2000
|
|
Gure izena ere eman zuten, anaia eta biona, Errusiarako.
|
Baina
gure amak ez zuen egon behar guztiz konbentzituta, eta irtenaldi hura, adio hura, atzeratzen eta atzeratzen joan zen, joatekoak joan eta gu bertan geratu ginen arte.
|
2001
|
|
B zalantzati erantzuten zuen, bai..., esaten zuen aurrena, eta gero berriz, ez..., eta gero, bai baino ez..., zeren..., agian ez zaizue gustatuko..., oso pertsonala da...
|
Baina
gure sabai idortuak, ura ere metabolizatzeko ez ziren gure gibelak, gure buru lodiak, gure puxika hanpatuak, ez zeuden B atzera aurrerak, duda mudak eta planta herabetiak jasateko moduan, eta orduan orro batean hasi gintzaizkion edabe eske, gure neurona matxuratu eta zulatuei gelditzen zitzaien kemen guztia –asko ez bazen ere– bilduz.
|
|
|
Baina
gure artean inork apurtzen ez zuen isiltasunak garbi erakusten zuen arazoak ez zuela zerikusirik euskararen aldaera diatopiko edo diakronikoekin, ez erdararen presioak eragindako isoglosa ezabatze tamalgarri batekin, ez euskal bokalismoaren galerarekin, ez autogorrotozko agerpen batekin, ezta mintzagaiaren auzi ia metafisiko eta hainbeste eta hainbeste aldiz eztabaidatuarekin ere....
|
2003
|
|
Horretaz ohartzeko hoteletara joatea baino ez zegoen.
|
Baina
gure goi agintariek ez zuten gerraren legea konprenitu nahi. Edo ezin zuten.
|
2004
|
|
"
|
Baina
gu ez gara espainolak..." entzun zuen Harakin esaten.
|
|
"
|
Baina
gure ezkontzan erre huen, ez?".
|
|
Noski, badituk azkar gizentzeko ematen dizkieten produktu horiek guztiak.
|
Baina
gure janarian ere badituk ingrediente harrigarri batzuk. Ogia, esate baterako.
|
2005
|
|
|
Baina
guretzat, nolanahi ere, beldurra hori zen, lezea. Leze ondora joan eta oihuak entzutea.
|
|
Sasoiz kanpo geunden, bai.
|
Baina
gure sasoiz kanpo egotea ez zegokion soilik jolas parke hartan egoteari, munduan egoteari baizik. Animalia geldi haiek, jostailuzko tren geldi haiek, gabonetako mila orriko tarten urre kolore kitsch hura.
|
|
Baso zuri sarria ditu orain bekainak.
|
Baina
gure behialako herriaz eginiko laudorio luzea dragaren otarreak hondo ezezagunen batean betetzeko aitzakia besterik izan ez bailitzan, eskua ukabildu du pozak hunkituta. Dragak badakar basatzaren artean metal herdoilezin pusketa bat bristadaka, ukabilaren atxamarta askatu eta eskuturretik heltzen dit, kontalari gaitza dela agurea:
|
2006
|
|
|
Baina
gure zoriona lehenagotik zegoen hilotzez kartoletaraino beteta.
|
|
Hi ere gelditu gabe ibiliko haiz, noski, batera eta bestera, disko berria promozionatzen.
|
Baina
gure bideak ez ditun sekula berriro gurutzatuko. Ziur nagon.
|
|
Segidan, xangrina uxatzeko bezala:
|
Baina
gu gara bertakoak: euskaldunak, hemengoak!
|
2007
|
|
Altxorra guretuz, egiaren muinera hurbildu arren, bizitzak gure aldian lanjerean jarri genituen.
|
Baina
gure bizitzek funtsean ez zuten munta handirik, munduak galtzen ahal gintuen, negar alferrik gabe. Amodioak eta bata bestearenganako elkartasun axolatsuak gintuzten hazten, ondokoen erramerranetarik urruntzen.
|
2011
|
|
– Horratx.
|
Baina
gure kasuan ez da aitorpen probokatu bat, baizik eta prozesatuak bere iritzia zergatik aldatzen duen azaltzen duen grabaketa bat, eta beraz, epaileak kontuan hartu du, nahi eta nahi ez. Prozesuari dagokio, edo hobe esan, prozesuaren degradazio ahalegin bati.
|
2012
|
|
– Ez dakiela ezer esan du.
|
Baina
guri hori esan badigu, Josu, zerbaitegatik izango da.
|
2013
|
|
Gizon batzuk kapelua besapean harturik sukaldera joaten ziren zuzenean, aitari" osasuna enkomendatzera" eta bidenabar ardo trago bat hartzera.
|
Baina
gure etxeko nagusia desegina zegoen, eta ez zen inorekin egoteko gauza. Ez zuen halako nahigaberik sentitu itsasoan arrantzan ibili zen aldi bakarrean Kanarietako partean eritu zenez geroztik.
|
|
|
Baina
gu ez gara hemen protagonistak, Sinda baizik, berak aurkitu baitzuen pendrivea.
|
2014
|
|
Gerra pizten duk eta gizonak frontera joaten dituk.
|
Baina
gu ez gaituk herri serio bat, gu autonomia bat gaituk, eta horregatik ez hago frontean. Bizitza erosoa daukak, patxadaz bizi haiz, pilota partidak ikusten dituk eta apustutan aritzen haiz.
|
2016
|
|
Arteak eta musikak bihotzak hunkitzen ditik.
|
Baina
gure kasuan, aldiz, zinema negozio bat duk, neskekin dantza egiteko besterik ez diagu behar musika, albisteak emanez ogibide bat izateko idatziko duk hik.
|
2017
|
|
“Bueno” hartu du hitza Mirenek, “horretarako zenbait psikologo eta medikuren laguntza izan genuen, haien artean, eta eskertu nahi diot laguntza hemendik Aulki Hutsak filmaren egileari, Iñaki Peñari.
|
Baina
gure helburua biktimek bizi izandako prozesu hori erakutsiz eta gizarteratuz, gizartea sendatzeko baliagarria nola izan daitekeen proposatzea da”. Miren isildu egin da hitzen bila une bat lehenago isiltasunaren aurrean izandako berriz ere piztuz.
|
|
“Guri berdin zaigu marika hitza, gay hitza edo dena delakoa.
|
Baina
guretzat oso garrantzitsua da izen baten inguruan identitatea sortzea. Identitatea –errepikatu zuen, besteei begiratuz tarte teatral bat eginez, zeina zio Josebari bururatu baitzitzaion buruzagiek, zela Txatok, zela Markelek, zela Pedro de Cadik, zela Eduardek, antzerkiaren tekniketan sakondurik sendotzen zutela boterea–, identitatea sortu behar dugu.
|
|
– Badakit fama txarra daukagula Euskal Herrian, giro jakin batzuetan behintzat.
|
Baina
guk ez dugu inor hiltzen eta gutarikoak, aldiz, zenbat hil dituzte?
|
2018
|
|
“Paco etorri da eta gero Parisera alde egingo du.
|
Baina
gu hemen geratuko gara”.
|
|
“Erraza da hori esatea kanpoan bizi zarenean.
|
Baina
gu hemen bizi gaituk, Azurmendi”.
|
2019
|
|
Niretzat feminista hitzak ez du inoiz konnotazio txarrik izan, baina aldi berean lotzen nuen askatasun horrekin, aukera berdinak izan behar ditugu...
|
Baina
gu hezi gintuzten berdintasunean bageunde bezala, eta ez nuen gorputzean kokatzen... Gradualki joan da, baina batez ere kokatu nuen plazara irten nintzen garaian..., orduan konturatu nintzen biolentziaz, zenbateraino eragiten zidan.
|
|
Askotan pentsatu izan dut ez nintzela ni honetarako jubilatu, Soro Barturenekin atzera eta aurrera ibiltzeko, ezagutzen ez dudan pertsona baten bila, mamu baten bila, Pragan...
|
Baina
gure edadeko beste guztiak, hori ere egia da, bigunduta daude, horma artean batzuk, egur artean, zeramiketan, eta ni Pragan nago, Píseken, Soro Barturenekin, maistra batekin, eta hau idazten dut hoteletan, eta Ryszard Kapuściński naizela iruditzen zait apur bat, Reinhold Messner, eta Soro Barturenek dirua dauka eta konfiantza nirekin... Zer da kordea gure edadean?
|
|
Familia asko, botikari, asko.
|
Baina
gu ez ginen sartu. Hori erabaki nuen.
|
|
|
Baina
gure sasoi modernoetan
|
|
Ez, proposatzen dio bere arduraren parte bat hartzea, bere aitak utzi gaitzaren parte bat konpontzeko ez bada, horren ondorioak eta birsortzea sendatzeko asmoz.
|
Baina
guk zer erran diezaiokegu Francoren bilobari. Komunikabideetan, prentsa arrosak eman lezakeen lekua hartu du, baina sekula ez zaio ardurarik eskaini.
|
|
Idatzi nien grebarako asmoaren berri emanez.
|
Baina
guk ez omen daukagu zeresanik... eta...
|
|
|
Baina
gure herrian “kontzentrazio esparrua” ez da aipatzen. Kartzela, hoberenean...
|
2020
|
|
|
Baina
guk azkenean Kaneara jo
|
|
Gau honetarako desio polita da.
|
Baina
gure amets eta desioetako hainbeste eta hainbeste bete ezinik geratzen dira.
|
|
Ez dut gogoan.
|
Baina
gurekin dator, bidaia erdia elkarrekin egingo dugu, gasolinaren parte bat ordainduko digu.
|
|
ILEHORIA:
|
Baina
gu biok, adibidez, ez gara sekula San Roquen elkarrekin egon. Zer da zuretzat San Roque?
|
|
Guk larunbat arratsaldeetan ez genuen ezer saltzen, lana aurreratzen genuen denda barruan, eta seme alabak nerabeak zirenez eta parrandan kale honetan bertan ibiltzen zirenez, gertutik zaintzen genituen.
|
Baina
guk astelehen goizetan saltzen dugu ondo. Hiriburuko logikak ez du balio guretzat.
|
|
Trauskila, klase gutxikoa iruditzen zitzaion atzera eta aurrera aritze hura.
|
Baina
guk garbi geneukan dendak mugimendua behar zuela.
|
|
Loradendetan, esaterako, stocka txikia da, arin bai arin atera behar da.
|
Baina
gure dendak stockari esker funtzionatzen du.
|
|
2:
|
Baina
gure aita kamioizalea zen!
|
|
Ezikusia egiten ari zuan!
|
Baina
gu bizkorrago ibili gaituk.
|
2021
|
|
|
Baina
guk orduan
|
|
RAMONA (serio):
|
Baina
gurekin dago.
|
|
Artea beste gauza bat da.
|
Baina
gu ez gara makalak.
|
|
Bai, hala zen, ez nion deus argitu.
|
Baina
gure harremana ebaki zen, hortxe bertan, banpez.
|
|
Eta esaten zuten alaba ikustea eskatu zuela.
|
Baina
guk ez genekien. Esaten zuten alaba eskatzen zuela, mesedez alaba eramateko berarengana.
|
|
|
Baina
gure sarjentua ere han zegoen, eta hala esan zigun bere pistola handia erakutsiaz:
|
|
|
Baina
gure belaunaldikoek
|
|
Egia esan, eskailerak arrantzaleak bateletara sartzeko eginak ziren, alde banatan.
|
Baina
guretzat jauregi handi bateko harmaila ziren. Gure jauregi partikularrak lokatzezkoa zuen zorua, kolore eta egitura ezberdineko harribitxiz egina zen, halako mosaiko inprobisatu bat.
|
|
|
Baina
gutako askok, gerra datorrenean eta gure herria arriskuan dagoenean, bizkarra hormaren aurka jartzen dugu.
|
2022
|
|
|
Baina
gurea dugu,
|
|
|
Baina
gure askatasuna, agian, galdera handiei erantzuteko derrigortasuna besterik ez da.
|
|
VLADIMIR:
|
Baina
guk hire esperoan pasa ditiagu gauak eta egunak!
|
|
ESTRAGON:
|
Baina
guri txarrenetan txarrena tokatu zaiguk! Zer dago hemen ba?
|
2023
|
|
Sistema estrukturalki transfoboa denez, joera transfoboak presente egon dira beti, arrazakeriarekin edota matxismoarekin gertatzen den bezala.
|
Baina
gurean ez genuen pertsona transen kontrako jokaera intentzionalik. Euskal Herriko mugimendu feministak beti errekonozitu ditu emakume transak mugimenduaren parte gisa, emakume subjektua zabaltzeko izartxoaren(*) erabilerari ekin zion, eta feminismoaren baitan inoiz ez da genero autodeterminazioaren kontrako diskurtso edota ekintzarik burutu orain arte, nahiz eta 2012tik eta 2017tik horretarako eskubide legala izan dugun.
|
|
administrazio aniztasuna.
|
Baina
gure problema izan beharrean, tresna bihurtzen saiatzen gara, sorkuntzarako eta diru iturrietarako, eta bai, hiru lurraldeetatik ateratzen dugu dirua. Horrek gure diru iturria ugaritzeaz gain, gure hedapen eremua ugaritzen du.
|
|
Oraingoz bai, berak ere gizakion beharra duelako.
|
Baina
gutariko inoren beharrik gabe bizitzeko modua aurkitzen badu… Eboluzio naturala litzateke.
|
|
Amorrua adierazteko modurik sinpleena agian hori da.
|
Baina
gure lanean gainditzea nahi badugu beste era batera adieraziko dugu amorru hori, eta ez objektu bat gaizki tratatuz.
|