Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.514

2000
‎Errepidean eskuinera jarraitu eta kilometro eta erdi eginez gero Getariara helduko ginateke. Baina guk erreka albotik doan bidea hartuko dugu ezkerrerantz.
‎Apusturako bakarrik egongo bagina... Baina guk etxean ganadua eta abar gobernatzen lana egin behar izaten genuen. Gainera entrenamentuak akituta bukatzen nituen, batere ohitu gabe nengoen eta aizkoran.
Baina guk pistan ezkerraldera jarraituko dugu eta hemen kilometro bat egin ondoren, ezkerrera jarraitzen duen gurdi-bidean sartuko gara. Berehala marra hori eta zuriak ikusiko ditugu eta bide egokian goazela baieztatuko dugu.
‎Areago, gure ildoan eta jokabide politikoetan baztergarri diren instituzioetan ere babesa eskaintzen diogu EAJri eta dagoeneko azaldu diogu prest gaudela Jaurlaritza sostengatzeko aipatu bidean abiatuz gero. Baina gu ez gara geldi egongo, EAJk eta EAk jarrera noiz aldatuko zain, eta prozesuarentzat ardatz diren gaiak presoenean, esaterako sendo bultzatuko ditugu.
‎Komertzialki ez dute harrera berezirik izan. Baina guretzat garrantzitsua izan da, hizkuntza literarioa sortzeko garaian hortik gauza asko jaso ditugulako.
‎Seguruenik gu bezala elkartzen ziren gazte talde bat izango ziren. Baina gure ikuspuntutik ikusita oso desberdina da. Han ziren Sarri, Juaristi...
‎Pentsatzen dut, dena izango dela munduan beharrezkoa. Baina gu ez gara inperiorik eta gurea eginnahi dugu. –China no puede ser gobernada del mismo modo que la republica deLucca?, esaten zuen Voltairek oso modu plastikoan.
Baina gurera etorriz, garrantzitsua izan zen niretzat Txillardegi han ere aurkitzea, lehen ilaran. Bigarren ikasgaia eskaini zidan orduko hartan:
‎Nik uste nuen Ralphi bihotzekoak eman behar ziola. Baina gure aulkietara hurbildu eta paperak eskatu dizkigunean, Ralphek kristoren ahalegina egin du eta nahiko itxura lasaia eta aurpegi erlaxatua erakutsi ditu karneta luzatu dionean morrosko uniformatuari.
‎—Zer erran nahi didazu horrekin, gizonek egiten dituzten tenpluak ez direla beharrezko? Baina gu protestantak gara eta protestantek ere beren elizak eta beren tenpluak dituzte... —erran nion.
Baina gu ez bezala, dei deigarri hark deitua izan zen Pedro Huizi, itxura batean... eta harenganat gindoazen osaba eta biok, Florentziarat, gogoz gainezka, amak —Ubarneko damak— emanikako direkzionerat. Baita kezkaturik ere, zeren baitzirudien ezen urtebete zeramala Pedroren amak semearen berririk jaso gabe.
‎—Ama puta, eta alaba ere puta! Baina gure etxea ez da putetxea, ez desonestkeriaren egoitza! Fut fut fut biak hemendik!
‎edo orain berean bere damua azalduko zidak, birao egin duelako, edo ene ezpatarekin neurtu dik —eta, gipuzkoarrari goiti beheiti so egiten ziola eta ezpata lepo inguruan jartzen ziola, segitu zuen—: Baina gure oilo honek ezpatarik ez dik eta...! —eta, bere soa bizkaitarrarenganat desbideratzen zuela, irritsu bezain insolent, gaineratu zuen—:
‎" Eta kanoiak izan daitezela ehunda bat, ez ehun, eta para ezazu ehundabatgarrena zure jauregiaren aitzinean, Amaiurri beha!" Eta hire aitak, baietz. Baina guk Gaztelari eta Gaztelako bihotzari beha ipiniko diagu, Joanes, kanoi hori, bere egunean: Madrili beha, alegia...!
Baina gu han geunden, eta hark ez zuen erremediorik... eta frantses untzi haren menerat geunden, zeina hurbildu baitzitzaigun gure kapitainak bandera zuria mastaratu bezain fite, harik eta parean jarri zitzaigun arte.
‎Negarrari ekin genion gero, Edurtxo Caterpilarrek behin eta birritan adierazi zigun arren amonatxo haurdunena parodia bat zela, halako antzerki satiriko bat. Baina guk eta horrexegatik jakin nuen beste hiru gonbidatuen izaeraz eta minduraz beste begi batzuekin ikusten genuen oro, anestesiaren edo maitasunaren begiekin, guk edaniko ardoaren ozpinduak zer berezi bat, hondar berezi bat utzi baitzuen gugan, sentiberatasun isuria biziki areagotzen zuena; guk, hortaz, ezin ikus genezakeen graziarik halako satira beltz batean, edota azafatek beren borondate on guz...
‎Horretaz jabetu gara norbaiten ziztu hotsa entzun, burua goratu eta, urrun batean, Preteritori antzeman diogunean. Baina guk hura agur  tzeko eskuei eragin eta, zain geratu beharrean, ibilian eta solasean jarraitu dugu.
‎Fiskalak (T) bere jarduna amaitu bezain laster, Esther txaloka hasi da eta epaileak (L) bai hari bai edanean eta solasean ari ginenoi, non geunden oroitarazi behar izan digu. Baina gure artean ez baitzegoen giro, bost minutuko atsedenaldia proposatu du. Horren ondotik, abokatu defendatzailearen (I) txanda heldu da.
‎Izan ere, artea arte gisa onartzeko ez dago zertan errespetatu artelana, eta are gutxiago lan horren egilea. Baina guk norbaiti artista izena ukatzeak ez du gutxituko lanaren balioa, lanak berezko baliorik baldin badu behintzat, nahiz eta alderantzizkoa gertatzea posible izan: alegia, baten bati artista estatusa aitortzeak, horrek bai, lanaren balioa areagotu dezake.
Baina gure espazio handietan aparte, Euskal Herrian egunero egunero dozena t’erdi baino gehiago erakusketa zabaltzen dira. Batzuk propaganda gutxi eginez; beste batzuk, borondate handiz baina diru gutxiz zaindutako areto zaharkituetan; asko ilusio handiz, beste asko halako edo bestelako kultura zinegotziari beste erremediorik gelditu ez zaiolako.
‎Gutako asko sozialistak ginen —ni ere bai— Baina gure jarduera filosofikoa gure helburu politikoetatik bereizita nahi genuen mantendu. Gure ustez, logika —logika aplikatua barne—, ezagutzaren teoria, hizkuntzaren analisia eta zientziaren metodologia, zientzia bera bezala, neutroak ziren helburu praktikoekiko, horiek gizabanakoentzat moralak edo gizartearentzat politikoak izan.31
‎Gure izena ere eman zuten, anaia eta biona, Errusiarako. Baina gure amak ez zuen egon behar guztiz konbentzituta, eta irtenaldi hura, adio hura, atzeratzen eta atzeratzen joan zen, joatekoak joan eta gu bertan geratu ginen arte.
2001
‎Ezkerreko politika egiteko sail bat baino gehiago dago; batzuk beste batzuk baino egokiagoak dira, egia da. Baina gu ez gara itxita. Gure aldetiko akordioa ez dago sail bat ematearen menpe.
‎Eta hala ere irribarrea beti ahoan. Baina gure higienerako obsesioak ez digu gauza handirik ikasten utzi. Eta hegazkina Delhitik aireratu den unean heriotzari betiko beldurra diogula konturatu gara.
‎Mezua zabaltzeko ere zailtasun handiagoak dituzu. Baina guk argi dugu, egoera politikoaren osagarri izan gaitezke. Guk gizarteari begira lan egiten dugu, argi eta garbi bide zibila hartu dugu; eskubide batzuk urratzen dira, baina guk ez dugu eskubiderik urratuko eta Estatuari exijituko diogu eskubide horiek betetzea, eta gizarte osoa kutsatu nahi dugu zeregin horretan.
‎Jendea ohartzerako kontzertua bukatzen genuen. Baina gure tenperamentua dela-eta, sortu egiten da grazia izpi hori eszenategira igotzerakoan. Gu halakoxeak gara, xelebrekeriatan hasten gara eta jendeari grazia egiten diola ikusten duzu.
‎noski. Baina gure egoerak ez du ezer ikustekorik Ipar Irlandakoarekin. Han kolonizazio egoera ematen da, okupazioa dago.
Baina gure helburua" Ikuspuntu pertzeptiboa" edo Fokalizazioa deitu zaiona aztertzea izan denez, eta bestalde, J. M. Lasagabaster-ek II Euskal Mundu Biltzarrean" La novela vasca al borde de la Realidad" izeneko txostenean 100 metro nobelako Polifoniaren berri hain egokiro ematen duenez, gure lan honetan ukitu gabe geratu diren alderdi horietaz jabetzeko aipatutako artikuluaren iraku... Horrela, idazlearen ikuspuntua deitu izan denaren ikuspegi zabalagoa lortzearekin batera, narratzaileak bere esku duen estrategia honen konplexutasuna osotasunean aztertua geratuko litzateke.
Baina gure historia pertsonala ere ez da baldintza saihestezin gisa erabili behar eta arrakastatsu izan daitezkeen aukerei atea itxi.
‎Han apezpiku izendatua izan eta gero, Iruñera itzuli zen eta bertakoelizbarrutiaren lehen apezpikua izan zen. Baina gure Ferminek ez zuen Iruñeanasko iraun, laster lur berriak ezagutzeko irrika izan baitzuen. Fermin, urterekin eta kristau berriak bihurtzeko asmotan, Frantzia aldera itzulizen.
‎Pneumonia atake baten moduko barrea egin du. Baina gure Jon ez zegoen horren konbentzituta, ez. Aurpegi zurruna berriz, begirada galdua.
‎Dena dela, lasaiago dago Lucas Roma sarri samar etortzen denetik. Painalak aldatzen dizkiogu eta horrek esanahi dramatikoa eduki dezake –pertsona dramatikoa bazara, notarioak bezala– Baina guk barre egiten diegu painalei, Lucas bezain umeak garelako kasik. Eta berdin digu ume izateak gainera:
Baina gure zientzia naturalak bestelakoak ziren. Liburu ilustratuekin baino gehiago ikasi genuen gure jolas eta barreen zirkulu krudelean gatibaturiko izakiekin.
Baina gutako hirulau zeuden Emilio eta Goioren artean. Eta Agustin, gure estremoa, haserretu egin zen nirekin:
‎Zure amamak" sama" deituko lioke horri, berak bizkarrari deitzen baitio lepoa. Baina guk ez.
Baina gure aztergai nagusira etorriz, zer jokaera izan zuen Aintzina k ordu hartan nagusi zen petainzaletasunaren aurrean?
‎Erakunde autonomikoen boletinak euskaratzea konkista soziolinguistiko handia izango da akaso. Baina gutako alfabetatuenek eta euskaltzaleenek erdarazko testura jotzen badugu lege arazoren bat dugun aldiro, nahiago nukeho rretan enplegatzen diren dirutzak beste zerbaitetan enplegatuko balira. Dereduari dagokionez, iruditzen zaithe lburu gisa hartzen dugula sarri.
‎Berarentzat arrazoimenak askatasuna omen duen nahimenean ipintzen duen ‘lege’ objektibo bat (edo nahi besteko lege multzo bat) da ongi eta gaizki egitearen argigile edo ebazle, gizakiaren fakultate den arrazoimenak nahimenari emaniko lege bat, eta lege horrek aurkezten dizkigu eginbeharrak67 Baina guretzat bestaldera da. Guretzat lehenbizi maitamen bera den hautamena dago, gure adimena eta nahimena zuzentzen dituena.
‎Gizakiaren soinaren joerak baztertu eta gainditu egin behar direla dio, bere eginbeharreko legearen aurkakoak edo desberdinak direlako. Baina guk, aldiz, zera esaten dugu: gizakiaren berezko joera guztiak onak direla, oso onak, baldin maitagogoak zuzentzen eta erabiltzen baditu maitasunez.
‎Nonbait, ezaguera orotan osotasunik eza dago maila batean. Baina gure bakoitzaren ezagumena da epaile bakarra egia, eder eta on ororena, beste ordezkorik inoiz onartu ezin duena. Absolutu eta erlatibo hitzek ez dute zentzurik gure ezagumenaren arazoan.
Baina gu ‘natura maitaria’ gara. Eta zentzumenen eta adimenaren ezagutza ahalmen mugatu horien gainetik, gure maitarion eguneroko, une oroko ziurtasun arrunta edo naturala dago.
‎B zalantzati erantzuten zuen, bai..., esaten zuen aurrena, eta gero berriz, ez..., eta gero, bai baino ez..., zeren..., agian ez zaizue gustatuko..., oso pertsonala da... Baina gure sabai idortuak, ura ere metabolizatzeko ez ziren gure gibelak, gure buru lodiak, gure puxika hanpatuak, ez zeuden B atzera aurrerak, duda mudak eta planta herabetiak jasateko moduan, eta orduan orro batean hasi gintzaizkion edabe eske, gure neurona matxuratu eta zulatuei gelditzen zitzaien kemen guztia –asko ez bazen ere– bilduz.
Baina gure artean inork apurtzen ez zuen isiltasunak garbi erakusten zuen arazoak ez zuela zerikusirik euskararen aldaera diatopiko edo diakronikoekin, ez erdararen presioak eragindako isoglosa ezabatze tamalgarri batekin, ez euskal bokalismoaren galerarekin, ez autogorrotozko agerpen batekin, ezta mintzagaiaren auzi ia metafisiko eta hainbeste eta hainbeste aldiz eztabaidatuarekin ere....
2002
‎Intendente peronista du udalerriak. Baina gure solaskide gazteei hori ez zaie gehiegi axola. Maite Bilbaok 23 urte ditu eta Biologia ikasten ari da.
‎Hirugarren bat, otsoekin. Baina gure neskatoa armiarma, mamu eta otsoen beldur izateaz gain, ilunpetan eta egun argitan ere beldurtzen da. Hori, ikasgelan agertzen zaion sorgin jatorra ezagutu arte.
Baina gure gaia ez da hizkuntza, askatasuna baino: duela bost bat urtetako eztabaidak erakutsi zigunez, mantelinaren aferaren azpian erlatibismo kulturalaren arazoa kukutzen da, guztiz garrantzitsua.
‎Jende askok egiten du, gero eta gehiagok, esaterako, jende gazteak. Baina guk, lehengoek ere, ez dugu zergatik etsi behar. Gainera, oholtza gainetik zerbait egitea gauza fuertea da.
‎PSOEk eta PPk hartu zuten jokabide politikoa zela medio, Araban beste indar korrelazio bat eman zen eta gu kanpoan geratu ginen. Baina guk geuk gure porrota propioa izan genuen, botoak galdu genituen gure erruz.
‎Berak eduki ditzake behar diren beste langile ordainduta, seguru eta guzti. Baina guk ez dugu langile bat ordaintzeko ere, eta lan guztiak borondatez egin behar ditugu. Larrialdi batean aurkitzen gara.
‎Ari gara behategiarekin lanean. Baina guk uste baino gehiago ari zaigu kostatzen, azpiegitura behar delako web gune bat osatu eta egunero datuak neurtzeko kokalekuak jarri. Gure helburua da Gabonetarako web gunea sarean izatea.
‎Politikan ere marka oso inportantea baita. Baina gu holako ahalegin askotan saiatuak gaude, PTErekin joan ginen, Euskadiko Ezkerrarekin" Independentzia" aldarrikatzen zuenean, begira non dauden orain.
Baina guk ETAri berak bidalitako paperaren atzean erantsi beharreko zenbait puntu ipini genizkion, hau erantzunik gabe geratu zen eta horregatik akordioa ez zen burutu, nik oso garbi esan dut hori beti. Zer esaten genion?
‎oihanetan ehizan jarduten dutenak, iturrietako uretan bizi direnak eta beste hainbat. Baina guk ez dakigu ezer ninfei buruz. Zoritxarreko hiru atso besterik ez gara, ilunpean ibiltzen diren hiru emakume xahar, betidanik hirurontzat begi bakar bat besterik eduki ez dugun koittadu hirukotea.
‎Guri, euskaldunoi, sarritan eskatu digute hori. Baina gurea, letra handitan idatzitako Herri txikia da, beste asko legez: ez gehiago, ez gutxiago.
Baina guregandik, lareok, urrutira itzazue brontzezko azkonak,
Baina gure gizonak, guztietan zuhurrena izaki, bere burua arrisku handian zatekeela ikusi zuen, Kretarren ongosea zela eta, beharrezko neurriak hartu ezik: izan ere aberastasun handiak zeramatzan berarekin eta bazekien zabal zebilela horren zarata.
Baina guretzat MORFEUS hori baino gehiago da: ez dugu zatikatzaile/ sortzaile morfologiko hutsa egin nahi, osagaien metaketaren ondorioz lortzen dugun azken emaitza ere interesatzen baitzaigu.
‎Horren adibide asko ikus ditzakegu gure hirietan, aspaldi modan jarri zen eraikinen fatxadak marrazki artistikoekin apaintzea, efektu lasaigarria eta estetikoki ederra lortuz. Baina guk ere teknika hori erabil dezakegu gure etxeko dekorazio lanetarako. Hona hemen zenbait urrats, ate bat edertzeko baheketaren teknika erabil dezazun.
Baina gure aitak umore ona zuen eta, osaba Domingorekin ika mika ibili beharrean, hatza zerurantz jasorik, ozenki esaten zuen, erdi serio erdi txantxetan:
‎Hori da egungo errealitatea, zuretzat esangura gehiegi izango ez duen errealitatea. Baina gure garaian ahoaren berotzeko balio zuena, euskaraz mintzatzen ikasteko gai zenari harridura eta miresmenarekin behatzen geniolako. Egia esan, ez nizun honen berri eman beharrik, hau guztia zuretzat zaharra baita, zure bizia bezain zaharra, baina zu baino zaharrago garenondako hori guztia aski berria da.
‎Hori da, zoritxarrez, euskararen egoera. Baina gure buruari galdetu genioke presaka ibiltzeak, eta batez ere garantia eskasekin ibiltzeak garantia eskasekin ibiltzea baita, esaterako, behar denean ikaslibururik ez izatea, bide zuzenetik eramaten gaituen. Ez dakit, zeren hemen ez da orokortzen ahal, eta kasu batzuetan balio izaten ahal duen argumentazioak huts egiten ahal baitu beste kasu batzuetan.
Baina gure benetako helmuga Las Vegas zen, edo Vegas, amerikar jatorrek dioten legez. Hain ospe handia duen hiri honetara iristeko Nevadako desertua zeharkatu behar genuen, eta ordurako desertuak zeharkatzen ohituta bageunden ere, Nevadako hura bereziki gogorra egin zitzaigun.
‎Bere ikasleak euskara tekniko txukun eta akademiko bat erabiliko duten profesionalak izango dira, euskal gizarteak eskatzen duen modura. Baina gure lan esparruan, oroko rrean, Euskal Herria banaturik dagoen bi estatuetako hizkuntzekin elkar bizi behar dugu, eta arlo tekniko horretan ezin gara alfabetatugabeak izan. Mundu globalizatu honetan ere, ingelesak bere esparrua eduki luke, honetan Mondragon Unibertsitatea eredugarria delarik.
2003
‎Hori guztia gertutik ikusten dugu, eskualde pribilegiatu batetik, Urdaibaitik hain zuzen. Baina gure gizarteak erakutsi dituen ahuleziez gain, zenbait alde positibo ere bistaratu ditu. Arrantzaleen buru eskaintzarekin batera boluntarioen jarrera azpimarratuko nuke.
‎Hor pultsu gogorra datorkigu. Baina guk, ezker abertzaleak ez bezala, herri honen indarrean sinesten dugu eta demokraziaren indarrean ere bai. Nahiz eta utopia dirudien, herriaren gehiengoak hori adierazten badu, Madrili ezinezkoa izango zaio indar erraldoi horri aurre egitea.
‎Hitzak ere aldrebesten ditugu, gurea abertzaletasun zintzoa eta haiena nazionalismo erasokorra kontsideratzeko. Baina gure eta haien lekua damurik gabe alda daiteke, beraiek gauza bera erraten baitigute: finean, bakoitzaren abertzaletasuna (berdin zaio konstituzional edo iraultzaile) nazionalismo da besteentzat.
‎Nazioarteko aktualitatea segitzen zuten kazetariek ere ahaztua zuten gaia. Baina gure lagun hori ez zegoen paranoiak jota: sekulakoa izan da Santa Fen gertatu berri den hondamendia.
‎Norberaren egoera eskas hori azaltzen da obra batean eta gero beste testuinguru batean erakusten da. Baina gurea ez da hori, bertsoa jendaurrean gauzatzen da. Kasu horretan egoera txarrean egoteak ez du mesederik egiten.
‎Gaur Donostia berriro gainezka jarri dute herritarrek, dirua eman digute egunkari berria egiteko, aurrera egiteko esaten digute... Baina guk ezin dugu bakarrik aurrera egin, parean Espainiako indar judizial, politiko, mediatiko eta polizialak baditugu. Euskalgintzak ezin du baldintza hauetan lanik egin.
‎Horren ondoren, aditu batzuek beste ikerketa bati ekin zioten duela bospasei urte. " Baina gure ikerketa hori ere pribatua izan zen dio Iñaki Egañak. Ez al da harrigarria?
‎Eta kezka horiek irrigarriak dira kaletik normal dabilen edozein gizakirentzat. Baina gure eginkizun hau horrelako gauza txikietan oinarritzen da. Eta hor dago ñabardura.
‎" Jostailuak, semeak eta gurasoak" (Egan, 1965, XXIV, 62). Baina gure asmotik kanpo dago lanok bildu eta zehatz ematea, baina aurrerago Oskillasoren lanean sakonago sar dadinak ezinbestekoa izango du hauen bibliografia eta azterketa egitea ere.
‎Hemengo antzera, han be danerik izango da. Baina gure eleizkizunetan jenteak polito parte hartzen izan dau, euskal abadea asko maite dabe (gelditu barik dabil gure Martxel Estadu batetik bestera, hainbeste deiri erantzun ezinik) eta ez leukie galdu gura; eguneroko kristau bizimodua bakotxak bertako eleizetan egin ohi dabe, euskaldun asko parrokietan aurrenengo arduradun dirala. Uste dot, gehien baten, Ameriketan gure artean baino" erlijino" gehiago dagoala gaur, hau da, euren erlijinoa autortzeko lotsarik ez dabela agertzen eta Eleizeari edozetan laguntzeko prest dagozala.
‎Hilgo zan aurretxuan, bere eskuetan euki eban Antologia hau, eta beronen Ariketak egitea bere ardurapean hartu eban; zoritxarrez, asmo hori beteteko asti barik joan jakun, asmo ederrez eta lan astunez leher eginda, gure Mikel. Baina gure adiskide ta lagun handiaren eretxia nahinon aurkituko dozu orriotan; gainera, haren Bizkaiko Euskal Idazleak liburua guztiz egokia dozu antologia honi onura gehiago aterateko. Bizkaiko beste euskal idazle askok legez, Zaratek be beste euskalkien edo" euskara batua" ren bideari ekin eutsan, azken urteotan.
‎Aurreko hitzotan, gain gainetik eta azaletik bada be, gure egoera ilunaren alderdi batzuk aitatu doguz, San Inazioren laguntasuna eskatu nahirik. Baina gure santuak erakutsi ederrik emoten deusku guztioi, gure gaurko une larri eder honetan Jaunari behar danez erantzun deiogun. Gure bizitza osoa bidekurutze baten antzekoa da:
‎Ez da begi zorrotzik behar, Gernikaren aldaketa bizkorra zelakoa dan ikusteko. Baina gure asmoa" izenak" aztertzea da. 122 lagunon artean, 10" euskal" izen baino ez ditut aurkitu:
Baina gure larrabetzuarra txalogarria da benetan euskerearen alde egin eta eragin dauan lan ederragaitik. Alderdi batzuk baino ez aitatzekotan, horra hor irrati mundua.
Baina gure xedea ez da baitezpada euskaldun ospetsuen zerrenda osatzea: ez gaitu bakoitzaren ibilbideak hainbat interesatzen, nola Herriaren zorteak.
‎1880ko hamarkadatik mende bukaera arte santuen bizitzekin eta historia erlijiosoekin beste dozena erdi bat obra argitaratu ziren euskaraz. Baina gure esparru kronologikoa gainditzen dutenez ez ditugu aipatuko. Nolanahi ere, lan erlijioso guztiok, XVIII. mendean idatzitako santuen bizitzak bezala, sakonago azter litezke historiaren ikuspegitik.
‎Euskal Herriaren gaineko agiriok, dudarik gabe, balio historikoa daukate, eta historia ikertzeko iturri dira. Baina gure gaia ez da edonolako idazkien azterketa, baizik nolabaiteko izaera historiografikoa duten testuena (iragana oroitzekoa eta bereziki idatziz jasotzeko bokazioa duten haiena).
‎Eta lanotarik batek ere ez zuen erreferentzia historiografiko gisa euskal komunitatea hartzen (dela Euskal Herria edo dela euskaldungoa). Hain zuzen Koldo Larrañagak aztertu du, artikulu interesgarri batean, nola joan zen Euskal Herria diskurtso historiografikoaren subjektu bihurtzen eta definitzen.12 Baina gure gaia ez da hori zehazki, baizik euskaraz idatziriko historiografia, gaia edozein izanik ere. Eta aipatu ditugun obra guztiak erdara desberdinetan idatzi ziren.
‎Gabon gauetan sagar konpota, gaztainak eta ziren ohiko, esan dugunez. Baina gure arbasoen artean arabiarrek ekarrita turroia eta mazapanak hedatu ziren baita ere.
‎100). Baina gure kasuan hauxe topatzen dugu: fenomeno horiekMugimenduen Gizartearen produktuak diren neurrian Amorebieta Etxanoko mikrogizartearen kapital sozialaren parte dira eta beren errepertorioak, ideazionala etamobilizazio formei dagokiena?
‎Hala eta guztiz ere animali exotikoak izaten dira kalte handienak pairatzen dutenak; ohianetan harrapatu eta garraiatzerakoan animali' ale' erdia baino gehiago hil egiten baitira, bidai baldintza gogorren ondorioz.. Baina guri, dendan loro kuttun bat ikusterakoan grazia egiten digu eta berdin zaigu soldata gastatzea horrelakoetan, baldin eta gure oparia bereziena den. Oparia jaso duenak noski, irrifartsu, eskerrak eman eta kaiola batean sartuko du.
‎“Akordiorako proposamena egin eta aurrekontuak onartzeko udalbatzarra atzeratzea eskatu genien. Baina gure akordio proposamenari heltzeko prest ez daudela pentsa dezakegu. Guk azken batean herri proiektu batzuk aurkeztu dizkiegu”, diote Habeakoek.
‎Egunkaria egina dator; guk disfrutatu egiten dugu, erabili, bai lanerako bai denbora pasarako, edo bazterrean uzten dugu eskasa baldin badator. Baina guk ez dugu aginterik, ez irizpiderik egunkaria egiteko orduan. Egunkaria helburu ideologiko, ekonomiko edo bien arteko nahasketaren arabera egindako produktu bat da, eta guregan bilatzen duen onespen bakarra erosle gisa eman diezaiokeguna da.
‎Eguerdi inguruan, gutarrek bi urde zorri zaku garbitu zituzten Bizkaia aldean eta erantzun bortitza espero genuen. Baina gu ez geunden besoak gurutze egoteko. Eta espero zitekeen greba orokorrari aurre egin behar genion.
Baina gu ez gara bainatzera etorri; bera, bai.
‎Beste predikari guztiek tai gabe errepikatuko dute lelo hori. Baina gure irakurlea galduko zen honezkero. Izan ere, zein da, orduan, deabruaren papera?
‎Salaketa honek nafar jendea mugiarazteko indarra eduki behar luke. Baina gure salaketa indarrik gabekoa da, neutralizatua dago. Badelako beste erako agresio bat, latzagoa, ebidenteagoa, bueltarik gabekoa.
‎Hizkuntzak bizirik irauteko baldintzak eska ditzakegu. Baina gure tamainaz eta gure ahalaz oharturik jokatzea mesedegarria izanen litzaiguke.
‎Badakit jakin beste herri batzuetan pisu txikiagoa duela itzulitako liburuak, hori bai. Baina gure kulturak eta hizkuntzak dituzten baldintzak kontuan hartuzge ro, ez zait iruditzen kezkatzekoa denik orain agertzenzaigun proportzio hau. Ez zait iruditzen sorkuntza krisirik dugunik.
‎Horretaz ohartzeko hoteletara joatea baino ez zegoen. Baina gure goi agintariek ez zuten gerraren legea konprenitu nahi. Edo ezin zuten.
2004
‎Egia da. Baina gure azken inkestetan PP eta PSOE oso parekatuak ziren, horregatik ez dut baztertzen atentatua gertatu gabe ere PSOEk irabazteko zuen aukera.
‎Oinarririk gabeko utopia bezala ulertzen badugu gure artekoak ez du balio. Baina gure oinarrian, gure sakonean, ezaugarri komun asko dugu. Gauza ezberdinak ditugun bezala, administrazio politikoak eraginda batez ere.
‎Kontsumitzaileen Elkarteetako ordezkariek, urtero bezala, erostera joan aurretik behar ditugun jantzien zerrenda prestatzeko gomendatu digute, zerrenda horretan ageri ez den ezer ez erosteko aholkatu. Baina gu, urtero bezala, zerrendarik gabe, edozer gauza erosteko prest hurbilduko gara dendetara. Seguru pagotxaren bat topatuko dugula:
‎Espainian, bestalde, errespetua diete hemengo profesionalei; Roldanen hitzetan," euskaldun mordoa dago Madrilen, ondo lan egindakoaren bermea da euskaldunena". Baina gurean apenas da ezer. " Elkarrizketa egon behar du zinemagile eta erakundeen artean, aldatzeko borondatea behar da ezer baino lehen.
Baina gure zeregina ez da, ezta ere, Amenabarren Los otros estreinatzea, halako filmak ikusle gehiagoren aurrean jartzeko eginak baitira.
‎Horrela izango da. Baina gurea gaizki aterako balitz. Orduan zer esango diot Joanari?
‎–Beharbada. Baina gu oraindik oso gazteak gara eta esperientzia gutxiegi dugu. Beno, nik behintzat.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
ELKAR 248 (1,63)
Berria 204 (1,34)
Open Data Euskadi 113 (0,74)
Argia 107 (0,70)
Alberdania 92 (0,61)
Booktegi 70 (0,46)
Susa 58 (0,38)
Jakin 57 (0,38)
Pamiela 51 (0,34)
Hitza 36 (0,24)
Labayru 32 (0,21)
UEU 29 (0,19)
Maiatz liburuak 29 (0,19)
Goenkale 27 (0,18)
Consumer 26 (0,17)
goiena.eus 25 (0,16)
Guaixe 22 (0,14)
ETB dokumentalak 20 (0,13)
Jakin liburuak 16 (0,11)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 15 (0,10)
Urola kostako GUKA 15 (0,10)
ETB serieak 13 (0,09)
Uztarria 13 (0,09)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 12 (0,08)
EITB - Sarea 11 (0,07)
Euskaltzaindia - Liburuak 10 (0,07)
ETB marrazki bizidunak 10 (0,07)
Uztaro 8 (0,05)
alea.eus 8 (0,05)
Anboto 8 (0,05)
Karmel aldizkaria 7 (0,05)
Kondaira 7 (0,05)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 7 (0,05)
aiurri.eus 7 (0,05)
hiruka 7 (0,05)
Erlea 6 (0,04)
erran.eus 6 (0,04)
barren.eus 6 (0,04)
Noaua 6 (0,04)
Karmel Argitaletxea 5 (0,03)
aikor.eus 5 (0,03)
Ikas 5 (0,03)
Herria - Euskal astekaria 5 (0,03)
Txintxarri 5 (0,03)
Bilbao Bizkaia Kutxa Fundazioa - Euskaltzaindia 4 (0,03)
Sustraia 4 (0,03)
Ikaselkar 3 (0,02)
Maxixatzen 3 (0,02)
uriola.eus 3 (0,02)
Zarauzko hitza 3 (0,02)
Bertsolari aldizkaria 3 (0,02)
Euskaltzaindia - Sarea 2 (0,01)
Euskaltzaindia - EHU 2 (0,01)
Aldiri 2 (0,01)
aiaraldea.eus 2 (0,01)
Karkara 2 (0,01)
plaentxia.eus 2 (0,01)
Euskaltzaindia - EITB 2 (0,01)
Aizu! 1 (0,01)
Euskaltzaindia - Sabino Arana Kultur Elkargoa 1 (0,01)
LANEKI 1 (0,01)
Kresala 1 (0,01)
Orain 1 (0,01)
Euskalerria irratia 1 (0,01)
Berriketan 1 (0,01)
Euskaltzaindia – Sü Azia 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
baina gu ez 153 (1,01)
baina gu ere 41 (0,27)
baina gu lan 20 (0,13)
baina gu helburu 19 (0,13)
baina gu herri 19 (0,13)
baina gu uste 18 (0,12)
baina gu aita 17 (0,11)
baina gu etxe 17 (0,11)
baina gu jakin 14 (0,09)
baina gu asmo 13 (0,09)
baina gu bi 13 (0,09)
baina gu geu 13 (0,09)
baina gu kasu 13 (0,09)
baina gu ezin 12 (0,08)
baina gu gu 11 (0,07)
baina gu bizitza 10 (0,07)
baina gu gizarte 10 (0,07)
baina gu hori 10 (0,07)
baina gu ama 9 (0,06)
baina gu beste 9 (0,06)
baina gu egon 9 (0,06)
baina gu garrantzitsu 9 (0,06)
baina gu hemen 9 (0,06)
baina gu herrialde 9 (0,06)
baina gu argi 8 (0,05)
baina gu bai 8 (0,05)
baina gu buru 8 (0,05)
baina gu esan 8 (0,05)
baina gu oso 8 (0,05)
baina gu egin 7 (0,05)
baina gu familia 7 (0,05)
baina gu ikerketa 7 (0,05)
baina gu lagun 7 (0,05)
baina gu nahi 7 (0,05)
baina gu beti 6 (0,04)
baina gu etorri 6 (0,04)
baina gu gai 6 (0,04)
baina gu garai 6 (0,04)
baina gu ukan 6 (0,04)
baina gu asko 5 (0,03)
baina gu bakarrik 5 (0,03)
baina gu harreman 5 (0,03)
baina gu hizkuntza 5 (0,03)
baina gu inor 5 (0,03)
baina gu alaba 4 (0,03)
baina gu bakoitz 4 (0,03)
baina gu bihotz 4 (0,03)
baina gu bizi 4 (0,03)
baina gu egoera 4 (0,03)
baina gu gaizki 4 (0,03)
baina gu gorputz 4 (0,03)
baina gu hiri 4 (0,03)
baina gu hitz 4 (0,03)
baina gu kultura 4 (0,03)
baina gu maila 4 (0,03)
baina gu ondo 4 (0,03)
baina gu zer 4 (0,03)
baina gu zerbait 4 (0,03)
baina gu arazo 3 (0,02)
baina gu arbaso 3 (0,02)
baina gu aukera 3 (0,02)
baina gu autore 3 (0,02)
baina gu azken 3 (0,02)
baina gu azterketa 3 (0,02)
baina gu baino 3 (0,02)
baina gu behar 3 (0,02)
baina gu bestelako 3 (0,02)
baina gu bide 3 (0,02)
baina gu den 3 (0,02)
baina gu eduki 3 (0,02)
baina gu ekonomia 3 (0,02)
baina gu erakunde 3 (0,02)
baina gu eskola 3 (0,02)
baina gu euskaldun 3 (0,02)
baina gu ezagutu 3 (0,02)
baina gu ezkontza 3 (0,02)
baina gu gerra 3 (0,02)
baina gu gizon 3 (0,02)
baina gu haiek 3 (0,02)
baina gu han 3 (0,02)
baina gu haur 3 (0,02)
baina gu hiru 3 (0,02)
baina gu ikusi 3 (0,02)
baina gu iritzi 3 (0,02)
baina gu jaun 3 (0,02)
baina gu konfiantza 3 (0,02)
baina gu kontu 3 (0,02)
baina gu lehentasun 3 (0,02)
baina gu nazio 3 (0,02)
baina gu pertsona 3 (0,02)
baina gu pertsonaia 3 (0,02)
baina gu sare 3 (0,02)
baina gu sasoi 3 (0,02)
baina gu seme 3 (0,02)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia