Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 57

2000
‎Izan ere, artea arte gisa onartzeko ez dago zertan errespetatu artelana, eta are gutxiago lan horren egilea. Baina guk norbaiti artista izena ukatzeak ez du gutxituko lanaren balioa, lanak berezko baliorik baldin badu behintzat, nahiz eta alderantzizkoa gertatzea posible izan: alegia, baten bati artista estatusa aitortzeak, horrek bai, lanaren balioa areagotu dezake.
Baina gure espazio handietan aparte, Euskal Herrian egunero egunero dozena t’erdi baino gehiago erakusketa zabaltzen dira. Batzuk propaganda gutxi eginez; beste batzuk, borondate handiz baina diru gutxiz zaindutako areto zaharkituetan; asko ilusio handiz, beste asko halako edo bestelako kultura zinegotziari beste erremediorik gelditu ez zaiolako.
2001
Baina gure aztergai nagusira etorriz, zer jokaera izan zuen Aintzina k ordu hartan nagusi zen petainzaletasunaren aurrean?
‎Erakunde autonomikoen boletinak euskaratzea konkista soziolinguistiko handia izango da akaso. Baina gutako alfabetatuenek eta euskaltzaleenek erdarazko testura jotzen badugu lege arazoren bat dugun aldiro, nahiago nukeho rretan enplegatzen diren dirutzak beste zerbaitetan enplegatuko balira. Dereduari dagokionez, iruditzen zaithe lburu gisa hartzen dugula sarri.
2002
‎Bere ikasleak euskara tekniko txukun eta akademiko bat erabiliko duten profesionalak izango dira, euskal gizarteak eskatzen duen modura. Baina gure lan esparruan, oroko rrean, Euskal Herria banaturik dagoen bi estatuetako hizkuntzekin elkar bizi behar dugu, eta arlo tekniko horretan ezin gara alfabetatugabeak izan. Mundu globalizatu honetan ere, ingelesak bere esparrua eduki luke, honetan Mondragon Unibertsitatea eredugarria delarik.
2003
‎Salaketa honek nafar jendea mugiarazteko indarra eduki behar luke. Baina gure salaketa indarrik gabekoa da, neutralizatua dago. Badelako beste erako agresio bat, latzagoa, ebidenteagoa, bueltarik gabekoa.
‎Hizkuntzak bizirik irauteko baldintzak eska ditzakegu. Baina gure tamainaz eta gure ahalaz oharturik jokatzea mesedegarria izanen litzaiguke.
‎Badakit jakin beste herri batzuetan pisu txikiagoa duela itzulitako liburuak, hori bai. Baina gure kulturak eta hizkuntzak dituzten baldintzak kontuan hartuzge ro, ez zait iruditzen kezkatzekoa denik orain agertzenzaigun proportzio hau. Ez zait iruditzen sorkuntza krisirik dugunik.
2004
‎guk parte hartzen dugun telebistek garatzen dituzten sareen bidez eduki lokalak indartzea. Baina gure oinarrizko egoera operadore izatearena da, hau da, seinalea igortzearena; horrela, eduki lokalak dituzten agente guztiekin egingo dugu lana, eduki horiekiko interesa eduki dezaketen bezero guztientzat gure sarearen bidez eskuragarri izan daitezen.
2005
Baina guk nerabeen ahotsa entzun eta jaso nahi genuen, eta azkenean, metodologia kuantitatibo zein kualitatiboak, biak baliatzea erabaki genuen.
‎Total, gauez ez du ia inork ikusiko, eta aitzakia izango dute ikasturte berria rekin parrilan ez sartzeko. Baina guk beti izango dugu zer esan, zer entzun eta zer obeditu. Gure iritziak lau urtean behin balio du.°
2006
‎Aldizkari kulturaletako arduradunen artean eszeptizismoa izan ohi da nagusi. Baina guk nahiago dugu pentsatu aukerez balia gaitezkeela, asmatzen badugu. Eta asmatzeko 50 urteko jakituria dugu, nola nabigatu.
‎Eta orain mapa kontzeptual eta mapa mentalen bidez hori interpretatzen eta azaltzen ari da Interneten lagun asko eta asko. Baina gurean ere, mintzatu gara horretaz, zelan ez.
Baina gure gizartean euskararen eta gaztelaniaren arteko oreka oso hauskorra da. Eta hori batez ere arrazoi batengatik:
2007
‎Baloratua eta aipatua. Baina guk baditugu argitaletxe batzuk, telebista batzuk, irrati zenbait eta paper mordo bat. Baditugu zientoka kazetari, dozenatik gora zuzendari, komertzial mordoa mokoka, inprimategi batzuk eta kamioi edo furgonetaren bat.
‎Edo metroan gura baduzue. Baina gure Linguae Vasconum Primitiae ez amaitzea, jarraitzea, irakurtzea gura badugu, Etxeparetu dugu denok. Diren tresnarik eraginkorrenak, modernoenak, ausartenak hartu.
‎Izan jakintzaren mailakoa, informazioaren ingurukoa, kultura bezala edo aisialdi huts hutsean geratzen dena. Baina guk geuk ezagutu eta erabiltzetik landa, besteek ere gure berri izateko baliatu beharra dago. Horri deritzo ikusgarritasuna.
Baina gure gizartean, ordea, ondare kulturala defendatzeko interesa ez ezik antolatzeko ohitura baliotsuak ere badaude. Azken urteak utzi digu horren adibide gardena:
2008
‎Bai. Baina gurean larriago dela diot nik, lehendik ere tiradak ez direlako handiak.
2009
Baina gure Lazarragari buruz zer. Bada, kontua ez dago guztiz garbi.
‎" Vamos a aprender el Cara al Sol, que va a venir el inspector". Baina guk ez genuen kantatzen horrelakorik eskolan, inspektorea etortzen ez bazen.
‎Gaurko gizartean eta Labayru Ikastegian ere denak ez dira kristauak. Baina gure lanak eta lanetik sortzen diren emaitzak kristau ez direnentzako ere badira. Kristau ez direnak ere hartzen ditugu lankide gure Ikastegian.
‎Hitzarmen bat egin zen, lantaldeak egin ziren, eta bizkaiera estandarra atera da. Baina guk oraindino mantentzen dugu batua beharrezkoa dela, bere lekuetan. Irakaskuntzan, irrati saio orokorretan, edo sortzen ari den hizkuntza berrian batua behar da.
‎Multimedia kontzeptuak, sarritan, korporazio handiekin lotzen ditugu. Baina guk geuk ere landu dezakegu esparru hori, irudimen, gogo eta auzolanaren bitartez. Hori egin da Egunkariaren alde, horretan dihardu hainbat lagunek.
2011
‎Epaiak, bistan da, auzipetuok absolbitzen gaitu. Baina gure absoluziotik harago doa, Egunkaria auzitik harago doa. Sekulako egurra ematen die Guardia Zibilaren inbestigazioari, Juan del Olmoren instrukzioari, eta AVT edo Dignidad y Justiciaren akusazioei, sekulako deskalifikazioa.
Baina guk bagenekien jende gehiena euskara batuaren alde zela, zeren eta inkesta bat egina izan baitzen Bergaran edo pixka bat lehenago, eta inkesta horrek erakutsi zuen %90 batuaren alde zirela, bereziki gazteak. Erran nahi baita hamar horiek zirela zaharrak.
‎Oso gogoan genuen aurreko hura, zer giro zegoen kalean, zer indar. Baina gu bakarrik aritu ginen urriaren 20an Alde Zaharrean ezer ospatzen. Betiko jendea zegoen betiko tabernetan, betiko egunkariak irakurtzen, betiko zerbezak edaten, eta betiko solasak tartean.
‎Hala izango da. Baina gu bakarrik ibili ginen behin betikoa omen den komunikatuagatik pozik kalean, ospatzen. Eta kultura ardatzean jarri beharra berriro nork aldarrikatuko zuen pentsatzen hasi eta ez zitzaigun ahots hori bururatu, ez zitzaigun mihi puntara izena etorri, ez genuen irudikatu nork egingo lukeen oihua, nork edukiko lukeen autoritate hori, batzen gaituena kultura dela esan eta erantzun zabala jasotzeko.
2013
‎Espainian nahi zuten guk parte hartzea hirugarren katean. Baina guk esaten genien: " Ez.
‎Saran herriko eskolara joaten nintzen, lecole publique. Baina gure etxean bizi zen Elbira Zipitria, andereño famatua, neskazaharra. Hark ere ematen zizkidan klaseak eta ni nintzen ikasle bakarra.
‎Denak ziren EAJkoak. Baina guri beti sartu ziguten gobernuaren kultura, ez alderdiarena. Pentsa, ni Doroteo
‎Pentsalari postmodernoen gogoetekiko leiala izan nahi duenez gero, Mardones saiatzen da deskribatzen, ahalik eta zehatzen, pentsalari horien planteamenduak. Baina gure autorea ez da laburpen lanean geratzen, berea ez baita lan tekniko neutrala egitea; bere balorazioa orriz orri, autorez autore tartekatzen da. Batzuetan, modu sistematikoan egiten du balorazioa; besteetan, berriz, pentsalariek dituzten planteamenduen azalpenaren harira tartekatzen du bere hitza.
‎Lehengo paragrafoek Mardonesen susmoa baieztatzen dute; hots, postmodernitatean on asko jaso dezakeela kristautasunak. Baina gure autoreak ez ditu alde negatiboak ezkutatzen; alegia, postmodernitatearekin egiten duen elkarrizketan azaltzen diren alde negatiboak. Goian esandakoak egokiro erakusten digu Mardonesen pentsamendua ez dela beltza eta zuria; gure autoreak badaki ñabardurak, eta grisak identifikatzen.
2014
‎Iragan horren emaitzak webgune digitalean bildurik daude. Baina guretzat iragana, memoria, ez da panteoi bat. Iragan hoberena gaurkoa zabaltzen duen hori da, etorkizuna garatzeko baliagarri den hori.
2015
‎Gaur komisariak gure denboran baino gogorragoak dira. Baina gure aitaren denboran. Zer zen hura.
‎ez da Euskal Herriko Laborantza Ganbera egitura publiko ofizialik, gurea elkarte bat da oraindik... Baina gure borroka ekarpen inportante bat izan da Iparraldearen kontzientzian, koadro instituzional baten eskaera ontzen lagundu du... Iparraldearen instituzioa etorriko da, ez da dudarik!
‎Rurala da gizakiaren kultura, munduaren sorrera ulertzeko modua baitzen horixe, bizitza antolatzeko modu bat. Baina guk geuk, hirirako saltoa eman genuenetik, ukazio batean bizi dugu kultura hori, eten bat gertatu da, eta hortik zabortegian pilatzen zaigun letra eta liburu sorta andana hori. Sekula ez diot erreparatu mitologiaren gaiari, ez bada umetan.
2016
Baina gu, guhaurko euskaldunok. Ze harreman daukagu urtearen eta uhartearen itzulian?
2017
‎Bizi bizirik dagoen taldea da Karrika, taula gainean botatako hausnarketak entzuteko modukoak dira, barrenak mugitzen baitituzte. Baina gurean proiektu handiak baztertzen dira, eta Zapoi bezalako konpainiek ez dute lekurik gure kultur ekosisteman.
‎Arrunt! Baina gu baino kultura aise gehiago badute: behin taxi gidari batek erran zigun," Zuek euskaldunak zarete?
Baina gure helburua, hemen, ez da Azurmendiren liburua aztertzea nahiz eta horrek hori eta gehiago merezi duen, baizik eta berori aitzakiatzat hartuz aspaldi batean eta Prusiatik etorritatesi berera iritsi zen Wilhelm von Humboldten hainbat hausnarketa gogora ekartzea.
2018
Baina gure lanbidea pil pilean dago. Guk egiten dakiguna da ikusleak eskatzen duena.
‎Gu baino hamar urte zaharragoak direnek oso garai kolektiboa bizi izan zuten, eta euren diskurtsoek eduki dute ibilbide bat. Baina gureak ez. Bertsotan ere urte batzuk badaramatzagu kantuan, esan ditugu gauzak, baina enkofratua falta balitzaigu bezala da.
‎Haientzat gure Madril bezala izango da. Baina guretzat zen dena, paradisu pusketa bat.
2020
‎Badakizu. Baina guretzako kalekumeen kontua zen musuena eta, ohituta ez geundenez, gogor egiten zen. Seminariora bisitan etortzen zenean, zer egin ez nekiela egoten nintzen:
‎Egia da, kondenak zenbat eta luzeagoak izan eta sartu irtena urriagoa, barruko bizitza estutu egiten dela. Baina gu talde homogeneoa ginen, eta geure gorabehera txikiak eduki arren, eguneroko martxan ondo konpontzen ginen; alde horretatik, oso gomuta ona daukat. Bakoitza bere lanetan ere aritzen zen:
‎Hura pozik zegoen sueroarekin, gibela berritzen ari zitzaiola eta. Baina guk bagenekien ezetz. Handik egun batzuetara, non bidaltzen didan azkeneko gutuna, letra jausi jausian idatzia.
‎Orixek, bere garaian, Santa Kruz Apaiza egin zigun. Baina guk ez dugu aurkitu geure egunotarako moduko erarik, gure ideia eta asmoen zabalkunderako. Tostoiak bakarrik egiten ditugu.
‎Orixek, bere garaian, Santa Kruz Apaiza egin zigun. Baina guk ez dugu aurkitu geure egunotarako moduko erarik, gure ideia eta asmoen zabalkunderako. Tostoiak bakarrik egiten ditugu.
2021
‎Ekoizpen orokorrean pisu txikia duen arren, garrantzi handia du gizarte modernoan. Baina gurean ez, tamalez: zientzietako liburuekin gertatzen den bezala, aisialdiko liburuaren kontsumoak edo kontsumorik ezak gure diglosiaren sakona salatzen dute, erdaraz elikatzen baikara aisiako produktuetan.
‎Ondo funtzionatzen zuten Manolo Urbietaren kantu eta jolasaren bidezko materialek. Baina guk bestelakoak behar genituen, gure umeetako askok ez zekitelako hitz bat bera ere euskaraz. Jolasaren eta bestelakoen bidez sartu behar genien euskara.
‎Esaten ziguten eredua literalki eman behar genuela. Baina guk ez genuen ematen, ezta pentsatu ere!
‎" Herri txikietatik kalera gatozela ikusten dut, eta kitto. Baina gure herria izaten jarraitzen du, eta hango arazoak gure arazoak ere badira". Txakolina, bonboiak, kafea eta Meñakako baserriko laranja zatiak ipini ditu mahaian.
2022
‎Oro har hizketan, horrek esan nahi du belaunaldi guztiak, continuum historiko batean jaioak direlarik, gurasoen bekatuekin madarikatuak eta aurrekarien egintzekin bedeinkatuak daudela, ez askoz gehiago. Baina gu ez gara hemen erantzukizun mota horretaz ari; erantzukizun hori ez da pertsonala, eta zentzu metaforiko batean baizik ezin esan liteke pertsona bat beraren aitak edo beraren herriak egin duen zernahirenagatik erruduna sentitzen dela. (Moralaren aldetik, nekez da arinagoa gauza jakinik egin gabe errudun sentitzea, gauza jakin batengatik erruduna izanik erru oroz libre sentitzea baino).
‎" Zuek ere kobratzen duzue", esan genion guk. " Baina guk antzokia eta muntaia, dena pagatu behar dugu", hark. Eta guk:
‎Marixol izan nintzen ia ia, beraz. Baina gure amak Navarro Villosladaren Amaya y los vascos leitu zuen, eta handik jarri nahi zidan izena Amaia. Sekula ez dut irakurri liburu hori.
‎espazio homogeneo, zatikatu eta hierarkizatu baten errealitate alienatzailea, xedapen razional baten pean disimulatuz, neutral edo unibertsal gisa aurkezten zaigu, noski. Baina guk, emakume langile, feminista eta independentistok, oso ondo dakigu unibertsaltasuna beti dela hegemonia.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia