Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 92

2000
‎Negarrari ekin genion gero, Edurtxo Caterpilarrek behin eta birritan adierazi zigun arren amonatxo haurdunena parodia bat zela, halako antzerki satiriko bat. Baina guk eta horrexegatik jakin nuen beste hiru gonbidatuen izaeraz eta minduraz beste begi batzuekin ikusten genuen oro, anestesiaren edo maitasunaren begiekin, guk edaniko ardoaren ozpinduak zer berezi bat, hondar berezi bat utzi baitzuen gugan, sentiberatasun isuria biziki areagotzen zuena; guk, hortaz, ezin ikus genezakeen graziarik halako satira beltz batean, edota azafatek beren borondate on guz...
‎Horretaz jabetu gara norbaiten ziztu hotsa entzun, burua goratu eta, urrun batean, Preteritori antzeman diogunean. Baina guk hura agur  tzeko eskuei eragin eta, zain geratu beharrean, ibilian eta solasean jarraitu dugu.
‎Fiskalak (T) bere jarduna amaitu bezain laster, Esther txaloka hasi da eta epaileak (L) bai hari bai edanean eta solasean ari ginenoi, non geunden oroitarazi behar izan digu. Baina gure artean ez baitzegoen giro, bost minutuko atsedenaldia proposatu du. Horren ondotik, abokatu defendatzailearen (I) txanda heldu da.
2001
‎Zure amamak" sama" deituko lioke horri, berak bizkarrari deitzen baitio lepoa. Baina guk ez.
2002
‎Hori da egungo errealitatea, zuretzat esangura gehiegi izango ez duen errealitatea. Baina gure garaian ahoaren berotzeko balio zuena, euskaraz mintzatzen ikasteko gai zenari harridura eta miresmenarekin behatzen geniolako. Egia esan, ez nizun honen berri eman beharrik, hau guztia zuretzat zaharra baita, zure bizia bezain zaharra, baina zu baino zaharrago garenondako hori guztia aski berria da.
‎Hori da, zoritxarrez, euskararen egoera. Baina gure buruari galdetu genioke presaka ibiltzeak, eta batez ere garantia eskasekin ibiltzeak garantia eskasekin ibiltzea baita, esaterako, behar denean ikaslibururik ez izatea, bide zuzenetik eramaten gaituen. Ez dakit, zeren hemen ez da orokortzen ahal, eta kasu batzuetan balio izaten ahal duen argumentazioak huts egiten ahal baitu beste kasu batzuetan.
Baina gure benetako helmuga Las Vegas zen, edo Vegas, amerikar jatorrek dioten legez. Hain ospe handia duen hiri honetara iristeko Nevadako desertua zeharkatu behar genuen, eta ordurako desertuak zeharkatzen ohituta bageunden ere, Nevadako hura bereziki gogorra egin zitzaigun.
2003
‎Eguerdi inguruan, gutarrek bi urde zorri zaku garbitu zituzten Bizkaia aldean eta erantzun bortitza espero genuen. Baina gu ez geunden besoak gurutze egoteko. Eta espero zitekeen greba orokorrari aurre egin behar genion.
Baina gu ez gara bainatzera etorri; bera, bai.
‎Beste predikari guztiek tai gabe errepikatuko dute lelo hori. Baina gure irakurlea galduko zen honezkero. Izan ere, zein da, orduan, deabruaren papera?
2006
‎espazioarekin eta, jakina, denborarekin. Baina gurea ez den denboraren pertzepzioa (iraganarena eta, esan bezala, agian etorkizunarena ere bai) eten egiten da esna gauden bitartean, eta laugarren dimentsioari lapurtutako espazioa da gauzatzen den emaitza bakarra: horixe izan zen, apustu egingo nuke, Nobel saria jaso zuten lau (edo bost) fisikari haiek deskubritu zutena.
‎Egin nahi dugun irakurketak eskatuko digu holako edo halako errekurtsoa. Baina guk, horien guztien artean, mendi ibilaldia hautatu dugu.
‎Horiek denak mugarriak dira euskararen historian. Baina gure hizkuntzaren ibilbidea, eta are gaurko egoera, oso bestelakoak izan litezke gure historiako hainbat unetan eta pasartetan euskaldunok bestelako erabakiak hartu bagenitu, edo beste era batean jokatu bagenu.
2008
‎–Hala izango dun beste toki batzuetan, auskalo. Baina gure sailean ez dinagu hala egiten, behintzat: eskolak eman dituenarena dun ardura, esan dinat lehenago.
‎" Edo beste modu batera esateko, ez dago tragedia intranszendenterik. Baina gure bizitzak ez dira transzendenteak, oso intranszendenteak dira, intranszendenteki oso.
‎" Gure diruarekin ez dute guk nahi ez dugunik egingo", arranguratzen dira hiritar arduratsuak (Nineu barne). Baina gure diruak gogoak(?) ematen diona eta komeni zaiona egingo du, gure gauzek, gorputzak eta arrazoiak bezalaxe. Kontsolamendu ustela da horiek denak geure izenean jartzea.
‎haizeak nondik jotzen duen baldin badaki, zakarrak nora daramatzan ere badaki. Baina gu gu gara, eta haizea Historiaren benetako motorra da.
Baina gure nahiak ezin gaitzake itsutu zeren bai baitakigu jakin justu kontrakoa gerta litekeela. Gerta liteke, esaterako, bere motxilaren zamari ezin aurre egitea, gure sentimenduak eta bereak bat ez etortzea, munduarekin erresuminduta bizitzea.
‎Bai, errazagoa suertatzen zait seme alabarik izan nahi ez dutenen arrazoiak eta argudioak azaltzea. Baina guk seme alabak izatea erabaki genuen, eta nik ez dakit" Zergatik?" galderari erantzuten. " Seme alabek zoriontasun ikaragarria ematen dizutelako", erantzungo du baten batek.
‎Gai ginateke eta badakigu milaka direla gure beharra dutenak. Baina guk ere ondo bizi nahi dugu. Ondo bizi ginen, ondo bizi gara eta halaxe jarraitu nahi dugu.
‎Ez dakigu etorkizunak zer ekarriko digun, ezta Enarak bere jaioterriaren izena entzutean zer sentituko duen ere. Baina guk zerbait argi baldin badugu hori da egunen batean Chongqingera itzuliko garela, bai eta Fengdu ezagutzera joango garela ere. Fengdu berria izango da, hiria, edo zati bat behinik behin?
2009
‎Iñigok esan zigun amets batean jakinarazi ziotela zu eta ni ginela lan horretarako hautatuak, Ananda. Baina gure umeak ez ziren gureak izango, Gibranen poemak zioen bezala, baizik eta leinu berriaren umeak, iniziatzen ari gintuen logiarenak; gure umeek hiru bikoteon energia hirukoitza izango zuten polo bakoitzean; Iñigok oso argi zeukan, errebelazio bat izan duenaren moduan mintzo zen.
‎" Gizartean bizi den gizakiak amorrua erakutsi behar du bere burua babestearren". Baina gure yoga irakasle zaharrak aipuaren bigarren zatia eransten zian: " Aldi berean, ordea, kontu handia izan behar luke kaltearen ordainetan kalterik ez itzultzen".
‎Yo creo que en el momento que haya alguna dejación en esta polÃtica (de continuada promoción), el euskera podrÃa estar completamente amenazado (Deia,). Baina guk horrekin batera diogu, halaber, kontuz!, azken hitza ez ezik azken aurrekoa ere, lehena ez esatearren, herritarrak berak baitauka: herritarraren hizkuntzarekiko atxikimendu librea eta leialtasuna dira erabilerarako ororen gainetik erabakigarri diren faktoreak, inola ere arautu ezin litezkeen faktoreak, hain zuzen ere.
‎katarroa, karkaxa eta azken ordua tormentu". Baina gure tradizioko esaldiko etsipena ez da esperantzarik gabea: hemen biziko dugun azken ordua hemengo katarro, karkaxa eta tormentuen akabera izango da.
Baina gure gaurko mentalitateari artegatasun handikoa zaio giza errealitate betikoen muin hori. Umea kulunkatzen ari zen lagunak deserosotasun horregatik utzi zion txin txin txin kantatzeari:
‎–Artaldea, pase, ameto ematen diat. Baina gu, zentzudunok, artaldetzea, hori beti gure errua izango dek...
‎– Baina gu ez gara baserritarrak, idazleak eta artistak baizik, erantzuten zioten harrokeriaz, elorri taupada hura nekazaritzarekin loturik zegoela uste baitzuten?. Zertarako nahi dugu zorioneko elorri taupada hori gureganatu?
‎Bikotearen ordez, hirukoteak, laukoteak... enekoteak. Baina gure proposamena ulergarri egiteko, gure etxean bertan bikote monogamo hori nola joan den osatzen ulertu beharra dugu. Nazio bat garela defendatu genuke, agian, nazionalismoaren dogma nagusia (nazio bat, Estatu bat) onartu gabe.
2010
‎Beraiek ziren apaiz gaiztoak gure artean sartuta zeuzkan salatariak eta hauen bidez jakiten zuten berak eta Pepitak gure berri, kontatzeko ezer askorik ez bazegoen ere, hain bizimodu iguala egiten genuen eta. Baina gure artean edozein gorabeheratxo nabaritzen bazuten, berehala joango ziren Don Juan Antoniori kontatzera.
Baina gure borondatea eta ametsak hain handiak zirenez, hori eta gehiago ere pasatzeko gertu geunden, eta pozik gainera, geure bokazio handiagatik. Geure bihotzetan ondo sartuta geneukan, gure bokazioa handia zela, eta horretarako geure grinak edo tentaldiak, edo joera txarrak menderatzen saiatu behar genuela.
Baina gure artean, murriztuta ere, badakigu beste hainbat naziotan zeregin handia izango dugula. Eta jesuitak bihotz zabalekoak azaldu dira beti horretan, zerbaiterako atzerrira joateko eskatu zaienean.
‎Euskara gure hizkuntza da, ez da gure hizkuntza bakarra. Baina gurea da.
‎Interesagatik, esan dute ia ia Europar Batasunetik alde egin nahi genuela. Baina guk justu kontrakoa esaten dugu. Europar Batasuneko zati gara, Europan gaude, eta Euskal Herriaren zati bat, gainera, Espainiako Estatua sartu aurretik Europan zegoen.
‎Eta hori esaten zidan, herritarren aurrean egoera benetan korapilatsua zenean. Baina guk hitz egiten jarraitzen genuen, gauzak argi eta garbi esanez. Euskaraz esaten den bezala, kontuak garbi, lagunak zaharrak.
‎Jose MarÃa Aznar Presidenteak berak baimendu zuen ETArekin negoziatzea, negoziazio politikoa egitea. Baina gu deabruaren pare jartzen gintuen Euskadiko eragile politiko eta sozialekin Lizarra Garazin akordioak erdiesteagatik. Nola liteke hain jarrera gogorra erakustea gizartearen aurrean Lizarra Garaziren kontra, eta aldi berean ETArekin negoziatzen jardutea?
‎Charles Sanders Peirce pentsalariak() dioen bezala: " Baina gure uste guztiak egiazkoak direla pentsatzen dugu, eta, azken buruan, hori esatea tautologia baino ez da". Hau da, ukaezina da gure usteak egiazkoak direla pentsatzen dugula.
2011
‎Werfelen heriotzarekin, akabo arazoa. Baina guk biok badakigu arazoa ez dela bukatu. Auto gidari hori atxilotu beharra dago eta hori nire kontua da.
‎– Baina gu ez gara sekula elkarrekin ibili...
‎Guri, ordea, berdin zaigula ematen du. Baina gu bagina oinazea eraman genukeen bakarrak, gaitz erdi. kasuan, beren lana da, haien larruan txakurrak ikusteko agintzen digute panfletoek, sekula ez pertsonak, eta, bat batean, pertzepzio horrek ere koloka egiten dit, ez da ordu arte bezain pitzadurarik gabea.
‎Horrela ateratzen dugu bizimodua. Baina gure geroa ere ez da ziurra. Soldaduak aipa
‎Baserriko mutila beti lehenago ateratzen zen norbait bidean zebilen ikusteko, eta ez zuen ezer sumatuko nonbait. Baina gu iritsi ginenean lau jendarme atera zitzaizkigun eta haiek ikustean denak amildegitik egin genuen salto. Zorionez, iratze pila bat zegoela gordetzeko.
‎Esan zidan ni atxilotuz geroztik bera jarri zutela mugalarien buru eta ongi moldatzen zela Patxi Okamika, Jose Manuel Aizpuru eta abarrekin. Baina gurekin zuten zorraz hasi ginenean ikusi nuen ez zuela hura konpontzeko inongo interesik eta gogor eztabaidatzen hasi ginen. Azkenean sutan jarri eta mehatxu ere egin nion.
‎Ezusteko handia izan zen. Baina guk ezkontza nahi eta nahi ez ospatu behar genuen eta azkenean Adurizek eraman gintuen bere autoan. Aduriz lagun bat zen brometan" Astigarragako alkatea" deitzen niona, gerra aurretik hainbat urtetan bertako zinegotzia izan zelako.
‎Ezkondu eta urteetan elkarrekin bizitzea ez da erraza. Baina gu, une on eta txarrak pasa ondoren, elkarren ondoan gaude eta elkarri bizitzen laguntzen diogu.
‎Gero, denborarekin, normal bihurtu zen musikari profesionalez baliatzea konposatzeko, harmonizatzeko, instrumentatzeko, kantaldietarako, grabazioetarako... Baina gure garaian ez zegoen halakorik. Nik horretan ez dut geure burua txalotzen.
‎Jende askok egiten du, gero eta gehiagok, esaterako, jende gazteak. Baina guk, lehengoek ere, ez dugu zergatik etsi behar.
2012
‎– Baina guk askoz lehenagotik maite genuen elkar. Nik zu behintzat bai.
Baina gure Berbelitz dontsua gehien akitzen duen auzia da inork inoiz irakurriko ez dituen testuak itzuli beharra. Halakoetan, erratza ia zorurik ukitu gabe pasatzea izaten du tentaldi.
Baina gure azterketa honek, oinarri sendoa behar du izan, ulergarria, autogobernuaren auzia bere horretan ulertzeko erraza izan dadin. Espainia nazio bateratua eta administratiboki, legez behintzat, zentralizatua zen, eredu administratiboa Frantziarena baitzen.
‎Astarloaren nortasuna eta lana ezagutzeko ekarpenik sakonena X. Altzibarrena dugu. Baina gure azterketarako erabiliko dugun testuaren indusketa zehatza A. Zelaietak egina zuen lehenago (Zelaieta, 1978). Pablo Astarloaren anaia zen eta euskal literaturaren eragile zuzena izan zen.
2018
‎Gerra bera, indarkeria oro har, ez al da bada horrorea beti? Baina gure kasura itzuliz, argia da, jakin berri nuenaren arabera, gure aurka, legearen bortxa guztiaz gain, zentzuaren barruan egon litezkeen armez gain, zilegizkoak izan ala ez izan?, horrez guztiaz gain, beste plano oso desberdinean kokatzen diren armak ere erabiltzen ari zirela. Horrorearen planoan geunden, bete betean.
2019
‎– Baina guk ez dugu etorkizunik!
‎Antza denez, denborale hauek ez dute zerikusirik Jainkoarekin, aldaketa klimatikoarekin baizik. Baina guk badakigu gezurra dela.
‎Euskarak beti bizi izan duen menpetasunezko giro gazi  gezan, garaipen handitzat hartzen ditugu lorpen apalenak, garenaren neurria laburra baita. Baina gure buruen exijentziak aterako gaitu aurrera, ez konformidadeak. Horrek guztiak badu, ordea, beti alerta egon beharraren nekeaz gainera, alde deseroso gehiago ere:
Baina gure alferrak harri zorroztu berria hartu eta oreinen eta zaldien perfilak margotu zituenean kobazuloko horman. Irudi haiek ez zuten ehizarako balio, ezta inoren amaren lepotik zintzilikatzeko ere.
‎Hartarako, itzulpenera jotzen da, liburuen itzulpenengatik esandako bertsuak erreproduzitzen direlarik. Baina gure kasuan eaeko bi hizkuntzetatik, bakarrean da posible film guztiz gehienak ikustea.
‎Beste itzuli baten falta nabarmentzen zitzaion neska lagun ohiak eta nik azken elkar adiskidetzean eman genion pinturari. Baina gure auziaren itzulia zen gero eta aiseago pipertzen ginela, eta neskak nirea ez bezalako itzulia zuela haserrealdietan: problemei aurrez aurre begiratu ordez, itzulika ibiltzen zen, eta nahigabezko itzuli eta imintzioak egiten zituen.
Baina guk, goitik behera jausten diren beste prezipitazio horiek nahi ditugu gertutik ezagutu. Ttanttanetan datorkigun ura, hiru tamainetan bereiz genezake:
‎Martxa naturalean, goizeko 9 kenduko ditu normalean. Baina gure ordu ez natural honetan, ordurako eguerdiko 11 direnez... nor da edo non datza kulpantea. Eguraldia.
2020
‎– Baina guk badugu eskola, on Emilio.
‎Bale. Baina gure adiskidetasunarekiko errespetu falta bat izan da.
‎Ezkutuan gorde egin zen familia guztia, geldi geldi, xaguen moduan. Baina gure aitak bazuen arreba bat, Teresa izenekoa, baina Treseta esa  ten zioten denek, ttantto bat falta zuelako. Mairuek atean jo zutenean, beste soldaduek anaia zaharrena hil ziotelako haserre bizian izaki, su gainean irakiten zegoen zopa eltzea hartu, goiko leihora igo eta gainera jaurti zien Teresak.
‎Bertan zegoen kantina edo tabernan, beste 3.216 pezeta, zehatz mehatz esateko. Baina gure poza ezerezean gelditu zen. Federazioak, Gipuzkoako epaile eta marrazainak bidali beharrean, nazional mailakoak bidali zituelako eta haiek eraman zuten dirurik gehiena...
Baina gu Trinidade plazan gaude, eta badakigu bertan laugarren ahapaldi bat ere kantatu zuela, zentsurara aurkeztu ez zuena. Ohikoak ziren halakoak:
2021
‎Izan ere, espirituaren aukerak infinituak dira. Baina gu, gurasook, ez gaitu porrotarekiko izuak oinpean hartu behar. Gure gaitzespenek haize edo ekaitz boladen antza behar dute izan:
‎Denean gure obra izan daitezen nahi izango dugu, gizakien ordez espirituaren obrak balira bezala. Baina guk geuk bokazioa baldin badugu, ez badiogu uko edo traizio egin, orduan utziko ditugu lasai gugandik kanpo ernatzen, bokazio baten eta izaki baten ernamuinak behar duen itzalaz eta espazioz inguratuta. Beharbada horixe da bokazioaren bilaketan lagungarri izateko dugun aukera benazko bakarra, guk geuk bokazioa izatea, ezagutzea, maitatzea eta grinaz zerbitzatzea, bizitzarekiko amodioak bizitzarekiko amodioa sortzen baitu.
‎Haien haurtzaroa beloz eta gezurrez estaltzea nahi lukete, arreta handiz ezkutatzea errealitatearen funts benazkoa. Baina guk ezin dugu hori egin. Ezin dugu hori egin haurrekin, gauez esnatu eta kirioak dantzan jantzi baititugu ilun beltzean, hanka egiteko edo ezkutatzeko edo alarma sirenak zerua urratzen zuelako.
‎Garaiak ziren bestelakoak eta jendea gustura egongo zen agian. Baina gu geure larrimin honi gaude loturik eta azken finean pozik gizaki gisa dugun patuarekin.
‎Trapezio angeluzuzena zen, Posta eta Alaba Jeneralaren kaleek mugatua paraleloan, eta Foru plazak mugatua, berriz, beste aldean. Baina guri blokearen erraiak interesatzen zitzaizkigun, kaletik ikusten ez zena, barruko patioen sarea, eta ohartu ginen barne korridore bat zegoela, zeinak gurutzatzen baitzuen Postatik, postetxeko eraikinaren aurrean, Alaba Jeneralaren kalera, Ogasuneko kristalezko eraikin zaharraren ondoan.
‎–Uste dut ezetz, erantzun zion Estibalitzek?. Baina gu jakinaren gainean eduki, interesgarri zaizun ezer aurkitzen baduzu, bederen.
‎✳ Neri iruditzen zait hau holaxe geldituko dela... ■Baina gu ezkara geldituko, ez. Esan nahi dut ekin egingo diogula bideari... aldapa hasten den lekuraino behintzat, ala?
‎Ibiltzera ateratzeko ordua ezta ba! ■Baina gu geldirik gatxauden, markesina atze hontan gozo eserita, eta hori ez izan ibiltzea! ✳ Oraindik eztuk azkenengo autobusa pasa, hi!
‎Gu geu ere, beste tokirik ezean, azken aldi sutsuan honaino etortzen gintuan elkar maitatzeko, oroitzen? Baina guk autorik ere ez genian eta Berrostegietarako bide bazter batean josta tzen gintuan. Selim, Selim, Selim Al Qadi...
2022
‎– Baina guri igorri digute. Gure Amak bidaltzen digu.
‎– Baina gu bi gara.
‎Ez naiz esaten ari gure amak ez diola kartsutasunik aurkitzen bizitzari, ez, esan nahi dudana da gure amak nahigabe bat duela Javierren amak ez zuena. Baina gure ama gauza txikiekin da kartsua eta oraindik bete gabeko ametsak dituenaren edertasuna erakusten du. Ez dakit zein diren ametsok, jauna, zeren gure amak inoiz ez du horretaz hitz egiten.
‎Gero, hil beilan, lehenik Antonek hitz egiten du eta gero alkateak. Baina gure aita hobiratu genuenean, alkatea ez zen izan. Beldur didalako ez zen etorri, seguru nago.
‎Asko mugitzen delako, Herri Handiko tabernetan pasatzen duelako egun guztia eta, batzuetan, aste osoak, itsasoarekiko hirian. Baina guk ez dakigu zer egiten duen han zehazki. " Ez iezaion kasurik egin Marcori, zeren Marcok kanpaiak entzuten ditin baina ez zekin non."" Bai mesfidatia haizela, Lea", esan zidan Catalinak.
‎Monique, aitagatik eta zugatik itzuli zara. Baina gu. Non gaude gu zuregan?
‎Saria jaso dute. Baina guk haiekin zer ikusirik nahi ez. Urrunetik, haien loriaren eta gainbeheraren lekuko izango gara.
‎Horretaz ez dago zalantzarik. Baina guk, adituak ez garenok, eskailera eredua aukeratu dugu, irudi horretan dagoen faltsutzea agerian uzteko. Adituek, oso jantziak izan arren, ahazten duten faltsutzea, hain zuzen ere.
‎Walter Benjaminek esan zuen, ondo ulertu badiot behintzat, hiria dela mundua, ez natura, bere bizitza eta bere haurtzaroa baino denbora askoz aitzinekoagoa batean dagoeneko galdua. Baina gure beharra hortxe dago, gure berde beharra, baratzea, kanpoko eta barruko baratzea lantzearena, besterik ez bada baratze hiritar batena.
‎Norbaiti ordaintzen badiogu horiengatik, orduan BPGan sartzen da. Baina guk geuk egin edo gure senide edo lagun batek oparitzen badizkigu, ez du BPGa igotzen, gure ongizatea hobetuko duen arren. Edozein jarduerak eragindako gaixotasun edo osasun kalte ere, giza zein planetaren osasunean, ez da neurtzen.
2023
‎Gure otsemea. Baina gu zurekin otso  turik. Bergari eutsirik.
‎– Baina guk gobernadore zibilaren ofizioa daukagu, haren baimena bisitak egiteko...
‎Sinetsita nengoan ezerk ez gintuela bereiziko. Baina gure negozio kontuak okertzen hasteaz bat hasi gintuan nor bere bidetik. Orduan hasi ninduan begiak zabaltzen, zer ezpaletakoa hintzen konturatzen.
‎Niganako begiramenik ezean, nire gurasoenganako itzala gorde izan bahu behintzat. Baina gure aitaren etxea zapaldu hik. Hire mailako gixonak?
‎Zergatik hitz egiten didan berorika, emakumea; zuti hadi, badakin joango naizela. Baina guk ez zeukanagu ezer, ezertxo ere ez, esan zuen negarrez Zmagaren amak, gure aldekoei eman genienan dena. Hago lasai, emakumea; Minkarentzat aski lortu ninan, hire Zmagarentzat ere lortuko dinat behar adina; nahiago dinat alemanei ematea hire mukizu harroputz horiei baino; esaien nire partetik.
‎Honezkero sortu ditu auskalo zenbat. Baina gu falta haietan, hemengook falta; hortxe koxka.
‎Eta sinpatikoak ziren, ez uste; hitz abegitsuekin hartzen gintuzten beti, eta gure izeba zaharra ia amatzat zeukaten. Baina gure aita inoiz ez zen joan etxe hartara. Bazuen duintasun punttu bat (amaren ustez, gaizki ulertua); aitaren amaren aldetik, familia burges ttipi bateko adar pobrean jaioa zen aita, baina bere osaba dirudunarekin parez pare mintzatzen zen; izeba neskamearen etxejabeekin, ordea, ezin.
‎Eta baliteke hala izatea alor batzuetan. Baina gure burmuina eta kontzientzia maila greziarren garaitik hona (eta beharbada atzerago jo genuke, Egiptora, Mesopotamiara, Indiara edo Txinara) ez dirudi izugarri aurreratu denik gero eta pertsona" prestatuagoek" osatzen omen duten gizarte aurreratu honetan. Ondo begiratuta, jende izutua besterik ez da sumatzen alde guztietan, espezializazio lasterketa baten trena harrapatu nahirik, itsu, ikusten ez duenetik edo ikusi nahi ez duenetik ihesi.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia