Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 31

2009
‎Ez? diskurtso bat egotekotan, hirurok gure interesak bateratzen ditugun momentu batez hitz egin genuke. Momentu horretan hiruron imajinarioan zerbait komuna aurkitzen dugu.
2010
‎Horregatik irakatsi eta zabaldu behar dira arkitektura eta sozio logia kalean. Etxebizitza ezberdinen eskari estali bat dago eta kanpora atera behar dugu. Beharrezkoa da amaitzea etxe bat bakarrik XX. mendeko ohiko etxe burgesa izan daitekeelako ideiarekin, eta aukeran dauden tipologia anitzen jakintza zabaldu behar da.
bat zeuden Erresuma Batuan (2), askok zutik dirautela oraindik ere. Londresko Mile End Road kalean 1695ean eraiki zen ezagunena, Trinity Almshouse, alegia, ustez Christopher Wren
2012
‎Seigarren parametro bat dago, formaren definizio zehatzago baterako beharrezkoa. Xa, a mozteko erabiltzen den hortza zerra formako pro, la dauka baina zerraren muturrak alakatuta daude eta alakaren zabalerak metal zabalduaren forma baldintzatzen du.
‎Oinezko bide horrek, Lezo bideko aldapatik moilarainoko pasabide batekin, bolumen osoa iparretik hegora zeharkatzen duen talai berri bat osatuko du, parke eta portuaren behatoki izango dena. Eta multzo guztia estaliz, isuri ezberdinekin tolesten diren planoak jarraitutasunean lotzen dituen aluminiozko azal bat egongo da, aurretik igarotzen diren itsasontzien oihartzun formalak dituena.
‎Tradizioak berreskuratzeko, horma hori botatzea proposatu zen tailerrean. Herrian galdetuz gero, gutxi ziren atzealde hartan kale bat eta are gutxiago iturri bat zeudela zekitenak, hortaz, batetik historia (iturriaren existentzia) eta bestetik ohitura (handik pasatzekoa) zatitxo bana bereganatuko zuten biztanleek.
‎Bilgune bakoitzean, begiralearen babesleku, informaziopuntu eta erreferente bilakatuko den hiri altzari bat egongo da. Puntu honetan, lantalde bakoitzak aurkeztutako proposamenak guztiz desberdinak izan dira.
2014
‎Etxe honen atzean ideologia bat dago, xehetasun bakoitza pentsatuta dago eta ez dago ustekabean jarrita. Eraikitzeko orduan gauzarik garrantzitsuenen artean honako hauek zeuden:
2015
‎Edo soinu horiek desagertu egin al dira? Azken urteetan asko dabilen kezka bat dago, landa eremuetako kanpai hotsak, edo ezkila hotsak, toki askotan berreskuratzen ari dira, ikusten dutelako beren paisaietako zati direla.
‎Bai, hala da, hor sentsibilizazioa behar da eta komunikazio arazo bat dago; izan ere, profesionalak askotan adituen argotean ezkutatzen gara eta mezuak era argiago batean helarazi behar dira. Noski, esan ohi da ere, paisaiak gordetzen dituela hainbat aspektu afektibo, eta orduan keinu batzuk ere beharrezkoak direla.
‎«Gobernuaren helburua, Nazioaren zoriona da, gizarte politiko ororen helburua, hura osatzen duten gizabanakoen ongizatea besterik ez delako». Baina denen gainetik, Himalaya mendien tartean bizi den erreinu txiki bat legoke, Butan: barne produktu gordina balitz bezala, zera asmatu dute, «Barne Zorion Gordina», kontzeptu iraultzailea, herritarren asebetetze edo poztasun maila ezagutzeko asmoz.
‎Geometria horizontal hau, kanpoa/ barrua ardatzaren marran Publikoa (ezaguna) eta Pribatua (anonimoa) hartzen saiatzen dena (diogunez, arrakalaz beteriko sartu irtenekin), arrazoigabea zen klasikoen munduan, non, adibidez, ezinezkoa zitekeen «Arte Publikoa» eta «Arte Pribatua» kontzeptuak kontrajartzea, are gutxiago «artista» bezalako hitz bat existitu ere egiten ez zen gizarte batean. A priori, badirudi publikoa kanpoa eta pribatua barnea nozioen arteko lotura dialektiko bat edo uztartze bipolar alderantzikagarri bat legokeela konstante historikotzat, hau da, kanpoalde publiko bat eta barnealde pribatu bat egongo balira bezala. Baina hori, horrela planteatua, gauza xaloegia litzateke:
‎Geometria horizontal hau, kanpoa/ barrua ardatzaren marran Publikoa (ezaguna) eta Pribatua (anonimoa) hartzen saiatzen dena (diogunez, arrakalaz beteriko sartu irtenekin), arrazoigabea zen klasikoen munduan, non, adibidez, ezinezkoa zitekeen «Arte Publikoa» eta «Arte Pribatua» kontzeptuak kontrajartzea, are gutxiago «artista» bezalako hitz bat existitu ere egiten ez zen gizarte batean. A priori, badirudi publikoa kanpoa eta pribatua barnea nozioen arteko lotura dialektiko bat edo uztartze bipolar alderantzikagarri bat legokeela konstante historikotzat, hau da, kanpoalde publiko bat eta barnealde pribatu bat egongo balira bezala. Baina hori, horrela planteatua, gauza xaloegia litzateke:
‎Oteizaren pentsamenduaren muinean, funtsezko argudio programatiko bat dago: Artea ez da, bere kabuz, helburu bat, Gizartean pertsona izatera heltzeko dispositibo bat baizik, bitarteko edo baliabide bat.
2016
‎Ipuinaren munduaren bitartez adin txikieneko haurrekin tailerrak egiten esperientzia zabala duen Lro Detallereseko Elena izan zen bat egite horren sustatzaile sutsua. Haren proposamenari kasu eginez, laster ginen harremanetan umeekin eremu ezberdinetan lan egiten genuen pertsona eta taldeak, batez ere bizkaitarrak, tartean donostiarren bat badago ere. TEO Arkitekturako kideok adibidez, Teo Arkibirak egitasmoa dugu lan ildoetako bat, eta horren bitartez Bizkaiko herri batzuetako umeekin arkitektura eta sormenaren inguruko gaiak lantzen ditugu era askotako tailerretan.
‎Sortuz eta deseginez, era oso arinean, pieza lurretik jaso eta maketan kokatu, beste hura kendu, 10 segundoko istant batean; bat batean aldaketa horien emaitzak angelu ezberdinetatik ikusten eta ukitzen diren bitartean. Unean uneko tartetxo bat dago soilik aldaketa eta egiaztapenaren artean, eta hori intuizioan finkatzeko baliabide egokia da, intuizioari irakasteko. Prozedura hauetan proiektatutakoa eta maketa modeloa gauza bera direlarik, ez da planorik, ezta bozetorik ere.
2017
‎Maskulinitatearen, zutik pixa egitearen eta emakumezkoa atzetik garbitzera etortzearen sinbolo hori, komuneko tapa, kendu dugu. Baina Elsa von Freytag Loringhovenen pixalekuarekin gertatu bezala (Thompson, 2015), beti dago Duchamp bat egotearen arriskua, gure lana lapurtzen saiatuko dena. Kasu horretan, iraultza egingo dugu.
‎Espazio honetan eguzki erradiazioa ez da kaltegarria eta horregatik zilindroaren barnealdeko fatxada hau guztia solairu guztiak elkarrekin komunikatzen dituen eguzki kaptadore handi bat da. Aurrez esandako bi eraztun horien artean beste zerbitzu eraztun bat dago, komun, eskailera, igogailu, instalazio eta bilera gelak egokitzen dituena.
2018
‎Udal, kontzeju edo elizbarruti bakar batek ere ez zuen arkitektura lanik eraikiko Madrileko erakundearen onespenik gabe. Gudu bat zegoen arkitekturaren eremuan: alde batetik, Antzinako Erregimenetik zirauten ofiziale elkarteen egitura tradizional zaharkituak; bestetik, San Fernandoko Akademia, zeinak ez zuen etsiko harik eta Ilustrazioari zegokion estilo neoklasikoa ezarri arte, arkitektura, kutsu barroko orotik behin betiko askaturik (Bedat, 1974).
‎Osabaren baratzean gorpuztu daitezke orain arte esandakoak. Osabaren baratzearen halako bat dago arkitekto ororen baitan, lur, harea aleen ehunduraz mintzo dena, belar, kresal usaina dariona eta noizean behin bederen, kontatu beharrekoa.
2019
‎Arkitektoak iraganari erreparatu zion materiala hautatzeko orduan. Tokian, normandoek XI. mendean eraikitako kareharrizko moja etxe bat zegoen. Antza, normandoak kareharria lantzen adituak ziren eta teknika berriak ekarri zituzten Britainia Handira.
‎Edertasunaren ulerkeran bilakaera bat egon dela dirudi.Alde batetik, testu klasikoetatik jasotzen ditugun pertzepzioek edertasunaren ikuspegi arrazional eta neurgarriago bat irudikatzen dute. Bestetik, pizkundeak ekarritako humanismoak zalantza berriak piztu zituen, eta aurkako filosofi korronte ezberdinak sortu ziren.
‎Building More, Building Beautiful ek kale mailan egindako ikerketaren arabera, arkitektura desiragarria zer den definitzeko adostasun maila bat badago jendartean. Bertan argudiatzen dute etxebizitza eraikinak herritarren iritziz ongi diseinatuak eta popularrak badira, promozio gehiago aterako direla aurrera, azkarrago eta merkeago (Airey et al., 2018).
‎«Iragan historiko jakin baten erreferentzia bat dagoen heinean,, asmatutako, tradizioen berezitasuna zera da, jarraitutasuna dela hein handi batean, asmatua?
‎Atearen bi aldeetan bi zutabe txiki daude, eta zutabeen artean San Joanen eta San Pedroren irudiak. Atearen gainean, San Joan Bataiatzailearen eskultura duen horma hobi bat dago. Elementu guztiak erdi puntuko arku baten azpian bilduta daude.
‎Arkuaren barruan lerro sinpleen egitura dago, frontoi triangeluar batez errematatua. Frontoia bi pilastraren gainean kokatzen da, goiko aldean zizelkatutakoak eta behealdean kaxatutakoak; horren erdian armarri bat dago eta muturretan, pilastrekin lerrokatutako bi pinakulu altxatzen dira. Deskribatutako elementuen arteko harria landa motiboekin landuta dago.
‎Erdiko ardatz honetan eta estalkiaren gainean, mantsarda zabal bat zegoen, gaur egun azken solairuko egituran txertatuta dagoena; bere fatxadan erloju bat dago, erdi zutabe korintoarrak dituena; eta erdi frontoi kurbo batek errematatua. Frontoi hori herriko armarriak koroatzen du, eta, halaber, beste frontoi makur bat ere badu.
‎Erdiko ardatz honetan eta estalkiaren gainean, mantsarda zabal bat zegoen, gaur egun azken solairuko egituran txertatuta dagoena; bere fatxadan erloju bat dago, erdi zutabe korintoarrak dituena; eta erdi frontoi kurbo batek errematatua. Frontoi hori herriko armarriak koroatzen du, eta, halaber, beste frontoi makur bat ere badu.
‎Florian Schmidt en arabera, fikzio batean murgiltzeko bi kondizio bete dira. Alde batetik, hartzaileak (fikzioan murgilduko den subjektua) proposatzen zaion fikzioa onartu du, bestalde fikzioa proposatzen duen tresna bat egon da (Schmidt, 2007). Schmidt ek irakurle (fikzioaren hartzailea) baten eta liburu (fikzioaren proposatzailea) baten bitartez azaltzen du hori.
2021
‎Hiruren artean kontraesan handi bat dagoela dio," aldarrikatutako arrazoizko ezagutzarik gabe zehaztasuna nahasten duen espazialitatearen ideologia eta ezagutzak" estalitakoa, alegia (Mart� nez Gutiérrez, 2013: 47).
‎Lanabesaren sortzaile Lucy Saunders-ek oroitarazten digu kaleak ingeniarien lan eremua direla, funtsean trafikoaren optimizatze aldera diseinatuak. Trafiko sarean arazo bat dagoenean adibidez, arazoa isolatu eta hari erantzun sinplifikatu eta espezializatua ematea izan ohi da soluzioa, askotan, azpiegitura gehiagotan inbertitzeko beharra" sortuz": zubi berri bat, errail gehiago, smart city aplikazioak...
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia