2013
|
|
a) Eta zuk," beti ongi nahi duenak maiz gaizki" dabilela jakinda, nola ikusten duzu zeure
|
burua
–Jo ezazu berriz ere taulara, eta jaso informazio hori hirugarren zutabean.
|
|
Erabakia hartzeko, lehendabizi, hautaketarako irizpideak adostu dituzue. Baina," zenbat
|
buru
, hainbat aburu", hortaz, adostasun batera iritsi duzue, talde txikian lehenik, eta gelakide guztien artean ondoren.
|
|
b) Pentsa ezazu, orain, zure
|
buruarengan
: zer konpromiso hartuko zenuke elkarbizitza egoera eredugarria izan dadin?
|
|
1 Zenbait aldizkaritan, geure
|
burua
ezagutzen lagunduko diguten galdetegiak proposatzen dizkigute: " esan iezadazu zer egiten duzun, eta esango dizut nolakoa zaren" esaten digute.
|
|
g) Inork gutxik daki nolakoa zaren, beti itxurakeriatan aritzen baitzara. Esan daiteke arazoak dituzula zeure
|
burua
den bezalakoa agertzeko.
|
|
|
burua
lehengo lepotik
|
|
txapela
|
buruan
eta ibili munduan
|
|
Zure jakin mina asetzeko, presta ezazu informazio hori jasoko duen taula; bertan, ezaugarriak sailkatzeko balio izango duten kategoriak zehaztuko dituzu. Ondoren, zure truke kideari bidaliko diozu taula, posta elektroniko bidez; mezuan azaldu behar diozu bere
|
buruaren
deskribapena egin behar duela, bere ezaugarriak zuk bidalitako taulan idatzi egin behar dituela, kategoria horien arabera, eta, azkenik, deskribapena idatzi behar duela.
|
|
Zure truke kideak sortu duen eta bidali dizun taula osatu duzu. Hark ezarritako kategorien arabera, zure ezaugarriak idatziko dituzu, eta zure
|
buruaren
deskribapena egingo duzu.
|
|
burdinazko ohe distiratsu bat; (c), sendagile tresnez betetako apalategi txuri txuria; (d),
|
buru
txorabilgarri, botika usaina.
|
|
Prestaketan laguntzeko, dagoeneko erabiltzen ikasi duzun audio editorea erabil dezakezu. Zure aurkezpena grabatzen baduzu, aukera izango duzu zeure
|
burua
entzuteko eta behar diren hobekuntzak egiteko.
|
|
4 Bideoaren izenburuan adierazten den bezala, elkarrizketaren helburua Mertxek bere
|
buruaren
aurkezpena egitea zen: izena, jaioteguna, zaletasunak& Baina elkarrizketatzaileek ba omen zituzten beste hainbat galdera prestatuta, azkenean egin ez zituztenak, horietako batzuk desegokiak zirela esan zietelako.
|
|
Pertsona bat deskribatzeko, nolakoa den adierazteko, hainbat modu dago. Gogoratu, esate baterako, Xabier Payak bere
|
buruari buruz
dioena 13 jardueran irakurri dugun elkarrizketan: " Ni oso ezkorra naiz, eta akatsa besterik ez dut ikusten".
|
|
Nola ikusten duzu zure
|
burua
–
|
|
NIRE
|
BURUA
HONELA IKUSTEN DUT
|
|
nori zuzentzen zaizkio poetak? Beren
|
buruari
ala beste norbaiti. Zergatik diozu hori?
|
|
Nori idatziko zenioke zuk halako poema bat? Hartzaile posiblea
|
buruan
baduzu, eraldatzea errazago egingo zaizu!
|
|
Taldean jolastuko zarete. Osagaiaren sarreran esan dugun modura, hitzak esanahiaren giltzak dira, eta testuetarako printzak; hala bada, hitzak lehengaitzat hartuta, eta
|
burua
eta bihotza izanik lanabes, ea nolako testu poetikoak idazten dituzuen hurrengo bost urratsei jarraituz!
|
|
Nik farola eta eguzkia lotu ditut: farola, eguzkia bezala, gure
|
buru
gainean dagoelako, eta hor goitik argia ematen duelako, eguzkiak bezala.
|
|
1) Gure ustez, poetak lagunak asko haserretu dituen zerbait egin du eta galdu egin ditu. Orain, ez dago bere
|
buruarekin
gustura; horregatik, tontolapikoa dela esaten dio behin eta berriz bere buruari.
|
|
1) Gure ustez, poetak lagunak asko haserretu dituen zerbait egin du eta galdu egin ditu. Orain, ez dago bere buruarekin gustura; horregatik, tontolapikoa dela esaten dio behin eta berriz bere
|
buruari
.
|
|
Ez dakit zergatik, baina iruditzen zait geure
|
buruarekin
asko hitz egin dugula.
|
|
Nik esango nuke geure
|
burua
ezagutzeko eta elkarren artean ezagutzeko aukera emango digula unitate honetan egingo dugunak.
|
|
Haiek ziren kontrasteak! Bat batean, zoriontsu nintzen; bat batean, tristura ikaragarriak hartzen ninduen& Gorabeherak etxean, gorabeherak lagunekin& Ez nuen nire
|
burua
ulertzen, ez onartzen& Eskerrak egunerokoa hasi nuen!
|
|
Aktoreok, pertsonaiak eraikitzeko, nola sentitzen eta bizitzen duten ulertzeko, ondo ezagutu behar ditugu geure
|
burua
, bihotza, azala& Gure sentimenduekin konektatzen dugunean soilik konektatzen dugu besteenekin.
|
|
Gainera, nire
|
buruari
begiratzeko eta entzuteko beste modu bat ere bada.
|
|
Nerabezaroa sasoi bizia da pertsonon bizitzan; sentimenduak bor bor egoten dira. Gure
|
burua
ulertzeko eta onartzeko, garrantzitsua izaten omen da sentimenduak adierazteko bitartekoak izatea. Zuk ere izaten duzu barrena askatzeko beharra, ezta?
|
|
Gutunak neure
|
buruari
|
|
Izan ere, belarrietatik, begietatik, sudurretik, ahotik eta azaletik iristen zaizkigu sentimenduak
|
burura
eta bihotzera. Eta bihotzari nahiz buruari entzuteak eta begiratzeak, bihotza usaindu, dastatu eta ukitzeak, batetik, nola sentitzen garen esaten digu, eta, bestetik, gure burua ezagutzen laguntzen digu:
|
|
Izan ere, belarrietatik, begietatik, sudurretik, ahotik eta azaletik iristen zaizkigu sentimenduak burura eta bihotzera. Eta bihotzari nahiz
|
buruari
entzuteak eta begiratzeak, bihotza usaindu, dastatu eta ukitzeak, batetik, nola sentitzen garen esaten digu, eta, bestetik, gure burua ezagutzen laguntzen digu: sentitzen dugulako gara.
|
|
Izan ere, belarrietatik, begietatik, sudurretik, ahotik eta azaletik iristen zaizkigu sentimenduak burura eta bihotzera. Eta bihotzari nahiz buruari entzuteak eta begiratzeak, bihotza usaindu, dastatu eta ukitzeak, batetik, nola sentitzen garen esaten digu, eta, bestetik, gure
|
burua
ezagutzen laguntzen digu: sentitzen dugulako gara.
|
|
Belarri, begi, sudur, aho eta azalarekin sentitzen dugula esan dugu, bai eta bihotzarekin eta
|
buruarekin
ere. Baina hori al da dena?
|
|
Lagunak ganbara hitza
|
buru
hitzaren baliokidetzat darabil esaldi horretan, burua pertsonon goiko atala delako, ganbara etxeetako goiko atala den bezala.
|
|
Lagunak ganbara hitza buru hitzaren baliokidetzat darabil esaldi horretan,
|
burua
pertsonon goiko atala delako, ganbara etxeetako goiko atala den bezala.
|
|
|
Buru
izenaren ordez ganbara izena erabiltzea metafora bat da. Honela defini dezakegu metafora:
|
|
2 XVI. mendeko euskal emakumeek liho fin finezko
|
buru
estalkiak erabiltzen zituzten, adar forma eginez txirikordatuta. Buru estalkiak zenbat eta metro gehiago izan, emakumeak kategoria handiagoa zuen:
|
|
2 XVI. mendeko euskal emakumeek liho fin finezko buru estalkiak erabiltzen zituzten, adar forma eginez txirikordatuta.
|
Buru
estalkiak zenbat eta metro gehiago izan, emakumeak kategoria handiagoa zuen: aberastasuna lihoan oinarritzen zen.
|
|
Betizuek tamaina txikia dute, gorputza joera lirainekoa, lepoa lodia,
|
burua
fina, muturra luzea eta tamaina ertaineko adarrak dituzte.
|
|
Euskal baleak beste baleekiko zuen bereizgarri nagusia burualdean zuen:
|
buru
handia izateaz gain (gorputzaren laurdena), buru gainean bizkarroiez betea egon ohi zen gangarra zuen.
|
|
Euskal baleak beste baleekiko zuen bereizgarri nagusia burualdean zuen: buru handia izateaz gain (gorputzaren laurdena),
|
buru
gainean bizkarroiez betea egon ohi zen gangarra zuen.
|
|
3 Ez da makala Zaharrak berri unitateak proposatzen dizun erronka! Nola ikusten duzu zeure
|
burua
kazetari. Nola moldatuko zara proposatu zaizkizun kazetari zereginetan?
|
|
" Modernoak izateko tradizioa ukatzen dutenek, beren
|
burua
nabarmentzeko, besteak zapaltzen dituzte".
|
|
Aita Barandiaranek gizakiaren oinarrizko zazpi premia bereizi zituen: 1) janaria, edaria eta osasuna; 2) babesa; 3) mundua ezagutzea eta haren materialak eta indarrak menderatzea; 4) gizarte bizitza antolatzea; 5) komunikatzea; 6) gauza atseginak eta gustukoak egitea; 7) nork bere
|
burua
eta gizakiaren izatea eta xedea aurkitzea. Horrela, kultura bakoitzak bere modua dauka elikatzeko, babeslekuak eta etxeak eraikitzeko, bakoitzak baditu bere hizkuntza eta jolasak
|
|
Zaldiko zaldi gizona da. Gaztea da; segalarien lasto txapelaz estaltzen du
|
burua
eta begitartea ikatzez belztua darama; gerrian loturik, egurrezko armazoia dauka, aurrealdean zaldi burua duena, eta, atzealdean, benetako abere isatsa zintzilik. Ziripot da pertsonaiarik aldrebesena eta barregarriena.
|
|
Zaldiko zaldi gizona da. Gaztea da; segalarien lasto txapelaz estaltzen du burua eta begitartea ikatzez belztua darama; gerrian loturik, egurrezko armazoia dauka, aurrealdean zaldi
|
burua
duena, eta, atzealdean, benetako abere isatsa zintzilik. Ziripot da pertsonaiarik aldrebesena eta barregarriena.
|
|
Herriko erretiratuen" Arratseder" elkartetik laguntza eske gatozkizue. Aspalditik darabilgu
|
buruan
aitona amonen eta gazteen arteko lankidetza sustatzeko proiektu baten ideia. Uste dugu bai zuek eta bai guk asko daukagula elkarrengandik ikasteko.
|
|
Zer moduz konpondu zara? Nola ikusten duzu zeure
|
burua
orain?
|
|
Sarrera. Zeuen
|
burua
aurkeztu behar duzue: nor zareten, zer aurkeztu behar duzuen
|
|
Hemen dituzu, nahas mahasean; ezarri bakoitza dagokion gelaxkan. Ondoren, zehaztu zure
|
burua
nola ikusten duzun egiteko horien aurrean.
|
|
NOLA IKUSTEN DUT NEURE
|
BURUA
HORIEKIKO?
|
|
Zer moduz moldatu zara? Nola ikusten duzu zure
|
burua
orain?
|
|
Historia idazteko, informazioa bilatu behar dute hainbat iturritan, detektibeek pistak bilatzen dituzten antzera, eta kudeatu ere horien antzera kudeatu behar dute informazioa: topatutako datuak eta aztarnak aztertu, hipotesiak egin, beste informazio iturri batzuk topatu& Horrela,
|
buru
hausgarri batean bezala, gertaerak deskribatzeko gai izan arte.
|
|
Zenbaki bat lehena da bat zenbakiarekin eta bere
|
buruarekin
bakarrik zatitu daitekeenean. Horiez gain zatitzaile gehiago dituenean, zenbakia konposatua dela esaten da.
|
|
4 Planifikazioan urrats handiak egin dituzue, baina horren aurrean zuk zeuk sentipen batzuk izango dituzu& Nola ikusten duzu zeure
|
burua
egiteko eta ikasi beharreko horien aurrean?
|
|
eskakizuna, datuak, hasierako adierazpena, eragiketak, emaitzaren baliagarritasuna& Hori guztia errazago egiteko aurreko jardueretan problemak ebazteko urratsak zein diren aztertu duzu. Jarduera honetan
|
buruari
eragin eta orain arte ikasitakoa martxan jarri duzu!
|
|
Atal honetan ikerketaren diseinuan aritu zara
|
buru
belarri. Hori guztia oso baliagarria izango zaizu unitatean zehar egin beharreko ikerketa estatistikorako.
|
|
1 Unitatearen izenburua eta irudiak ikusita, zer datorkizu
|
burura
–
|
|
5 Planifikazioan urrats handiak egin dituzue, baina horren aurrean zuk zeuk sentipen batzuk izango dituzu& Nola ikusten duzu zeure
|
burua
egiteko eta ikasi beharreko horien aurrean?
|
|
Estatistika hitza entzun orduko, jaiotzaeta heriotza tasa, zerga, populazio, diru sarrera, zor eta bestelako gaiekin lotutako datu andana handiak etortzen zaizkigu
|
burura
. Nolanahi ere, tauletan sailkatutako zenbaki multzo handietatik eta grafiko ederretatik haratago, idazketa bezain zaharra den zientzia da estatistika.
|
|
Berdinak al dira edalontzi guztiak? Zer irudikatzen dugu geure
|
buruan
, edalontzi bat aipatzen dugunean. Irudikapen bera egingo al dugu denok?
|
|
4 Planifikazioan urrats handiak egin dituzue, baina horren aurrean zuk zeuk sentipen batzuk izango dituzu& Nola ikusten duzu zeure
|
burua
egiteko eta ikasi beharreko horien aurrean?
|
|
ltxa
|
burua
eta begiratu inguruari. Zer itxura dute aurrean dituzun mahaiak eta arbelak?
|
|
Zure kalkulagailua hondatuta dago edo zoratu egin da! Zatiketaren emaitza beti da hasierako zenbakia baino txikiagoa& Ez iezadazu
|
burua
nahas, Asier!
|
|
4 Planifikazio urrats handiak egin dituzue, baina egiteko dagoenaren aurrean zuk zeuk sentipen batzuk izango dituzu. Nola ikusten duzu zeure
|
burua
ikerketa egiteko eta ikasi beharrekoa ikasteko. Balioetsi atal bakoitza 1etik 5era.
|
|
IKUSTEN DUT NEURE
|
BURUA
–
|
|
|
Buruan
sartuta dugu Lurretik kanpo egon behar duela bizidunik, adimendunak izan behar dutela eta gurekin harremanetan jarri nahi dutela. Eta tema horrek bizidun estralurtarren komunikazio ahaleginak edonon ikustera eramaten ditu hainbat.
|
|
Inoiz gertatuko den ere ez dakigu. Eta, aurkitu artean,
|
buruan
bueltaka izaten jarraituko dugu betiko galdera: Bakarrik ote gaude unibertsoan?
|
|
a) Unitatearen izenburua eta goiko irudiak ikusita, zer datorkizu
|
burura
–
|
|
4 Planifikazioan urrats handiak egin dituzue, baina egiteko dagoenaren aurrean sentipen batzuk izango dituzu zuk zeuk ere. Nola ikusten duzu zeure
|
burua
ikerketa egiteko eta ikasi beharrekoa ikasteko. Balioetsi atal bakoitza 1etik 5era.
|
|
IKUSTEN DUT NEURE
|
BURUA
–
|
|
Aurkezpena prestatzerakoan zer esango dut nire azalpenean? galdera egin behar diogu gure
|
buruari
. Gauzak oso ondo planifikatu behar dira, esan behar diren gauzak zein diren hasi aurretik ezagutzeko.
|
|
kultura bidaia antolatzea, geologiari lotutakoa. Bidaia egin behar dutenei eskaintza ahalik eta interesgarriena egiteko, eta kultura bidaia ahalik eta arrakastatsuena izateko,
|
buru
belarri hasi zara lanean.
|
|
Esaterako, gizakiok geure
|
buruarekin
, beste gizaki batzuekin edo inguruarekin erlazionatzen gara. Goazen, bada, erlazio funtzio hori aztertzera.
|
|
Garrantzi handikoa da zeure sexu orientazioa ezagutzea eta onartzea, eta nork bere
|
burua
horrelaxe adieraztea: homosexual, heterosexual, bisexual
|
|
ZAREN BEZALAXE MAITA EZAZU ZEURE
|
BURUA
ETA DEN BEZALAXE MAITA EZAZU BESTEA.
|
|
Fetua amaren uteroan
|
buruz behera
egoten da, normalean, eta likido amniotikoz beteriko zorro baten barruan, kolpe eta infekzioetatik babesteko.
|
|
1 Zer datorkizu
|
burura
unitatearen izenburua eta irudiak ikusita?
|
|
4 Planifikazioan urrats handiak egin dituzue, baina egiteko dagoenaren aurrean zuk zeuk sentipen batzuk izango dituzu. Nola ikusten duzu zeure
|
burua
ikerketa egiteko eta ikasteko. Balioetsi atal bakoitza 1etik 5era.
|
|
ZER IKASI BEHAR DUT? HORREN AURREAN, NOLA IKUSTEN DUT NEURE
|
BURUA
–
|
|
Aurrera jarraitu aurretik, egin ezazu atal honetan ikasitakoaren hausnarketa eta balorazioa. Lehenengo, adierazi ezazu ikasitako irizpideekiko zure
|
burua
nola ikusten duzun. Ondoren, zure ikaskuntza prozesuaren autorregulazioa osatzeko, egin itzazu helburu honi dagozkion autoebaluazio jarduerak.
|
|
|
Buruan
ideia bat eduki ondoren marraztu egin behar da, eta marrazkiak hiru garapen maila izaten ditu. Lehendabizi bozetoa irudikatzen da, ondoren krokisa eta, azkenik, planoak.
|
|
Nork bere
|
burua
ulertzeko gaitasuna da, norberaren indarguneak eta ahuleziak baloratzeko eta erabiltzeko gaitasuna, barne sentimenduak eta pentsamenduak kudeatzeko trebetasuna eta pertsonen arteko harremanak kudeatzeko gaitasuna.
|
|
a) Zein adimen motatan ikusten duzu zeure
|
burua
indartsu?
|
|
b) Zein adimen motatan ikusten duzu zeure
|
burua
ahul?
|
|
Aurrera jarraitu aurretik, egin ezazu atal honetan ikasitakoaren hausnarketa eta balorazioa. Lehenengo, adierazi, ikasitako irizpideekiko, zeure
|
burua
nola ikusten duzun. Ondoren, zure ikaskuntza prozesuaren autorregulazioa osatzeko, egin itzazu helburu honi dagozkion autoebaluazio jarduerak.
|
|
Aurrera jarraitu aurretik, egin ezazu atal honetan ikasitakoaren hausnarketa eta balorazioa. Lehenengo, adierazi ezazu ikasitako irizpideekiko zure
|
burua
nola ikusten duzun. Ondoren, zure ikaskuntza prozesuaren autorregulazioa osatzeko, egin itzazu helburu honi dagozkion autoebaluazio jarduerak.
|
|
Aurrera jarraitu aurretik, egin ezazu atal honetan ikasitakoaren hausnarketa eta balorazioa. Lehenengo, adierazi ezazu, ikasitako irizpideekiko, zeure
|
burua
nola ikusten duzun. Ondoren, zure ikaskuntza prozesuaren autorregulazioa osatzeko, egin itzazu helburu honi dagozkion autoebaluazio jarduerak.
|
|
1 Programatu pertsonaia bat bere
|
buruaren
aurkezpena egin dezan, eta aurkezpena egiteaz gain, mugitzeko duen gaitasuna ere erakuts dezala.
|
|
Aurrera jarraitu aurretik, egin ezazu atal honetan ikasitakoaren hausnarketa eta balorazioa. Lehenengo, adierazi ezazu ikasitako irizpideekiko zeure
|
burua
nola ikusten duzun. Ondoren, zure ikaskuntza prozesuaren autorregulazioa osatzeko, egin itzazu helburu honi dagozkion autoebaluazio jarduerak.
|
|
Aurrera jarraitu aurretik, egin ezazu atal honetan ikasitakoaren balorazioa. Adieraz ezazu, ikasitako irizpideekiko, zeure
|
burua
nola ikusten duzun.
|
2014
|
|
9(
|
Burua
behetik gora mugitu eta, bekainak jasoz, solaskide bati begiratu). (Eskuarekin keinua egin).
|
|
2 Ondoren, taldekide bakoitzak bere
|
burua
eta beharrezko materialak prestatuko ditu, hartutako erabakien arabera.
|
|
Anorexia izan duen neska bat du protagonista. Neskak bere
|
burua
linboan sentitzen du, eta ez daki bizirik ala hilik dagoen. Perfekzioa izan ohi zuen helburu, baina eskolan edo etxean baziren bere mende ez zeuden faktore batzuk perfekzio hori lortzeko.
|
|
Halako batean, aurkituko du beste inoren mende ez dagoen zerbait: hain zuzen ere, bere
|
burua
. Janariarekin izandako arazoak eta gaixotasunaren prozesua kontatuko ditu, oso era adierazkorrean.
|
|
Nerearen ama ospitalean dago,
|
burua
nahasirik, eta Nereak haren aldamenean egon gura du, lagun egiteko, zer gertatu den ulertzeko, baina lanak ez dio tarterik uzten. Nerearen eta haren ugazabaren arteko tirabirak guztiz adierazgarriak dira, esan nahiz eta isildu beharrez josiak.
|
|
2 Antza denez, irakurle gazteei zuzendutako eleberri berri bat du
|
buruan
Fernando Morillok.
|
|
6 Benetan liburu txarra: ez
|
buru
eta ez buztan, ez gatz eta ez piper; ezertxo ere ez.
|
|
7 Erreala izateko, pertsonaia & egia da Kattalin:
|
buruari
baino ez dio kasurik egiten. Horrek, zalantzarik gabe, talka egiten du kontakizunaren samurtasunarekin.
|
|
ez du ezer egiten bere zorigaiztoko egoera aldatzeko. Horrek bere
|
buruaren
eta patuaren jabe ez dela sentiaraziko dio irakurleari.
|
|
Rakelek bere
|
burua
lasaitzeko erabiltzen ditu orriak eta hitzak; idaztea terapia egiteko modua da harentzat.
|