Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 166

2000
‎Deskodifikazioa bat batekoa dela kontuan hartzen badugu, entzuleari ahalegintxo bat eskatuko genioke, entzuleak beti emango ez digun mesedea, alegia. Beste erremediorik ez badago, ondorengoa eduki behar dugu gogoan: –zenbat eta hitz gutxiago, hobeto?.
‎Hiritar euskaldun anitzek ukan dute hamarkada hauetan irratiaren informazio izaeraren esperientzia zuzena; gainera, esperientzia hori, zenbaitetan, transmititzen den gertakari informatiboarekin bat egiteraino iritsi da. Kasu horietan, une informatiboa gure barne muineraino sartzen da, aldez edo moldez hedabidearen bitartekotza teknikoa bigarren planoan zeharo ostendurik geratuz (gutako askok dugu gogoan Tejero koronel espainiarraren estatu kolpe ahaleginaren irrati emanaldia, zuzenean egin zena).
‎Batzuetan denok izaten dugu gogoa
2001
‎Arestianesan dugun bezala, proiektu hau heziketa proiektua da. Jokin Azkue-k, HABErenZuzendari Nagusiak, Miramar Jauregian 1998ko uztailean BerrikuntzaKurrikularrari buruzko Jardunaldietan esandakoa ekarriko dugu gogora:
‎Ezta ere filosofian adimenez egindako azterketetatik. Filosofiaren eremura atera aurretik jasotzen dugu gogoan bertan, nahitaez, gogo bistan dagoena. Hau da, arestian esan dugun bezala, ‘pentsatzen ari naiz’ en kontzientzia filosofikora iritsi baino lehen, ‘ari naiz' edo ‘dihardut’ en oinarrizko kontzientzia gizatiarra nabari dugula beti gugan.
‎Gure tesia zeharo bestaldekoa da. Guk esan dugu gogoa dela adimenaren eta bere emaitzen jaun eta epaile. Horien tesiak, aldiz, adimenezko zientziaren inperio osoa aldarrikatzen du.
‎Zientzia, filosofia, jakituria guztiak, gizakiaren izaeran biltzen dira. Beraz, gizakia aipatuz ona, ederra, egia aipatzen dugula eduki behar dugu gogoan, kosmos osoko ezer uzteke. Maitakizunak gizakiak gizaki denez ekintza sail eta modu guztietan burutu ditzakeen egiteak dira.
2002
‎zioen, eta «bi kate; biak ebakibeharrezkoak; bat gorputzaren bizitzeko, bestea gogoaren askatzeko» eran hastenzen. Seguruenik, denok izango dugu gogoan abesti hura. Zilegi bekit maisu horienberba horiekin segitzea, une batez.
‎Jakina, izena duena bada, esan ohi dugu euskaldunok, baina izena duen horrek existentzia objektibagarria eta funtzionala edo fikziozkoa izan ditzake. Mahaia esaten dugunean, objektu erreala ordezkatu ohi dugu, normalean, lau hankaren gainean horizontala den gainazala erakusten duen altzaria?; etorri diogunean, gizakiak egin dezakeen funtzioa dugu gogoan, leku batetik besterainoko desplazamendua bat ohi dena?; bihar esatean, oraindino jaiotzeke dagoena daukagu gogoan, denboraren neurketa kronologikoan, oraindik ikuskizun dena, existentziarik ez duena, ikusgaia ez duena; baina hor dago, nola gure buruan hala besteenetan?.
‎Gaur egun, pertsuasioaz berba egiten dugunean, hauxe dugu gogoan: publikoaren konportamoldea aldarazteko egiten den komunikazio publikoaren erabilpen partikularra; berbek legez, irudiak eta musikak ere badute beren lekua baliabide pertsuasiboen parnasoan.
‎Zinema, telebista, irratia? komunikazio sistema horiek guztiek produzitzen duten komunikazio globalizatua eta mundializatu hori dugu gogoan, hartzailea kontsumitzaile bilakatzen duena.
‎Hainbat egunetan jarraian zirku jokoak arretaz ikusten ari zirenek, euren sentimenak hartan ipintzeari utzi diotenean, hala ere, ikusi ohi dugu gogoaren bideak zabalik uzten dituztela, gauzen simulakro berdinak etor daitezen; honela, egun askotan zehar, irudi haiexek begietaratzen dira eta, itzarrik ere, iruditzen zaie dantzarien lohadar bigunak mugitzen ikusten dituztela eta zitararen kantu gardena eta kordelen hotsa entzuten eta ekitaldi bera eta eszenako apaindura ezberdinak distiratzen direla. Halakoxe eragina daukate zaletasunak eta gozamenak eta bakoitza zertan aritu ohi izanak, gizakietan ez ezik, animalia guztietan.
‎Baina, guztiaren gainetik, euskararen egoera izan behar dugu gogoan, estandarizazioa/
2003
‎Gure solasaldiaren aurreneko pasarte batean paisaia izan dugu hizketa gai. Orain, berriz, iragana dugu gogoan. Anartean, paisaia hitzak eta Pasaia herriak errimatzen dutela gogoratu diogu Koldori.
‎Victor Hugo idazlea ekarri dugu gogora segidan, idazle frantziar erromantiko handiak Euskal Herrian aurkitu zuen mundua agertu baitigu Koldok «Idi orgaren karranka» (Euskal Herrian gaindi, 1843) liburuan (Elkar). Hugoren idazlanen nolabaiteko bertsio osatua da Izagirrerena.
‎ekimena gizarte osoari irekia izatean datza. I. Ekarpen Foroa burutzeko bidean Lizarra Garaziko Akordioa izan dugu gogoan. Orduan jaso genuen kritika nagusia akordioaren funtsezkoena alderdi politikoen esku utzi izana izan zen.
‎Horrenbestez, betaurrekoak aukeratzean moda edo irizpide estetiko hutsaren ordez, erabilera izan dugu gogoan.
‎Lau hamarkadako ekinean, euskalduna jendalde menderaezina dela ikusteak plazer ematen du, eta anitzek ohore horren ekarle izan nahi dute. Eta ez dugu gogo izpirik aura horren ezaba  tzeko. Gainera, saihetsetarik behatzen gaituzten kazetariek preseski ibilera berezi hori dute gugan bilatzen, beren erreportajeak osatzeko unean:
2004
‎Bigarrena ez da ez horretara heltzen; arrain txikiaren ezin biziaz kontzientzia badu, baina ezin du halere handiarekiko sumatzen zaion halako miresmen liluragarria erabat ezkutatu. Jon Sudupe dugu gogoan, auzigai hauetan aspalditik eta gogotik ahalegintzen den saiolaria. Hara, bada, zer dioen:
‎Estatu eremu horietarik hona etorri denak Estatu horiekin dituen harremanen izaera hil edo biziko auzia dela gure herriaren biziraupenerako. Batetik, hain zuzen, bi Estatu horien izaera nazionala totalitarioa eta zurrupatzailea dela hartu behar dugu gogoan. Bestetik, Estatu horietatik gurera etorri eta gurean bere familiaren segizioa finkaturik utzi duenak, zer eratako harremanak dauzka bere jatorriko Estatu molde horren kultura politikoarekin eta hemengo nazio auziarekin?
‎Lan gaitza jarri digu Garziak, zeren eta testu idatzietan jasota dagoen euskararen eredu horrek ez baitu bizitzaren taupadarik, nahiz eta inoiz ahozko esapide eta mintzamolde bizi biziak izan. Hizkuntzaren fenomenoa soziala dela diogunean, bizitzaren gizarte magma bera dugu gogoan, bizi dinamikaren elkarrekintza bera, ez testuetan jasoak eta bilduak izan ditzakegun egitura jatorrak. Hizkuntza, horretara, zeharo konformagaitza da, ez dago gure nahierara.
‎Hizkuntza hautuaren gaineko iritzi usteetan, beraz, ekintza komunikatiboa ahalbideratzen duen ingurunearen kontrola dugu gogoan hartzeko datua, balizko giza askatasun abstraktuen falazia albora utzita: –Hizkuntza hautatu ahal badut hizkuntzaren erabileraren ingurua kontrola dezakedala esan nahi du horrek.
2005
‎Aste honetako atala bukatzeko, joan den larunbateko ekitaldia ekarriko dugu gogora: Nazioarteko Emakume Baserritarraren Eguna.
‎Gaur egun, atzerrian biak lotzeko ahaleginak egiten ari dira... Hemen aldiz, idatzizkoa besterik ez dugu gogoan, ahozkoa baztertuta utzita bezala.
‎Norberaren ikuspuntua norberarena bada ere, berau besteekiko elkarreraginean osatutakoa da eta, aurrerantzean ere, modu berdinean garatuko da baita ere. Gizakiaren" indibidualitateaz" ari garenean, hirugarrenik, pertsona ororen izate erlatiboa dugu gogoan.
2006
‎Europatik gure baliabide natural guztiak lapurtu dizkigute. Eta Europaz hitz egiten hasten bagara zor historiko bat ekarri behar dugu gogora. Dena lapurtu digute.
‎Berriro ekarriko dugu gogora Weber-en ustez bi direla gizarte modernoetako arrazionalizazio prozesuen ondorioak:
2007
‎Hurrengo minutuetan gogoeta bat egitea proposatzen dizuegu, ziur baikaude duela. Lehen lehenik, produktuak nola ekoizten diren izan behar dugu gogoan; eta horretarako, produktuak ekoizterakoan, pertsonak eta ingurunea kontuan hartu al dituzten galdetu behar diogu geure buruari. Horixe da aintzakotzat hartu beharreko lehen gogoeta.
‎Guztira 155 informazio profesional hil dira, besteak beste, itzultzaileak, txoferrak, teknikariak eta segurtasun agenteak, Kazetarien Nazioarteko Federazioaren arabera (FIP), eta milioi erdi profesional baino gehiago biltzen ditu. 1994 urtera jo behar dugu gogora ekartzeko urte hartan 103 kazetari hil zirela, ia erdia Ruandako genozidioan, hogei bat Aljerian gerra zibilaren biktima gisa eta hamar bat Jugoslavia ohian. Adierazpen askatasunaren defendatzaileentzat, 94 urtea makabro eta odoltsuena dela gogoratu beharrean, 2006 urtea ‘annus horribilis’ gisa ager daiteke prentsarentzat.
‎Gure Ametsako Jesus Jauregiren hitzetan, " Rafael Garitano ekarri nahi izan dugu gogora ekitaldiokin. Santa Marinako parrokoa izan zen XVIII. mendean eta patataren landaketan eta ikerketan aitzindarietako bat izan zen.
‎CIAren zuzendaritzapean Iranen Mossadegh lehen ministro nazionalista agintetik kendu eta Phalevi xah aren autokrazia mendebalzalea gotortu zuena. Denok dugu gogoan eredu haren akabera zein izan zen 25 urte beranduago, baina 1950eko hamarkadatik aurrera Estatu Batuetako Estatu idazkaritzak petroliodun herrialde arabiarretarako gogotik hobetsiko zuen hautua izango zen autokrata tradizionalistena, sobietar bloketik hurbilegi ikusten ziren joera nazionalista, baazista, nasserista eta abarren aldean. John Foster eta Allan Welsh Dulles anaia ahalguztidunak goizegi hil ziren beren estrategiaren azken emaitzak ikusi gabe.
2008
‎• Zer dugu gogoan erreferentzia corpus terminoa erabiltzen dugunean?
‎Hedabideek lau haizetara zabalduko dute zure izena. Baina, ororen gainetik, gertu izan zaitugunok lagun, aholkulari eta osaba izango dugu gogoan beti. Zenbat on jaso dugun zugandik, zenbat oroitzapen utzi diguzun.
‎Ekitaldian Mixel Xalbador Urepeleko bertsolariak eta Jean Louis Laka baigorriarrak abestu zuten. Gure kondaira beti atxiki behar dugu gogoan, aipatu zuen Xalbador bertsolari zenaren semeak, Mixelek, bertsoetako batean. Ondoren, Peio Zabalza kantariak Mikel Laboaren Txoriak txorieta Benito Lertxundiren Orreaga kantatu zituen.
‎Gure jaioteguna gurekin etorriko da bizitza osoan zehar bai eta gure seme alaben jaiotegunak ere. Apika, ez dugu gogoan izango noiz hasi ginen eskolara joaten, baina ziurrenik gogoan izango dugu beti noiz hasi ginen lanean edota zein egunetan lo egin genuen lehendabiziko aldiz hain garesti erositako etxean. Gogoan gordetzen dugu gure ezkon egunaren data, edota izatezko bikote bilakatu gineneko eguna, edota elkarrekin bizitzen jarri gineneko eguna, edota... zorionez hainbeste dira gaur egungo familia ereduak!?
‎Ez baitiogu egin gehiago, ahala duguna baino, Egitea dugu gogo
2009
‎Gugatik balitz, bi urtean behin aterako genuke disko bat. Ez dugu gogorik halere, topean ibiltzeko. Ezkonduta gaude denak, eta rock izarraren kontua atzean utzia dugu.
‎Euskalduna beti izan da ardo trago batzuk edan, eta tabernatik tabernarako bidea kantuan egitekoa. Galtzen doa hori, eta guk ez dugu gogorik hori gal dadin. Gure ekarpentxoa egingo dugu, horregatik, jendeak gure kantak kanta ditzan.
‎Inoiz baino gehiago dugu egiteko, gizarte aurreratuetan, eta inoiz baino denbora gutxiago, dena egiteko. Hainbeste zeregin eta eskaintzatan paratu behar dugu gogoa non zertaz ari garen ohartzeko beta falta baitzaigu. " Ezta hiltzeko ere ez duzue izanen tarterik" esan dit inoiz amak, presaturik ikusi nauenean.
‎Ipuina diogunean, herri ipuina, tradizioko ipuina dugu gogoan. Zer da herri ipuina?
‎Herri honetan ETAren atentatu bat jasan duten edo mehatxatuta bizi diren lagun guztiekin bat eginez, aurrera jarraituko dugu gogo horrekin, etorkizuna gure eskuetan baitugu.
‎Leticiak eta Alexek gogoan izango dute beti esperientzia hori eta espero dugu gogoan izango dutela eitb.com ere euren hurrengo bidaian, Kubara joaten direnean. Hori bai, kamisetarik gabe joan dute, amak hartu omen dio Leticiari eta!
‎Heidegger baino hobeto, hemen Saint Exupéry ekarriko dugu gogora, azeria eta Printze Txikiaren elkarrizketako atal ezaguna, 21.a, testuinguru honetan izateak izan dezakeen adierari buruz, eta gure pentsaera tekniko intelektualizatu kamustuan ezpentsatu egiten dugunaz. Nirekin jolastu gura baduzu, dio azeriak Printze Txikiari?, eskurakoitu egin behar nauzu.
‎Aurten beste batzuetan ere etorri naiz. Txikitatik dut afizioa, aitarengandik jasotakoa da eta hemen jarraitzen dugu gogo berdinarekin. Afizioa ez dakit beheraka doan baina gazte batzuk hemen jarraitzen dugu”.Joanito BlancoURNIETA“Lehenengo usoak hasi dira eta zozketak animatzen ere bai.
‎Bizimodu estresatua daramagu, eta ez dugu ikusten lanetik harago. Ikuspegia motza da, eta nahiko lan dugu gogoetan hasteko. Nola hasiko gara pentsatzen ea zer egiten ari garen Somalian?
‎Apaiz berri nintzela Ekintza Katolikoan hazi eta hezi nintzen. Beti izan dugu gogoan han ikasitako bidea: jendeari eragitea, norberak egitea barik.
2010
‎Bide batez, aspaldiko ezagunarekin gurutzatuko da berriz ere Miarritze: Denok dugu gogoan 2006ko finalerdian zenbat kosta zitzaigun Bathi irabaztea. Ingalaterrako taldeen iduriko, indar handia dauka, eta oso zorrotza da.
‎Estatuetatik bultzatu den nazio eraikuntzak norabide horixe izan du ezbairik gabe. " Politikarik gabeko" iragan krudela gertu dugu gogoan. Izan ere, euskara publikotasunetik kanporatzeko neurri historikoak filosofia horretan oinarritu izan dira, hots, Generalisimok bere ministroari esandakoan:
‎Michael Jacksonen heriotzaren lehen mendeurrena ekarriko dugu gogora gaur. Orain urte bete zendu zen Poparen Erregea Propofol botikaren intoxikazioagatik, baina, aurreikuspenen arabera, omenaldi handirik gabe joango da eguna Estatu Batuetan.
‎El Gaitero estropada ekarriko dugu gogora. Udan egindako estropada honetan 50 ontzik eta 400 eskifaikidek hartu zuten parte, Getxotik Gijonerako itsas ibilbidean.
‎[© Guillermo Vio" Willi" Sopela.net] Asteazken hau, azaroak 10, Memoriaren Eguna omen da…noren oroimena? Nor edo zer eduki behar dugu gogoan. Noiztik noiz arteko epean?
‎ETAk 2000ko abuztuaren 8an hil zuen Korta. Guztiok dugu gogoan haren gizatasuna; gizatasun horren adierazle izan zen utzi zigun gogoeta ere:
‎Zeintzuk dira erlijio sinesmenak? Erlijioaz mintzatzean, guretzat ezagunena den erlijioa izango dugu gogoan, katolizismoa, hain zuzen ere. Dena den, gure gogoeta, neurri handi batean, bestelako erlijioetara eta bestelako erlijio sinesmenetara hedagarria izatea nahi dugu.
‎Erlijioaren ikuspuntutik (beste behin, katolizismoa dugu gogoan), suizidio oro bekatu da. Fedearen zama daraman Hiponako Agustin (354) filosofoak ere horrelaxe dio:
‎Hala ere, kontuan hartu behar da legeak ezaugarri hori duela mendekoaren gain ikusita, eta horrela ulertuz gero, legea arrazoiaren egintza da, irakasteko edo argitasuna emateko balio duena, aurreko kapituluan azaldu bezala. Horregatik, autoreen kontsulta egiten denean, esangura bikoitz hori izan behar dugu gogoan: legea arrazoiaren bitartez zehazten denean, mendekoaren gaineko legea aipatzen da, lege naturala naturak ezarritako arrazoi zuzena dela esaten den bezala.
2011
‎bere lanak eta haien garrantzia. Anekdota dugu gogoan, eta sakonekoa da falta zaiguna». Ibilaldi gidatuak antolatu ditu horretarako Iruñeko Udalak.
‎Itzulpen arauak aztertzeko ikerketa bat burututa, oro har, arauok itzulpenak polisisteman duen lekuari loturik daudela ondorioztatuko dugu; beraz, ezin dugu panorama osoa alde batera laga. Polisistemako elementu jakin bati begiratuko bazaio ere, egoera orokorra beti izan behar dugu gogoan.
‎Kultura hori daukagu?. Dena den, telebistan aparteko arrakasta izan duen marrazki bizidunen bat aipatzekotan, Berasategik bere erritmoan eskaini ziguna ekarri behar dugu gogora.
‎Batek baino gehiagok holaxe zioen: " Zuberoan eguraldiak eta bertako zelaiak pastorala jantzi zuten bezalaxe, Bergaran, herritarrok eskaini diguzuen berotasuna izango dugu gogoan. Gustura hartu ditugu jeikialdi guziak eta lau orduak di dau batean pasatu dira".
2012
‎«Historia denboraren lanbroan nahasi da/ Adigeak; gertatu den guztia/ Gure ama hizkuntzan salatuko dut/ Adige arima bat kanta ahoskatzen. // Nire ama lurrean ere,/ Hilarria ere erauzi didate/ Ez al dugu gogoan adigak garela?/ Oroimena galdu ote dugu?» diosku Luba Balagovaren idazlan indartsuak. PEN Kurduko lehendakariak ere bidali digu:
‎Seme alabak izan edo izan gabe, denok izaten dugu gogoan, noizbait, ondorengoei utziko diegun ondarea. Ondasun materialak izan ezean, poza ematen digu bestelako herentzia utziko diegula pentsatzeak.
‎Bertako bizi-moldean eragiten duten faktore batzuk indargarri izan daitezkeen bezala, beste hainbatek arnasgune horietako hizkuntza bizitasuna ahultzea edota galbidean jartzea ekar dezakete. " Hizkuntza bizitasuna" diogunean honako hau dugu gogoan: espazio fisiko jakin batean bizirik dagoela hizkuntza, eguneroko adieraz behar nagusietan; batez ere, ahozko jardueran, espazio fisiko horretako hiztunen artean.
‎Autore hauengana guztiengana hurbiltzean galdera bat izango dugu gogoan: zein dira testuinguruak barne hartzen dituen gertakariak?
‎Ahozkoaz nahiz idatziaz mintzo garenean transmisio kanalaz (transmisiobideaz) mintzo gara. Ahozkoa diogunean, ahoz helarazitako hizkuntza dugu gogoan. Besterik da ahozko hizkuntzan (nahiz idatzizkoan) erregistroak egotea.
‎Aipua diogunean norbaiti egindako erreferentzia, hau da, egilearen izen soila? izango dugu gogoan edota Mitxelenak begiz jotzen duen egile horren esaera.
‎Ikusi dugu azken kontzeptu hori ez dela formal hutsa, eduki materialezbeterik baitago eta kontzeptu eraldatzaile eta iraultzailea baita. Are gehiago; esangenezake kontzeptu hedakorra dela eta, akaso, beste kontzeptu batzuk ontzeko etalantzeko eredu izan daiteke (subiranotasun energetikoa dugu gogoan). Elikagaiensubiranotasunak herrien eskubide modura azaltzen du bere burua.
‎Horren harira, Iztuetak «Euskal Curriculuma lorkizun» artikuluan esanekoaekarriko dugu gogora:
‎Horren harira, Iztuetak «Euskal Curriculuma lorkizun» artikuluan esanekoaekarriko dugu gogora:
‎Inposaketa eta eraso hauen aurrean, urteetan zehar selektibitatearen kontra ikasleok darabilgun borroka ezinbestekoa da. Azken urteetan gainera, Baionako Bernat Etxepare lizeoko ikasleek baxoa euskalduntzeko darabilten borroka eredugarria ekarri nahi dugu gogora.
‎Aurten hori guztia hartu nahi izan dugu gogoan Donostian bildutako Galeuscan, eta Ahozkotasuna: esateko idazten dena hautatu dugu gaitzat.
‎Asegurantza parterik ezean guhauren gain dugu orain artetxetako gastuen gehiengoa. Lantokian baino ardurago dugu gogoa haurraren artetxeko artamenduetan.
2013
‎Mendilibar haserretu egin zen atzo iazko emaitza gogoratu ziotenean. «Ez dugu horretan pentsatzen, ez dugu gogoan, eta ez dugu aipatu ere egin. Zuen kontuak dira horiek», esan zuen, haserrea ezkutatu ezinda.
‎(38) Dena den, une honetan, erdiko gunea delakoari buruz esandakoaekarri behar dugu gogora; hau da, prozesu zibilaren kasuan, batzuetan, interes publikoa nagusituko da eta berarekin batera beharrizan printzipioa ezgaitasun kasuetan, esaterako, eta prozesu penal batzuetan, aukera printzipioa izango dugu oinarri kalumnia kasuetan, adibidez? [ZCP Ak, Zuzenbide Prozesalerako sarrera, A. Saiz, UPV/EHU (2006)]
‎Bestalde, aurreko argitalpenean esaten genuenaren haritik, haur eta gazteen ingurumen osoa izan dugu gogoan, hots, familia, eskola, auzoa, lagunartea, komunikabideak, internet... Eremu horietan erabili ohi diren berbarik beharrezkoenei eta maiztasunik handienekoei lekua egiten ahalegindu gara, beti ere, aipatu dugun euskararen oinarrizko hizkuntza baliabideen azterketak eskainitako datuak aurrez aurre izanik.
‎Itzulpengintzaz dihardugunean, literatura itzulpena izan ohi dugu gogoan gehienetan; baita administrazio alorreko itzulpenak, dibulgaziokoak, eskola liburuenak eta, orobat, eguneroko jardunean sortzen diren beharrei erantzutekoak. Nor edo nor akordatuko da hedabideetan erdarazko iturriak gailentzen direla eta usu baliatzen dela itzulpengintza.
‎Hemen gauden denok erakutsi nahi dugu gogoan daukagula, eta gure esker ona agertu gura diogu.
2014
‎Euskara bizi dela esaten dugu. Baina zer dugu gogoan. Altzo, eta Uemako herriak?
‎Maiz, pertsona bat ez bada euskaraz bizi, ez da aukerarik edo gogorik ez duelako. Makina bat jende ezagutzen dugu gogoa eduki arren euskaraz bizi ez dena. Beste zerbait dago hor azpian.
‎Gauzak amaitzen direnean, amaitu egiten dira. Eñaut izan behar dugu gogoan, jakina. Haurrarentzako hoberena egin behar dugu.
‎Lan honi dagokionez, beti dugu gogoan hezkuntza sistema izan ohi dela edozein hizkuntz politikaren eremu oinarrizkoetako bat, administrazioarekin eta komunikabideekin batean, besteak beste (Euskaltzaindia Siadeco, 1977; Euskaltzaindia Siadeco, 1979; Eusko Legebiltzarra, 1982; Eusko Jaurlaritza, 1983). Euskal Herriko administrazio erkidegoetan indarrean jarriak diren hizkuntza politika berrien ondorioz, azken urteotan hezkuntza elebidunaren eskaria nabari den gisan hazi da, bai euskara espainola konbinazioa eta bai euskara frantsesa ere.
2015
‎Analisiak egin dizkiote eta aurkitu diote gaitz bat, osatzen dena, baina aldi batean makal jarriko duena. Batzuetan ikusiko dugu gogo gutxirekin dabilela edo kolore txarrarekin. Eta, halako batean, ilea jausiko zaio.
‎Gainerakoan, 1980ko hamarraldian loratu eta oraindik bizirik daudenetarik Ekaitza, Laborari (hau ofizialki abertzale prentsaren zakuan sartzen ez den arren) eta Ager (azken hau gaur egun elebiduntzat jo ezin badaiteke ere) aipatu behar ditugu. Horrez gain, Ager-en egungo egoera aipatzen hasita Lema kazeta izendatzea ere ezinbesteko denez, hori ere izango dugu gogoan, eta baita Enbata ere, beste guztiak baino dezentez lehenago sortua izanagatik oraindik erreferentzia garrantzitsua delako Ipar Euskal Herriko prentsa elebidun abertzalean. Tira bada, ikus dezagun beste barik zertan den euskara gaur egun kazeta horietan.
‎Deiaren kasua aztertzen hasi baino lehen funtsezko kontu bat argitu beharra dago; unibertso ala azpikategoria izatearen artean dagoen diferentzia ikaragarria dugu gogoan hau diogunean. Funtsezko diferentzia horretaz jabetzen hasteko, Garzia, Idoiaga eta Zalloren aipu batez baliatuko gara (1999:
‎Bazen ordea, garai hartan, euskaraz baliatzen zen beste irratirik: Radio Adour Navarre dugu gogoan hori diogunean. Haatik, Gure Irratiak batetik eta Radio Adour Navarrek bestetik, eredu bi, bide desberdin bi erakusten dizkigute.
‎Ikusi dugu gogo txarrez ekin ziola Teresak lan honi, esana egitea inoiz baino zailago egin zitzaiola aitortzeraino. Amaieran, berriz, oso pozik geratuko da.
‎Ohorea ere uzten dugula dirudi erlijiosoak izatean edota espiritu bizitzari ekitean eta perfekzioari jarraitzean, ohorearen gunetxo bat ere ukitu ez digutenean. Eta ez dugu gogoan hartzen dagoeneko Jainkoari emana dugula, eta berriro ere hartaz jabetu eta, esaten den bezala, eskutik kendu nahi diogula, geure borondatea Berari eman ondoren, ustez, haren jaun eginik.
‎Eta egia da. Baina beti izan behar dugu gogoan etortzeko zirenen zimentarriak direla. Izan ere, orain bizi garenok antzinakoen biziera utz ez bagenu, eta gure ondorik etorriko direnak beste hainbeste egingo balute, etxeak beti sendo iraungo luke.
‎Une oro izan dugu gogoan, zelan euskalkia definizioz zerbaiten euskalki den, hau da, euskalkia heteronomoa dela, eta, hala ere, bere izaera duela.
‎Honen harira, aipatzekoada Jenkins, Ford eta Greenek (2013) egiten dieten deia edukien industriei, edukien jabetzaren kontrolanasaitu, eta eduki horiek eskuragarriago uzteko. Izan ere, edukiaren kontrolaren hesiak gero eta urratugehiago dituenez, kontrola mantentzeko ahalegina, alferrikakoa izateaz gain, euren produktuenkaltetan ere joan daiteke, edukiaren zabalkunde parte hartzailearen bidea oztopatzen duen heinean.Euskarazko ikus entzunezkoen industrianjarrita begiak, Zuberogoitia et al. ek airean uzten dutengaldera ekarriko dugu gogora azken hausnarketa modura: –Ahalik eta kanal gehien baliatuzgauzaturiko zabalkunde masibo hori handientzat estrategikoa bada, zer ez ote dute pentsatu behartxikiek??
‎Eta ez dezagun ahaztu" %0, 25 horrek 271,83 milioiko gastu gehigarria ekarriko diola Gizarte Segurantzari". Ongi diozu, ministro anderea, askotan pentsiodunok ez dugu gogoan hartzen zenbat kostatzen den ematen zaiguna.
‎Sarri gogoratzen gara etorkizunaz, sarri ekartzen dugu gogora. Etorkizuneko mezu izan gura badugu, hizkuntza ohiturak aldatzeko moduez jabetu behar gara.
‎Noiz hartuko ote dugu gogoan beharrezkoa dela egia haundi hau: gizonen lanaren lehen helburua da BIZIA, ez eta HILTZEA!
2016
‎Bourhis en eta D. M. Taylor-en 1977ko konstruktuaren azalpen iruzkinik. Ez dugu gogoan bizi indar etnolinguistikoaz ala bizitasun etnolinguistikoaz mintzo ginen orduan: berdin berdin du horrek, eskuartean dugun xederako.
‎Emakume esklaboen erresistentzia moldeez ari bagara, ezinbestean ekarri behar dugu gogora Harriet Tubman, sekulako balentriak egin baitzituen, eta hirurehundik gora pertsona gidatu Lurpeko Trenbidean. Haurtzaro arrunta izan zuen, neskato esklabo gehienen modukoa.
‎Joan den aspalditik, komunikazioak erronka bat izan dira beti gure arbasoentzat. Beharbada jada ez dugu gogoan izango nola komunikatzen ziren gizakiak ke seinale bidez; izan ere, cowboy filmetan bakarrik ikusi dugu hori. Komunikatzeko beste modu bat, ez hain urruna eta gaur egun oraindik aurkitu dezakeguna, itsasoan dauden pertsonen eta lehorretik infor­mazioa bidaltzen dietenen artekoa da, itsasargien bidezkoa.
‎" Ez dugu gogotik galdua gure eskualdea Espainako gerla phiztuz geroztik, beldur handia ginuela, auzo erresuman phiztu sua hedatuko zela gure lurretara. Egia erran, orduan kargutan ginuen gobernio gorri front populaire tiarrak, ahalak oro egin zituen gerlaren phizteko.
‎Izpirituaz hartua dugu gogo indar ta fagore
‎Jinen zaizkigu, bai, guri ere egun benedikatu horiek! Anartean lanean segituko dugu gogo onez, jo hunat, jo harat, aktualitatea udan ere bero beroa izan baidaiteke, tokika aski bolboratsua ere. Artetik halere hatsa hartuz, burrunbatik eginahala urrun.
2017
‎enpatiaz jardutea, bezeroaren lekuan jartzea. Adibidez, guztiok izango dugu gogoan Ikearen iragarki hura: familian afaltzea zein ederra den erakutsi ziguten, modu hotzean sukaldea bera eta bertako tresnak erakutsi beharrean.
‎Hartzen dugu gogo, hartzen dugu borondate obra onak egin behar ditugula, eta etortzen gara egin behar ditugun orenera. Ordea, han ixtitzen eta gibelatzen gara, han anu eta uko egiten dugu, beharrenean huts egiten dugu, zeren hartzen dugun gogo eta borondate hura ez baita fina, ez baita zinezkoa eta ez deliberatuki erabakia; nahikundea baita, eta ez nahia.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ukan 93 (0,61)
edun 73 (0,48)
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia