2000
|
|
Eta erraiten zenidan: " Ez al zaizu iduritzen, Joanes, ezen erregeren egite hura bere boterea erakusteko modu bat zela, zeren erdi hilik zegoena piztu baitzen, eta zeren halatan eman
|
behar baitzuen
Jainkoaren iduria, zeina leku guztietan dagoen?"
|
2003
|
|
Hau da, Jainkoak lanbide hau" emun eutsan Guizonari bere inozenziaco eta pecatuco estadu bietan" (Umerez, Osaba: 225). Zer proba gehiago
|
behar da
Jainkoaren begietan lanbiderik perfektuena dela ulertzeko?
|
|
Gizartearen oinarriak kolokan jartzen ditu, eta, are gehiago, gizartea bera suntsitu duela ematen du. Hori aintzakotzat hartuta, azaldu
|
behar da
Jainkoak zer-nolako baliabideak erabiltzen dituen gizarteari eusteko, eta, bide batez, pozoiak eragin dituen gaitzei aurre egiteko.
|
2004
|
|
–Ez dizut ulertzen! Umore txarrez nagoenean, umore txarrez hitz egin
|
behar badiot
Jainkoari, nola nahi duzu hitz egitea?
|
|
–Umore onez hagoenean, umore onez hitz egin
|
behar diok
Jainkoari, eta umore txarrez hagoenean, txarrez, baina beti maitasunez. Halaxe hasi ninduan ni egun batean, eta halaxe segitzen diat, anai Benitok esanda.
|
2006
|
|
Giza abereak, berriz, aldeko jarduera eten ez zedin, jasotako laguntzak eskertu eta ordaindu
|
behar zizkien
jainko eta andereei, eginbehar batzuk zeuzkan betetzeko: haien ohorea errespetatu behar zuen; haien aginduak bete behar zituen; opariz saritu; hekatonbeak, solemnitatez betetako sakrifizioak eskaini...
|
2009
|
|
Naturan ikusi ahal bada, zergatik ez artifizioan (historian, kulturan)? Zer begi
|
behar dira
Jainkoa ikusteko. Zein Jainko?
|
|
Eta ulertzen da: gizakia ezin da izan gizakia, hots, ezin da bere buruaren egilea libre izan, nolakoa izan
|
behar duen
Jainkoak diktatzen badio. Kristautasuna, Eliza, etab., gizakia eta gizartearen estekadurak baino ez dira hortaz(, je ne connais qu, une Église:
|
|
Kanaberaz egiten zituzten antigoaleko geziak. Kanaberak
|
behar zukeen
jainko eguzkia zen faraoi jaunaren eskuetan ere: eguzkiak printzak bezala, eskuetako kanabera ere, alde orotara zabaltzen den ahalmen iduri zedin.
|
2010
|
|
–¡ Mierda puta!?, hitz-hotsak garbi iritsi ez zitzaizkidan arren, ezpainkariei ongi antzeman nien behintzat! ...an ere, bizi-bizirik behar zuen hezur-haragietan, aspaldikoa zen arren, Benjamin Mariarekin egokitu zitzaigùn kalbario anker desegokia; bizirik behar zuen, halaber, Teofilo Mariaren istripua, une jakin batean birao ere eginarazi ziona, haragiaren erreboltak bultzaturik; bizirik behar zuen, azkenik, bere bilobaren gorpua. Nazario txikiarena!?, jaio aurretik hiltzera kondenatua; aitak, beraz, sutan
|
behar zuen
Jainkoaren kontra, halako zerbait ere esan zion, ausaz, mementoren batean: –Zer uste duzu, txotxongilo bat naizela nirekin zernahi egiteko?
|
|
" ¡ Mierda puta!", hitz-hotsak garbi iritsi ez zitzaizkidan arren, ezpainkariei ongi antzeman nien behintzat! ...i-bizirik behar zuen hezur-haragietan, aspaldikoa zen arren, Benjamin Mariarekin egokitu zitzaigùn kalbario anker desegokia; bizirik behar zuen, halaber, Teofilo Mariaren istripua, une jakin batean birao ere eginarazi ziona, haragiaren erreboltak bultzaturik; bizirik behar zuen, azkenik, bere bilobaren gorpua —Nazario txikiarena! —, jaio aurretik hiltzera kondenatua; aitak, beraz, sutan
|
behar zuen
Jainkoaren kontra, halako zerbait ere esan zion, ausaz, mementoren batean: " Zer uste duzu, txotxongilo bat naizela nirekin zernahi egiteko?
|
|
Xehetasun hau zentzu komunaren metodologiari lotzen zaio. Pertsona bat zer den zehazteko ez da aintzat hartu
|
behar
Jainkoaren edo Profetaren hitza. Garrantzitsuagoa da (erabakigarria ez bada ere) ikustea nola jokatzen dugun gizakiok.
|
2011
|
|
Nik konprenitzen dut pentsakera hori, baina uste dut erresponsableak garela, neurri batean libertatea ere badugula, eta horrenbestez egin dugunaren eta hartu ditugun erabakien erantzukizuna, geure buruaren aurrean behintzat, badugula. Ez dut esaten erantzukizun hori izan
|
behar dugunik
Jainko juzgatzaile baten aurrean, edo nola edo halako moralitate baten aurrean, baina bai geure buruaren aurrean. Eta geure buruaren aurrean baldin baditugu exigentzia horiek, kulpak eta damuak ere badira.
|
|
Hilezkortasunaren sinismen hori oso erlatiboa daukat. Baina nik hilezkortasuna ez dut
|
behar
Jainkoarengan sinisteko eta Jainkoarekiko harreman horretan jarduteko. Nik gehiago bizitzen dut bilaketa hori gauza misteriotsu baten bilaketa bezala.
|
|
Nik konprenitzen dutpentsakera hori, baina uste dut erresponsableak garela, neurri batean libertatea ere badugula, eta horrenbestez egin dugunaren eta hartu ditugun erabakien erantzukizuna, geure buruaren aurrean behintzat, badugula. Ez dut esaten erantzukizun hori izan
|
behar dugunik
Jainko juzgatzaile baten aurrean, edo nola edo halako moralitate baten aurrean, baina bai geure buruaren aurrean. Eta geure buruaren aurrean baldin baditugu exigentzia horiek, kulpak eta damuak ere badira.
|
2012
|
|
|
behar
Jainkoaren eta nire artean. Ez dut inor behar.
|
|
Asko ikusi dut eta gehiegi bizi izan! Nola sinistu
|
behar dut
Jainkoa badenik, nik ikusitakoa onartzeko gai bada. Galdera asko dauzkat eta dena jartzen dut zalantzan.
|
|
Eskerrak eman
|
behar dizkiet
jainkoei.
|
2013
|
|
Joxe zen semeen hilketaren arduradun bakarra, hark erakutsi zien semeei abertzaletasuna zer zen. Horregatik, Joxeren gainera erori
|
behar zuen
Jainkoaren mendekurik gogorrenak. Hura zen semeen heriotzaren arduraduna.
|
|
Eta gaichtagin horien ahala ttipitzearekin huna nun ohart gitazkeen ahuldu dela ere Alamanen indarra. [?] Erranak erran, eta laguntza guzien indarra ezaguturik, aithortu
|
behar dugu
Jainkoak daukala partidaren gakhoa eskuetan.1743
|
|
Heriotzak etena ekarri behar du, garai berri baterako aukera. Orain, aukera berriak ager daitezen, benetako heriotza gertatu
|
behar da
Jainkoaren mamu ezberdinek ez gaitzaten beldurtu hurrengo mendeetan. Baikorra den arren, mesfidati agertzen zaigu Nietzsche heriotza horrekiko (Deleuze, 1971:
|
2014
|
|
337 Norbaitek esan egin
|
behar lioke
Jainkoari nonahikotasunak azkenerako jendea nazkatu egiten duela.
|
|
Eremu soildu hau birkalifikatu
|
behar zuten
jainko planifikatzaileak desagertu ziren sortzen ari zen mundu harrigarri hura begien kliska batean hondoratu zenean.
|
|
Jesusen Berri Ona, lehenik amodio mezu bat da, lehenagoko sineste askorekin uztartzen ahal dena, lehenagoko sineste horiek uztartu-ezinak badira ere gure ikusmolde postmodernoekin. Zenbat mende ez du
|
behar izan
Jainkoaren Populuak Jainko bakar batetan baizik ez sinesteko. Irakurri Erreg.
|
|
Zergatik hil
|
behar du
Jainkoak?
|
2015
|
|
Duda existentzialak izaten zituen, eta sotana uztekotan ere egon zen behin baino gehiagotan. . Benetan gauza txarra izango litzateke Jainkorik ez egotea??,. Ez genuke geuk egin
|
behar
Jainkoari eskatzen diogun lana??. Horrelako galdera erretorikoak botatzen zituen, inoren probokaziorik gabe.
|
|
Egoitza hauetaz hitz egiten hasi nintzenetik gogo-gogoan dut; izan ere, horrelakoak gara bete-betean, eta gehienetan hemendik datoz otoitzeko lehortasun handiak, beste arrazoi batzuk ere badira baina; eta ez ditut aipatzen arima on askok dituzten barruko proba batzuk, ezin jasanezkoak eta beren errurik gabe dituztenak; horietatik beti ateratzen du Jaunak irabazi handia, baita malenkonia eta beste gaixotasun batzuk dituztenengandik ere. Azken batean, gauza guztietan bereiz utzi
|
behar ditugu
Jainkoaren erabakiak. Nik neuk uste dut, gehien-gehienetan esan dudana gertatzen dela; bada, arima hauek ezergatik ere bekaturik ez luketenez egingo, ezta konturaturik bekatu arinik ere, eta beren bizitza eta beren ondasunak ongi erabiltzen dituztenez gero, ezin dute onez eraman gure Erregea dagoen lekurako atea beraiei ixterik, haren zerbitzaritzat baitute beren burua, eta badira, izan ere.
|
|
Jainkoak bere errukiagatik gorde gaitzala hain gaitz handitik, bizi garen bitartean ez baitago hori baino besterik gaitzaren izen hori merezi lukeenik, betiko gaitzak amaierarik gabekoak dakartzalako. Honetaz ibili behar dugu, ene alabak, beldurrez eta hauxe eskatu
|
behar diogu
Jainkoari geure otoitzetan; izan ere, hiria Berak zaintzen ez badu, alferrik lan egingo dugu, huskeria bera baikara.
|
|
Badirudi ez dela ezer sentitzen. Bazkatzen ari den astotxo bat bezala dela arima iruditzen zait, jaten ematen diotelako elikatzen da eta ia sentitu gabe jaten du; izan ere, arimak egoera honetan ez du egon
|
behar
Jainkoaren mesede handi batzuen jakirik hartu gabe, bada, ez du hain bizitza dohakabea bizi izatearen damurik eta asaldatu gabe igarotzen du, baina ez dira sumatzen arima nola dagoen jakiteko mugimenduak ezta ondorioak ere.
|
|
bertutezko eta erlijiozko bidea, eta erlijiorik ezaren bidea, eta berdintsu dabiltza batetik eta bestetik; ez, gaizki esan dut, berdintsu ez, gure bekatuengatik gehiago ibili ohi dira inperfekzio-bidetik; eta hortik gehiago dagoenez, bere aldeko gehiago ditu. Hain gutxi erabiltzen da egiazko erlijioaren bidea, non bere bokazioari benetan eta oso-osorik ekin nahi dion fraide eta mojak beldur handiagoa izan behar baitie bere etxean bertan daudenei, deabru guztiei baino; eta kontu eta zuhurtzia handiagoa
|
behar du
Jainkoarekin izan nahi duen adiskidetasunaz hitz egiteko, deabruak monasterioetan eratzen dituen beste adiskidetasun eta nahitasunez hitz egiteko baino. Eta ez dakit zergatik harritzen garen Elizan hainbeste gaitz daudela-eta, haiengandik bertuteak ateratzeko eredu ezin hobeak izan behar luketenek hain ezabatua dutenean iraganeko santuek erlijioetan utzi zuten espiritua.
|
|
Oso garrantzitsua da, otoitzen bidez elkarri laguntzea baino besterik ez bada ere, areago askoz ere irabazi gehiago direnean! Eta (solasaldietatik eta giza afektuetatik, hain onak izan ez arren, haiekin atseden hartzeko eta elkarri atsegin hutsalak kontatuz gehiago gozatzeko adiskideak bilatzen direnez) ez dakit nik zergatik ez zaion utzi
|
behar
Jainkoa benetan maitatzen eta haren zerbitzuan hasten denari, pertsona batzuekin bere atsegin eta nekeak tratatzen, otoitzean dihardutenek denetik izaten baitute. Izan ere, benetakoa baldin bada Haren Maiestatearekin izan nahi duen adiskidetasuna, ez dago zertan izan harropuzkeriaren beldurrik; eta halako lehen eragina izatean, hartatik irabazle irtengo da.
|
|
Bada, saia gaitezen beti besteengan ikusten ditugun bertute eta gauza onak begiratzen, eta haien akatsak geure bekatu handiez estaltzen. Jokaera horrekin, gero guztiz ongi egingo ez bada ere, bertute handi bat lortzen da, guztiak norbera baino hobetzat izatea, eta hortik hasten da lortzen, guztirako
|
behar den
Jainkoaren laguntzaz eta, laguntza hori falta denean, alferrikakoak dira ahaleginak, eta eskadiezaiogunBerari bertute hau eman diezagula, ahaleginak eginez gero inori ez baitio Hark huts egiten.
|
|
14 Asko murrizten zidaten barne-askatasuna beldur hauek; gero jakin izan nuen ez zela hori apaltasun ona, hain egonezin handia sortzen baitzidan, eta Jaunak irakatsi zidan egia hau: ziur eta zalantzarik gabe egon nadila ez zela hura inola ere nire gauza ona, Jainkoarena baizik, eta beste pertsona batzuk goresten entzuteak minik ematen ez zidan bezala, alderantziz baizik, hau da, asko pozten eta kontsolatzen nintzela han Jainkoa agertzen zelako, era berean, ez nuela minik hartu
|
behar
Jainkoa nire egintzetan agertzeaz ere.
|
|
Haiek behintzat errugabe gertatuko dira, beharbada, baina ez priorea; haiek, inork esan baino ez, egin egiten dutelako; basamortuko santuei buruz, egiten zituzten gauzak entzuten eta irakurtzen dituztenez gero, agintzen dieten guztia ongi dagoela iruditzen zaie, behintzat beraiek egitea ongi dagoela. Eta egon bitez jakinean agindupekoak ere, inork agindu gabe egitea bekatu astuna litzatekeena, ez dutela egin behar beste batek aginduta ere, meza edota Elizaren barauak uztea edo honelako gauzak izan ezik, kasu horietan prioreak izan dezakeelako motiborik; baina putzura burua botatzea eta horrelako gauzak, gaizki eginak dira; inork ez duelako pentsatu
|
behar
Jainkoak miraririk egingo duenik, santuekin egiten zuenez: bestela ere bada nahikoa gauzarik obedientzia ongi lantzeko.
|
|
Ez bedi ohitu hain altxor handia alde batera uzten (esan biezaio berorren aitatasunak) gorputzak behar duen loa ez galtzeko izan ezik, Jaunak hortik ematen dizkigun ondasunak handi-handiak direlako, eta ez nintzateke harrituko deabruak kendu nahi izatea. Eta grazia hori, nahi denean ez baita izaten, estimu handitan izan
|
behar da
Jainkoak ematen duenean, une batean Haren Maiestateak Bera zerbitzatzeko pentsamendu hobeak ematen baititu adimenak bilatu ahal dituenak baino, hortik hain irabazi handia utziz. Eta sinets biezat egia baitiotsot, negozio handiren bati amaiera ematean izan ezik; orduan baina, izaten diren ardurekin ez da etorriko logurarik; eta, etortzen bada, izaten dira zer komeni den pentsatzeko tarteak ere.
|
|
Naturaz gaindiko zera iruditzen zait. Hala ere, ez diogu eskatu
|
behar
Jainkoari miraririk, eta beharrezkoa da berorren aitatasunak kontuan izatea ez dela burdinazkoa, buru asko daudela galduak Jesusen Lagundian lan gogorrari ekiteagatik; Jainkoari zerbitzu egiteko sartzen diren arima horien galtzea dela-eta dioenagatik egunak daramatzat negarrez. Haiei on handia egingo diena aitor-entzule onak ematea da; eta moja oinutsak doazen monasterioetan berorren aitatasunak horren erremedioa bilatzen ez badu, beldur naiz ez ote den hainbesteko fruiturik lortuko; izan ere, neke handia da kanpo aldetik estu hartzea eta barru aldetik nork lagundurik ez izatea; halakoa izan nuen nik, fraide oinutsak Gizakundeko monasteriora joan ziren arte.
|
|
Zer itxaro daiteke haren zerbitzuetatik? Zure laguntzaz zer edo zer egingo duenez gero, begira zer egin dezakeen hartxo batek; zertarako
|
behar du
Jainko ahaltsu batek. Oi maitasuna!, bai alde askotan nahi nukeela errepikatu hitz hau, bera bakarrik ausartu baitaiteke Emaztearekin batera esaten:
|
|
8 Bisita egiten duenak oso gogoan izan
|
behar du
Jainkoa eta etxe hauei egiten dien mesedea, bere erruz Jainkoaren mesedea gutxitu ez dadin, eta bota beragandik halako errukiak, gehienetan deabruak kalte handirako jarriak direnak, horixe baita bere mendekoekin izan dezakeen ankerkeriarik handiena.
|
|
bertutezko eta erlijiozko bidea, eta erlijiorik ezaren bidea, eta berdintsu dabiltza batetik eta bestetik; ez, gaizki esan dut, berdintsu ez, gure bekatuengatik gehiago ibili ohi dira inperfekzio-bidetik; eta hortik gehiago dagoenez, bere aldeko gehiago ditu. Hain gutxi erabiltzen da egiazko erlijioaren bidea, non bere bokazioari benetan eta oso-osorik ekin nahi dion fraide eta mojak beldur handiagoa izan behar baitie bere etxean bertan daudenei, deabru guztiei baino; eta kontu eta zuhurtzia handiagoa
|
behar du
Jainkoarekin izan nahi duen adiskidetasunaz hitz egiteko, deabruak monasterioetan eratzen dituen beste adiskidetasun eta nahitasunez hitz egiteko baino. Eta ez dakit zergatik harritzen garen Elizan hainbeste gaitz daudela eta, haiengandik bertutea ateratzeko eredu ezin hobeak izan behar luketenek hain ezabatua dutenean iraganeko santuek erlijioetan utzi zuten espiritua?
|
2016
|
|
69 Ez da konfunditu
|
behar
Jainkoan sinestea eta Jainkoaren existentzia logikoki postulatzea (a la Kant) edo razionalki baiestea (a la Descartes, esaterako, edo Aristoteles, etab., etab.). Jainkoaren existentzia razionalki baieztatu filosofo eta zientzialari askok egin du; inoiz egon diren buruargienek, Darwinen esanean(" the highest intellects that have ever existed"). face". Ik. The Expression of the Emotions in Man and Animals.
|
|
Bestean berriz haziendaren azal-hezurrak batzen ditu, eta gantza mintz dotore batez bildu. Zeusek itxurari erreparatu eta azal dotoreko zorroa hautatzen du, eta horregatik geroztik greziarrek azal-hezurrak baino ez dizkiete eskaini
|
behar
jainkoei eta haragi-mamiak beraientzat gorde ditzakete. Zalantzarik gabe, modu batean ala bestean sakrifikatzea tentsio eta liskar sorburu izan bide da indoeuroparren eta haien aurreko nekazarien artean.
|
2017
|
|
Jainkoak zigortuko zaitu, bizkarrezurra okertuko zaizu... eta pentsatzen dut kontua dela lehenengo beldurrak sortzen dizkigutela, eta gero, eurek sortutako beldurren irtenbide gisa, zerua eskaintzen digutela. Esan nahi dut Josafateko zelaia dagoela sinesten ez duenak ez duela
|
behar
Jainkoaren salbaziorik, eta salbaziorik behar ez duenak ez duela zertan hura lortzeko meriturik egin.
|
|
Hala, bada, guk ere etsaiak ditugunean eta haiek kalteak eta bidegabeak egiten edo egin nahi dizkigutenean, behatuago
|
behar diogu
Jainkoari eta haren miserikordiari etsaiei baino, zeren etsaiek, baldin Jainkoak permititzen ez badie eta gibelatu nahi baditu, ez baitigute kalterik egingo.
|
|
Etsaiak eta fortuna gaiztoak dituzunean, bidegabeak egiten dizkizutenean, orduan
|
behar diozu
Jainkoari behatu, hartaz oroitu, harekin kontsolatu, eta zeure baitan pentsatu haiek guztiak Jainkoak igortzen dizkizula, eta noiz eta mundu honetarako baitihoakizu gaizkienik, orduan-baldin zerori nor bazara-dihoakizula beste mundurako hobekienik; eta Jainkoak uste balu ez zarela harentzat izango, halako penarik eta atsekaberik ez liezazukeela eman, baina utz zintzakeela nahi duzun guztia egit...
|
|
Beraz, honelatan pertsona batek bidegabe bat egiten, esaten edo asmatzen dizunean, esan
|
behar diozu
Jainkoari:
|
|
Gauza segurua da eta egiazko fedeak erakusten duena, salbatzeko, zeruko lorian sartzeko ez direla desira onak berak aski, baina
|
behar direla
Jainkoaren agindu santuak, desiraz bezala, obraz ere konplitu.
|
|
Beraz, honelatan, gaztedanik
|
behar da
Jainkoa zerbitzatu, penitentziatan enplegatu, bekatuetatik apartatu, eta ez gerotik gerora, gaztetik zahartzera luzatu.
|
|
-De nullo desperandum est, quamdiu patientia Dei ad poenitentiam adducit, nec de hac vita rapit impium. Ez da inortaz ere etsi behar, ez da inor ere galdutzat eduki
|
behar
Jainkoaren pazientziak penitentzia egitera itxaroten dioeno, mundu honetan uzten dueno.
|
|
Quem vult indurat (Erm 9:18). Exceca cor populi huius (Is 6:10)-, badirudi
|
behar litzatekeela
Jainkoaren aldetik ere bilatu eta eman zenbait kausa, arrazoi eta diferentzia.
|
|
Iduri luke nekez ari delarik, Estatuak edozein gauza egin dezakeela, eskubide osoa duela horretarako. Estatua jainko da, haatik ez beti ona, batzuetan idolo maltzur eta zital baten antza du, Greko zaharren Olinpoko jainko batzuek bezala, baina barkatu
|
behar zaio
jainko denaz geroz...
|
2019
|
|
Alferrik da. Onartu egin
|
behar dut
Jainkoaren erabakia. Goratua Zu, epaile betiereko eta zuzena.
|
|
Jainkoari baiezkoa eta ezezkoa, ona eta txarra igual-igual ote zaizkion posibilitatea ez da gureak bezala eginda dauden buruetan sartzen, Jainkoak, azkenik, beti balio behar duelako zer edo zertarako. ...atik zehar nabigatzeko ordua, zeren Guilherme da Longa Espada esaten ari baita, gorde beharko zukeen begirunezko menpekotasuneko jokabidearen aurka doazen gorputz-jarrera eta imintzioekin, ezen, Portugaleko erregeak Jesukristo Gure Jaunaren laguntza hain eraginkor eta hain erraz baliatu dezakeelarik, Ouriqueko bataila izan omen zen pasadizo arriskutsuan, esaterako, ikusi zen bezala, gaizki iruditu
|
behar zitzaiola
Jainkoari berari gurutzatuek, han beste norabaiteko bidean egonda, enpresa berri hartan Bera ordezka zezaketela pentsatzea, eta horrexegatik aholku bat eman nahi zien, hartu nahi baldin bazuten edo, joan zitezela portugaldarrak bakarrik gatazkara, garaipena segurua baitzen eta Jainkoak eskertu egingo baitzuen Bere boterea erakusteko ematen zitzaion aukera hau, eta aukera hau ez ezik, zenbat aldiz... Guilherme Vitulo bere ama hizkuntzan mintzatu zenez, portugaldarrek ulertzen zutelako plantan entzun zioten, predikuak iraun zuen denbora guztian, honelakoetan gertatu ohi denez, burutik ez zitzaielarik pasatu ere egin erabakia beren interes eta komenientzien aurka zihoala, zeina, hala ere, ondorengo minutu zorigaiztokoan jakin baitzen, litekeen zehaztasun guztiarekin, da Longa Espadarekin zetorren fraide interpreteak itzuli zuenean, uzkur, bere ahoak hainbeste sarkasmo gordetzen zuten hitzak ahoskatzeari uko egiten baitzion, bigarren irakurketa eskatzen zuten hitzez ez mintzatzeagatik, kalumniazko zalantzaren aztarna balegokeelako Jainkoak moztu, ebaki, paratu eta erabakitzeko duen botereari buruz, garaipenak eman eta kentzeko, edo borrokalari bakar batek milari borroka irabazarazi ahal izateko botereari buruz, gauzak kristauak kristauen aurka borrokatzen direnean baizik ez dira zailak, edo mairuak mairuen aurka, nahiz eta, bigarren kasu honetan, Alaren kontua den, hor konpon.
|
|
Gure buruzagiek akats txiki bat egin badute kalkuluetan, ez dezagun fedea galdu horregatik! Harro egon
|
behar dugu
Jainkoarengan sinesten jarraitzen dugulako ezbeharrean, leial izaten jarraitzen dugulako zorigaiztoan! Bota diezaiegun errua haizea bezala aldatzen direnei, barkua ekaitzaren erdian abandonatzen dutenei.
|
|
Kanaberaz egiten zituzten antigualeko geziak. Kanaberak
|
behar zukeen
jainko-eguzkia zen faraoi jaunaren eskuetan ere, eguzkiak prin  tzak bezala, eskuetako kanaberak ere, ahalmen alde orotara zabaltzen zen horren iduri izan zedin. Kanabera, horrela, subiranotasunaren ezaugarria izango zen beti.
|
2020
|
|
Eta horrela esanik, gaztea bere ohatze batera eramanda, erakutsi zion nola jarri
|
behar zen
Jainkoak madarikatu hura kartzelaratu ahal izateko.
|
|
Hala zioen 2001ean: " Nik hilezkortasuna ez dut
|
behar
Jainkoarengan sinesteko eta Jainkoarekiko harreman horretan jarduteko"; bestelakoa da desira," nik nahiko nuke hilezkortasuna izatea, batez ere maite izan ditudan pertsonak eta heriotzak urratuko dizkigunak kontuan hartuz, pertsona horiekin harremanak nonbait berriro birlotzeko".
|
2021
|
|
Guziz grinaturik dago ikusiz Eliza katolikoaren baitan areagotuz doan leizeaz, iraganari buruz itzulirik dauden erlijio legalista baten aldekoen eta aldien ezaugarrieri adi dauden urrikalmenduaren iraultza baten bultzatzaileen artean. " Zentzu izpiritualez irakurri
|
behar da
Jainkoaren mintzaira gure munduak bizi dituen gertakarietan" dio. " Ordua da konprenitzeko kristautasunaren historiaren kapitulu bat bere bururat heldua dela, eta berri bat prestatu behar dugula.
|
|
Txikitan ezagututakoa bederen, bertan jaio eta bizi naizelako, hor daude nire haurtzaroko bizipen gehienak, samurrak eta ahastuezinak suertatzen zaizkidanak, halakoak izan baitziren gehien-gehienak geroxeago gertatutakoa gertatu arte. ...benetako aberria omen da-ni, Seneca handiari jarraituz, aberria zoriontsua izan zineneko/ zareneko herria besterik ez delakoan nago--, honek, ostera, garrantzirik gabeko ezer izaten jarraitzen du; zoritxarrez garai hartan, umetzarotan, Luzaron bazeuden guztiz alderantziz uste zutenak, aberria, edonongoa zein edonolakoa, itsu-itsuan gurtu eta guztiz gain odolezko sakrifizioak eta guzti ere eskaini
|
behar zitzaizkion
jainko ahalguztiduna eta asegaitza zela zin-zinez uste zutenak.
|
|
Eveshamek mundua berriro gerrara behartzen bazuen ere, niri zer? Gizon-bihotza neukan nik; zergatik sentitu
|
behar nuen
jainko baten erantzukizuna munduak har zezakeen bideagatik?
|
|
Morala hondameneko egoera hartan egonda, zerbait berria eraikitzeko beharra zegoen, eta existentzialismo izeneko" humanismo berri bat" proposatuko zuten. Horretarako, baztertu egin
|
behar ziren
Jainkoaren ideia, holokaustoa erraztu zuten aurrerabide faltsuak eta gerra garaiko nihilismoa eta epikotasuna, gizakiaren ahalmen suntsitzailea nolabait asimilatuz.
|
2022
|
|
–Dena kaskarra da, zaharra, milioi bat aldiz erabilia, faltsua eta gezurrezkoa. Baina eskerrak eman
|
behar dizkiogu
Jainkoari, munduko herrialderik katolikoenean munduratu gaituelako!
|
|
Jainko zaharrak hilda, Nietzsche eta Marxen ondoren, Jesusen mezuak garai bateko indarrik ez, dirua ez den beste jainko berririk iristen ez, eta dirua bera birtual bihurtzen. Eta gizakia, bakarrik; ulertu ezinik minaren muina; gogoratu ezinik infernura ala zerura zuzendu behar dituen aspaldi baztertutako otoitzak; sinetsi ezinik nola eta zergatik segitzen duen bizirik berak eta zergatik segitzen duten indarrean desagertuak
|
behar luketen
jainko zaharren gorrotozko eta odolezko mendekuek, zergatik segitzen duen bizirik desagertua behar lukeen bekatu orijinalak ere, agian inoiz asmatu den madarikaziorik hotz mendekariena.
|
2023
|
|
Ez eta handitzen edo hobetzen laguntzea Horregatik otoitz egin
|
behar dut
Jainkoari, egiazko maitasuna dena Zuen bi bihotzeko betirako egotea Orduan nirea nahigabeaz askatua izanen da Zurekin bere baitan betirako bizitzeko.
|
|
Eskolak eraberritu eta liburutegi publikoak jarri zituen Luterok. Erasmoren humanismoa antzinate klasikoa berreskuratzen saiatu zen eta tradizio didaktiko eskolastikoak hankaz gora jarri zituen; baina, Lutero ezin zen ados etorri erlijioa etikara mugatzen zuen humanismoarekin; gizakiak ezin zezakeen bizitza bertutetsu bat eraman bere borondatez; gizakiak bekatuzko izaera zuen eta horrek autoritate zibilaren esanaren pean egotera behartzen zuen; obeditu egin
|
behar zitzaion
Jainkoak lurrean zuen aginte tenporalari; autoritate zibilei obeditu egin behar zitzaien (García-Villoslada, 1973).
|
|
Ahitzen ari den planeta batetik eta ahitzen ari den gorputz batetik ari natzaik ahitzen ari den gure mintzairaz ez natorkik ezeren galde ez nekike zer eskatu hire sorkari ezdeusei asperturik behatzen dieala ongi baino hobeki dakidalarik eta konprenitu egiten diat zinez gu bezalako jendaila nola ez hastiatu? mendez mendeko bekatu berberen berritze etengabe horrek akigarria
|
behar dik
jainko batentzat ere arratsalde honetan asperturik denbora-pasan ari natzaik nehon ez izanagatik mundu honetan bahaizen horri
|