2008
|
|
• Zer
|
dugu
gogoan erreferentzia corpus terminoa erabiltzen dugunean?
|
2011
|
|
Beraz, gehiengo zabal batek euskaraz egiten den musika ezagutzen duela dio. Jakin genukeena euskal musikaz ari direnean zer
|
duten
gogoan gazteek, baina hori ez dago hemendik ondorioztatzerik.
|
|
Munduko hizkuntza aniztasuna mantentzeko, bestalde, irtenbide bakarra hizkuntza gutxituak ere, ikasi beharreko hizkuntza merkatuan sartzea izango da. eta jakina, eskolan egindakoak
|
ditugu
gogoan. hasteko, hizkuntzak (ba) direla, gurea bezalako aberastasuna duen giza eraikuntzak direla, eta beraz, gure kultur ondarea aberasten dutela ozenki adierazi behar litzateke. hizkuntzen ezaugarriak, haien egoera, haiek dakizkienari dagokion aitorpena, eta behar bada, eta aukerak egonez gero, ikasi edo landu nahi duenarentzat laguntza, eta ohorea. gurean, ez hain aspaldi, gertatu diren jokabi...
|
2012
|
|
Era berean, sinonimotzat hartu ditugu ikerketa honetan" komunikazio piezak eta ekintzak" eta" pertsuasio piezak eta ekintzak". " Komunikazio edo pertsuasio piezak" aipatzen ditugunean, mota guztietakoak
|
ditugu
gogoan: errotuluak, eskuorriak, katalogoak, webguneak, 2.0 kanalak, iragarkiak (telebistakoak, prentsakoak, irratikoak, kalekoak, internetekoak...), bideo korporatiboak eta abar.
|
|
Bertako bizi-moldean eragiten duten faktore batzuk indargarri izan daitezkeen bezala, beste hainbatek arnasgune horietako hizkuntza bizitasuna ahultzea edota galbidean jartzea ekar dezakete. " Hizkuntza bizitasuna" diogunean honako hau
|
dugu
gogoan: espazio fisiko jakin batean bizirik dagoela hizkuntza, eguneroko adieraz behar nagusietan; batez ere, ahozko jardueran, espazio fisiko horretako hiztunen artean.
|
2013
|
|
Berriro diogu: ez da erru kontua, arazo eta muga estruktural ugarik eragiten baitu honetan (euskara gaitasun erlatiboa eta harreman sareak batez ere), eta bestelako faktore ugarik (euskararen prestigioa, euskarari atxikitako balioak, euskarazko produktuen kalitate eta gogobetetze maila, norberaren euskarazko adierazkortasuna...); baina horiekin batera uste
|
dut
gogoak determinatzen duela neurri erabakigarrian euskararekiko atxikimendua.
|
2014
|
|
idazlanak euskara batuan egitea, EGA prestatzea... baina informaltasunaren eremua ez da batere lantzen. Irakasleen aldetik ere gehienek ez
|
dute
gogo berezirik ikusi berau lantzeko (agian beraiei ere arrotz zaielako).
|
|
Sentimendu honek, beraz, BEko JKarekiko kidetza indartzen du: gazteak elkarrekiko identifikatuak sentitzen dira, besteak beste, ezaugarri hau konpartitzen dutelako, eta elkarrentzat garrantzitsu bilakatzen dira, haien identitatearen osagaitzat
|
duten
gogoetarako joera elkarrekin garatzen dutelako, eta garatzen segi nahi dutelako, aberasgarri zaielakoan.
|
2016
|
|
Gaur egun, ordea, ikuspegi hori ez da hain egokia hainbat udalerritako errealitatea aztertzerakoan. Gehienbat, Hendaia eta inguruko herriak
|
ditugu
gogoan. Lapurdiko udalerri horietan, Gipuzkoatik joandako herritarrek kopuru handia osatzen dute (adibidez, %30 %40 inguru izan omen daitezke Hegoaldetik etorrita Hendaian bizi diren herritarrak), eta euskara zein frantsesa ez ezik, gaztelania ere hizkuntza ezagutua eta erabilia da udalerri horietan.
|
|
Aurrera begirako erronkak – Mikel Zalbide daketa (ma), (euskara erdaren) konpartimentazio soziofuntzionala (ksf) eta (herritarren) eguneroko jardun arrunta325 (eja). Azken horretan" herri giro zabala" aipatzen dugunean, honelakoak
|
ditugu
gogoan: asteroko feria azoka, elizkizunak326, herriko jaiak, erromeriak eta ibilaldiak, jendaurreko kirol saioak327, herritarrentzat antolaturiko hitzaldi eta ikastaroak.
|
|
Aurrera begirako erronkak – Mikel Zalbide tzeptual eta zenbait iker metodo garantia onez bideratzeko lagungarri operatiboak diseinatzen laguntzea. Batez ere bi puntu hauek
|
ditugu
gogoan: a) bizi giro hurbileko476 erabilera nola hobeto neurtu, bai inkesta bidez, bai aurrez aurreko belarri entzunketaz, edota beste nolabaiteko bidez; b) lan esparruko erabilera nola ongi neurtu, bertako harremansare, bezero zerbitzari eta lankide lankide harreman sareak berariaz analizatuz.
|
2018
|
|
Bereziki, hiru harreman mota, hiru jokaera mota eta haiei lotutako zereginak hartu behar
|
ditugu
gogoan: 1) Hizkuntza arau berria abiaraziko duten jokaera urratzaileek zentraltasuna eskuratzea, taldeak emandako zilegitasuna dela medio, 2) hizkuntza arau berriarekiko jokaera eragozleen neutralizazioa lortzea, balio demokratikoen aplikazioren bidez, eta hizkuntza arau zaharraren aplikazioa onartuz, eta 3) hizkuntza arau berriarekiko jokaera egokitzaileen areagotzea, taldeak jokaera urratzaileari onartutako zentraltasuna dela medio.
|
|
Eskolak euskaraz jasotako gazteek aldiz, zuka hitz egin izan dute beti eskolan. Hau horrela, emakume zaharrenek zigorrak
|
dituzte
gogoan, euskaraz aritzeagatik eskolako andereinoek jartzen zizkieten zigorrak:
|
2019
|
|
32 alemanezko Sprachverschiebung, ingelesezko language shift edota gaztelaniazko desplazamiento lingü� stico
|
dugu
gogoan, luze zabaleko mintzaldaketa z dihardugunean. Bertako perspektibatik ikus adibidez zalbide 2001, 2002 eta 2016.
|
|
4 estandarrek osasun sistema osoa
|
dute
gogoan, izan, zerbitzu publiko zein pribatuak, neurriz txikiak edo handiak. egitura aldetik aniztunak izan daitezkeen osasun erakunde guztiei bideratuta daude.
|