bestela. Bultzada emateko bide egokia.Baina, Luis Mari Mujikak salatu duen moduan, beste sari askoren antolatzaileek
|
ezdute
ahalegin berezirik egiten salmenta zein irakurketa hedatzeko. Mujikak AitorAranaren Ipuin entzulea eleberriaren kasua aipatzen du (Mujika, Luis Mari, 2000,. ARANA Aitor.
|
|
1) Dentsitate gradua, sarearen gizabanako kopurua eta, batez ere, gizabanakoenartean sortzen diren harreman kopuruaren menpe egongo da. Horrela, dentsitatealtuko sareak (gizabanako guztiek harremana dute sareko gizabanako guztiekin) eta dentsitate baxuko sareak (gizabanako guztiek sareko gizabanako guztiekin
|
ezdute
harremanik) bereizten dira. 2) Gizabanakoarteko harremanen izaerak ezberdinak direnean (adiskidetasuna, auzotasuna, lanekoa, eta abar...), sarea anizkoitzaizango da; harremanak izaera bakarrekoak direnean (adiskidetasuna, adibidez), berriz, sarea aniztasun baxukoa izango da (Milroy, 1980; Moreno Fernandez, 1998).
|
2002
|
|
Batzuk araugintza ahalmen autonomoa duten tributuakdira; hau da, foru aldundiek askatasuna dute zerga hori arautzeko. Beste batzuenkasuan, aldiz, nahiz eta itunduak izan, lurralde historikoen erakunde eskudunek
|
ezdute
ahalmenik tributu horiek arautzeko, eta horrela, Estatuak ezartzen duenarauketa bera ezarri behar dute, nahitaez.
|
|
Autoikaskuntza modalitatea aukeratzen dutenak, gehienetan, beste hizkuntzak ikasteko softwarea egiteko multimedia enpresa handiek egiten duten publizitateak animatuta etortzen dira: ordenagailuaren bidez ikasi nahi dute eta besterik
|
ezdute
ikusten.
|
|
Erregularki azaltzen diren ikasleak autoikaskuntza modalitatea aukeratudutenak izaten dira. Besteak noiz edo noiz hurbiltzen dira; hala ere, gehienetan
|
ezdute
aurreko lana prestatzen.
|
2003
|
|
Herri garatuek ez dute arriskuan bizi nahi eta dirutza handia inbertitzen ohidute uholdeen aurkako babes lanetan. Garatu gabeko herriek, ostera,
|
ezdute
aukera hori izaten eta arriskuarekin bizi beharra dute, eta hil ere sarriaskotan.
|
2004
|
|
Kooperatibek kide guztiek berdintasunez parte hartzen eskuragarri duten gobernuegiturei dagokienez, bere antolakuntza egiturak demokratizatzea lortu dute, baina
|
ezdute
halako demokratizaziorik lortu eguneroko zereginen antolakuntzan. Bazkidediren heinean kide guztien berdintasun esperientzia eta lan banaketak sortzen dituendesberdintasunen arteko tentsioa Arrasateko industria kooperatiben funtsezko ezbaimoduan aurkezten da (Greenwood et al. 1989, 13).
|
|
dei daiteke: azpi errealitatea ezagutzeko, kontzeptuek eta arrazoiak
|
ezdute
balio; gure adimenean sakondu behar dugu hurbilketa eta teknika bibentzialekin, errealitate objektiboen banaketak ilusio bat besterik ez direla ohartu etahoriekin batasuna lortu arte. Hauek dira balizko nagusiak:
|
|
Erreferentzia bera modu askotan aurkez daiteke; erreferentzia bera duten izenek
|
ezdute
zentzu bera izan beharrik. Hemen daukagu identitate perpaus ez tribialen auziarenerantzuna:
|
|
sindikatuek kooperatibenbarnean gertatzen den autoesplotazioa salatu ohi dute. Bere aburuz, sindikatuek
|
ezdute
inolako eskubiderik kooperatiben barneko arazoen inguruan eztabaidan aritzeko32.
|
2005
|
|
Kantinerarik ez duenkonpainia bakarra da, eta horien buru kabo bat da eta ez kapitain bat. Hatxeroek
|
ezdute
entsegurik egiten Alarde aurreko egunetan. Barne egiturari dagokionez, sinboloz, batzuentzat sinbolo hauek masonenak dira3?
|
|
(...) Konstituzioaren ikuspegitik, ez dago zalantzan jartzerik Tradizional deituAlardeko konpainiak osatzen dituzten kideek biltzeko eta besterengandik bereiztenden talde bat, berezko izena, egitura eta antolakuntza dituzkeen talde bat, osatzekoaukera, eta era berean, auziari abstraktuan helduz gero, Konstituzioan trabarik
|
ezdute
edukiko elkarte horiek, beren egituretatik abiaturik, alardearen ospakizunaktradizioa ulertzen duten moduan antolatu nahi badituzte. Halaz ere, beharrezkoa dakasu zehatzari eta haren inguruan gertatzen diren gorabehera bereziei ere heltzea, Konstituzioak ezagutu eta aitorturiko ahalmen horien araberako jarduna gehiegizkojarduna ote den ikusteko edo jardun hori Konstituzioak ere aitortzen eta bermatzendituen beste eskubide batzuen, eta horietakoa dugu sexuarengatik ez baztertuaizateko eskubidea?
|
|
Taldekideen estatusa: taldearen barruan dauden estatus ezberdintasunek
|
ezdute
lankidetza hobetuko. Beraz, estatusari dagokionez, taldekide guztiekmaila bera edukitzea aholkatzen da.
|
2006
|
|
eta, bikotearen egokitzapenari? eta supergaitasunaren garapenean duten eraginari dagokionez, emaitzek
|
ezdute
informazio nahikorik eskaintzen behin betiko ondorioak ateratzeko.
|
2007
|
|
Garrantzitsuena deladiozu, baina gero baliabideen, teknologiaren eta diruaren mailan jartzen duzu.Pertsona sekula ez da baliabidea; pertsonak pentsatu egiten du, ideiak ematenditu, sentitu egiten du, emozioak dauzka. Nik dakidala, diruak eta makinek
|
ezdute
emoziorik oraingoz. Pertsonak ez dira nola hala erabiltzen, protagonistakizan behar dira enpresan, bere sentimenduekin, emozioekin, ezagutzarekin etaesperientziarekin.
|
|
Gaiaren arabera, gehiagoedo gutxiago blindatzen dira. Batzuk zakur zaunkarien moduan ibiltzen dira;
|
ezdute
ezer onartzen eta beti kopeta belztuta dabiltza. Baina, egia esan, denetikdago.
|
|
Modernitatean, hegemoniaune horretako kultura ez da, hibridoa?, ez da, mestizoa? izan, botereek
|
ezdute
horrela irudikatu, behar zutelako beste kulturetatik ondo bereizi, botere politikoak eta nazio merkatuak kulturaren erkidegoan (nazioan) oinarritzen baitziren. Jatorri, nahasiak?
|
|
Ohmae k berak dioenez (1995: 27),«... kapital fluxuek
|
ezdute
ondasunen mugimendu fisikoari gehiagorik loturik egon behar(...) etaondorioz, proportzioaren ohiko formek mugaz gaindiko jarduera ekonomikoarenfrakzio txikia eta murriztuz doana besterik ez dute adierazten».
|
|
Pertsonak eta objektuak bereiztea da haurrak egiten duen lehenengo aurkikuntzasoziokognitiboetako bat (Durkin, 1995). Guri agerikoak iruditzen zaizkiguobjektuen eta pertsonen arteko desberdintasunak, zeren eta, bizitzan zehar bi entitate horiekin izan ditugun bizipenetan oinarriturik, pertsonen izaerari eta gauzenezaugarriei buruzko ezagutza ugari pilatu, antolatu eta partekatu baitugu.Jaioberriek eta haur txikiek, aldiz, askoz ere esperientzia gutxiago daukate, eta
|
ezdute
aukerarik inorekin horien inguruan hitz egiteko (Durkin, 1995). Hori kontuanizanik, gakoa honako hau da:
|
|
beste pertsonen ezaugarriei buruzko ikerketak oinarritzen direlahaurrek horiei buruz egiten dituzten deskribapenetan. Adin horretako haurrek
|
ezdute
hitz egiteko gaitasunik, eta, ondorioz, ez dute beste pertsonak deskribatzekogaitasunik ere. Hala, ikertzaileek ez dituzte sartu beren laginetan oraindikmintzamena garatu ez duten haurrak.
|
|
Hala ere, oraindik ez dituzte bereizten txanponak haien artean. Halaber,
|
ezdute
sistematikoki erlazionatzen dirua erostearekin. Batez beste, 5 urte eta 4 hilabeterekin garatzen da lehen estadioa.
|
|
adin horretan haurrek legeaz duten ikusmoldepobrea. Izan ere, adin horretako haurrek legeak debekutzat hartzen dituzte, eta
|
ezdute
kontuan hartzen, batetik, legeek, debekuak ez ezik, eskubideak, betebeharraketa zenbait jarduera egiteko moduak ere ezartzen dituztela eta, bestetik, legeak erebadirela politika organo nagusiek beren erabakiak lege horiek aplikatzen dituztenerakundeei transmititzeko bidea (Berti et al., 1997; Brophy eta Alleman, 2002 inBerti, 2005; Tapp eta Kohlberg, 1977).
|
|
Moralanorabide bakarreko kalea da; haurrak nagusien menpean jartzen dira. Oraindik
|
ezdute
ulertzen morala elkarrekikotasunari eta trukeari lotuta dagoela, eta kaleak binorabide izan behar dituela. Ildo horretatik, lehenengo estadioak bi ikuspegi ezinlotu (edo «uztar») ditzakeela esaten da.
|
2009
|
|
elikatu, gogora ekarri edotaahaztu nahi dutenen ekarpenekin osatzen, moldatzen eta aldatzen doaz. Memoriaez da gauza estatiko eta finko bat, iragana orainetik begiratzeko eta eraikitzekoprozesu bat baizik, gehientsuenetan etorkizunari begira egiten den prozesu bat.Beharbada lekukotza ematen ari direnek euren bizipenak kontatzen ari direlarik
|
ezdute
beti egiten ari direnaren kontzientzia. Atzera begira, ordea, bildutako narraziohoriek guztiek nolabaiteko funts bat ematen diote norbanakoaren memoria soilaizan zitekeenari.
|
|
Dolu ezintasunak eragin ziensamina izugarria da. Batetik, senarraren edo aitaren heriotzaren onarpen sozialik
|
ezdute
. Bestetik, ez daukate zendutako senidearekiko dolua adierazteko lekufisikorik.
|
|
Bikoteak, etorkizuneko gurasoak alegia, beste guraso batzuengandik jasotakoinformazioaren bitartez, dokumentuen eta prestakuntza jasotzeko kurtsoekin erditzeko momenturako prestatzen dira, baita etorkizuneko haurraren haziera ezezagunerako ere. Hala ere, bikotean eta sortuko den familian izaten diren aldaketez
|
ezdute
kontzientziarik hartzen. Horregatik, ilusioz itxarondako lehen haurra heltzendenean, kasurik gehienetan, anabasa sentsazioa izaten da, ez baita jakiten zelanjokatu, eta, gainera, bikoteak denboraren zatirik handiena etorri berria den haurhorri eskaini behar izaten dio.
|
|
Marokon saritzen den papera, etxekoandrearena, amarena edota emaztearena da, eta rol hori bertan behera uztea edojaramonik ez egitea, zigortzen da. Horregatik, oro har, Marokoko emakumeek
|
ezdute
aldarrikatzen eta desiatzen etxetik kanpo lan egitea, betebehar eta batzuetankarga bezala bizitzen dutelako. Hau da, kasu gehienetan, etxekoandrearen funtzioalegitimatuago dago Marokon.
|
|
Emakume presidenteek, federazio/ klub «txikietakoek» zein handietakoek,
|
ezdute
botere maila hauek lortzeko interesa azaltzen. Aitzitik, presidentetzan egotekomotibazioa «gauzak egiteari» loturik dago, alegia, ekintza zehatzak abiaraztearieta, oro har, federazioa/ klubagatik lan egiteari.
|
|
Gune zentralekoak izan daitezkeen hitzak ezker gainekokoadrantean azaltzen dira. Hala ere, koadrante horretan agertzen diren hitzek
|
ezdute
zergatik gune zentralekoak izan behar, azaleko elementu gainaktibatuak izandaitezke edota elementu estereotipikoak. Hitz horiek maiztasun handiko hitzakdira (gehienek partekaturikoak) eta lehen tokietan adierazitakoak (heinaren batezbesteko baxuarekin).
|
|
Gizonezko erretiratu guztiek lan egiteari uzten diotenean, erretiroarenaro berrira igarotzeaz kontziente izaten dira; baina ez da berdin gertatzen emakumeerretiratuen kasuan. Emakumeek lan ordainduaren amaiera ikusten dute, baina
|
ezdute
hautematen kontzeptuaren zentzu hertsian, izan ere, «erretiroa» ezinezkoa denkontutzat antzematen dute, etxeko lana «ez delako lantzat hartzen» (Agullo, 2001: 406).
|
2010
|
|
Norbera ez da ezinbestekoa, besteek eskaintzenduten laguntza onartzea komeni da. Sarritan, ezezkoa esatean, luzarora
|
ezdute
berriro laguntza eskaintzen eta egunen batean beharrezkoa deneanfalta egiten da. Laguntza eskatzea ikasi beharreko zerbait izaten da.
|
|
Mugaz honantz, aldiz, zaila dugu antzeko lanik aurkitzea. Javier Rodrigok etaAngel Fernandezek Espainiako kontzentrazio zelaiei buruz idatzitako ikerlanek
|
ezdute
parekorik izan frantziarrekin15, hau da, Gerra Zibilaren ostean, erbesteansortutako estreinako kontzentrazio esparruei buruzkoekin. Izan ditugun hurbilketaegokienak, berriro ere, kanpoko ikertzaileek eskaini zizkiguten, frantsesez etaingelesez, Marie Claude Rafaneauren eta Louis Steinen eskutik16.
|
|
Gaur egungo azterlanak bigarren mailako energietan oinarritzen direlarik,
|
ezdute
hautematen zenbat energia behar den guztira, ez eta guztira zenbat hondakinisurtzen duten ere. Azterketarako muga horiek gainditzeko lehen mailako energienerabilerari erreparatu behar diogu.
|
|
Ideia komunitarioak ahultzen doazen eta indar dibergenteak (bai herrialdeen baitanzein globalki) gailentzen ari diren unean gaude. Kosmopolitismo berrian, irabazleek
|
ezdute
komunitatearen beharrik. Aldiz, komunitateak bere baitako elementutzat dumozkinak bere partaideen artean banatzea, hauek duten talentua edo bakoitzaren adimena kontuan izan gabe.
|
2011
|
|
EITBko erredaktoreak ez datoz bat konbergentziakberen lan kargan eraginik izan ote duen erantzutean: irratiko erredaktoreek uste duteprozesuak beren zereginak handitzea ekarri duela, eta Eitb.com nahiz ETBkoek
|
ezdute
eraginik antzematen.
|
2012
|
|
Ekonomiaren arrazoiei, eta haiei soilik helduta ere, gaurdainoko joerek
|
ezdute
halakorik erakusten. Egungo ekonomia globala da, zalantzarik gabe, bainaestatu, estatuz azpiko nahiz estatuz gaindiko era askotako interakzio sareei eskerosaturik dago haren ehundura (Mann, 2003).
|
2014
|
|
Perfecto (ala ingelesezkoperfect?). Hainbat modutara idatzita ikusi dugu, eta
|
ezdute
beti aukera laburrena hautatu letraldatzeko: perfkto, perfkt, perfekto, perfektou.Esan bezala, ia beti beste markatzaile baten ondoan erabili dute.
|
|
Eta, kasuhonetan, ikusezinak musikari gisa. Zuloak taldeko kideen arteko elkarrizketetan edota«fikziozko» ikusleen diskurtsoetan apenas dagoen musikaren inguruko gogoetarik(
|
ezdute
agertzen estilo musikalaren inguruko kezkarik, ez dago musika bizitzeko modueninguruko diskurtsorik...). Eta haien musikazaletasunaz aritzeko aukera duten unebakarrenetariko batean, EITBren fikziozko elkarrizketa batean, taldekide batek diotxortan aritzeko egiten duela musika.
|
|
Zer esanik ezikuspegi feministarekin lan egiten duten pertsonek. Baina idazteko proposamenek
|
ezdute
izan guk nahiko genukeen arrakasta, eta emakumeen ezezko gehiago jaso ditugugizonena baino. Eraldaketa feministak izan luke musikaren arloan gabiltzanonerronka nagusia (Lopez Ziluaga eta Rodnguez, 2012:
|
|
[.] Baina guk errefusatzen duguna zera da, datu horiekemakumeentzat etorkizun, patu finko bat adierazten dutelako ideia. Datu horiek ez dira nahikoaksexuen arteko hierarkia definitzeko, ez dute esplikatzen zergatik den emakumea bestea, datu horiek
|
ezdute
emakumea kondenatzen zapalduaren rola betirako betetzera» (I, 73).
|
|
Mutiko bat sortzea zaila baldin bada, neskato bat sortzea erraza da (medikuntza liburuek adierazten dutenez). Emeek
|
ezdute
behar ezer eraikitzea, gehiegizko artasuna erauztea besterik ez dute behar. Alorhonetan aski ezaguna den kirurgialari batek bota zuen moduan:
|
2015
|
|
Erabilitako bokoder guztiek fase minimoaren hurbilketa erabiltzen dute seinaleak birsortzeko.Aurkeztu berri diren beste batzuetan ez da teknika hau erabiltzen, eta RPS teknikarenbaliagarritasuna ebaluatu behar da egoera berri horretan. Beste TTS teknika batzuk, aldiz,
|
ezdute
bokoderrak erabiltzen, eta estrategia berri bat garatu behar da hauek ekiditeko.
|
|
ez izatearen ondorioz. Gehienetan,
|
ezdute
bisitarik jasotzen, ezta inolako laguntza ekonomikorik ere; maiz, gizarte sustraitzea frogatzekozailtasunak dituztenez, arazoak izan ohi dituzte baimenak, hirugarren gradua nahiz baldintzapekoaskatasuna ere lortzeko; euren jatorrizko herriekin harremanetan jartzeko trabak ere aurkitu ohidituzte, ordu diferentzia ez delako kontuan hartzen, deien diru kostu altua aintzat hartzen ez denbezalaxe; eta... Horrelako egitateak kontuan izan behar dituguMarcelaren istorioa behar bezala ulertzeko.
|
|
Bistakoa da hori genozidioaren kasuan. Genozidio kanpainetan parte hartzen duten guztiek
|
ezdute
dolus specialisik. Behe mailako soldadu askok ez dute taldea suntsitzeko asmorik; aregehiago, kanpaina kriminalaren helburu genozidaren berri ez duenik ere izaten da.
|
|
Animalia estresatuetan ikusitako antigorputzen kokapenek, kontrol animaliekin alderatuta,
|
ezdute
ezberdintasunik adierazten. Hala ere, estresatutako animalietan CB1 hartzailearenmarkaketaren intentsitatea kontrol animaliena baino txikiagoa da, batez ere muineko zeluletan (2A eta 2B irudia).
|
2017
|
|
Egitura endomorfikoa dutenpertsonek obesitaterako joera dute. Forma biribildun pertsona bigunak eta makalak dira eta
|
ezdute
gihar ehun trinkorik.
|
|
Baliteke hutsune horrek ziklo estralari egotzitako aldakortasunarekinzerikusia izatea (Prendergast, Onishi, eta Zucker, 2014), edota emeetan estres sozialaaplikatzeko prozedura finkaturik ez dagoelako izatea. Izan ere, sagu emeak ez dira territorialak, eta arretan estres soziala eragiteko baliagarri diren lehiakortasun territorialaren prozedurek
|
ezdute
emeetan estres erantzuna pizten. Ildo horretatik, Herzog eta lankideek (2009) arratoietaneta Schmidt eta lankideek (2010) saguetan proposatutako ezegonkortasun sozial kronikoarenestres ereduak egokiagoa dirudi sagu emeentzat.
|
|
Antzeman daitezkeen diferentziariknabarmenenak, aitzitik, laginketa faseari dagozkio, deskonposaketa tasa askoz erealtuagoak eman baitziren 2015eko udaberriaren eta udazkenaren artean, 2015ekoudazken eta 2016ko udaberriaren artean baino. Beraz, itxuraz isurketa urbanoek
|
ezdute
eragin orokorrik materia organikoaren deskoponsaketan.
|
2019
|
|
Burokraziaz gain, batzuetanadostutako planak aurrera eramateko borondate politiko falta ere badagoela salatzen dute. Kritikahoriek edota bestelako arrazoiak medio, erakundeekin harremana izatea ez da kolektibo guztietanematen den zerbait; autofinantzatutako taldeek adibidez, erakundeekin harreman minimoa daukate,
|
ezdute
horretarako interesik agertzen, eta gainera esperientzia ezkorrak bizi izan dituztela argudiatzendute.
|
|
Askotan helburu artistikoak erdiesteko, baita artistikoak ez direnak ere, egiteko moduakerrepikatzen ditugu, doktrinak, arauak, ohiturak agintzen duen moduan egiten ditugu gauzak gurehelburu partikular horiek gauzatzen saiatzeko, baina sarritan, ezarritako egiteko modu horiek
|
ezdute
balio izaten gure helburu propioak lortzeko. Horrela, antzerki eta zinemaren kasuan gauzakaldatu dituztenek, gehienetan, ez dituzte bakarrik emaitzak aldatu, prozesuak ere aldatu izandituzte.
|