2000
|
|
Hasieran, bezeroak ametsetan agertzen diren pertsonaia eta gauzak deskribatzen ditu, alegia, ametsetan bere
|
burua
nola kokatzen duen eta agertzen direnpertsonaia edota gauzak ere nola ikusten dituen. Adibidez,, orain hormarengainean nago?,, menditik behera noa, emakume bat dago nire ondoan...?
|
|
Halaxe erran nion, bai, eta esplikazionea ere eman dizut, baina badakit ezen nik eman esplikazionea motza eta laburra geratzen dela. Anitzetan galdetzen diot neure
|
buruari
nola atera zitzaizkidan hitz haiek, eta oraino ere neke eta gaitz egiten zait bertze argibide baten edireitea... baina bai erraiten ahal dizudala ezen, hitz haiek trenkatu orduko, bi sentimendu errotu zitzaizkidala, biak ere kontrakarrean zeudenak, zeren sentitu bainuen, batetik, halako kezka bat, osabari modu hartan trufa egiteagatik eta zor nion begirunearen hausteagatik, berak napolitarrari zo... Edo, ez al zen arrazoin printzipalena izanen ezen maisu ezin hobea nuela osaba, eta harenganik eta haren injeniotik gero eta gehiago ikasten ari nintzela, zeren eta nik osabari eman ihardespena, osabak berak egina izan baitzitekeen bertze zirkunstantzia batzuetan?
|
2001
|
|
Ezker abertzalearen indarrak mugatuak dira eta hori badakigu, baina azken 21 urte hauetan eztabaida eraman behar den tokira eraman dugu: eztabaida estatutismotik at jartzea eta Euskal Herriak XXI. mendean bere
|
burua
nola antolatuko duen pentsatzen hastean. Orain, estrategia nazionala aurrera eramatea posible dela erakusteko, beste bidetxo bat egin dugu.
|
|
Bihar berekin hitz egingo diat, erabaki du. Bere
|
burua
nola zuritu behar du ordea Anartzen aurrean. Ez daki zer esan, nondik hasi.
|
2002
|
|
ADOLFO MARSILLACHEK, aldiz, hil arte jarraitu du oso kritiko izaten bai bere
|
buruarekin
nola beste edonor edota edozerekin ere. Bera ez baitzen isiltzen diren horietakoa.
|
|
|
BURUZ BEHERA
NOLA LO EGIN
|
2003
|
|
Testua eta marrazkiaren arteko borroka iraunkorra omen dago, bi espresioen arteko uztartze moduko bat behar du komikiak. Marrazkigilearen
|
buruak
nola funtzionatzen duen galdetu diogu Antton Olariagari. Eta honelaxe azaldu digu:
|
|
1917 eta 1921 bitarteko artea ulertu ahal izateko, garaiko artista horiek, ezkerrekoak hain zuzen ere, euren
|
burua
nola ikusten zuten ulertu beharra dago. Errusiar iraultza, iraultza propio bezala ulertu zuten, hau da, euren iraultza artistikoa izango balitz bezala.
|
2004
|
|
Baina, noski, hori da nire lagun Rikardo Arregi Diaz de Herediak esaten duena. Berarentzat nobela hau ez da hainbeste utopiari buruz, baizik eta niaren eraikuntzari buruz, hau da, bakoitzak bere
|
burua
nola eraikitzen duen nerabezarotik gaur arte. Eta hor jada bai aurre egin behar diozula taldeari, alde edo kontra.
|
|
Gure etsai historikoak ere akonplejatuta daude. Frantsesek ez dakite
|
burua
nola atera. Espainolek berriz, esaten dute zorionez gaztelera oso osasuntsu dagoela, baina ez da Espainiako gaztelera, Ameriketako gaztelera da!
|
|
Hizkuntza horien legitimazioa mekanismo ideologiko batzuen bitartez burutzen bada, ideologia horien izaeran eta garapenean jarri behar genuke gure arreta, hauek modu naturalean txertatu baitzaizkigu gure adimenean. Aldiz, euskaraz eta euskalgintzaz dihardugun bezainbatean, indarrean daukagun ideologia biluzik eta bere
|
burua
nola zuritu ez dakien euskaltzale kikilduaren aho lumetan ageri zaigu. Ez da naturala euskaltzalearen ideologia hau, ideologiak izaera mota hori bereganatuko badu, sistema ideologikoaren baitan leku hegemonikoa erdietsi behar duelako nahitaez.
|
|
–Gure artean badira elebakartasunaren aldekoak, dio Xabier Mendiguren Bereziartuk?, baina nik uste, gehiengoak, ez duela ez errealista ez bideragarri ikusten horrelako planteamendurik gaur egungo Euskal Herrian gauden egoeran. Urruneko etorkizunaz hitz egitea baino beharrezkoago zaigu oraingo eta erdi epeko Euskal Herrian euskarak bere
|
burua
nola sendotu eta beste hizkuntza eta kulturekiko harremanak nola bideratuko dituen pentsatzea. Gaur gaurkoz gure gizartean gehiengoa bi ez ezik hiru bat hizkuntza eta kultura ezagutzera beharturik dago, hezkuntzako lehen urteetatik hasita eta hiru hizkuntza eta kultura horiek (euskara, gaztelania/ frantsesa eta ingelesa) ahalik eta ongien pertsona beraren baitan txertatu eta baliarazteko biderik eraginkorrenak bilatzen saiatu genuke, azken batean Euskal Herriko bizikidetza eta ekonomian, hitz batean, kohesioan inbertsioa egitea baita?. 684
|
2005
|
|
Dastatu zuen, halaber, behazuna, ezinegona, inolako pertsonaiatan kabitzen ez den pertsona hori. Maiz galdetu izan diot neure
|
buruari
nola sentitzen ote zuten desosegua beste batzuek, ala sentitzen ere ote zuten; Marro bezalakoek, esate baterako. Halako batean, hantxe agertu zen auzoan, patxada ederrean, Sanglas motor batean tar tar tar, eta gurasoek utzia zioten etxe erdi erorian jarri zen bizitzen.
|
|
|
burua
nola jaitsi duen nire
|
|
Apirila ren 17an hauteskunde autonomikoak zirela eta, Kontseiluak azterketa bat egin zuen. Alderdi bakoitzak euskararekiko bere
|
burua
nola kokatzen zuen ikusteko.
|
2006
|
|
Betaurreko «orokerrak» erantzi eta ekonomiaren lupak jantzi aurreko azken postala dut hau. Entzungo zenuten Italian Cosa Nostraren balizko
|
burua
nola harrapatu duten. Aitonatxoa espetxeratu eta mafiarenak egingo ez duen arren, pena hartu nuen.
|
|
Atxiloketa arbitrarioak, torturak, paramilitarren lur okupazio ilegalak, hizkuntza eskubideen urraketak... Ekintza hauen aurrean indigenek ez dakite beraien
|
burua
nola defendatu, eta guregana jotzen dute. Salaketa hauek kudeatzen saiatzen gara eta epaitegietara jotzen dugu.
|
|
Esparru horretan gaudela geure buruaz jabetzen gara, gainerakoekin nolako harremanak izan nahi ditugun erabaki eta geure
|
burua
nola tratatu behar dugun xedatzen dugu.
|
|
Egoera estresatzaileen aurrean nola erantzunikasten dute. Erabat haserretuta edo berotuta daudenean beren
|
buruari
nola eutsi, semearen edo alabaren portaeraren ondorenez beren onetik aterata daudenean nolaerlaxatu ikasi behar dute.
|
2007
|
|
Hizkuntza, hortaz, bilakaera ebolutiboan eratu eta finkaturiko prozesagailua da; ez da ikasten edo irakasten (gurasoek ez diote haurrari hizkuntza irakasten) 1551, ezpada hizkuntza partikularretan aktualizatu bezala egiten da, hain zuzen burmuinean berez edo naturalki unibertsala ahomintzo kulturalki partikular baten eran aktualizatuz edo traduzituz. Doi doi nola aktualizatzen den edo hizkuntza isilak
|
buruan
nola funtzionazen duen, hau da tiradera kognitiboen armairutxo aktiboak nola funtzionatzen duen, eta nola zentzua ematen dion hizkuntza hitz eginari, hipotetikoki bakarrik deskriba daiteke, teoria konputazionalaz baliatuz adibidez (Turing en makinaz). Pinker ek, Chomsky-ren adigurian, gramatika generatiboaren arau eta zuhaiztoen gisara esplikatzen digu.
|
2008
|
|
Bertze hitz batzuetan: gure
|
burua
nola asmatu dugun; gu nola asmatu gaituzten; eta barneko eta kanpoko begirada asmatzaileak nola gurutzatu diren, nortasunak definituz eta birdefinituz.
|
|
Inork al daki Europa dela mundu mailan garapenerako laguntza gehien ematen duena(...)? Inork galdetu al dio bere
|
buruari
nola egongo ziren gure nekazariak eta abeltzainak Nekazaritza Politika Bateratua gabe. Inork pentsatu edo imajinatu al du zer neurri gutxi eta zer ahulezia izango lituzketen gobernuek krisialdi ekonomiko honen aurrean pezeta, franko edo markoarekin agertuko balira?
|
|
Jende ugari gerturatu zen atzo Galarretara, Urriza buruz
|
buru
nola moldatzen zen ikusteko gogoz. Agerian gelditu zen, baina, gazteak asko duela hobetzeko oraindik.
|
|
Eguneko 24 orduak ikasketei begira jarri behar ditu egungo unibertsitarioak. Ezin du bere kideekin solasean denborarik galdu, ezin du musika talde batean denbora galdu, ezin du bere diziplinakoa ez den bestelako jarduera batean denborarik galdu, ezin du museoetan denborarik galdu... eta, gainera, metodologia berriaren arabera, klasera derrigorrez joan behar du, bere
|
burua
nola formatu eta akademikoki nola antolatu jakingo ez balu bezala, institutuko ikaslea balitz bezala. Garapen intelektual eta akademikoaren zentzua guztiz galtzen du horrela full time ikasleak, klasera joatearen beharrarekin nahasten baitu jarduera unibertsitarioa.
|
2009
|
|
Espero nuen bezala, laka bere bezeroen
|
buruetan
nola, horrela zabaldu zuen berria Kontxak. Sutautsaren moduan zabaldu zen herri osotik.
|
|
Oker zaude German. Komisario
|
burua
nola portatzen zen ikusi nahi nuen.
|
|
LaburpenaAro Berriko Ameriketako nafar emigrazioaren irudiaz arituko gara, alde batetik, emigranteek sorterriarekiko beren
|
burua
nola ikusi edo irudikatu zuten emigrazioprozesuan (herrimina, taldeko kontzientzia eta herrikideen koloniak osatzea) eta, bestetik, nola ikusi zuten aurkitutako Mundu Berria edo arrotza zena, hots, zentzuzabalean bestearen inguruko irudia. Hau dena hurbilagotik ezagutzeko, eta bere mugaguztiak aitortuz, protagonisten testigantzak ezin hobeak dira.
|
|
Azken finean, emozioek biziraupenerako balio izateaz gaineta besteekin ditugun harremanetan esanguratsuak izateaz gain, gure barnemunduan ere eragin nabaria baitute. Geure
|
buruarekiko
nola sentitzen garen adierazten dute, gure mundua eta besteak hautemateko prozesuan parte hartzen dute, ekintzarako motibatzen gaituzte edota blokeatuta utzi. Sentimenduak pentsatzendugunari irabazten dio gehienetan.
|
|
Iaz egin zuten lehenengo aldiz, eta aurten ere mila pertsona inguru bildu nahi dituzte kafea hartu eta euskaldunen irudiari buruz solasteko. Kanpoan nola ikusten gaituzten eta geure
|
burua
nola ikusten dugun aztertuko dute
|
|
Erritmo egokia hamabost egunean behin jokatzea da, eta zeure
|
burua
nola dagoen ikusteko aukera izatea. Hala, ez duzu hainbeste denbora pentsatzeko.
|
|
da, Kobeagaren hitzetan: . Nork bere
|
burua
nola umilia dezakeen azaltzea interesatzen zitzaidan, nahi duen neska lortzearren protagonista zein lotsagarri gera litekeen agertzea, hain zuzen ere. Ez da pagafantas horiei egindako omenaldia, baizik eta pertsonaia are eta gehiago birrintzea zen asmoa.
|
|
|
Buruaren aldetik
nola zaude?
|
|
Gainontzekoak indartsu ikusten dituzula diozu. Zeure
|
burua
nola ikusten duzu?
|
|
Eta errepikatu egiten zuten doktoreak haietariko bati konfiantzan kontatutakoa, bere
|
buruari
nola deitzen zion: " Master of souls da nire titulua".
|
2010
|
|
Gero antzezlanak, ohikoak diren egoerak, ikasleen zalantzak... lantzen ditugu. Jokaera egokiena zein den, gure eskubideak zeintzuk diren eta kritikaren inguruan geure
|
burua
nola defenda dezakegun irakasten diegu ikasleei.
|
|
Espainiako trantsizioa bezala izendaturiko aldian planteatzen zen erreforma edo hausturaren arteko hautua, politikan sarri egin beharrekoa izaten dela nabarmen geratu da azken denboraldian. Erreformaren aldeko apustua egin dute gobernu ezberdinek eta etxearen zimenduak gehiegi mugitu gabe uretatik
|
burua
nola aterako garen erabaki dute, ia ura lepoan genuenean. Finantza sistema eta bankuetxeak ukitu ezin omen direnez erreformaren markoan, beste neurri edo adabakiak aplikatu dira, gastu sozialaren murrizketa eta lan merkatuaren erreforma erakusgarri.
|
|
Ai, Damaso, inozo baino inozoagoa nintzen, zurekin konparatuta zer esanik ez, usapal xalo bat azeriaren aurrean!; bizitzak zeure
|
burua
nola edo hala defendatzera eraman zintuen, baita bizimodu bikoitz batera ere sarri askotan, halabeharrez: kualitaterik egokienak zenituen hartarako, egia esan, espioi bat izateko ere balio zenuen, nik uste, nahiz eta zure erantzuna imajinatzen dudan, beste mundutik emana:
|
|
Ezin da aurrera egin! Galdetu behar diozu zeure
|
buruari
nola ez zaren lehenago konturatu, nola ez dituzun argazkiak egin, nola joan zaizun eskuetatik! Eta isildu beharra daukazu.
|
|
Horietako bat nagusitzen zen nigan, hargatik. Handitzerakoan anaiarekin ezkondu nuelakoan, galdetzen nion neure
|
buruari
nola jokatu. Nahasirik, zuri galde egin behar izan nizun:
|
|
Ai, Damaso, inozo baino inozoagoa nintzen, zurekin konparatuta zer esanik ez, usapal xalo bat azeriaren aurrean!; bizitzak zeure
|
burua
nola edo hala defendatzera eraman zintuen, baita bizimodu bikoitz batera ere sarri askotan, halabeharrez: kualitaterik egokienak zenituen hartarako, egia esan, espioi bat izateko ere balio zenuen, nik uste, nahiz eta zure erantzuna imajinatzen dudan, beste mundutik emana:
|
|
Genevievek —Martinen eta Teresaren amak— hotelean antolatutako frantseseko klase partikularretara. Eragozpenak zirela eta, galdezka aritzen nintzaion neure
|
buruari
nola lor nezakeen Lubis, Pantxo edo Ubanberekin denbora gehiago egotea.
|
2011
|
|
«Muammar Gaddafiren jarraitzaileek bahitutako lagunen gorpuak dira», adierazi du erreboltarien bozeramaile batek. Gorpuen alboan, gainera, bideo zinta bat ere aurkitu dute; hildako bakoitzari
|
burua
nola moztu zioten ageri da grabazioan.Erreboltariak aurrera doazErregimenaren aurkakoak, berriz, hiriak kontrolpean hartzen ari dira azken egunetan. Atzo bertan, Az Zauija hiriko petrolio findegia hartu zuten; erregimenaren esku jarraitzen zuen hiriko puntu bakarra zen.
|
|
Izen bat baino gehiago eman izan zaio orientazio horretako ikerketaeta ikertzailemultzoari. Beraiek beren
|
burua
nola izendatu izan duten begiratzen badugu," sociolinguistique périphérique" (Lafont 1982: 92 eta 1984b:
|
|
Gurean koadrila mantendu egiten zen, ez aukeratu, familiaren neurrian. Ez dakit hori ona edo txarra den, hemen kanpoan hotz egiten baitu, indibiduoa indibidualismoak berak biluztu eta babesgabe beldurrak kikildurik datzan sisteman; askatasunak azkarregi hartzen du darwinismoaren antza, meritokrazia konpetitiboan, lagunen merkatuan nire
|
burua
nola saldu asmatu ezinik; keinu ezagun batek, hizkeran gure herrian baino erabiltzen ez den doinua sumatzeak, kilimak sortzen dizkit larruazalean, nik ez nuen hura guztia utzi nahi, baina bai Izaro, eta besteak, ez dakit zer leporatu nahi diodan, dena ez bada.
|
|
Azkenekoz bere burua kolpatu zuen objektua ateratzen du. Hortxe uzten dugu (ez dugu ikusiko bere
|
burua
nola jotzen duen)
|
|
Estatistika datu horiek nazio legeriarekin bat etorriz sailkatu lirateke, halakoa bidezkoa denean, informazio hau guztia biktimen baimen esplizituarekin jasoko da, euren
|
burua
nola definitzen duten kontuan izanda eta giza eskubide eta oinarrizko askatasunei buruzko arauekin bat etorriz, hala nola, datuen babesari buruzko xedapenak eta intimitatearen bermeak arautzen dituztenak; informazio hau modu bidegabean ezin daiteke erabil;
|
|
–Pentsatzen baduzu ezer egin gabe ikusiko dudala zeure
|
burua
nola hiltzen duzun... jai duzu. –Ahots sendoa erabiltzen zuen emakumeak?.
|
|
Gaur gure oinazezko imintzioak jatorri berria du: geure
|
buruak
nola babestu guk geuk ez beste inork sorturiko irrazionaltasunetik.
|
2012
|
|
5 Irakatsi zure seme alabei laguntza nola bilatu eta beren
|
buruak
nola babestu eraso bat hasten denerako.
|
|
Charlesek sarritan galdetu zion bere
|
buruari
nola ordaindu ahal izango ote zuen, hurrengo urtean, hainbeste diru, eta saiatzen zen bila, irtenbideak irudikatzen zituen, adibidez bere aitarengana jotzea edo zerbait saltzea. Baina bere aitak entzungor egingo zukeen eta berak, berriz, saltzekorik ezer ez zeukan.
|
|
Itxaropena (zerbait egin dezakegula ustea) autokontzeptuari lotuta dago, hau da: hainbat arlo edo alderdirekiko geure
|
burua
nola ikusten dugun. Hortaz, itxaropena eta autokontzeptua gure ideien eta pertzepzioen mende daude; beraz, intraindibidualak dira.
|
|
4 Adimen emozionala «bai gure emozioak eta bai beste pertsonen emozioak antzemateko, ulertzeko eta erregulatzeko gaitasuna» da edo, beste era batera esanda, «emozioak modu inteligentean erabiltzea». Adimen emozionalaren barruan abilezia intrapertsonalak, geure
|
buruarekin
nola erlazionatzen garen zehazten dutenak: autokontzientzia emozionala, autorregulazioa eta automotibazioa?
|
|
Azkenik, korrika egiteak zailtasun handirik gabe lehiatzeko aukera ematen du. Urte osoan zehar maila guztietako herri lasterketetarako deia egiten da, nork bere
|
burua
nola gainditu duen frogatzeko.
|
|
Ezinegona zeukaten, burua altxatzen zuten, mihia sartu eta atera ari ziren leku berriaren usaina harrapatu nahian. Galde egin zion bere
|
buruari
nola jokatu dena ondo ateratzeko. Club Royalen aspaldi ikusitako zerbait etorri zitzaion gogora.
|
2013
|
|
Osabak egindako kontzertuak jarraitzen nituen, baina batzuk.Zaila egin al zitzaizuen Alboka abesbatzaren parte izatea. I.: Nik nire zalantzak nituen sartu nintzenean, onartua izango nintzen edo ez, nire
|
burua
nola ikusiko nukeen bertan. Baina ni oso irekia naizenez erraza egin zitzaidan.
|
|
joan eta egin. Gero
|
burua
nola egongo den. Buruak lan handia egiten du, baina eutsiko diogu.
|
|
Partaideek egiten duten euskaldun adieraren bi esanahi horien arteko bereizketa fin hori dela-eta, eta bere
|
burua
nola antzematen duten azaltzeko erakusten duten interesa kontuan harturik, ondorengo bi interpretaziorako bide zabaltzen da:
|
|
Hor abantaila txikia dut. Batez ere, neure
|
burua
nola dagoen badakidalako, eta horrek aurkariek ez duten puntu bat ematen dit. Ea Beroizen aurka balio didan.
|
|
Kontua da, norbaitek esan zuela liburu batek, bizitza bertan doakigun liburu batek, derrigor behar zuela berba egin berau idazteko prozesuaz. Beste zerbait kontatzen duen istorio horrek bere
|
burua
nola osatzen den esan luke, gura barik bada ere.
|
|
Berea zuen, buruko adats beltza. Garai batean, harekin batera ohean sartu beharra zuen Margaritaren egiazko biloaren berri izan nahi zuenak; hala
|
buruan
nola gainerakoetan.
|
|
Ikastaro bakoitzaren hasieran, hasierako ikasgai orokorra jartzen dugu, plataformaren oinarrizko erabilera azaltzen duena: geure
|
burua
nola aurkeztu, argazkia nola aldatu, foroetan nola parte hartu. Oinarrizko ariketa batzuk egiten dira beldur hori galtzeko.
|
|
Esate baterako,. XII Taulak? izeneko bildumak xehe xehe garatu zituen prozedurako arauak; horrela, herritarrek jakin zezaketen euren
|
burua
nola defendatu, auzitegietara jo gabe, eta zer egin behar zuten, hala zenean, auzitegietan prozedura eragiteko. Errepublikaren lehenengo garaietan, funtzionario gutxi batzuen ardura zen lesiodunei laguntasuna ematea, jasandako kalte galeren ordaina jaso zezaten; horrela, lesiodun horiek ez zuten euren kabuz jardun behar, lege makineria abian jartzeko.
|
|
Hemen dituzu, nahas mahasean; ezarri bakoitza dagokion gelaxkan. Ondoren, zehaztu zure
|
burua
nola ikusten duzun egiteko horien aurrean.
|
|
Aurrera jarraitu aurretik, egin ezazu atal honetan ikasitakoaren hausnarketa eta balorazioa. Lehenengo, adierazi ezazu ikasitako irizpideekiko zure
|
burua
nola ikusten duzun. Ondoren, zure ikaskuntza prozesuaren autorregulazioa osatzeko, egin itzazu helburu honi dagozkion autoebaluazio jarduerak.
|
|
Aurrera jarraitu aurretik, egin ezazu atal honetan ikasitakoaren hausnarketa eta balorazioa. Lehenengo, adierazi, ikasitako irizpideekiko, zeure
|
burua
nola ikusten duzun. Ondoren, zure ikaskuntza prozesuaren autorregulazioa osatzeko, egin itzazu helburu honi dagozkion autoebaluazio jarduerak.
|
|
Aurrera jarraitu aurretik, egin ezazu atal honetan ikasitakoaren hausnarketa eta balorazioa. Lehenengo, adierazi ezazu ikasitako irizpideekiko zure
|
burua
nola ikusten duzun. Ondoren, zure ikaskuntza prozesuaren autorregulazioa osatzeko, egin itzazu helburu honi dagozkion autoebaluazio jarduerak.
|
|
Aurrera jarraitu aurretik, egin ezazu atal honetan ikasitakoaren hausnarketa eta balorazioa. Lehenengo, adierazi ezazu, ikasitako irizpideekiko, zeure
|
burua
nola ikusten duzun. Ondoren, zure ikaskuntza prozesuaren autorregulazioa osatzeko, egin itzazu helburu honi dagozkion autoebaluazio jarduerak.
|
|
Aurrera jarraitu aurretik, egin ezazu atal honetan ikasitakoaren hausnarketa eta balorazioa. Lehenengo, adierazi ezazu ikasitako irizpideekiko zeure
|
burua
nola ikusten duzun. Ondoren, zure ikaskuntza prozesuaren autorregulazioa osatzeko, egin itzazu helburu honi dagozkion autoebaluazio jarduerak.
|
|
Aurrera jarraitu aurretik, egin ezazu atal honetan ikasitakoaren balorazioa. Adieraz ezazu, ikasitako irizpideekiko, zeure
|
burua
nola ikusten duzun.
|
|
«Orduan, utzi haurrak zenbat jan nahi duen aukeratzen. Beren
|
burua
nola hartzen duten erregulatzen duten permisoak», azaldu zuten. Gomendioak bat datoz nutrizio pediatrikoko adituen batzordeekin.
|
|
. Zientzialari talde bat Pavlov elektronikoaren txakur bat sortzea lortu du, nanoteknologiaren laguntzarekin. Helburua? Txakurraren
|
buruak
nola eragiten duen jakitea. Artikulu honetan azaltzen da nolakoa da Pavlov robotikoaren txakur hau?
|
2014
|
|
Egunotan, Italiako PD alderdi demokratako batek baino gehiagok galdetuko dio bere
|
buruari
nola litekeen hainbeste denboraz gobernuan egon eta hain gutxi agintzea. Iragarpen guztiek diote Matteo Renzi alderdiko idazkari nagusia izango dela hurrengo lehen ministroa, baina haren aurretik PDko beste bi buruzagiri gertatu zitzaien bezala. Pier Luigi Bersaniri eta Enrico Lettari?, eskuineko alderdiek baldintzatuko dute haren gobernatzeko gaitasuna.
|
|
740 Askotan galdetzen diot neure
|
buruari
nola esango lukeen jende arruntak neuk esaten ditudan gauzak.
|
|
Annales historiques de la Révolution française 43 (1971) 485, 486 eta 493 Dideroten Encyclopédie famatuan nazio da, mot collectif dont on fait usage pour exprimer une quantité considérable de peuple qui habite une certaine étendue de pays?. Iraultzan, bildutako Asanbleak bere
|
burua
nola izendatu eztabaidatu duenean, Mirabeauk, représentants du peuple français, en Asanblea izendapena proposatu du 1789ko ekainaren 15an, eta 17an. Assemblée nationale. Sieyèsen mozioa, sinonimotzat, baina egokiagotzat, hobetsi da.
|
|
–Beti galdetzen diot neure
|
buruari
nola lortu zuen proba fisikoak gainditzea, erran zuen Alberrok.
|
|
Baina ofizioz irakasle diren guztiak ez dira afizioz izan ohi. Nik arrainak uretan legez ikusten dut Jabier herri literaturaren ikerketan murgildurik; hori duela bere berea esango nuke. Horrekin ez dut esan nahi unibertsitateko lana noraezean edo erdi beharturik egingo duenik, bai zera!, baina bai ariko dela ofiziotik bere
|
burua
nola askatuko, noiz handik tartetxo bat hartuko bere afizioan murgiltzeko?
|
|
1 Hasteko, zuk zure
|
burua
nola ikusten duzun eta besteek zu nola ikusten zaituzten konparatuko dugu.
|
|
Aurrera jarraitu aurretik, egin ezazu atal honetan ikasitakoaren hausnarketa eta balorazioa. Lehenengo, adieraz ezazu zeure
|
burua
nola ikusten duzun ikasitako irizpideekiko. Ondoren, zure ikaskuntza prozesuaren autorregulazioa osatzeko, egin itzazu ezarritako helburuari dagozkion autoebaluazio jarduerak.
|
|
Aurrera jarraitu aurretik, egin ezazu ikasitakoaren balorazioa. Adieraz ezazu, ikasitako irizpideekiko, zeure
|
burua
nola ikusten duzun.
|
|
1 Adierazi, ikasitako irizpideekiko, zure
|
burua
nola ikusten duzun.
|
|
Eraztunak mundu pagano bat deskribatzen du, bere baitako logikaren arabera katastrofe orokor batean amaitu behar du; halere, katastrofe horretatik bizirik iraungo dute batzuek, gizateriako multitude anonimoak isilik adierazten du Jainkoaren autosuntsiketaren lekukotza. Hagen en figurak soilik erakusten du Eraztunean gerora lider faxista izango den horren lehenengo potreta; ordea, Eraztunaren mundua paganoa denez eta familia edipikoaren pasioen gatazkan harrapatua dagoenez, ezin dio gizateriaren benetako arazoari aurre egin, berria den horrek bere
|
burua
nola antolatu duen, bere egiaren lekua nola ikasi duen. Parsifal en lana da hori, eta Eraztuna logikoki jarraitzen du.
|
|
Geure
|
burua
nola ikusten dugun ez da garrantzizkoa.
|
2015
|
|
Urteetan galdetu diot neure
|
buruari
nola egin ote zuen Egileor delako hark azterketa, bera izateko gainditu ez zuen bakarra. Ideia txepelak ere izan nituen:
|
|
1 Noizbait galdetu al diozu zeure
|
buruari
nola kalkulatzen dituzten erreakzioak burutzeko beharrezkoak
|
|
Eta pixka bat geroago, ia gerra hartan sartua ikusi nuen neure burua eta konturatu nintzen ikuskari hura munduaren argazki bat zela, eta han zegoen orok armak zituela zirudiela, arima gaixoa zauritzeko. Utz ditzagun Jauna benetan zerbitzatzen ez dutenak, eta ohoreak eta ondasunak eta atseginak eta antzeko gauzak, argi baitago, konturatu ezik, arima sarean harrapatua izango dela; gauza hauek guztiak, behintzat, sarean harrapatzen saiatzen dira; baina adiskideez, ahaideez eta, gehien harritzen nauena, pertsona on onez estutua ikusi nuen neure burua; beraiek ongi egiten zutelakoan, eta ni neure
|
burua
nola babestu eta zer egin ez nekiela.
|
|
29 Oso luze jardun dut, baina izan ere halaxe da; otoitzetik irtetean neure
|
burua
nola ikusten dudan ondasunez diodanean, labur geratzen naizela uste dut; gero, berriz, inperfekzio ugarirekin, probetxurik gabe eta kaskar ikusten dut. Eta, beharbada, gauza onak ez ditut ulertzen, huts egiten dudala baizik; dena dela, nire bizitzan dagoen aldea ageri agerikoa da, eta zer pentsatua ematen dit.
|
|
1 Otoitzaren gaian sartuz noala dirudi, eta oraindik falta zait zertxobait azaltzea: apaltasuna da, etxe honetan beharrezkoa dena; izan ere, otoitzeko ariketa nagusia da eta, esan dudanez, oso komenigarri da apaltasunean zeuen
|
burua
nola ongi trebatu ulertzen saiatzea, eta hauxe da haren puntu nagusietako bat eta otoitzari emanak dauden pertsona guztientzat oso beharrezkoa dena: benetan apala denak nola pentsa dezake bera kontenplaziora iristen direnak bezain ona dela?
|
|
1 Otoitzaren gaian sartuz noala dirudi, eta oraindik falta zait zertxobait azaltzea: apaltasuna da, etxe honetan beharrezkoa dena; izan ere, otoitzeko ariketa nagusia da eta, esan dudanez, oso komenigarri da apaltasunean zeuen
|
burua
nola ongi trebatu ulertzen saiatzea, eta hauxe da haren puntu nagusietako bat eta otoitzari emanak dauden pertsona guztientzat oso beharrezkoa dena: benetan apala denak nola pentsa dezake bera kontenplaziora iristen direnak bezain ona dela?
|
|
–Otoitzaren gaian sartuz noala dirudi, eta oraindik falta zait zertxobait azaltzea: apaltasuna da, etxe honetan bearrezkoa dena; izan ere, otoitzeko ariketa nagusia da eta, esan dudadanez, oso komenigarri da apaltasunean zeuen
|
burua
nola ongi trebatu ulertzen saiatzea, eta hauxe da haren puntu nagusietako bat eta otoitzari emanak dauden persona guztientzat oso beharrezkoa dena? (Bidea 17, 1).
|
|
Arratsaldea aurrera zihoan eta isilik eserita egon ziren puska batean, zeruertzean trumoi
|
buruak
nola sortzen ziren begira. Hodeiak hurbildu ahala, haizea harrotu eta giroa hoztu zen.
|
2016
|
|
Batzuetan estali egiten du gorputza, beste batzuetan agerian uzten du, hondartza nudistan arropa kentzen genuelako harriak botatzen zizkiguten berak dira orain esaten ari direnak zapia daukan emakumeari ez zaiola utzi behar autobusera igotzen. Berberak dira, guk zer jantziko dugun, zer kenduko dugun, nolakoak garen, gure
|
burua
nola erakutsi nahi dugun, kontrolatu nahi duten gizonak dira. Egiten duzuna egiten duzula, bularraldea erakutsi ala estali, hankak depilatu ala ez, haien bedeinkapena behar duzu.
|
|
Neskaren mugimenduak gero eta ezagunagoak egiten zitzaizkion. Bazekien
|
burua
nola mugituko zuen etorri berriari agur egiteko, bazekien nola helduko zion mahukari, bazekien bezeroaren iruzkinei erantzutean ahoa nola mugituko zuen. Neskaren keinu eta imintzio guztiak ezagunak zitzaizkion, hura ikusteko aukerarik ez zuenean ere behin eta berriz errepasatzen zituelako buruan; hainbestetan berritzen zituen bere baitan prismatikoetatik ikusitakoak, non gaueko txanden arteko bi aste haietan ere neska ia egunero ikusi zuela iruditzen baitzitzaion.
|
|
HARRAPATZEN nuen edozein ohe edo sofatan etzanda egotea nuen atsegin, denbora laztandu beste egitekorik gabe. Loak nola hartzen ninduen nabaritzea nuen gustuko;
|
burua
nola erortzen zitzaidan sentitzea. Horixe zen gehien atsegin nuen unea:
|
|
–Hain zuzen ere, zeregin aspergarri hori izan da, luzaroan, emakumeen gutxiagotasun sozialki baldintzatuaren adierazpen nagusia; hala ere, kateatutako emakume beltzak lan horrexetan topatu zuen autonomia apur bat eraikitzeko bidea, hala bere
|
buruarentzat
nola bere gizonentzat. Emakumea baitzen, zapalkuntza berezi bat pairatzen zuen, baina, egoeraren ondorioz, esklaboen komunitatearen erdigunean zegoen.
|
|
Atxio Arregi eta Idoia Azkarateren arteko ezpain musuaren pasadizoak erabat pot eginda utzi du, eta ez dauka ezertarako gogorik, atsekabetuta dago, goibel. Ez daki
|
burua
nola altxatu.
|
|
11 (Zutab) egilea berez (iki) jo (stari) a bada, ez du au (ke) ra bat ere galduko gure hi (zkun) tzarekin horren ondo egokitzen diren fonemarteko (p) ar (en) tesiak era (b) iltzeko, hala id (atz) iaren (izen)
|
buruan
nola (t) estu nag (us) ian zehar. Ele (g) antzia eta are (esperi) mentalismo (u) kit (u) bat eskainiko dio (balia) bide horren (us) antzak.
|
|
planifikaziora zuen
|
burua
nola antolatu gogoratzeko.
|
|
1 Noizbait galdetu al diozu zeure
|
buruari
nola kalkulatzen dituzten erreakzioak burutzeko beharrezkoak diren erreaktibo kantitateak, substantzia kimikoen ekoizpenaz arduratzen diren teknikariek. Edonolako kantitateak erabil ote daitezke erreakzio tankeetan?
|
|
planifikaziora zuen
|
burua
nola antolatu gogoratzeko.
|
|
|
Burutik
nola atera ez dakiten bitartean, uste dut berriz lo hartzea dela onena.
|