Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 107

2000
‎Entzuleria: entzuleak eduki behar ditugu gogoan albisteak egiteko orduan, nork entzungo dituen alegia.
2001
‎1 Irakasleak ikaslea epe luzera autonomo bihurtzea lortu behar luke, idatzizkotestuen aurrean irakaslearekiko zein hiztegiarekiko menpekotasunik sortu gabe.Autonomizatze prozesu honetan zenbait helburu ditugu gogoan, hala nola, irakur helburuaren araberako irakurketa mota egiten trebatzea, irakurketarenauto erregulazioa egiten trebatzea, gaiaren eta informazioaren garapena atzematea, testuaren ezaugarri pragmatikoak (testu era, testuaren funtzioa, asmokomunikatiboa...) atzematea, testuaren makroegitura igartzea, irakurketakritikoa bultzatzea, etab.
‎Baina nolabait ere jende guztia hizkuntza txikiez eta handiez mintzatzen da, eta gutxi gorabehera horrelako zerbait esaten denean, lehenbiziko lekuan behintzat adierazi nahi da, jende askok edo gutxik erabiltzen duen hizkuntza den ala ez, hizkuntza hori erabiltzen den eremua zabala den ala meharra, eta horrelako arrazoiak izaten ditugu gogoan hizkuntzaren tamainaz mintzatzen garenean. Milioi askok egiten duten hizkuntza bat, beraz, lurralde zabaletan hedatua dagoena, hizkuntza handia da eta Euskal Herria bezalako eskualde mehar edo estu batean egiten dena, besteen aldean jende gutxik egiten duena, hizkuntza txikia da.
‎Gaur eta hemen gabiltzanok euskalgintza auzitan dagoela diogunean, ez al ditugu gogoan azken berrogei urteotako gorabeherak. Ikastolak sortu eta garatu direneange rtatu diren mila trabak ahantzi al zaizkigu?
2002
‎kapitalaren interesek guztiz kontrolaturiko mundu baten aukerari aurre egitea. Guztiok ditugu gogoan haren ekintza gogoangarrienak, Seattle, Washington, Praga, Genoa eta beste hainbat hiritan egindako protestaldi jendetsuengatik.
‎Ikusiko dugunez, bi kritika arloetan eman da bilakaera nabarmena, baina euskal kritikagintzaren statusa bera oraindik ez da gure literatur sisteman behar bezala bermatu. Baieztapen hau egiteko, besteak beste, bi gabezia ekarriko ditugu gogora: batetik, euskal kritikarien elkarterik ezarena (ibid.
2003
‎Ezin, beraz, jatorrizko testuaren ezaugarriak zokoratu, euskaraz behar den bezalaxe eman nahi izanez gero. Emate horretan, esan gabe doa hori ere, euskaldun juristak izan ditugu gogoan lehen lehenik, horientzat baliagarri izan daitekeen neurrian. Edu bertsuan, ez ditugu bazter utzi nahi izan bestelako irakurle jakinguratsuak, zuzenbidea bera zerbait itxia baino, zabala eta orotarikoa nahi dugulako.
2004
‎Sinetsi nahi genukeen baino euskaldun gutxiagorentzat da, damurik, gaur eta hemen, euskara lehen hizkuntza nagusia, eta gure sozializazio jardunean sortzen eta berritzen ditugun osagai kognitiboak eta afektiboak erdararen bidez taxutuak ditugu gehienbat. Hizkuntzak bizi eta egiten gaituela, gure nortasunaren oinarriak bere bidez finkatzen ditugula, esaten ari bagara, ez gara ari, jakina, hizkuntzaren zeregin sinboliko mitikoaz soil soilik; aitzitik, geure gizatasunaren zimentarriak ditugu gogoan.
‎Batik bat, gobernuz kanpoko erakundeek bultzaturiko kodeak eta enpresa transnazionalentzako jarraibideak eskaintzen dituzten nazioarteko kodeak ditugu gogoan. KorporazioTransnazionalen Nazio Batuen Zentroak (UNCTC) proposatutakoa, adibidez? (ikus Heras etaErrasti 2001).
‎PATXI SARRIEGI umaian (Gipuzkoa) 1934an jaioa, Iñaki Beobi de euskal kulturgintzari eta bereziki kultur susta penari lotua bizi izan da. Elkarrizketan zehar bere bizitzaren garai desberdinei errepaso sosegatua eman nahi izan diogu, eta aspaldiko pasarte ezezagu nak bezala, hain urrutikoak ez diren gertaerak ere eka rri ditugu gogora, berak bizi izandakoak gogoratzeko asmoz.
2005
‎–Argia? astekarian zuzendari izandako Elixabete Garmendiak kazetaritza hizkuntzaren egokitze lanaren inguruan esandako hitzak ekarriko ditugu gogora. Euskarazko Kazetaritzaren I Kongresuan, 2004ko azaroan egindakoan esan zuenez,
‎Egoera hauek izan ditugu gogoan, gure sistema garatzerakoan:
‎Ez da nahikoa, nire iritziz, argudioekin demostratzea arrazoia gure alde daukagula. Hitz egiten dugunean, guk bezala pentsatzen dutenak ez ezik, beste aldean daudenak ere izan behar ditugu gogoan. Ezin gara konformatu argudiatzean besteak nolabait" garaitzearekin".
‎Ondoren bere pentsamenduak 1800 urte inguruan ezagutzen duen" krisia" edo azaltzen saiatu gara eta, honekin, baita bere planteamendu antropologikoen" biraketa linguistikoaren" nondik norakoak ere. Azkenik, eta ibilbide intelektual honen panoramika osatu nahian, urte horretatik aurrera emandako pauso garrantzitsuenak edota une eta testu esanguratsuenak ekarri ditugu gogora. Dena den esan dezagun, berriz ere, berak antropologo bezala egiten duela linguistika eta, hain justu, bere helburua gizakiaren ezagutza eta humanizazioa bultzatzea dela beti.
‎Lehenik, Humboldten 1800 urtera arteko ibilbide intelektualaren zenbait momentu ekarriko ditugu gogora, eta, zehazki, berak hizkuntzaren funtsezko esanahiaren kontzientzia osoa hartu arte eman dituen pausoak begiztatuko ditugu. Gai honi buruzko bere lehen oharrak urteetakoak dira:
2006
‎Aurtengoan Belus urdina filmaren 20 urteak ditugu gogoan: film hori Sitgesentzat inflexio gunea izan zen, B serietik kanpora egin eta lehen ilarako autoreetara jo genuen.
‎2005 urteko txakolinaren uzta zer dela-eta izan den horren bikaina ulertzeko, hiru arrazoi ekarri behar ditugu gogora: Bizkaiko ardogileek egindako lan ona, upategietan bultzatutako hobekuntza teknologikoak eta mahastien aldeko eguraldia.
2007
‎Pasarte horietan, soziologiak modernitatearen ulerkuntzan izaniko joera batatzematen dugu. Hori ulertzeko, Weber (1976) eta arrazionaltasunaren tesia izanbehar ditugu gogoan. Horren arabera, herritarrek ezagutza zientifikoa ez izanagatik, modernitatean herritarren mundu ikuspegi arrazional eta materialak oniritzikognitiboetan oinarrituak lirateke.
‎Lehenik eta behin, eta euskal hezkuntzaren perspektibatik, begirada bat botako diogu —nagusiki" etika komunikatiboaren" gidaritzapean— hezkuntzaren etikaz eta hizkuntz pedagogiaren etikaz orain arte esandakoari. Hasteko, aipatutako etikaren —eta, honekin, baita etika pedagogikoaren— printzipio antropologiko eta linguistikoak ekarriko ditugu gogora: horien haritik esan dezakegu, batetik, gizakiaren izaera berez dela" etikoa" (aske eta adimendun denez bere erabakien erantzukizuna du)," pertsonala" (hemen eta orain bizi da giza komunitate batean) eta" intersubjektiboa" (besteekin elkarreraginez osatzen du bere nortasuna) 249 Gizakiaren berezko izaera, bestetik, honela agertzen zaigu ere:
2008
‎Tasei begira, bi kontzeptu hartu behar ditugu gogoan, horrelako tarifei heltzeko: batez besteko tasa eta tasa marginala.
‎Alde batetik, testuaren espezializazio maila edo, beste era batera esanda, ea testua espezialistarentzat, ikaslearentzat edo irakurle arruntarentzat idatzia dagoen. Bestetik, testu horien ezaugarriak izango ditugu gogoan, batez ere: konplexutasun kontzeptuala, diskurtso aren antolamendua (estereotipatua espezialista testuetan eta sintaxi libreagokoa ohiko komunikabideetan), terminologia?
‎kognitiboa, linguistikoa, pragmatikoa. Ikuspuntu eta azterbide horiek guztiak izan ditugu gogoan gure azterketan.
‎Horrelakoetan, hortaz, pinudia> dio gunean, pinu multzoa, > pinuak? ditugu gogoan, ez, pinuak dauden (pinu asko dagoen) lekua?. Era berean,, pagadia bota eta haritza aldatu nahi dut?
‎Frankismoaren gatibu izan zirenen oroigarri, langileen 149 batailoikoak eta soldadu langileen 95 zigor batailoikoak bereziki, haiek izan baitziren, besteak beste, Orobeko harrobitik harriak erauziz, Altsasuko eta inguruko trenbideen bikoizte lanetan aritu zirenak, eta urteen artean. Francoren diktadurak langile batailoietan zigortu zituen altsasuar guztiak ekarri nahi ditugu gogora, era berean. Primerako lekukoaIsaac Arenal Cardielek jende aurrean hunkituta hitz egin zuen," hitz egiterakoan sentitzen nuena publikoak sentitzen zuelako".
‎1980 urtean etorri zen Azpeitira eta Iraurgi Ikastetxeko zuzendaria izan zen ondorengo urteetan. Garai hartako bizipenak ekarri ditugu gogora Uztarriarekin.
2009
‎Zergatik aukeratzen ditugu oinarrizko eskubide batzuk eta ez beste batzuk gure elkarbizitzarako? Hautu horiek egiten ditugu gogoak hala ematen digulako, hala dakartzan ondorioak gogoko ditugulako eta ez bestegatik. Zirraren eta sentipenetik datorkigun bultzadatik aukeratzen ditugu ildo nagusiak.
‎Haur zirela bizitzea tokatu zitzaien gertakarilazgarriez hitz egitean, totelka hitz egin ohi dute, antropologo madrildarrak dioenmoduan, fisikoki memoriaren aztarna sentitzen dute euren gorputzetan eta gertaerak modu zehatz batzuetan gogoratu ohi dituzte, benetako eta alegiazkometaforen bidez adieraziz. Haurtzaroko oroitzapenekin alderatuta, bestelako elementuei erreparatu ohi diegu helduaroan gertatutakoa oroitzen dugunean, bestelako xehetasunak gorde ohi ditugu gogoan, bai eta beste modu batean adierazi ere.
‎Gaur hemeretzi urte dira Egunkaria k argia ikusi zuela. Bai paradoxa, askoz gertaera zaharragoa, baina orduko xehetasunak denok ditugu gogoan. Lehen alea kioskoan nola erosi genuen; Jaurlaritzak egin asmo omen zuen egunkari egitasmo haren lau orritxo haiek Durangoko Azokan doan banatuz, nola estali nahi izan zen Egunkaria ren sorreraren albistea; Durangoko azokatik kronika egiteko norekin egon zinen, non bazkaldu zenuen, nola kronika atzeratzen ari zen.
‎Badakigu sinplifikazio handia dela egin berri duguna, larregizkoa seguruenera, gizarte elebidunaren nolakotasuna definitzerakoan horiek baino faktore gehiago ere bai baitira kontuan hartu beharrekoak, beste zenbaiten artean, bat aipatzearren, hizkuntza bakoitzak betetzen dituen funtzioena da beste elementu erabakigarri bat. Nolanahi ere, esan dugun bezala, elebitasunaz hitz egiten dugunean elebitasun mota ezberdinak ditugu gogoan.
2010
‎Ez gara hemen izen propioak azaltzen hasiko: guztiok ditugu gogoan, eta asko zor diogu haien ekarpen saiatuari. Ez dago horretan defizit nabarmenik, hortaz, eta bai aurrerapen ohargarririk.
‎7 Joan Ferres Universitat Pompeu Fabrako irakaslearen koordinaziopean Espainiako hamazazpi autonomia erkidegotako unibertsitatetako ikerketa taldek (zeintzuen baitan gure taldea egon, badagoen) gai hauek analizatzeko proposatutako irizpideak hartu ditugu gogoan. Artikulu honetan aurkezten dugun ikerketaren moduko bat ari gara garatzen ikerketa talde horiek guztiak Espainiako erkidegoetako populazio orokorrari buruz.
‎Honako hauek dira, besteak beste, aztertuak zituen Sakanako idazle zaharrak: ...el Iriarte, Martin Otermin eta Mariano Perkaz (Lakuntzako apaiz izan zirenak), José María Satrustegi arruazuarra eta Fernándo Urkia arbizuarra.Ez dago jakiterik ea bilduma horrek argia ikusiko duen edo ez, zoritxarrez, Joxemigelen heriotzak hainbat eta hainbat proiektu bazterrean utzi ditu eta.Baina guztiaren gainetik Joxemielen berotasuna, adiskidetasuna, samurtasuna eta gogo bizia ekarri nahi ditugu gogora. Haren irriño pikaroak, haren zintzotasun ahaltsua, haren auspo gozoa izanen ditugu beti bidelagun.
‎Erlijioak balioen eremuaren harresiaren gainetik jauzi egin du maiz. Adibide klasiko eta ezagun batzuk ekarriko ditugu gogora:
‎Helburu horri begira, eredu bat erabiliko dugu. Kasu honetan Judith Jarvis Thomson eta berorrek idatzitako artikulu garrantzitsua ekarriko ditugu gogora.
‎zentzu komunaren eta zientziaren ereduak elkarrekin doaz, eskutik helduta. Besteak beste, pentsalari hauexek ekarri nahi ditugu gogora: John Dewey filosofoa(), Thomas Huxley zientzialaria (eta Aldous Huxley idazle ospetsuaren aitona)(), Gustav Bergmann filosofoa(), Percy William Bridgman fisikaria (eta Nobel saria 1946an)(), Willfrid Sellars() eta Willard van Orman Quine filosofoak(), eta, nola ez, behin baino gehiagotan aipatu ditugun Peirce eta Einstein.
2011
‎Han egonda bere hautagaitzari ematen zion babesa bihotzez eskertu zion, txalo artean. «Terrorismoaren biktimak beti izan behar ditugu gogoan, haiek sufritzen jarraitzen dutelako». Hasi den aro berrian «demokraten batasuna» eskatu zuen Rubalcabak, eta gogoratu PSOEk «asko pairatu» behar izan duela batasun hori aldarrikatzeagatik.PPri egindako kritika horretan, zorrotzago mintzatu zen Patxi Lopez lehendakaria, aurretik:
‎Munduko hizkuntza aniztasuna mantentzeko, bestalde, irtenbide bakarra hizkuntza gutxituak ere, ikasi beharreko hizkuntza merkatuan sartzea izango da. eta jakina, eskolan egindakoak ditugu gogoan. hasteko, hizkuntzak (ba) direla, gurea bezalako aberastasuna duen giza eraikuntzak direla, eta beraz, gure kultur ondarea aberasten dutela ozenki adierazi behar litzateke. hizkuntzen ezaugarriak, haien egoera, haiek dakizkienari dagokion aitorpena, eta behar bada, eta aukerak egonez gero, ikasi edo landu nahi duenarentzat laguntza, eta ohorea. gurean, ez hain aspaldi, gertatu diren jokabi...
‎Ondo bidean, giza eskubideaz gaindi, harago jo luke hizkuntz gutxiengoen aldeko politika eraginkorrak. Harago diogunean, gutxiengoen eskubide kolektiboak ditugu gogoan, esku artean dugun auziaren konponbideak eremu horretara baizik ezin gaitzakeelako eraman. Asimilazio politikaren erauntsiak hondoratutako hiztun herri gutxituak biziberritu nahi baditugu, beraz, eskubide indibidualen maila gainditzen duen eskubide kolektiboen printzipioa ezarri litzateke.
‎Azpiestazioetan edo transformazio linea edo zentroetan lan egin behar denean, urrezko bost arauak izan behar ditugu gogoan:
‎Mahastizain txikiek eginiko ardoak aurkezten ditugu. Baina ekimena ez dago Madrilera mugatuta; banatzaile guztiak ditugu gogoan, estatukoak zein nazioartekoak. Izan ere, gure ardoak leku guztietan edaten baitira.
‎Izan ere, horrelako elkarteek antolatutako ekitaldi eta argitaratutako lanetan euskarazko hitzaldi eta artikulu batzuk kaleratu arren, ekoizpen hori oso mugatua izan zen, eta sakabanatua zen heinean nahiko ikusezina. Beraz euskal kultur elkarteak, hau da, euskaraz funtzionatzen zutenak ekarriko ditugu gogora, bereziki orain arte aipatu gabekoak, UEU edo Elhuyar berbarako jada aski aztertuak ditugulako.
‎Asmo hauk denak hartzen ditugu gogoan ELHUYAR en lehen zenbaki hau argitaratzean. (...)
‎Nerabeak nahiz gazteak alde batera utzi, eta pertsona helduak? 18 urtez gorakoak? hartuko ditugu gogoan orain. Adin nagusitasuna aitortzen zaio gure inguruan 18 urte bete dituenari.
‎Gure bizitzan ohiko bihurtu edo bihurtzen ari diren teknologia komunikatibo behinenak hartu ditugu gogoan deskribapenerako (irudia erabiltzen dutenak komunikazio tresna gisa), hori alde batetik; eta, bestetik, euskal herritarrak teknologia horiekin eta beren ekoizpenekin dituen harreman kognitiboak eta pragmatikoak nahiz esparru horretan dauzkan gaitasun komunikatzaileak.
‎Irudi bisualaz ari garenean, egunkariko argazkia, Youtubeko bideoa, telefilma, Gaur Egun albistegia? horiexek ditugu gogoan. Eta horiek guztiak dira mundu errealaren nolabaiteko ordezko eta lekuko.
2012
‎Lotura honek gure bidaiarako beharrezko neurriak adierazten dizkigu http://www.msc.es/sanitarios/ consejos/ vacExt.do. Modu laburrean, ondorengo puntuak izan behar ditugu gogoan:
‎Era berean, sinonimotzat hartu ditugu ikerketa honetan" komunikazio piezak eta ekintzak" eta" pertsuasio piezak eta ekintzak". " Komunikazio edo pertsuasio piezak" aipatzen ditugunean, mota guztietakoak ditugu gogoan: errotuluak, eskuorriak, katalogoak, webguneak, 2.0 kanalak, iragarkiak (telebistakoak, prentsakoak, irratikoak, kalekoak, internetekoak...), bideo korporatiboak eta abar.
‎Egun hauetan zibilen aurka egindako bonbardaketak ditugu gogoan, 36 urteko gerraren 75 urteurrena baita, eta gertatutakoa ez ahazteaz hitz egiten ari gara, adierazi du Bilbaok.
‎–Gogoan ditut oraindik zure literaturako eskolak. Denok ditugu gogoan; garai hartakoak juntatzen garenean beti hitz egiten dugu zure klaseez, gezurretan ari nintzaion, noski, baina ez zitzaidan iruzur handiegia iruditzen, ni eta gelako beste gutxi batzuk benetan markatu baikintuzten Josebaren eskolek?. Jarraitu al duzu??
‎Herri baten ondareaz ari garenean, normalean arkitektura, kultura, hizkuntza, eta abar izan ohi ditugu gogoan. Baina badaude beste ondare mota batzuk, behar besteko garrantzia ematen ez diegunak euskal ondarerako funtsezkoak izan arren.
‎Gerok ere, zerbait jakiteko zaleturik geunden aspaldian? ez ditugu gogo gaiztoz ikusi. Ikusgarria da, eta harrigarria.
‎Gerok ere, zerbait jakiteko zaleturik geunden aspaldian? EZ ditugu gogo gaiztoz ikusi. (ZIN:
‎Gerok ere, zerbait jakiteko zaleturik geunden aspaldian? EZ ditugu gogo gaiztoz ikusi. (ZIN:
‎–Hedapen ahalegin hau edukiz zabaltzen saiatuko gara, herritarrek beren informazioa osatuz joan daitezen. Atal honetan, EHSean nahiz hurbileko diziplinetan adituak ez direnak ditugu gogoan (eta, adibidez, ez ditugu ahaztu nahi irakasle eta kazetariak)?.
2013
‎hcrritik herrira aldatu egiten da eta denporan be gorabeherak dagoz historiako aldi batetik bestera. Ha eta guzti be, ezaugarri batzuk orokorrak dira, guztienak, eta honeexek ezaugarriok ekarriko ditugu gogora. Horrezaz gainera, aratuste egunak eurak banan banan zeintzuk diran eta ospatzeko ohiturak aitatuko ditugu, jatekoak dirala, jazkerak dirala, jokabideak edo kantuak dirala.
‎Egiari Zor Fundaziotik deia egin nahi diegu eragile politiko eta sozial guztiei, oraintxe norabide horretan lanean has daitezen, pertsonen eskubideen urraketak behingoz buka daitezen eta gatazka politikoaren testuinguruan bizia galdu dutenen duintasunaren kontrako eraso gehiagorik egon ez dadin. Horri dagokionez, zenbait gertaera ekarri nahi ditugu gogora: martxoan, bi euskal preso politiko hil ziren espetxe politikaren ondorioz; orain dela egun batzuk, GALen ekintzengatik kondenatua eta gero indultatua izan zen pertsona batek gerra zikina justifikatu, defendatu eta harrotasunez goraipatu zuen telebistako elkarrizketa batean eta, aldi berean, Madriletik berriro ekin diote GALek eraildako pertsonen memoriaren, duintasunaren eta oroitzapenaren aurkako oldarraldiari; berriro itxi da Brouard auzia; ulergaitza bada ere, Iñigo Cabacasen erailketak orain arte izan duen ondorio bakarra beraren heriotza bera da?
‎Saioaren 8 atalean Eginen itxiera, Bartolinen bahiketa faltsua eta Kursk urpekariaren hondoratzea ere ekarriko ditugu gogora; eta baita Full Monty film luzea, Euskalduna Jauregiaren inaugurazioa, Viagraren sorrera, James Bondek Bilbora egindako bisita edota Van Gaal eta Trapattoni entrenatzaileen haserrealdiak ere.
‎Izan ere, Darcyren etxea, edo, hobeto esanda, etxea janzteko eta antolatzeko modua, gizonaren zentzu moralaren metafora bat da, Rosings etxeko altzari «arranditsuak» Lady Catherineren zentzu moralaren metafora diren bezala. Honek estetika eta morala elkarri lotzen dituen pentsaera bat islatzen du, eta hori hobeto ulertzeko XVIII. mendeko filosofo platonista ingelesak ekarri behar ditugu gogora, eta, batez ere, haien ondorengo bat, Anthony Ashley Cooper, Shaftesburyko jauna. Gaur egun oso ezaguna ez bada ere, Shaftesburyk itzelezko eragina izan zuen XVIII. mendean, bai Britainia Handian eta bai gainerako Europan ere.
‎Helduentzako produktuak izan ditugu gogoan orain arte; izan ere, inork gutxik jartzen baitu zalantzan haur euskaldunek euskarara bikoiztuta ikusi behar dituztela Shin Chan, Dragoi Bola, Kiteretsu, Doraemon eta abar. Haurrei euskaraz eginez erakusten diegu hitz egiten; gero, eskolan, idazten eta irakurtzen ikasten dute; eta hamabi hamalau urterekin «kaixo eta agur» esanda amaitzen dituzte euskararekikoak.
2014
‎Sinesten dut? Ez Jainkoa baitan, bainan gure garapenean, gure erosahalan, (croissance, pouvoir d’achat); horiek baizik ez ditugu gogoan, miliun bat jende malariak hiltzen duelarik urte oroz, eta zenbat dotzena mila haur, zipuko ura baizik ez dutelakotz edateko.
‎Jauna, jan aurretik janaririk gabe daudenak ekartzen ditugu gogora.
2015
‎Obra guztiak ezberdinak dira, eta horrek bihurtzen du berezi kontrolatzen duen kontzertu eta obra bakoitza. " Langileok antzezlan asko ditugu gogoan, baina, behin, artistak greko jantzi ziren, ezpata, ezkutu eta guzti. Guretzat bitxia izan zen, eta horrelakoak ez ditugu ahazten".
‎Sorterriko palmondoak ditugu gogoan.
‎Bigarrenik, Hipermedia narratiboak eta narrazio sareak atalean (ikus 5.3 atala), transmedia dokumentaletan diskurtso narratiboak eraiki ohi direla kontuan hartuz, hipermedia narratiboen ezaugarriak ekarriko ditugu gogora, betiere transmedia dokumentalen nolakotasuna aztertzeko baliagarri zaizkigun neurrian.
‎espetxean, ihes eginda edo epaiketaren zain daudenak, torturatuak... Horiek beti eduki behar ditugu gogoan. Beraz, ezin esan bide onetik doanik.Hala ere, alde bakarreko bide horretan sakondu beharra daukagu, besteek zer egingo duten zain egon gabe.Bidean, tresna guztiak erabili ditugu:
2016
‎Gaur egun, ordea, ikuspegi hori ez da hain egokia hainbat udalerritako errealitatea aztertzerakoan. Gehienbat, Hendaia eta inguruko herriak ditugu gogoan. Lapurdiko udalerri horietan, Gipuzkoatik joandako herritarrek kopuru handia osatzen dute (adibidez, %30 %40 inguru izan omen daitezke Hegoaldetik etorrita Hendaian bizi diren herritarrak), eta euskara zein frantsesa ez ezik, gaztelania ere hizkuntza ezagutua eta erabilia da udalerri horietan.
‎Aurrera begirako erronkak – Mikel Zalbide daketa (ma), (euskara erdaren) konpartimentazio soziofuntzionala (ksf) eta (herritarren) eguneroko jardun arrunta325 (eja). Azken horretan" herri giro zabala" aipatzen dugunean, honelakoak ditugu gogoan: asteroko feria azoka, elizkizunak326, herriko jaiak, erromeriak eta ibilaldiak, jendaurreko kirol saioak327, herritarrentzat antolaturiko hitzaldi eta ikastaroak.
‎Aurrera begirako erronkak – Mikel Zalbide tzeptual eta zenbait iker metodo garantia onez bideratzeko lagungarri operatiboak diseinatzen laguntzea. Batez ere bi puntu hauek ditugu gogoan: a) bizi giro hurbileko476 erabilera nola hobeto neurtu, bai inkesta bidez, bai aurrez aurreko belarri entzunketaz, edota beste nolabaiteko bidez; b) lan esparruko erabilera nola ongi neurtu, bertako harremansare, bezero zerbitzari eta lankide lankide harreman sareak berariaz analizatuz.
‎Bukatzeko, Peter giza tximinoaren azken hitzak ekarriko ditugu gogora, oso aproposak direlakoan, eta oso zailak imitatzen:
‎Piarres Larzabalen antzerkigintza aztertzen hasteko bi adar nagusi izan behar ditugu gogoan: lehenik, antzerkiak, testu bezala, gai desberdinak, helburu desberdinekin idatziak izan diren testuak, eta, bigarrenik, antzerki horien inguruan bizi zen jende eta mugimendua.
2017
‎Euskara erabiltzea esaten dugunean bi modu ditugu gogoan: batetik, hitz eginez, eta bestetik, hitz egiteko gaitasunik ez duenak dakiena berari euskaraz egitera gonbidatuta.
‎Joxe Agirrek egindako puntukako saio asko gorde dira. Pare bat adibide ekarriko ditugu gogora. Lehen bertsoaldia 1981eko Bertsolari Egunekoa da.
‎Aski esanguratsua da metafora, ez da? Etxebestetarrak ditugu gogoan: auzokoen iseken beldur, udako oporrak etxean igaroko dituztela nola edo hala ezkutatu behar duen familia, hain zuzen.
‎Horren ondorioz, nahiz eta inoiz immigranteen nazio gisa ikusten dugun geure burua, Europatik etorritako etorkin zuriak hartu ohi ditugu gogoan halakoetan: XVII. mendean hasi zen fenomeno hura, baina XIX.aren amaieran eta XX.aren hasieran izan zuen eraginik handiena.
‎Eta arima sozialik ez duelakoan, atzo abstenitzea erabaki zuen Iosu Alvarezek. Bere hitzak eta Abotsanitzeko Igor Enparanenak ekartzen ditugu gogora
‎Preso politikoekiko Elkartasun Eguna burutuko da apirilaren 29an Etxarri Aranatzen. Jon Gurutz, Asier, Luis, Unai, Juan Ramon, Hodei eta Oihan etxarriarrak izanen ditugu gogoan bereziki, aurten baita ere, nola ez, Adur, Oihan eta Jokin altsasuarrak. Denak Kalean nahi eta behar ditugu, lehen bait lehen.
‎Bildots horik ditugu gogoan, gure arditegietan hazten ditugunak neguan eta udaberri arte, liburuaren bete bailiteke arkumen aipatzen, sortzetik hiltzeraino... Sortzeaz erran beharrez, hauxe ginioke:
‎Joanden astean aipatua nuen ekitaldia, erreserbaketen gatik. Kantari bikote mitikoa osatu zuten Peio Ospitalek eta Pantxoak, eta mende erdi batez zeharkatu dituzte Euskal Herriko xoko gehienak baita ere bertze leku frango, hainbat melodia ez ote ditugu gogoan. Azken urte hautan, beren atxikimenduak sofriturik gabe, bihurriko bat eman nahi izan dute beren ibilbidean.
2018
‎Frankismoak orbain sakona utzi die Larragako bizilagunei, eta emakumeen istorio anitz isilpean gorde dituzte urtez urte. " Maravillas gogoratuko dugu, baina, harekin batera, herriko emakume guztiak izan nahi ditugu gogoan, Maravillasena ez zelako kasu bakarra izan".
‎Helmuga aldiz, datuek azaltzen (edo erakusten) digutenaz gogoeta egitea litzateke. Datu horien azpian egon daitezkeen errealitateak eta egoerak hartu ditugu gogoetarako lehengai gisa, ikerkuntza feministan ezagunak eta jakinak diren zenbait genero dinamikak, harremanak zein arauak, hizkuntzaren eremuan (gure kasuan euskararen eremuan bereziki) zein itxura hartzen ari diren edo irudikatzeko.
‎Bereziki, hiru harreman mota, hiru jokaera mota eta haiei lotutako zereginak hartu behar ditugu gogoan: 1) Hizkuntza arau berria abiaraziko duten jokaera urratzaileek zentraltasuna eskuratzea, taldeak emandako zilegitasuna dela medio, 2) hizkuntza arau berriarekiko jokaera eragozleen neutralizazioa lortzea, balio demokratikoen aplikazioren bidez, eta hizkuntza arau zaharraren aplikazioa onartuz, eta 3) hizkuntza arau berriarekiko jokaera egokitzaileen areagotzea, taldeak jokaera urratzaileari onartutako zentraltasuna dela medio.
‎Gure mezua desitxuratzen edota izkutatzen tematzen diren ahotsen aurrean, pasa den larunbatean hamar milaka pertsonen aurrean plazaratu genituen hitzak ekarri nahi ditugu gogora: Lehen unetik goizalde hartako gertaerak sentitu ditugu eta inoiz ez gertatu behar zirela esan izan dugu.
‎Gerora ezagun ditugun euskarari eta euskalduntasunari buruzko kantuen artean, bi ekarri gura ditugu gogora. Baga:
‎Orduko perspektiba urriagatik pentsatu bide zen eredu horrek arazorik gabe balio zezakeela komunikazio efizientea bermatzeko euskaraz, bai zeregin guzietan eta baita hizkuntza garatuenen mailan ere. ...imarratzen ziren gaztelaniarekiko desberdintasunak (frantsesarekikoek ez bide zuten hainbertzeko kezka pizten), baina diferentzia horiek euskal hizkuntzaren ezaugarri bereizgarritzat harturik eta sustatu beharrekotzat, ez zen sumatzen ezinegon handirik ea jokabide horrek ekar zezakeen eragozpenik euskal prosaren garapenean, salbu iritzi bakan baina ongi funtsatu batzuetan (Mitxelena eta Villasante ditugu gogoan; ikus Maia, 2014: 141).
‎Artikulu honetan euskal ikasketen esparruan bizi izandako zentsura instituzionalaren eta itzulpenaren arteko lotura ideologikoak agerrarazteko ikerketagaien eskema bat proposatu dugu, eremuen teoriari eta zentsuraren ikerketaren inguruko teoria garaikideei jarraikiz. Testu idatziari lotutako adibideak eman ditugu, baina, gure ustez, eskema hau aplikagarri zaie, halaber, euskal kulturako bestelako produktuei (antzerkia, irratia, ikuskizunak ditugu gogoan).
2019
‎Eragile sozialon aurtengo balantzea ikusgarria da. Guztiok ditugu gogoan pentsionistek bideraturiko mobilizazioak, mugimendu feministak plazaraturikoak, langileen borroka eta greba aldi gogorrak, klimaren aldeko ekimenak, gazte mugimenduaren protesta ikusgarriak, preso politikoen aldeko dinamika iraunkorra, elkartasun internazionalista edota euskararen aldeko hainbat dinamikaren arrakasta uka ezina. Eta horrekin batera, hor daude ere maila lokaleko proiektu suntsitzaileen aurka bideraturiko ehunka ekimen txiki.
‎Etxean eta familian, auzoan eta kalean, giza arteko jardunean eta herri bizitza zabalean nagusi izan behar du euskarak, zaharren eta gazteen artean nagusi, eguneroko mintzajardunari dagozkionetan. Gurea bezain ahuldurik dauden hiztunelkarteen kasuan jardunesparru multzo hori segurtatzea da gainerako saioen euskarri nagusia. mintzatu izan direnak eta, oro har, beste aditu askoren bide erakusle gertatu direnak. kanpokoen azalpenetan Joshua a. Fishman-en hitzak izango ditugu gogoan, eta etxekoetan Seber altube hartuko dugu aipagai.
‎noski. Gauzak gaizki doazenean ekartzen ditugu gogora batzuetan horrelakoak. Orain dela urte batzuk egin genuen ikerketa zuzendaritza postuetan zeuden emakumeekin, eta ondoriotako bat zen emakumeak goi karguetara iristen zirela enpresa edo erakundea oso egoera larrian zegoenean.
‎«autokritikarik» ez egitea leporatu die, espetxeen kudeaketaren eskumena eskatzea 1979an estatutuaren kontra agertu ziren arren eta ez ezkutatzea zein den haien «lehentasuna». «Guk, ezker abertzaleak ez bezala, preso guztiak ditugu gogoan gure proposamenak egiten ditugunean», esan du Zorrillak. Berretsi du «beti» eskatu dutela espetxeen eskuduntza, eta erantsi du gai honetan ez direla «hutsetik» abiatzen, Jaurlaritzak bere esku dituen gaietan, presoen osasun arloan, esaterako?
2020
‎Guztiok izan dugu hausnarketa sakonik, gehiegizko kontsumoaz, benetako lehentasunez edota txarrago daudenen egoeraz. Presoak ere izan ditugu gogoan. Inoiz baino gertuago sentitu ditugu.
‎Kontsumo eredua galdekatzera eraman gaitu koronabirusaren krisiak eta bai, gure independentismoa bestelako jendarte baten alde eta klima larrialdiaren aurka dago argiki. Egunero ditugu gogoan herriaren alde borrokatu ziren gure arbasoak, baina aldi berean, biharko belaunaldiarentzat gabiltza.
‎Proposamen horren atzean bozei eragiteko asmorik ez dagoela adierazi du ministroak: " Hurrengo belaunaldiak izan ditugu gogoan, ez hurrengo hauteskundeak".
2021
‎23.2.2.5d Aditz psikologiko kausatiboak. Aditz intrantsitiboen artean ikusi ditugu gogo egoeraren aldaketa adierazten duten aditz psikologikoak, inkoatibo baliokoak (§ 23.2.2.2g). Trantsitiboak dira du laguntzailea harturik balio kausatiboa dutenak:
‎Ez gara, ordea, Leitzari botatako loreak gogoratzen ariko. Geldialdi honetan Manuelek jarritako bertso batzuk ekarriko ditugu gogora, auzoko mutilzahar edarizale bati jarritakoak.
‎Eta Monzonen bizitza ospatzeko unean haren bizi osoa gidatu zuten balioak izan nahi ditugu gogoan, balio hauen gaurkotasuna agerian jarriaz:
‎Batere zerikusirik ez, hortaz, beste herrialde batzuetan aspaldi ez dela izandako bake eta normalizazio prozesuekin! Hemen, kontua ez da Estatuak ez duela parte hartu nahi izan, baizik eta prozesua zartarazi nahi izan duela, eta denok ditugu gogoan kasu horiek.
‎Ez ditugu gogoan hartuko Mungiatik, Txorierritik, Mahatserritik, Bizkaia barrutik hara meategietara idi parea eta gurdia hartuta joan ziren aldeano proletarioak. Historiara pasatu diren beste topiko batzuk hondatzea litzateke, zera, meategietan denak kanpotarrak zirela eta halako mito gezurrak hankaz gora jartzea.
‎Ikuspegi hau eskaintzen duen proposamenik ez da oraindik sortu. Eta hau esatean, batetik, Ikastolen Konfederazioa, Kristau Eskola eta Sortzen Ikasbatuaz taldekoek eta, bestetik, EHIGE, Sarean, BIHE taldekoek kaleratutako txostenak ditugu gogoan, eta horietan hainbat puntu baliotsu aurkitzen diren arren, ez bide dira bere osotasunean onartzekoak, talde bakoitzak bere ikuspegia dakarrelako[.]. Euskal curriculumari buruzko diskurtsorik euskaldunena eta onargarriena, inolako zalantzarik gabe, Ikastolen Konfederazioak egindakoa da.
2022
‎Erakutsiz euskaldungoa eta euskaltasuna elgarri josiak direla, tinki tinki josiak daudela eta hola segitu behar bistan da, biek bat egin behar dutela, geroari buruz hori arrunt beharrezkoa dagoela, ez dela hortan haratik ez hunatik. Bai, holako deiak ez ditugu gogotik galdu behar, gainean gero eta gehiago, guretu eta Euskaraldiak hain xuxen laguntzen gaitu bide hortarik ibiltzen. Euskaraldia hor dugularik bistan da bainan ondotik ere, egunez egun, geroari buruz hortan baita giltza bat zinez goresgarria.
‎Forma latindarra da hau ere; Augustus enperadoreari eskainia, hain zuzen, egutegi erromatarraren seigarren hilabetea (Sextilis). Beste bi ekarriko ditugu gogora: agorril" hil edo ilargi agorra", Caro Barojaren esanetan; eta daguenil, Azkuek" uda bukaerako hila" bezala interpretatu zuena, eta Aranak dagonil neologismo bihurtu zuena.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia