Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 3.904

2000
‎Euskal negozio honen jatorria Jon Elosegiren buruan eta ahaleginetan dago. 29 urteko gaztea da, minusbaliotasun fisiko bat duena (haurtzaroan meningitisak heldu zion eta zeharo gor utzi zuen); duela sei urte nabigatzen, programatzen eta". com" eremu batzuk euskal hiriburuenak esaterako erregistratzen hasi zen.
‎" Hainbeste urte pilotan eta oraindik beldurra?". Horixe dudala beldurra; badakit zer gertatzen den, askotan buruak eta mingainak gehiago ematen dute gorputzak berak baino.
‎Orain arteko grina, bere alderdi ezkutu hori ez erakustea izan da.(...) Honela, sentimenduek murritzak eta nahikoa laburrak izaten jarraitzen badute ere, Arretxeren luma aberastu egin da oraingoan, eta lehenagoko isiltasunak orain adierazpenarekin lotzen ditu. Burutik eta adimenetik baino gehiago, bihotzetik eta adimenetik datoz orain sentimenduak. Eta aldaketa hau bai estiloan eta baita sortzen dituen zirraretan ere nabaritzen da.
‎Beraz, autorregulazioa organismoaren funtzio naturala da eta funtzio haueragozten denean, nahaste psikologikoak gertatzen dira. Nahaste neurotikoguztiak, gizabanakoak bere burua eta inguruaren arteko orekari eusteko etaaurkitzeko gaitasun ezagatik gertatzen dira. Neurosiaren bidez gizabanakoak bereburua mundu erasotzailetik babesten du, eta hori da egoerari aurre egiteko hartzenduen biderik onena.
‎Autore batzuk (Bartholomew, 1990; Bartholomew eta Horowitz, 1991) uste dute, hiru ereduko sailkapenak ez duela ondo islatzen helduen atxikimenduenkonplexutasun eta aberastasuna. Horregatik, lau ereduko sailkapena proposatu dute.Sailkapen honetan, eta Bowlby ren teoriari jarraituz, atxikimendu ereduek islatzendituzte geure buruari buruz eta besteei buruz, atxikimendu irudiei buruz, dauzkagun usteak.
‎Seguruak. Bere buruez eta besteez duten irudia positiboa da. Intimitatearekineta autonomiarekin ongi sentitzen dira.
‎Beldurtiak. Beren buruez eta besteez duten irudia negatiboa da. Ez dirabesteekin harremanetan sartzen, errefuxatuak izateko beldurra dutelako.
‎1972ko uztailaren 3an ORTF erakundearen estatutak aldatzen dira. Gobernuak berak hautatzen du erakunde horren burua eta Haut Conseil de l' Audiovisuel (Ikusentzunezkoen Goi Kontseilua) sortzen da.
‎Eiderrek bere mutilari inoiz aipatuko ez zion arrazoi baten erruz. Eta ez zion aipatu, ez beldur edo lotsagatik, ezpada Londresko city komertzialean eztanda egin zuen lehergailuak bere buru eta begietan ere danbada izugarria jo zuelako, eta beraz konbentzitu egin zelako esperientzia berezi hura berea eta ez beste inorena zela. 1993ko apirilak lortu zuen munduko azalpen guztiek lortuko ez zutena, alegia, Irlanda promesaz betetako gauetan ia inertziaz zerrendatutako herrialdeetako bat izatetik, Eiderren buruan aurki zitekeen herrialde bakarra izatera pasatzea.
‎Mattin harroina zen, eta ni etxean edo etxeko zoko batean galdu haizea, eta hargatik mintzatzen zen aita Mattinekin antsiatsu eta arduratsu, eta enekin epelki eta laxoki. Eta, nola aitak Mattinenean ikusten baitzituen bere burua eta etxearen etorkizuna, hala maitatzen zuen Mattin bere burua bezainbat. Eta Mattinendako zituen hitzak eta Mattinendako begiak; eta Mattinendako zituen irriak eskumenka, enetzat bihika, eta ni jelosiak joa egoiten nintzen.
‎Hargatik, noiz eta osabak erran baitzidan ezen Erroma putetxe bat zela, eta, nahiz eta banekien edo imajina nezakeen orduko, Felisaren esplikazioneetarik haratago, zer zen edo zer izan zitekeen putetxe bat, halarik ere, osaba Joanikoten hitzen haritik, neure inudearekin bizi izan nituèn istant haiek etorri zitzaizkidan bururat eta, oharkabean, irri egin nion osaba Joanikoti, zeinak bertze irri batekin ihardetsi baitzidan.
‎Baina zu ez zeunden hartan guztiz ados, ez Uto piaren kontra zeundelako, baina uste zenuelako ezen Utopiaren aldeko borroketan peril handi bat zegoela: bihotza buruari gainditzekoa eta ametsa zentzuari, eta bururik gabe eta zentzurik gabe ez zegoela gauza haietan aitzina egiterik: ez bederen estatuetan edo komunitate handietan, nahiz eta komunitate tipietan errazagoa zen.
‎Eta, burua eta bihotza suturik nituela, zenbatetan amestu nuen nik ere handik aitzina ezen bertze Utopia bat bihur zitekeela Urbiain, eta Utopia hartan bere zentzua izan zezakeela ni apez izaiteak, inguru haietan guztiok anai arrebak bezala bizi ahal izan gintezen, jauregiko ondasunak gure artean hobeki partiturik, Jainkoaren laguntzarekin! Gainerat, komunitate tipi bat zen Urbiain, eta han gauzak errazago joan zitezkeen, zuhaurk ere erraiten zenuen bezala, Jainkoaren laguntzarekin.
‎Zeren, bere garaiko astronomiari aterabide bat bilatu nahian, hala mintzatzen baitzen astronomo poloniarra, Ptolomeoren planeta sistemaz, haren zehazgabetasuna eta haren funsgabeko konplikazioneak gogoan: "(...) artista batek, bere koadrorako, eskuak, oinak, burua eta gainerako menbroak modelo diferentetarik hartu behar izanen balitu bezalakoa da, halako moldez, non zati bakoitza ezin hobeki marraztua egon daitekeen, baina gorputz osoarekiko eta haren osotasunarekiko loturarik gabe; eta nola zatiak ez datozen bat eta ez duten bat egiten, hala, munstro bat izanen da guztiaren emaitza, gizon bat baino gehiago". Ptolomeoren sistemaz ari zen Koperniko, eta zientziaz, azken finean, baina zenbatetan pentsatu izan dudan ezen hitz haiek ongi isla dezaketela gizonaren barrena, haren muina eta arima!
‎Eta bi dorre haiek ziren, bertzalde, bi lerro, xuxenak, paraleloak eta infinituan bat egiten zutenak. Eta dorre haietarik batek bihotzaren jakintasuna sinboliza zezakeen, eta bertzeak adimenduarena, edo, bertze hitz batzuetan, bihotza zuen dorre haietarik batek harroin, eta burua bertzeak, zeren gizona osoa izaiteko eta osorik salbatua izaiteko deitua izan baitzen, eta osotasun hura bihotz buruen eta buru bihotzen bat egiteaz baizik ezin erdiets baitzitekeen.
‎Zeren paretaren kontra adarka dabilen aharia kementsua eta ezin adoretsuagoa izanen da, baina nehola ere ez burutsua eta argia. Eta bertzeen buruetarat eta bertzeen baitarat argia eraman nahi duenak edo eraman nahiko lukeenak argi ibili beharra du edo ibili luke, eta argiago erabili bere burua. Urkabean, ordea, erortzen da burua, eta itzaltzen da buruko barren argia.
‎Urkabean, ordea, erortzen da burua, eta itzaltzen da buruko barren argia. Bai, onartzen dut nik ere ezen argi iraungi horretarik bertze mila piztu, eta argi berretua mundurat heda daitekeela eta barreia, heroi eta martirien etsenpluaren bidetik, nahiz eta batzuetan, osaba Joanikotek erraiten zuen bezala, ahantziak ere izan daitezkeen; eta onartzen dut, halaber, ezen haien odola emankorra eta ezin naroagoa izan daitekeela... baina nik nahiago ditut bere buruaz eta buruko gogoetez eta pentsuez baliatzen eta aitzinatzen diren pertsonak ezen ez bertzeen odoletik xurgaka eta hurrupaka dabiltzanak, nola izainak eta parasitoak. Eta ez ote dugu guztiok ere izainetarik eta parasitoetarik zerbait, noiz eta martiriak miresten baititugu, jaun André...?
‎Napolitarrak, burua eta bekainak goraturik, ulertu ez zuelako keinua egin zuen. Eta, orduan, zerbait erran behar nuela bururatu zitzaidan.
‎" Joanes, egia duk ezen aitzina nahi duenak buru egin behar diola zailtasun orori, baina jakik, bertzalde, ezen, batzuetan, uholdeari buru egiteko uholdearen alde jarri beharra dagoela, zeren eta ur lasterrei burugabeki buru egiten dien txalupak akabatzen baitu ur lasterrak irentsirik, Ararat menditik urrun". Eta hala entseiatzen zen bidean sortu traba eta behaztopei buru egiten, ez buruz buru eta bekoz beko, baina zeharka. Oroitzen dut, alde horretarik, usu baino usuago erabiltzen zituela signifikantza bakarra ez zuten erranak eta etsenpluak edo hainbat haritako anekdotak, jostetan ibiltzeko parada emaiten ziotenak, zeren eta, handik edo hemendik oldartzen zitzaizkionean, haratagotik egin baitzezakeen ihes eta egiten ohi zuen ihes, nola behin baino gehiagotan ikusi ahal izanen duzun, jaun André, hemendik aitzina.
‎Eta, ene tristeziaz jabetu balitz bezala, Arkimedesek ene zangoen artean sartu zuen burua eta mihia atera eta eskuak ferekatu zizkidan.
‎Zeren, baldin egia bazen ere ezen pertsona haserreak aski izan dezakeela halakoetan bere buruaren eta bere bisaia itsusiaren ikustea berriro ez haserretzeko, ez nengoen, ez, ni, puntu hartan, mirail baten aitzinean paratzeko trenpean, Platonen dizipuluetarik bat banintz bezala, ez horixe... hain bainengoen neure pena hartan dolorezki penaturik, eta hain bainengoen, halaber, neure gorputzeko parte eta endrezera guztietan gogorturik eta gozakaizturik, ez anaiarekin baketzeko asmotan eta ez hare... Zeren deusek ere ezin atera bainintzakeen neure tentutik eta pazientziatik, nola anaiak Elbira modu itsusi hartan kentzeak, eta zeren hark neuri eginaren ordaina bihurtu nahi bainion, eta doblea bihurtu nahi nion, ahal izanez geroz!
‎Eta begien hertsi ireki batean pulpería jendez hustu eta, beren arteko diferentzien deliberatzeko, borrokan hasi ziren Joxe Aberasturi, zeina baitzen, hainbatetan erran bezala, ezpatari ezin trebeagoa, eta zaldun gaztelau hura, zeinari Lorenzo Cortés baitzeritzan... Ordea, borroka hark ez zuen historia luzerik izan, zeren, hasi bezain sarri, lehenengo entseiuan zauritu eta akabatu baitzuen Joxe Aberasturik, eta hala gelditu zen eskarnio egin ustea eskarniatua eta odol isurle ustezkoa odolustua, lurrean etzanik, bere kapelu hegal zabala —baita ile-ordea ere— burutik kanpoan eta bere iduri irrigarri harekin, zeren halakoa baitzen haren begitarterat bildurikako keinua, eta zeren buruan orraztatu gabeko bi ile baitzituen, biak ere nahasirik eta izurturik. Eta joan ziren zaldunaren lagunak lurrean zetzan kidearen laguntzan, eta ikusi zuenean haietarik batek ezen hura hilik zetzala, ezpata maginatik deblauki atera eta bizkaitarraren aitzinean paraturik, erran zion ezen koldar bat zela, jaun Lorenzo Cortési kasik denborarik eman ez ziolako bere lekuan jartzeko eta konbaterako behar bezala prestatzeko; baina bizkaitarra ez zen isiltzekoa, eta ihardetsi zion ezen hura gezurra zela eta bere ohorearen kontrako falta, gezurti deitzen ari zitzaiolako eta koldar, eta erran zion, halaber, ezen, baldin gizona bazen, egin zezala urrats bat aitzina berak ere, zeren munduko denbora guztia emanen baitzion bai bere lekuan jartzeko eta bai bertze prestakuntza guztien egiteko ere, nahiz eta aitzinetik jakinarazten zion ezen bere lekua, handik gutirat, hilen lekua izanen zela eta bere lagun hil berriaren lekua.
‎Baina, nola artean zaldi zoro hura bainintzen, Jainko Handiaren izenean neure oinazeen eta bertzeen oinazeen gainetik jauzi egiteko disposizionean, hala, jauzi egin nuen orduan ere osaba Joanikoten oinazearen gainetik, eta koadroa hartu eta sutarat egotzi nuen... Haatik, iduri hura begibistatik urrundu nuen arren, ez zen neure buruan eta neure memorian ezabatu, uroski, eta osaba Joanikotek handik egin izan dit egunoroz oihu, aldez edo moldez. Eta kartarekin ere koadroarekin bezala egin nuen... edo are okerrago, zeren hura ez bainuen irakurri ere egin, infernuko sutarat kondenaturik zegoen gizon baten kartak ez zuelako nehoren begirunerik merezi...
‎Eta, nola mehatxu haien itzala baikenuen dantzan geure buruen gainean eta hargatik bizi ginen iratzarririk eta axolduriturik, segurantzarik gabe, iduriturik ezen jende haiek noiznahi den oldartuko zitzaizkigula, hala, bertze egun batean erran zidan gipuzkoarrak:
‎...n, halako moldez, non noiznahi den erraiten baitzigun ezen, alargundu ondoren, hiru gizonek eskatu ziotela eskua, baina haiek guztiak gibelat bihurtu zitzaizkiola, noiz eta jakin baitzuten ezen etxea eta etxeko errentak miserikordietako obrentzat zituela, zeren hura izan baitzen haren senarraren —zeinari jaun Ricardo Meneses baitzeritzan— azken nahia, eta berak zin egin baitzion bai bere buruari eta bai bere senar izan zenari ere ezen bete eginen zuela haren hitza. Eta gero, txantxetan eta irria ezpainetan, solasaldi haietan biltzen ginenoi beha, erraiten zigun:
‎Eta alferrikakoak izan ziren, halaber, nik urte haietan eraiki nituen irriak eta esperantzak, zeren eta Nenboz amorosturik nengoèn egun haietan heldu baitziren sei soldadu haiek don Venancioren etxalderat, jujearen manuarekin, zei nak behartzen eta obligatzen baitzituen ene buruaren eta ene pertsonaren atzemaiterat.
‎Eta nik galdetzen diot neure buruari eta galdetzen dizut zuri, jaun André: baldin indiar gorriak han bizi baziren eta gu hemen, eta baldin guztiak ere beldur berak lotzen bagintuen, ez ote zen eta ez ote da guztiak ere gizon garelako, gizon zuria edo indiar gorria izan aitzin, eta funtsean eta azken finean berdin samarrak garelako?
‎Erran dizut bertze nonbait ezen jaun Marcel eta osaba Joanikot anitzetan egoiten zirela buruz buru eta aurkez aurke, baina nehoiz ere ez kolerak eta haserreak harturik. Eta batzuetan, gainerat, akort egoiten ziren.
‎" Zer da itsukeria hau? Giristi no tzat dugu geure burua eta turkoak eta basapiztiak baino okerrago bizi gara. Ordea, zergatik ez dugu dotrina giristinoa guztiz uzten, baldin iduritzen bazaigu ezen txantxa eta burla hutsa dela?" Aitzitik, han geunden Antonio eta biok, geure testigantza aitzina eramaiteko asmotan...!
‎—Ordea, ni nauk hemen burua eta buruen burua... —ihardetsi zidan, serios.
‎Batean altzari bat zela, bertzean tapiz handi bat, zabal zabalik nitian nik begiak, harat eta honat beha, harik eta morroi batek erregeordearenganat bideratu gintuen arte. Sartu gintuan haren gelan, makurtu genian biok burua eta plegatu belauna, eta, noiz eta burua jaso baikenuen, gizon hura ikusi genian, irriz eta begirune osoz errizibitzen gintuela. Eta erran zioan aitari... zuen berraitona Alberti, alegia:
‎...ginen Amsterdametik Donibane Lohizunerat... eta, handik hilabeterat, Ho lan da eta Frantziaren arteko gerla piztu aitzin, Alemaniarantz abiatu ginen —bar katuko ahal didazu, jaun André, baldin, bertze anitzetan bezala, aipatu baizik egiten ez badizkizut hango hiriak, batetik, zeren, bertzenaz, gogaikarri bihurtu arteino luzatuko bainintzateke, eta bertzetik, zeren, liburu osoan bezala, neure burua eta neure kontzientziaren joan etorriak nahi bainituzke kontakizunaren ardatz—, Hanburgoko porturat lehenik eta Lübeckekorat gero, non, ahantzirik hilabete batzuk lehenago Amsterdamen egin nuen promesa, Ama Birjinari eta saindu guztiei xuxendua —zertarat behartzen ninduen, izan ere, promesa hark, baldin ez Ama Birjinari ez sainduei ez erretauletako imajinei debozione partikularrik ez b... Eta lagunek, jakinik ezen, geure Amsterdameko egonaldian, ez nintzela Mignonekin baizik ibili, eta hitz eman nuela eta zin egin ezen ez nintzela bertze nehorekin ibiliko hare kin baizen, ikusten zutelarik hitza guztiz jan nuela, berriro hasi zitzaizkidan zirikatzen handik eta hemendik, erraiten zidatela:
‎Egunkariko nagusiek ezin eraman, ordea, hutsune horrek nire zerbitzu orrira ekar zezakeen zikin deitoragarria: abuztu horretan zazpi hilabete nituen atal horretako buru eta buztan. " Kazetari balioanitza" zaio horri gure lanbideaz aritzen diren aditu burutsuen ahotan.
‎Deus apuntatzeko gogorik gabe, eguneko lehen zigarroa piztu nuen. Ostiko bana, buruan eta tripa hutsean. Ongieza ez erakusteko eginahaletan, inguruko mugidan finkatu nituen begiak.
‎—Gure ordenantzen ariora, enpresak bere nahitara erabakitzeko ahalmena dik enplegatu bakoitzaren oporren erdiez. Sinesten ez badidak, hoa langile batzordeko buruarengana eta hark baieztatuko dik.
‎izaera ez zaio ozpindu baizik, behiala partekatzen genuen mahaitik lekutu zenez geroztik. Neure buruaz eta neure kazetari ahalmenaz harro, mespretxu keinu agerikoa egin nuen, haren eskuetan lehiakideen egunkaria ikustean. Ez nuen oraino irakurria, ezta presarik ere horretarako.
‎Manolok burua eta boza apaldu zituen, beldur antzean inguruko mahaietatik belarri luzeren batek deus adituko ote. Hamazazpi urtetan ere aski antzerkizalea zen.
‎Erixko nengoela erran nion telefonariari, mezua Eskalatzaileari jakinarazteko erreguarekin batean. Eta halaxe egoki, erixko buru eta bihotz.
‎Baina hik ez hartu serioegi, ez hasi berriro ere errebobinatzen eta goza ezan momentua. Ez nekatu hainbeste burua eta eman poz ttiki hori gorputzari! Agindu iezadan, behinik behin, mutil horren argaz  kiren bat ekarriko dunala eta, batez ere, ez haizela moja sartuko!
‎Nik, ordea, lepoa betiko burutik eta beste zerbait ikusi uste nuen: alegia, Dabid eta biok elkartzen gintuen zubia, zubi altxagarri batekin konpara daitekeela, eta oraingoz bi besoak ezin bereiziago daudela.
‎Nire haur denboran, neure buruarengandik eta gurasoengandik ihesi, gau batez oso urrunera ez, eta auzuneko parkeraino joan nintzen ihesi; han bizpahiru orduz egon nintzen harik eta amak, nahigabeturik, txorikume busti baten antzera aurkitu ninduen arte. Gaztetan, neure burua topatu nahian, familiarengandik alde egin, eta Dabidekin jarri nintzen bizitzen.
‎Nire nagitasuna indartu egin zuen Fernando Pessoak José Saramagoren O ano da morte de Ricardo Reis nobelan esaten dituen hitz batzuk oroitzeak: " Hildako bat, definizioz, ultra atzerakoia da, ezin ditu ordenaren aldaketak eraman." Neuk ere ordenaren funtsezko aldaketa sakon bat bene benetan nahiko ote nukeen galdetu nion neure buruari eta ez nuen garbi eta zintzo erantzuten asmatu.
‎Marga besarkatzera jo nuelarik, ordea, haren bularren artean ezkutatu nuen burua eta malkoak atera zitzaizkidan, aspaldiko partez, oso aspaldiko partez.
2001
‎Edozein enpresak ez du baserri berrien aktiborik. Kaleko bizimodua aldatzen ez den neurrian baserriak egokitu du bere burua eta enpresa gisa etekinak lortzera jo. Horra errealitatea.
‎Ezkerra lehenengo izan behar da kritikoa bere buruarekin eta denarekin, baina azkenean helburu bat izan behar du, gizarte hau aldatzea. Alderdi komunista tradizionaletan alderdiak esaten zuena bete behar zen eta kito, eta hori jaungoikoan sinestea baino zailagoa da.
‎Kopuru hori igotzen doa eta bertakoak arabar sentitzen diren heinean, giro euskalduna sortzen eta indartzen ari da Argantzunen eta inguruan. Araba Euskarazko koordinatzaileak dioenez," hemengoek, arabartzat dute beraien burua eta euskara haien hizkuntzatzat hartzen dute".
‎1996 urtea dugu eta Steiner antzerkitik eta bizitzatik aldendurik egon da hogei urtetan. Nathan Goldringek William Shakespeareren «Lear erregea» taularatzea du buruan eta Steinerrek erregearen papera joka dezan, jo du berarengana. Goldringek 15 urte zituenean, Steiner ikusi zuen antzoki batean eta liluratuta geratu zen.
‎Orduraino bere burua aktore tragikotzat bazuen ere udako clown ikastaro batek aldatu zuen aurrerantzean donostiarrak taula gainean izango zuen eginkizuna. " Oso gaizki pasa nuen ikastaro hartan, izan ere orduan egun baino askoz ere kritikoagoa nintzen nire buruarekin eta nire baldartasun guztiekin adiskidetzen ikasi behar izan nuen". Jose Antonio de Marcos antropologoak pailazoek gizakion eguneroko dramak hankaz gora jartzeko duten erantzukizunaz ohartarazi zuen beranduago, eta hala, Oihulari Klown taldea sortu eta emozioak lanabes gisa hartuta herriz herri adieraz betetako ikuskizunak eskaintzeari ekin zion.
‎Solanazeo ia denek bezala, oso ospe txarra izan zuen mende luzetan eta bere sendagaitasunari esker mantendu da. Hostoen kataplasma erresumin, negal eta legen, odoluzki eta handituetarako erabili izan da; fruitua berriz burutik beherakoarentzako eta gernua eragiteko. Ingelesek, harritzekoa!, fruitu zuria ematen duen barietatea apaingarri gisa erabiltzen zuten eta «egg plant», arrautzaren landarea, deitzen diote.
‎1936ko gerrak goibeldu zuen jadanik adinekoa, zaharkiturik zegoen Azkue. Bera izan zen Euskaltzaindiaren burua eta gorputza, jarraipena, lotura hil arte. Bilbon itzali zen bere bihotzeko argia, 1951 urtean, hagitz era txarrean.
‎M. ARAMENDI. Bereizi behar da sostengu politikoa eta egoera zehatz eta berezi batean begi onez ikustea, adibidez palestinarren arazoan edo beste batzuetan. Zenbait kasutan argi dago abangoardia izaera hartzen dutela, hautatutako gutxiengotzat hartzen dute euren burua eta zenbait arazo euren aldera manipulatzen dutela. Baina proiektu politikoei dagokienez, talibanek esate batera, oso gutxiengo batzuen sostengua besterik ez dute.
‎Norbere burua eta norbere bizitzan eragina izan duten bizipenak ezagutzeak egoera baten aurrean modu jakin batean zergatik erreakzionatzen dugun jakiten laguntzen digu edo maitasun harremana atsegina izan dadin zer aldatu behar dugun ikusten.
‎Norbere buruaren baitan eta bestearengan dugun konfiantza bultzatzea, gizarte harremanei buruzko espektatiba eta eredu positiboak garatuz.
‎Asko baloratzen dugun zerbait lortzeko burua eta gorputza batera ahaleginetan muga mugara iristen direnean lortu ohi dira momentu horiek.
‎Geure buruaz eta egitea lortu dugunaz harro egotea.
‎Haurra txiki txikia izanik, itomena gertatzen baldin bada, hartu orkatiletatik buruz behera eta eman zapladatxoak omoplatoen tartean.
‎Ezarritako edertasun ereduetara gehien hurbiltzen diren emakumeak gusturako sentitzen dira beren buruarekin eta beren buruaz sentimendu positiboagoak adierazten dituzte.
‎ANGELAk etxean egoteko bata darama soinean, ruloak buruan eta buztina aurpegian. TOMAS bankuan eserita dago.
‎Eta gogoratubehar naiz aurkezpen egokia egiteaz, eta girotzeaz, eta helbururen bat jartzeaz, eta...?. Eta hori guztia kontuan hartuta, irakasleak klase biribila prestatuko duseguru asko... lehenago inbutua buruan eta eskua bihotzaren gainean (enperadorefamatu haren modura) zoroetxean amaitzen ez badu behintzat.
‎Behien BSE bezala, scrapie delakoak eritasunak jotako ardien ohiko portaera aldatzen du. Animaliak modu deskoordinatuan mugitzen hasten dira, artaditik aldentzen dira eta burua eta lepoa behin eta berriz igurzten dira aurkitzen dituzten objektuekin. Gerrialdeko prurigoa gaixo dauden aleen garuna aztertuz soilik diagnostikatu daiteke.
‎Lan baldintzen egiaztapena albaitari ofizialek egin behar dute, produkzio gune guztietan hiltegiak ikuskatzeaz arduratzen direnek. Ikuskapen hori egokia bada, gainera, kanaletan lesioak izanez gero (animalia, hil ondoren, errairik gabe, gehienetan bururik gabe eta larrurik gabe, behi, ardi eta ahuntz aziendaren kasuan eta esekita), parasitoak edo bestelako anormaltasunak ikusiz gero, lerrotik kenduko dira, eta dira merkaturatu. Beraz, hiltegia osasun iragazki gisa aritzen da, funtsezkoa baita kontsumitzaileen osasuna bermatzeko.
‎Errazago lokalizatzeaz gain, elkar ukitzean ere kalteak saihestuko dira. Mailuak edo mazoak ongi funtzionatzeko, funtsezkoa da burua eta kirtena ongi finkatuta egotea. Horretarako, mailuaren burua blokea daiteke, kirtenaren muturrean metalezko ziri bat sartzen bada, burua sendo finkatuko duena.
‎Hanka bakoitza bestearengandik urruti ikustean ez zaio lehen bezain ederra iruditu.Amona egongela erdian dago lurrean eserita. Aurrean gaztearen burua eta atzean hanka sakabanatuak. Nekeak, izurrite batek hiri bat estali dezakeen bezala inguratu, eta izurriteak sortarazten duen neke berbera jalgi da harengan.
‎Aztoraturik apartamenduko atea zabaldu eta arrapaladan atzean utzi ditu jadanik ustezkoak bakarrik diren babesa eta giroa. Pasabidea igaro behar gogoeten zama buruan eta poltsarena bizkarrean daramala. Bi pisu eta berrogei eskailera lehen solairuko tabernara eta kanpoko atera bidean.
‎Liburu saltzaileak poltsari begiratu eta, ostiko batez, espaloi ertzean zegoen kontainer ondora bota zuen. Latinezko irakaslearen aurpegia ekarri zuen burura eta atzetik jotzen zuela imajinatu zuen. Gero," Carpe Diem" ozen bat oihukatuz, argirik gabe geratzen ari zen farolaren azpian zegoen neskari keinua itzuli zion.
‎Baina hori oroitzapen berri samarra da eta zorabiatu egiten nau eta sukartu ere bai, apur bat. Komunetik irten nintzenean" zer?" galdetu zidan amak eta nik" zer?" erantzun nion, bekaturik egin izan ez banu bezala eta ohera joan nintzen, baina oraindik ere Albertoren irudi batzuk etorri zitzaizkidan burura eta usain bereziak ere bai.
‎alde egiteko, ez zuen emazteak irtenbiderik. Bere bi urteko alabatxoa hartu eta bere burua eta haurra erre zituen.
‎Bonbain hegazkin batek hegaldatzerakoan jo egin zuen behi bat. Behiaren burua eta aurreko laurdena lurreratzeko gurpiletan itsatsiak gelditu ziren.
‎Etxerat zihoala, mozkor batek kobra aurkitu zuen bide bazterrean. Burutik eta buztanetik heldu eta sugeak ezin hozka egin. Baina mozkorrak sakelan zuen galleta bat emateko, sugearen buru gainean zuen eskua askatu zuenean, kobrak hortz ukaldia egin zion.
‎Jendea borroka ikustera zihoan. Kobrak, burua txut, hortzaka egiten zion kriskitin sugeari; honek, berriz, ahal zuen bezala begiratzen zuen bere burua eta buztanaz erasotzen zion. Oinezkoak, bidaiariak, poliziak, denak bi sugeei begira, ikusminak harturik.
‎Indioek dena pazientzia handiz egarten dute. Fatalismoari eta halabeharrari burua eta bizkarra makurtzen dizkiete. Indiak alderdi honetatik ere liluratu egingo zaitu, aldrebeskeriak neurri guztien gainekoak baitira.
‎Aurrekoaren aparra desegin orduko egin behar zen salto, batelaren gila azpitik pasatu, ababorretik ahalik eta arinen igo eta berehala, bitsa galdu orduko, istriborretik dzanga berriro. Batek buruz behera eta itzulipurdiak eginez airean, beste batek tripa plastada galanta joko zuen uraren kontra, beldurtienak zutik jauzten ziren eta eskuaz sudurra tapatuz.
‎‘Debereak egin dituzue ala? ’ esan zuen, txapela ondo sartuta buruan eta balantzaka.
‎Aurrez aurre, emakume beltz lodi batek hartu du birentzako aulkia, bosten bat urte izango dituen neskatxoa altzoan jasota. Buda Amandrea ematen du galipotezko ama edo amama dirdiratsu horrek, koloretako painelua buruan eta zirrindola doratuak belarrietatik dilindan.
‎Nortzuk ote dira bere nobelarako, bere burua eta bere itxitegiaren gela ezabatzeko asmatu dituen pertsonaia dramatikoak?
‎Ezohiko haurdunaldiak emango du fruiturik azkenean: aurreztutako diruarekin Salamancan matrikulatuko da mutila, eta buru eta gogoaren arteko jostura bila arituko da bertako Psikologia fakultatean.
‎Historia luze baten kate-begi izaki, adanismoaren batere arrastorik gabeko talaia batetik begiratzen du bai atzera eta bai aurrera, jasotako talentuak bere hastean eta garbian atxiki ordez, ugaritu eta geroari eskaini nahi baitizkio. Horregatik guztiagatik, ez da nitanoz jardun zale, ez du segundorik galtzen bere nia puzten, higuin ditu bere burua eta txaloak erantzukizunaren gainetik jartzeko gai diren intelektual ustekoak: niaren gainetik gu jartzea gustatzen zitzaion intelektuala dugu Mitxelena.
‎Honako hau, ordea, Laborantzako liburu hau, ez da bestetarik hartua, handik eta hemendikako maileguak izango dituen arren, zalantzarik gabe. Gisa horretako liburuak ez baititu inork oso osoan bere burutik eta baitarik ateratzen, ezta gaia norberak asmatua duenean ere. Eta Duvoisin kapitaina, aditu baino adituago bihurtu zelarik sail horretan, nekez zen nekazaria eta inondik ere ez nekazaritzaren sortzailea.
‎badirudi, alafede, hitzek eta hiztegiek badutela ikuskizunik hizkuntzalaritzarekin –euskal etimologiaren aldetik, bai, behintzat– eta ni arlo honetan –ongi, gaizki, nahiz erdipurdi– saiatua naiz batik bat, ematen duenez. Gainerakoan ere, hortik landara eta bigarrenik, begiak lausotuxe ditudalako edo ez dut ikusten aldamenean, ezta urrutixeago ere,  hartzekodunei zor zaizkien erresalbu eta salbuespenak salbu, halako jakite, jakinduri eta jakiunde espantagarririk, nor bere buruari eta bere buruarengandikakoei begira bestelako ustetan badabil ere sarri asko. Erraldoiak izan omen dira lurraren gainean:
‎Aski dugu paper mordoskaren bat ikuskatzea Nafarroan Iputza nagusi zebilela konturatzeko. Baina ez iputz hori, ezta geroago Mendebal aldetik agertzen zaigun giputza ere, ez dira usuegi agertzen gipuzkoarren ahoan nahiz luman beren burua eta beren kideena izendatzeko.
‎" Kanpora begira ageri zara beti zure idazlanetan, barren aldera baino areago. Bestez ari zara gehienbat, ez zeure buruaz eta zuretar hurkoez. Herabez ote den ala, ni higuingarria?
‎Gizon langileak bi lagun gutxienez behar direla uste hizketarako, baina ez nagiak. Gauden, bada, goxo goxo etxe zokoan inoren bila abiatu gabe; galda diezaiogun geure buruari eta geure buruari erantzun.
‎Saia gaitezen, eske hori egiten diot ene buruari eta besteri, oraingo gauzak oraingo begiz ikusten, oraingo auziak oraingo buruz xuritzen. Ez gaitezen gal amets bideetan barrena; utz ditzagun ametsak lo gaudenerako.
‎deust, dit ala deraut; eustan, zidan ala zerautan (zautan?), eta abar. Zitalkeriak ez gaitu inora eramango, galbidera ez bada; hobeko dugu buruaz eta zentzuaz baliatu.
‎ageri zaigu burutik burura eta ez dira zeharo parcus eta infrequens hor ipini  behar genituzkeen hitzak. Leturiak ongi ezagutu zuen neskatxa batenganako maitasun berorik ere ez zaio ernatzen.
‎Eta hortik atera nahi dute euskara eta abertzaletasuna banaezinezko lokarriz elkartutadaudela. Irakurketa honek ez du ez buru eta ez buztanik, atzekoz aurrera ez baitu esaldiak balio. Non esaten da euskaltzale batek abertzale izan behar duenik?
‎Harrigarria bada ere, aurrera ere ez du batere egin eta, beraz, bere eraikuntza bukatua dagoela dirudi. Logikak pentsamendu ororen erregela formalak aurkezten ditu, Logikan adimena bere buruaz eta bere formaz soilik arduratzen da. Hori egitean objektu oroz abstrakzioa egiten du.
‎Eta baita ere dakigu gizakia dela kosmosaren azkeneko emaitza, izadiaren eboluzioan gorengo goren garatu den izakia delako. Hau da, maitamendun heldu da, kosmosaren buru eta arduradun maitale. Kosmosaren eboluzioaren historia bi zatitan banatzen da:
‎Adimenez ezjakintsu edo nahimenez makal den maitagogoak askotan du benetan maiteago bere burua eta beste maitagogoa, gizaki jakintsuenak baino. Hau da, jakintsu ez den maitagogoak beteago burutzen du sarritan bere gogoko dena —benetan gogoko, adibidez beste maitagogoak—, maitagogo jakintsuak baino:
‎Filosofiak ematen dizkigun arrazoien gaitzespen hura sendoagoa da gaur nigan. Eta zientzia aldetik, emaztearen benetako izaera objektiboa —eta bere subjektiboa— nigana heltzen dela, nire buru eta gogoraino, ez dakit zenbat mezulari eta mezuren (fisikazko, biologiazko, psikologiazko eta abarren) bitartez, eta nik zuzen eta osorik eskuratzen bururatzen dudala, hori baiestea ez dagoela uste dut inoren zentzumenetan edo adimenean, lehentxeago esan dugunez. Ez dago inongo zientziatan.
‎Horrek ez du ukatzen ‘lege’ izenez kanpotik datozkion adibideek, erakustaldiek, ez dutela giza gogoa argitzeko ahalmenik. Baina, azkenean, laguntza eta argitasun guztiak gogoan dituela, maitatuz osatuko du gizakiak bere burua eta gizartea ere gaur eta historian, denok osatzen dugun eta denon gogoko eratuta nahi dugun gizartea. Eta, batez ere, gizakiaren amaiera Jaungoikoa maitatzea da, begiz begi Maitasuna ikustea eta Maitasunaren seme izatea emango dionean; hau da, Jaungoikoa ezagutzea, bere altzoan murgildurik ezagutzea emango dionean.
‎Aita pozik zen ikustean sugea berpiztu zela, baina honek indarrak eskuarturik, sukaldean ziren guztiak ausiki nahi zituen bere eztenkada pozoitsuaz –eta amak segitzen zuen, istorio honen morala azpimarratuz–: Xenda horietan mele mele otoitzean entzunen dituzuen jende franko bada horrela zuen zerbitzuen premian, zuetaz baliatu ondoan, trapu zahar mutzitu baten antzera gero botako zaituztenak; egin ezazue egin behar duzuena bururaino eta ospa.
‎Baserri guzietako zakurrak saingaka hasi baitzitzaizkien, etxeko leihora atera nintzen, zer gertatzen zen ikustera. Handik ikusi nituen, Joakin eta Pello, maleta bana eskuan, izerdi patsetan, eta bera, burua eta gorputza tente, ezker eskuin begiraka, hegal zabaleko zapela eta militar uniforme goititik beheitirainokoa, bere uhalak eta guzi. Lepotik zintzilik ekarki zuenak niri ere eskopeta motzen bat ote zen pentsarazi zidan.
‎Ruizen fabrikaren parean pasatzean, bi automobil beltz eta jende multzo bat ikusi nuen. Jende aberatsa, zapela buruan eta ttattarra lepoan. Zorroak nonbait ederki hornitu ondotik, fabrika ikustera etorriak bide ziren.
‎Gondoleroa, puntu honetara iritsirik, lehen gertatu bezala, automataren hitz egiteko moduaz hasi zen, lehen bezala bururik eta hankarik gabeko gauzak esateko: " Nor zen baxua jotzen zuena Elvis Costelloren Watching the detectives izeneko kantan?
‎Beraz, Aita Zaindarien zuzendaria emakumezkoa zen! Beraz, Aita Zaindarien burua bahitu zuten bahitzaileen burua eta Aita Zaindarien burua pertsona bera zen! Hain logikoa izanda, nolaz ez zitzaidan lehenago burutik pasa?
‎Juliak ezezkoa egin zuen buruarekin eta atera egin zen. Agian bukaera gertu zegoen.
‎Urrats batzuk emanik, lore lapurrak burua jiratu eta samurkiro begiratu zidan, errukia aurrena eta onespena ondoren bilatu nahian edo. Nik baiezkoa egin nion buruaz eta berak, erantzunez, sorbaldei goraka eragin zien, errua berea ez baina halabeharrarena izan balitz bezala. Betidanik lelokeria iruditu zait hildakoei loreak jartzeko ohitura.
2002
‎Nire burua eta bihotza zatituta daude. Alde batetik jarraitzen dut sinesten ezker abertzaleak batasuna behar duela.
‎Maratoia egiten ari naizelarik, gogoeta horiek etorri zaizkit burura eta, bide batez, hasieran arrapaladan segitu ezinezko abiadan irtendakoak ditut gogoan, horiek, ordea, aspaldi utzi nituen kamino bazterrean. Orain, kilometro dezente egin ditudanean, euskararen bilakaera eta berreskurapenerako erritmoa bizkortu dezadan erregu egin didate.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
buru 3.432 (22,59)
buru izan 472 (3,11)
Lehen forma
burua 1.266 (8,33)
buru 457 (3,01)
buruan 444 (2,92)
buruak 281 (1,85)
buruarekin 258 (1,70)
buruari 239 (1,57)
buruaren 162 (1,07)
buruaz 159 (1,05)
buruko 78 (0,51)
burura 76 (0,50)
Burua 64 (0,42)
burutik 39 (0,26)
buruarekiko 23 (0,15)
buruen 21 (0,14)
buruek 19 (0,13)
burukoa 19 (0,13)
Buru 18 (0,12)
buruarentzat 16 (0,11)
Buruko 14 (0,09)
buruei 13 (0,09)
bururik 13 (0,09)
Buruan 12 (0,08)
buruekin 11 (0,07)
buruetan 11 (0,07)
buruz behera 11 (0,07)
Buruaren 10 (0,07)
burukoak 10 (0,07)
buruarengan 9 (0,06)
Buruak 8 (0,05)
burukoan 8 (0,05)
buruagaz 6 (0,04)
buruez 6 (0,04)
buruaren atzean 5 (0,03)
buruarenganako 5 (0,03)
buruarengandik 5 (0,03)
bururaino 5 (0,03)
buruz gora 5 (0,03)
BURUA 4 (0,03)
Burutik 4 (0,03)
Buruaz 3 (0,02)
Bururik 3 (0,02)
buruarengana 3 (0,02)
buruk 3 (0,02)
burutik behera 3 (0,02)
Buruarekin 2 (0,01)
Buruari 2 (0,01)
Burutik beherakoa 2 (0,01)
buruagatik 2 (0,01)
buruan gora 2 (0,01)
buruaren atzeko 2 (0,01)
buruaren gainetik 2 (0,01)
buruaren inguruan 2 (0,01)
buruarentzako 2 (0,01)
buruari buruzko 2 (0,01)
buruekiko 2 (0,01)
buruen gainean 2 (0,01)
buruen gainetik 2 (0,01)
buruetakoa 2 (0,01)
buruetara 2 (0,01)
bururik gabe 2 (0,01)
buruz gain 2 (0,01)
BURUAREN 1 (0,01)
Buruei 1 (0,01)
Buruen 1 (0,01)
Burukoan 1 (0,01)
Burura 1 (0,01)
Buruz behera 1 (0,01)
Buruz gora 1 (0,01)
burian 1 (0,01)
buruagan 1 (0,01)
buruagana 1 (0,01)
buruagandik 1 (0,01)
buruaren alde 1 (0,01)
buruaren atzetik 1 (0,01)
buruaren aurka 1 (0,01)
buruaren baitako 1 (0,01)
buruaren baitan 1 (0,01)
buruaren barnean 1 (0,01)
buruaren kontrako 1 (0,01)
buruaren ondotik 1 (0,01)
buruarena 1 (0,01)
buruarenganakoa 1 (0,01)
buruarengatik 1 (0,01)
buruari buruz 1 (0,01)
burue 1 (0,01)
buruen artean 1 (0,01)
buruen aurrean 1 (0,01)
buruen gainera 1 (0,01)
buruetarat 1 (0,01)
buruetarikoa 1 (0,01)
burukoaren azpian 1 (0,01)
burukoen 1 (0,01)
burukoetan 1 (0,01)
burukorik 1 (0,01)
burukotik 1 (0,01)
bururantz 1 (0,01)
bururat 1 (0,01)
burutan 1 (0,01)
burutara 1 (0,01)
Argitaratzailea
ELKAR 812 (5,35)
Berria 335 (2,21)
Consumer 285 (1,88)
Alberdania 252 (1,66)
Pamiela 208 (1,37)
Booktegi 200 (1,32)
Susa 179 (1,18)
Argia 175 (1,15)
UEU 140 (0,92)
Goenkale 103 (0,68)
EITB - Sarea 100 (0,66)
Maiatz liburuak 87 (0,57)
Open Data Euskadi 74 (0,49)
Herria - Euskal astekaria 68 (0,45)
LANEKI 59 (0,39)
Labayru 59 (0,39)
Euskaltzaindia - Liburuak 56 (0,37)
Karmel Argitaletxea 55 (0,36)
Jakin liburuak 47 (0,31)
Jakin 39 (0,26)
goiena.eus 36 (0,24)
Euskaltzaindia - Sarea 28 (0,18)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 28 (0,18)
Guaixe 27 (0,18)
Karmel aldizkaria 25 (0,16)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 23 (0,15)
Ikaselkar 21 (0,14)
Bertsolari aldizkaria 21 (0,14)
Hitza 20 (0,13)
ETB serieak 19 (0,13)
Uztaro 19 (0,13)
erran.eus 19 (0,13)
Urola kostako GUKA 19 (0,13)
Erlea 17 (0,11)
Osagaiz 17 (0,11)
aiurri.eus 17 (0,11)
Ikas 17 (0,11)
hiruka 16 (0,11)
Anboto 15 (0,10)
Txintxarri 15 (0,10)
Euskaltzaindia - EHU 14 (0,09)
Uztarria 12 (0,08)
Bilbao Bizkaia Kutxa Fundazioa - Euskaltzaindia 10 (0,07)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 10 (0,07)
ETB dokumentalak 10 (0,07)
alea.eus 10 (0,07)
uriola.eus 10 (0,07)
HABE 8 (0,05)
Kondaira 8 (0,05)
IVAP 7 (0,05)
aikor.eus 7 (0,05)
aiaraldea.eus 6 (0,04)
Deustuko Unibertsitatea 5 (0,03)
barren.eus 5 (0,03)
Euskalerria irratia 5 (0,03)
Maxixatzen 5 (0,03)
Karkara 4 (0,03)
Zarauzko hitza 4 (0,03)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 3 (0,02)
Aldiri 2 (0,01)
Kresala 2 (0,01)
Noaua 2 (0,01)
plaentxia.eus 2 (0,01)
Aizu! 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia