2001
|
|
|
Baina
gure helburua" Ikuspuntu pertzeptiboa" edo Fokalizazioa deitu zaiona aztertzea izan denez, eta bestalde, J. M. Lasagabaster-ek II Euskal Mundu Biltzarrean" La novela vasca al borde de la Realidad" izeneko txostenean 100 metro nobelako Polifoniaren berri hain egokiro ematen duenez, gure lan honetan ukitu gabe geratu diren alderdi horietaz jabetzeko aipatutako artikuluaren iraku... Horrela, idazlearen ikuspuntua deitu izan denaren ikuspegi zabalagoa lortzearekin batera, narratzaileak bere esku duen estrategia honen konplexutasuna osotasunean aztertua geratuko litzateke.
|
2003
|
|
" Jostailuak, semeak eta gurasoak" (Egan, 1965, XXIV, 62).
|
Baina
gure asmotik kanpo dago lanok bildu eta zehatz ematea, baina aurrerago Oskillasoren lanean sakonago sar dadinak ezinbestekoa izango du hauen bibliografia eta azterketa egitea ere.
|
|
Hemengo antzera, han be danerik izango da.
|
Baina
gure eleizkizunetan jenteak polito parte hartzen izan dau, euskal abadea asko maite dabe (gelditu barik dabil gure Martxel Estadu batetik bestera, hainbeste deiri erantzun ezinik) eta ez leukie galdu gura; eguneroko kristau bizimodua bakotxak bertako eleizetan egin ohi dabe, euskaldun asko parrokietan aurrenengo arduradun dirala. Uste dot, gehien baten, Ameriketan gure artean baino" erlijino" gehiago dagoala gaur, hau da, euren erlijinoa autortzeko lotsarik ez dabela agertzen eta Eleizeari edozetan laguntzeko prest dagozala.
|
|
Hilgo zan aurretxuan, bere eskuetan euki eban Antologia hau, eta beronen Ariketak egitea bere ardurapean hartu eban; zoritxarrez, asmo hori beteteko asti barik joan jakun, asmo ederrez eta lan astunez leher eginda, gure Mikel.
|
Baina
gure adiskide ta lagun handiaren eretxia nahinon aurkituko dozu orriotan; gainera, haren Bizkaiko Euskal Idazleak liburua guztiz egokia dozu antologia honi onura gehiago aterateko. Bizkaiko beste euskal idazle askok legez, Zaratek be beste euskalkien edo" euskara batua" ren bideari ekin eutsan, azken urteotan.
|
|
Aurreko hitzotan, gain gainetik eta azaletik bada be, gure egoera ilunaren alderdi batzuk aitatu doguz, San Inazioren laguntasuna eskatu nahirik.
|
Baina
gure santuak erakutsi ederrik emoten deusku guztioi, gure gaurko une larri eder honetan Jaunari behar danez erantzun deiogun. Gure bizitza osoa bidekurutze baten antzekoa da:
|
|
Ez da begi zorrotzik behar, Gernikaren aldaketa bizkorra zelakoa dan ikusteko.
|
Baina
gure asmoa" izenak" aztertzea da. 122 lagunon artean, 10" euskal" izen baino ez ditut aurkitu:
|
|
|
Baina
gure larrabetzuarra txalogarria da benetan euskerearen alde egin eta eragin dauan lan ederragaitik. Alderdi batzuk baino ez aitatzekotan, horra hor irrati mundua.
|
2005
|
|
Hamaika galdera egin euskuezan, amari batez be, haurdunaldi aurretik eta bitartean zer jan eta zer edan eban, botikarik edo sendabelarrik hartu ete eban, ea familian herrenik egoan, eta halakoak.
|
Baina
guk ez geunkan ezer berezirik erantzuteko, ezin geuntsen gehiago lagundu. Beste haurdunaldien aldean zantzurik edo susmorik igarri ete eban galdetzerakoan, zalantza aurpegia jarrita amak, erantzun egiten eban erantzun sabeletik oroimenerainoko bidea egin eban doinuarena.
|
|
Aitortzen dut oinazeak jasan behar dituenarentzat besterik dela...
|
Baina
gutarik zenbat lirateke zoriontsu lau errotekilako aulkian?
|
|
400 milioi jende hil da berrogeita hamar urtez aro aldaketaren ondorioz, Osasunaren Munduko Erakundearen txosten batek erraten duenaz28 Hogei mila 2003an, Frantzian, berean, hiruetan hogei milioi euroko makurrekin29!
|
Baina
gure aldia ez deno... Goazen gu egunean egunekoarekin...
|
|
Garges les Gonesses eko arabe zikin horiek beribil batetarik irrati bat lapurturik poliziek preso eman ditzaten atseginez txalotzen dugu, ordrea baitezpadakoa baita.
|
Baina
guretzat, sekulako xikana eta tramankulu mota guziak haizu, nonbaitik diru" purruxka zenbait" (irrati baten saria baino gehixago denik ere, hasiz geroz) tiratzen ahal badugu. Eguneko 1.000 euroren janaria behar duen lehendakariak (kutxa publikotik) du errana ez dela barkamenik izanen lapurtxoentzat.
|
2008
|
|
Zertarako behar g., g ete genduan guk ha garrafea!
|
Baina
guretzat oparirik ederrena bera zan.
|
2009
|
|
Zemendiko lehenengo eguneko ospakizuna lehenago ospatu ere ez ei zen egiten.
|
Baina
gure lekukoek ondo gogoan dute XX. gizaldi hasieratik Domu Santuru egunez egiten izan den ospakizuna.
|
|
Antzina, artzainek, mugarri beraren inguruan ospatzen ei zituzten euren jaiak.
|
Baina
gure lekukoak jaio baino lehenago utzi ei zioten ohitura horri. Euren aurrekoek esandakoen bidez baino ez dute izan artzainen jai horien berri.
|
|
Hamarkada batzuetatik hona artzainak hasi dira, salmenta interesen arabera, aharitoak lehenago edo geroago askatzen.
|
Baina
gure lekukoen bizitzen zatirik handienean, eta baita lehenago ere, urtarril zezeil inguruan edukitzen zituzten ardiek arkumeak.
|
|
Txabola bakoitzak bere jabea eduki izan du XX. gizaldian.
|
Baina
gure lekukoek entzun dute garai batean artzain ezberdinek erabiltzen zituztela. Sano antzeko egitura izan dute borda denek.
|
|
Pazko aldiko konfesioa Hautsen egunetik Maiatz pazko edo Mendekosterainoko epean egiten zen.
|
Baina
gure lekukoen esanetan, Pazko Domekarako konfesatuta egon behar zuten. Konfesatu egiten ziren, hau da, urtean zehar egindako bekatuen berri ematen zioten abadeari.
|
|
Zuhaitzak ez ziren inausten, ez eta mendatu ere.
|
Baina
gure lekukoen gurasoen denboran zuhaitzak mendatu eta inausi, iƱustu, egiten ziren.
|
|
Kinutan egiten eutsen gozoagorik!...
|
Baina
gure Jaunak ez eutsan garaunik be emon. Geroagorako gorde ebazan.
|
|
Tomas Lodiri, bai.
|
Baina
gure herrietako sakristauai ez deritxie, antza, holakorik. Batez be nik ezagutu neban Krispin hareri.
|
|
Apurren bat biok izango eben, seguru.
|
Baina
gure Krispineri holakorik baieztu eragin baino lehen, apurtu eban eztarria Don Martinek. Krispinek berak eukan errazoi guztia; Don Martin oker egoan.
|
|
Otso handi bat etorri izan jaku zeu lez jantzita erantzun eutsen aho batez.
|
Baina
guk buztanetik ezagutu egin dogu eta ez deutsagu edegi aterik.
|
|
Eta irazartzeko txistu edo zeozer egin behar.
|
Baina
gure otso tontokiloak, txistu ordez, ez dau, ba, hatxak eurak be ikaratzeko moduko orroa izugarri bat entzunazoten?
|
|
|
Baina
gure Errufino ez zan, antza, eretxi bardinekoa. Edo... beharbada bai!
|
|
|
Baina
gure Patxi Errotak bihotz hobekoa zan eta egingo eban miraria. Hurrengo goizean, Josepa bere senarragaz erregearen jauregira joan zan.
|
2011
|
|
Antxina bazan Apraizetan be, Birjinaristira bidean, Torrezarreta eritxon etxea.
|
Baina
gure lekukoek torre horren horma hondarrak baino ez ditue ezagutu.
|
|
Lehenagokoek basoetara eroaten eben ganadua bedarra jaten.
|
Baina
gure lekukoen sasoirako kortan hazten izan dira ganadu gehienak. Aldi batetik aurrera, pen tsua erosi eta neguan emoten hasi ziran, bedarsikuaren ganera.
|
2015
|
|
Baegoan alkarteentzako lege berezi bat, Ley de asociaciones eritxana, kontrol handikoa.
|
Baina
guk erakunde bat nahi genduan, autonomoa; ez alkarte bat. Jarri gintzazan katalan batzukaz hartu emonean.
|
|
Ni ez naz izan musikazalea, egia esateko, baina gure artean musikara zaletasun handia egoan, pianoa be gura ebanak ikasi, eta holan emoten genduan denporea.
|
Baina
gure egunerokoa ez zan bakarrik ikastea, otoitzaldiak egitea, liturgian jarraitzea be bazan. Barnetegian gengozan gu.
|
|
Horreek neure usteak dira, ez dakit holan bada.
|
Baina
guk, nahi plazatarrak, nahi baserritarrak, sekula ez dogu geure artean erderarik egin.
|
2017
|
|
Jaitsi ginan bagoitik, geltokian sartu, hurrengo trena noiz geunkan galdetu eta ordu asko be ez ziranez, bertan lo kuku bat egitea erabagi genduan.
|
Baina
gure ardurea bizikiletak ziran. Aurkitu genduzanean poz galanta hartu genduan!
|
2021
|
|
Oinetakoetan eroaten genduan lurragaz tapetan genduan pozutxoa.
|
Baina
gure erreboluzinoak agertu egin behar eban, ze, lurra zurezkoa izanik, bustiunea geroago eta handiagoa zan. Txiz usaina sometan zan, eta azkenerako, maisua konturatu egin zan.
|