2000
|
|
Izan ere, artea arte gisa onartzeko ez dago zertan errespetatu artelana, eta are gutxiago lan horren egilea.
|
Baina
guk norbaiti artista izena ukatzeak ez du gutxituko lanaren balioa, lanak berezko baliorik baldin badu behintzat, nahiz eta alderantzizkoa gertatzea posible izan: alegia, baten bati artista estatusa aitortzeak, horrek bai, lanaren balioa areagotu dezake.
|
|
|
Baina
gure espazio handietan aparte, Euskal Herrian egunero egunero dozena t’erdi baino gehiago erakusketa zabaltzen dira. Batzuk propaganda gutxi eginez; beste batzuk, borondate handiz baina diru gutxiz zaindutako areto zaharkituetan; asko ilusio handiz, beste asko halako edo bestelako kultura zinegotziari beste erremediorik gelditu ez zaiolako.
|
2001
|
|
|
Baina
gure aztergai nagusira etorriz, zer jokaera izan zuen Aintzina k ordu hartan nagusi zen petainzaletasunaren aurrean?
|
|
Erakunde autonomikoen boletinak euskaratzea konkista soziolinguistiko handia izango da akaso.
|
Baina
gutako alfabetatuenek eta euskaltzaleenek erdarazko testura jotzen badugu lege arazoren bat dugun aldiro, nahiago nukeho rretan enplegatzen diren dirutzak beste zerbaitetan enplegatuko balira. Dereduari dagokionez, iruditzen zaithe lburu gisa hartzen dugula sarri.
|
2002
|
|
Bere ikasleak euskara tekniko txukun eta akademiko bat erabiliko duten profesionalak izango dira, euskal gizarteak eskatzen duen modura.
|
Baina
gure lan esparruan, oroko rrean, Euskal Herria banaturik dagoen bi estatuetako hizkuntzekin elkar bizi behar dugu, eta arlo tekniko horretan ezin gara alfabetatugabeak izan. Mundu globalizatu honetan ere, ingelesak bere esparrua eduki luke, honetan Mondragon Unibertsitatea eredugarria delarik.
|
2003
|
|
Salaketa honek nafar jendea mugiarazteko indarra eduki behar luke.
|
Baina
gure salaketa indarrik gabekoa da, neutralizatua dago. Badelako beste erako agresio bat, latzagoa, ebidenteagoa, bueltarik gabekoa.
|
|
Hizkuntzak bizirik irauteko baldintzak eska ditzakegu.
|
Baina
gure tamainaz eta gure ahalaz oharturik jokatzea mesedegarria izanen litzaiguke.
|
|
Badakit jakin beste herri batzuetan pisu txikiagoa duela itzulitako liburuak, hori bai.
|
Baina
gure kulturak eta hizkuntzak dituzten baldintzak kontuan hartuzge ro, ez zait iruditzen kezkatzekoa denik orain agertzenzaigun proportzio hau. Ez zait iruditzen sorkuntza krisirik dugunik.
|
2004
|
|
guk parte hartzen dugun telebistek garatzen dituzten sareen bidez eduki lokalak indartzea.
|
Baina
gure oinarrizko egoera operadore izatearena da, hau da, seinalea igortzearena; horrela, eduki lokalak dituzten agente guztiekin egingo dugu lana, eduki horiekiko interesa eduki dezaketen bezero guztientzat gure sarearen bidez eskuragarri izan daitezen.
|
2005
|
|
|
Baina
guk nerabeen ahotsa entzun eta jaso nahi genuen, eta azkenean, metodologia kuantitatibo zein kualitatiboak, biak baliatzea erabaki genuen.
|
|
Total, gauez ez du ia inork ikusiko, eta aitzakia izango dute ikasturte berria rekin parrilan ez sartzeko.
|
Baina
guk beti izango dugu zer esan, zer entzun eta zer obeditu. Gure iritziak lau urtean behin balio du.°
|
2006
|
|
Aldizkari kulturaletako arduradunen artean eszeptizismoa izan ohi da nagusi.
|
Baina
guk nahiago dugu pentsatu aukerez balia gaitezkeela, asmatzen badugu. Eta asmatzeko 50 urteko jakituria dugu, nola nabigatu.
|
|
Eta orain mapa kontzeptual eta mapa mentalen bidez hori interpretatzen eta azaltzen ari da Interneten lagun asko eta asko.
|
Baina
gurean ere, mintzatu gara horretaz, zelan ez.
|
|
|
Baina
gure gizartean euskararen eta gaztelaniaren arteko oreka oso hauskorra da. Eta hori batez ere arrazoi batengatik:
|
2007
|
|
Baloratua eta aipatua.
|
Baina
guk baditugu argitaletxe batzuk, telebista batzuk, irrati zenbait eta paper mordo bat. Baditugu zientoka kazetari, dozenatik gora zuzendari, komertzial mordoa mokoka, inprimategi batzuk eta kamioi edo furgonetaren bat.
|
|
Edo metroan gura baduzue.
|
Baina
gure Linguae Vasconum Primitiae ez amaitzea, jarraitzea, irakurtzea gura badugu, Etxeparetu dugu denok. Diren tresnarik eraginkorrenak, modernoenak, ausartenak hartu.
|
|
Izan jakintzaren mailakoa, informazioaren ingurukoa, kultura bezala edo aisialdi huts hutsean geratzen dena.
|
Baina
guk geuk ezagutu eta erabiltzetik landa, besteek ere gure berri izateko baliatu beharra dago. Horri deritzo ikusgarritasuna.
|
|
|
Baina
gure gizartean, ordea, ondare kulturala defendatzeko interesa ez ezik antolatzeko ohitura baliotsuak ere badaude. Azken urteak utzi digu horren adibide gardena:
|
2008
|
|
Bai.
|
Baina
gurean larriago dela diot nik, lehendik ere tiradak ez direlako handiak.
|
2009
|
|
|
Baina
gure Lazarragari buruz zer. Bada, kontua ez dago guztiz garbi.
|
|
" Vamos a aprender el Cara al Sol, que va a venir el inspector".
|
Baina
guk ez genuen kantatzen horrelakorik eskolan, inspektorea etortzen ez bazen.
|
|
Gaurko gizartean eta Labayru Ikastegian ere denak ez dira kristauak.
|
Baina
gure lanak eta lanetik sortzen diren emaitzak kristau ez direnentzako ere badira. Kristau ez direnak ere hartzen ditugu lankide gure Ikastegian.
|
|
Hitzarmen bat egin zen, lantaldeak egin ziren, eta bizkaiera estandarra atera da.
|
Baina
guk oraindino mantentzen dugu batua beharrezkoa dela, bere lekuetan. Irakaskuntzan, irrati saio orokorretan, edo sortzen ari den hizkuntza berrian batua behar da.
|
|
Multimedia kontzeptuak, sarritan, korporazio handiekin lotzen ditugu.
|
Baina
guk geuk ere landu dezakegu esparru hori, irudimen, gogo eta auzolanaren bitartez. Hori egin da Egunkariaren alde, horretan dihardu hainbat lagunek.
|
2011
|
|
Epaiak, bistan da, auzipetuok absolbitzen gaitu.
|
Baina
gure absoluziotik harago doa, Egunkaria auzitik harago doa. Sekulako egurra ematen die Guardia Zibilaren inbestigazioari, Juan del Olmoren instrukzioari, eta AVT edo Dignidad y Justiciaren akusazioei, sekulako deskalifikazioa.
|
|
|
Baina
guk bagenekien jende gehiena euskara batuaren alde zela, zeren eta inkesta bat egina izan baitzen Bergaran edo pixka bat lehenago, eta inkesta horrek erakutsi zuen %90 batuaren alde zirela, bereziki gazteak. Erran nahi baita hamar horiek zirela zaharrak.
|
|
Oso gogoan genuen aurreko hura, zer giro zegoen kalean, zer indar.
|
Baina
gu bakarrik aritu ginen urriaren 20an Alde Zaharrean ezer ospatzen. Betiko jendea zegoen betiko tabernetan, betiko egunkariak irakurtzen, betiko zerbezak edaten, eta betiko solasak tartean.
|
|
Hala izango da.
|
Baina
gu bakarrik ibili ginen behin betikoa omen den komunikatuagatik pozik kalean, ospatzen. Eta kultura ardatzean jarri beharra berriro nork aldarrikatuko zuen pentsatzen hasi eta ez zitzaigun ahots hori bururatu, ez zitzaigun mihi puntara izena etorri, ez genuen irudikatu nork egingo lukeen oihua, nork edukiko lukeen autoritate hori, batzen gaituena kultura dela esan eta erantzun zabala jasotzeko.
|
2013
|
|
Espainian nahi zuten guk parte hartzea hirugarren katean.
|
Baina
guk esaten genien: " Ez.
|
|
Saran herriko eskolara joaten nintzen, lecole publique.
|
Baina
gure etxean bizi zen Elbira Zipitria, andereño famatua, neskazaharra. Hark ere ematen zizkidan klaseak eta ni nintzen ikasle bakarra.
|
|
Denak ziren EAJkoak.
|
Baina
guri beti sartu ziguten gobernuaren kultura, ez alderdiarena. Pentsa, ni Doroteo
|
|
Pentsalari postmodernoen gogoetekiko leiala izan nahi duenez gero, Mardones saiatzen da deskribatzen, ahalik eta zehatzen, pentsalari horien planteamenduak.
|
Baina
gure autorea ez da laburpen lanean geratzen, berea ez baita lan tekniko neutrala egitea; bere balorazioa orriz orri, autorez autore tartekatzen da. Batzuetan, modu sistematikoan egiten du balorazioa; besteetan, berriz, pentsalariek dituzten planteamenduen azalpenaren harira tartekatzen du bere hitza.
|
|
Lehengo paragrafoek Mardonesen susmoa baieztatzen dute; hots, postmodernitatean on asko jaso dezakeela kristautasunak.
|
Baina
gure autoreak ez ditu alde negatiboak ezkutatzen; alegia, postmodernitatearekin egiten duen elkarrizketan azaltzen diren alde negatiboak. Goian esandakoak egokiro erakusten digu Mardonesen pentsamendua ez dela beltza eta zuria; gure autoreak badaki ñabardurak, eta grisak identifikatzen.
|
2014
|
|
Iragan horren emaitzak webgune digitalean bildurik daude.
|
Baina
guretzat iragana, memoria, ez da panteoi bat. Iragan hoberena gaurkoa zabaltzen duen hori da, etorkizuna garatzeko baliagarri den hori.
|
2015
|
|
Gaur komisariak gure denboran baino gogorragoak dira.
|
Baina
gure aitaren denboran. Zer zen hura.
|
|
ez da Euskal Herriko Laborantza Ganbera egitura publiko ofizialik, gurea elkarte bat da oraindik...
|
Baina
gure borroka ekarpen inportante bat izan da Iparraldearen kontzientzian, koadro instituzional baten eskaera ontzen lagundu du... Iparraldearen instituzioa etorriko da, ez da dudarik!
|
|
Rurala da gizakiaren kultura, munduaren sorrera ulertzeko modua baitzen horixe, bizitza antolatzeko modu bat.
|
Baina
guk geuk, hirirako saltoa eman genuenetik, ukazio batean bizi dugu kultura hori, eten bat gertatu da, eta hortik zabortegian pilatzen zaigun letra eta liburu sorta andana hori. Sekula ez diot erreparatu mitologiaren gaiari, ez bada umetan.
|
2016
|
|
|
Baina
gu, guhaurko euskaldunok. Ze harreman daukagu urtearen eta uhartearen itzulian?
|
2017
|
|
Bizi bizirik dagoen taldea da Karrika, taula gainean botatako hausnarketak entzuteko modukoak dira, barrenak mugitzen baitituzte.
|
Baina
gurean proiektu handiak baztertzen dira, eta Zapoi bezalako konpainiek ez dute lekurik gure kultur ekosisteman.
|
|
Arrunt!
|
Baina
gu baino kultura aise gehiago badute: behin taxi gidari batek erran zigun," Zuek euskaldunak zarete?
|
|
|
Baina
gure helburua, hemen, ez da Azurmendiren liburua aztertzea nahiz eta horrek hori eta gehiago merezi duen, baizik eta berori aitzakiatzat hartuz aspaldi batean eta Prusiatik etorritatesi berera iritsi zen Wilhelm von Humboldten hainbat hausnarketa gogora ekartzea.
|
2018
|
|
|
Baina
gure lanbidea pil pilean dago. Guk egiten dakiguna da ikusleak eskatzen duena.
|
|
Gu baino hamar urte zaharragoak direnek oso garai kolektiboa bizi izan zuten, eta euren diskurtsoek eduki dute ibilbide bat.
|
Baina
gureak ez. Bertsotan ere urte batzuk badaramatzagu kantuan, esan ditugu gauzak, baina enkofratua falta balitzaigu bezala da.
|
|
Haientzat gure Madril bezala izango da.
|
Baina
guretzat zen dena, paradisu pusketa bat.
|
2020
|
|
Badakizu.
|
Baina
guretzako kalekumeen kontua zen musuena eta, ohituta ez geundenez, gogor egiten zen. Seminariora bisitan etortzen zenean, zer egin ez nekiela egoten nintzen:
|
|
Egia da, kondenak zenbat eta luzeagoak izan eta sartu irtena urriagoa, barruko bizitza estutu egiten dela.
|
Baina
gu talde homogeneoa ginen, eta geure gorabehera txikiak eduki arren, eguneroko martxan ondo konpontzen ginen; alde horretatik, oso gomuta ona daukat. Bakoitza bere lanetan ere aritzen zen:
|
|
Hura pozik zegoen sueroarekin, gibela berritzen ari zitzaiola eta.
|
Baina
guk bagenekien ezetz. Handik egun batzuetara, non bidaltzen didan azkeneko gutuna, letra jausi jausian idatzia.
|
|
Orixek, bere garaian, Santa Kruz Apaiza egin zigun.
|
Baina
guk ez dugu aurkitu geure egunotarako moduko erarik, gure ideia eta asmoen zabalkunderako. Tostoiak bakarrik egiten ditugu.
|
|
Orixek, bere garaian, Santa Kruz Apaiza egin zigun.
|
Baina
guk ez dugu aurkitu geure egunotarako moduko erarik, gure ideia eta asmoen zabalkunderako. Tostoiak bakarrik egiten ditugu.
|
2021
|
|
Ekoizpen orokorrean pisu txikia duen arren, garrantzi handia du gizarte modernoan.
|
Baina
gurean ez, tamalez: zientzietako liburuekin gertatzen den bezala, aisialdiko liburuaren kontsumoak edo kontsumorik ezak gure diglosiaren sakona salatzen dute, erdaraz elikatzen baikara aisiako produktuetan.
|
|
Ondo funtzionatzen zuten Manolo Urbietaren kantu eta jolasaren bidezko materialek.
|
Baina
guk bestelakoak behar genituen, gure umeetako askok ez zekitelako hitz bat bera ere euskaraz. Jolasaren eta bestelakoen bidez sartu behar genien euskara.
|
|
Esaten ziguten eredua literalki eman behar genuela.
|
Baina
guk ez genuen ematen, ezta pentsatu ere!
|
|
" Herri txikietatik kalera gatozela ikusten dut, eta kitto.
|
Baina
gure herria izaten jarraitzen du, eta hango arazoak gure arazoak ere badira". Txakolina, bonboiak, kafea eta Meñakako baserriko laranja zatiak ipini ditu mahaian.
|
2022
|
|
Oro har hizketan, horrek esan nahi du belaunaldi guztiak, continuum historiko batean jaioak direlarik, gurasoen bekatuekin madarikatuak eta aurrekarien egintzekin bedeinkatuak daudela, ez askoz gehiago.
|
Baina
gu ez gara hemen erantzukizun mota horretaz ari; erantzukizun hori ez da pertsonala, eta zentzu metaforiko batean baizik ezin esan liteke pertsona bat beraren aitak edo beraren herriak egin duen zernahirenagatik erruduna sentitzen dela. (Moralaren aldetik, nekez da arinagoa gauza jakinik egin gabe errudun sentitzea, gauza jakin batengatik erruduna izanik erru oroz libre sentitzea baino).
|
|
" Zuek ere kobratzen duzue", esan genion guk. "
|
Baina
guk antzokia eta muntaia, dena pagatu behar dugu", hark. Eta guk:
|
|
Marixol izan nintzen ia ia, beraz.
|
Baina
gure amak Navarro Villosladaren Amaya y los vascos leitu zuen, eta handik jarri nahi zidan izena Amaia. Sekula ez dut irakurri liburu hori.
|
|
espazio homogeneo, zatikatu eta hierarkizatu baten errealitate alienatzailea, xedapen razional baten pean disimulatuz, neutral edo unibertsal gisa aurkezten zaigu, noski.
|
Baina
guk, emakume langile, feminista eta independentistok, oso ondo dakigu unibertsaltasuna beti dela hegemonia.
|