Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.794

2015
Behar da horretarako aldarte berezia eta bereizia, eta Baraiazarrak bitzuok ditu, egoki betez lehen aipatu Arotçarenak euskal itzultzaile bikain bati eskatzen dizkionak: Le traducteur doit ĂȘtre humble et probe?
‎Gure onerako isuri zenuen odola, eta eraman behar izan zenituen zigorkada eta min handiak, eta igaro zenituen oinaze gorriak, zure Aita Betikoari haien aurkako mendekua eskatu beharrean (Zuk ez baituzu mendekurik nahi eta zure Semeari egin zioten doilorkeria beltza barkatu baitzenuen), lagun eta adiskietzat hartzen ditugu horrelako tratua eman ziotenak! Haien infernuko kapitainari jarraitzen diogunez gero, argi dago guztiok bat izan behar dugula , eta hura lagun dugula bizi beharko dugula betiko, zure errukiak geure senera ekarri eta iragana barkatzen ez badigu behintzat.
‎Hau honela izanik, ez bota errurik nire desirari. Hemen nauzu, Jauna; zerbitzuren bat Zuri egiteko bizi behar badut , ez diet uko egiten munduan etor dakizkidan lan guztiei, zure maitale san Martinek zioenez.
‎Balio bezate nire desirek, ene Jainko, zure jainkozko begien aurrean, eta ez begiratu nire merezimendu urriei. Guztiok merezi dezagula, Jauna, Zu maite izatea; bizi behar denez gero , bizi gaitezen Zuretzat; amai daitezela behingoz gure desira eta interesak. Izan ote daiteke gauza handiagorik, Zuri poz ematea baino?
‎Zugandik aldendurik dagoela daki soilik, eta ez du onartzen inolako erremediorik; izan ere, gartsu maite duen bihotzak ez du onartzen aholkurik ez kontsolaziorik, mindu zuen harengandik izan ezik; handik itxaroten baitu bere nahigabearen erremedioa. Zuk nahi duzunean, Jauna, laster sendatzen duzu egin duzun zauria; aurretik ez da itxaron behar ez osasunik ez pozik, hain ongi erabilia den sufrimendutik aterea ez bada.
‎3 Bai kaskarra dela gizakien jakinduria eta ziurtasun gabea haien burubidea! Har ezazu Zuk behar diren baliabideak nire arimak beraren nahierara baino gehiago zurera zerbitzu egin diezazun. Ez zigortu ni nik neuk nahi edo desira dudana emanez, zure maitasunak (nigan beti bizi denak), hala nahi ez badu.
‎Bataioan entzun zen ahots hark dio, zeure Semeagan hartzen duzula atsegin. Guztiok izan behar ote dugu berdinak, Jauna. Oi, zein erruki handia, eta zein merezi gabeko mesedea egiten zaiguna!
‎Pertsona goren hauek elkar ezagutzen dute, elkar maitatzen dute eta atsegin hartzen dute elkarrekin. Beraz, zertarako behar dute nire maitasuna. Zertarako nahi duzu, ene Jainko, edota zer irabazten duzu?
‎Baina ai ene Jainkoa!, nola jakin nezake nik ziurtasunez ez nagoela Zugandik aldendurik? Oi ene bizia, hainbeste doakigun gauza batean, hain ziurtasun gutxiz bizi behar duzula ! Nork izan zure desira, zugandik atera edo itxaro daitekeen irabazia, hau da, gauza guztietan Jainkoari poz ematea, hain ziurtasun gabea eta arriskuz betea baita?
‎barruko egintza hauek guztiak direla gozoak eta baretsuak, eta gauza nekagarria egiteak kalte egiten duela mesede baino gehiago. Indar nekagarria egitea deitzen diot, esaterako, arnasa gelditu nahi izateari; baina arima Jaunaren eskuetan utzi behar da , hartaz nahi duena egin dezan, bere probetxuaren ahalik eta ardurarik txikienaz eta Jainkoaren borondatearekin ahal bezain ongi bat eginik.
‎8 Baina, beste toki batean esan nuenez?, otoitz era honetan adimenaren gogoeta geldiarazteko arrazoia hau da (esan nahi dut, egoitza hau hasi nuenean, bildutasunezko otoitza sartu nuen, lehenengo esan behar nuen honekin batera, eta esan dudan Jainkoaren gozotasunen otoitza baino askoz ere beheragokoa da, baina hara iristeko hasiera; bildutasunezko otoitzean ez da utzi behar meditazioa, ezta adimenaren jarduera ere), otoitz hau iturburua dela, ubideetatik ez datorrena; bera neurritsu ari da, edota neurritsu aritzera darama ulertu nahi duena ez duela ulertzen ikusteak; eta honela, alde batetik bestera ari ... Borondatea hain sendo du bere Jainkoagan, non nahigabe handia ematen baitio bere nahaspila hark, eta beraz, ez du hari kasu egin beharrik, gozatzen duenetako asko galtzera ekarriko baitu; aitzitik, utz dezala hura eta bere burua maitasunaren besoetan, Haren Maiestateak irakatsiko baitio une hartan zer egin; ia zer guztia honetan datza:
‎8 Baina, beste toki batean esan nuenez?, otoitz era honetan adimenaren gogoeta geldiarazteko arrazoia hau da (esan nahi dut, egoitza hau hasi nuenean, bildutasunezko otoitza sartu nuen, lehenengo esan behar nuen honekin batera, eta esan dudan Jainkoaren gozotasunen otoitza baino askoz ere beheragokoa da, baina hara iristeko hasiera; bildutasunezko otoitzean ez da utzi behar meditazioa, ezta adimenaren jarduera ere), otoitz hau iturburua dela, ubideetatik ez datorrena; bera neurritsu ari da, edota neurritsu aritzera darama ulertu nahi duena ez duela ulertzen ikusteak; eta honela, alde batetik bestera ari da, ezertan pausatzeko lekurik aurkitzen ez duen inozo baten antzera. Borondatea hain sendo du bere Jainkoagan, non nahigabe handia ematen baitio bere nahaspila hark, eta beraz, ez du hari kasu egin beharrik, gozatzen duenetako asko galtzera ekarriko baitu; aitzitik, utz dezala hura eta bere burua maitasunaren besoetan, Haren Maiestateak irakatsiko baitio une hartan zer egin; ia zer guztia honetan datza:
‎Azken batean, bertute guztietan geratzen da hobetua eta etengabe haziz joango da, atzera itzultzen ez bada Jainkoa iraintzera; bada, orduan, guztia galtzen da, baita arima goren-gorenean badago ere. Ez da uste izan behar , gainera, Jainkoak behin edo birritan arima bati mesede hau eginik, gauza hauek guztiak eginak geratzen direnik, hartzean iraupenik ez badu, iraupen honetan baitago gure on guztia.
‎Horregatik, kontuan izan ezazue, zeuengan horrelakorik sumatzen baduzue, nagusiari jakinarazteko eta diberti zaitezte ahal duzuen adina eta nagusiak ez diezaiela halakoei utz otoitzean hainbeste ordu egoten, oso denbora gutxi baizik, eta saia bedi ongi lo egin eta jan dezaten, berezko sendotasuna berreskuratzeko, motibo horrengatik galdu bazuten. Berez hain ahulak izanik horrekin nahikoa ez balitz, sinets iezadazue halakoa ez duela nahi Jainkoak bizitza aktiborako baino bestetako, monasterioetan era guztietakoak egon behar baitute ; jar dezatela etxeko zereginetan, eta kontu izan ez dezala bakardade handirik izan, osasuna guztiz galtzera etor daitekeelako. Hori nahiko penitentzia izango da berarentzat; horrela probatu nahi du Jaunak arima hark dion maitasuna, beraren absentzia nola daraman ikusiz, eta denbora pixka bat igaro ondoren Jaunak hari berriro sendotasuna ematea nahi izango du, eta bestela, ahozko otoitzaz eta esana egiteaz, irabaziko du hemendik irabaziko zukeena eta, beharbada, gehiago.
‎Karmengo jantzi santu hau daramagun guztiok otoitzera eta kontenplaziora deituak izan arren (izan ere, hau izan zen gure hasiera, jatorri horretatik gatoz, Karmel Mendiko gure arbaso santu haiengandik, hain bakardade handian eta mundua guztiz utzirik, altxor hau, mintzagai dugun bitxilore eder hau, bilatzen zutenengandik), gutxi prestatzen gara Jaunak hura agerian jar diezagun. Bada, kanpoaldeari dagokionez behar deneraino iristeko ongi bagoaz ere, bertuteetan asko eta asko behar da honaino iristeko eta ez dugu axolagabe jardun behar, ez gauza txikian ez handian. Horregatik, ene ahizpak, eskatu ozen Jaunari, nolabait zeruaz goza baitezakegu lurrean, bere laguntza eman diezagula gure erruagatik gera ez dadin eta erakuts diezagula bidea eta eman diezazkigula indarrak ariman, altxor ezkutu hau aurkitu arte lurra aitzurtzeko, bada, egia da gure barruan dagoela, eta hauxe nahi nuke nik aditzera eman, Jaunak nahi badu nik hori egiten jakitea.
‎Karmengo jantzi santu hau daramagun guztiok otoitzera eta kontenplaziora deituak izan arren (izan ere, hau izan zen gure hasiera, jatorri horretatik gatoz, Karmel Mendiko gure arbaso santu haiengandik, hain bakardade handian eta mundua guztiz utzirik, altxor hau, mintzagai dugun bitxilore eder hau, bilatzen zutenengandik), gutxi prestatzen gara Jaunak hura agerian jar diezagun. Bada, kanpoaldeari dagokionez behar deneraino iristeko ongi bagoaz ere, bertuteetan asko eta asko behar da honaino iristeko eta ez dugu axolagabe jardun behar, ez gauza txikian ez handian. Horregatik, ene ahizpak, eskatu ozen Jaunari, nolabait zeruaz goza baitezakegu lurrean, bere laguntza eman diezagula gure erruagatik gera ez dadin eta erakuts diezagula bidea eta eman diezazkigula indarrak ariman, altxor ezkutu hau aurkitu arte lurra aitzurtzeko, bada, egia da gure barruan dagoela, eta hauxe nahi nuke nik aditzera eman, Jaunak nahi badu nik hori egiten jakitea.
‎Karmengo jantzi santu hau daramagun guztiok otoitzera eta kontenplaziora deituak izan arren (izan ere, hau izan zen gure hasiera, jatorri horretatik gatoz, Karmel Mendiko gure arbaso santu haiengandik, hain bakardade handian eta mundua guztiz utzirik, altxor hau, mintzagai dugun bitxilore eder hau, bilatzen zutenengandik), gutxi prestatzen gara Jaunak hura agerian jar diezagun. Bada, kanpoaldeari dagokionez behar deneraino iristeko ongi bagoaz ere, bertuteetan asko eta asko behar da honaino iristeko eta ez dugu axolagabe jardun behar , ez gauza txikian ez handian. Horregatik, ene ahizpak, eskatu ozen Jaunari, nolabait zeruaz goza baitezakegu lurrean, bere laguntza eman diezagula gure erruagatik gera ez dadin eta erakuts diezagula bidea eta eman diezazkigula indarrak ariman, altxor ezkutu hau aurkitu arte lurra aitzurtzeko, bada, egia da gure barruan dagoela, eta hauxe nahi nuke nik aditzera eman, Jaunak nahi badu nik hori egiten jakitea.
‎3. Indarrak ariman? esan dut, Jainko gure Jaunak gorputzeko indarrik eman ez dionak, ez duela behar jakin dezazuen; horrek ez dio eragozpenik jartzen inori haren aberastasunak erosteko; bakoitzak duena ematearekin kontentatzen da. Bedeinkatua izan bedi hain Jainko handia.
‎9 Bada, egiazkoa dela diodan seinale horretara itzuliz, hemen duzue arima hau, Jainkoak guztiz ergela egin zuena, harengan hobeki errotzeko benetako jakinduria, ez ikusten, ez entzuten, ez ulertzen duena horrela dagoen unean; une hori betiere laburra da, eta egiaz izan behar duen baino ere askoz laburrago iruditzen zaio berari. Jainkoak bere burua arima haren barnean finkatzen du, arima bere senera etor dadinean bera Jainkoagan eta Jainkoa beragan egon zela inola ere zalantzarik ez izateko eran.
‎11 Ez duzue zeuen burua engainatu behar ziurtasun hau gorputzeko gauzetan geratzen dela soilik uste izanez, esaterako, ikusi ez arren, Sakramentu guztiz Santuan Jesu Kristo gure Jaunaren gorputzean; izan ere, gure kasu honetan ez da horrela geratzen, jainkotasun hutsez baizik. Eta nola geratzen zaigu halako ziurtasunez ikusi ez dugun gauza bat?
‎baina badakit egia dena, eta ziurtasun honekin geratzen ez denaren kasua, ez nuke esango nik arima osoa Jainkoarekin elkartzea denik, arimaren ahalmenen bat elkartzea baizik, edota Jainkoak arimari mesedeak egiteko dituen era askotarikoren bat. Gauza hauetan guztietan, utzi egin behar diogu nola izan zen arrazoi bila aritzeari; gure adimena hori ulertzera iristen ez bada, zer dela-eta jardun burua hausten. Nahiko da hori egiten duena ahalguztiduna dela jakitea, eta, ahaleginak ahalegin guk parterik ez dugunez gero, Jainkoa baita hori egiten duena, ez dezagun parterik izan nahi ulertzean.
‎Hauxe dela uste dut Jaunak, berak nahi duenean eta nahi duen eran, sarrarazi nahi gaituen ardandegia; baina, guk egin ditzagun ahaleginak gorabehera, ezin gara sartu. Haren Maiestateak sarrarazi behar gaitu eta Bera sartuko da gure arimaren erdian eta, bere gauza miragarriak hobeki erakutsi ahal izateko, erabat Berari emana den borondatearen bidez izan ezik ez du nahi guk parterik izaterik honetan, ezta ahalmen eta zentzumenei aterik irekitzerik ere, guztiak lo baitaude; arimaren erdira sartu nahi du, ordea, inolako aterik ireki gabe, bere apostoluengana sartu zen bezala hau esan zienean: Pax vobis, eta hilobitik irten zen gaineko harria irauli gabe.
‎...ungo zenituzten, nonbait, zeta nola egiten den azaltzean haren gauza harrigarriak, Berak egin baitezake soilik halako asmakaria, eta nola piperbeltzaren ale txikien antzekoak omen diren hazi batetik (nik sekula ez dut ikusi, baina bai entzun; eta horrela, zerbait oker esaten badut, errua ez da nirea), beroarekin, masustondoetan hostoa irteten hasi ahala, hasten da hazi hau bizi izaten; mantentzeko behar duten elikagai hau izan arte, hilik dago; eta masustondoaren hostoekin hazten dira, handi egin ondoren, abartxo batzuk ezartzen dizkiete eta han ahotxoekin beren baitatik zeta ehoz doaz eta kusku estu-estuak lantzen dituzte eta beraietan ixten dira; eta handi eta itsusia den har hau hil egiten da, eta kusku barnetik tximeletatxo zuri bat irteten da, oso polita. Baina hau ikusi ez, eta beste garai batzuetakoa kontatuko baligute, nork sinets dezake?
‎Egoitza hauetaz hitz egiten hasi nintzenetik gogo-gogoan dut; izan ere, horrelakoak gara bete-betean, eta gehienetan hemendik datoz otoitzeko lehortasun handiak, beste arrazoi batzuk ere badira baina; eta ez ditut aipatzen arima on askok dituzten barruko proba batzuk, ezin jasanezkoak eta beren errurik gabe dituztenak; horietatik beti ateratzen du Jaunak irabazi handia, baita malenkonia eta beste gaixotasun batzuk dituztenengandik ere. Azken batean, gauza guztietan bereiz utzi behar ditugu Jainkoaren erabakiak. Nik neuk uste dut, gehien-gehienetan esan dudana gertatzen dela; bada, arima hauek ezergatik ere bekaturik ez luketenez egingo, ezta konturaturik bekatu arinik ere, eta beren bizitza eta beren ondasunak ongi erabiltzen dituztenez gero, ezin dute onez eraman gure Erregea dagoen lekurako atea beraiei ixterik, haren zerbitzaritzat baitute beren burua, eta badira, izan ere.
‎Baina munduko erregeak hemen zerbitzari ugari baditu ere, ez dira guztiak sartzen haren egonlekuraino. Sar, sar zaitezte, ene alabak, barrura; jo zeuen egintza txikiak baino aurrerago, kristau izateagatik hori eta gehiago ere egin behar baituzue eta nahikoa duzue Jainkoaren zerbitzariak izatea; ez izan gehiagoren gutiziarik, ezer gabe gera ez zaitezten. Begiratu Errege honen egonlekura sartu ziren santuei, eta ikusiko duzue haiengandik gugana dagoen aldea.
‎Proba ditzagun geure buruak, ene ahizpak, edota proba gaitzala Jaunak, ongi baitaki egiten, askotan guk ulertu nahi ez badugu ere; eta gatozen hain eratsuak diren arima hauetara, ikus dezagun zer egiten duten Jainkoagatik eta laster ikusiko dugu nola ez dugun arrazoirik Haren Maiestateaz kexatzeko. Izan ere, guztiz onak izateko zer egin behar dugun esaten digunean, Hari bizkarra eman eta tristuraz bagoaz, Ebanjelioko gaztea bezala, zer nahi duzue Haren Maiestateak egitea, Berari diogun maitasunaren neurriko saria eman behar badigu. Eta maitasun honek ez du izan behar gure irudimenean sorturikoa, egintzen bidez frogatua baizik; eta ez uste izan Hark gure egintzen premiarik duenik, gure borondatearen erabakia baizik.
‎Proba ditzagun geure buruak, ene ahizpak, edota proba gaitzala Jaunak, ongi baitaki egiten, askotan guk ulertu nahi ez badugu ere; eta gatozen hain eratsuak diren arima hauetara, ikus dezagun zer egiten duten Jainkoagatik eta laster ikusiko dugu nola ez dugun arrazoirik Haren Maiestateaz kexatzeko. Izan ere, guztiz onak izateko zer egin behar dugun esaten digunean, Hari bizkarra eman eta tristuraz bagoaz, Ebanjelioko gaztea bezala, zer nahi duzue Haren Maiestateak egitea, Berari diogun maitasunaren neurriko saria eman behar badigu –Eta maitasun honek ez du izan behar gure irudimenean sorturikoa, egintzen bidez frogatua baizik; eta ez uste izan Hark gure egintzen premiarik duenik, gure borondatearen erabakia baizik.
‎1 Nik ezagutu ditut arima batzuk, eta asko ere uste dut esan dezakedala, egoera honetara iritsi direnetakoak, eta urte askoan, gorputz eta arima, zuzentasun eta egokitasun honetan egon eta bizi izan zirenak, itxura batean behintzat; eta urte haien ondoren, ustez mundua mendean behar luketenak , gutxienez hartaz ongi desengainatuak egon behar luketenak, Haren Maiestateak probatu ez hain gauza handitan, eta hainbesteko egonezin eta bihotz-esturaz zebiltzan, non ni ergel eta are beldurtua bainengoen. Haiei aholku ematea alferrikakoa da; izan ere, aspaldidanik bertute-bidean saiatzen direnez gero, besteei irakasteko gai direlakoan daude eta nahikoa motibo dutelakoan gauza haiek sentitzeko.
‎1 Nik ezagutu ditut arima batzuk, eta asko ere uste dut esan dezakedala, egoera honetara iritsi direnetakoak, eta urte askoan, gorputz eta arima, zuzentasun eta egokitasun honetan egon eta bizi izan zirenak, itxura batean behintzat; eta urte haien ondoren, ustez mundua mendean behar luketenak, gutxienez hartaz ongi desengainatuak egon behar luketenak , Haren Maiestateak probatu ez hain gauza handitan, eta hainbesteko egonezin eta bihotz-esturaz zebiltzan, non ni ergel eta are beldurtua bainengoen. Haiei aholku ematea alferrikakoa da; izan ere, aspaldidanik bertute-bidean saiatzen direnez gero, besteei irakasteko gai direlakoan daude eta nahikoa motibo dutelakoan gauza haiek sentitzeko.
‎4 Pertsona aberats bati, seme-alabarik ez duen eta ogasuna nori utzirik ez duenari, ogasun galera gertatzen zaio, baina ez geratzen zaionetik beretzat eta bere etxekoentzat behar duena eta gehiago ere ez izateko eran. Hau, ahora eramateko ogi-zatirik ere ez duenaren antzera, egonezinik eta kezkaz balebil, nola eskatuko lioke gure Jaunak Beragatik guztia uzteko?
‎11 Hau egia bada, eta halaxe da, zertara datorren esango duzue zeuen baitan barruko mesede hauetaz hitz egitea eta nolakoak diren aditzera ematea. . Nik ez dakit; idazteko agindu didanari galdetu behar , ni ez bainago nagusiekin eztabaidatzera behartua, haien esana egitera baizik; ez litzateke, gainera, ongi egina izango. Egiaz esan ahal dizuedana da, nik oraindik esperientziaz ez nekienean eta neure bizian jakingo nuenik ere burutik pasatzen ez zitzaidanean (eta arrazoiz, poz handia zitekeelako niretzat zerbaitetan Jainkoari poz ematen niola jakitea edota zantzuetatik hori ateratzea), liburuetan Jaunak bera zerbitzatzen duten arimei egiten dizkien mesedeak eta ematen dizkien pozak irakurtzen nituenean, poz handi-handia ematen zidan eta horrek Jainkoa biziki gorestera zeraman nire arima.
‎Zuzen jokatuko dute pertsona horiek, Jauna ez iraintzeko erabakirik sendoena hartuak badaude ere, Hura iraintzeko arriskuetan ez sartzeaz; izan ere, lehen egoitzetatik hurbil daudenez gero, erraz itzul daitezke haietara; haien sendotasuna ez dagoelako oinarri irmoen gainean jasoa, sufrimenduetan zailduak direnak daudenez; hauek ezagutzen dituzte munduko ekaitzak, badakite beldur gutxi izan behar zaiela haiei eta ez dela haren pozen desirarik izan behar eta jazarpen gogor batez, guri kalte egiteko deabruak prestatzen ongi dakienaz, balitekeela itzultzea haietara, eta asmo onarekin joanik, besteen bekatuak kendu nahirik, honetan gainera letorkiokeenari ezin eutsi izatea.
‎...ntzeko erabakirik sendoena hartuak badaude ere, Hura iraintzeko arriskuetan ez sartzeaz; izan ere, lehen egoitzetatik hurbil daudenez gero, erraz itzul daitezke haietara; haien sendotasuna ez dagoelako oinarri irmoen gainean jasoa, sufrimenduetan zailduak direnak daudenez; hauek ezagutzen dituzte munduko ekaitzak, badakite beldur gutxi izan behar zaiela haiei eta ez dela haren pozen desirarik izan behar eta jazarpen gogor batez, guri kalte egiteko deabruak prestatzen ongi dakienaz, balitekeela itzultzea haietara, eta asmo onarekin joanik, besteen bekatuak kendu nahirik, honetan gainera letorkiokeenari ezin eutsi izatea.
‎4 Bada, hemen esango nuela esan nuenaz, hau da, otoitzean izaten diren pozen eta gozotasunen artean den aldeaz hitz eginez, pozak guk geure gogoetaz eta gure Jaunari egindako eskariez lorturikoei dei dakiekeela uste dut nik, gure izaeratik datorrenari, Jainkoak horretarako laguntza ematen badu ere, Hura gabe ezin dugula ezer egin esan zuenetik hori atera behar baita ; baina bertutezko egintzatik bertatik sortzen dira eta geure lanez irabazi dugula dirudi, eta arrazoiz ematen digu poza halako gauzetan jardun izanak. Alabaina, gogoeta egiten badugu, poz berberak izango ditugu munduan gerta daitezkeen gauza askotan ere:
‎Gauza hauetarako batzuetan malko hauek datoz eta berezko joerak lagunduriko desira hauek, egoeraren arabera; baina hala bada ere, azken batean, esan dudanez, Jainkoagan amaitzen dira. Eta estimu handitan izan behar da , horregatik ez direla hobeak ulertzeko apaltasunik bada; izan ere, ez dago jakiterik guztiak maitasunaren ondorioak diren ala ez, eta hala izanez gero, Jainkoak emanak dira.
‎Eta gaitza hau da: Zugan pentsatzea baino beste jakin beharrekorik ez delakoan gaudenez gero, ez dakigu dakitenei galdetzen ezta zer galdetu behar zaien ere, eta txarra ez dena, ona baizik, hutsegite larria dela uste izaten dugu. Hemendik datoz otoitzari emanda dauden jende askoren nahigabeak eta barruko nekeez kexu izateak, behinik behin letrarik ez duen jende askorenak, eta ilunaldiak datoz eta osasun-galtzeak eta baita guztia bertan behera uztea ere, barne-mundurik ez dagoela hemen barruan uste dutelako; eta ortziaren mugimendua geldiarazi ezin dugunez, abiada bizia baitabil, era berean ezin dugu geldiarazi geure pentsamendua ere, eta gero harekin batera sartzen ditugu arimaren ahalmen guztiak ere eta galduak garela uste izaten dugu eta alferrik galtzen dugula Jainkoaren aurrean gauden denbora; eta, beharbada, arima oso-osoan Berarekin egongo da hur-hurreko egoitzetan, pentsamendua, berriz, gaztelu inguruan, milaka piztia anker eta pozoitsuekin sufrituz eta sufrimendu horiekin merezimenduak eginez; eta horrela, ez gaitu izutu behar, ezta ez dugu alde batera utzi behar, horixe baita deabruak nahi lukeena.
‎Zugan pentsatzea baino beste jakin beharrekorik ez delakoan gaudenez gero, ez dakigu dakitenei galdetzen ezta zer galdetu behar zaien ere, eta txarra ez dena, ona baizik, hutsegite larria dela uste izaten dugu. ...a gero harekin batera sartzen ditugu arimaren ahalmen guztiak ere eta galduak garela uste izaten dugu eta alferrik galtzen dugula Jainkoaren aurrean gauden denbora; eta, beharbada, arima oso-osoan Berarekin egongo da hur-hurreko egoitzetan, pentsamendua, berriz, gaztelu inguruan, milaka piztia anker eta pozoitsuekin sufrituz eta sufrimendu horiekin merezimenduak eginez; eta horrela, ez gaitu izutu behar , ezta ez dugu alde batera utzi behar, horixe baita deabruak nahi lukeena. Eta, gehienetan, egonezin eta nekeak geure burua ez ezagutzetik datoz.
‎Zugan pentsatzea baino beste jakin beharrekorik ez delakoan gaudenez gero, ez dakigu dakitenei galdetzen ezta zer galdetu behar zaien ere, eta txarra ez dena, ona baizik, hutsegite larria dela uste izaten dugu. ...arimaren ahalmen guztiak ere eta galduak garela uste izaten dugu eta alferrik galtzen dugula Jainkoaren aurrean gauden denbora; eta, beharbada, arima oso-osoan Berarekin egongo da hur-hurreko egoitzetan, pentsamendua, berriz, gaztelu inguruan, milaka piztia anker eta pozoitsuekin sufrituz eta sufrimendu horiekin merezimenduak eginez; eta horrela, ez gaitu izutu behar, ezta ez dugu alde batera utzi behar , horixe baita deabruak nahi lukeena. Eta, gehienetan, egonezin eta nekeak geure burua ez ezagutzetik datoz.
‎oso bestera gertatzen da, Jainkoaren errukiz probatu duzuenok ulertuko duzuenez. ...lertzeko, egin dezagun bi iturri ikusten ditugula urez betetzen diren bi askarekin, espirituzko gauza batzuk azaltzeko ez baitut aurkitzen besterik uraren hau baino egokiago datorrenik; eta nik gutxi jakin eta agudeziak lagundu ez eta elementu hau hain maite dudanez gero, beste gauza batzuei baino arreta handiagoz begiratu diot; hain Jainko handiak, hain jakintsuak, kreaturiko gauza guztietan egon behar dute gu haietaz baliatu ahal izateko sekretu ugari, eta halaxe baliatzen dira ulertzen dituztenak, baina uste dut Jainkoak kreaturiko gauzatxo bakoitzean uler daitezkeen sekretuak baino gehiago direla, txindurritxo bat bada ere.
‎3 Bi aska hauek era desberdinezbetetzen dira urez: aska bata, urrunagotik datorren ubide eta artifizio ugariren bitartez; bestea, ura jaiotzen den iturburuan bertan egina da eta urez betez doa inolako hotsik gabe, eta iturburua emari handikoa bada, ahotan darabilgun hau bezala, aska hau bete ondoren erreka handi bat sortzen da; ez da artifiziorik behar , ezta ez da amaitzen ubideen eraikina ere, baizik-eta ura etengabe irteten da handik.
‎haren sorrera bihotzetik denik, sakoneko gauza gisa, are barruragoko beste gune batetik baizik. Arimaren erdigunea izan behar du , geroago jakin eta azkenerantz esango dudanez; egia esan, batzuetan izuturik uzten nauten sekretuak ikusten ditut geugan. Eta zenbat gehiago ez ote diren izango!
‎Eta zenbat gehiago ez ote diren izango! Oi ene Jaun eta ene Jainko, bai handiak direla zure handitasunak!, eta hemen ari gara gu artzaintxo burugabe batzuk bezala, zure gauzetatik zerbait dakigulakoan eta ezereza adina izan behar du , gure barruan bertan baitira ulertzen ez ditugun sekretu handiak. Ezereza adina diot, Zugan dagoen ugaritasun handi-handiaren ondoan, eta ez ikusten ditugun handitasunak, are guk uler ditzakegun zure egintzen handitasunak ere, oso handiak ez direlako.
‎8 Borondateak, nolabait, Jainkoaren borondatearekin bat eginik egon behar duela uste dut; baina otoitzeko egiak ondorioetan eta geroko egintzetan ezagutzen dira, hori baino arrago hoberik ez baita probatzeko. Gure Jaunaren mesede nahiko handia da, hartzen duenak ezagutzea, eta handi-handia atzera ez itzultzea.
‎9 Utz dezagun Jaunak egin dezanerako, Haren Maiestateak nahi duelako eta ez beste ezergatik. Berak daki zergatik; guk ez dugu horretan sartu behar . Igarotako egoitzetakoek egina burutu ondoren, apaltasuna!, apaltasuna!
‎–Honi erantzuten diot, ez dagoela esan dizuedana baino era hoberik, haiek ez bilatzea baino era hoberik, arrazoi hauengatik: lehenbizikoa, honetarako behar den aurreneko gauza Jainkoa interesik gabe maitatzea delako; bigarrena, nahiko apaltasun gutxikoa delako gure zerbitzu kaskar hauengatik lortuko dela hain gauza handia uste izatea; hirugarrena, honetarako egiazko prestaera sufritzeko eta Jauna imitatzeko desira delako eta ez gozotasunak, azken batean Hura iraindu baitugu; laugarrena, ez dagoelako Haren Maiestatea haiek guri ematera behartua, bere agi... Hau egia da.
‎–Honi erantzuten diot, ez dagoela esan dizuedana baino era hoberik, haiek ez bilatzea baino era hoberik, arrazoi hauengatik: ...fritzeko eta Jauna imitatzeko desira delako eta ez gozotasunak, azken batean Hura iraindu baitugu; laugarrena, ez dagoelako Haren Maiestatea haiek guri ematera behartua, bere aginduak betetzen baditugu zeruko aintza ematera behartua dagoenez, honelakorik gabe eta guk baino hobeki baitaki zer komeni zaigun eta nork maite duen benetan; eta honela gauza ziurra da, eta nik badakit, eta ezagutzen ditut behar den bezala maitasun-bidetik doazen pertsonak, beren Kristo gurutziltzatua zerbitzatzearren soilik; eta ez bakarrik ez diote eskatzen gozotasunik, nahi ere dute-eta, baizik-eta erregu egiten diote bizitza honetan halakorik ez emateko. Hau egia da.
‎Hau egia da. Bosgarrena, alferrik lan egingo dugulako; izan ere, ur hau aurrekoa bezala ubideen bitartez ekarri behar ez denez gero, iturburuak urik eman nahi ez badu, gutxi balioko digu nekatzeak. Esan nahi dudana da, meditazioari ekin eta burua hausten jardun eta malkoak isuri arren, ur hau ez datorrela hortik.
‎Ez zen entzumenaz izan, ez baita ezer entzuten, baina nahiko argi sumatzen da barrurantz biltzea, hortik igarotzen denak ikusiko duenez, nik ez baitakit argiago adierazten. Uste dut, bere baitan biltzen den kirikinoaren edo dortokaren antzera dela irakurri dudala, eta ongi ulertu behar zuen idatzi zuenak. Baina hauek nahi dutenean biltzen dira beren baitan; hemen kontua ez da guk nahi izatea, Jainkoak mesede hau egin nahi izatea baizik.
‎Nik uste dut, Haren Maiestateak egiten duenean, munduko gauzak alde batera utziz doazenei egiten diela. Ez dut esaten nik egitez izan behar duenik , batzuek beren egoeragatik ezin baitute, desiraz baizik, berariazko eran dei egiten baitie adi egon daitezen barruko gauzetara; eta honela uste dut, Haren Maiestateari leku egin nahi badiogu, ez diola hau bakarrik emango gehiagorako dei egiten hasi zaionari.
‎Eta aditu ahal izateko, hainbat liburutan gomendatzen denez, saia bitez gogoetarik ez egiten, Jaunak ariman dagianera adi egon baizik; Haren Maiestatea hasi ez bada gu liluratzen, ezin dut ulertu nola geldiaraz daitekeen pentsamendua, mesede baino kalte gehiago ez egiteko eran; honetaz pertsona espiritual batzuen artean ongi bideraturiko eztabaida izan bada ere, nik neure apaltasun urrian aitortzen dut ez didatela sekula eman ni haienera makurrarazteko arrazoirik. Halako batek fraiPedro AlcĂĄntarako santuarena omen den liburu bat aipatu zidan, baietz uste dut, harena zela?, ni beraren aldera jar nadin, hark honen berri bazekielako; eta irakurri genuen eta nik neuk diodana dio hark ere, baina ez nik erabilitako hitz hauen bidez; hala ere, esaten duenetik ateratzen da, ordurako maitasunak itzarririk egon behar duela . Izan daiteke ni oker egotea, baina arrazoi hauekin noa:
‎5 Lehenengoa, espirituzko zeregin honetan gutxien pentsatu eta egin nahi duenak, hark egiten du gehien; egin behar duguna da eskatu, pobre behartsuek enperadore handi eta aberatsaren aurrean egiten duten bezala, eta horren ondoren begiak jaitsi eta itxaron apal-apalik. Hark bere bide ezkutuetatik entzuten digula dirudienean, orduan ona da isilik egotea, beragandik hurbil egoten utzi baitigu, eta ez da txarra izango adimenaren bidez lanik ez egiten saiatzea, ahal badugu, diot?.
‎Hark bere bide ezkutuetatik entzuten digula dirudienean, orduan ona da isilik egotea, beragandik hurbil egoten utzi baitigu, eta ez da txarra izango adimenaren bidez lanik ez egiten saiatzea, ahal badugu, diot?. Baina Errege honek oraindik ez digula entzun eta ikusi ere ez gaituela ikusten uste dugunean, ez dugu inozoak izan behar , nahiko inozo geratzen baita arima hau lortzen saiatzean, eta irudimena askoz ere lehorrago eta, beharbada, urduriago ezer ez pentsatzeko egin duen indarraz, baina Jaunak nahi du eska diezaiogula eta pentsa dezagula beraren aurrean gaudela, Berak dakiela zer zaigun egoki. Nik ezin dut neure burua behartu giza ahaleginetara, Haren Maiestateak muga ezarri eta berarentzat gorde nahi izan zituela dirudien gauzetan; beste gauza batzuk, ordea, ez zituen berarentzat gorde eta burutu ditzakegu beraren laguntzaz, bai penitentziazko egintzak, bai bestelakoak, esaterako, otoitza, gure ezereztasunak ahal duen heinean.
‎5 Orain, bada, geure gaztelu eder eta atseginezkora itzuliz, bertara nola sar gaitezkeen ikusi behar dugu .
‎7 Izan ere, nik dakidanez, gaztelu honetara sartzeko atea otoitza eta gogoeta da, ez diot gogoetazko otoitza denik ahozkoa baino gehiago, otoitza benetakoa izango bada, gogoeta lagun duena izan behar baitu ; izan ere, norekin hitz egiten den eta zer eskatzen duen eta nork eskatzen duen eta nori konturatu gabe egiten den horri, ezpainak asko mugitu arren, nik ez diot deitzen otoitza; hala ere, batzuetan otoitza da, une hartan ardura hori izan ez arren, beste batzuetan ardura hori izan duelako. Baina Jainko handiarekin bere esklaboarekin egingo lukeen bezala hitz egiteko ohitura duenak, gaizki esaten duen ala ez begiratu gabe, ahora datorkiona eta beste batzuetan egin duelako ikasita daukana, hori ez dut hartzen nik otoiztzat, eta Jainkoak nahi beza ez dezala har halakotzat kristau den inork ere; zuen artean, ene ahizpak, Jaunagan uste dut ez dela izango halakorik, barruko gauzetan jarduteko dagoen ohituragatik, ohitura hori halako zakarkerian ez erortzeko berebizikoa baita.
‎– Egoitza hauek nola ulertu behar diren dio.
‎2 Nik badakit gure Jaunak pertsona bati agertu nahi izan ziola nola geratzen zen arima bekatu astuna egiten zuenean. Pertsona hark dio, hori ulertuko balute, ezinezkoa iruditzen zaiola haietako inork bekaturik egitea, erorbidetik ihes egitearren direnik eta probarik gogorrenak igaro behar balitu ere. Eta, horrela, gogo bizia jarri zuen guztiek uler dezaten; eta zuei ere halako gogoa eman diezazuela, ene alabak, Jainkoari bihotzez otoitz egiteko egoera honetan direnen alde, guztia ilunpea baita haiengan, eta haien egintzak ere halakoxeak.
‎3 Gogoan izan behar da , hemen, arimaren erdian den iturriak eta eguzki distiratsu hark ez duela galtzen ez distirarik ez edertasunik, bere barnean baitu beti, eta ezerk ezin baitio kendu bere edertasuna. Ala ere, eguzkiak jotzen duen kristalaren gainean oihal beltz-beltz bat jarriz gero, argi dago, eguzkian bertan jo arren, haren argiak ez duela egingo lanik kristalean.
‎Jainkoak bere errukiagatik gorde gaitzala hain gaitz handitik, bizi garen bitartean ez baitago hori baino besterik gaitzaren izen hori merezi lukeenik, betiko gaitzak amaierarik gabekoak dakartzalako. Honetaz ibili behar dugu , ene alabak, beldurrez eta hauxe eskatu behar diogu Jainkoari geure otoitzetan; izan ere, hiria Berak zaintzen ez badu, alferrik lan egingo dugu, huskeria bera baikara.
‎Jainkoak bere errukiagatik gorde gaitzala hain gaitz handitik, bizi garen bitartean ez baitago hori baino besterik gaitzaren izen hori merezi lukeenik, betiko gaitzak amaierarik gabekoak dakartzalako. Honetaz ibili behar dugu, ene alabak, beldurrez eta hauxe eskatu behar diogu Jainkoari geure otoitzetan; izan ere, hiria Berak zaintzen ez badu, alferrik lan egingo dugu, huskeria bera baikara.
‎7 Barruko gauza hauek ulertzen hain zailak izanik, nik bezain gutxi dakien batek, zuzen esana den bat edo beste esateko, nahitaez esan behar alferrikako gauza asko baita zentzugabekoak ere. Beharrezkoa da irakur dezanak pazientzia izatea, nik ere ez dakidana idazteko badut-eta; egia da, batzuetan hartzen dudala papera zentzurik gabe, zer esan eta nondik hasi ez dakidala.
‎8 Orain itzul gaitezen, bada, egoitza asko dituen geure gaztelura. Egoitza hauek ez dituzue irudikatu behar bata bestearen ondoren, ilaran, egongo balira bezala, baizik-eta jar itzazue begiak erdian, horixe baita erregea dagoen egoitza edo jauregia, eta irudikatu palmondo-bihotza balitz bezala, jateko den mamira iristeko muina guztiz biltzen dizkioten estaldura asko dauzkana. Era berean hemen ere, egoitza honen inguruan asko daude, eta baita gainean ere.
‎Era berean hemen ere, egoitza honen inguruan asko daude, eta baita gainean ere. Izan ere, arimaren gauzak betetasunez, zabaltasunez eta handitasunez begiratu behar dira ; bada, ez diote gehiegizkorik ezer eransten, guk pentsa genezakeen baino askoz gehiagorako gai baita, eta arimaren alde guztietaraino iristen baita jauregi honetan den eguzki hau. Hau garrantzitsua da, gutxi nahiz asko, otoitza duen edozein arimarentzat; ez dezala baztertu ezta estutu ere.
‎Bekatu astunean daudenei buruz haien ur-korronteak beltz-beltzak eta kirastuak zirela esaten genuenez, halaxe dira hemen ere (haiek bezalakoak ez badira ere, Jainkoak gorde gaitzala, hau konparazioa besterik ez da), beti gure lurreko miserian sarturik, ur-korrontea ez da irtengo beldurren, txepelkeriaren eta koldarkeriaren lokatz artetik: ...naiz lan hari hasiera ematen, harrokeria ote da; egoki ote da hain kaskarra den pertsona batek otoitza bezain gauza goi-goikoari ekitea; hobetzat izango ote naute gainerako guztien bidetik ez banoa; bertute gauzetan bada ere, ertzak ez dira onak; bekataria naizenez gero, goragotik erortzea izango da; beharbada, ez dut aurrera egingo eta onei kalte egingo diet; ni bezalako batek ez du berezitasunik behar .
‎Horregatik diot ez uste izateko gela gutxi direnik, milioika baizik; izan ere, arimak era askotara sartzen dira hemen, guztiak asmo onaz. Baina, deabruak beti asmo txar-txarra duenez gero, haietako bakoitzean demonio-samalda bat izan behar du gela batzuetatik besteetara igarotzea oztopatzeko eta, arima gaixoa horretaz ohartzen ez denez gero, era askotara egiten dizkigu iruzurrak; erregea dagoen lekutik hurbilago daudenei ezin die egin hainbeste; hemen, ordea, oraindik munduko gauzetan sarturik eta atseginetan murgildurik eta hango ohore eta gurarietan barreiaturik daudenez gero, arimaren zerbitzariek (zentzumen eta ahalmenak) ez dute ... Beren buruak egoera honetan ikus ditzatenek, ahal duten eran, Haren Maiestatearengana sarri-sarri jo beharra dute, haren Ama bedeinkatua hartu bitarteko, eta haren Santuak, hauek haien ordez borroka egin dezaten, haien zerbitzariek indar gutxi baitute beren burua babesteko.
‎14 Kontuan hartu behar duzue , lehen egoitza hauetara ia batere ez dela iristen oraindik Erregea dagoen jauregitik irteten den argirik; izan ere, [egoitza hauek] arima bekatuan dagoenean bezain ilunduak eta beltzak ez badaude ere, nolabait ilundurik dago ez ikusteko, bertan dagoenak ez ikusteko, esan nahi dut, eta ez gelaren erruz, ez dakit nola esan?, baina berarekin batera sartu ziren suge, sugegorri eta gauza pozoitsuekin, ez diote uzten argiari erreparatzen.
‎Ahizpa batengan halako barne-indarra, penitentzia egitekoa, ezartzen du, eta badirudi ez duela atsedenik bere buruari oinaze ematen izan ezik. Asmo hau berez ona da; baina ama prioreak penitentziarik baimenik gabe ez egiteko agindu badu, eta hain gauza onean ausart izan behar duelakoa badu, eta ezkutuka osasuna galtzerainoko biziera egiten badu eta Erregelak agintzen duena bete ez, ikusten duzue zertan amaitu zen on hori.
‎Deabruak ama priorearekin ere ezar lezake tentaldi hau, eta arriskutsuagoa izango litzateke. Zuhurtasun handia behar da honetan; izan ere, Erregelaren eta Konstituzioaren aurka doazen gauzak balira, ez litzateke beti alde onera bota behar, berari ohartarazi baizik, eta zentzatuko ez balitz, prelatuari. Hau da karitatea.
‎Deabruak ama priorearekin ere ezar lezake tentaldi hau, eta arriskutsuagoa izango litzateke. Zuhurtasun handia behar da honetan; izan ere, Erregelaren eta Konstituzioaren aurka doazen gauzak balira, ez litzateke beti alde onera bota behar , berari ohartarazi baizik, eta zentzatuko ez balitz, prelatuari. Hau da karitatea.
‎Eta ahizpekin ere gauza bera, larria den zerbait denean; eta tentaldia ote den beldurrez kasurik ez egitea, tentaldia bera litzateke. Baina kontu handiz ibili behar da (deabruak atzipetu ez gaitzan) bata bestearekin ez erabiltzeko horrelakorik, deabruak hortik irabazi handia atera dezakeelako eta marmarrean aritzeko ohitura sortu; horretaz onerako izango zaionarekin soilik jardun, esana dudanez. Hemen, Jainkoari eskerrak, ez dago hainbesteko arriskurik, etengabe isiltasuna gordetzen delako; baina beti ere ona da jakinaren gainean egon gaitezen.
‎Eta zuek, ene ahizpak, ez ezazue gutxitzat har lehen mesede hau, ezta ez zaitezte nahigabetu Jaunari berehala erantzuten ez badiozue, Haren Maiestateak ongi dakielako egun eta urte asko itxaroten, batez ere ekina eta asmo onak ikusten dituenean. Ekina da hemen gehien behar dena , horrekin ez baita sekula ere asko irabazi gabe geratzen. Hala ere, ikaragarria da hemen deabruek egiten duten gerra mila eratara eta aurrekoan baino ere arimaren nahigabe handiagoaz; izan ere, han mutu eta gor zegoen; gutxi entzuten zuen behintzat eta erresistentzia gutxiago jartzen zuen, hein batez garaile irteteko itxaropena galdua duenaren antzera; hemen adimena biziago dago eta ahalmenak trebeago:
‎Hala ere, ikaragarria da hemen deabruek egiten duten gerra mila eratara eta aurrekoan baino ere arimaren nahigabe handiagoaz; izan ere, han mutu eta gor zegoen; gutxi entzuten zuen behintzat eta erresistentzia gutxiago jartzen zuen, hein batez garaile irteteko itxaropena galdua duenaren antzera; hemen adimena biziago dago eta ahalmenak trebeago: kolpe eta artilleriaren burrundarak hain zakarrak izanik, nahitaez entzun behar arimak. Izan ere, hemen izaten da deabruek munduko gauzen suge hauek irudikatzea eta hango gozotasunak ia betikoak egitea, han izan ohi duen estimua, adiskide eta senitartekoak, penitentziazko gauzetan osasuna (egoitza honetan sartzen den arima beti hasten baita zerbait egiteko gogoa izaten), eta eragozpenen beste milaka era.
‎batez ere aurrean jartzen zaio beragandik sekula aldentzen ez baita benetako maitatzaile hau, berari lagun egiten, bizia eta izatea ematen. ...la aditzera emanez; mundu osoa gezurrez betea dagoela, eta deabruak jartzen dituen gozotasun hauek neke, kezka eta kontraesanez beteak daudela; eta esaten dio ziur egon dadila gaztelu honetatik kanpo ez duela aurkituko ez ziurtasunik eta ez bakerik; utz diezaiola besteren etxeetatik ibiltzeari, berea ondasunez bete-betea dagoelako, haietaz gozatu nahi izanez gero; ea nor dagoen bere etxean bezala behar duen guztia aurki dezakeenik, bereziki ostatuz etxean edukirik ondasun guztien jabe egingo lukeena, berak, seme hondatzaileak bezala txerriek jaten dutena janez, galduta ibiltzerik nahi ez badu behintzat.
‎Baina hori hitz egiten ari garen gauza pozoitsu hauek eragin dute: norbaiti sugegorri batek hoska egiten dionean guztia pozoitzen eta handitzen denez, halaxe da hemen ere; ez dugu geure burua zaintzen; argi dago onera etortzeko sendaketa ugari behar direla ; eta nahikoa mesede egiten digu Jainkoak, hartatik hiltzen ez bagara. Egia da, arimak neke handiak igarotzen dituela hemen; batez ere deabruak sumatzen badu bere izaeran eta ohituretan aukera onak dituela oso aurrera joateko, infernu oso bilduko du berriro ere kanpora irtenarazteko.
‎6 Oi ene Jauna!, zure laguntza behar da hemen, hura gabe ezin baita ezer egin. Zure errukiagatik ez ezazu onar arima hau engainatua izan dadin, hasitakoa bertan behera uzteko.
‎Hau ere bada, gero, oraindik milaka oztopo eta inperfekzio artean gaude eta bertuteak oraindik ez dakite ibiltzen, orain dela gutxi jaiotzen hasi baitziren, eta ez gara lotsatzen otoitzean gozotasunak nahi izateaz eta lehortasunen kexu izateaz? Ez dakizuela horrelakorik gerta, ene ahizpak; besarka ezazue zuen Senarrak bere gain eraman zuen gurutzea eta izan gogoan horrek izan behar duela zuen egitekoa; gehien sufri dezakeenak, sufri dezala Harengatik, eta bera izango da ondoen irtengo dena. Gainerakoa, beharrezkoa ez den gauza bezala, Jaunak ematen badizue eskerrak eman.
‎8 Jaunak barruko gozotasunak emanez gero, kanpoko nekeak eramateko oso gertu egongo zaretela begitanduko zaizue. . Haren Maiestateak daki ondoen zer komeni zaizuen; ez dago zer eman behar digun Hari aholku eman beharrik, arrazoiz esan diezagukeelako ez dakigula zer eskatzen dugun. Otoitz-bidean hasten denaren ardura osoa (eta ez ahaztu hau, garrantzi handikoa da-eta) izan behar du lan egitea eta erabakia hartzea eta prestatzea ahal dituen bitarteko guztiez bere borondatea Jainkoarenarekin uztartzeko; eta, gero esango dudanez?
‎–Haren Maiestateak daki ondoen zer komeni zaizuen; ez dago zer eman behar digun Hari aholku eman beharrik, arrazoiz esan diezagukeelako ez dakigula zer eskatzen dugun. Otoitz-bidean hasten denaren ardura osoa (eta ez ahaztu hau, garrantzi handikoa da-eta) izan behar du lan egitea eta erabakia hartzea eta prestatzea ahal dituen bitarteko guztiez bere borondatea Jainkoarenarekin uztartzeko; eta, gero esango dudanez, egon ziur honetan datzala espirituzko bidean lor daitekeen perfekziorik handiena:
‎10 Izan ere, hasieran esan nuenez?, idatzia dizuet nola jokatu behar duzuen deabruak jartzen dituen nahaspila hauetan, eta nola norbere baitan biltzen hasteak ez duen izan behar besoen indarrez egitekoa, emeki-emeki baizik, horretan luzaroago iraun dezazuen; beraz, ez dut hemen esango, nire iritziz kasu honetarako oso ongi datorrela horretan eskarmentua duten pertsonekin harremanak izatea baino besterik; izan ere, egin beharreko gauzetan haustura handia dagoela uste izan... Alde batera uzten ez bada, Jaunak gidatuko du guztia gure onerako, nork irakatsi ez badugu ere; baina gaitz honentzat ez dago erremediorik berriro hasten ez bada, egunetik egunera apurka-apurka arima gehiago galduz joatea baizik, eta oraindik Jainkoak nahi beza uler dezala.
‎10 Izan ere, hasieran esan nuenez?, idatzia dizuet nola jokatu behar duzuen deabruak jartzen dituen nahaspila hauetan, eta nola norbere baitan biltzen hasteak ez duen izan behar besoen indarrez egitekoa, emeki-emeki baizik, horretan luzaroago iraun dezazuen; beraz, ez dut hemen esango, nire iritziz kasu honetarako oso ongi datorrela horretan eskarmentua duten pertsonekin harremanak izatea baino besterik; izan ere, egin beharreko gauzetan haustura handia dagoela uste izango duzue. Alde batera uzten ez bada, Jaunak gidatuko du guztia gure onerako, nork irakatsi ez badugu ere; baina gaitz honentzat ez dago erremediorik berriro hasten ez bada, egunetik egunera apurka-apurka arima gehiago galduz joatea baizik, eta oraindik Jainkoak nahi beza uler dezala.
‎Haren Maiestateak nahi beza guri ulertaraztea zenbat kosta gatzaizkion eta nola ez den morroia nagusia baino gehiago, eta zer egin behar dugun haren aintzaz gozatzeko, eta honetarako beharrezkoa dugula otoitz egitea, beti tentaldian ibil ez gaitezen.
‎Hala bada, ene Jainko, hil gaitezen Zurekin, san Tomasek esan zuen bezala, Zu gabe bizi izatea eta Zu betiko galtzea gerta daitekeelako beldur hauekin, sarri-sarri hiltzea baita. Horregatik diot, ene alabak, eskatu behar dugun zoriontasuna dohatsuekin oraintxe hasita ziurtasunean egotea dela; beldur hauekin zer poz izan dezake bere poz guztia Jainkoa poztea duenak. Eta izan gogoan horrelako beldurra, eta are handiagoa, izan zutela bekatu astunetan erori ziren santu batzuek; eta ez gaude ziur Jainkoak haietatik irten eta haiek egin zuten penitentzia egiteko eskua luzatuko digun ala ez (berariazko laguntza ematea esan nahi da).
‎Eta ez dakizuela kosta hori horrela dela ulertzea, batzuetan zuongan ikusi dudanez esan dizuedanean, eta hau santa handia izan nendila nahi zenuketelako da, eta zuzen zaudete: nik ere horixe nahi nuke; baina zer egin behar dut neure erruz soil-soilik galdu badut! Ez naiz kexatuko Jainkoaz, zuen gurariak bete daitezen, Hark hainbat laguntza eman ez izanaz; ezin dudala esan hau malko eta nahasmen handirik gabe, niri irakats liezadaketenei idazten ni neu ari naizela ikusirik.
‎9 Nire iritziz prestasunik ziurrena (betiere Jainkoari otoitzean bere eskutik eduki gaitzala eskatu ondoren, eta etengabe pentsatu, nola, Hark utziz gero, egia denez, berehala joango garen hondora, eta sekula ere ez dugula geure buruarengan ustea jarri behar , zentzugabekeria litzatekeelako), kontu handiz eta argi ibiltzea da, bertuteetan nola goazen begiratuz: gehiagora ala gutxiagora goazen zerbaitetan, batez ere elkarrenganako maitasunean eta txikientzat eduki gaitzatela nahi izatean eta eguneroko gauzetan; horri begiratzen badiogu eta Jaunari argi egin diezagula eskatzen badiogu, berehala ikusiko dugu irabazia nahiz galera.
‎saia gaitezela beti aurrera egiten, eta hori egin ezik, beldur handiz ibil gaitezela, ezbairik gabe deabruak erasoren bat egin nahi digulako; bada, hain gora iritsi ondoren, ezinezkoa da haziz ez joatea, maitasuna sekula ez baitago nagi, eta horregatik seinale oso txarra izango da. Izan ere, Jainko beraren emaztea izan nahi izan duen arimak, Haren Maiestatearekin harremana izan eta esanda geratu den ingururaino iritsi den arimak ez du lotan geratu behar .
‎– Halako batzuk aipatzen ditu eta nola jokatu behar duten haietan egoitza honetan daudenek. –
‎– Barruko nekeak igaro behar dituenarentzat ongi dator.
‎Eta txikienetatik hasi nahi dut, oihuka egindako pertsonen isekak eta gaizki-esateak dira, harremana izaten den haiengandik datozenak, eta baita harremanik ez duen eta sekula berarekin gogoratuko zirenik ez zirudien haiengandik datozenak ere: , santu plantak egiten ditu?;, direnak eta ez direnak egiten ditu mundua engainatzeko eta besteak kaskartzat jotzeko; besteak kristau hobeak dira horrelako zeremoniarik gabe?; eta kontuan izan behar da ez dagoela norbere biziera ongi gordetzea baino besterik. Adiskidetzat zituenak, alde egiten dute beraren ondotik eta haiek ematen diote mokadurik hoberena, eta haiena biziki sentitzen dena da:
‎8 Has gaitezen ezer ziurtzat jotzen ez duen aitor-entzule hain burutsu eta esperientzia gutxikoa aurkitzearen oinazeaz: guztiaren beldur da, guztia jartzen du zalantzan, ohikoak ez diren gauzak ikusten dituenez gero; haiek dituen ariman inperfekzioren bat ikusten duenean batez ere (Jainkoak halako mesedeak egiten dizkienak aingeruak izan behar luketela uste dute, eta hori ezinezkoa da gorputz honetan bizi diren bitartean); berehala deabruaren edo malenkoniaren gauzatzat gaitzesten da guztia. Eta mundua honelakoz hain beterik egonik, ez naiz batere harritzen; munduan gaur egun hainbeste dago halakorik eta deabruak hainbeste gaitz egiten du bide honetatik, non oso zuzen baitaude aitor-entzuleak horren beldur izatean eta ongi aztertzean.
‎11 Dirudienez, honezkero ez du gogoeta egin beharrik hau ulertzeko, hortik igaro izanaren esperientziak, bere burua erabat ezgaitua ikusirik, gure ezerezaz konturarazten zion, eta zein gauzaezak garen; izan ere, grazia (hura gabe, antza denez, ez du egon behar , ekaitz honen guztiaren tartean ere ez baitu Jainkoa iraintzen eta ez bailuke irainduko munduko ezergatik ere) hain dago ezkutuan, non Jainkoaren maitasunaren txinpartatxorik ere ez duela ikusten eta sekula ere ez duela izan iruditzen baitzaio; izan ere, ezer onik egin badu edota Haren Maiestateak mesederen bat egin badio, guztia ametsetako gauza eta irudipena begitantzen zaio. Bekatuak egin zituela, ordea, ziur ikusten du.
‎11 Beldur handiagoa izatekoa da deabruarena. ...raman beharrekoa, ez dezala ezer egin, ezta ez dakiola burutik pasatu ere egin, aitor-entzule jakintsu, zuhur eta Jainkoaren zerbitzariaren iritzia kontuan izan gabe, argi eta garbi Jainkoarena dela baderitzo ere; izan ere, hauxe nahi du Haren Maiestateak, eta ez da hau Hark agintzen duena egin gabe uztea, Berak agindu baitzigun aitor-entzulea bere ordezkotzat izan dezagula; beraz, ez da duda egin behar Jaunaren hitzak direla; eta hauek adore ematen laguntzen dute, arazoa neketsua denean, eta gure Jaunak, berak nahi duenean, sartuko dio bihotzean eta sinetsaraziko bere espiritua dela; eta bestela, ez daude gehiagora behartuak. Eta esandakoa ez den besterik egitea eta honetan nork bere iritziz jokatzea, oso arriskutsutzat dut; eta honela, ene ahizpak, gure Jaunaren izenean ohartarazten dizuet halakorik gerta ez dakizuen.
‎Ondorio handiak uzten ditu hau sinesteko; gutxienez gauza ziurra da ez datorrela irudimenetik; eta horrez gainera, ongi begiratuz gero, horretaz ziur egon daiteke, arrazoi hauengatik: lehenengoa, hizkeraren argitasunari dagokionez, desberdina izan behar duelako , eta, izan ere, hain argia da, non, entzun zuenetik silaba bat faltako balitz ere, antzematen baitu, baita modu batean edo bestean esan badu ere, guztia esaldi berbera izan arren; eta irudimenak sortua denean, ez da izango hain hizkera garbia ezta hitzak ere hain ongi bereiziak, erdi ametsetako gauzak baizik.
‎13 Bigarrena, hemen ez zelako sarri pentsatzen entzundako gauza hartaz, ustekabean dela diot eta inoiz elkarrizketan ari zela ere bai?, askotan burutik laster batean igarotzen denari edota lehenago pentsatu zenari erantzuten badio ere; baina beste askotan, izan behar zutenik ezta etorkizunean ere izango direnik sekula burutik pasatu gabeko gauzak izaten dira, eta horrela ezin sor ditzake irudimenak arima engaina dadin, berak ez desiratu, ez nahi izan, ez albisterik izan gabeko gauzaz irudipena izanez.
‎Jainkoak otoitzean liluramenduaz edo estasiaz edo gainezkaldiaz, guztiak gauza bera baitira nire iritziz, arima geldiarazia uzten duenekoaz ari da, eta adore handia behar dela , dio, Haren Maiestateagandik hain mesede handiak hartzeko.
‎2 Barre egingo duzue, beharbada, hau diodalako eta zentzugabekeria irudituko zaizue, zuetako edonork pentsa dezakeelako ez dela halakorik behar , eta ez dela izango hain behe mailako emakumerik, erregearekin ezkontzeko adorerik ez duenik. –Hala uste dut izango dela lurreko erregearekin, baina zerukoarekin, neuk esaten dizuet, uste duzuen baino adore handiagoa behar dela; izan ere, gure berezko izaera oso beldurti eta apala da hain gauza handirako, eta ziurtzat dut, Jainkoak emango ez balio, zuek zein ongi datorkigun ikusi arren, ezinezkoa izango litzatekeela.
‎2 Barre egingo duzue, beharbada, hau diodalako eta zentzugabekeria irudituko zaizue, zuetako edonork pentsa dezakeelako ez dela halakorik behar, eta ez dela izango hain behe mailako emakumerik, erregearekin ezkontzeko adorerik ez duenik. . Hala uste dut izango dela lurreko erregearekin, baina zerukoarekin, neuk esaten dizuet, uste duzuen baino adore handiagoa behar dela ; izan ere, gure berezko izaera oso beldurti eta apala da hain gauza handirako, eta ziurtzat dut, Jainkoak emango ez balio, zuek zein ongi datorkigun ikusi arren, ezinezkoa izango litzatekeela. Eta horrela ikusiko duzue zer egiten duen Haren Maiestateak ezkontza hau burutzeko, nik uste baitut horrek liluramenduak ematen dituenean izan behar duela, arima zentzumenetatik ateratzen duenean; bada, zentzu betean egonik hain hurbiletik maiestate handi hau ikusiz gero, beharbada, ezinezkoa izango litzateke bizirik irautea.
‎–Hala uste dut izango dela lurreko erregearekin, baina zerukoarekin, neuk esaten dizuet, uste duzuen baino adore handiagoa behar dela; izan ere, gure berezko izaera oso beldurti eta apala da hain gauza handirako, eta ziurtzat dut, Jainkoak emango ez balio, zuek zein ongi datorkigun ikusi arren, ezinezkoa izango litzatekeela. Eta horrela ikusiko duzue zer egiten duen Haren Maiestateak ezkontza hau burutzeko, nik uste baitut horrek liluramenduak ematen dituenean izan behar duela , arima zentzumenetatik ateratzen duenean; bada, zentzu betean egonik hain hurbiletik maiestate handi hau ikusiz gero, beharbada, ezinezkoa izango litzateke bizirik irautea. Benetako liluramenduez ari gara, ez hemen ditugun bezalako emakumeen ahultasunez, guztia liluramendu eta estasitzat hartzen baitugu, eta, ustez, esanda utzi dudanez?
‎Ezinezkoa ematen du, bada, ahalmenak sorgorturik badaude, hilda daudela esateko eran, eta zentzumenak ere berdin, nola esan daiteke ulertzen duela sekretu hori? . Nik ez dakit nola, eta, beharbada, inongo kreaturak ere ez du jakingo, Kreatzaileak berak baizik, eta gauza bera esan behar egoera honetan, hau da, bi egoitza hauetan, gertatzen diren beste gauza askori buruz ere; egoitza hau eta azkenekoa egoki bat egin daitezke, batetik bestera ez baitago ate itxirik. Hala ere, azkenekoan, oraindik haraino iritsi ez direnengan agertzen ez diren gauzak daudelako, bitan bereiztera jo dut.
‎5 Hemen ez da pentsatu behar berezko izaerak eragina, malenkoniak sortua denik, ezta deabruaren engainua, edota irudipena denik ere; izan ere, argi dago aldaezina den Jauna dagoen tokitik datorren mugimendua dela; eta ekintzak ez dira beste debozioetakoak bezalakoak, gozotasunetan murgiltze handiek zalantzak sor diezazkiguke. Hemen, ordea, zentzumen guztiak eta ahalmenak inolako murgitzerik gabe daude, zer izango ote den begira, min gozo hura oztopatu gabe, hura gehitzerik eta kentzerik ez dutela, nire iritziz.
‎Gai beraren inguruan ari da eta Jainkoak, nahi duenean, nola hitz egiten dion arimari esaten du, eta horretan nola jokatu behar den abisu ematen du, bakoitza bere iritzira ibili gabe. –
‎2 Bi pertsona mota hauei ez zaie jaramonik egin behar , nire iritziz, ikusi, entzun eta ulertu egiten dutela badiote ere, ezta ez dira beldurtu behar deabruaren gauzak direla esanez; gaixo dauden pertsonei bezala entzun behar zaie, ordea, eta ama prioreak nahiz aitor-entzuleak, berak kontsulta nori egin dion hark, esango dio ez egiteko jaramonik, ez dela hori ezinbestekoa Jainkoa zerbitzatzeko eta deabruak asko engainatu dituela hortik, beharbada, be...
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
behar 357 (2,35)
behar du 121 (0,80)
behar da 120 (0,79)
behar den 77 (0,51)
behar duen 59 (0,39)
behar dute 50 (0,33)
behar duela 48 (0,32)
behar dela 41 (0,27)
behar zen 31 (0,20)
behar zuen 31 (0,20)
behar dugu 28 (0,18)
behar duten 27 (0,18)
behar dena 24 (0,16)
behar dutela 24 (0,16)
behar den bezala 21 (0,14)
behar diren 20 (0,13)
behar dugun 20 (0,13)
behar dut 20 (0,13)
behar baita 18 (0,12)
behar duena 15 (0,10)
behar dira 14 (0,09)
behar dugula 13 (0,09)
behar zaio 13 (0,09)
behar baitu 12 (0,08)
behar nuen 12 (0,08)
behar denean 11 (0,07)
behar dituen 11 (0,07)
behar dutena 10 (0,07)
behar zuela 10 (0,07)
behar badu 9 (0,06)
behar baitute 9 (0,06)
behar zuten 9 (0,06)
behar badute 8 (0,05)
behar duelako 8 (0,05)
behar duguna 8 (0,05)
behar duzue 8 (0,05)
behar zela 8 (0,05)
behar denik 7 (0,05)
behar duzu 7 (0,05)
behar genuen 7 (0,05)
behar zaie 7 (0,05)
behar bada 6 (0,04)
behar dituela 6 (0,04)
behar zena 6 (0,04)
behar zuena 6 (0,04)
behar baitira 5 (0,03)
behar baitugu 5 (0,03)
behar direla 5 (0,03)
behar ditu 5 (0,03)
behar ditugun 5 (0,03)
behar dituzte 5 (0,03)
behar duenez gero 5 (0,03)
behar badut 4 (0,03)
behar balu 4 (0,03)
behar banu 4 (0,03)
behar denerako 4 (0,03)
behar diogu 4 (0,03)
behar dit 4 (0,03)
behar dudan 4 (0,03)
behar duenean 4 (0,03)
behar duenez 4 (0,03)
behar duenik 4 (0,03)
behar duzuen 4 (0,03)
behar zirela 4 (0,03)
behar zituen 4 (0,03)
behar baitut 3 (0,02)
behar baitzen 3 (0,02)
behar balitz 3 (0,02)
behar denaren 3 (0,02)
behar denaz 3 (0,02)
behar die 3 (0,02)
behar diodan 3 (0,02)
behar ditugu 3 (0,02)
behar dituztela 3 (0,02)
behar dituzten 3 (0,02)
behar dudala 3 (0,02)
behar dudana 3 (0,02)
behar dudanean 3 (0,02)
behar duen bezala 3 (0,02)
behar duenak 3 (0,02)
behar dugunez 3 (0,02)
behar duzuela 3 (0,02)
behar genuena 3 (0,02)
behar hau 3 (0,02)
behar luke 3 (0,02)
behar nuena 3 (0,02)
behar nukeen bezala 3 (0,02)
behar zaiela 3 (0,02)
behar zaien 3 (0,02)
behar zaiola 3 (0,02)
behar zaion 3 (0,02)
behar ziren 3 (0,02)
behar zuenean 3 (0,02)
behar zutenak 3 (0,02)
Behar zen 2 (0,01)
behar badigu 2 (0,01)
behar badira 2 (0,01)
behar bainuen 2 (0,01)
behar baituzue 2 (0,01)
behar baitzuen 2 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
behar izan ez 46 (0,30)
behar izan guzti 25 (0,16)
behar izan ere 22 (0,14)
behar izan esan 17 (0,11)
behar izan hura 16 (0,11)
behar izan baino 15 (0,10)
behar izan jakin 15 (0,10)
behar izan bera 12 (0,08)
behar izan gauza 12 (0,08)
behar izan ikusi 12 (0,08)
behar izan jainko 12 (0,08)
behar izan berori 10 (0,07)
behar izan bezalako 10 (0,07)
behar izan egin 10 (0,07)
behar izan hainbeste 10 (0,07)
behar izan iruditu 10 (0,07)
behar izan uste izan 10 (0,07)
behar izan haiek 9 (0,06)
behar izan ote 9 (0,06)
behar izan arima 8 (0,05)
behar izan gu 8 (0,05)
behar izan jaun 8 (0,05)
behar izan ni 8 (0,05)
behar izan etxe 7 (0,05)
behar izan adin 6 (0,04)
behar izan beti 6 (0,04)
behar izan bizitza 6 (0,04)
behar izan gainerako 6 (0,04)
behar izan hain 6 (0,04)
behar izan kontu 6 (0,04)
behar izan maitasun 6 (0,04)
behar izan ulertu 6 (0,04)
behar izan adore 5 (0,03)
behar izan deabru 5 (0,03)
behar izan eman 5 (0,03)
behar izan hau 5 (0,03)
behar izan hemen 5 (0,03)
behar izan hitz 5 (0,03)
behar izan bertute 4 (0,03)
behar izan bizi izan 4 (0,03)
behar izan denbora 4 (0,03)
behar izan ezer 4 (0,03)
behar izan ezta 4 (0,03)
behar izan garai 4 (0,03)
behar izan gure jaun 4 (0,03)
behar izan irakatsi 4 (0,03)
behar izan orain 4 (0,03)
behar izan toki 4 (0,03)
behar izan Kristo 3 (0,02)
behar izan abisu eman 3 (0,02)
behar izan adierazi 3 (0,02)
behar izan alde 3 (0,02)
behar izan apaltasun 3 (0,02)
behar izan azaldu 3 (0,02)
behar izan bai 3 (0,02)
behar izan bat 3 (0,02)
behar izan beste 3 (0,02)
behar izan bezain 3 (0,02)
behar izan bide 3 (0,02)
behar izan edota 3 (0,02)
behar izan egun 3 (0,02)
behar izan era 3 (0,02)
behar izan ha 3 (0,02)
behar izan halako 3 (0,02)
behar izan hiru 3 (0,02)
behar izan hori 3 (0,02)
behar izan moja 3 (0,02)
behar izan nahitaez 3 (0,02)
behar izan neu 3 (0,02)
behar izan nola 3 (0,02)
behar izan ogi 3 (0,02)
behar izan oso 3 (0,02)
behar izan otoitz 3 (0,02)
behar izan pentsatu 3 (0,02)
behar izan prelatu 3 (0,02)
behar izan zein 3 (0,02)
behar izan zer 3 (0,02)
behar izan zu 3 (0,02)
behar izan Alba 2 (0,01)
behar izan Bera 2 (0,01)
behar izan adina 2 (0,01)
behar izan adinako 2 (0,01)
behar izan agertu 2 (0,01)
behar izan agindu 2 (0,01)
behar izan aita 2 (0,01)
behar izan baizik 2 (0,01)
behar izan bekatu arin 2 (0,01)
behar izan betiko 2 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
behar izan ez ukan 12 (0,08)
behar izan baino gehiago 6 (0,04)
behar izan berori aitatasun 4 (0,03)
behar izan Kristo gizatasun 3 (0,02)
behar izan adina eman 2 (0,01)
behar izan adore agertu 2 (0,01)
behar izan baino ere 2 (0,01)
behar izan baino etenaldi 2 (0,01)
behar izan bat beste 2 (0,01)
behar izan berori agurgarritasun 2 (0,01)
behar izan bizitza hau 2 (0,01)
behar izan eman utzi 2 (0,01)
behar izan ez den 2 (0,01)
behar izan ez egon 2 (0,01)
behar izan gainerako guzti 2 (0,01)
behar izan gauza bat 2 (0,01)
behar izan haiek egoitza 2 (0,01)
behar izan hiru urte 2 (0,01)
behar izan jainko mirari 2 (0,01)
behar izan jaun eraman 2 (0,01)
behar izan oso garrantzitsu 2 (0,01)
behar izan ulertu ezan 2 (0,01)
behar izan adin denbora 1 (0,01)
behar izan adin mundu 1 (0,01)
behar izan adin ogi 1 (0,01)
behar izan adin osasun 1 (0,01)
behar izan adin urte 1 (0,01)
behar izan adore hainbeste 1 (0,01)
behar izan adore handi 1 (0,01)
behar izan adore hitz egin 1 (0,01)
behar izan agindu ere 1 (0,01)
behar izan aita lizentziatu 1 (0,01)
behar izan Alba aita 1 (0,01)
behar izan apaltasun bandera 1 (0,01)
behar izan apaltasun ere 1 (0,01)
behar izan apaltasun hau 1 (0,01)
behar izan arima baimen 1 (0,01)
behar izan arima edota 1 (0,01)
behar izan arima estutu 1 (0,01)
behar izan arima hau 1 (0,01)
behar izan arima hura 1 (0,01)
behar izan arima salbatu 1 (0,01)
behar izan arima santu 1 (0,01)
behar izan bai alde batetik 1 (0,01)
behar izan baino asti 1 (0,01)
behar izan baino besterik 1 (0,01)
behar izan baino gogotsu 1 (0,01)
behar izan baino luze 1 (0,01)
behar izan baino marrega 1 (0,01)
behar izan bat nahi izan 1 (0,01)
behar izan bera barn 1 (0,01)
behar izan bera borondate 1 (0,01)
behar izan bera egunero 1 (0,01)
behar izan bera esperientzia 1 (0,01)
behar izan bera etxe 1 (0,01)
behar izan bera iritzi 1 (0,01)
behar izan Bera nahi izan 1 (0,01)
behar izan bera ofizio 1 (0,01)
behar izan bera ukan 1 (0,01)
behar izan berori gure jaun 1 (0,01)
behar izan berori hautatu 1 (0,01)
behar izan bertute bat 1 (0,01)
behar izan bertute handi 1 (0,01)
behar izan bertute hau 1 (0,01)
behar izan bertute perfekzio 1 (0,01)
behar izan beste gauza 1 (0,01)
behar izan beste lo izan 1 (0,01)
behar izan beti gauza 1 (0,01)
behar izan beti indar 1 (0,01)
behar izan beti jomuga 1 (0,01)
behar izan beti partikular 1 (0,01)
behar izan bezain beldur 1 (0,01)
behar izan bezain bizkor 1 (0,01)
behar izan bezain on 1 (0,01)
behar izan bezalako erabaki 1 (0,01)
behar izan bezalako jarrera 1 (0,01)
behar izan bezalako kontsolagarri 1 (0,01)
behar izan bezalako perfekzio 1 (0,01)
behar izan bide iruditu 1 (0,01)
behar izan bizi izan etxe 1 (0,01)
behar izan bizi izan ez 1 (0,01)
behar izan bizitza liburu 1 (0,01)
behar izan bizitza poz 1 (0,01)
behar izan deabru gauza 1 (0,01)
behar izan deabru hau 1 (0,01)
behar izan deabru hori 1 (0,01)
behar izan deabru jarri 1 (0,01)
behar izan denbora guzti 1 (0,01)
behar izan edota bidean 1 (0,01)
behar izan edota galdu 1 (0,01)
behar izan edota zer 1 (0,01)
behar izan egin ahal izan 1 (0,01)
behar izan egin ez 1 (0,01)
behar izan egin hasi 1 (0,01)
behar izan egun bat 1 (0,01)
behar izan egun batzuk 1 (0,01)
behar izan egun txar 1 (0,01)
behar izan era asko 1 (0,01)
behar izan ere azaldu 1 (0,01)
behar izan ere ez 1 (0,01)
behar izan esan estutu 1 (0,01)
behar izan esan ezan 1 (0,01)
behar izan esan joan 1 (0,01)
behar izan etxe handi 1 (0,01)
behar izan etxe hau 1 (0,01)
behar izan etxe hauek 1 (0,01)
behar izan etxe hori 1 (0,01)
behar izan etxe horiek 1 (0,01)
behar izan etxe izen on 1 (0,01)
behar izan ez eduki 1 (0,01)
behar izan ez igande 1 (0,01)
behar izan ez osasun 1 (0,01)
behar izan ez santutu 1 (0,01)
behar izan ez segizio 1 (0,01)
behar izan ez zigortu 1 (0,01)
behar izan ezer gu 1 (0,01)
behar izan ezer ordura arte 1 (0,01)
behar izan ezta ahozko 1 (0,01)
behar izan ezta esan 1 (0,01)
behar izan ezta etorkizun 1 (0,01)
behar izan ezta hau 1 (0,01)
behar izan gainerako ahozko 1 (0,01)
behar izan gainerako epaile 1 (0,01)
behar izan gainerako gaixo 1 (0,01)
behar izan gainerako gauza 1 (0,01)
behar izan garai hura 1 (0,01)
behar izan gauza asko 1 (0,01)
behar izan gauza berak 1 (0,01)
behar izan gauza ekarri 1 (0,01)
behar izan gauza horiek 1 (0,01)
behar izan gauza hura 1 (0,01)
behar izan gauza kontaketa 1 (0,01)
behar izan gauza ni 1 (0,01)
behar izan gu aita 1 (0,01)
behar izan gu bandera 1 (0,01)
behar izan gu bezalako 1 (0,01)
behar izan gu desira 1 (0,01)
behar izan gu ezaugarri 1 (0,01)
behar izan gu haiek 1 (0,01)
behar izan gu jakin 1 (0,01)
behar izan gu on 1 (0,01)
behar izan gure jaun abisu 1 (0,01)
behar izan gure jaun zerbitzu 1 (0,01)
behar izan guzti arrisku 1 (0,01)
behar izan guzti aurkitu 1 (0,01)
behar izan guzti berori 1 (0,01)
behar izan guzti bidali 1 (0,01)
behar izan guzti egin 1 (0,01)
behar izan guzti eman 1 (0,01)
behar izan guzti errege 1 (0,01)
behar izan guzti eta gehiago 1 (0,01)
behar izan guzti gozatu 1 (0,01)
behar izan guzti horixe 1 (0,01)
behar izan guzti hornitu 1 (0,01)
behar izan guzti irakatsi 1 (0,01)
behar izan guzti kontu izan 1 (0,01)
behar izan guzti oinarritu 1 (0,01)
behar izan guzti ongi egin 1 (0,01)
behar izan guzti ukan 1 (0,01)
behar izan guzti zeharo 1 (0,01)
behar izan ha onartu 1 (0,01)
behar izan haiek bisitari 1 (0,01)
behar izan haiek ekarri 1 (0,01)
behar izan haiek erru 1 (0,01)
behar izan haiek igaro 1 (0,01)
behar izan haiek inperfekzio 1 (0,01)
behar izan haiek sumatu 1 (0,01)
behar izan hain ezabatu 1 (0,01)
behar izan hain gazte 1 (0,01)
behar izan hain itxitura 1 (0,01)
behar izan hain jaun handi 1 (0,01)
behar izan hain ongi 1 (0,01)
behar izan hain zor izan 1 (0,01)
behar izan hainbeste dote 1 (0,01)
behar izan hainbeste eginbehar 1 (0,01)
behar izan hainbeste egon 1 (0,01)
behar izan hainbeste gauza 1 (0,01)
behar izan hainbeste giza 1 (0,01)
behar izan hainbeste guritasun 1 (0,01)
behar izan hainbeste hauek 1 (0,01)
behar izan hainbeste hura 1 (0,01)
behar izan hainbeste konplimendu 1 (0,01)
behar izan hainbeste ondasun 1 (0,01)
behar izan halako mendekotasun 1 (0,01)
behar izan hau batera 1 (0,01)
behar izan hau une batean 1 (0,01)
behar izan hemen ere 1 (0,01)
behar izan hemen kapitulu 1 (0,01)
behar izan hiru ere 1 (0,01)
behar izan hitz esan 1 (0,01)
behar izan hitz gehiago 1 (0,01)
behar izan hitz hau 1 (0,01)
behar izan hitz hauek 1 (0,01)
behar izan hitz soilik 1 (0,01)
behar izan hori aldarte 1 (0,01)
behar izan hura administrari 1 (0,01)
behar izan hura ahizpa 1 (0,01)
behar izan hura aintza 1 (0,01)
behar izan hura bezain 1 (0,01)
behar izan hura eman 1 (0,01)
behar izan hura esan gabe 1 (0,01)
behar izan hura esku 1 (0,01)
behar izan hura espiritu 1 (0,01)
behar izan hura gidatu 1 (0,01)
behar izan hura hil 1 (0,01)
behar izan hura jarraitu 1 (0,01)
behar izan hura maiestate 1 (0,01)
behar izan hura maitasun 1 (0,01)
behar izan ikusi ez 1 (0,01)
behar izan ikusi nahiz 1 (0,01)
behar izan irakatsi nahi izan 1 (0,01)
behar izan iruditu berau 1 (0,01)
behar izan iruditu ere 1 (0,01)
behar izan iruditu gauza 1 (0,01)
behar izan jainko ahaltsu 1 (0,01)
behar izan jainko benetan 1 (0,01)
behar izan jainko eman 1 (0,01)
behar izan jainko erabaki 1 (0,01)
behar izan jainko geu 1 (0,01)
behar izan jainko izan nahi 1 (0,01)
behar izan jainko laguntza 1 (0,01)
behar izan jainko mesede 1 (0,01)
behar izan jainko ni 1 (0,01)
behar izan jakin bezala 1 (0,01)
behar izan jakin ezan 1 (0,01)
behar izan jaun gauza 1 (0,01)
behar izan jaun hainbeste 1 (0,01)
behar izan jaun hitz 1 (0,01)
behar izan jaun maite izan 1 (0,01)
behar izan jaun ostatu eman 1 (0,01)
behar izan kontu handi 1 (0,01)
behar izan kontu hau 1 (0,01)
behar izan maitasun erabili 1 (0,01)
behar izan maitasun guzti 1 (0,01)
behar izan moja ekarri 1 (0,01)
behar izan moja gehiago 1 (0,01)
behar izan moja ulertu 1 (0,01)
behar izan neu erru 1 (0,01)
behar izan neu esan 1 (0,01)
behar izan neu gorputz izan 1 (0,01)
behar izan ni beldur 1 (0,01)
behar izan ni bertute 1 (0,01)
behar izan ni esan 1 (0,01)
behar izan ni hain 1 (0,01)
behar izan ni ikusi 1 (0,01)
behar izan ni maitasun 1 (0,01)
behar izan nola entregatu 1 (0,01)
behar izan nola geratu 1 (0,01)
behar izan ogi eman 1 (0,01)
behar izan ogi ere 1 (0,01)
behar izan orain bizi izan 1 (0,01)
behar izan orain errenta 1 (0,01)
behar izan oso handi 1 (0,01)
behar izan otoitz era 1 (0,01)
behar izan otoitz irakatsi 1 (0,01)
behar izan prelatu aditzera eman 1 (0,01)
behar izan prelatu jakinarazi 1 (0,01)
behar izan toki batzuk 1 (0,01)
behar izan toki sano 1 (0,01)
behar izan ulertu iritsi 1 (0,01)
behar izan ulertu joan 1 (0,01)
behar izan uste izan egin 1 (0,01)
behar izan zein apaltasun 1 (0,01)
behar izan zein bide 1 (0,01)
behar izan zer asmo 1 (0,01)
behar izan zer egin 1 (0,01)
behar izan zer jan 1 (0,01)
behar izan zu erruki 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia