2003
|
|
Pikantea omen janaria. Tira, gatzik gabeko bizitzak ere apenas
|
duen
emoziorik. Ez dakit zer jantzi.
|
2004
|
|
Zortziko nagusian; barruko gauzak ez dira azaltzen, trasmititu eta partekatu egiten dira: Yado hasta tado dristi, Yado dristi tado mana, Yado mana tado bhava, Yado bhava tado rhasa; «eskua duzun lekuan han duzu begirada, begirada duzun lekuan han duzu sentimendua, sentimendua duzun lekuan han
|
duzu
emozioa, emozioa duzun lekuan han duzu adierazpena», Natyashastraren hitzak kantatzen dizkit Kalamandalam Haridasan kathakali antzerki dantzako guruak; itzalak uxatzen trebea da nire maisua; eta gainera, euskaraz bezala berdin berdin, aitxa, ama, aitxitxe, amuma errepikatzen dio nire amari malayalam hizkuntzan; denbora asko pasa dugu elkarrekin, eta lagun handiak izateaz aparte poliglotak ere ba... Ordu asko sartu nituen txikitan Ezpata dantza, Xemeingo dantza eta abarrak ikasten, baina hala ere, maisuak ez ninduen sekula biluztu, ez ukitu, ezta gerripeko soil batekin dantzan jarri, Indiako Kalaripayattuan bezala.
|
|
Galdcra hori da, hain zuzen ere, artearen teoriarenoinarrian nahitaez agertzcn z.aiguna, CoUingwooden ustez, berorri emandako erantzunegoki baten bidez emozioa adierazteko deskribapena lortuko baikenukc.Emozioa inodu asko eta desberdinetan adieraz daiteke: mintzatuz, keinuen bitartez... Baina emozioz beteriko gorputz keinulari orok ez du gainean
|
duen
emozioa adierazten.Rodrfguez Zapaterok, haserre nago, esaten badu, ez du berc haserrea adierazten, deskribatzen baino.
|
|
Hori guztia kontuan izanik, ezin da esan imitazioaren teoriak artearen eta artelanarendefinizioa ematen duenik, ezta espresioaren teoriak ere. Biak dira sinpleegiak; czin da frogatu artelan oro imitatzailea dela (musika eta pintura ez objektiboa ez dira imitatzaileak), ezta emozioak adierazten dituela ere (diseinu formalek ez
|
dute
emoziorik adierazten). Teoria horiek baldintza nahikoak asetzen dituztela esateak bakoitzak artearen esentziarenantzcko zerbait bameratzen duela suposatuko luke eta, jakina, esentzia hori ez duten objektuak artelan ez direla. Baina tcsi horrek ondorio txarrak ekarriko lituzke, esaterako, artelangisa onartzen ditugun objektu asko arte produktu ez direla esatea.
|
2005
|
|
Aldarrikapen bide izateak erran nahi
|
du
emozioa transmititzen duela. Aldarrikapen indarra galdurik ere, emozioaren karga badu oraingo dantzak?
|
|
" Gure katean" ikusi nuen, minutu dezenteko eztabaida, neska batek prakak erantzi ez erantzi, ipurdiaz hogeitaka yogur pote zanpatzeko. Ez
|
zuen
emoziorik ez eranztearenak eta ez zanpatze lanak. Erdi moxkortuta eta koadrilako batek taberna izkina batean egingo balu ere ez litzaidake bereziki zirraragarri irudituko.
|
|
Denok dakigu, dio Beglek? zein indar
|
duten
emozio haundiekin gordetako oroimenak, eta gaztetako adibidea jartzen du: norberak entzun zuen kantua lehenengo musua eman zuenean.
|
2007
|
|
Garrantzitsuena deladiozu, baina gero baliabideen, teknologiaren eta diruaren mailan jartzen duzu.Pertsona sekula ez da baliabidea; pertsonak pentsatu egiten du, ideiak ematenditu, sentitu egiten du, emozioak dauzka. Nik dakidala, diruak eta makinek
|
ezdute
emoziorik oraingoz. Pertsonak ez dira nola hala erabiltzen, protagonistakizan behar dira enpresan, bere sentimenduekin, emozioekin, ezagutzarekin etaesperientziarekin.
|
2008
|
|
Munduko motoziklismo txapelketak azken txanpan sartuta daude, eta 250 cc-ko txapelketa baino ez dago argitzeke. Horrek, gainera, ez
|
du
emozio handirik, Marco Simoncellik gelditzen diren bi sari nagusietako batean laugarren izatea aski baitu aurreneko munduko txapela lortzeko. Lehen aukera bihartik aurrera izango du, Malaysiako Sari Nagusian.
|
|
Ez
|
dut
emoziorik sentitzen ez duenik ezagutzen; baina bai, aldiz, emozioak disimulatzen dituzten pertsona ugari. Zergatik disimulatzeko ohitura edo joera?
|
|
Horien bitartez, xehetasun anatomikoak in vivo aztertzeaz gain, une bakoitzean aktiboago dauden egiturak ikus genitzake, gogoaren jarduera desberdinen korrelatu zerebrala agerian jarriz. Leiho bat
|
dugu
emozio eta kognizio kontziente nahiz inkontzienteak begiratu eta aztertzeko, subjektibitatea objektibo bihurtzeko; normaltasunean eta egoera patologikoetan dauden diferentziak alderatzeko. Teknika horiek egun dituzten diskriminazio ahalmenak mugatuegiak dira gure gogoaren oparotasun osoaz jabetzeko, baina espero liteke hobetuz joatea, noraino irits litezkeen esaterik ez badago ere.
|
2009
|
|
Jakin badakigu emozionalki neutralitaterik ez dela existitzen. Oso datu ohargarria da, bizi
|
ditugun
emozioak ezkutatzen saiatu arren, hitzezko gezurrak esanda ere, gure gorputzak hitz egiten duela. Gure dimentsio kognitiboak ezin du gure dimentsio emozionala lotu.
|
|
Granadako Unibertsitateko ikertzaile talde batek Inmamusys sortu du, hots, hartzaileak
|
dituen
emozioetan oinarrituta musika sortzeko softwarea.
|
|
Eraberean, diferentzia esanguratsuak daude mutilen eta nesken artean aurpegikoadierazpenen bidez haserrea, tristura eta alaitasuna ezagutzeko. Gizakiek errazenezagutzen
|
duten
emozioa alaitasuna da (Katsikitis, Pilowsky eta Innes, 1997). Azkarrena ezagutzen dutena, berriz, haserrea (Ohman, Lundqvist eta Esteves, 2001). Emakumeek erraztasun gehiagoz ezagutzen dituzte alaitasuna adieraztenduten aurpegi adierazpenak; gizonek errazago irakurtzen dituzte haserrearenadierazpenak.
|
|
Ni neu ere oso bertsiozalea naiz; interes handia pizten dit abesti eder hori beste baten ahotsetik entzuteak. Abestiaren identifikazioa hain erraza suertatzen da, berehala konektatzen dugu lehendik
|
genuen
emozioarekin.
|
|
Orain liburu asko ari dira argitaratzen etikaren neurologiari buruz. Izan ere, gure jokabideetan ez
|
dute
emozioek bakarrik eragiten, balioek ere eragiten dute. Egokiena emozioak balio horietara egokitzea litzateke.
|
|
Sortzen diren aukerek ziurrak eta azkarrak izan behar dute, datu guztiak aurrean izan gabe ere, intuizioarekin soilik aritzeko modukoak. Hori dela eta, haurrek egin ohi
|
dutena
emozioz beteta egoten da, bulkadazkoa da, dena ala ezer ez. Eta erabakiak hartzean, gauza garrantzitsuez ari bagara, fidagarria al da jendea?
|
2010
|
|
Badira jarraibide argi batzuk, eta hauxe erakutsi nahi izaten dute funtsean: pertsona batekin ados ez zaudenean, ez duzu errudun egin behar; saiatu behar
|
duzu
emozioak bilatzen, iraindu gabe, ni tik abiatuta. Honela mintzatu behar da:
|
|
Noski, ez
|
du
emozioekin zerikusirik; defentsa mekanismo bat da, belarjaleetatik babesteko, besteak beste. Hostoak eta adartxoak bilduta, zimeltze bidean dagoen itxura hartzen du landareak.
|
|
Elenak bezala Rosariok ere arazoak
|
zituen
emozioak bide normalera ekartzeko, eta berdin gerta zitekeen lehorregi edota asaldura handiegiz erantzutea poz sentimenduari. Kasu hartan, lehenengoa gertatu zen:
|
|
Beldurra, zoriontasuna, haserrea, tristezia. Baina nigan sortu behar
|
du
emozio hori. Izan ere, Invictus en emozio asko dago (baita Agora n ere):
|
|
Auzi horri ez zaio garrantzirik kendu behar; gure barneko mundua dago jokoan, inkontzientearekin eta emozioekin jokatzen dutenez iragarki horiek neurri handi batean gure barneko mundua eta bizitza osatzen dute. Burua gauza ezkorrez betetzen badut, hortik noski gauza ezkorrak aterako dira eta emozio ezkorretan murgilduko naiz; eta, alderantziz, gauza baikorrez betetzen badut, aukera handiagoa
|
dut
emozio baikorren munduan bizitzeko. Hala ere, ez da automatikoa eta kasu patologikoak ere kontuan hartu behar dira.
|
|
Euskara erabiltzean zer sentitu nahi dugu: gauza baikorrak, emozio atseginak, edo, alderantziz, lotu nahi
|
dugu
emozio ezkorrekin, beldurrarekin, itxikeriarekin(" euskara erabiltzen dut beharrezkoa delako, bestela galduko da eta ez dut nahi galtzea, gainera nire eskubidea da eta tipo horrek ez badaki ez da nire arazoa, berea baizik, eta kito").
|
2011
|
|
Baina, jakina, umearen ondoan geratuko gara eta bere mina konpartituko dugu. Elkartasuna adierazi behar
|
dugu
emozioetan, ez emozioak ukatu. Gustatzen ez zaizkigun emozioak ukatzeko joera dugu, eta emozio guztiak dira beharrezkoak.
|
|
Afektuak ez dira pertsonalak edo norbanakoak, eta ez
|
dute
emozioekin eta sentimenduekin zerikusirik soilik, afektuak besteekin konektatzeko aukera eta ahalmena izan daitezke. Erasatuak, eragin ahal izateko testuinguruak sortu, ekoiztu.
|
|
Amatasunaz hitz egiten du Nerabe k,, baina genero femeninoa bigunkeriarekin, mizkeriarekin lotu da askotan, eta nik pertsonaia indartsuak eraiki nituen, eta indarretik egin ditut ondorengo lanak ere. Indarretik erakusten diren gauzek ez
|
dituzte
emozioak azpimarratzen, saiatzen dira bihotzera zuzenean iristen. Askoz meritu handiagoa du eutsita dagoen emoziotik sortzen den hunkipenak, oso agerikoak eta exajeratuak diren emozioetatik sortutakoak baino?.
|
|
Nortasun obsesibo konpultsiboaren nahastea duenak eta eskizoideak ez
|
dute
emoziorik agertzen eta intelektualizaziora jotzen dute. Nahaste obsesibo konpultsiboa duenak harremanetarako gaitasun normala du, lanera gehiegi dedikatzen delako edo emozioak adierazteak ezinegona sortzen diolako gizartetik urrundu egiten bada ere.
|
|
Mugako nortasunaren estiloa
|
dutenek
emozio eta harreman afektibo indartsuak, pasioz beteak, bizi behar dituzte. Emozio eta dibertsioaren munduan mugarik gabe arriskatzen dira, eta berehala pasatzen dira maitasunetik gorrotora.
|
|
Haserrearen bidez eztabaida amai dezake, edo negar eginez bestearen babesa lor dezake. Hasieran asmo jakin bat
|
zuen
emozio aldaketak, baina gerora automatizatu eta bere nortasunean barneratu lezake. Afektu eta emozio kontraesankorrak aldi berean izaten ditu; aldi berean mendeko pertsonak eta pertsona erasokorrak dira, baina haren oinarrizko umorea disforikoa da, narritagarritasunarekin batera.
|
|
Nortasun antisozialaren nahastea
|
duenak
emozioak erreprimitu egiten ditu, haietaz mesfidatu egiten baita. Goxotasunaz eta lankidetzaz mesfidatu egiten da eta ekidin egiten ditu intimitatea, maitekortasuna, altruismoa, errukia eta emozio goxoak.
|
|
– Mugako nortasunaren nahastea duenak eta nortasun histrionikoaren nahastea
|
duenak
emozioen aldakortasun handia, portaera manipulatzailea eta etengabeko arreta bilaketa agertzen dituzte. Baina, bietako nork agertzen ditu haustura erasokorrak, joera autosuntsitzaileak edo hutsune sentimendu kronikoak?
|
|
Nortasun antisozialaren nahastea
|
duenak
emozioak erreprimitu egiten ditu, haietaz mesfidatu egiten baita. Goxotasunaz eta lankidetzaz mesfidatu egiten da eta ekidin egiten ditu intimitatea, maitekortasuna, altruismoa, errukia eta emozio goxoak.
|
|
Antzeko sailkapena erabiltzen dugu Mendebaldean ere, baina Ekialdean, dena den, zeruaren azpiko gauza guztiekin daude harremanetan eta" tristura", esate baterako, biriketan sortzen da, kolore zuria du, eta udazkenarekin dago lotuta. Atzerritarrak hemen maiz sentitu ohi
|
duen
emozio bat, hala ere, ez dago aipatu ditudan bost horien artean: harridura; nahiz eta egunero gertatzen den harritzeko moduko zerbait bazter hauetan.
|
2012
|
|
Bere alderdiaren (Askatasunaren Herria) etorkizunaz ere mintzatu da eta PDL akronimoak ez
|
duela
emoziorik ematen onartu du, horregatik, izena aldatuko diola azaldu du, baina ez dela alderdikideen berrikuntza operaziorik egongo gaineratu du.
|
|
Knustonen arabera, garunaren eskualde emozional eta intuitibo horiek (sistema linbikokoak) oso garrantzitsuak dira erabakiak hartzeko prozesuan, eskualde kognitiboak (kontzienteak) baino garrantzitsuagoak. Neurozientzialariek uste
|
dute
emozioek, erabakiak hartzeko prozesuan parte hartzeaz gain, erabaki horiek gidatzen dituztela. Hori frogatzeko, esperimentu bat diseinatu zuten.
|
|
Biak elkartzen direnean, soberan daude hitzak. LEOk ezin
|
du
emozioarekin.
|
|
– Eginkizun soziala. Nola sentitzen garen gainerakoei jakinarazteko edo besteengan eragina izateko balio
|
dute
emozioek.
|
|
Prozesu emozional horretan ebaluazio inkontzientea nagusitzen bada, emozio primario edo oinarrizko deritzenak agertuko dira (gainerako espezienen antzekoak dira); baina, egoeraren esanahia nagusitzen bada, gizakiek berezkoak
|
dituzten
emozio sekundarioak azalduko dira.
|
|
– Alderdi afektiboa. Asetasuneko/ asegabetasuneko sentimenduei buruz ari da; hau da, pertsonek bizi ohi ditugun eta gure gogo aldartean eragina
|
duten
emozio positiboei/ negatiboei buruz.
|
|
– Maitasuna. Pertsona batek beste pertsona batekiko edota animalia, gauza edo ideia batekiko
|
duen
emozioa da. Hartzailearen arabera, hainbat maitasun mota bereizten ditugu.
|
|
Tristura eta ondoeza giza espezieak berezkoak
|
dituen
emozioak dira eta funtzio egokitzailea betetzen dute, besteak beste, gainerakoen arreta eta zaintza lortzea, galera edo banantzeen aurrean komunikatzea, edo etorkizunean suertatuko diren egokitze beharrizanei aurre egiteko energia kontserbatzea dira haien helburuak (Vázquez eta Sanz, 1998). Hala eta guztiz ere, tristura eta ondoeza bezalako emozioen iraupena, maiztasuna eta intentsitatea ezohikoak izan daitezke, eta pertsonak duen egokitze gaitasunean interferentzia egin.
|
2013
|
|
Ez
|
du
emozio faltarik izan kontsolazioko finalak, hasiera hasieratik Martin eta Odriozola gorriak joan dira aurretik (13/ 15), baina pala partiduak luzeak izaten dira, buelta asko ematen dituzte eta azken ahalegin batean Astiazaran eta Munduate urdinek partidua 27 jarri zuten. Azkenean, eta 51 minutuz borroka egin ostean, Martin eta Odriozolak azken ahalegina egin ostean 3 postua lortu zuten 30 emaitzarekin.Arantzatxoa kentzeko aukera izango dute bihar urdinek Villabonan 12:00etan, bertako herriko txapelketako finalera ailegatu baitira.Final handiaOhore guztiekin hasi zuten finala.
|
|
3 Garrantzitsua, emozioen kudeaketa: ikasleek aitortzen dute materialak laguntzen duela ahozko hizkuntzaren ikaskuntza prozesuan, eta ildo horretatik, komunikazio ekintzan eragin handia
|
duela
emozioen alderdiak. Gure datuen arabera, DBH 1 mailako ikasleak dira jendaurrean hitz egiten zailtasun handienak dituztenak.
|
|
Aldiz, badira beste irakasle batzuk hobekuntza nabarmenik sumatzen ez dutenak. Ahozko hizkuntzak berezko
|
duen
emozioen munduari dagokionean ikasleek aitortuaren kontrakoa jaso da; hauen arabera, zenbat eta adinez gorago, orduan eta urduriago sentitzen dira jendaurrean. Etorkizuneko ikerketatan kontuan hartzeko gaia izango da hau ere.
|
|
Ikasleek aitortzen dute materialak laguntzen duela ahozko hizkuntzaren ikaskuntza prozesuan, eta ildo horretatik, komunikazio ekintzan eragin handia
|
duela
emozioen alderdiak. esker material didaktikoaren bideragarritasun maila baloratu da; horrez gain, metodologikoki hobetu beharreko ideia eta edukiak ere jaso dira. Ondorengo taulan laburtu dira ebaluazio ezberdinetan kontuan hartu diren galdegai nagusiak:
|
|
Ez genuen adostu hizkuntza komunikatzeko tresna hutsa dela ala? Aspaldi sentitzen ez
|
nuen
emozioak mozkortu nau. Hoztu hadi, esan diot neure buruari.
|
|
Hau da, jabe askok lagunekin jolasten duten bitartean beren lagun ilunak bereizten dituztela uste duten barrea da, hain zuzen, dirudiena: animalia zoriontsu baten irribarre polit bat. Gizakiengandik esklusiboak ziren emozio askok animaliengan dute erantzuna Maitasuna, komunikazioa besteen sentimenduak ulertzea… Pixkanaka, pertsonengan esklusiboak zirela uste
|
zuten
emozio asko aurkitu dira animalien artean. Eta txakurren irribarrea da horietako bat.
|
|
Poza, tristura edo beldurra dira txakurrak bere ahotsarekin
|
dituen
emozioak
|
|
Afektu laginak urriak dira eta komunikazioa eta elkarrizketa ez daude. Seme alabek ez
|
dute
emozio erreferenterik afektua erakusten die, horrek autoestimu baxua eragiten die, eta arrisku egoerek (eskola porrotak edo mendekotasunak) zaurgarri bihurtzen ditu.
|
|
Claudia López de Hunnek azaldu duenez, EOS Claudia López de Hunnek azaldu duenez, EOS zentroko psikologoak (Orientazio Psikologikoko Institutua) «hitzik jarri ezin
|
duten
emozioak proiektatzen ditu haietan». Barne mundua paper zurian iraultzen dute.
|
2014
|
|
–Gorroto
|
ditut
emozio moderatuak?
|
|
pentsatzeak eta bizi
|
dituen
emozioei begira jartzeak (errealitatea norbere galbahediren buru gorputzetatik pasatzeak), eta teknika ahal beste zorrozteak (esan nahiaesan ahalera doitzeko) inertzietatik urruntzen eta benetakotasunera hurbiltzenlagunduko dio bertsolariari. Agian, bertsolariaren eta edozein sortzaileren lanikbehinena horixe da:
|
|
Identitate disoziatuaren nahastea duenak sarritan izaten ditu buruko minak, fobiak, haluzinazioak, amnesia, despertsonalizazioa, disfuntzio sexualak, eta sarritan jotzen du substantzien abusura (Scroppo, Drob, Weinberger eta Eagle, 1998). Mugako nortasunaren nahastea duenak eta nortasun disoziatuaren nahastea
|
duenak
emozioen ezegonkortasuna eta portaera autosuntsitzailea agertzen dituzte.
|
|
Alzheimerra duten gaixoek bat batean aldatu ohi
|
dituzte
emozioak eta sentimenduak: berehala igarotzen dira depresiotik edo barne hersturatik alaitasunera edo euforiara.
|
|
Ikerketek adierazten dutenez, jarduera fisikoak lagundu egiten du gosea kontrolatzen, digestioa hobetzen, pisua irabazten eta bizkortasuna indartzen; bihotzaren eta hezurren osasunean laguntzen du (hezurra birsortzeko laguntza da, prozesu hori ez da adinik geratzen). Gainera, egun erreserbatu batean kirola egiteak eragin positiboa
|
du
emozioetan, osasun mentalean eta maitasun bizitzan. Hiru ariketa mota konbinatzea gomendatzen da:
|
2015
|
|
Egunaren arabera eta norberaren barruan bila aritu beharra arriskutsutzat jotzen du Enbeitak. “Beti ezin
|
dituzu
emozio, sentimendu eta korapilo denak publikoaren aurrean askatu”.
|
|
“Bertso eskoletan ikasi behar
|
dugu
emozio denak normaltzat onartzen”, Onintza Enbeitaren ustez. “Gu bertsotan hasi ginenean jarrera bat zen jarrera nagusia —bai kantatzeko posturari zegokionez, baita kantaerari zegokionez ere—, hori zen normala, eta beste guztia arraroa.
|
|
“Psikologook beti esaten dugu garrantzitsua dela emozioa identifikatzea, izena ipintzea eta emozio hori kudeatzea. Kudeatzeko orduan kanporatu egin behar
|
dugu
emozio hori”, argitu zuen. Oinarrizko emozioak oroitarazi zituen:
|
|
Edozein iraultza egiteko, bizipoza behar da, eta, hortaz, postpornoak ere euskararen biziberritzean lagun dezake.Bizikleten piezekin egindako jostailu sexualak, sokak eta pintzak. Lantegi bateko tresnak dirudite... Normalean bizitzen ez
|
dugun
emozio aldaketa bat sortzen du postpornoak gorputzean, baina sarri ez du minik eragiten; sexualitateaz gozatzeko erremintak erabiltzen jakitean datza. Beldurra ezjakintasunetik dator; tabuak tabu, korapiloekin eta immobilizatuz goza daiteke.Azken egunean ere festa bat egingo duzue.
|
|
oihuak, galderak, baieztapenak eta abar. Gainera, mezuaren inguruan
|
ditugun
emozioak eta sentimenduak adierazten laguntzen digu; hainbat tonu erabil ditzakegu horretarako: ironikoa, zalantzazkoa, txantxetakoa?
|
|
tomwanga Ilusioak esan nahi du ametsetan sinetsi behar dela, eta gai izan behar dela ametsak planteatzeko eta haien atzetik ibiltzeko, haiek lortzeko saiatua izateko, bidean ager daitezkeen ezbeharren aurka lortzeko itxaropena izateko eta gogoz eta alaitasunez egiteko. Era berean, lotura estua
|
du
emozio, pentsamendu eta jarrerekin eta norberaren ekintzarekin. Halaber, Psikologiak estimulu gisa ulertzen du, eta, era berean, erantzun eta ondorio gisa, elkarren segidan eta elkarren ondoan egonda.
|
|
gehiegizko sentsibilitatea dut. Neurriz kanpoko intentsitateaz bizi
|
ditut
emozioak.
|
2016
|
|
Egin genuena zen begiratu zer dagoen gure hezkuntza komunitate barruan. Ohartu ginen bagenituela guraso musikari nahikoa, bertsolariak genituela, bertso eskolen sorreran egon ziren aitonak zeudela… Oso testuinguru egokia
|
genuen
emozio hori aktibatzeko. Gakoa, gaia bera baino gehiago, emozioa aktibatzea izaten da, bizipena izateko aukera izatea, horrek sortzen duelako interesa”.
|
|
Gertakizun emozionalak ebaluatzeak emozioaren bizipena aldaraz dezake. Erantzun emozionalak arrazoibide eta estrategien bitartez aldatzeko aukera izateak agerian uzten du kognizioak eragin handia
|
duela
emozioak kudeatzean. Gure emozioen jabe izatea da hezkuntza emozionalaren helburua:
|
|
4 Maiz sentimenduak eta emozioak irudien bidez adieraztea errazagoa denez, unitate honetan aurpegiak erabiliko ditugu horretarako. Noizean behin, gai edo eginkizun jakin bati buruz
|
dituzun
emozioak hoberen adierazten dituen aurpegia aukeratzeko eskatuko dizugu. Aurpegia jarduera fitxetatik hartu eta ikaste koadernoan itsatsi behar duzu.
|
2017
|
|
Dendaxkako etxekoandreak ez
|
zuen
emozio aztarnarik azaleratu, garai bateko amorantea zetorrela-eta. Halere zerbait oso urruna, oso bat batekoa pasa zen begi beltz haietatik...
|
|
JL: Abestien hitzak eta musika uztartzen ditugu, transmititu nahi
|
ditugun
emozioak adierazteko. PIL en abesti guztiak emozioen gainekoak dira.
|
|
Lete liluratuta, borrokaren usaina erakargarria egiten zitzaion. Beirek bere konbatea gogoratu zuen, eta pentsatuko ez
|
lukeen
emozioa sentitu zuen, berriz ere ring gainera igotzeko irrika. Une horretan iritsi zen lehenengo puncha.
|
|
Babak esango luke bi ezaugarri horiek beharrezko zituela neurri batean boxeolari batek, baina askoz gehiago sentitu behar zuela zirrara ikara baino. Ikara baino gehiago errespetua zen bihotzean taupaka
|
zuen
emozioa. Taupada haietako bakoitzeko ukabilkada bat eman edo saihestu behar zuen.
|
|
Antsietatea norbanakoak tentsio egoera batean bizi
|
duen
emozio ezatsegina da, urduritasuna, egonezina edo kezka?.
|
|
Beharrezkoa izango da ere neurozientzia, psikologia edo antropologia bezalako alorretako profesionalen arteko lankidetza. Bestalde, neuromarketinak estimuluen aurrean banakoek
|
dituzten
emozioak identifikatzen dituen arren, emozio horien zergatia aurkitzea, oraindik, gainditu beharreko erronka da.
|
|
Zaila izaten da paisaia baten aurrean zaudenean, adibidez, sentizen
|
dituzun
emozioak irudi batean irudikatzea. Baina egiten duzuna maite baduzu, emaitza baino balio handiago izango dute bizi izan dituzun uneek, sentsazioek, abenturek.
|
2018
|
|
Eta %20k baino gehiagok agertzen dituzte sintomak; arruntenak dira irritazioa eta antsietatea. Orokorrean, arazo handiak
|
dituzte
emozioez eta hitz egiteko. Gaur egun ere alerta egoeran jarraitzen dute askok, amorrua ere oso ohikoa da, eta kontzentratzeko eta deskantsatzeko arazoak dituzte, besteak beste.
|
2019
|
|
578 Egungo gizarte mediatikoan politikariak apaizen antzekoak dira, ezin
|
dituzte
emozioak espontaneoki agertu (eta egokitzen denean antzeztu behar izaten dituzte), ez eta lagunarteko festa batean mozkortu, ez eta edozein erreakzio edo iritzi naturaltasunez adierazi ere politikoki zuzentasun eza batean erortzeko arriskuz, esaldi bakar batekin karrera politiko luze bat amai daitekeelako egun batetik bestera. Zuzentasun politikoa eta tontoena inoiz ez gogaitzea irizpidetzat dituzten komunikabideen begirada itogarriaren pean politikariek ezin dezakete beren pertsonai edo katamalo publikoa utzi edo kendu eguneko hogeita lau orduetan, urteko hirurehun eta hirurogeita bost egunetan.
|
|
Orobat, zentzu onik ez izatea leporatzen zaie emakumeei. . Emakumeek nahiago
|
dituzte
emozioak, arrazoia baino; aise da konprenitzen: gure usadio lauak direla kausa familiaren inolako kontuz arduratzen ez direnez gero, arrazoia ez zaie baliagarria sekula[...] Jar ezazu emakume bat zure lurretako maizterrekin dituzun arazoak konpontzen, eta baietz zuk baino erregistro hobeak egin?.
|
|
Jateko zerbait zekarren, hiztegiaren aldetik zorroztasun handiagoaz jokatuz ahorako munizioak deituko genituzkeenak, gerra batera etorri zen ber, bere erantzukizunez oso jakitun etorri ere, Bai, musu bat, eta bi, eta hiru, baina ez hadi distraitu, lanean ari hintzen eta lanean segitu behar duk, denborak denetarako ematen dik, baita laburra denean ere, eta guk bi gau eta egun oso bat ditiagu, eternitate bat, emadak beste musu bat, bakarrik, eta eser hadi, esadak zer moduz doan historia, Mogueimek eta Ouroanak topo egin diten, Horren eufemistikoki ez esateko, esan nahi duk jada oheratu direla, Nolabait esan, bai, Nola, nolabait esan, Haiek ez zitenan oherik, izarren argipean etzan zitunan, Hura zortea, Gau epela, haiek elkarrekin zitunan eta marea gora zetorrenan, Hitz horiekin idatziko huela espero diat, Ez, ez ditinat hitz horiek idatzi baina oraindik garaiz nagon. Maria Sarak paketeak barru aldera eraman zituen, bitartean Raimundo Silvak, zutik, bere orriei begiratzen zien, buruan beste pentsamendu bat duenaren aurpegiaz, Ezin al duk gehiago idatzi, galdetu zuen emakumeak itzultzean, nire etorrerak distraitu al hau, Ez dun gauza bera heu egotea edo ez, ez
|
gaitun
emozioak eta baita emoziorik izanaren oroimena galdu duten senar emazte zaharrak bezalakoak, alderantziz, Ouroana eta Mogueime bezalakoak gaitun, hasten ari gaitun, Orduan esan nahi duk distraitu egiten haudala, Jainkoari esker, baina pentsatzen ari nintzena zunan ez dudala hemen idazten segituko, Zergatik, Ez zekinat oso ongi, bulegoa uztea errutina uztea bezala izan zunan, agian beste denbora b... Raimundo Silvak irribarre egin zuen, Heuk idatzi behar huen historia hau, Sekula ez zitzaidaan burutik pasatuko hiri pasa zitzaian ideia, hau da, inolako zalantzarik ez duen gertaera historiko bat ukatzea, Neronek ere ez ninan jakingo esaten zergatik egin nuen, Egia esan, nik uste diat pertsonen arteko egiazko bereizketa horixe dela, baietz eta ezetz esaten dutenen artekoa, eta oso ongi zekiat, hik horretaz ohartarazi baino lehen esaten diat, pobreak eta aberatsak badirela, eta indartsuak eta ahulak, baina kontua ez duk hori, bedeinkatuak bitez ezetz esaten dutenak, beraiena izan bailuke lur honetako erresumak, bailuke, esan dun, Nahita erabili diat hipotetikoa, lur honetako erresuma ezetza baietzaren zerbitzuan jartzeko talentua dutenena baita, edo eta, ezetz baten egileak izan direnean, arin bai arin ezetz hura ezabatu eta baietz bat jartzen dutenena, Ongi esana, Ouroana maitea, Eskerrik anitz, Mogueime maitea, baina ni emakume xume bat baizik ez nauk, lizentziatua banaiz ere, Eta ni gizon xume bat, zuzentzailea izanik ere.
|
|
populazio errefuxiatuaren egoera ezagutzera, egoera horren kausen inguruan hausnartzera eta fenomeno horren aurrean administrazio publikoaren gestioa azaltzera zuzendutako sentsibilizazio ekintzek talde arteko emozio eta jarrerak modu positiboan alda ditzaketela. Emaitzetan ikusten den bezala, ikasleek bisita gidatuetan parte hartu ondoren errefuxiatuekiko
|
dituzten
emozioak eta jarrerak positiboki aldatzen dira.
|
|
Artikulu honek aztergai ditu: fenomeno horren aurrean unibertsitateko ikasleek
|
dituzten
emozio eta jarrerak, identitate europarrak jokatzen duen papera, eta nola sentsibilizazio ekintzen bidez bizilagun berriekiko balio prosozialak susta daitezkeen. Emaitzek adierazten dutenez, zenbat eta identifikazio europar altuagoa izan, orduan eta errefuxiatuei mugak ixteko neurriekin adostasun handiagoa azaltzen da.
|
|
Estresa prozesu kimikoa da, eta erantzun beharreko egoerei aurre egitean aktibatzen da. Norbanakoak bere ingurunera egokitzeko
|
duen
emozio naturala, emaitza negatiboa lortzeko aukeraren aurrean. «Estresa pertsonek sufritzen duten egoera da, ingurunea asebetetzeko baliabideak behar dituen erronka bat proposatzen duenean», Dexeus Unibertsitate Ospitaleko Antsietate eta Estres Unitateko koordinatzailearen hitzetan.
|
|
Zirkuetatik salbatutako piztiak zaintzen dituen erakunde baten bideoak ere erakutsi dizkit. Hunkitu egiten da jaiotzatik kaioletan egon eta lehen aldiz lurra ukitzean tigre kumeek ageri
|
duten
emozioa ikustean.
|
|
Taularatzean egin behar da gorputza inplikatu. Inplikatu behar
|
duzu
emozioen aldetik, inplikatu behar duzu gorputzaren aldetik, eta oso inportantea da buruan zer irudi dauzkazun. Zeren hizketan ari garenean, beti irudi batzuen gainean ari gara eraikitzen gure diskurtsoa.
|
2020
|
|
Saia gaitezen ez hitz egiten gure beldurrez eta larritasunez haien aurrean: nahiz eta ez diren konturatzen, gaitasun handia
|
dute
emozioak hautemateko. Halaber, garrantzitsua da nola sentitzen diren, nola entzuten dituzten eta emozioei garrantzirik ez kentzen laguntzea.
|
|
Hauek dira harremanik eza gutxiago sentitzeko trikimailu batzuk. Har itzazu
|
zuen
emozioak. Esaten duguna garrantzitsua da, baina baita nola esaten dugun ere.
|
|
Athletic hasi da penaltiak jaurtitzen, eta 2 aitzinetik zenean, atezain nafarrak Joseluri jaurtiketa gelditu dio. Partida osoak bezala, ordea, penaltiek ere behar
|
zuten
emozio dosia. Iñigo Martinezi Ortolak gelditu egin dio hurrengoa, baina Moorek langara bota du berdintzeko aukera.
|
|
Epe ez oso luzean
|
baditugu
emozioekin lotutako bi ekimen, Euskaraldia eta KORRIKA. Zalantzarik gabe, hurrengo edizioak ez dira aurrekoak bezalakoak izango, baina aukera ikaragarria eskainiko dute herri bizia eta gogotsua badagoela erakusteko
|
|
GEURE
|
DITUGUN
EMOZIOAK
|
|
Beraz, hasi zuen gorrotoarekin konektatzen. Ez dakit
|
zuen
emozioak lantzen dituzuen, pelatu egiten dit. Nahi dudana da zuek zuen gorrotoa identifikatzea eta niri pasatzea.
|
2021
|
|
" Zergatik jakin behar du bikotekideak dena zutaz? Zergatik ezin duzu izan zure intimitatean gorde nahi duzun arlorik, zuretzat izatea nahi
|
duzun
emozio eta barne pentsamendurik?", planteatzen die Rubiok. Ikasleak harritu egiten dira, baina hezitzaileak adierazi nahi die ez dagoela zertan erabat biluztu bikote harreman batean egonagatik, hori ere kontrola dela, nolabait.
|
|
Gogoratu behar da komunitate epistemikoa ikerketarako beren beregi osatu zela, gehienek ez zutela elkar ezagutzen eta denek euren mudantza prozesuan aurrerapausoak eman nahi bazituzten ere, egoera ezberdinean zeudela: batzuk eta besteak abiapuntu ezberdina zuten, ez zuten sentitzen hizkuntza gaitasun bera zeukatenik, ez ziren euren aldaerarekiko eroso sentitzen modu berean, ez
|
zituzten
emozio berak sentitzen euskara erabilera edo erabilera ezarekiko, eta ez zituzten espektatiba berberak. Azken finean, autoestimuaren aldetik askotariko hiztunak egon ziren, gaitasun mugatuko hiztunetatik ia euskaraz bizi diren herrietako euskaldunetara.
|
|
«Gure sentimenduak eta besteenak ezagutzeko, geure burua motibatzeko eta harremanak egoki kudeatzeko gaitzen gaituen trebezia eta jarrera multzoa da». Hala ere, bahiketa neuronalaren bidez portaera irrazionalak ditugu, eta emozioak inpultsuen bidez adierazten dira; horregatik, inteligentzia emozionala behar
|
dugu
emozioen kudeaketa ona gauzatzeko.
|
|
Urteetan itxaron ondoren bere talderik kutunena aurrean
|
duenaren
emozio malkoak. Entzule gazte baten jakin min aseezina.
|
|
Nerabeekin egon gara eta haiekin jolas egin dugu, baina hori aitzakia bat baino ez da haien bizitzetan murgildu eta bidelagun izateko. Gure lanak askoz ere gehiago
|
du
emozioen eta gatazken kudeaketatik nahiz prebentziotik guzti horretatik baino", esan du Arenasek.
|
|
Emozioez etengabe hitz egiten den arren, paradigma berriak kanpoan utzi du emozioen kudeaketa. Eskolek ez ohi
|
dituzte
emozio guztiak lantzen, inondik inora neurri berean, ezta modu egokian ere, eskolen helburua ez baita, esan bezala, ume eta gazteak gaitzea, kontrakoa baizik. Alde batetik, zoriona eta alaitasuna —edo horien ilusio mota positibista bat— gainontzeko emozioei gailentzen zaie eduntainmentean, besterik ez balego bezala, askotan; beste alde batetik, eskola askok Gardner-en edo Goleman en irakaspenei jarraitzen dietela esan arren, oso gutxi dira emozioak kudeatzen erakusten duten eskolak.
|
|
Alde batetik, zoriona eta alaitasuna —edo horien ilusio mota positibista bat— gainontzeko emozioei gailentzen zaie eduntainmentean, besterik ez balego bezala, askotan; beste alde batetik, eskola askok Gardner-en edo Goleman en irakaspenei jarraitzen dietela esan arren, oso gutxi dira emozioak kudeatzen erakusten duten eskolak. Kasu askotan, irakasleek teoria ezagutu arren, oso gutxitan jartzen dute praktikan, benetan horretan sinesten ez dutelako, denborarik aurkitzen ez dutelako, betikoa egitera ohiturik daudelako edo, besterik gabe, ez dutelako horretan sartu nahi — irakasleriak ere ez
|
du
emozioak kudeatzeko prestakuntza egokirik jaso; azkenik, paradigma berriak kale egiten du emozioak auto-estimuarekin lotzen saiatzean. Auto-estimu gutxi izatea kaltegarria izan daitekeela denok dakigun arren, kontrakoa ez da hobea, auto-estimua izugarri handitzeak ez baitakar ezer onik, arrakasta ez ziurtatzeaz aparte, espektatiba eta perspektiba erabat irrealak sortu daitezkeelako horrek dakarren larritasunarekin.
|
|
Honako hauek dira osasun arloan aplika daitezkeen prebentzio neurriak (Serrano eta Ibañez, 2015): Formakuntza ikastaroak sustatzea osasun arloko profesionalentzat eta erabiltzaileentzat, adimen emozionalaren gaia barnebilduz. Osasun gaietan etengabeko ezagutza teorikoa bermatzea. ...t eta erabiltzaileentzat. Eskuragarri dauden baliabide psikosozialei buruzko gida prestatzea, bai erabiltzaileentzat bai haien familia eta profesionalentzat. Pertsona profesionalen kudeaketa emozional egokia lortzeko hausnarketarako inguruneak bultzatzea. Beren karguan pertsonak dituzten langileei pertsonen arteko harremanetan formakuntza ematea eta, batez ere, beste langileekin harremanak izateko
|
duten
emozioen kudeaketan formakuntza ematea. Emozioetan eragina duten kausetan sakondu eta ikertzea, horrekin lotutako ondorio kaltegarriak gutxitzeko. Osasun arloan denbora gehien daramaten profesionalen esperientziak transmititzea sustatzea, modu egituratu, zientifiko eta produktiboan.
|
2022
|
|
Izan ere, emozioak gizakiok gure inguruan gertatzen denarekin erreakzionatzeko modu naturala dira. Denok
|
ditugu
emozioak, garrantzitsua da ez erreprimitzea eta ez sentitzea lotsatuta eta lotsatuta. Emozioak egunean zehar doaz eta etortzen dira, batzuk ez dira hain biziak eta beste batzuk biziagoak dira eta gogo aldarte bihurtzen dira.
|
|
Unai Iparragirre ETBko zuzendariak zera adierazi du: «Partekatu nahi
|
ditugun
emozioen bilgune izan nahi dugu. Denetariko emozioak, eta denontzat».
|
|
Bertan entzun ahal izan zen San Sebastian martxa 00:00etan, Zokoa eta Basazabal elkarteetako zuzendarien gidaritzapean. Gero eta jende gehiago zetorren, eta jendeak ezin
|
zuen
emozioa ezkutatu, kantuan eta txaloka, interpretazio bakoitzaren amaieran. Alaitasun uneak izan ziren, zalantzarik gabe, bertan bildutako azpeitiarrentzat.
|
|
Ez, Black Fridayagatik da! Ezin
|
dute
emozioarekin.
|
2023
|
|
Edan egiten dugu, eta erre, oso demode gara. Oraindik ez gara sendabelarretan adituak, edo ez
|
ditugu
emozioak kontrolatzen, eta minbizi negartiak sortzen zaizkigu, ez ditugu unibertsoaren mezuak irakurtzen…
|