2002
|
|
Par. Orain erragun: bere buruaz differente eta bere
|
buruaren
berdin ageri izan zaiku. Berhain, elkhardura biotaz eta bakhoitzean, berekiko ahantzeko eta ahantzagabe agertuko zaiku batetan.
|
2004
|
|
Besteak geure
|
buruaren
berdin egin nahi izateagatik.
|
|
Eta, pentsatu ere egin barik, korrika eta hari deika hasi nintzen. Berak, orduan, nire aldarrietara burua jiratu eta ikusi ninduenean, momentu batez geldi geratu zen eta, eskua altxatuta, ezetz esan zidan, gero
|
buruaz
berdin, baina ez zen izan lipar bat baino, berriro abiadurari emanda autobusean sartuz batera, hau gora goraka joan baitzen eztanda izugarri baten erdian. Hortik aurrera, ilunean sartuta geratu nintzen.
|
2007
|
|
Izpiritu hori, batetik, beti bera da; bestetik, ez da aldaezina, etengabe kanbioan dago, beti berriro bere burua sortzen ari418 Dilema bat dago bi faktoreokin: gehiegitzen bada izpirituaren menpegabetasuna mundu fisikotik eta haren ahal berezkoa, izpiritu eternalki bere
|
buruaren
berdin batekin, autokreatzaile hutsa, azkenean historia ukatuz bukatzen da, mundu gabeko izpiritu batekin; eta gehiegitzen bada inguruaren eragina izpiritua influentzia materialen produktu bat bihurtzeraino, azkenean, izpiritu kreatzailerik gabe, historia mekanizatuz bukatzen da, beraz ukatuz orobat. Herder eta jarraitzaileek izpirituaren hein handi bateko menpegabetasuna erliebarazten badute (Montesquieu-k eta Hume-k ere hala egin dute), zalantza gabe garaiko sentiera gogoberoari hala dagokiona da:
|
2008
|
|
Maisua bere garaiko gizona zen, eta sinetsita esaten zion Beñardori esaten ziona; bere zurigarri teorikoa zuen, gainera: . Zerbait blokeatzen denean, astindu bat ematea onena, eta
|
buruarekin
berdin?. Eta astindu bat ematen zion, ez bi edo hiru astindu?
|
|
Maisua bere garaiko gizona zen, eta sinetsita esaten zion Beñardori esaten ziona; bere zurigarri teorikoa zuen, gainera: " Zerbait blokeatzen denean, astindu bat ematea onena, eta
|
buruarekin
berdin". Eta astindu bat ematen zion, ez bi edo hiru astindu... astintzen zuenean ere neurriz astintzen baitzuen, pairatzaileak sentitzeko moduan, bai, baina dohaineko ankerkeriara jo gabe, hain zen maisua bihotz onekoa –misiolari berezi bat zen, azken batean, bere misio berezian sinesten zuena–, edo hain zuten herritarrek gizon hura bihotz onekotzat, jendeari beti laguntzeko prest, urte hartako gabonetan jaso zituèn opariak esandakoaren erakusgarri, batek oilo bat oparitu baitzion eta beste batek indioilarra, honek saski bat intxaur eta hark arkumea...
|
2009
|
|
Lekukoen arabera, ardi bakoitzak burua ezberdin dauka. Ez ei daude ardi bi
|
burua
berdina dutenik. Ondorioz, artzain onak ardi denak ezberdintzen ditu izenik ipini barik ere.
|
|
Gainera, pertsona horri, gure kontzertuetara aspaldi etorri ez dela somatzeaz gain frustrazio edo enbidia kutsu bat antzematen diot. Argi dago orduko gauza batzuk galdu ditugula; tolesgabetasuna, sen hutsez jotze hori, jotzeko ia entseatzerik behar ez izate hori, ez daukagu lehen geneukan ilea eta ez dugu
|
burua
berdin mugitzen... Baina, egun, oso zuzeneko onak egiten ditugu eta beste bertute batzuk ditugu, lehen ez genituenak.
|
2011
|
|
Baina, emankortasunak ere amairen bat behar zuenez gero, utzi egin zion, urteen kargak agorturiko emakumeak bezala. Denborak mundu osoaren izaera aldatzen baitu, egoera bati nahitaez beste bat darraiolako beti eta ezerk ez dirauelako bere
|
buruaren
berdin: dena da igarokor, naturak dena aldatzen eta bilakarazten du.
|
|
Parmenidesek identitatearen ontologia abian jartzen du berberekotasun betean, alteritaterik gabe izatea sortugabea baita, beharrezkoa, ez mugikorra, bere[
|
buruaren
berdina.
|
|
[dagoela. Pentsamendua eta adimen logikoa abian jartzean, ordea ezer ez da bere
|
buruaren
berdina, zeren une oro eraldatzen [baita; heriok baino ez du lortzen berdintasun hori izate finitu baten denbora geldiaraztean. Parmenidesek, mugimendua baino harago denbora espazioa baino harago, betiko izatea aurkitzen du berberekotasun gorena.
|
|
Izatea, izan, ez da bere
|
buruaren
berdina ere berdintasun logiko oro baino haragokoa baita; hitza erabat isilaraziko lukeen metaforak baino ez luke [adieraziko; ezinezko hitzak, Atman Brahman dela dioen hitzak nahiz eta Brahman ek zatirik izan ez.
|
|
[presokratikoa, azaleko aldaketa ororen azpian dagoen izate aldaezinaren [bila, bere
|
buruaren
berdina den horren bila, bata, bakarra, physisa, edo, bestela, izatea, izate abstraktua. Alabaina, zerbait bere buruaren berdina dela esatea ispilu bat aurrez aurre jartzea da, bitasuna eta simetria, eta, aldi berean, bizkar ezkutua ikusi ezina, ilargiaren aurpegi ezkutua, hitzak bezainbateko zama du isiltasunak.
|
|
[presokratikoa, azaleko aldaketa ororen azpian dagoen izate aldaezinaren [bila, bere buruaren berdina den horren bila, bata, bakarra, physisa, edo, bestela, izatea, izate abstraktua. Alabaina, zerbait bere
|
buruaren
berdina dela esatea ispilu bat aurrez aurre jartzea da, bitasuna eta simetria, eta, aldi berean, bizkar ezkutua ikusi ezina, ilargiaren aurpegi ezkutua, hitzak bezainbateko zama du isiltasunak.
|
2013
|
|
Arimaren eta gorputzaren artean leize sakona dago, ezin sakonago. Arima jainkozko, hilezkor, ulergarri, beti bateko, deseginezin eta bere
|
buruaren
berdin berdina da. Gorputza kontrakoa:
|
|
Gorputza kontrakoa: hilkor, ulertezin, multiforme eta desegingarria da; gainera, ez da bere
|
buruaren
berdin berdina.
|
2014
|
|
Bukatu baino lehen zanpatu dut zigarroa balkoiko baldosen kontra. Eta pentsatu dut, neure
|
buruari
berdin egitea hain erraza balitz?
|
|
Unibertsoa bere baitan amaituko balitz ahoazabaldu, bere elastikotasun naturalarekin makurtu eta kamiseta bati buelta ematen zaion bezala bere
|
buruarekin
berdin egingo luke eta hutsean sartu, ahotik. Baina orduan jada ez litzateke hutsa.
|
2016
|
|
zeure
|
burua
berdin
|
|
zeure
|
burua
berdin
|
|
zeure
|
burua
berdin zaindu ote duzu?
|
|
orain bihurtu duzu zikinkeri putzu igertzen direlako marka eta pausu baina gauza batekin kezkatua nauzu: zeure
|
burua
berdin
|
2017
|
|
– Bazekiat, esan zuen
|
buruaz
berdin zitzaiola adieraziz?. Hala ere esan egingo nikek, badakik ongi aski esango nukeela, Nick.
|
|
–Ez du balio. Bizpahiru minuturen
|
buruko
berdin...
|
|
Mathias joan orduko, gauzak ez nituen batere argi ikusten. Batean uste indarrez betea nintzela, eta laurden baten
|
buruko
berdin etsipenak gaina hartzen. Dohakabea ni.
|
2018
|
|
Balioak sortzeko, esanahi sorkuntzaren modu historiko horretarako? beharrezkoa baldin bada gorputza suntsitzea, Kafkaren «Zigor kolonian» ipuinean tortura makinak gorputza suntsitzen duen bezala gainean idatzi ahala, orduan inskripzio horren aurretik gorputz bat egon behar da, egonkorra eta bere
|
buruaren
berdina, suntsipen horretan sakrifikatua izateko. Nolabait ere, Foucaultentzat, Nietztscherentzat bezala, balio kulturalak gorputzean egindako inskripzioaren ondorioz sortzen dira.
|
|
Hemen amaren gorputza eta haren senen teleologia irudikatzen da bere
|
buruaren
berdina den printzipio metafisiko temati baten antzera, sexu jakin baten konstituzio biologiko kolektiboaren arkaismo gisa, eta esanguratsua da irudikapen hori sexu femeninoaren kontzeptu uniboko batean oinarritzen dela. Sexu hori, jatorritzat eta kausatzat jotzen dena, sortzailetasun hutsaren printzipioa balitz bezala aurkezten da.
|
|
Hemen literatura hori aztertuko ez badugu ere, bai erreparatuko diogu kritikoki, eta buelta emango, haren premisetako bati. Teoria filosofikoetan «identitate pertsonala» zertan datzan aztertzen denean, arretagunea ia beti izaten da zein barne ezaugarrik ematen dion pertsonari jarraitutasuna, edo denboran zehar beti bere
|
buruaren
berdina izatea. Hemen, aitzitik, hauxe izango da galdera:
|
|
Hemen, aitzitik, hauxe izango da galdera: ez al dira generoa eratzen eta banatzen duten jardun erregulatzaileak ezartzen dutenak identitatea, subjektuaren barne koherentzia, eta, areago, pertsona beti bere
|
buruaren
berdina izate hori. Ez al da «identitatea» ideal normatibo bat, eta ez esperientzia deskribatzen duen ezaugarri bat?
|
|
Hala ere, planteamendu hauen guztien funtsezko ideia da sexua hizkuntzaren erabilera hegemonikoan substantzia bezala azaltzen dela, hau da, bere
|
buruaren
berdina den izaki legez, metafisikoki hitz eginda. Irudipen hori sortzen da hizkuntzaren edota diskurtsoaren trikimailu performatibo baten bidez, zeinak ezkutatzen baitu berez ezinezkoa dela sexu edo genero bat «izatea».
|
2019
|
|
Horiek, 160 miloi hitzeko corpuseko (Wikipedia+ Elhuyar Web Corpus) hitzen testuinguruan agertzen diren hitzetatik ikasi dira, eta 50 dimentsiotako zenbakizkobektoreetan kodetu, word2vec1 tresnarekin. Honetaz gain, aipamen bakoitzaren numeroa eta pertsona, aipamenenarteko distantzia eta horiek ea hitz/ lema/
|
buru
berdinak dituzten bezalako ezaugarriak ere erabili dira.
|
|
Gaur egun, lehen baino askoz ere lasaiago nago nire buruarekin. Zeure buruari transexualaren etiketa hori jartzen diozun momentutik, zuk ez duzu zeure
|
burua
berdin ikusten, baina jendeak zu berdin ikusten jarraitzen du, eta horrek sortzen dizun antsietatea izugarria da. Izen zaharrarekin deitzeak sekulako ezinegona eta amorrua sorrarazten zidan lehen.
|
2020
|
|
Bai, ondorio horretara ailegatu nintzen. Irudikatzen nuen nire
|
burua
berdin baratze batean edo artisau. Ez nuen zehazki zerbait buruan, baina bai eskuekin izan behar zuela, zeren eskuekin ari naizelarik zerbait egiten, pintatzen, edo dena delakoa, gai naiz hamabi ordu segidan aritzeko, atzentzen zaizkit goseak eta denak, horrek erran nahi du konektatzen dudala nire buruarekin.
|
2021
|
|
Eta zu erakarri nahi zintuen indar handi bat sentitu nuen besoetan, zu nire bihotzaren kontra estutzeko indarra; keinu oso erraza zirudien nire besoetan: egiteko eta desegiteko erraza, keinu gardena, bere
|
buruaren
berdina izango zen keinua. Baina gorputzari itsatsirik gorde nituen besoak.
|