2006
|
|
|
Zer
da Gol Olinpikoa: Kornerretik baloia inork ikutu gabe sare barruan sartzen diren golei deritzaie gol olinpiko.
|
2007
|
|
Eta banda laga eta gero
|
zer
egingo duzu?
|
|
Erakutsi dizkiguzu herrira ETBko kamerak etorri ziren garaiko erretratuak.
|
Zertara
etorri ziren?
|
|
Gipuzkoan badaude musika eskola gehiago, baina gutxik dute harrobi hori.
|
Zer
pasatzen da Elgoibarren?
|
|
|
zer
berritu, aldatu edo eraiki behar den Elgoibarren erabakitzeko. (Prentsaurrekoaren audioa dauka)
|
|
herritarrek izango lukete Elgoibarren
|
zer
berritu, aldatu edo eraiki
|
|
Noiz eta
|
zergatik
hasten da Luistxo Fernandez Interneten muturra sartzen?
|
|
Gehigarrirako lehenengotariko erreportajea Interneten inguruan egin nuen. Zerbait bazela banekien, baina zehatzago, informatika fakultateko euskaldun batzuekin kontaktatu ostean, jakin nuen pixka bat
|
zer
zen. Egunkarian bertan Internet bazegoela ere konturatu nintzen, beno, posta elektronikoa; jarrita zegoen, baina inork ez zuen erabiltzen.
|
|
Orduan gauza oso minoritarioa zen. Erreportajea idazten hasi nintzenean, 96ko hasieran, ez nekien
|
zer
zen Internet. Gaur egun, jende guztiak erabiltzen du Internet, teknikoek eta ez teknikoek, kazetari direnek eta ez direnek.
|
|
|
Zer
ekarri digu Internetek?
|
|
Aldi berean, sormen teknologiko eta enpresek bideratutakoa ere badago, eta enpresa batzuek jakin dute hori punta puntara eramaten; google da munduko enpresa erraldoienetako bat, batez ere, ingeniaritzaren eta produktuaren aldetik oso ondo asmatu zutelako. Gaur egunean Euskal Herriko 8 urteko ume guztiek dakite
|
zer
den google, eta erabili egiten dute.
|
|
Google txiki baten itxura hartu diot CodeSyntax, zuen enpresari.
|
Zer
da CodeSyntax. Zer egiten duzue?
|
|
Zer da CodeSyntax?
|
Zer
egiten duzue?
|
|
Beti antenak jarrita egotea komeni da. Gure ibilbidean ahalegin bat egin dugu
|
zer
datorren ikusteko. Nolabait esateko, prospektibari denbora eman.
|
|
Bada, Interneten ere, hori baino denbora gehiago, Internet errepasatzen ematen dugu: notiziak irakurtzera, blogariek
|
zer
dioten ikustera, zerbitzu berri edo ez hain berriak probatzera, etab. Oso inportantea da.
|
|
|
Zer
da “zarata” Interneten?
|
|
Horren aurrean, beti ateratzen dira, betiko txoropitoak, esaten “hau zentsura da! ”.
|
Zer
zentsura eta zer kristo! Muntatu zeuk zeurea, ezta?
|
|
Horren aurrean, beti ateratzen dira, betiko txoropitoak, esaten “hau zentsura da! ”. Zer zentsura eta
|
zer
kristo! Muntatu zeuk zeurea, ezta?
|
|
Honekin lotuta, paperaren gainbehera bat ba omen dago, Ameriketako Estatu Batuetan igartzen ei da. Hemen
|
zer
gertatuko ote den jakitea zaila da, baina eragina eduki behar du, derrigorrean. Interneteko bideo guzti horiek telebista ikusteko moduan ere eragina izan behar duten bezala.
|
|
|
Zerk
egiten du erakargarri hedabide digital bat. Zer ezaugarri eduki behar ditu?
|
|
Zerk egiten du erakargarri hedabide digital bat?
|
Zer
ezaugarri eduki behar ditu?
|
|
Bai, majo egindako web bat dirudi. Faltan botatzen dut nik Eibarren horrelako
|
zer
bat. Euskarazko hedabide lokalek denbora behar izan dute Inernetera salto egiten, baina informazio lokalak Interneten badauka lekua.
|
|
Eta,
|
zer
egin foroa izorratzen saiatzen diren “Troll”ekin?
|
|
Bistan da blogak modan daudela. Zu zeu ere blogaria zaitugu, baina,
|
zer
da, benetan, blog bat?
|
|
aukeratzen duzu
|
zer
publikatzen den. Gero, nahi baduzu, erantzunetara
|
|
|
Zer
ezaugarri bete behar ditu blogari on batek?
|
|
Oso zaila da blogak jarraitzea, ez baldin baduzu feed edo jario irakurgailu bat erabiltzen, edota bloglines kontu bat ez badaukazu. Tamalez, Euskal Herrian blogista asko daude ez dakitenak hori
|
zer
den ere, aktualitatearen peskizan aritzen diren kazetariak tartean. Ezinezkoa da blogosfera jarraitzea, edo Interneteko aktualitatea jarraitzea, ez baldin baduzu horrelako tarteko tresnarik erabiltzen.
|
|
Han egon zen filologo batek prentsaren errepasoa egin du eta oso tristea da errepaso hori, euskal herriko erredakzioetan ez baitago filologiaz ezer dakien inor, edo idazten dutenean txorakeriak idazten dituzte, askotan.
|
Zer
gertatzen da. Hor dagoen informatzaile onena hain zuzen ere, blogista hori dela, filologo eta blogista delako, Rikardo Gomez, EHUko irakasle bat, Filoblogia izeneko blog bat daukana.
|
|
Hor dagoen informatzaile onena hain zuzen ere, blogista hori dela, filologo eta blogista delako, Rikardo Gomez, EHUko irakasle bat, Filoblogia izeneko blog bat daukana.
|
Zertarako
behar ditut kazetariak, Rikardo Gomez jarraitzen baldin badut, interesatzen zaidan gai honetaz idazten duela jakiten badut, ez dut bitartekorik behar.
|
|
|
Zer
leku dauka Euskarak Interneten?
|
|
|
Zer
sentitu zenuen partida amaitzean?
|
|
Datorren urtean Realaren aurka jokatuko du Eibarrek. Ba al dauka
|
zer
ikasirik Realak Eibarrengandik?
|
|
Bero sargoriarekin hasi zineten igerian eta bizikletako proban demaseko ekaitzak mela mela laga zintuzten parte hartzaile guztiok?
|
Zer
nolako eragina eduki zuen eguraldiak kirol jardueran. Nola nabaritu zenuen zuk?
|
|
Denboraldi guztian bereziki prestatu duzu proba hau.
|
Zergatik
, hain justu, Zarautzekoa?
|
2008
|
|
Edonon daude fruitu freskoak salgai eta, nahi izanez gero, norberak arbolatik hartzeko aukera ere bai, erdi prezioan. Gereziak ez eze aranak, albertxigoak, melokotoiak, madariak, meloiak (water melon) …
|
zer
ez. Laku eder baten ondoan dago Osoyoos izeneko herria.
|
|
Egur lanean, larruaren negozioan nahiz urre bila zebiltzanentzat abiapuntu aproposa. Bazekian hark non eta
|
zer
jarri.
|
|
Eta
|
zergatik
iraun dugu, bada, Xamar?
|
|
“Euskara salbatuta dago, arazoa gu gara” irakurri nizun behin;
|
zer
esan nahi zenuen horrekin, Xamar?
|
|
Hizkuntza hauek latinetik datoz, baina ezin dute elkar ulertu, eta latina desagertu egin zen. Hego Afrikan egiten den ingelesak, edo Txinoek egiten duten ingelesak ez dauka
|
zer
ikusirik, eta gerta daiteke elkar ez ulertzea denborarekin.
|
|
Uste dut mediko batek, gaixoa aurrean daukanean, diagnostiko egokia egitea dela duen lehen lana.
|
Zer
dauka, katarroa ala minbizia. Diagnosia ondo egin gabe ez dugu gaixoa sendatuko.
|
|
denak daude euskararen alde, baina euskara ez da lehentasuna. Bilboko udalean, adibidez, atezainak ez dakit
|
zer
hizkuntza perfil bete behar duen lanpostua lortzeko, baina ez da ezer ere pasatzen alkateak euskaraz ez dakielako. Eskizofrenia baizik ez da transmititzen gizartera.
|
|
Euskalgintzaren arduran?! Jose Manuel Odriozolak bere bi azken liburuetan ondo azaltzen duen moduan, euskalgintzaren barruan ere ez gatoz bat euskalduna
|
zer
den edo Euskal Herria zer den definitzerakoan. Beraz, panorama latza daukagu.
|
|
Euskalgintzaren arduran?! Jose Manuel Odriozolak bere bi azken liburuetan ondo azaltzen duen moduan, euskalgintzaren barruan ere ez gatoz bat euskalduna zer den edo Euskal Herria
|
zer
den definitzerakoan. Beraz, panorama latza daukagu.
|
|
Nire ustez iparra da galdu behar ez duguna, eta kasu honetan, helburua partida jokatzea dela uste dut. Kontu hauek denek erakusten dute
|
zer
nolako frustrazioa dagoen herri honetan; edozer txikikeriaren aurrean galtzen dugu iparra. Izena dela eta, seguruenez, ez da partidarik izango, eta ulertuko duzun bezala, batzuk irriz lehertzen ari dira.
|
|
Eta,
|
zer
dakigu akelarreen gainean. Xamarren esanetan, ez dago ezer ere frogatuta akelarreen gainean.
|
|
Testuinguru horretan, banku etikoak funtzio hezitzailea du aurreztaileekin eta kredituaren onuradunekin: bere dirua non eta
|
zertan
erabiltzen den ezagutzeko ardura harrarazten dio aurreztaileari, eta proiektuetan beren autonomia eta enpresa gaitasuna erantzukizunez garatzera bultzatzen ditu kredituaren onuradunak.
|
|
Beharbada, astoak zaila izango du: “Zoruarekin
|
zer
kontraste egiten duen ikusi behar”. Lehenago ere ibili izan da Inaxio astoak prestatzen, makina bat apustutarako.
|
|
duenez, oso erabaki inportantea hartuko du...
|
Zer
gertatuko da
|
|
Bonbardinok boligrafo magikoa erabiltzen duenean?
|
Zer
esango dio Lamiak
|
|
|
Zer
egongo da: Tailerrak; aurpegia margotzea, eskulanak, karetak, ipuin
|
|
Onartua daukat, egia esan, fandango eta arin arinik ez dutela ikasiko datozen belaunaldiek. Hori bai, udan munduaren beste muturrera bidaliko ditugu ingelesa ikastera eta han trikitixak ez du balio deustarako, beraz
|
zertarako
nekatu ikasten … Reggaetoia bai ordea dantza unibertsala! Edonon ligatzeko balio dizu, eta zorionez Elgoibarren ez dago akademiara joan beharrik; kaleko unibertsitatean daukazu larunbat arratsaldero.
|
|
Xamar: “Beti izan dugu garbi
|
zer
izan garen, eta horregatik iraun dugu herri moduan”
|
|
Eta, horretarako, ariketa txikitxo bat egin genuen. Orri batean zazpi lagunen marrazkiak jarri zizkigun, eta, guk, bakoitza
|
zer
herritakoa zen asmatu behar genuen. Janzkerari erreparatuta asmatu behar genuen bakoitza nongoa zen.
|
|
Eta, orduan, Euskal Herriak ere erromatarren aurreko herriek bizi izan zuten egoera beretsua ezagutu bazuen, zergatik ez zen haiek bezala desagertu?
|
Zergatik
iraun dugu. Beti izan dugulako oso argi zer izan garen; beti izan dugulako oso argi nondik gatozen.
|
|
“Zergatik iraun dute euskarak eta Euskal Herriak hainbeste mendetan, inguruko herri asko eta asko desagertu badira?
|
Zergatik
ez dira euskara eta Euskal Herria desagertu? ”
|
|
Europako historia Erromak aldatu zuela aitatu zigun, baina, euskara eta Euskal Herria ez ziren galdu. Eta, orduan, Euskal Herriak ere erromatarren aurreko herriek bizi izan zuten egoera beretsua ezagutu bazuen,
|
zergatik
ez zen haiek bezala desagertu. Zergatik iraun dugu?
|
|
Zergatik iraun dugu? Beti izan dugulako oso argi
|
zer
izan garen; beti izan dugulako oso argi nondik gatozen. Gure kulturaren eta izaeraren zati handi bat kanpoko herriekin izan ditugun harremanen eta eraginaren gainean jasota dago, baina beti izan dugu argi euskara dela herri honen izaera markatzen duena (gaur arte bai, behintzat).
|
|
Errotonda deitzen den beste gune batean ikusi dugu «Raven (belea) eta lehen gizakiak» irudikatzen duen eskultura ederra (ikus argazkia). Gaur ulertu dut
|
zergatik
errespetatzen duten hemen hainbestean belea. Beleak ireki zuen irmoki itxita zegoen maskor bat eta handik sortu ginen mundura gizakiok.
|
|
inork gutxik zekien nork edo
|
zer
asmorekin atera zituen. Besterik uste
|
|
PD:
|
Zergatik
ekartzen ote dute Apakintzako Beltza, PSOEren esku dauden udalek bakarrik?
|
|
Kritikak kritika, Ezker Abertzaleko ordezkariek Udalak euren proposamenarekin bat egiteaz poztu egiten direla ere azaldu zuten," garrantzitsuena ez baita nork proposatzen duen,
|
zer
eta nola proposatzen den baizik".
|
|
Irtenbidea, udaletxeak fatxadak berritzeko laguntza handiagoak ematea izan daiteke, eta erreka ingurua kolore bizi eta deigarriz janztea. Izan ere, ez dakit
|
zer
gertatzen den Elgoibarren, baina konturatu bazarete, sekulako fijazioa dugu pastel eta granate tonuekin. Moda kontua izango da, eta aldatuko da denborarekin.
|
|
Baina beno,
|
zertarako
jarraitu … Azkenean beti sentsazio berberarekin bukatzen ditut blogeko idatziak; afalosteetan mundua konpondu ondoren bezala.
|
|
|
Zer
sarituko da. Argazkien orijinaltasuna sarituko da, argazki koloretsuak, biziak, alaiak…
|
2009
|
|
joateko aukerak,
|
zergatik
ez?, Elgoibar eta Ermua arteko tranbia
|
|
Beraz, guztiok daukagu
|
zer
esan eta zer egin Euskal Herriak behar duen nekazaritza landu eta berrantolatzeko bidean. Akuilun horretan dihardugu eta honetan lan egin nahi duten baserritar, baserritar izan nahi duten eta gaian interesa izan lezakeen beste edozeini dei egin nahi diogu larunbat honetan izango den Akuiluren batzarrera eta urrian egingo dugun baserritar gazteen martxara, elkar ezagutu, iritziak elkar trukatu, eztabaidatu eta lanean jarrai dezagun.
|
|
Beraz, guztiok daukagu zer esan eta
|
zer
egin Euskal Herriak behar duen nekazaritza landu eta berrantolatzeko bidean. Akuilun horretan dihardugu eta honetan lan egin nahi duten baserritar, baserritar izan nahi duten eta gaian interesa izan lezakeen beste edozeini dei egin nahi diogu larunbat honetan izango den Akuiluren batzarrera eta urrian egingo dugun baserritar gazteen martxara, elkar ezagutu, iritziak elkar trukatu, eztabaidatu eta lanean jarrai dezagun.
|
|
Parisko Eliseo zelaietara ere joko nuke, Tourraren amaiera ikusteko. Zaletasuna
|
zer
den… Hurrengo urtera arte izango da oraingoz, baina hurrengo urtean ere bai, seguru! Ainhoa Lendinezen testu guztiak
|
|
Ez dakit zehatz noiz hasi ginen, baina aspaldian ohitura dut hauteskundeetan, lagun batekin apustua jokatzekoa. Sagardotegiko afaria izaten zen lehen, baina azken honetan, saria sofistikatu behar izan dugu etxeko egin beharrak tarteko, eta hara
|
zertan
geratu ginen, galtzaileak, erabakitzekotan utzi genuen kontzerturako sarrerak, autoa eta txofertza ipiniko zituela.
|
|
Baina noiz ikusi duzue apustularia justiziaren izenean amore ematen, are gehiago Rubalcabaren bermea alde izanda.
|
Zertan
hasi eskua zabaltzen. Lehenbailehen kobratu eta kito!
|
|
Gertatu izan da mugitzen hasi eta aurrera egin gabe harriak atzera egitea. Ikusi egin da Soarteren idiak
|
zer
egiteko kapaz diren.
|
|
Montehermosoren izaera feministaren jatorriaz eta kulturunera
|
zer
motatako publikoa gerturatzen den ere azaldu du 2007ko otsailaz geroztik bertako zuzendari denak.
|
|
Piriniuak beraien edertasun paregabe guztixa erakusten dabe. Vielhara iritsi ginanian, sustau ein nintzan,
|
zer
da hau baina. Vielhako betiko tunela ez daola?
|
|
Nik Bergaran lan egin nuenean bergararrei oso ongi ulertzen nien bitartean, nekez konprenitzen nuen osintxutarren eta antzuolatarren euskara eder hura. Esan behar dut, hala ere, bizkaiera beti iruditu zaidala gozoagoa, samurragoa eta musikalagoa gipuzkera baino eta beste horrenbeste erran nezake zubereraz den bezainbatean, euskalki guztien artean musikalena apika, eta ez dut sekula ulertu
|
zergatik
esaten zidaten askok txarto berba egiten zutela eta euren euskara zatarragoa zela nirea baino, begien bistakoa zenean beraiena askoz aberatsagoa, ederragoa eta naturalagoa zela. Beren seme alabei euskara batuaz hitz egiten zieten guraso bizkaieradun bat baino gehiago ezagutu dut tamalez.
|
|
Zubererari dagokionez, ez dakit oker nagoen ala ez, baina ezagutu ditudan adibideen arabera beti iruditu zait zubereradunek erraz edo ikasten dutela nolabaiteko nafar lapurtera, kontrakoa gutxitan ikusi dudan bitartean. Baina gainerako guztiok
|
zer
egingo genuke halako batean esango baligute Bermeoko edo Altzürüküko euskaraz berba egiten eta izkiriatzen ikasi behar dugula. Zelan moldatuko ginateke?
|
|
Taldekideetako batzuk Mauxitxa eta Udal Musika Bandako partaide ere badira eta aurrez ere parte hartu izan dute Inazio Bereziartua Musika Eskolak antolatzen duen instrumentu taldeen lehiaketan. Oraingoa elkarrekin aritzen diren estreinako aldia izango da, ordea, eta gauzak ondo egingo dituzten esperantza daukate, “dena emateko prest gaude, eta
|
zergatik
ez, baita saria eramateko ere”.
|
|
Eta zuek,
|
zer
iritzi duzue web orri sozialetaz (facebook, tuenti, Hi5 eta enparauei). Non egiten dituzue lagun berriak?
|
|
Hasieran mindu egin nintzen, ni lagun «bakar» hori ez nintzela banekielako. Baina
|
zer
pentsatua eman zidan. Arrazoia zeukan.
|
|
Lagun batek ia beharturik, Errege egunetik daukat Facebook madarikatua. Egia esan, ez dakit
|
zer
arraioatarako behar duen hori ni bezalako batek, ez baitiot inolako erabilgarritasunik aurkitzen, baina tira eta tira, hortxe daukat neuk ere.
|
|
Eta, gainera,
|
zertarako
da hau dena. Eztakitnor eztakitnoren lagun egin dela jakiteko?
|
|
Haurrek helduak izan nahi dute, helduek jubilatuak, jubilatuek gazteago, eta gazteok… gazteok ez dakigu
|
zer
izan nahi dugun. Bizi osoa ikasten (ejem) pasa ostean, guztia aldatuko duen erabakia hartzeko eguna hurbiltzen ikusten duzu, gero eta gertuago.
|
|
Baina ez, lasaitu zaitez, erakutsi ezagutzen duzula edukazioa; autokontrol apur bat, besterik ez. Ikus dezatela egoera menperatzen duzula, badakziula
|
zer
datorren gero, eta behar den bezalako karrera bat aukeratuko duzula: ingeniaritza, medikuntza, edo ekonomia gutxienez…
|
|
Gizonek bezala borrokatu behar da, ondo ipinitako bi potrorekin. Nahi ezean, badakizu
|
zer
dagoen…
|
|
Galtzaile bat izango zara beti, frakasatu bat. Hala ere lasai, ez estresatu, eta pentsatu, pentsatu
|
zer
izan nahi duzun hurrengo 30 urteetan. Bankuko langile, arkitekto, ileapaintzaile…Zergatik ez fisioterapeuta?
|
|
Ikasleak moduren batean motibatu nahi dituzu oso teorikoa den zure ikasgaiari buelta bat emateko?
|
Zer
egin ikasleek egiten dituzten borondatezko eta derrigorrezko lan askorekin. Zure semeak denbora soberan du eta zerbaitekin motibatu nahi duzu ikasketari begira?
|
|
Era berean galderak badituzu txapelketei buruz,
|
zeri buruz
egin lan bat txapelketa konkretu baten parte hartzeko, ez badakizu nola bideratu aukeratutakoa edo ikertzea zer denik ere ez baduzu somatzen, galdetu lasai eta erantzun edo bideratuko zaizu. Baita ere, harira datorren beste txapelketaren bat ezagutzen baduzu, azaldu eta konprobatu ondoren, publikatu egingo da.
|
|
Era berean galderak badituzu txapelketei buruz, zeri buruz egin lan bat txapelketa konkretu baten parte hartzeko, ez badakizu nola bideratu aukeratutakoa edo ikertzea
|
zer
denik ere ez baduzu somatzen, galdetu lasai eta erantzun edo bideratuko zaizu. Baita ere, harira datorren beste txapelketaren bat ezagutzen baduzu, azaldu eta konprobatu ondoren, publikatu egingo da.
|
|
Frogatu eta kontatuko didazu. Euskal Herriak ikertzaileak behar ditu;
|
zergatik
ez zara zu horietako bat izango?
|
|
domeka bakoitzak ebanjelio bat dauka eta era askotako hitzaldiak egin ditzakezu. Niretzako gauzarik astunena izaten zen norbait hiltzen zenean,
|
zer
esan erabakitzea. Beti gauza berdina esan behar da.
|
|
•Hil eta gero,
|
zer
dago?
|
|
•Erlijioko klaseak kendu eta hiritartasunerako heziketa jarriko dute.
|
Zer
iruditzen?
|
|
Guk ez daukagu
|
zer
esan hor. Gizarteari ezin diogu inposatu horrelako kontuak legez kanpo lagatzea.
|
|
Baina orduan etxean estudioak besterik ez zituzten ikusten. Anekdota moduan, karrera hasteko nengoela, aitak galdetu zidan ea
|
zer
ikasteko asmoa neukan. Eta esan nion musikari ikasiko nuela.
|
|
Eta erantzun zidan: “Komedianteen moduan ibiltzeko beti edukiko duzu astia, eta lehenengo ikasi
|
zer
edo zer ganorazkoa”.
|
|
Eta erantzun zidan: “Komedianteen moduan ibiltzeko beti edukiko duzu astia, eta lehenengo ikasi zer edo
|
zer
ganorazkoa”.
|
|
•1984an zuzendari-orde hasi zinen Elgoibarko Musika Bandan.
|
Zer
ekarri zizun horrek zuri?
|
|
Eta gero, zuzendaria ez dagoenean, edo ezin duenean, neuk zuzentzen dut. Gero partiturak ekarri, programak ezarri behar dira
|
zer
jo erabakitzeko. Komunikazio handia dago bion artean.
|
|
•Bilbo Musikako gerentea ere bazara,
|
zer
egiten duzu han?
|
|
•Orain Jose Antoniok entzuten ez gaituela...
|
zer
nolako zuzendaria da?
|
|
Kanpoko jendeak ez du pentsatu ere egiten: ez da bakarrik
|
zer
jo erabaki eta banatzea. Kontzertuaren aurretik komunikabide guztietara joan, Antzokira joan, eta arazoak konpondu...
|