2002
|
|
|
Baina
gure gaia ez da hizkuntza, askatasuna baino: duela bost bat urtetako eztabaidak erakutsi zigunez, mantelinaren aferaren azpian erlatibismo kulturalaren arazoa kukutzen da, guztiz garrantzitsua.
|
2003
|
|
Euskal Herriaren gaineko agiriok, dudarik gabe, balio historikoa daukate, eta historia ikertzeko iturri dira.
|
Baina
gure gaia ez da edonolako idazkien azterketa, baizik nolabaiteko izaera historiografikoa duten testuena (iragana oroitzekoa eta bereziki idatziz jasotzeko bokazioa duten haiena).
|
|
Eta lanotarik batek ere ez zuen erreferentzia historiografiko gisa euskal komunitatea hartzen (dela Euskal Herria edo dela euskaldungoa). Hain zuzen Koldo Larrañagak aztertu du, artikulu interesgarri batean, nola joan zen Euskal Herria diskurtso historiografikoaren subjektu bihurtzen eta definitzen.12
|
Baina
gure gaia ez da hori zehazki, baizik euskaraz idatziriko historiografia, gaia edozein izanik ere. Eta aipatu ditugun obra guztiak erdara desberdinetan idatzi ziren.
|
2011
|
|
Nire ustez, egia da topiko bat dagoela kimikaren inguruan.
|
Baina
gu gai gara (gizarte bezala), zerbaiten kontrako adierazpenak egin arren, gero eguneroko bizimoduan horrekin jo eta ke jarraitzeko inolako arazorik gabe. Jende askok esaten du erretzea gaizki dagoela, baina erretzen dute.
|
|
Bidasoa inguruan esklaboak saldu eta erosten zirela garbi dago. Ekintza hau moralki ongi, gaizki edo... idurituko zaigu,
|
baina
gure gaia kontrabandoa denez, harrigarriena da jakitea zer arrazoi dauden esklaboak Bidasoako alde batetik bertzerat pasatzea ilegala izateko.
|
|
Aurreko atalean esan dugunez, 1789an Frantzian Erregimen Zaharraren krisia eta honen kontrako iraultza gertatu zen. Ez gara hemen hasiko zehaztasun guztiak ematen, ez baita lan honen helburua,
|
baina
gure gaiari atxiki dakizkiokeen hainbat argibide azalduko ditugu.
|
2013
|
|
Gerlako bertsoen ikerketarako materiala badago hor.
|
Baina
gure gaitik urrunduko ginateke bertsoen ikerketan sartuko bagina. Eskualduna ren kazetaritza lanari interesatu gatzaizkio, eta nahiago izan dugu bertsoen gaia kazetaritza arloarekin ez nahasi.
|
2015
|
|
Horrekin ikusten da antzerkigintza hiru herrialdeetan bultzatu nahi zela. Haatik, barneko antzerki gisa ulertu daitekeen lana ez zen asko zabaldu Zuberoan, eta Jaureguiberryren lanetatik aparte ez da besterik aurkitzen ez bada Zuberoako antzerki tradizionala oso ugaria zena eta dena,
|
baina
gure gaian zuzenean kokatzen ez duguna.
|
|
|
Baina
gure gaia harrerarena denez eta testuei dagokiena ahalik eta osatuena ematen saiatuko garenez beha dezagun orain Hego Euskal Herrian aurkeztu ikuskizunei dagokiena.
|
2017
|
|
Borroka armatuaren estrategiarekiko gure distantziak ezagunak dira, baina horren ondorioekin bukatzen laguntzea guztion zeregina da. Ez gara zeruak argieginak,
|
baina
gure gaia dela pentsatzen dugu. ETArekin eskutitzak trukatu ditugun hiru kideez ari naiz bereziki [Tubina, Txetx eta bera], baina ez gara bakarrak, badago jende gehiago gure gibelean.
|
2019
|
|
Eta, esaten ere den bezala, portugaldarra baldin bazen, Coimbrakoa, gure jaidura migratzailearen aitzindari bezala ikus dezagun, diaspora itzelaren aitzindari, bere gaztaro guztia Frantzian pasatu baitzuen, ikasten, puntu honetan ohartarazi behar da herri hartaranzko gure emigrazioaren joeran aldaketa handia eman dela ordutik gaurko egunera arte, egun plutôt lotuago dago lan zikin eta nekagarriekin. Zalantzarik gabe atzerritarra dena, baina aparte kontatua mandatu bereziarekin datorrelako, ez baita ez parlamentarioa ez eta gerra-gizona ere, fraide ilehori eta oreztadun hura da, oraintxe bertan Rogeiro deitzen dutela entzun dugun huraxe, nahiz eta bere egiazko izena Roger den, honek irekirik utziko zuen afera hau, Ingalaterrakoa edo Normandiakoa ote den,
|
baina
gure gaiaren ikuspegitik honek ez du axola. Portoko apezpikuak gaztigatu dio idazteko gertu egon dadin, esan nahi baita Roger edo Rogeiro hau kronikagile etorri dela, hori oraintxe nabarmen gelditzen da, anekatik idazteko materialak ateratzen dituenean, estileteak eta oholtxoak bakarrik, bestela mandoaren tran tranarekin tinta isuri eta letra barreiatuko litzateke, hau guztia, gauza jakina da, sinesgarritasunaz egiaz baino gehiago arduratzen den kontalari baten usteak dira, egia harrapaezina dela uste duenez.
|