Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18.408

2000
‎Abenduaren erdialdean Deba Garaian ere agertu ziren perretxiko horiak; 127 kontenedore, hain zuzen. Debabarrenako Mankomunitatean bezala, edukiontzi bat dago 500 biztanleko. Urola Kosta eta Tolosaldean edukiontziak aurki ezartzeko asmoa dute.
‎Halaber, lehiaketa txiki bat dago,
‎Alde batetik, erakunde armatuak egindako gogoetaren eta hausnarketaren ondorioz, komenigarria da azpimarratzea, ETAk ez zion su etena eskaintzen Estatuari, baizik eta euskal gizarteari eta, batez ere, abertzaletasunari (EAJ PNVri batik bat) egiten zion eskaintza. Bestalde, eta hau da sakoneko gogoeta politikoa, erakunde armatuak, agiriaren arabera, uste du EAJ PNV, ELA eta EAren partetik jarrera politikoaren aldaketa sakon bat dagoela edo egon daitekeela, eta horrek bide ematen diola pentsatzea ETAk bere estrategian aldaketa mamitsuak egin dituela. Aldaketa estrategiko horren ondorioak nabarmenak dira.
‎Aldaketa estrategiko horren ondorioak nabarmenak dira. Lehenik, badirudi ETAk sinetsi egiten duela egungo autogobernua alde batera utziz soberaniara eramango gaituen gehiengo sozial eta politiko konprometitu bat dagoela Euskal Herrian (duela hogei urte batzuk egindako hanka sartzeak zuzentzeko asmoa eta konpromisoa deitzen dio ETAk) eta ondorioz, badirudi baita ere, ETAk barneratu egiten duela kontestu horretan borroka armatuaren beharra gutxitu egiten dela. Alegia, gizarteari uzten diola lekua eta borrokaren protagonismoa politikagintzari dagokiola eta ez jarduera militarrari.
‎Horrek ekarri du leku askotan batuarekiko dagoen urruntasuna eta mesfidantza. Gauzak nola joan diren ikusita, Iparraldean batua ez da hemen bezala sartu; haiek beti gorde dute beren ukitua, beste ingurune bat egon delako, administrazio munduan ez delako egon euskara batua hizkuntza ofizialtzat hartu duen autonomia bat... Beste askatasun bat eduki dute gauza asko gordetzeko eta Iparraldeko batek modurik formalenean idazten duenean ere, beti ikusten da nongoa den.
‎Dena dela, esaten duzue, batua eta euskalkien gerturatze bat egon behar duela. Denborarekin ez al da gertatuko guztiak berdin izango direla eta berbak eta formak nahasian erabiliko direla?
‎Horrez gain, ondo bereiztu behar dira ahozko hizkuntza eta idatzizkoa, eta idatzizkoan ezin gara fonetismoan jausi. Hor gehiegikeria bat egon da eta ez dugu jakin izan topatzen gure ahozko tradizioak idatzizko tradizioa ere izan duela. Hori da bilatu behar dena.
‎Nire agurra, laburra. Ia dena daukagu egiteko baina aldakuntza handi bat egon da. Oraintsura arte, euskara batua eta euskalkiak gauza antagonikoak izan dira, zenbat bider ikusi dugun prentsan «Euskalkiak
‎Baina haurrek aurrez azalpen bat behar dute. Orrialde bakoitzean esaldi labur bat dago. Baina haurrak irakurtzen ikasi berriak direnean, euskarazkoa irakurri dezaketen arren, oraindik ingelesa ez.
‎Gauzak aldatzen ari dira, nahiz eta ez izan guk nahiko genukeen abiadurarekin. Behar bat badago. Teknikari gutxi dago eta beraien formazioa urria da.
‎Ander Letamendiak egin zuen ikerketa eta ondorioak garbiak dira. Arazo bat dago eta konpondu nahi bada pilotak aldatu behar dira. Ikuskizuna guztiz desberdina litzateke erabiltzen diren pilotekin edo pilota bigunagoekin.
‎Txarrena den moduan, ETAk eta ezker abertzale soziologiko osoak lotuta jarraitzen dutela eta lehenak egindakoak bigarrenean zuzen zuzenean eragiten duela. Ez da samurra zehaztea zein lotura den hori baina orokorrenera jota ere, mundu sinboliko oso bat dago hor, lokarri historiko eta sentimental sakon batez konektatua. Erlijiotik kanpo ez dago betikotasunik, ordea, eta lotura hori sekula apurtu ezin daitekeenik ere ezin da esan; edo ahuleziaz marginalitatean galdu, edo batek daki.
‎Bestetik, zenbait natur parkeren benetako helburua ez da oso garbia, kasu batzutan turismoa edo basogintzari ematen zaio lehentasuna. Esate baterako, Aralargo natur parkean zeresan asko eman duen urbanismo plan bat dago Lareon, eta gure ustez, hau ez da bateragarria parkearen benetako helburuekin.
‎I.go Mundu Gerra zela-eta, Clemenceauk zaldi lasterketak debekatu zituen. Horregatik, atzerriko zaldi jabeek Donostian hipodromo berri bat zegoela jakitean, bertara hurbiltzea erabaki zuten. " Inaugurazio Sari Nazionala" Milton zaldiak irabazi zuen.
‎Beste gauza bat da industria horren emaitza den kultura. Kultura horrek hiritarrengana iritsi behar du, eta sormen kontzeptu espiritual bat egon behar du. Momentu honetan kultura industria da; hala, proiektu honek bukatuko du filmak pantailan izaten, pantaila txikian kalitatezko ekoizpenak izaten, eta eskualdean lanpostuak sortzen eta zonaldea suspertzen".
‎Hain gutxi ote ginen galderari loturik ikusiko dugu badaudela datuak, hori ezeztatzen dutenak, agertzen dutenak gazte produkzio bat badagoela, nahiz eta erabili izan diren adibideak beti berak izan: Lubakitarren belaunaldikoek ateratako hainbat liburu, izen famatu batzuk, fotokopia edo fanzineetan kaleratutako literatura eta baita poesia esperimentalean jarduten duten hainbat eredu ere.
‎Txistua aurkitu zenean, honen ondoan Felipe IV.aren txanpon bat aurkitu zuten, 1664ko datarekin. Dirudienez, XVII. mendean Sorian eta baita Gaztelan ere ezkerreko eskuarekin jotzen zen musika tresna bat zegoen. Honi laguntzeko danborra izaten zuten zintzilik txistulariek, Euskal Herrian egiten den legez.
‎Borondate politiko berberak eraginda, Beratik Lesakarako oinezko ibilbidea ezin izan zen normaltasunez burutu. Hor euskararen aldeko aldarrikapen bat isilarazteko nahi bat dago".
‎Eboluzio bat egon da. Gainera lan handia egin dugu disko honetarako.
‎Arrastiria nobelaren koadroa da. Nobela koadro batean bezala idatzia dago, sei ataletan banatua, eta bakoitzaren sarreran egoera bat dago.
‎Horrek sinbolizatzen du gure barruan dagoen umea, eta inozentzia nerabezaroan sartzean hil egiten dela. Nerabezaroan heriotza bat dago barrutik berriro jaiotzeko, eta hori garratza da, baina ez da etsipena.
‎Hori esango nuke. Irakurketan ikusten denez, istorio bat dago eta bera gailentzen da. Gertakizun batzuk dira eta azpi irakurketa bat dago.
‎Irakurketan ikusten denez, istorio bat dago eta bera gailentzen da. Gertakizun batzuk dira eta azpi irakurketa bat dago.
‎Gehiena asmatua dago. Adunan torloju fabrika bat egon zen. Orain jarri dudan torloju fabrika hori beste modu batekoa da; auzoa beste modu batean marraztu dut.
‎Baina ohiturak ohitura, zaila da gero hori aldatzea: " Final pare bat egon ziren ia inork ez ebana bizkaieraz kantatu". Berbetan batua nekez zerabilten gazteek ezinezko zuten bizkaieraz kantatzea.
‎Amaigabeko eboluzioan nagoela esango nuke. Kontuak kontu, aktore eta zuzendariaren arteko harreman horretan hurbilketa bat egon behar da, lurralde neutro batean nolabait esateko, entseguetan emoziozko alderdia agerian uzten dugulako. Lan egiteko orduan ere nabaritzen duzu nola ikasi duten aktoregintza.
‎Eta gakoaren alde bat behintzat hor dago. Hemen gatazka bat badago, hori da nazio bati, Euskal Herriari, bere eskubide kolektibo eta indibidualak onartzen ez zaizkiolako, hemen espainiar edo frantziar sentitzen diren nazionalisten eskubideak bakarrik onartzen dira bere osotasunean, eta gainera estatuek daukate eskubide horiek bermatzeko edo inposatzeko eskubidea. Beraz, demokrazia eta bakea egon dadin, oinarrian dagoen beharra zera da, nazio eraikuntza modu demokratikoan garatu ahal izatea.
‎Euskaldun ezkerrekoa denak hor antolatzeko topaleku bat izango du; hori guztia egituratu nahi dugu. Batasuna abian jartzen den momentutik hor eskaintza bat dago, bai indibidualki zein kolektiboki. Ezker anitza bildu nahi dugu, elkarrekiko errespetuan biziko dena eta helburu argi batekin, euskal nazioa ezkerretik eraikitzearena
‎rik edo erreferente handirik. Egia da betidanik Sarrionandiarenganako joera bat egon dela gazteen artean. Baina, iruditzen zait bere inguruko beste hainbat zirkunstantziak bihurtu duela Sarri erreferente.
‎Ruper Ordorikaren bidez ezagutu genuen Atxaga eta horren bidez Sarri... Pott bandaren mitifikazio bat badago. Seguruenik gu bezala elkartzen ziren gazte talde bat izango ziren.
‎Nire liburu bakarra argitaratu nuenean editoreak egurra eman zidan, bazekielako lehen lana zela. Lehiaketen gaiari lotuta, arrisku bat badago: Urruzuno eta horrelakoak irabaziz gero" ikaragarri ondo idazten dut" pentsatzeko arriskua duzu.
‎fresko eta ikonoetan saindu ortodoxoak dauzka (batzuek irudiaren gainean metalezko jantziak dituzte), alfabeto zirilikozko izkribuak... Egun U$Arena denez, agian, sarreran saltoki bat dago: Errusiatik ekarri ikonoak, errosarioak eta liburu sakratuak salgai daude, mikro Lourdes baten iduriko.
‎Hauetako batzuk (Rocher de la Vierge, kaiaren ingurukoak...) gaur egun, gizakiaren eraginez, lehorrarekin loturik agertzen zaizkigu. Beste batzuek (La fregate, Roche Ronde, Roche Plate...), ordea, irlen ohiko isolamendu baldintzak mantentzen dituzte eta horri esker bertan ekaitz txori txikiaren kolonia habigile garrantzitsu bat dago. Kolonia hau dela eta, Frantziako Ingurugiro Ministerioak irlatxo hauek ZICO (Zone Importante pour la Conservation des Oiseaux) izendatu ditu.
‎Zarautz eta Orio artean kokatuta dagoen Talaia mendiaren aurrean harri irla txiki bat dago: Mollarri irla.
‎Antoine d' Abbadie zientzialari eta euskaltzale ezagunaren lurjabegoa izan zen eremu zoragarri honetan ere, hainbat itsas harkaitz eta harri irla aurkituko du bertara hurbiltzen den bisitariak. Ezagunenak, Hendaiako turismo irudia osatzen duten Dunbarriak dira, baina ez dira bakarrak, hondartzaren beste aldean irekitzen den Loia badian, itsasbeheretan legar eta tonbolo baten bidez lehorrarekin lotua gelditzen den izen bereko harri irla bat baitago.
‎Pertsonalki, gazte horiek oso inpresio ona egiten didate. Gazte mordo bat badago, adibidez Baionan, maila polita daukana, eta bide horretatik segituz geroz, urrutira iritsi daitekeena. Hots, Iparraldea indartzeko adina ondasun badagoela iduritzen zait.
‎Baita ikusten ere hain elementu ona eduki eta pena zela alferrik galtzea. Horregatik, gero jende berria sartu ginen, kasualitatez maila pixka bat hartu genuen, talde giro bat sortu zen, eta azken finean gaur egun talde oso bat badago Hendaian ere, hamairu ikasle dituena.
‎Horiek elkarrekin joan daitezke, eta inportantea da enpresarendako eta publikoa pixka bat esnatzeko, baina inportanteena pilotari onak ateratzea da, kirol guztietan bezala. Eta momentu honetan mordo bat badaude, enpresek ere inportantzia ematen diote honi... Nik uste dut hemendik lau bost urtera izango dela hemen mailarik handiena.
‎Nolanahi ere beste sistema batzuk sortzen ari dira. Termoluminiszentzia izeneko sistema berri bat badago eta horren bitartez ari gara zeozer egiten. Orain arte esaten genuen Lezetxikiko hezurra zaharra dela, 100.000 urte baino gehiago dituela, baina zenbat gehiago ez genekien:
‎Bestetik Eusko Jaurlaritzarekin garbiketa bat egitea hitzartuta dugu. Zikinak (otea edo sasia) kendu, megalitoa agirian utzi eta zutarritxo bat jarriko dugu hor megalito bat dagoela adierazten duen informazioarekin.
‎Eskiulan ikusten dudanez, nik bezala egiten dute lana. Bizi moderno bat dago, jendea joan jinean bizi da. Pastorala ez da antzinako sozietatearen miraila, egungo arte baten sortzea da, herriko gauza naturala da.
‎Jaialdia izango da Boisen, baina, jakina, jaialdia bertan euskal komunitate bat dagoelako egingo da. Ezagutu dezagun bada.
‎Sortzeko erak berak eragindako aldea izan daiteke hori: UEUko hitzaldi bat dago Saizarbitoriarenaren jatorrian; lanketa pausatuago bat, aldiz, Lertxundirenean. Lertxundirenak euskararen inguruko eztabaida ordenatzeko planoa, gidoia, ezartzen digu, eta euskara zehar lerro erabatekoa da gure gizartean, liburuan ongi frogatzen denez.
‎Orain, aldiz, bat batean, erreferendum bat muntatzen da Konstituzioa aldatzeko; politikaren interes eta jokoaren arabera betiere. Jukutriaz beteriko joko horren aitzinean ABk uste du erreferenduma baliatu behar dela, baina ez bost urteko edo zazpi urteko agintaldia erabakitzeko, baizik eta erakusteko hemen bizi nahi duen herri bat dagoela. Hots, Euskal Departamenduaren eta euskararen ofizialtasunaren aldeko jarrera azaltzeko".
‎EIZIEren ekimena izan da. Beraiek proposatu ziguten lan hau aurrera ateratzea, irakaskuntzan hutsune bat zegoelako literatura unibertsala euskaraz emateko garaian. Irakasleak gara biok, eta gertutik ezagutzen ditugu irakasleen kezkak.
‎Honekin esan nahi dut euskal musika guk egiten duguna dela. Euskal Herrian mirari bat dago, hizkuntza kontserbatu egin da. Hori bai dela berezia.
‎kontra gailurra gelditzea dute helburu. Euskal Herrian gatazka politiko bat dagoela isilarazi nahi dute, ez zaie interesatzen Frantzia eta Espainiako mugetan gatazka bat dagoela azaltzea, 500 preso eta 2.000 errefuxiatu daudela. Iparraldean euskara ez dela ofiziala ezkutatu nahi dute.
‎kontra gailurra gelditzea dute helburu. Euskal Herrian gatazka politiko bat dagoela isilarazi nahi dute, ez zaie interesatzen Frantzia eta Espainiako mugetan gatazka bat dagoela azaltzea, 500 preso eta 2.000 errefuxiatu daudela. Iparraldean euskara ez dela ofiziala ezkutatu nahi dute.
‎Gazte batek ENAren bidez identifikatu du bere burua, baina nork atera du agiri hori? Horren atzean xede politiko bat dago, zuzenbidezko estatu demokratikoaren legalitatea haustea xede duena.
‎MIARRITZEKO goi bileraren kari Euskal Herrian gatazka bat badagoela plazaratu behar bazen, izan diren gehiegikeriak ulergaitzak dira: espainolez aritzea eta Euskadi Irratiko bulegoen erretzeak, besteak beste.
‎Dagokion erregulazio espedientearen ezarpenaren lehenengo bi urteetan langileek langabezia kobratzea aurreikusten da, eta horrek 3.000 milioi pezetako kostua eragingo lieke fondo publikoei (INEMi). Iberdrolaren kasuan ez da horri buruzko ezer ezagutzera eman, baina ziurra da antzeko ezaugarriak izango dituen erregulazio espediente bat egongo dela. Sindikatuetan Endesaren antzeko kopuru batez hitz egiten da, horren arabera, sozietate berrian 10.000 aurretiko erretiro inguru egongo da.
‎Musikari dagokionez beti zoaz aportatzen, baina letrekin... Hitzak asko lantzen saiatu naiz disko honetarako eta uste dut eboluzio bat badagoela hor. Beharbada kanpotik ez da horrenbeste nabarmenduko baina nire idazteko eran eta intentzioan behintzat hori egon da, eta musikan ere bai.
‎Niretzat ez dago mugarik, poesia den heinean. Argi dago zure parte bat badagoela hor, baina askotan joko poetikoa da. Zure burua hilko duzula esatera irits zaitezke edo herri guztia hilko duzula.
‎Argiñeta hilerri misteriotsura iristeko, plazaren atzealdera ailegatu eta gorantz hasten den errepideari jarraitu. Kilometro batera dagoen bihurgune handi batean ezkerrera eginez (aparkatzeko lekutxo bat dago) bisigodoen garaiko hilobi harrigarriak dauden ermita topatuko dugu.
‎krispazio sozial handiena zegoen urteetan ere, kultur eskaintza bat eta irizpide batzuk izan ditu, administrazioak izan ez dituenak. Eta batez ere, ideologien elkarbizitza bat egon da, nire ustez eredugarria izan dena, oso emankorra eta gizartean beharbada ikusi ez dena. 90ko hamarkadan, elkarteak gorputza hartu zuenean, inolako arazorik gabe, tentsio eta eztabaida normalekin bakarrik, artikulatu izan dira hor egon diren sentsibilitate politiko guztiak.
‎lehena, maila etnografikoan, kanariarrak bezala, bi xahar hor aritzen dira eta grazia egiten dute; bigarrena estetiko apaingarrian, Kuban bezala; eta, hirugarrenik, maila funtzionalean, eta hori da guk nahi duguna. EEBBetan eta Erresuma Batuko unibertsitateetan ahozkotasunari buruzko katedrak daude, zirkuitu bat dago, eta horiei besterik ez bada, bertsolaritza zer den eta gizartean zer eragin duen azaldu litzaieke. Gero sartuko gara bertsoak itzuli eta bere balioa aztertzera.
‎Gure beste hutsuneetako bat ikerketarena da. Herri honetan ikerketa institutu pila bat daude, eta mundu mailan gure aportazio txikiak direnei buruz apenas dagoen ezer, apenas dagoen ikerketa politika kontzienterik herri honetan gai batzuren inguruan. Geure arloan lehen zertzeladetan hasita gaude, baina oraindik ez gara serio abiatu, ikerketa institutu bat sortuz, adibidez.
‎Azpillaga eta Lopategi zeuden puri purian, bertsolaritza sozial politikoa oso estimatua zen, batez ere gazteriaren aldetik. Horren kontra erreakzio, errezelo handi bat zegoen betiko bertsolaritza klasiko tradizionalaren aldeko. Bertsolaritzak indar izugarria zeukan:
‎Gorabehera teknikoetan ere, nik uste sena falta nabaria dagoela. Gorabehera instrumental soilari begiratzen dion prozedura bat dago, baina teknikari batek ipuin bat idatzi behar balu, seguru gero beste modu batera egingo lukeela hitz tekniko berrien asmakuntza. Demagun:
‎Otto Petteren etxe zahar hori hasieran zelai zabal baten erdian zegoen. Baina istorioan sute bat dago, eta hain zuzen istorio horrek eramaten nau pareta jartzera: sutea gehiago zabal ez dadin, etxea mendi baten abaroan jartzen dut.
‎Askotan aurreiritziz eta topikoz beteta, baina neurri handi batean horiek guk plazaratzen ditugun kontuak dira. Komunikazio arazo izugarri bat dago eta behin ere ez dugu konpontzen. Komunikazio horretan ez dago joan etorririk.
‎Gu zentzu batean gara modernoak, sinetsi izan dugu utopia bat eta abar. Eta orain batetik aldarrikatzen da izaera sozialaren desegitea, norbanakotasuna... diskurtso liberal basati hori dabil bakarrik, eta horren aurrean errebolta moduko bat dago. Hauxe aurkitzen dugu:
‎Erreflexio bat dago ez egoera politikoari buruz, baizik egoera politiko honetan poesiak bete dezakeen funtzioa zer nolakoa litzakeen. Metaliteraturatik dagoena ez da nik metaliteratura egiteagatik, eta politikatik dagoena, ez da politika egiteagatik.
‎Habia uzteko garaia heltzen zaionean, mundua ezagutu eta adiskide asko egiteko gogoz sutsu da txepetxa. Egiten dituen lagun berrien artean, ordea, sugetxo bat dago. Oso ondo doaz elkarren arteko harremanak ezagutu eta berehala, gure txepetxa sugearen bizkarrean jarri eta biak poz pozik erreka bazterretik pasiatzen duten bitartean.
‎Habia uzteko garaia heltzen zaionean, mundua ezagutu eta adiskide asko egiteko gogoz sutsu da txepetxa. Egiten dituen lagun berrien artean, ordea, sugetxo bat dago. Oso ondo doaz elkarren arteko harremanak ezagutu eta berehala, gure txepetxa sugearen bizkarrean jarri eta biak poz pozik erreka bazterretik pasiatzen duten bitartean.
‎Hala ere, zenbaitetan hirugarren pertsonara joko du narratzaileak, pertsonaia nagusiarekin hertsiki loturik ez dauden zenbait pasarteren berri ematean. Hortaz, paralepsi bat dagoela dakusagu: izan ere, narratzaile autodiegetikoa dena une batean narratzaile estradiegetikoaren lekua betetzen saiatzen baita.
‎(Kontuan hartzekoa da dato hau: Ordenan izen bereko beste bat dago, Jose San Migelena, Korellakoa eta Lazkaon 1831ko irailaren 23an hil zena).
‎Baina nortasun etnikoen eraikuntzan eta birsorkuntzan duen garrantziaz gain, hizkuntza lehen mailako osagaia da eremu publikoaren definizioan, eta alde horretatikere kontuan hartzeko eragilea nortasun nazionalen eraikuntzan eta birsorkuntzan. MikeCormack ek ondo dioen legez, hizkuntzarik gabe ez litzateke existituko eremu publikorik8 Hartara, gizarte batean populazio osoak ezagutzen duen hizkuntza bat badago, hizkuntza hori estatuak era hegemonikoan erabiltzen duelarik, eta beste hizkuntza batbadago, populazioaren zati batek soilik (elebidunak) erabiltzen duena, gizarteko kideguztiek parte hartzen duten eremu publikoa aurkituko dugu, batetik, eta beste eremupubliko txikiago bat, non elebidunek soilik har dezaketen parte, bestetik. Beraz, euskalkasuan, hiru eremu publiko ezberdin bereiz ditzakegu gutxienez:
‎Nafarroan, besteetan bezala, egunkari nagusi bat dago (%60, 9 bereganatzenduena) eta hortik aurrera audientzia zati txikiak gelditzen dira gainontzekoentzat. Halaere, aipatzekoa da DIARIO DE NOTICIASek bereganatzen duen audientzia:
‎Albistegi honek euskaraz azaldutako gai batzuk izaten ditu.Euskaraz egindako erreportaiak, taldeko kazetari elebidun bakarrak, Allende Boutin ekazaltzen ditu. Aipa dezagun France 3 Euskal Herrik bederatzi langile dituela, hauenartean idazkari elebidun bat egonik.
‎Espainiar Estatuko ikus entzunezko sistemaren araupetzeari dagokiolarik, hemenez da oinarrizko lege bat egon, Frantzian bezala, gerora egindako garapen legislatiboguztiaren abiapuntu edota bilgune izan dena. Aitzitik, lege multzo zabala dago, zerbitzu horien hedapen eremu eta emisioan erabilitako teknologia ezberdinen arabera, non, halaber, Estatu, Erkidego eta Udalen artean eskuduntzen banaketa ezberdinakegiten diren.
‎Gauza aipagarri bat dago kasu honetan: eskuineko nazionalistek baino gehiagoerabiltzen dute Mundokoek euskara beren orrialdeetan.
‎Pasatu denmendeko bigarren erditik aurrera, kezka berria edota kezka zaharra indar berrizagertu da filosofian. Akademian alarmak jo du, baina, alarma honen aztarnak ulertzeko orduan, desberdintasun erabakigarri bat egonen da eztabaidagune iberiarreramugatu ala beste marko batera zabaltzearen arabera1 Gaur egun pentsalari askok ezdituzte jadanik hain gogoko guk, abertzaleok, ditugun gogo iraultzaileak. Ez omenzaizkie iruditzen ez moderno, ez nahiko postmoderno, ez iraultzaile eta gutxiagoaskatzaile.
‎eta, presentzian? funtzionatzen duen sistema bat dago, zeinean, boterearen aldeko albiste etaekimenak goraipatzen diren, eta boterearen aurkako albiste eta ekimenak baliogabetu eta ezkutatzen diren.
‎Jokoan hiru esparru badirela pentsatzera eramaten gaitu errepresentazio honek.Psikoanalisiarekin inolako zerikusirik ez duen psikoterapien eskualde bat badago; psikoterapiatik kanpora dagoen arlo freudiarraren eskualdea ere badago; eta ebaketa eskualde bat ere badago. Hemen, berriro ere, Jano jainkoarekin egiten dugu topo.
‎Norbere buruaren irudi hori ezezta lezaketen gorputz sentipen guztiak etasentimendu guztiak erreprimitu, ukatu egiten dira. Erreakzio horren jatorrian sentimendu bat dago, bizi izandakoa eta gero ukatua: alegia, haurtzaroan ez dutelamaite izan beragatik; aitzitik, gurasoetako baten edo bien nahi propioetarako erabilia izan dela.
‎Bere bulkadetako batzuek nekez lortzen dute zentzua hartzea, orientabide bat irudikatua izan ostean errealitatean aurkitutako objektu baterantz; horrek deskarga energetiko egoki eta plazer gisa bizitakoa eragin ohi du. Badirudiakatsen bat dagoela gorputzaren esperientziak era psikikoaz, funtzioimajinarioaren bidez, lantzeko gaitasunean, haiei esanahi bat ezin emandakiekeelarik, hartara, hurrengo esperientzietarako erreferentziak eraikitzeko.Irudikapen psikikoak gidatu ez dituen bulkadak ezin dira behar den bezalakanporantz bideratu harreman edo erlazio baten bidez; aitzitik, bulkadek gorputza, haren organo eta funtzioak hartzen dituzte lagun, sintomak eta gaixotasunaksortzeko.
‎Hasieran, bezeroak ametsetan agertzen diren pertsonaia eta gauzak deskribatzen ditu, alegia, ametsetan bere burua nola kokatzen duen eta agertzen direnpertsonaia edota gauzak ere nola ikusten dituen. Adibidez,, orain hormarengainean nago?,, menditik behera noa, emakume bat dago nire ondoan...?
‎Kontaktuaren eta erretiradaren artean etenduraren bat dagoenean, konfluentziakerresistentziarekin zerikusia du: esperientziari itsatsirik gelditzea, banatzekoaukerarik izan gabe.
‎Garai hartako eta ondorengo autore gehienak bat zetozen Tissot ek zabaldutakoideiekin, gehiago edo gutxiago. Zentzu honetan, Tours-eko Moreau, Erdi Aroaneta Aintzinaroan zehar sexu aberrazioen azterketa historikoa egin eta gero, seigarren zentzu bat dagoelako ondoriora iritsi zen: –sens genesique?
‎konturatu dira, ezen, gizon emakumezko bikote koterapeutiko bat osatzean, transferentziaren fenomenoa berezama guztiarekin psikodramaren taldean ematen dela. Horrela, terapia taldearenpermisibitatezko giroan, bikote koterapeutiko bat egoteak, onarpen eta ezagutzarako familia ingurune ideala sortzen zuen, horrek sor zezakeen esperientzia zuzentzailearen ondorioekin.
‎Riviere k adierazitakoaren arabera, fantasia da lehen mailako eta jatorrizko jarduera mentala, eta, oro har, inkontzientean geratzen da. Pentsamendu eta ekintza ororen atzetik fantasia inkontziente bat dago.
‎Udaberria bera, esan dezagun: urtaro estetikoa bera?, erabakiaren kezkakdominatzen du nobelan (hautua, txiripa, etab.). Aukeramenean datza gizonaren izana.Baina paradoxa bat dago: ni naizen libertateak eskatzen du, neuk aukeratzea.
‎deituz, konpromiso erradikalera?. Exkixu n bezala Leturia n ere, azkenean (agian azpitiklokarri sakon bat dago gerra galdua eta amor fati estoiko harekin), norbere buru etabizitzaren sakrifizio osoa, Camus-en eran, galdatzen duen konpromisora. Besteen aldeemateak ematen dio zentzua, azkenean, bizitzari.
‎–Belatxe, an e halako e, harrobi zahar bat dago, eta han Belatxen, orain beleak hemendabiltza, baina lehenago belea hemen gutxi ikusten zen, beleak han egoten ziren, beno, hori izan da sasoia, Solluben ardia eta ganadu asko egon denean, beleak ona etorribeharrik ez du eduki, ze bertan edukitzen dute jaten eta, bada orain Solluben ez dagoezer, hara Belatxera joan, guztiz arrisku handia egon!, baina guztizko arriskua, inoiz joannaiz, eskola...
‎b. Hitzak[+ am] morfema bat baino gehiago badauzka, lehendabizikoakerabakitzen du azaleko azentuaren kokagunea. Hitzean eratorpen atzizkibortitz bat badago, atzizki honek oinarri osoaren azentuera erabakitzen du.
‎Gernikan bezala, berba markaturen bat egonez gero, sintagmaren lehen markatuakazentuaren lekua erabakitzen du:
‎Azentu lexikal bat egonez gero, H*+ L tonua silaba azentudunean txertatzen da, ondoko grafikoan ikusten den moduan, eta H tonutik L tonura doan beherakada askozbortitzagoa da arteragoko kasuetan baino.
‎Gutun horretan, aitorpen bat dago hemen interesgarria izan daitekeena: katalanaren eta euskararen eliz erabilpenak kezkatuta eta urduri zeukan Estatuko gobernuaparatua, eta egoera Gasteizko Diozesikoa baino zabalagoa zen, gainera (ib.
‎Gasteiz-en ez zegoen orduan bertako Gotzainik, Mateo Mujika erbesteanbaitzegoen, baizik eta Franco-rekin adostu eta Vatikanoak izendatutako AdministrariApostoliko bat zegoen Diozesia gobernatzen: Frantzisko J. Lauzurika.
‎Aztergai aberats bat dago urteetako gertakizun hauetan: artxibozibiletako espediente, Gasteizko nahiz Kataluniako Gotzaindegietako paper, Parrokiaeta Komentuetako kronika eta agiri, elizgizon eta herritarren oroitza penetan.
‎ezein ekonomiak ezin ditu bere produktuak neurtu, monetaren bidez ez bada. Denbora luzeanuste izan da ezen balioen patroi bat bazegoela, berak beste objektuetan neurtzeaahalbidetuko lukeen balioa zeukana. Uste hori aurre zientifikoa da.
‎da. Kronikaren oinarrian notizia bat egon daiteke, edo notizia sorta bat, beren denbora koinzidentziak zein etorkiak zein tematikak lotzen dituzten notiziek osatzen dutena.
‎Esaterako, auto istripuak gertatzeko arriskua dagoen bihurgune edo eskualdea markatuko genuke harremanetarako mapan, eta bertan, eskualde horretan edo hortik hurbil bizi den pertsona baten telefono zenbakia eta izena. Beste adibide bat, alderdi politikoen egoitzarena izan daiteke; gure mapan markatutakoan, erraz lor genezake lekuko baten informazioa zuzenean, atentatu bat balego adibidez.
‎Albisteetako protagonista jendea denean, benetako interes eragingarria sortzen da. Demagun asmakari bat dagoela informazioaren oinarrian; asmakari horren atzean dagoen pertsonari buruzko datuak ematen baditugu, interesa areagotu egiten da.
‎Faringearekin komunikatzen den zabalgunea epiglotis deitzen denaren bidez ixten da degluzioa egitean. Honen azpian estugune bat dago, zeinean goiko ahots kordak dauden. Beheraxeago beste bi toles gehiago, bata bestetik oso hurbil, beheko ahots kordak deitzen direnak, hiru ertzeko zulo baten mugakide (glotisa). Artikulazio organoak3.3 GIZA AHOTSAREN TIPOLOGIAGiza ahotsaren tipologian sei mota desberdin topa ditzakegu: Baxua:
‎Irratiak jaramon gutxi egiten dion beste arlo bat, umeena da. Umeentzako irratsaioak gutxi dira, eta irrati estazio komertzialetan saihestu ezinezko oztopo bat dago: errentagarritasuna (publizitaterik eza).
‎Suitzako lagunek edo hiritarrek bide demokratiko bat dute bertako telebista eta irrati federalen aurka joateko. Helvetiar herrian, botere politikoaren menean ez dagoen Epaimahai bat dago, non jendearen protestak entzun eta aztertzen diren. Kontseilu honetan ez dago funtzionario bat ere ez, ezta parlamentaririk edo irrati telebistako pertsonarik ere.
‎Eskualde horren hegoaldean kontinente bat zegoen (gaur egun Demanda mendizerra deneraino heltzen zena) eta bertatik ibaiek garraiatutako hondakinak gaur egun Karrantza denaren hegoaldean metatu ziren, delta handi bat eratuz. Zenbat eta gehiago hurbildu itsasora ibaiek hainbat eta korronte txikiago dutenez, lehenengoz ibaiak garraiatutako material astunenak metatzen dira eta azkenik, korrontea erabat ahultzen denean, arinenak.
‎Pozalaguako kobak barrunbe bakarra du eta 125 m ko luzera maximoa, 79 m ko zabalera eta 12 m ko altuera ditu. Sarreran ate metalikoa eta eskailera bat daude jarrita eta hortik metro gutxira, ezkerrera, 40 m ko sakonerako leizea dago. Aurrera jarraituz
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
bat 18.408 (121,18)
Lehen forma
bat 18.408 (121,18)
Argitaratzailea
ELKAR 3.330 (21,92)
Berria 2.280 (15,01)
Open Data Euskadi 1.685 (11,09)
Consumer 1.684 (11,09)
Argia 900 (5,92)
Alberdania 885 (5,83)
Pamiela 826 (5,44)
Susa 668 (4,40)
UEU 653 (4,30)
Booktegi 649 (4,27)
Jakin 282 (1,86)
EITB - Sarea 272 (1,79)
LANEKI 262 (1,72)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 253 (1,67)
Labayru 228 (1,50)
Hitza 201 (1,32)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 197 (1,30)
goiena.eus 195 (1,28)
Euskaltzaindia - Liburuak 166 (1,09)
Jakin liburuak 163 (1,07)
Guaixe 161 (1,06)
Urola kostako GUKA 143 (0,94)
Maiatz liburuak 137 (0,90)
Goenkale 131 (0,86)
Anboto 127 (0,84)
Uztaro 119 (0,78)
ETB dokumentalak 115 (0,76)
alea.eus 105 (0,69)
Deustuko Unibertsitatea 94 (0,62)
hiruka 92 (0,61)
ETB serieak 91 (0,60)
Uztarria 77 (0,51)
aiaraldea.eus 77 (0,51)
uriola.eus 68 (0,45)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 67 (0,44)
Herria - Euskal astekaria 66 (0,43)
Bilbao Bizkaia Kutxa Fundazioa - Euskaltzaindia 56 (0,37)
Erlea 56 (0,37)
Ikaselkar 56 (0,37)
Bertsolari aldizkaria 55 (0,36)
Txintxarri 53 (0,35)
Karmel Argitaletxea 51 (0,34)
aiurri.eus 46 (0,30)
HABE 39 (0,26)
Kondaira 39 (0,26)
Noaua 39 (0,26)
Zarauzko hitza 36 (0,24)
erran.eus 35 (0,23)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 33 (0,22)
Euskaltzaindia - EHU 32 (0,21)
Aldiri 31 (0,20)
Maxixatzen 31 (0,20)
Osagaiz 30 (0,20)
Euskalerria irratia 27 (0,18)
barren.eus 26 (0,17)
ETB marrazki bizidunak 25 (0,16)
Karmel aldizkaria 25 (0,16)
Euskaltzaindia - Sarea 22 (0,14)
Karkara 18 (0,12)
Sustraia 14 (0,09)
Aizu! 13 (0,09)
Ikas 13 (0,09)
aikor.eus 11 (0,07)
Chiloé 7 (0,05)
plaentxia.eus 7 (0,05)
IVAP 6 (0,04)
Orain 5 (0,03)
EITB - Argitalpenak 4 (0,03)
begitu.eus 3 (0,02)
Euskaltzaindia – Sü Azia 3 (0,02)
Euskaltzaindia - Iruñeko Komunikabideak Fundazioa 3 (0,02)
Euskaltzaindia - Sabino Arana Kultur Elkargoa 2 (0,01)
Kresala 2 (0,01)
Berriketan 2 (0,01)
Euskaltzaindia - Karmel 1 (0,01)
AVD-ZEA liburuak 1 (0,01)
Euskaltzaindia - EITB 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
bat egon behar 268 (1,76)
bat egon hor 160 (1,05)
bat egon esan 148 (0,97)
bat egon han 116 (0,76)
bat egon hemen 100 (0,66)
bat egon ere 87 (0,57)
bat egon ikusi 85 (0,56)
bat egon bertan 72 (0,47)
bat egon ni 69 (0,45)
bat egon uste 69 (0,45)
bat egon gu 65 (0,43)
bat egon leku 60 (0,39)
bat egon toki 59 (0,39)
bat egon bera 54 (0,36)
bat egon jakin 54 (0,36)
bat egon adierazi 51 (0,34)
bat egon ez 49 (0,32)
bat egon bi 47 (0,31)
bat egon etxe 45 (0,30)
bat egon hori 44 (0,29)
bat egon egon 41 (0,27)
bat egon orain 38 (0,25)
bat egon zu 38 (0,25)
bat egon bezala 33 (0,22)
bat egon iruditu 33 (0,22)
bat egon hura 32 (0,21)
bat egon ohi 32 (0,21)
bat egon argi 31 (0,20)
bat egon beti 31 (0,20)
bat egon tartean 31 (0,20)
bat egon atzean 30 (0,20)
bat egon erakutsi 30 (0,20)
bat egon ate 28 (0,18)
bat egon barruan 28 (0,18)
bat egon oraindik 28 (0,18)
bat egon onartu 26 (0,17)
bat egon erdi 25 (0,16)
bat egon haiek 25 (0,16)
bat egon martxan 24 (0,16)
bat egon pentsatu 24 (0,16)
bat egon joko 23 (0,15)
bat egon herri 22 (0,14)
bat egon beste 21 (0,14)
bat egon egin 21 (0,14)
bat egon eseri 21 (0,14)
bat egon gela 21 (0,14)
bat egon horma 21 (0,14)
bat egon mahai 21 (0,14)
bat egon ohartu 21 (0,14)
bat egon eman 20 (0,13)
bat egon euskal 20 (0,13)
bat egon frogatu 20 (0,13)
bat egon ote 20 (0,13)
bat egon aurre 19 (0,13)
bat egon jakinarazi 19 (0,13)
bat egon indarrean 18 (0,12)
bat egon mundu 18 (0,12)
bat egon azpi 17 (0,11)
bat egon euskara 17 (0,11)
bat egon lur 17 (0,11)
bat egon susmatu 17 (0,11)
bat egon egun 16 (0,11)
bat egon guzti 16 (0,11)
bat egon kale 16 (0,11)
bat egon ohartarazi 16 (0,11)
bat egon bide 15 (0,10)
bat egon egiaztatu 15 (0,10)
bat egon horretarako 15 (0,10)
bat egon jarri 15 (0,10)
bat egon liburu 15 (0,10)
bat egon airean 14 (0,09)
bat egon gaur 14 (0,09)
bat egon goi 14 (0,09)
bat egon konturatu 14 (0,09)
bat egon sinetsi 14 (0,09)
bat egon baina 13 (0,09)
bat egon bakoitzean 13 (0,09)
bat egon hemendik 13 (0,09)
bat egon ala 12 (0,08)
bat egon bakarrik 12 (0,08)
bat egon Espainia 12 (0,08)
bat egon gizarte 12 (0,08)
bat egon gogorarazi 12 (0,08)
bat egon horiek 12 (0,08)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia